ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 вересня 2024 року Справа № 280/6000/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді МаксименкоЛ.Я. розглянувши в письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовною заявою Приватного підприємства ЕЛЬБІ (69000, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, буд. 2; код ЄДРПОУ 31761878)
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство ЕЛЬБІ (далі позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якій позивач просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11020472/31761878 від 08.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 31.07.2022 року;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 31.07.2022 року на суму: 1 144 975 грн. 32 коп. (один мільйон сто сорок чотири тисячі дев`ятсот сімдесят п`ять гривень тридцять дві копійки), в тому числі ПДВ, що складає: 190 829 грн. 22 коп. (сто дев`яносто тисяч вісімсот двадцять дев`ять гривень двадцять дві копійки) в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її направлення: 12.08.2022 року;
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11020475/31761878 від 08.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 31.07.2022 року;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 10 від 31.07.2022 року на суму: 217 792 грн. 48 коп. (двісті сімнадцять тисяч сімсот дев`яносто дві гривні сорок вісім копійок), в тому числі ПДВ, що складає: 36 298 грн. 75 коп. (тридцять шість тисяч двісті дев`яносто вісім гривень сімдесят п`ять копійок) в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її направлення: 12.08.2022 року;
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11020480/31761878 від 08.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 31.08.2022 року;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 5 від 31.08.2022 року на суму: 33 989 грн. 80 коп. (тридцять три тисячі дев`ятсот вісімдесят дев`ять гривень вісімдесят копійок), в тому числі ПДВ. що складає: 5 664 грн. 97 коп. (п`ять тисяч шістсот шістдесят чотири гривні дев`яносто сім копійок) в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її направлення: 14.09.2022 року;
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11020482/31761878 від 08.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 30.09.2022;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №9 від 30.09.2022 на суму: 514 153 грн. 94 коп. (п`ятсот чотирнадцять тисяч сто п`ятдесят три гривні дев`яносто чотири копійки), в тому числі ПДВ, що складає: 85 692 грн. 32 коп. (вісімдесят п`ять тисяч шістсот дев`яносто дві гривні тридцять дві копійки) в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її направлення: 14.10.2022.
В обґрунтування заявленого позову посилається на те, вважає необгрунтованими доводи контролюючого органу щодо наявності достатніх підстав для зупинення реєстрації спірних податкових накладних, а надані платником податку з повідомленням документи є недостатніми для здійснення реєстрації зазначеної податкових накладних в ЄРПН. Водночас, ПП «ЕЛЬБІ» наголошує на тому, що здійснення Контролюючим органом моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податків копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. З огляду на зазначене вище, вважає, що контролюючим органом не доведено правомірність свїх рішень щодо відмови у реєстрації спірних податкових накладних. Стверджує, що оскаржувані рішення контролюючого органу було прийнято всупереч та не у відповідності до вимог чинного податкового законодавства. Позивач акцентує увагу суду на той факт, що з огляду на докази, які були надані позивачем до податкового органу після зупинення реєстрації податкових накладних, та докази, які надані до матеріалів даної адміністративної справи, є такими що повністю розкривають зміст господарських операцій, останнім підтверджено реальність здійснення господарських операцій, надані письмові пояснення / додаткові письмові пояснення та копії бухгалтерських документів, якими підтверджується законність та реальність таких операцій. Позивач звертає увагу, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд. З огляду на викладене, просить суд задовольнити позовні вимоги.
Відповідач 1 позов не визнав, у письмовому відзиві від 31.07.2024 вх. № 35642 та №35640 посилається на те, що надані позивачем документи, які були надані до первинних пояснень, не висвітлювали в повній мірі реальність здійснення господарських операцій, адже були відсутні пояснення та документальне підтвердження, щодо залишків товарів які беруть участь у формування рядка 21 декларації з ПДВ, інвентаризаційні описи та інші бухгалтерські документи. На підставі викладеного, вказує, що Комісія ГУ ДПС у Запорізькій області діяла правомірно при розгляді питання про реєстрацію податкових накладних наданих позивачем, адже із первинних документів та інформації наданої управлінням оподаткування юридичних осіб вбачається, що позивач не скористався своїм правом та додатково не надав в повному обсязі документи. Вважає, оскаржувані рішення № 11020472/31761878 від 08.05.2024 про відмову в реєстрації ПН № 1 від 31.07.2022 року, № 11020475/31761878 від 08.05.2024 про відмову в реєстрації ПН № 10 від 31.07.2022 року, № 11020480/31761878 від 08.05.2024 про відмову в реєстрації ПН № 5 від 31.08.2022 року, № 11020482/31761878 від 08.05.2024 про відмову в реєстрації ПН № 9 від 30.09.2022 року, були прийняті комісією в межах, на підставі, у спосіб та у формі, що передбачені діючим законодавством. Зазначає, що контролюючий орган іншого рішення, ніж відмова у реєстрації вказаних ПН за встановлених обставин на підставі наданих позивачем документів прийняти не міг. Вказує, що зобов`язання покладені на Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначені податкові накладні є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання Державної податкової служби України повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної ПП «ЕЛЬБІ». Просить відмовити в задоволенні позовної заяви.
Відповідачем 2 відзиву на позовну заяву не подано.
Позивачем подано відповідь на відзив вх. №36306 від 05.08.2024, в якій вказано, що з огляду на докази, які були надані позивачем до податкового органу після зупинення реєстрації кожної спірної податкової накладної, та докази, які надані до матеріалів даної адміністративної справи, є такими що повністю розкривають зміст господарської операції, позивачем підтверджено реальність здійснення господарської операції, надані пояснення та копії бухгалтерських документів, якими підтверджується законність та реальність таких операцій. Просить задовольнити позовну заяву.
Ухвалою суду від 15.07.2024 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі № 280/6000/24 без виклику сторін.
Ухвалою суду від 07.08.2024 у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Запорізькій області про розгляд за правилами загального позовного провадження адміністративної справи №280/6000/24 відмовлено.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Згідно з п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч.4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив.
Приватне підприємство «ЕЛЬБІ» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09.11.2001 року, номер запису: № 1 224 120 0000 037165. Основним напрямком економічної діяльності Приватного підприємства «ЕЛЬБІ» є: КВЕД: 49.41. Вантажний автомобільний транспорт.
Приватне підприємство «ЕЛЬБІ» має ліцензію на право зберігання пального, реєстраційний номер: № 04620414201900010 від дати: 01.07.2019 року, термін дії ліцензії: з дати: 01.07.2019 року до 01.07.2024 року (включно), видана контролюючим органом: Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.
В рамках провадження господарської діяльності між Приватним підприємством «ЕЛЬБІ» (стороною за договором - «Зберігачем») та Товариством з обмеженою відповідальністю «АНДІ ЛТД» (стороною за договором - «Поклажодавець») укладено Договір надання послуг з прийому, зберігання, відвантаження нафтопродуктів № 25/10/2021-ХН від 25.10.2021 року (надалі за тестом - «Договір»), відповідно до якого, зберігач зобов`язується за плату, надати комплекс послуг з прийому, зберігання та відпуску товару, який переданий поклажодавцем або буде переданий у майбутньому, та повернути його поклажодавцю у схоронності, у визначені сторонами строки в порядку та на умовах, що визначені даним договором, або за вказівкою поклажодавця, відвантажити третім особам.
На виконання пунктів 1.1. - 1.4., 3.1. - 3.14. Договору за результатом наданих послуг за цим договором зберігач складає Акт надання послуг, який підписується уповноваженими представниками обох сторін з проставленням відбитку їх печаті.
На підтвердження виконання вказаного договору, сторонами складено Акт здачі-прийняття робіт № ОУ-ООООЮ9 від 31.07.2022, за яким ТОВ «АНДІ ЛТД» було зобов`язане здійснити оплату вартість наданих послуг на користь ПП «ЕЛЬБІ» на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, із урахуванням податку на додану вартість складає: 1 144 975 грн. 32 коп., сума податку на додану вартість, що складає: 190 829 грн. 22 коп.
Також, сторонами складено Акт здачі-прийняття робіт № ОУ-0000121 від 31.07.2022 року до Договору надання послуг з прийому, зберігання, відвантаження нафтопродуктів № 25/10/2021-ХН від 25.10.2021 року, за яким ТОВ «АНДІ ЛТД» зобов`язане здійснити оплату вартість наданих послуг на користь ПП «ЕЛЬБІ» на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, із урахуванням податку на додану вартість складає: 217 792 грн. 48 коп., сума податку на додану вартість, що складає: 36 298 грн. 75 коп.
На підтвердження виконання договору Договору надання послуг з прийому, зберігання, відвантаження нафтопродуктів № 25/10/2021-ХН від 25.10.2021 року, сторонами складено акту здачі-прийняття робіт № ОУ-0000128 від 31.08.2022, за яким ТОВ «АНДІ ЛТД» зобов`язане здійснити оплату вартість наданих послуг на користь ПП «ЕЛЬБІ» на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, із урахуванням податку на додану вартість складає: 33 989 грн. 80 коп., сума податку на додану вартість, що складає: 5 664 грн. 97 коп.
А також, на підтвердження виконання договору Договору надання послуг з прийому, зберігання, відвантаження нафтопродуктів № 25/10/2021-ХН від 25.10.2021 року, сторонами складено акту здачі-прийняття робіт № ОУ-0000132 від 30.09.2022, за яким ТОВ «АНДІ ЛТД» зобов`язане здійснити оплату вартість наданих послуг на користь ПП «ЕЛЬБІ» на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, із урахуванням податку на додану вартість складає: 514 153 грн. 94 коп., сума податку на додану вартість, що складає: 85 692 грн. 32 коп.
Приватне підприємство «ЕЛЬБІ» за вказаними господарськими операціями, згідно актів здачі-приймання робіт виписало податкові накладні № 1 від 31.07.2022, № 10 від 31.07.2022, №5 від 31.08.2022 та № 9 від 30.09.2022, які направило через автоматизовану систему до ДПС України для проведення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Разом із тим, за допомогою програми електронного документообігу, надійшли Квитанція, згідно якої, відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3402, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання даних вимог, позивачем подано пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Надано пояснення та копії документів на підтвердження здійснених господарської операції із контрагентом.
Контролюючим органом направлено платнику податків повідомлення від 30.04.2024 №10976327/31761878, № 10977172/31761878, № 10977115/31761878 та № 10976904/31761878 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, в яких зазначено, що у зв`язку із необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування (далі ПН/РК) в ЄРПН, пропонується надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування: Договорів, зокрема ЗЕД, із додатками до них; первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів; первинних документів щодо придбання товарів / послуг, транспортування продукції / навантаження продукції / розвантаження продукції / складських документів; розрахункових документів / та / або банківських виписок з особових рахунків; інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній, реєстрація якої зупинена в ЄРПН. В розділі «Додаткова інформація» зазначено про необхідність подання ПП «ЕЛЬБІ» пояснень та документального підтвердження, інвентаризаційних описів та інших бухгалтерських документів, що підтверджують залишки товарів та беруть участь у формуванні рядка 21 декларації з ПДВ.
На виконання отриманого повідомлення Приватне підприємство «ЕЛЬБІ» надало додаткові пояснення та копії документів.
Рішеннями Комісії ГУ ДПС у Запорізькій області № 11020472/31761878 від 08.05.2024, № 11020475/31761878 від 08.05.2024, № 11020480/31761878 від 08.05.2024 та № 11020482/31761878 від 08.05.2024 було відмовлено в реєстрації даних податкових накладних у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Приватним підприємством «ЕЛЬБІ» було оскаржено в адміністративному порядку вищезазначені рішення до ДПС України, шляхом подання відповідних скарг.
За результатами розгляду скарг, головою комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН 30.05.2024 були прийняті рішення №33481/31761878/2, № 33511/31761878/2, № 33476/31761878/2 та № 33501/31761878/2 про залишення скарг без задоволення та рішень комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних без змін.
Не погоджуючись із рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних та з вимогою вчинити певні дії позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України (тут і в подальшому - в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України за № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246).
Положеннями пункту 2 Порядку № 1246 (тут і в подальшому - в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до абзацу 10 пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, крім іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок № 1165).
Згідно з положеннями пункту 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг доподаткової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеногопідпунктом 7цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):
1)податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податків;
3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому прийнято для реєстрації в Реєстріподаткову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, становить більше 10 млн. гривень;
значення показника D становить більше 0,05;
значення показника Pпоточє менше ніж значення Pмакс;
4) уподатковій накладній/розрахунку коригування відображена виключно операція з товаром за кодом згідно зУКТЗЕД/умовним кодом товару та/або послугою за кодом згідно зДержавним класифікатором, які зазначені у врахованій таблиці даних платника податку за умови, що стосовно платника податку, який подав такі податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відсутнє чинне рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;
5) у податковій накладній/розрахунку коригування відображені виключно операції з продукцією/товарами, що підпадають під визначення груп 1-24УКТЗЕД(крім підакцизних товарів), за умови, що такі накладна/розрахунок складені платником податку, який належить до мікропідприємства або малого підприємства відповідно дочастини другоїстатті 2 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та основним видом діяльності якого є хоча б один з таких видів економічної діяльності відповідно доКВЕД: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (01.11); вирощування рису (01.12); вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів (01.13); вирощування винограду (01.21); вирощування зерняткових і кісточкових фруктів (01.24); вирощування ягід, горіхів та інших фруктів (01.25); відтворення рослин (01.30); розведення великої рогатої худоби молочних порід (01.41); розведення іншої великої рогатої худоби та буйволів (01.42); розведення овець і кіз (01.45); розведення свиней (01.46); розведення свійської птиці (01.47); морське рибальство (03.11); прісноводне рибальство (03.12); морське рибництво (аквакультура) (03.21); прісноводне рибництво (аквакультура) (03.22); виробництво м`яса (10.11); виробництво м`яса свійської птиці (10.12); виробництво м`ясних продуктів (10.13); перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків (10.20); виробництво фруктових і овочевих соків (10.32); виробництво олії та тваринних жирів (10.41); виробництво маргарину і подібних харчових жирів (10.42); перероблення молока, виробництво масла та сиру (10.51); виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості (10.61); виробництво хліба та хлібобулочних виробів, виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання (10.71); виробництво сухарів і сухого печива, виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок тривалого зберігання (10.72); виробництво макаронних виробів і подібних борошняних виробів (10.73); виробництво цукру (10.81); виробництво какао, шоколаду та цукрових кондитерських виробів (10.82); виробництво чаю та кави (10.83); виробництво прянощів і приправ (10.84); виробництво готової їжі та страв (10.85); виробництво дитячого харчування та дієтичних харчових продуктів (10.86); виробництво інших харчових продуктів, не віднесених до інших угрупувань (10.89); виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах (10.91); виробництво безалкогольних напоїв, виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки (11.07).
Ознаки безумовної реєстрації, зазначені у цьому підпункті, застосовуються протягом періоду дії воєнного стану, введеного відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р.№ 64Про введення воєнного стану в Україні;
6) обсяг постачання, зазначений у поданій для реєстрації в Реєстріподатковій накладній, яка підлягає наданню отримувачу (покупцю), не перевищує 5 тис. гривень за умови, що стосовно платника податку відсутнє діюче рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більш як у трьох (включно) платників податку;
7) загальна сума абсолютних значень коригування на зменшення суми компенсації вартості товару/послуги їх постачальнику та/або загальна сума абсолютних значень коригування на збільшення суми компенсації вартості товару/послуги їх постачальнику, зазначених у поданому для реєстрації в Реєстрі розрахунку коригування доподаткової накладної, не перевищує 5 тис. гривень за умови, що стосовно платника податку відсутнє діюче рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більш як у трьох (включно) платників податку.
Обсяг операцій у поточному місяці, зазначених у зареєстрованих в Реєстріподаткових накладних/розрахунках коригування відповідно допідпунктів 6і7цього пункту, з урахуванням обсягу операцій у поданій для реєстрації в Реєстрі податковій накладній/розрахунку коригування не перевищує 500 тис. гривень.
Відповідно до пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктом 7 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Як зазначено у пунктах 10-11 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно доПорядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Таким чином, нормами податкового законодавства встановлено обов`язок платника податку на додану вартість скласти податкову накладну на дату виникнення податкових зобов`язань та зареєструвати таку податкову накладну в ЄРПН. Направлена податкова накладна в автоматичному режимі перевіряється на відповідність ознакам безумовної реєстрації, і якщо такі ознаки наявні, реєстрація такої податкової накладної (або розрахунку коригування) не зупиняється. У випадку ж подання для реєстрації в ЄРПН податкової накладної (розрахунку коригування), що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, контролюючий орган наділений повноваженнями на здійснення автоматизованого моніторингу такої податкової накладної на відповідність критеріям ризиковості платника податку, а також показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. У разі коли за результатами моніторингу встановлено відповідність господарської операції хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції (за виключенням випадку, коли податкова накладна направлена на реєстрацію платником податку, який відповідає хоча б одному показнику позитивної податкової історії), реєстрація податкової накладної (розрахунку коригування) зупиняється. У разі зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) платнику податків надсилається квитанція, у якій в обов`язковому порядку зазначається, крім іншого, критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також пропозиція надати пояснення та копії документів, необхідні для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Судом встановлено, що відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена у зв`язку з їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Додатком № 3 до Порядку № 1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій.
Пункт 1 вказаних Критеріїв передбачає, що обсяг постачання товару/послуги згідно з кодомУКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений уподатковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Так, у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних контролюючий орган вказав на те, що коди УКТЗЕД /ДКПП товару/послуг 52.10. відсутні в таблиці даних платника податку на дордатну вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягy придбання такого товару/послуги та обсяry його постачання, що вiдповiдає п.l Кpитepiїв ризиковостi здiйснення операцій.
Крім того, запропоновано платнику податків надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків та переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Пропозиція контролюючого органу про надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної без наведення переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття позитивного рішення, призводить до ситуації невизначеності та необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. У випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Наведене відповідає усталеній правовій позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 21.05.2019 по справі № 940/1240/18, постанові від 14.05.2019 у справі № 817/1356/18, від 10.04.2020 у справі № 819/330/18, від 14.12.2022 у справі №560/11825/21 тощо.
Відповідно до пункту 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023 (далі - Порядок № 520) рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Пунктом 5 вказаного порядку передбачено, що платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
Згідно з пунктом 10 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, вищенаведені норми містять орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду комісією регіонального рівня питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, який може відрізнятись для кожної конкретної господарської операції з урахуванням специфіки діяльності платника податків, особливостей здійснення господарської операції (наприклад, поставка, товару, робіт або послуг), події, за якою складено податкову накладну (дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг) тощо.
Так, повідомленням про про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, зазначено, що у зв`язку із необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (далі ПН/РК) в ЄРПН, пропонується надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування: договори, зокрема ЗЕД, із додатками до них; первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів; первинних документів щодо придбання товарів / послуг, транспортування продукції / навантаження продукції / розвантаження продукції / складських документів; розрахункових документів / та / або банківських виписок з особових рахунків; інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній, реєстрація якої зупинена в ЄРПН. В розділі «Додаткова інформація» зазначено про необхідність подання ПП «ЕЛЬБІ» пояснень та документального підтвердження, інвентаризаційних описів та інших бухгалтерських документів, що підтверджують залишки товарів та беруть участь у формуванні рядка 21 декларації з ПДВ.
Водночас, суд зауважує, що спірні податкові накладні складені за господарськими операціями надання послуг прийому, зберігання, відвантаження нафтопродуктів, на підтвердження чого надано відповідні первинні документи, які підтверджують спірні господарські операції, зокрема, акти здачі-прийняття робіт, підписані сторонами договору, копію договору на надання послуг з прийому, зберігання, відвантаження нафтопродуктів № 25/10/2021-ХН від 25.10.2021, банківські виписки по рахунку ПП «ЕЛЬБІ», оборотно-сальдові відомості по рахунку 361 за період: з 01.01.2022 року до 31.03.2024 року (включно), оборотна-сальдова відомість за балансового рахунку № 023 «Матеріальні цінності на відповідальному зберіганні», платіжні інструкції до Договору надання послуг з прийому, зберігання, відвантаження нафтопродуктів № 25/10/2021-ХН від 25.10.2021 тощо.
Тобто, позивач подав до податкового органу підтверджуючі первинні документів щодо господарських операцій, реєстрацію податкових накладних по яких зупинено.
При цьому, суд зауважує, що вимога надати договори, зокрема ЗЕД, із додатками до них взагалі суперечить суті господарської операції.
Разом з тим, комісія регіонального рівня, незважаючи на надані пояснення та додані документи, що підтверджують наведені у поясненнях факти, прийняла рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, зазначивши, що платником податків не надано/частково надано додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Водночас, у спірному рішенні не конктеризовано, які саме документи не надано платником.
Судом досліджено надані копії первинних документів та встановлено, що вони є належно оформленими, містять всі необхідні реквізити, підписані уповноваженими особами, тож вважати їх неналежними доказами відсутні підстави. Доказів зворотного суду не надано.
Слід зазначити, що Верховний Суд у справі № 360/2460/20 за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
Суд зауважує, що недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим не обмеженої дискреції.
Вказане, на думку суду, призвело до прояву суб`єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не зміг належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкової накладної.
Зазначене відповідає правовій позиції Верховного Суду, висловленій у постанові від 10.04.2020 у справі № 819/330/18 (адміністративне провадження № К/9901/65222/18).
Окрім того, у постановах від 12.11.2019 у справі № 816/2183/18, від 21.05.2019 у справі № 940/1240/18, від 18.02.2020 у справі № 360/1776/19, від 27.04.2020 у справі №360/1050/19, від 18.06.2020 у справі №824/245/19-а та ряду інших Верховний Суд неодноразово наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Суд зазначає, що надані позивачем до контролюючого органу документи та пояснення у сукупності з наявними доказами в матеріалах справи підтверджують здійснення господарських операцій за спірною податковою накладною.
Таким чином, зважаючи на виконання платником податку обов`язку щодо підтвердження господарських операцій, та враховуючи те, що запропонувавши подати підтверджуючі документи, контролюючий орган не вказав їх конкретного переліку та, у подальшому, не обґрунтував неможливість розблокування реєстрації податкової накладної на підставі поданих позивачем документів, не вказав, які саме документи не надано, підстави для відмови в реєстрації податкових накладних № 1 від 31.07.2022, № 10 від 31.07.2022, № 5 від 31.08.2022 та № 9 від 30.09.2022 були відсутні.
Таким чином, рішення Комісії ГУ ДПС у Запорізькій області №11020472/31761878 від 08.05.2024, № 11020475/31761878 від 08.05.2024, № 11020480/31761878 від 08.05.2024 та №11020482/31761878 від 08.05.2024 підлягають скасуванню.
Відповідно до частини другої статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.
Приписами КАС України передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.
Так, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).
Відтак, оскільки рішення комісії про відмову у реєстрації податкових накладних підлягають скасуванню, відповідно пунктів 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 31.07.2022, № 10 від 31.07.2022, № 5 від 31.08.2022 та № 9 від 30.09.2022 датою їх подання на реєстрацію.
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ст. 90 КАС України).
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Щодо стягнення витрат на професійну правничу допомогу по справі у розмірі 31000,00 грн., суд зазначає, що представником позивача у заяві про ухвалення додаткового рішення щодо стягнення витрат на правничу допомогу повідомлено суд, про те, що документи, які свідчать про оплату гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правової допомоги, оформлені у встановленому законом порядку (квитанція до прибуткового касового ордера, платіжне доручення з відміткою банку або інший банківський документ, касові чеки) будуть подані протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду.
Тому, питання стягнення витрат на правничу допомогу буде вирішено пісдя подання у встановлений строк відповідних підтверджуючих документів.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Зважаючи на задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору на суму 12112,00 грн. підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.
Керуючись статтями 2, 7, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Приватного підприємства ЕЛЬБІ (69000, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, буд. 2; код ЄДРПОУ 31761878) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ ВП 44118663), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа,8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №11020472/31761878 від 08.05.2024, № 11020475/31761878 від 08.05.2024, №11020480/31761878 від 08.05.2024 та №11020482/31761878 від 08.05.2024.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Приватного підприємства ЕЛЬБІ № 1 від 31.07.2022, № 10 від 31.07.2022, № 5 від 31.08.2022 та № 9 від 30.09.2022 датою їх подання на реєстрацію.
Стягнути на користь Приватного підприємства ЕЛЬБІ судовий збір у розмірі 12112 (дванадцять тисяч сто дванадцять) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 17.09.2024.
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2024 |
Оприлюднено | 20.09.2024 |
Номер документу | 121701061 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні