Рішення
від 12.09.2024 по справі 908/1135/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 22/118/24

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.09.2024 Справа № 908/1135/24

м. Запоріжжя Запорізької області

Суддя Господарського суду Запорізької області Ярешко О.В.,

При секретарі судового засідання Красніковій С.І.,

за участю представників учасників справи:

від позивача Михайловський Д.С. (самопредставництво), службове посвідчення № 1108 від 17.02.2023;

від відповідача адвокат Логачов В.В., ордер АР № 1173631 від 29.05.2024;

від третьої особи не з`явився

розглянувши в судовому засіданні матеріали справи № 908/1135/24

за позовом: Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Медіус (вул. Тбіліська, буд. 9-А, м. Запоріжжя, 69001)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Головне управління ДПС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 44118663, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166)

про стягнення 252 341,13 грн.

ВСТАНОВИВ:

1. Короткий зміст позовних вимог та заяви позивача

15.04.2024 до Господарського суду Запорізької області через систему Електронний суд надійшла позовна заява (вих. № 02/03.3-20/00941 від 15.04.2024) Запорізької міської ради до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Медіус про стягнення 242703,82 грн. заборгованості за договорами оренди землі: № 201505000100154 від 28.05.2015, № 201505000100155 від 28.05.2015, № 201505000100156 від 28.05.2015.

Позов обґрунтовано несплатою відповідачем орендної плати за період з 01.01.2022 по 31.12.2023 за вказаними договорами.

28.05.2024 через систему Електронний суд надійшла заява про збільшення розміру позовних вимог, просив стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Медіус на користь Запорізької міської ради заборгованість за договорами оренди землі: № 201505000100154 від 28.05.2015, № 201505000100155 від 28.05.2015 та № 201505000100156 від 28.05.2015 за період з 01.01.2022 по 31.12.2023 у розмірі 252341 грн. 13 коп. Обґрунтовано тим, що відповідно до виписки по рахунку ГУДКСУ у Запорізькій області від 19.01.2022 щодо платника ТОВ Медіус, 18.01.2022 відповідачем було здійснено платіж на суму 9637,31 грн. із призначенням платежу: «*;101;30473274; Орендна плата за землю/сплачено по строку 30.01.2022р. за 01.12.2021-31.12.2021». Тобто, даний платіж має бути врахований, як орендна плата за землю за грудень 2021, який не входить у період позовних вимог. Тому збільшує загальний розмір позовних вимог саме на цю суму.

05.06.2024 через систему Електронний суд надійшла заява, в якій зазначено, що податкове законодавство не містить порядку обліку окремих об`єктів оподаткування, та, відповідно, не містить порядку обліку податкових зобов`язань за окремими об`єктами оподаткування (земельними ділянками), а регламентує виключно облік платників орендної плати за землю за податковим номером та контроль за сплатою податку за землю в цілому по платнику.

17.06.2024 через систему Електронний суд надійшла відповідь на відзив. Норми ГПК України не містять чіткої вимоги до розрахунку заборгованості до позовної заяви, не містять затвердженої форми, якої позиває має дотримуватись при складенні розрахунку, а також не передбачено обов`язку надавати розрахунок заборгованості на окремому аркуші в якості додатку до позовної заяви. Помилковими є доводи відповідача, що в рамках даної справи саме податковий орган мав робити розрахунок заборгованості. Позов заявлено Запорізькою міською радою, як власником земельних ділянок. Спірна земельна ділянка розташована безпосередньо в місті Запоріжжі, в межах Запорізької територіальної громади. Загальновідомим є той факт, що на території міста Запоріжжя ніколи, починаючи з 24.02.2022, не велися і не ведуться активні бойові дії, вона не є тимчасово окупованою Російською Федерацією.

18.06.2024 через систему Електронний суд надійшла заява про неможливість виконання вимог ухвали від 11.06.2024, в якій позивач зазначив, що ним надана виписка Головного управління казначейської служби України у Запорізькій області від 21.06.2023 на суму 21165,77 грн. щодо сплати відповідачем орендної плати. В частині надання розрахунку суми заборгованості з орендної плати по кожному договору окремо, з зазначенням сум оплати по кожному договору окремо, податкове законодавство не містить порядку обліку окремих об`єктів оподаткування та порядку обліку податкових зобов`язань за окремими об`єктами оподаткування (земельними ділянками).

05.07.2024 через систему Електронний суд на виконання вимог ухвали від 25.06.2024 надійшла заява. Оскільки сплачена в 2023 сума 21165,77 грн. була зарахована відповідачу на погашення заборгованості, яка утворилась у 2022 році, а інших платежів здійснено не було, розмір заборгованості зі сплати орендної плати у 2023 становить 146294,39 грн. Із контррозрахунком відповідача позивач не погоджується, відповідачем допущено арифметичні помилки в розрахунку річної орендної плати за договором оренди землі № 201505000100156. Річний розмір орендної плати за 2022 становить: 31184,50 грн. * 1,1 (коефіцієнт індексації за 2017-2021) = 42002,95 грн. (відповідачем зазначено 42162,49 грн.). Коефіцієнт індексації за 2022 становить 1,15, таким чином розмір річної орендної плати за 2023: 42002,95 грн. * 1,15 = 48303,39 грн. (відповідачем помилково зазначено 48486,86 грн.). В іншій частині контррозрахунок відповідача за 2023 є правильним. З доводами відповідача щодо розміру орендної плати за 2022 рік позивач не погоджується, про що було заявлено у відповіді на відзив.

Інші заяви по суті справи до суду не надходили.

2. Позиція (аргументи) відповідача. Заяви відповідача

11.06.2024 через систему Електронний суд (сформовано в системі 10.06.2024) надійшов відзив. Визнав укладення трьох договорів оренди земельних ділянок, що покладені в підставу позову, які є діючими до сьогоднішнього часу. Визнав, що заборгованість відповідача станом на 01.01.2022 з орендної плати за 2021 рік за трьома договорами оренди становила 9637,31 грн., яка була сплачена платіжною інструкцією від 18.01.2022 на суму 9637,31 грн. Вказана оплата була зарахована позивачем правильно до орендної плати за 2021 рік. Визнав обставину здійснення відповідачем часткової оплати оренди трьох земельних ділянок за трьома договорами за 2022 на загальну суму 21165,77 грн. Вважає, що розрахунок заборгованості є сумнівним, оскільки зроблений не уповноваженою особою. Зважаючи на відсутність конкретного розрахунку заборгованості, власний контррозрахунок не має змоги зробити, за відсутності всіх вихідних даних. Орендовані земельні ділянки знаходяться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Тбіліська, 9-А, та відносяться до територій, на яких велись активні бойові дії. Відтак, нарахування орендної плати за період: березень-грудень 2022 на об`єкт, який юридично відноситься до території, де велись активні бойові дії, є необґрунтованим. Зобов`язання відповідача за січень-лютий 2022 були виконані на суму 21165,77 грн. Вважає, що відповідач не має заборгованості з орендної плати за 2022 рік.

24.06.2024 через систему Електронний суд надійшло додаткове пояснення. Відповідачем 09.02.2022 було подано податкову декларацію за 2022 з плати за землю та було задекларовано річну суму орендної плати по всім трьом земельним ділянкам у розмірі 127372,10 грн. Виходячи з загального розміру орендної плати, місячний платіж за трьома договорами оренди становив: 127372,10 грн. : 12 = 10614,34 грн. Відповідач здійснив часткову оплату за оренду за трьома договорами за січень та лютий 2022 на загальну суму 21165,77 грн. 01.06.2023 було подано уточнюючу податкову декларацію за 2022 з плати за землю та було змінено річну суму орендної плати по всім трьом земельним ділянкам на суму 21228,58 грн. За уточнюючою декларацією було виключено зобов`язання відповідача зі сплати оренди за земельні ділянки за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року з огляду на підпункт 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Закону України № 2120- IX від 15.03.2022 року та з огляду на Наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022. Згідно вказаних нормативних документів, територія міста Запоріжжя була віднесена до територій де ведуться активні бойові дії, та за період з 1 березня по 31 грудня 2022 земельний податок (орендна плата) не нараховується та не сплачується. Вважає, що за 2022 рік товариство мало сплатити орендну плату за договором лише за два місяці - січень, лютий у сумі 10614,34 грн. х 2 = 21228,58 грн. (задекларована сума з урахуванням уточнюючої декларації). Оскільки товариством за 2022 рік було сплачено 21165,77 грн., то заборгованість за 2022 рік становить 62,81 грн. = 21228,58 грн. - 21165,77 грн. Товариство на подавало декларацію зі сплати податку за землю за 2023 рік. Розрахунок орендної плати за трьома договорами оренди за трьома земельними ділянками за 2023 рік наступний : 1. кадастровий номер ділянки 2310100000:05:001:0281, річна сума оренди за

2022 рік - 21381,59 грн. х 1,15 (індекс інфляції у 2022 році) = 24588,83 грн.; 2. кадастровий номер ділянки 2310100000:05:001:0282, річна сума оренди за 2022 рік - 63828,02 грн. х 1,15 (індекс інфляції у 2022 році) = 73402,22 грн.; 3. кадастровий номер ділянки 2310100000:05:001:0255, річна сума оренди за 2022 рік - 42162,49 грн. х 1,15 (індекс інфляції у 2022 році) = 48486,86 грн. Всього за 2023 сума орендної плати за трьома договорами за трьома земельними ділянками становить 146477,91 грн. Загальний розмір заборгованості, який визнає ТОВ Медіус за 2022 - 2023 роки, становить 146540,72 грн. = 62,81 грн. + 146477,91 грн. Таким чином, ТОВ Медіус частково визнає позовні вимоги Запорізької міської ради.

Інші заяви по суті справи до суду не надходили.

3. Пояснення третьої особи Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, щодо позову або відзиву

10.06.2024 через систему Електронний суд та 11.06.2024 через канцелярію суду надійшло пояснення. Вважає, що спір відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 231 ГПК України не підлягає вирішенню в порядку господарського судочинства. Контролюючими органами в частині адміністрування податків та зборів в частині плати за землю є податкові органи, отже, органами стягнення є виключно контролюючі органи. Звернення з позовною заявою Запорізької міської ради є помилковим, необґрунтованим, внаслідок чого позивач є неналежним. Станом на 10.06.2024 у ТОВ Медіус обліковується борг по оплаті по оренді землі в розмірі 1019,94 грн.

12.06.2024 через систему Електронний суд надійшло додаткове пояснення. Борг по оплаті по оренді землі в розмірі 1019,94 грн. виник у 2024 році 13.03.2024 (штрафні санкції, донараховані в поточному році за актом перевірки ППР (форма «ПС») № 0010820407 від 29.01.2024.

19.06.2024 через систему Електронний суд надійшло додаткове пояснення. Податкові декларації з земельного податку (орендна плата) за 2023 2024 роки відповідачем не надані. За результатами камеральних перевірок складено акти за неподання звітності. Не задекларовані податкові зобов`язання з орендної плати за 2023 рік складають 146,4 тис.грн., за 2024 153,8 тис.грн.

Інші заяви по суті справи до суду не надходили.

4. Процесуальні питання, вирішені судом

Відповідно до протоколу розподілу судової справи між суддями від 15.04.2024 здійснено автоматизований розподіл позовної заяви між суддями, присвоєно єдиний унікальний номер судової справи 908/1135/24 та визначено до розгляду судді Ярешко О.В.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 22.04.2024 вищевказану позовну заяву на підставі ч. 1 ст. 174 ГПК України залишено без руху, позивачу надано строк протягом 10 днів з дня вручення даної ухвали суду для усунення недоліків позовної заяви, вказаних в ухвалі, а саме: 1) письмово викласти детальний обґрунтований розрахунок суми заборгованості з орендної плати по кожному договору оренди окремо, з зазначенням сум оплати по кожному договору окремо.

02.05.2024 через систему Електронний суд від позивача надійшла заява про усунення недоліків, в якій зазначено, що позивач не погоджується з наведеними в ухвалі недоліками позовної заяви. Зазначає про можливість об`єднання декількох позовних вимог в одне провадження. Вказує, що облік об`єктів оподаткування, зокрема, земельних ділянок діючим законодавством не передбачений. Податкове законодавство не містить порядку обліку окремих об`єктів оподаткування та, відповідно, не містить порядку обліку податкових зобов`язань за окремими об`єктами оподаткування (земельними ділянками), а регламентує облік платників орендної плати за землю за податковим номером та контроль за сплатою податку за землю в цілому по платнику. З позовної заяви вбачається, що вона містила розрахунок суми позовних вимог. Також позивач наводив обґрунтування необхідності об`єднання декількох позовних вимог в одне провадження.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 03.05.2024 суддею Ярешко О.В. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 908/1135/24 за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 30.05.2024.

Ухвалою суду від 30.05.2024 на підставі ст. 46 ГПК України прийнято до розгляду заяву позивача про збільшення розміру позовних вимог, яка надійшла 28.05.2024 через систему Електронний суд. Враховуючи підстави та предмет заявленого позову, на підставі ст. 50 ГПК України з власної ініціативи суду залучено до участі в справі Головне управління ДПС у Запорізькій області в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, оскільки рішення з даного спору може вплинути на права та обов`язки цієї особи (як отримувача плати за землю). За клопотанням сторін підготовче засідання відкладено на 11.06.2024. Встановлено відповідачу строк для надання відзиву - до 10.06.2024.

Ухвалою суду від 11.06.2024 підготовче засідання відкладено на 25.06.2024. Зобов`язано позивача надати суду в строк до 20.06.2024: обґрунтований розрахунок заявленої до стягнення суми боргу окремо по кожному з договорів оренди землі: № 201505000100154 від 28.05.2015, № 201505000100155 від 28.05.2015, № 201505000100156 від 28.05.2015. Зобов`язано учасників справи (позивача, відповідача та третю особу) у строк до 24.06.2024 визначити суми та періоди нарахованої заборгованості та сплати відповідачем окремо по кожному з трьох договорів оренди землі: № 201505000100154 від 28.05.2015, № 201505000100155 від 28.05.2015, № 201505000100156 від 28.05.2015.

Ухвалою суду від 25.06.2024 у зв`язку зі спливом строку підготовчого провадження, необхідності надання позивачем та третьою особою своїх контррозрахунків заявлених до стягнення сум, з урахуванням додаткових пояснень відповідача (вх. № 12993/08-08/24 від 24.06.2024), на підставі ч. 3 ст. 177 ГПК України з власної ініціативи суду продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів до 01.08.2024 включно, підготовче засідання відкладено на 20.08.2024. Строк підготовчого провадження у справі № 908/1135/24 визначити з урахуванням положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (згідно практики Європейського суду з прав людини, критерії оцінки розумності строку розгляду справи/заяви має формувати суд, який розглядає справу/заяву. Саме суддя має визначати тривалість вирішення спору, розгляду заяви, спираючись на здійснену ним оцінку розумності строку розгляду в кожній конкретній справі, враховуючи її складність, поведінку учасників процесу, можливість надання доказів тощо). Встановлено позивачу та третій особі строк - до 01.08.2024 для надання суду обґрунтованих контррозрахунків заявлених до стягнення сум, з урахуванням додаткових пояснень відповідача (вх. № 12993/08-08/24 від 24.06.2024), з наданням суду доказів, що підтверджують надіслання відповідних контррозрахунків відповідачу.

Протокольною ухвалою від 20.08.2024 закрито підготовче провадження у справі, справу призначено до розгляду по суті в судовому засіданні 12.09.2024.

У задоволенні клопотання третьої особи про закриття провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 231 ГПК України суд відмовив в зв`язку з його процесуальною необґрунтованістю.

Визначальною ознакою, за якою спір може бути віднесений до юрисдикції адміністративних чи господарських судів є суть (зміст, характер) спору.

Так, заявляючи вимогу про стягнення з відповідача заборгованості з орендної плати за земельні ділянки, позивач виходив з того, що спір між ним та відповідачем є приватноправовим та відноситься до юрисдикції господарських судів.

Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило, майнового конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин. За суб`єктним складом спір у цій справі є приватноправовим, оскільки сторонами спору є суб`єкт господарювання (орендар земельних ділянок) та орган місцевого самоврядування, який діє як представник власника земельних ділянок у приватноправових земельних відносинах, а не як суб`єкт владних повноважень.

Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, про невиконання або неналежне виконання зобов`язань за договорами оренди землі, в тому числі де предметом дослідження є наявність заборгованості з орендної плати або предметом є стягнення заборгованості з орендної плати, розглядаються саме господарськими судами в рамках договірних відносин, а не адміністративними судами в рамках контролюючих відносин, з урахуванням положень земельного законодавства, Цивільного кодексу України, Податкового кодексу України.

Відтак, спір у цій справі належить розглядати за правилами господарського судочинства, оскільки між сторонами справи склалися господарські відносини, тому повноваженнями стягувати орендну плату за договорами оренди земельної ділянки, укладеним між відповідачем та позивачем, наділена саме Запорізька міська рада, як орендодавець та власник земельної ділянки.

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у постанові від 05.07.2022 у справі № 908/1721/21 про банкрутство Дочірнього підприємства "Автобусний завод "Богдан" за касаційною скаргою Головного управління ДПС у Черкаській області зазначив, що боржник не є власником земельної ділянки, а скаржник не є стороною договору оренди, тому у нього відсутні повноваження стягувати орендну плату за договором оренди, укладеного між боржником та Черкаською міською радою.

Крім того, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у постанові від 13.10.2021 у справі № 910/14176/20 за позовом Дніпровської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Караван-Дніпропетровськ" про стягнення заборгованості за договором оренди землі у розмірі 54970759,05 грн. також дійшов висновку, що суди попередніх інстанцій обґрунтовано відхилили заперечення відповідача щодо перевищення позивачем повноважень шляхом нарахування спірної заборгованості та підміну функцій органів доходів і зборів, оскільки предметом спору у даній справі є стягнення заборгованості за договором оренди, а не виконання органами доходів і зборів повноважень щодо донарахування і стягнення обов`язкових платежів.

З моменту укладення між землекористувачем та органом місцевого самоврядування договору оренди землі припиняються адміністративні відносини між цими суб`єктами та у подальшому виникають договірні відносини, які характеризуються рівністю їх учасників та свободою договору (такий правовий висновок викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 13.03.2019 у справі № 1917/1188/2012 (№ 826/1291/17) (провадження № 11-1317апп18)).

У судове засідання 12.09.2024 з`явилися представники сторін.

Представник третьої особи не з`явився. Суд зазначає, що явка учасників справи в судове засідання обов`язковою не визнавалася.

Відповідно до ст. 222 Господарського процесуального кодексу України здійснювалося фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

У судовому засіданні 12.09.2024 справу розглянуто по суті, підписано та проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

5. Обставини справи, встановлені судом, та докази що їх підтверджують

28.05.2015 між Запорізькою міською радою (позивач, орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Медіус» (відповідач, орендар) укладено договір оренди землі № 201505000100154.

Право оренди зареєстровано в Реєстраційній службі Запорізького міського управління юстиції Запорізької області, про що у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вчинено запис від 15.06.2015 за № 10099003.

Згідно п.п. 1, 3 договору, орендодавець, відповідно до рішення п`ятдесят першої сесії шостого скликання Запорізької міської ради № 56/24 від 05.112014 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,0135 га, кадастровий номер 2310100000:05:001:0281, для організації благоустрою прилеглої території, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Тбіліська, 9а.

Відповідно до п. 11, договір укладено до 08 грудня 2024 року.

Пунктом 6 договору встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 169894 грн. 80 коп. в цінах 2014 року.

Відповідно до п. 12 договору, оренда плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 6365 грн. 96 коп., що складає 3% нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2015 року.

Відповідно до п. 14, орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету.

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії (п. 13).

Земельна ділянка загальною площею 0,0135 га, кадастровий номер 2310100000:05:001:0281, передана Запорізькою міською радою відповідачу, що підтверджується підписаним між сторонами актом приймання-передачі земельної ділянки (без дати).

29.09.2017 між сторонами договору укладено додаткову угоду № 201705000400461 про внесення змін до договору оренди землі від 28.05.2015 № 201505000100154, якою пункти 6 та 12 договору викладено в іншій редакції та визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 611251 грн. 65 коп. в цінах 2016 року. Оренда плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 19437 грн. 80 коп., що складає 3% нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2017 року.

28.05.2015 між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Медіус» укладено договір оренди землі № 201505000100155.

Право оренди зареєстровано в Реєстраційній службі Запорізького міського управління юстиції Запорізької області, про що у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вчинено запис від 19.06.2015 за № 10102016.

Згідно п.п. 1, 3 договору, орендодавець, відповідно до рішення п`ятдесят першої сесії шостого скликання Запорізької міської ради № 56/24 від 05.112014 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,0403 га, кадастровий номер 2310100000:05:001:0282, для розташування автопід`їзду з гостьовою автостоянкою, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Тбіліська, 9а.

Відповідно до п. 11, договір укладено до 08 грудня 2024 року.

Пунктом 6 договору встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 250412 грн. 11 коп. в цінах 2014 року.

Відповідно до п. 12, оренда плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 9382 грн. 94 коп., що складає 3% нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2015 року.

Відповідно до п. 14, орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету.

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії (п. 13).

Земельна ділянка загальною площею 0,0403 га, кадастровий номер 2310100000:05:001:0282, передана Запорізькою міською радою відповідачу, що підтверджується підписаним між сторонами актом приймання-передачі земельної ділянки (без дати).

29.09.2017 між сторонами договору укладено додаткову угоду № 201705000400462 про внесення змін до договору оренди землі від 28.05.2015 № 201505000100155, якою пункти 6 та 12 договору викладено в іншій редакції та визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1824699 грн. 37 коп. в цінах 2016 року. Оренда плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 58025 грн. 44 коп., що складає 3% нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2017 року.

28.05.2015 між Запорізькою міською та Товариством з обмеженою відповідальністю «Медіус» укладено договір оренди землі № 201505000100156.

Право оренди зареєстровано в Реєстраційній службі Запорізького міського управління юстиції Запорізької області, про що у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вчинено запис від 15.06.2015 за № 10097687.

Згідно п.п. 1, 3 договору, орендодавець, відповідно до рішення п`ятдесят першої сесії шостого скликання Запорізької міської ради № 56/24 від 05.11.2014 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,0221 га, кадастровий номер 2310100000:05:001:0255, для розташування прибудови до готелю, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Тбіліська, 9а.

Відповідно до п. 11, договір укладено до 08 грудня 2024 року.

Пунктом 6 договору встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 343308 грн. 03 коп. в цінах 2014 року.

Відповідно до п. 12 договору, оренда плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 12863 грн. 75 коп., що складає 3% нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2015 року.

Відповідно до п. 14, орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету.

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії (п. 13).

Земельна ділянка загальною площею 0,0221 га, кадастровий номер 2310100000:05:001:0255, передана Запорізькою міською радою відповідачу, що підтверджується підписаним між сторонами актом приймання-передачі земельної ділянки (без дати).

29.09.2017 між сторонами договору укладено додаткову угоду № 201705000400460 про внесення змін до договору оренди землі від 28.05.2015 № 201505000100156, якою пункти 6 та 12 договору викладено в іншій редакції та визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1200770 грн. 35 коп. в цінах 2016 року. Оренда плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 38184 грн. 50 коп., що складає 3% нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2017 року.

Відповідачем визнано укладення вказаних договорів, про що зазначено у відзиві.

Власником вказаних земельних ділянок є територіальна громада міста Запоріжжя, що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, номер інформаційної довідки № 372845782 від 04.04.2024.

Відповідно до повідомлення Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради від 01.03.2024 за № 06.1-14/373 про надання інформації за період з 01.01.2021 по 31.12.2023, протягом 2021 року ТОВ «Медіус» сплачено до бюджету Запорізької міської територіальної громади за кодом класифікації доходів бюджету 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» 115710,79 грн.; протягом 2022 року ТОВ «Медіус» сплачено до бюджету 9637,31 грн.; протягом 2023 року ТОВ «Медіус» сплачено до бюджету 21165,77 грн.

Позивач надіслав відповідачу 21.04.2023 листом з описом вкладення претензію від 18.04.2023 про сплату заборгованості з орендної плати та земельного податку.

Відповідь на претензію в матеріалах справи відсутня.

Сума 9637,31 грн. була сплачена відповідачем у рахунок погашення заборгованості з орендної плати за вищевказаними трьома договорами за 2021 рік.

Як слідує з матеріалів справи, сума 21165,77 грн. була сплачена відповідачем 20.06.2023 без зазначення, за яким саме договором оренди вона сплачена, та віднесена в рахунок погашення заборгованості з оплати орендної плати за трьома договорами за 2022 рік.

Відповідач визнав вказані обставини, про що зазначено у відзиві.

Згідно ч. 1 ст. 75 ГПК України, обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованих підстав вважати їх недостовірними або визнаними у зв`язку з примусом. Обставини, які визнаються учасниками справи, можуть бути зазначені в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

6. Норми права та мотиви, з яких виходить господарський суд при ухваленні рішення

Відповідно до ст. 83 Земельного кодексу України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування; землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до Закону.

Згідно ч. 1 ст. 93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Статтею 206 ЗК України визначено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України) (ч.ч. 1, 2 ст. 21 Закону України «Про оренду землі»).

Пунктом 14.1.136 ст. 14 Податкового кодексу України передбачено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності це обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

У частині ч. 3 ст. 21 Закону України Про оренду землі передбачено, що обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Відповідно до п.п. 288.1, 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Відповідно ст.ст. 24, 25 Закону України «Про оренду землі», орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати за земельну ділянку. Орендар земельної ділянки зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати орендну плату за земельну ділянку.

За змістом ст. 629 ЦК України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Статтями 525, 526 ЦК України визначено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

У відповідності до ч.ч. 1, 2 ст. 193 ГК України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Відповідно до приписів ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно матеріалів справи, сума 9637,31 грн. була сплачена відповідачем у рахунок погашення заборгованості з орендної плати за вищевказаними трьома договорами за 2021 рік. Сума 21165,77 грн. була сплачена відповідачем 20.06.2023 без зазначення, за яким саме договором оренди вона сплачена, та віднесена в рахунок погашення заборгованості з оплати орендної плати за трьома договорами оренди за 2022 рік.

Щодо заперечень відповідача про необґрунтованість складеного позивачем розрахунку заборгованості орендної плати суд зазначає, що Господарським процесуальним кодексом України не визначено форми, якої має дотримуватися позивач при складенні розрахунку. Згідно п. 3 ч. 3 ст. 162 ГПК України, позовна заява повинна містити обґрунтований розрахунок сум, що стягуються чи оспорюються.

Відтак, обґрунтований розрахунок суми, що заявлена до стягнення, має бути викладений у позовній заяві позивачем, що й було дотримано позивачем при поданні позову в цій справі. Позовна заява підписана уповноваженим представником Запорізької міської ради.

Позивач нарахував відповідачу заборгованість з орендної плати таким чином:

Розмір річної орендної плати відповідача за 2022 рік (01.01.2022 31.12.2022) становить:

19437,80 грн. (річна орендна плата по договору оренди землі від 28.05.2015 № 201505000100154) + 58025,44 грн. (річна орендна плата по договору оренди землі від 28.05.2015 № 201505000100155) + 38184,50 грн. (річна орендна плата по договору оренди землі від 28.05.2015 № 201505000100156) * 1,1 (коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2017-2021 роки (2017 рік 1,0; 2018 рік 1,0; 2019 рік 1,0; 2020 рік 1,0; 2021 1,1) = 127212,51 грн.;

127212,51 грн. - 21165,77 грн. (оплата) = 106046,74 грн.

Відповідно листа від 12.01.2023 № 6-28.0-222-323/2-23 Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель становить за 2017-2020 роки 1,0 щорічно; за 2021 рік 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,1 (для земель несільськогосподарського призначення); за 2022 рік 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,15 (для земель i земельних ділянок (крім сільськогосподарських угідь)).

Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за попередній рік застосовується для розрахунку податкового зобов`язання на наступний рік.

Щодо заперечень відповідача в частині визначення заборгованості з орендної плати за 2022 рік суд зазначає таке.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" від 15.03.2022 № 2120-IX (набрав чинності 17.03.2022), було доповнено підрозділ 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України пунктом 69.14 наступного змісту: «Тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди. Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 № 75 було затверджено Перелік територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

Станом на 25 квітня 2022 року цей Перелік не містив жодних територіальних громад Запорізького району серед територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

Запорізька міська територіальна громада Запорізького району Запорізької області з`явилася станом на 27.05.2022 у вказаному Переліку в редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 31 травня 2022 року № 104.

Проте, за даними загальнодоступних джерел (https://fakty.com.ua/ua/ukraine/20220527-karta-bojovyh-dij-na-25-05-2022-sytuacziya-na-fronti/) станом на 25.05.2022 територія м. Запоріжжя також не перебувала в районі проведення воєнних (бойових) дій та не відносилася до територій, які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

При цьому, Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, про який ідеться в пункті 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 15.03.2022 № 2120-IX) Кабінетом Міністрів України визначений не був.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року за № 1364 визначено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - Перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій. До територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, включаються території можливих бойових дій та території активних бойових дій.

Наказом від 22.12.2022 № 309 Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, додатком (Переліком) до якого, актуалізованим станом на 27.02.2023, у п. 2.3 «Запорізька область» зазначено, що вся територія Запорізького району віднесена до території бойових дій.

Надалі, пункт 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України в редакції Закону № 3050-IX від 11.04.2023 (набрав чинності 06.05.2023) викладено таким чином: за період з 01.01.2022 до 31.12.2022 не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 01.03.2022 до 31.12.2022 - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Отже, законодавцем визначено, що від плати за землю (орендної плати) звільняються земельні ділянки, розташовані виключно на територіях активних бойових дій чи на тимчасово окупованих територіях.

Земельні ділянки, якими користується відповідач, розташовані безпосередньо у місті Запоріжжі, в межах Запорізької територіальної громади.

На момент набрання чинності 06.05.2023 Закону № 3050-IX від 11.04.2023 Наказ № 309 діяв у редакції, за якою територія Запорізького району Запорізької області віднесена до територій можливих бойових дій.

У рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного Банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 9 лютого 1999 року № 1-рп/1999, Конституційний Суд України дійшов висновку, що положення ч. 1 ст. 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб. Але це не означає, що цей конституційний принцип не може поширюватись на закони та інші нормативно-правові акти, які пом`якшують або скасовують відповідальність юридичних осіб. Проте надання зворотної дії в часі таким нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті. Положення ч. 1 ст. 58 Конституції України про те, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, треба розуміти так, що воно стосується людини і громадянина (фізичної особи).

Закон № 3050-IX не має прямої вказівки про зворотну дію Наказу № 309 в часі. Для цілей справляння плати за землю у 2022 році наказ № 309 застосовується у частині наявності певної території у Переліку територій, затвердженого наказом № 309 у чинній редакції (зі змінами). Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації не враховуються.

Таким чином, відповідно до чинної редакції Переліку територій, станом на момент набрання чинності (06.05.2023) Законом № 3050-IX від 11.04.2023, територія Запорізького району Запорізької області, до складу якої входить територія Запорізької міської територіальної громади, не знаходилась в зоні активних бойових дій або в зоні тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України. За таких обставин відсутні правові підстави для звільнення відповідача від сплати орендної плати за землю за 2022 рік.

Суд зазначає, що підставою для нарахування орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у користуванні відповідача, є саме договори оренди таких земельних ділянок (ч. 2 ст. 21 Закону України Про оренду землі, пункт 288.1 статті 288 Податкового кодексу України).

Докази щодо внесення змін до договорів оренди земельних ділянок щодо звільнення орендаря від сплати орендних платежів у 2022 році в матеріалах справи відсутні та сторонами не надані.

Таким чином, суд відхилив заперечення відповідача щодо наявності підстав звільнення його від сплати за оренду землі в період з 01.03.2022 по 31.12.2022.

Розмір річної орендної плати відповідача за 2023 рік (01.01.2022 31.12.2022) становить:

127212,51 грн. (орендна плата за 2022 рік) * 1,15 (коефіцієнт індексації за 2022) = 146294,39 грн.

Таким чином, всього заборгованість відповідача з орендної плати за земельні ділянки за трьома договорами оренди землі за період з 01.01.2022 по 31.12.2023 становить 252341,13 грн.

Суд не погоджується з наданим відповідачем контррозрахунком боргу за 2023 рік, оскільки останнім допущені арифметичні помилки в нарахуванні, а саме. Відповідачем помилково річний розмір орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 2310100000:05:001:0255 за 2022 визначено в розмірі 42162,49 грн.

Річна орендна плата по договору оренди за цю земельну ділянку складає: 38184,50 грн. * 1,1 (коефіцієнт індексації) = 42002,95 грн., а не 42162,49 грн., як зазначено відповідачем.

Річна орендна плата по договору оренди за цю земельну ділянку за 2023 рік складає: 42002,95 грн. * 1,15 (коефіцієнт індексації) = 48303,39 грн., а не 48486,86 грн., як зазначено відповідачем.

При розрахунку розміру орендної плати судом враховані висновки Верховного Суду, викладені в постановах від 18.12.2019 у справі № 804/937/16, від 23.06.2022 у справі № 160/8668/19, згідно яких нормами Податкового кодексу України (п. 289.2 ст. 289) прямо передбачено, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти розраховує Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин і їх чинність не залежить від того, чи іншого рішення ради. На відповідні коефіцієнти індексується нормативна грошова оцінка, яка є чинною у відповідний період.

Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно статті 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Статтею 77 ГПК України передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Позивачем заявлено позовні про стягнення заборгованості в загальному розмірі 252341,13 грн. з орендної плати, що виникла за трьома договорами оренди, що покладені в підставу позову.

Позивач зазначив про неможливість надання розрахунку суми заборгованості з орендної плати по кожному договору окремо, оскільки податкове законодавство не містить порядку обліку окремих об`єктів оподаткування та порядку обліку податкових зобов`язань за окремими об`єктами оподаткування (земельними ділянками).

Головне управління ДПС у Запорізькій області цієї обставини не заперечило.

Відповідачем, згідно матеріалів справи, здійснювалася часткова оплата орендної плати, без визначення за яким саме договором здійснювався платіж.

Відтак, суд доходить до висновку про можливість визначення загальної суми заборгованості з орендної плати за трьома договорами оренди землі.

Належних та допустимих доказів на підтвердження сплати орендної плати за спірний період відповідач суду не надав.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню у зв`язку з їх доведеністю та обґрунтованістю.

7. Судові витрати

Відповідно до частини першої статті 130 ГПК України, у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Такі положення статті 130 ГПК України кореспондуються з частиною третьою статті 7 Закону України Про судовий збір, де, зокрема, визначено, що у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, а в разі якщо домовленості про укладення мирової угоди, відмову позивача від позову або визнання позову відповідачем досягнуто сторонами за результатами проведення медіації - 60 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Враховуючи вищевикладене, положення частини першої статті 130 ГПК України та частини третьої статті 7 Закону України "Про судовий збір" підлягають застосуванню до спірних правовідносин у частині визнання відповідачем частково позовних вимог до початку розгляду справи по суті.

Такі правові висновки викладені у постанові КГС ВС від 17.11.2022 у справі № 910/14479/21.

Відповідно п. 2 ч. 1, п. 1 ч. 4 ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі задоволення позову - на відповідача.

Таким чином, у зв`язку з частковим визнанням відповідачем позову, судовий збір у сумі 879,25 грн. підлягає поверненню позивачу з державного бюджету ухвалою суду, після набрання рішенням законної сили.

Судовий збір у сумі 2148,85 грн. стягується з відповідача на користь позивача, пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Медіус (вул. Тбіліська, буд. 9-А, м. Запоріжжя, 69001; код ЄДРПОУ 30473274) на користь Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105; код ЄДРПОУ 04053915) 252341 (двісті п`ятдесят дві тисячі триста сорок одна) грн. 13 коп. заборгованості за договорами оренди землі: № 201505000100154 від 28.05.2015, № 201505000100155 від 28.05.2015, № 201505000100156 від 28.05.2015; 2148 (дві тисячі сто сорок вісім) грн. 85 коп. судового збору.

Постановити ухвалу про повернення Запорізькій міській раді з державного бюджету 879,25 грн. судового збору.

Відповідно ст. 241 ГПК України, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено згідно з вимогами ст. 238 ГПК України та підписано 19 вересня 2024.

Рішення розміщується в Єдиному державному реєстрі судових рішень за веб-адресою у мережі Інтернет за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua.

Суддя О.В. Ярешко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення12.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121723322
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —908/1135/24

Ухвала від 21.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Судовий наказ від 21.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 08.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 30.09.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Рішення від 12.09.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 30.05.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 03.05.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 22.04.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні