ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 813/2745/14
У Х В А Л А
з питань відстрочення і розстрочення виконання,
змін чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення
11 вересня 2024 року
Зал судових засідань №7
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Братичак У.В.,
секретар судового засідання Волявська В.С.,
за участю:
представника позивача Несторовича Б.В.,
представника відповідача Кецка В.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові заяву Державного підприємства «Угерський спиртовий завод» про відстрочення виконання судового рішення у справі за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Державного підприємства «Угерський спиртовий завод» про стягнення коштів з банківських рахунків платника податків для погашення податкового боргу, -
в с т а н о в и в :
05.09.2024 на розгляд суду надійшла заява Державного підприємства «Угерський спиртовий завод» про відстрочення виконання судового рішення від 25.04.2014 у справі №813/2745/14.
В обґрунтування заяви заявник посилається на скрутне фінансове становище, що значно утруднює виконання судового рішення та унеможливлює погасити борг одним платежем. Зазначає, що підприємство працювало з перебоями, що не надало можливості для отримання необхідних коштів, що є обставинами, що ускладнюють погашення податкового боргу за минулі періоди по даній адміністративній справі. Відтак, з метою збереження трудового колективу підприємства, досягнення відповідних фінансових показників для реалізації послідовного погашення податкового боргу, заявник вважає, що вкрай необхідне відстрочення виконання судового рішення. Більш того, на даний час першочерговим є вирішення питання щодо виплати заробітної плати працівникам підприємства та сплата поточних зобов`язань. Ненадання на даний час відстрочення судового рішення призведе до зупинення господарської діяльності підприємства, до накопичення нових боргів та поставить під питання подальше існування підприємства. При цьому, підприємство вийшло на певний рівень прибутковості, що надає перспективу у послідовному виконанні поточних зобов`язань.
З огляду на наведені обставини та приписи ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), Державне підприємство «Угерський спиртовий завод» просить задовольнити заяву та відстрочити виконання постанови суду від 25.04.2014 у справі №813/2745/14 строком на один рік, починаючи з 15.09.2024.
10.09.2024 до суду від представника стягувача надійшли заперечення про відстрочення виконання судового рішення. Посилається на те, що заявник вже неодноразово звертався до суду зі заявами про відстрочення виконання судового рішення. Вказує, що механізм відстрочення виконання судового рішення є винятковою мірою, який спрямований на досягнення кінцевої мети судового розгляду виконання ухваленого судом рішення, попри це відповідач понад вісім років не може виконати рішення суду про стягнення заборгованості, що свідчить про відсутність наміру та бажання виконати постанову суду у повному обсязі. Зазначає, що відстрочення виконання судового рішення повинне базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників, а тривале невиконання судового рішення у повному обсязі загрожує ненадходженням коштів до бюджету України. Враховуючи наведене, просить відмовити в задоволенні заяви.
Представник заявника в судовому засіданні заяву про відстрочення виконання судового рішення підтримав, просив її задовольнити в повному обсязі.
Представник стягувача в судовому засіданні заперечив проти задоволення поданої заяви.
При постановленні ухвали, суд враховує наступне.
Львівським окружним адміністративним судом 25.04.2014 винесено постанову у справі №813/2745/14, якою задоволено позов Стрийської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Львівській області до ДП «Угерський спиртовий завод» про стягнення коштів в сумі 62906896,32 грн.
Ухвалою суду від 08.09.2023 відстрочено виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 25.04.2014 у справі №813/2745/14 за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Державного підприємства «Угерський спиртовий завод» про стягнення коштів для погашення податкового боргу строком на один рік, починаючи з 14.09.2023.
Відповідно до ч. ч. 1, 3-5 ст. 378 КАС України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Відстрочення чи розстрочення виконання рішення має базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників.
Відстрочення в розумінні зазначеної норми закону є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.
При розгляді заяв щодо відстрочення виконання судового рішення необхідно виходити з міркувань доцільності та об`єктивної необхідності надання саме таких строків відтермінування виконання рішення в цілому. Наявність підстав для відтермінування має бути доведена боржником. Строки відтермінування знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду. Надання такого не може створювати занадто або безпідставно привілейовані умови для боржника, натомість повинне базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників.
Оцінюючи доводи заяв про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, суди повинні враховувати, що ці заходи не повинні створювати боржнику можливість ухилятися від виконання судового рішення. До уваги повинні братися не лише реальний майновий стан боржника, але й його наміри, що свідчать про бажання виконати рішення.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 06.12.2019 року у справі №2а/0570/6531/2011, постанові від 30.01.2020 у справі № 819/150/17.
Судом встановлено, що Державне підприємство «Угерський спиртовий завод» є комерційним державним підприємство. Майно підприємства є державною власністю і закріплюється за ним на праві господарського відання.
Як встановлено з матеріалів справи, підприємство майже сім років не здійснювало господарську діяльність за наслідками заходів реорганізації на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 28.07.2010 №672 «Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості». Фактично, з листопада 2016 року відновлено господарську діяльність підприємства на підставі наказу №16 від 10.11.2016 «Про відновлення виробництва».
При цьому, на даний час підприємство здійснює виробництво лише технічних рідин, а саме: переважно засіб проти обмерзання «Зима У» згідно з ТУ У 24.1-003374733:002-2004, а також розріджувач органічний для лаків, фарб і розчинників «РОЛФ» за ТУ У 24.6-00374733.003-2004, які є сезонною продукцією.
Незважаючи на відновлення господарської діяльності, підприємство і надалі працює з перебоями, у зв`язку із тимчасовою зупинкою заводу через обмеження реалізації продукції внаслідок чого приймалось рішення у формі наказу № 87 від 07.04.2023 про переведення працівників виробництва на п`ятиденний робочий тиждень. Також впродовж 2024 року мала місце зупинка виробництва через обмеження реалізації продукції, у зв`язку з чим працівники основного виробництва переводились на п`ятиденний робочий тиждень, що підтверджується наказом від 05.02.2024 №25 «Про переведення на п`ятиденний робочий тиждень» та наказом від 16.02.2024 №42 «Про переведення на п`ятиденний робочий тиждень».
Згідно з звітом про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за 2023 рік вбачається, що за результатом діяльності підприємства за цей період фінансовий результат до оподаткування (код рядка 2290) становив 2395 тис. грн, чистий фінансовий результат (чистий прибуток (код рядка 2350) становив 2395 тис. грн.
Відповідно до звіту про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за 1 півріччя 2024 року вбачається, що за результатом діяльності підприємства за цей період фінансовий результат до оподаткування (код рядка 2290) становив 2399,00 тис. грн., свою чергу чистий фінансовий результат (чистий прибуток (код. рядка 2350) становив 2399,00 тис. грн.
Згідно платіжних інструкцій, що містяться в матеріалах справи, заявником впродовж 2023 року та 2024 року здійснено погашення податкового боргу на виконання судових рішень на загальну суму 3 881 340,28 грн, в тому числі і на виконання рішення суду у цій справі №813/2745/14 у розмірі 1 420 365,28 грн, що вказує на реальний намір заявника виконувати рішення суду.
Окрім цього, впродовж травня - червня 2024 року, заявником додатково здійснено оплату по 140 коду виду оплати, в якості погашення податкового боргу в загальній сумі за цей період 3 099 302,10 грн.
При цьому, судом враховується, що відповідно до Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 № 138, з 01.01.2020 встановлено норматив відрахувань частини чистого прибутку до державного бюджету державними унітарними підприємствами та об`єднаннями у розмірі 80%. Так, згідно з копією розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку за 2023 рік, чистий прибуток, що підлягає сплаті державі становить суму 1 916 000,00 грн, яку підприємство сплатило. Згідно з копією розрахунку чистого прибутку (доходу) дивідендів на державну частку, чистий прибуток, що підлягає сплаті державі за 1 півріччя 2024 року становить суму 1 919 000,00 грн, яку підприємство також сплатило.
Окрім цього, решта залишку суми від фінансового результату підлягає оподатковуванню та сплаті в бюджет (18% від суми). Платіжні інструкції про сплату сум чистого прибутку (дивідендів на державну частку) та податку на прибуток долучені до даної заяви.
Як вбачається із звіту про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за 2023 та за І півріччя 2024 року, основними елементами операційних витрат були матеріальні витрати (код. 2500), які необхідні для реалізації та підтримки виробничого процесу, витрати на оплату праці (код 2505), відрахування на соціальні заходи (код. 2510) та інші оперативні витрати (код. 2520).
Матеріали заяви також містять копії оборотно-сальдових відомостей по рахунках 66, 6411, 65, 6424 відповідно за 2023 рік та І півріччя 2024 року, згідно яких видно, що у зазначений період підприємство сплачувало грошові кошти для забезпечення першочергових платежів, а саме: на заробітну плату 19 884,34 тис. грн., на ЄСВ - 4 531,85 тис. грн., на військовий збір - 281,08 тис. грн., на ПДФО - 3 526,6 тис. грн., а також на виконання інших поточних податкових зобов`язань. Також, впродовж І півріччя 2024 року підприємство сплачувало грошові кошти для забезпечення першочергових платежів, а саме: на заробітну плату 10 692,82 тис. грн., на ЄСВ - 2 490,71 тис. грн., на військовий збір - 159,84 тис. грн., на ПДФО - 2 408,62 тис. грн., а також на виконання інших поточних податкових зобов`язань.
Із досліджених вище доказів суд дійшов висновку, що на сьогодні підприємство не набуло відповідного фінансового показника прибутковості для можливості підтримувати виробничий процес, сплачувати поточні обов`язкові платежі і одночасно погашати суми податкового боргу за минулі періоди у великих розмірах.
Судом прийнято до уваги, що сума боргу у загальному розмірі 62 906 896,32 грн, яка підлягає стягненню на виконання рішення суду, з урахуванням показників діяльності підприємства є значною для нього та може призвести до тяжких фінансових наслідків, в тому числі негативно відобразитися на роботі всього підприємства. Відстрочення виконання не призводить до невиконання рішення суду, а навпаки створює умови для його добровільного виконання боржником з урахуванням його реального майнового стану.
Вказані вище обставини суд вважає такими, що істотно ускладнюють виконання судового рішення, а відстрочення його виконання матиме важливе значення для відновлення господарської діяльності підприємства та надасть в подальшому можливість отримувати кошти для погашення суми податкового боргу.
Відтак, дослідивши долучені заявником докази, з метою дотримання розумного балансу між інтересами стягувача та реальними можливостями боржника погасити борг, з огляду на критичне фінансове становище підприємства, при цьому відсутність підстав ставити під сумнів намір заявника виконувати судове рішення в майбутньому, суд доходить висновку, що є підстави для задоволення вказаної заяви та відстрочення виконання рішення суду.
Керуючись статтями 243, 248, 256, 293-295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
заяву Державного підприємства «Угерський спиртовий завод» про відстрочення виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 25.04.2014 у справі №813/2745/14 задовольнити.
Відстрочити виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 25.04.2014 у справі №813/2745/14 за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Державного підприємства «Угерський спиртовий завод» про стягнення коштів для погашення податкового боргу строком на один рік, починаючи з 15.09.2024.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст ухвали складено та підписано 16.09.2024.
Суддя Братичак Уляна Володимирівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2024 |
Оприлюднено | 20.09.2024 |
Номер документу | 121701917 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні