ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
19 вересня 2024 року м. Дніпросправа № 160/33017/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 березня 2024 року (суддя Олійник В.М.) у справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної військової адміністрації про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся з позовом до Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної військової адміністрації, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної військової адміністрації щодо не розгляду заяви про скасування висновку щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції від 23.10.2023 року щодо громадянина ОСОБА_1 ;
- зобов`язати Департамент охорони здоров`я Дніпропетровської обласної військової адміністрації в особі комісії з контролю за якістю проведення медичних оглядів водіїв та кандидатів у водії транспортних засобів та експертиз стану сп`яніння розглянути заяву про скасування висновку щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції від 23.10.2023 року щодо громадянина ОСОБА_1 та прийняти відповідне рішення.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 березня 2024 року в задоволенні позову відмовлено.
Позивачем подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, позов задовольнити.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, судом не було враховано, що представником позивача було направлено не адвокатський запит, а заяву від 23.10.2023 про прийняття комісією в межах повноважень рішення, яке може бути оформлене у вигляді акту , протоколу тощо, щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів. На зазначену заяву позивач отримав лист від 31.10.2023 з пропозицію звернутись до Магдалинівської ЦРЛ, де позивач проходив огляд, а акт перевірки медичного огляду, проведеного 12.12.2021 не було направлено позивачу. Також до акту додано наказ про роботу комісії з контролю за якістю проведення медичних оглядів водіїв та кандидатів у водії транспортних засобів та експертиз стану сп`яніння, який датовано 09.01.2024 з новим складом.
Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.
Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Як було встановлено судом першої інстанції, ОСОБА_1 - позивач, ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 .
12 грудня 2021 року, близько 00 годин 20 хвилин, водій ОСОБА_1 , керуючи автомобілем Daewoo Nubira, державний номерний знак НОМЕР_2 , рухаючись по автодорозі Т-04-12 сполученням Кам`янське - Шульгівка - Mиxайлівка - Koтoвка - Пepeщепинe - Чepнявщина - Жeмчужнe, зі сторони с. Колпаковка у напрямку с.Бузовка, на ділянці, яка проходить по території Mагдалинівськoгo району Дніпропетровської області, допустив в`їзд у вибоїну, у результаті чого втратив контроль над керуванням автомобіля та виїхав за ліву межу проїзної частини дороги, де транспортний засіб перекинувся.
Внаслідок перекидання транспортного засобу його пасажири: ОСОБА_2 від отриманих тілесних ушкоджень помер на місці ДТП; ОСОБА_3 та ОСОБА_4 отримали тілесні ушкодження різного ступеню тяжкості, були госпіталізовані до медичних закладів.
Означені дії водія ОСОБА_1 було кваліфіковано за частиною 3 статті 286-1 КК, а саме порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом у стані алкогольного сп`яніння, що спричинило смерть потерпілого та спричинило тілесні ушкодження середньої тяжкості.
В основі обвинувачення та кваліфікації дій ОСОБА_1 знаходиться Висновок щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції від 12.12.2021 року.
10 жовтня 2023 року представник позивача звернувся до Голови Комісії з контролю за якістю проведення медичних оглядів кандидатів у водії (водіїв) транспортних засобів та експертиз станів сп`яніння Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної військової адміністрації з адвокатським запитом, в якому просив:
- прийняти рішення про визнання Висновку щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції від 12.12.2021 року, що складений відносно ОСОБА_1 - недійсним, у зв`язку з істотними порушеннями при проведенні огляду на стан сп`яніння водія.
Листом Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної військової адміністрації №6338/0/29-23 від 14 серпня 2023 року представнику позивача повідомлено, що до повноважень відповідача належить забезпечення контролю за діяльністю закладів охорони здоров`я, в яких проводяться обов`язкові профілактичні наркологічні огляди та роботу комісій з контролю за якістю проведення медичних оглядів водіїв транспортних засобів та експертиз стану сп`яніння згідно з Положенням про комісію з контролю за якістю проведення медичних оглядів водіїв транспортних засобів та експертиз стану сп`яніння.
Відповідно до акту від 10 січня 2024 року Комісією медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, встановлено:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , був доставлений 12.12.2021 року о 02.30 годині до Магдалинівської ЦРЛ співробітниками СРПП відділення №1 з направленням на огляд водія з метою встановлення стану алкогольного сп`яніння, з результатом попереднього визначення алкоголю у видихуваному повітрі поліцейськими після ДТП (результат 0,98%).
Медичний огляд зареєстрований в «Журналі реєстрації медичних оглядів осіб з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції» 12.12.2021 року за №205.
Огляд проведений лікарем-наркологом вищої категорії за фахом «Наркологія» ОСОБА_6 .
Скринінгове дослідження проведено лікарем із застосуванням газоаналізатору «Alcotest3000», зав. №AREN-0142 з подвійним вимірюванням наявності алкоголю у видихуваному повітрі на протязі 20 хв. (результат 0,98% та 0,88%).
Підтверджуюче дослідження проведено хіміко-токсикологічним методом, результат: аналіз крові - 1,52%, аналіз сечі - 2,12%.
Клініка гострої алкогольної інтоксикації, відображена в Акті лікарем, відповідає результатам хіміко-токсикологічного аналізу біологічних середовищ та наявності алкоголю у видихуваному повітрі ОСОБА_7 та відповідає критеріям гострої алкогольної інтоксикації легкого ступеню на момент проведення медичного огляду.
При заповнення лікарем ОСОБА_6 «Акту медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції» №205 від 12.12.2021 року комісією були виявлені наступні помилки:
1. Відсутня інформація про назву газоаналізатора та дату останньої повірки, пункт 18.
2. Не внесені результати лабораторного підтвердження наявності алкоголю (хіміко-токсикологічний аналіз сечі та крові - метод та результат), пункти 21-24.
3. Лікарем не винесений заключний діагноз за результатами хіміко-токсикологічного аналізу, пункт 25.
4. Відсутня дата заповнення Акту, підпис та ПІБ лікаря, пункт 25.
Ретельно вивчивши надані копії медичних документів проведення медичного огляду на виявлення стану сп`яніння гр. ОСОБА_7 , комісія дійшла ВИСНОВКУ:
1) На момент проведення медичного огляду 12.12.2021 року гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , перебував у стані гострої алкогольної інтоксикації.
2) Наявні недоліки заповнення медичної документації ніяким чином не впливають на висновок медичного огляду, проведеного лікарем ОСОБА_6 12 грудня 2021 року.
3) Надано пропозицію: керівництву КП «Магдалинівська центральна районна лікарня МСР Дніпропетровської області» посилити контроль за якістю заповнення лікарями медичної документації при проведенні медичних оглядів на виявлення стану сп`яніння.
Позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції зазначив, що в діях Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної військової адміністрації відсутня бездіяльність щодо неналежного розгляду заяви представника позивача від 10 жовтня 2023 року.
Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.
Відповідно до частини 3 наказу МОЗ України від 23 жовтня 2017 року №1303 «Про внесення змін до наказів МОЗ України від 17 січня 2002 року №12 та від 28 листопада 1997 року №339», Міністру охорони здоров`я Автономної Республіки Крим, керівникам структурних підрозділів з питань охорони здоров`я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити контроль за діяльністю закладів охорони здоров`я, в яких проводяться обов`язкові профілактичні наркологічні огляди, та роботу комісій з контролю за якістю проведення медичних оглядів водіїв транспортних засобів та експертиз стану сп`яніння згідно з Положенням про комісію з контролю за якістю проведення медичних оглядів водіїв транспортних засобів та експертиз стану сп`яніння, що додається.
У відповідності до пункту 2.1 частини 2 Наказу Міністерства охорони здоров`я від 28.11.1997 року №939 «Про затвердження Положення про комісію з контролю за якістю проведення медичних оглядів водіїв транспортних засобів та експертиз станів сп`яніння», основними завданнями роботи комісії є:
2.1.1. Перевірка виконання нормативно-правових актів щодо проведення медичних оглядів водіїв транспортних засобів та експертиз станів сп`яніння в закладах охорони здоров`я, в тому числі попередніх, періодичних, позачергових, перед рейсових та після рейсових медичних оглядів водіїв транспорту;
2.1.2. Перевірка стану медико-технічного і кадрового забезпечення проведення медичних оглядів водіїв транспортних засобів та експертиз станів сп`яніння, впровадження нових методів проведення медичних оглядів та експертиз станів сп`яніння.
2.1.3. Контроль і перевірка порядку виконання діючих положень щодо використання бланків суворої звітності при проведенні профілактичних медичних оглядів.
2.1.4. Розгляд надзвичайних та конфліктних випадків, що виникли при проведенні медичних оглядів водіїв транспортних засобів та експертиз станів сп`яніння.
2.2 За результатами перевірок складає відповідні акти про діяльність медичних комісій водіїв транспортних засобів, що перевірялися, роботи по проведенню експертиз станів сп`яніння, готує пропозиції щодо усунення виявлених недоліків.
2.3 У питаннях, що стосуються проведення передрейсових, післярейсових, позачергових, попередніх, періодичних та позачергових медичних оглядів, медичної підготовки водіїв транспорту, а також експертиз станів сп`яніння, співпрацює з державтоінспекцією, в тому числі повідомляє про знаходження в обігу дійсних серій та номерів бланків документів суворого обліку, а також тих, що вийшли з обігу та визнані недійсними.
Суд першої інстанції вірно зазначив, що одним з завдань та функцій Комісії Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської військової адміністрації з контролю за якістю проведення медичних оглядів кандидатів у водії (водіїв) транспортних засобів є перевірка експертиз станів сп`яніння.
Для виконання покладених на комісію завдань та функцій комісія та фахівці, що залучені до її роботи, мають право:
3.1.1 Під час своєї роботи запитувати та отримувати від керівників закладів охорони здоров`я документи, довідки, розрахунки, інші відомості, необхідні для виконання завдань та мети перевірок.
3.1.2 Вносити пропозиції щодо покращення якості проведення медичних оглядів водіїв транспортних засобів та експертиз станів сп`яніння, а також щодо притягнення у встановленому порядку до відповідальності керівників та фахівців закладів охорони здоров`я за порушення професійних і посадових обов`язків, котрих вони припустилися.
Як було встановлено судом першої інстанції, у відповідності до вимог підпункту 2.1 пункту 2 спільного наказу Міністерства охорони здоров`я України та Міністерства внутрішніх справ України від 31 січня 2013 року №65/80 «Про затвердження положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів» (зі змінами), наказу МОЗ України від 23 жовтня 2017 року №1303 «Про внесення змін до наказів МОЗ України від 17 січня 2002 року №12 та від 28 листопада 1997 року № 339» та спільного наказу Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства охорони здоров`я України від 09 листопада 2015 року №1452/735 «Про затвердження Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 11 листопада 2015 року №1413/27858, у складі Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної державної адміністрації (Дніпропетровська обласна військова адміністрація) створено комісію з метою забезпечення дотримання вимог законодавства щодо медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху у відповідності до Наказу ОД № 438/0/197-22 від 24.03.2022 року «Про роботу комісії з контролю за якістю проведення медичних оглядів водіїв та кандидатів у водії транспортних засобів та експертиз стану сп`яніння».
На підставі наказу №22/0/197-24 від 09.01.2024 року, у зв`язку з кадровими змінами, було змінено склад комісії з контролю за якістю проведення медичних оглядів кандидатів у водії (водіїв) транспортних засобів та експертиз станів сп`яніння.
Відповідно до Наказу Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної військової адміністрації №22/0/197-24 від 09.01.2024 року затверджено план перевірок роботи комісії з медичних оглядів водіїв транспортних засобів та якості проведення медичних оглядів з метою виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Відповідно до акту від 10 січня 2024 року Комісією медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції встановлено:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , був доставлений 12.12.2021 року о 02.30 годині до Магдалинівської ЦРЛ співробітниками СРПП відділення №1 з направленням на огляд водія з метою встановлення стану алкогольного сп`яніння, з результатом попереднього визначення алкоголю у видихуваному повітрі поліцейськими після ДТП (результат 0,98%).
Медичний огляд зареєстрований в «Журналі реєстрації медичних оглядів осіб з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції» 12.12.2021 року за №205.
Огляд проведений лікарем-наркологом вищої категорії за фахом «Наркологія» ОСОБА_6 .
Скринінгове дослідження проведено лікарем із застосуванням газоаналізатору «Alcotest3000», зав. №AREN-0142 з подвійним вимірюванням наявності алкоголю у видихуваному повітрі на протязі 20 хв. (результат 0,98% та 0,88%).
Підтверджуюче дослідження проведено хіміко-токсикологічним методом, результат: аналіз крові - 1,52%, аналіз сечі - 2,12%.
Клініка гострої алкогольної інтоксикації, відображена в Акті лікарем, відповідає результатам хіміко-токсикологічного аналізу біологічних середовищ та наявності алкоголю у видихуваному повітрі ОСОБА_7 та відповідає критеріям гострої алкогольної інтоксикації легкого ступеню на момент проведення медичного огляду.
З матеріалів справи вбачається, що при заповнення лікарем ОСОБА_6 «Акту медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції» №205 від 12.12.2021 року комісією були виявлені наступні помилки:
1. Відсутня інформація про назву газоаналізатора та дату останньої повірки, пункт 18.
2. Не внесені результати лабораторного підтвердження наявності алкоголю (хіміко-токсикологічний аналіз сечі та крові - метод та результат), пункти 21-24.
3. Лікарем не винесений заключний діагноз за результатами хіміко-токсикологічного аналізу, пункт 25.
4. Відсутня дата заповнення Акту, підпис та ПІБ лікаря, пункт 25.
Ретельно вивчивши надані копії медичних документів проведення медичного огляду на виявлення стану сп`яніння гр. ОСОБА_7 , комісія дійшла ВИСНОВКУ:
1) На момент проведення медичного огляду 12.12.2021 року гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , перебував у стані гострої алкогольної інтоксикації.
2) Наявні недоліки заповнення медичної документації ніяким чином не впливають на висновок медичного огляду, проведеного лікарем ОСОБА_6 12 грудня 2021 року.
3) Надано пропозицію: керівництву КП «Магдалинівська центральна районна лікарня МСР Дніпропетровської області» посилити контроль за якістю заповнення лікарями медичної документації при проведенні медичних оглядів на виявлення стану сп`яніння.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що до повноважень Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної військової адміністрації в особі комісії, яка створена відповідно до наказу Департаменту (Наказ ОД № 22/0/197-24 від 09.01.2024), не належить скасування висновку від 12.12.2021 року щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції щодо громадянина ОСОБА_7 .
Як визначено пунктом 2.2 Наказу Міністерства охорони здоров`я України від 28.11.1997 року №339 за результатами перевірок комісія лише складає відповідні акти про діяльність медичних комісій водіїв транспортних засобів, що перевірялися, роботи по проведенню експертиз станів сп`яніння та готує пропозиції щодо усунення виявлених недоліків.
Суд першої інстанції вірно зазначив, що Висновок від 12.12.2021 щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції щодо громадянина ОСОБА_7 може бути спростований виключно як доказ у справі про притягнення до адміністративної чи кримінальної відповідальності, у зв`язку з керуванням транспортним засобом у стані сп`яніння, а в діях Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної військової адміністрації відсутня бездіяльність щодо неналежного розгляду заяви представника позивача від 10 жовтня 2023 року, яка є предметом вказаного спору.
Доводи апеляційної скарги вказаних висновків суду першої інстанції не спростовують.
Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 березня 2024 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної військової адміністрації про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Постанова у повному обсязі складена 19 вересня 2024 року.
Головуючий - суддяА.А. Щербак
суддяН.П. Баранник
суддяН.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2024 |
Оприлюднено | 23.09.2024 |
Номер документу | 121736740 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні