Рівненський апеляційний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 грудня 2024 року м. Рівне
Справа № 569/1983/24
Провадження № 33/4815/742/24
Рівненський апеляційний суд в складі судді - Ковальчук Н. М.,
з участю : представника Рівненської митниці Ярмолюка І. М.,
розглянувши матеріали адміністративної справи за апеляційною скаргою захисника ОСОБА_1 адвоката Крючкова Віталія Олексійовича на постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 13 вересня 2024 року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 485 МК України,
В С Т А Н О В И В :
Постановою Рівненського міського суду Рівненської області від 13 вересня 2024 року ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.485 МК України та застосовано до ньогоадміністративне стягненняу видіштрафу урозмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 172735 грн. 98 коп. Стягнуто з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в розмірі 536,80 грн.
Не погодившись з постановою суду, захисник ОСОБА_1 адвокат Крючков В. О. подав апеляційну скаргу, в якій вказує, що оскаржувана постанова є незаконною, винесеною з порушенням норм матеріального та процесуального права, висновки не відповідають фактичним обставинам справи. Зазначає, що жоден наданий іноземним митним органом документ не містить відомостей, що сертифікати з перевезення є фальсифікованими, як стверджують представники митниці, і що ОСОБА_1 має відношення до їх видачі, тим більше до їх фальсифікації. Матеріалами справи підтверджується, що контролюючим органом було призначено перевірку та обґрунтування її висновків здійснювалось на підставі документів органу іноземної держави, без перекладу на українську мову та не легалізованих в установлений законом спосіб. Відповідного перекладу вказаних документів матеріали справи не містять. Митним органом не надано доказів, які б підтверджували факт офіційного звернення уповноваженого органу Польщі до експортера «CARKAUP OU» за наданням належних документів на підтвердження статусу походження товару, чи відповіді експортера. Тобто відсутня інформація про звернення уповноваженого органу до експортера. Наявна в матеріалах справи відповідь 16.10.2023 року не є беззаперечною підставою для складання протоколу за ст. 485 МК України на керівника компанії отримувача. Також вказує, що зі змісту вантажно-митних декларацій вбачається, що особою відповідальною за фінансове врегулювання є не керівник компанії - ОСОБА_1 , а безпосередньо компанія отримувач товару ТОВ «Корд Авто». ОСОБА_1 не мав безпосередньої участі до процедури митного оформлення документів. Під час митного оформлення транспортних засобів митний орган не ставив під сумнів надані декларантом документи та не мав зауважень щодо заявленої декларантом митної вартості. У справі відсутні докази, що декларанту до моменту виявлення представниками митниці розбіжностей було відомо будь-яку іншу інформацію про походження придбаного товару, ніж зазначена у поданих документах. У справі відсутні докази вчинення правопорушення за ст. 485 МК України саме керівником компанії-отримувача при оформленні ввезеного товару. Вказує, що сторонами було погоджено, що всю відповідальність за товар та достовірність наданих товаросупровідних документів несе відправник до моменту розвантаження транспортних засобів та передачі їх ТОВ «Корд Авто». Наявність сертифікату з перевезення товару «EUR.1» підтверджує преференційний характер походження товару та підтверджує відсутність у ОСОБА_1 мотиву вчинення правопорушення за ч. 1 ст. 485 МК України. Враховуючи, що «CARKAUP OU» виступав експортером товару та не є виробником товару, наявність у контрагента сертифікату «EUR.1», який у встановленому законом порядку не скасований та не визнаний недійсним, свідчить про те, що у ТОВ «Корд Авто» були підстави вважати за можливе застосування коду митної преференції «410» у графі 36 електронних митних декларацій. Оскільки вина ОСОБА_1 у формі умислу не доведена, він не бажав та свідомо не допускав настання будь-яких шкідливих наслідків при подачі документів до митного оформлення транспортного засобу, тому усі звинувачення про порушення митних правил за ч. 1 ст. 485 МК України є надуманими та недоведеними митним органом. З огляду на зазначене просить скасувати оскаржувану постанову суду та закрити провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд вважає, що апеляційна
скарга не підлягає до задоволення, виходячи із слідуючого.
Згідно протоколу про порушення митних правил № 0213/20400/23 від 14.12.2023 року вбачається, що впродовж 2022 року на підставі зовнішньоекономічного договору № 2 від 19.11.2021, укладеного між фірмою «CARKAUP OU» (PETERBURI TEE 81, 13816, TALLINN, HARJU MAAKOND, REPUBLIC OF ESTONIA) та ТОВ «КОРД АВТО» (код ЄДРПОУ 44086705, м. Нововолинськ, пр-т. Дружби, буд. 6А) на територію України ввезено 6 транспортних засобів, зокрема:
1. тягач сідельний марка «DAF», модель «XF 440 FT», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_1 ;
2. тягач сідельний марка «MAN», модель «TGS 18.400», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_2 ;
3. тягач сідельний марка «MAN», модель «TGX 18.480», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_3 ;
4. напівпричіп самоскид марка «BODEX», модель «KIS 3B», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_4 ;
5. тягач сідельний марка «MAN», модель «TGX 18.440», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_5 ;
6. тягач сідельний марка «MAN», модель «TGS 18.480», ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_6 .
Для переміщення через митний кордон України даних транспортних засобів, директор ТОВ «КОРД АВТО» ОСОБА_1 в Рівненську митницю подав попередні митні декларації типу ІМ40ЕЕ № UA204000/2022/944322 від 14.09.2022; UA204000/2022/944999 від 20.09.2022; UA204000/2022/945205 від 21.09.2022; UA204000/2022/944888 від 20.09.2022; UA204000/2022/944514 від 16.09.2022 та UA204000/2022/944318 від 14.09.2022.
З метою митного оформлення та випуску у вільний обіг вищезазначених транспортних засобів ОСОБА_1 в Рівненську митницю подав митні декларації типу ІМ40ДЕ: UA204080/2022/015412 від 19.09.2022; UA204080/2022/015702 від 23.09.2022; UA204080/2022/015822 від 26.09.2022; UA204080/2022/015651 від 22.09.2022; UA204080/2022/015424 від 20.09.2022 та UA204080/2022/015374 від 19.09.2022.
До митного оформлення транспортних засобів подавалися товаросупровідні документи: свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів; документи купівлі-продажу (invoice) та сертифікати з перевезення товарів EUR.1 № PL/MF/AR 0789152 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789193 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789199 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789188 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789155 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789153 від 14.09.2022.
Дані сертифікати подані з метою застосування преференції за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС [Абзац перший частини першої статті 29 додатка I-A «Тарифний графік України» до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею» (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони]).
Митними органами України проведено перевірку щодо автентичності та правильності вищезазначених сертифікатів з перевезення товару EUR.1 шляхом направлення відповідного запиту до уповноваженого органу Республіки Польща.
Уповноважений орган Республіки Польща листом від 16.10.2023 (доведено листом Держмитслужби від 24.10.2023 №15/15-03-01/7/4824) повідомив, що сертифікати з перевезення товарів EUR.1 № PL/MF/AR 0789152 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789193 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789199 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789188 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789155 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789153 від 14.09.2022 не були підтверджені митним відділом в Кельце (Kielce) та Стараховіце (Starachowice).
Відповідно до ч. 1 ст. 36 МК України країна походження товару визначається з метою оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, заборон та/або обмежень щодо переміщення через митний кордон України, а також забезпечення обліку цих товарів у статистиці зовнішньої торгівлі.
Отже, під час митного оформлення товарів у Рівненській митниці директор ТОВ «КОРД АВТО» ОСОБА_1 , подав сертифікати з перевезення товарів EUR.1 № PL/MF/AR 0789152 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789193 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789199 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789188 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789155 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789153 від 14.09.2022, що містять неправдиві відомості стосовно преференційного походження автомобілів.
Таким чином, товари, митне оформлення яких здійснено за вищезазначеними митними деклараціями ІМ40ДЕ не можуть бути визнані такими, що мають преференційне походження з Європейського Союзу, та відповідно не мають права на тарифну преференцію за кодом «410».
Проведеним розрахунком (службова записка управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД від 21.11.2023 року № 7.13-15/вн-23/1914) встановлено, що вказані дії директора ТОВ «КОРД АВТО» ОСОБА_1 призвели до незаконного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 345 471,96 грн., в.ч. мито 287 893,29 грн., ПДВ 57 578,67 грн.
Статтею 74 МК України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.
Частиною 1 ст. 257 МК України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Відповідно до п. 1, п. 3 та п. 4 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний:
- здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України;
- надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей;
- у випадках, визначених Митним кодексом України та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х Митного кодексу України.
Відповідно до граф 8, 9 митних декларацій ТОВ «КОРД АВТО» є одержувачем і особою відповідальною за фінансове регулювання.
Згідно з ч. 2 ст. 459 та пп. 7, 43 ст. 4 МК України, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до ч. 5 ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами.
Відповідно до інформації, наявної в ІТС «Податковий блок» встановлено, що на час оформлення товарів за вищевказаними митними деклараціями, директором ТОВ «КОРД АВТО» значиться ОСОБА_1 .
Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 , директор ТОВ «КОРД АВТО», з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів, надав митним органам України документи (сертифікати з перевезення товарів EUR.1 № PL/MF/AR 0789152 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789193 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789199 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789188 від 20.09.2022; PL/MF/AR 0789155 від 14.09.2022; PL/MF/AR 0789153 від 14.09.2022), які не підтверджені уповноваженими органами Республіки Польща та містять неправдиві відомості стосовно преференційного походження автомобілів (походження автомобілів з країн ЄС).
Вчинення таких дій директором ТОВ «КОРД АВТО» ОСОБА_1 призвело до неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 345 471,96 грн., в.ч. мито 287 893,29 грн., ПДВ 57 578,67 грн.
Зазначені дії ОСОБА_1 мають ознакипорушення митнихправилза ч.1 ст.485 МК України.
Відповідальність за ч. 1 ст.485МКУкраїни настає за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Ухвалюючи оскаржувану постанову суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про наявність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України.
Місцевим судом застосовано адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що відповідає санкції ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України.
Висновок суду першої інстанції є обґрунтованим і відповідає фактичним обставинам справи, ґрунтується на доказах, що є у справі, та не спростовується доводами апеляційної скарги.
В діях ОСОБА_1 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 МК України.
Матеріали справи містять належні та допустимі докази, які вказують на вчинення ОСОБА_1 дій зазначених у диспозиції ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України.
Судом встановлено, що директором ТОВ «КОРД АВТО» ОСОБА_1 вчинено дії, які призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 345 471,96 грн.
Апеляційний суд розцінює доводи адвоката Крючкова В. О. про невинуватість ОСОБА_1 , як спосіб захисту спрямований на уникнення відповідальності за вчинення правопорушення.
Матеріали провадження не містять відомостей щодо порушення митним органом процедури складання протоколу про порушення митних правил.
Обгрунтування апеляційної скарги не спростовують законних висновків суду першої інстанції.
З огляду на вищезазначене, апеляційну скаргу слід відхилити, а оскаржувану постанову залишити без змін.
Керуючисьст. ст. 283, 293, 294 КУпАП, ч. 1 ст. 485 МК України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу захисника ОСОБА_1 адвоката Крючкова Віталія Олексійовича залишити без задоволення.
Постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 13 вересня 2024 року відносно ОСОБА_1 про вчинення адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Рівненського
апеляційного суду Ковальчук Н. М.
Суд | Рівненський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2024 |
Оприлюднено | 10.12.2024 |
Номер документу | 123598313 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Рівненський апеляційний суд
Ковальчук Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні