Справа № 569/1983/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2024 року м. Рівне
Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Рогозін С.В., з участю представника Рівненської митниці Державної митної служби України Ярмолюка І.М., розглянувши матеріали, які надійшли з Рівненської митниці Державної митної служби України про порушення митних правил відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого директором ТОВ «КОРД АВТО», за ст. 485 МК України,
ВСТАНОВИВ:
Впродовж 2022 року на підставі зовнішньоекономічного договору № 2 від 19.11.2021, укладеного між фірмою «CARKAUP OU» (PETERBURI TEE 81, 13816, TALLINN, HARJU MAAKOND, REPUBLIC OF ESTONIA) та ТОВ «КОРД АВТО» (код ЄДРПОУ 44086705, м. Нововолинськ, пр-т. Дружби, буд. 6А) на територію України ввезено 6 транспортних засобів, зокрема:
1. тягач сідельний марка «DAF», модель «XF 440 FT», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_2 ;
2. тягач сідельний марка «MAN», модель «TGS 18.400», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_3 ;
3. тягач сідельний марка «MAN», модель «TGX 18.480», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_4 ;
4. напівпричіп самоскид марка «BODEX», модель «KIS 3B», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_5 ;
5. тягач сідельний марка «MAN», модель «TGX 18.440», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_6 ;
6. тягач сідельний марка «MAN», модель «TGS 18.480», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_7 .
Для переміщення через митний кордон України даних транспортних засобів, директор ТОВ «КОРД АВТО» ОСОБА_1 в Рівненську митницю подав попередні митні декларації типу ІМ40ЕЕ № UA204000/2022/944322 від 14.09.2022; UA204000/2022/944999 від 20.09.2022; UA204000/2022/945205 від 21.09.2022; UA204000/2022/944888 від 20.09.2022; UA204000/2022/944514 від 16.09.2022 та UA204000/2022/944318 від 14.09.2022.
З метою митного оформлення та випуску у вільний обіг вищезазначених транспортних засобів ОСОБА_1 в Рівненську митницю подав митні декларації типу ІМ40ДЕ: UA204080/2022/015412 від 19.09.2022; UA204080/2022/015702 від 23.09.2022; UA204080/2022/015822 від 26.09.2022; UA204080/2022/015651 від 22.09.2022; UA204080/2022/015424 від 20.09.2022 та UA204080/2022/015374 від 19.09.2022.
До митного оформлення транспортних засобів подавалися товаросупровідні документи: свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів; документи купівлі-продажу (invoice) та сертифікати з перевезення товарів EUR.1 № PL/MF/AR 0789152 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789193 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789199 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789188 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789155 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789153 від 14.09.2022.
Дані сертифікати подані з метою застосування преференції за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС [Абзац перший частини першої статті 29 додатка I-A «Тарифний графік України» до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею» (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони]).
Митними органами України проведено перевірку щодо автентичності та правильності вищезазначених сертифікатів з перевезення товару EUR.1 шляхом направлення відповідного запиту до уповноваженого органу Республіки Польща.
Уповноважений орган Республіки Польща листом від 16.10.2023 (доведено листом Держмитслужби від 24.10.2023 №15/15-03-01/7/4824) повідомив, що сертифікати з перевезення товарів EUR.1 № PL/MF/AR 0789152 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789193 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789199 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789188 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789155 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789153 від 14.09.2022 не були підтверджені митним відділом в Кельце (Kielce) та Стараховіце (Starachowice).
Відповідно до ч. 1 ст. 36 МК України країна походження товару визначається з метою оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, заборон та/або обмежень щодо переміщення через митний кордон України, а також забезпечення обліку цих товарів у статистиці зовнішньої торгівлі.
Отже, під час митного оформлення товарів у Рівненській митниці директор ТОВ «КОРД АВТО» ОСОБА_1 , подав сертифікати з перевезення товарів EUR.1 № PL/MF/AR 0789152 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789193 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789199 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789188 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789155 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789153 від 14.09.2022, що містять неправдиві відомості стосовно преференційного походження автомобілів.
Таким чином, товари, митне оформлення яких здійснено за вищезазначеними митними деклараціями ІМ40ДЕ не можуть бути визнані такими, що мають преференційне походження з Європейського Союзу, та відповідно не мають права на тарифну преференцію за кодом «410».
Проведеним розрахунком (службова записка управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД від 21.11.2023 року № 7.13-15/вн-23/1914) встановлено, що вказані дії директора ТОВ «КОРД АВТО» ОСОБА_1 призвели до незаконного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 345 471,96 грн., в.ч. мито 287 893,29 грн., ПДВ 57 578,67 грн.
Статтею 74 МК України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.
Частиною 1 ст. 257 МК України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Відповідно до п. 1, п. 3 та п. 4 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний:
- здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України;
- надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей;
- у випадках, визначених Митним кодексом України та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х Митного кодексу України.
Згідно з ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до граф 8, 9, 14 митних декларацій ТОВ «КОРД АВТО» є одержувачем, особою відповідальною за фінансове регулювання, та декларантом.
Згідно з ч. 2 ст. 459 та пп. 7, 43 ст. 4 МК України, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно ч. 5 ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами.
Відповідно до інформації, наявної в ІТС «Податковий блок» встановлено, що на час оформлення товарів за вищевказаними митними деклараціями, директором ТОВ «КОРД АВТО» значиться ОСОБА_1 .
Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 , директор ТОВ «КОРД АВТО», з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів, надав митним органам України документи (сертифікати з перевезення товарів EUR.1 № PL/MF/AR 0789152 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789193 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789199 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789188 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789155 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789153 від 14.09.2022), які не підтверджені уповноваженими органами Республіки Польща та містять неправдиві відомості стосовно преференційного походження автомобілів (походження автомобілів з країн ЄС), чим вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.
Вчинення таких дій директором ТОВ «КОРД АВТО» ОСОБА_1 призвело до неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 345 471,96 грн., в.ч. мито 287 893,29 грн., ПДВ 57 578,67 грн.
В суд, для надання пояснень ОСОБА_1 не з`явився з невідомих суду причин.
До початку судового засідання від захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвокат Крючков В.О. подав до суду клопотання про відкладення розгляду справи, в зв`язку з його перебуванням за межами України.
Також варто зазначити, що на попередні судові засідання, а саме, 05 квітня 2024 року, 01 травня 2024 та 23 липня 2024 року, захисниктакож не з`явився та подав клопотання про відкладення судового засідання, що розцінюється судом як навмисне затягування розгляду справи.
Суд вважає можливим розглянути справу у його відсутності на підставі наявних матеріалів.
Представник Рівненської митниці Державної митної служби України Ярмолюк І.М. вказав, що у зв`язку із порушенням митних правил, відносно ОСОБА_1 складений протокол, в якому викладені всі обставини справи, що підтверджують його вину у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, просив застосувати до нього стягнення, передбачене санкцією вказаної статті.
Заслухавши пояснення представника Рівненської митниці Державної митної служби України, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до висновку, що своїми діями ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ст. 485 МК України.
Відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
За приписами ч.1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частиною 1 статті 293 Митного кодексу України визначено, що особою, на яку покладається обов`язок із сплати митних платежів, є декларант.
Відповідно до ч. 1 ст. 485 МК України відповідальність встановлено за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України підтверджується дослідженими в судовому засіданні письмовими доказами по справі, зокрема протоколом про порушення митних правил № 0213/20400/23 від 14 грудня 2023 року, службовою запискою головного державного інспектора оперативного відділу Управління боротьби з контрабандою та порушення митних правил Рівненської митниці Чиряк В.О. від 14 грудня 2023 року, відповіддю митних органів Республіки Польща від 20.01.2023 року та іншими матеріалами справи.
При таких обставинах суд вважає, що Рівненської митницею Державної митної служби України обґрунтовано складено відносно ОСОБА_1 протокол про порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України. Дана позиція митного органу підтверджується відповіддю митних органів Республіки Польща, які є незацікавленою стороною та якими надано об`єктивну інформацію, яка в суду не викликає сумнівів.
Враховуючи наведені докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією ст. 485 МК України.
Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами (ст. 23 КУпАП).
Відповідно до ст. 33 КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
У відповідності до ст. 40-1 КУпАП, п.5 ч.2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» підлягає стягненню з порушника судовий збір.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 257, 293, 458, 485, 486, 495 МК України, ст. 283, 284 КУпАП,-
ПОСТАНОВИВ:
Притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України, застосувавши до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 172 735 (сто сімдесят дві тисячі сімсот тридцять п`ять) гривень 98 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 в прибуток держави 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок судового збору (реквізити для сплати судового збору: отримувач ГУК у Рівн.обл/Рiвнен.міс.тг/22030101; код отримувача 38012494; банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.); номер рахунку (IBAN) UA458999980313191206000017527; код класифікації доходів бюджету 22030101).
Постанова може бути оскаржена до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Рівненського міського суду
Рівненської області Святослав РОГОЗІН
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2024 |
Оприлюднено | 23.09.2024 |
Номер документу | 121726665 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Рівненський міський суд Рівненської області
Рогозін С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні