УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
16 вересня 2024 р.Справа № 120/11385/24
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Яремчук Костянтин Олександрович, розглянувши матеріали за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) та ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ) до Агрономічної сільської ради (Вінницька обл., Вінницький р-н, с. Агрономічне, вул. Центральна, буд. 12) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Агрономічної сільської ради, у якій просять:
- визнати протиправним та нечинним рішення Агрономічної сільської ради від 18 травня 2016 року № 106 "Про затвердження плану зонування села Агрономічне Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області";
- визнати протиправним та скасувати рішення 52 сесії 8 скликання Агрономічної сільської ради № 2937 від 08 лютого 2024 року, яким ОСОБА_1 та ОСОБА_2 відмовлено в наданні дозволів на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки для відведення земельних ділянок в оренду на 20 років для ведення городництва для кожного окремо площею по 0,6 гектар;
- зобов`язати Агрономічну сільську раду надати позивачам дозволи на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки для відведення земельних ділянок в оренду на 20 років для ведення городництва для кожного окремо площею по 0,6 гектар;
- зобов`язати Агрономічну сільську раду невідкладно опублікувати резолютивну частину рішення суду після набрання законної сили.
Ухвалою від 02 вересня 2024 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачам строк для усунення недоліків, що містить позовна заява, шляхом надання документів про сплату судового збору в розмірі по 2422,40 гривень кожним позивачем.
На виконання вимог ухвали суду від 02 вересня 2024 року ОСОБА_2 11 вересня 2024 року подано до суду заяву, до якої долучено квитанції від 11 вересня 2024 року, якими підтверджується сплата судового збору ОСОБА_1 та ОСОБА_2 по 2422,40 гривень кожним.
Отже, позивачами усунуто недоліки, що містила позовна заява. При цьому інших перешкод для відкриття провадження в адміністративній справі не виявлено.
Водночас у позовній заяві позивачі просять поновити строк звернення до адміністративного суду в частині вимоги, що стосується оскарження рішення Агрономічної сільської ради від 18 травня 2016 року № 106 "Про затвердження плану зонування села Агрономічне Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області", що суд розцінює як відповідне клопотання.
Розглянувши клопотання про поновлення їм строку звернення до адміністративного суду, зважаю на таке.
Особливості строків звернення до адміністративного суду врегульовані статтею 122 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), частиною 1 якої передбачено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів (частина 2 статті 122 КАС України).
Отже, за загальним правилом, строк звернення до адміністративного суду становить шість місяців, який слід обчислювати з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Водночас особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та інших суб`єктів владних повноважень врегульовано статтею 264 КАС України.
Пунктом 2 частини 1 статті 264 КАС України передбачено, що правила цієї статті поширюються на розгляд адміністративних справ щодо законності та відповідності правовим актам вищої юридичної сили нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, інших суб`єктів владних повноважень.
Як свідчить зміст позовної заяви, предметом оскарження у ній, окрім іншого, визначено рішення Агрономічної сільської ради від 18 травня 2016 року № 106 "Про затвердження плану зонування села Агрономічне Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області".
На переконання позивачів, вказане рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 30 серпня 2021 року у справі № 128/2833/17, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 22 грудня 2021 року та постановою Верховного Суду від 27 березня 2024 року, визнано протиправним та скасовано рішення Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області від 21 серпня 2015 року 42 сесії 6 скликання "Про затвердження генерального плану села Агрономічне Вінницького району Вінницької області".
В свою чергу, скасування генерального плану населеного пункту призводить до втрати чинності плану зонування, що є складовою частиною генерального плану.
При цьому відповідно до пункту 9 частини 1 статті 1 та абзацу 4 частини 2 статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" план зонування території (зонінг) - документація, що є складовою комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади або генерального плану населеного пункту і визначає умови та обмеження використання території у межах визначених функціональних зон; обов`язковою складовою генерального плану населеного пункту є план зонування території цього населеного пункту.
Відтак предметом оскарження у позові визначено рішення органу місцевого самоврядування про затвердження плану зонування села Агрономічне, тобто вказане рішення стосується неперсоніфікованого кола осіб (як фізичних, так і юридичних), а здатність правового акта поширювати свою чинність хоч і на певне коло, однак неперсоніфікованих осіб, є ознакою нормативності.
В силу приписів частини 3 статті 264 КАС України нормативно-правові акти можуть бути оскаржені до адміністративного суду протягом всього строку їх чинності.
За таких обставин рішення Агрономічної сільської ради від 18 травня 2016 року № 106 "Про затвердження плану зонування села Агрономічне Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області" може бути оскаржене протягом всього строку його чинності, а тому безпідставно стверджувати про пропущення строку звернення до адміністративного суду.
На етапі вирішення питання щодо відкриття провадження в адміністративній справі суд не вправі надавати оцінку рішенню, що оскаржується, на предмет його чинності/нечинності.
Відтак клопотання позивачів про поновлення строку звернення до адміністративного суду задоволенню не підлягає, адже такий строк ними не пропущено.
Ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами, вважаю, що вона підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду, відповідає вимогам, передбаченим статтями 160, 161 КАС України, що є підставою для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі.
Водночас пунктом 4 частини 9 статті 171 КАС України визначено, що про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій, окрім іншого, вказується за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.
Визначаючись з приводу того, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) слід розглядати справу, суд враховує те, що відповідно до частин 1-3 статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Відповідно до пункту 1 частини 4 статті 12 КАС України виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
Наведені приписи кореспондуються з положеннями частини 8 статті 264 КАС України, якою визначено, що адміністративна справа щодо оскарження нормативно-правових актів вирішується за правилами загального позовного провадження.
Оскільки предметом оскарження визначено зокрема й рішення Агрономічної сільської ради про затвердження плану зонування села Агрономічне, що є нормативно-правовим актом органу місцевого самоврядування, тому доходжу висновку, що розгляд цієї справи слід здійснювати за правилами загального позовного провадження.
При цьому адміністративну справу належить розглядати з урахуванням особливостей, визначених статтею 264 КАС України.
Так, частиною 4 статті 264 КАС України встановлено, що у разі відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження нормативно-правового акта суд зобов`язує відповідача опублікувати оголошення про це у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений.
Відповідно до частин 5 - 7 статті 264 КАС України оголошення повинно містити вимоги позивача щодо оскаржуваного акта, реквізити нормативно-правового акта, дату, час і місце судового розгляду адміністративної справи. Оголошення має бути опубліковано не пізніш як за сім днів до підготовчого засідання, а у випадку, визначеному частиною десятою цієї статті, - у строк, визначений судом. Якщо оголошення опубліковано своєчасно, вважається, що всі заінтересовані особи належним чином повідомлені про судовий розгляд справи.
Отже, наявні підстави для зобов`язання відповідача опублікувати оголошення щодо оскарження нормативно-правового акту у виданні, в якому вказаний акт був чи мав бути офіційно оприлюднений.
Оголошення має містити відомості, визначені частиною 5 статті 264 КАС України, та з дотриманням порядку опублікування, передбаченого частинами 4 та 6 статті 264 КАС України.
Окрім того, у позовній заяві позивачі просять витребувати у відповідача копію рішення Агрономічної сільської ради від 18 травня 2016 року № 106 "Про затвердження плану зонування села Агрономічне Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області" та всі документи, що слугували підставою для прийняття такого рішення. Вказане суд розцінює як клопотання про витребування додаткових доказів.
Розглянувши клопотання позивачів про витребування доказів, зважаю на таке.
Одним із принципів адміністративного судочинства є офіційне з`ясування всіх обставин у справі. Цей принцип визначає особливості адміністративного судочинства і полягає у більш активній ролі суду: саме на суд покладено обов`язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для всебічного з`ясування обставин у справі. Отже, адміністративний суд має повністю встановити обставини справи, щоб на засадах верховенства права ухвалити законне та обґрунтоване рішення.
Відповідно до частин 1, 2 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Водночас частиною 4 статті 77 КАС України передбачено, що докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду. Позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви. Відповідач, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, повинні подати суду докази разом із поданням відзиву або письмових пояснень третьої особи (частини 1, 2, 3 статті 79 КАС України).
Особливості витребування доказів врегульовано статтею 80 КАС України.
Так, частиною 1 статті 80 КАС України передбачено, що учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 79 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї.
У клопотанні про витребування доказів повинно бути зазначено: 1) який доказ витребовується; 2) обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати; 3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; 4) заходи, яких особа, що подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу (частина 2 статті 80 КАС України).
Відповідно до частини 3 статті 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Зважаючи на те, що предметом оскарження у позові, окрім іншого, визначено рішення Агрономічної сільської ради від 18 травня 2016 року № 106 "Про затвердження плану зонування села Агрономічне Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області", проте до позовної заяви не долучено такого рішення, тому суд дійшов висновку, що клопотання про витребування доказів є обгрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 9, 12, 72, 77, 79, 80, 160, 161, 168, 171, 248, 264 КАС України,
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні клопотання про поновлення строку звернення до адміністративного суду.
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Агрономічної сільської ради про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
Розгляд справи здійснюватиметься суддею Яремчуком Костянтином Олександровичем одноособово за правилами загального позовного провадження.
Призначити підготовче засідання на 10 жовтня 2024 р. о 14:00 год. в залі судових засідань № 2 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.
Встановити відповідачу 15-денний строк з дня отримання даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву в порядку статті 162 КАС України. У зазначений строк відповідач має право надіслати суду відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову.
Відповідно до вимог частини 3 статті 162 КАС України одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Зобов`язати Агрономічну сільську раду опублікувати оголошення про відкриття провадження в цій адміністративній справі про визнання протиправним та нечинним рішення Агрономічної сільської ради від 18 травня 2016 року № 106 "Про затвердження плану зонування села Агрономічне Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області" у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений.
Роз`яснити відповідачу, що оголошення має бути опубліковано не пізніш як за сім днів до підготовчого засідання у цій справі (частина 6 статті 264 КАС України).
Задовольнити клопотання про витребування доказів.
Витребувати в Агрономічної сільської ради належним чином засвідчену копію рішення від 18 травня 2016 року № 106 "Про затвердження плану зонування села Агрономічне Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області", а також документи, які слугували підставою для прийняття такого рішення.
Копію даної ухвали надіслати учасникам справи.
Відповідачу також надіслати копію позовної заяви з доданими до неї документами.
Повідомити учасників справи про можливість отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
Ухвала суду оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 КАС України.
Суддя Яремчук Костянтин Олександрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2024 |
Оприлюднено | 20.09.2024 |
Номер документу | 121699909 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні