Ухвала
від 19.09.2024 по справі 351/287/24
СНЯТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 351/287/24

Номер провадження №1-кс/351/355/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2024 року м. Снятин

Слідчий суддя Снятинського районного суду Івано-Франківської області ОСОБА_1 за участі:

секретаря судового засідання - ОСОБА_2

прокурора - ОСОБА_3

слідчого - ОСОБА_4

підозрюваного - ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Снятині клопотання заступника начальника відділення начальника слідчого відділення відділення поліції № 1 (м. Снятин) Коломийського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області ОСОБА_4 , за матеріалами досудового розслідування кримінальних проваджень, внесених до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.02.2024 за №12024091180000126 про застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання щодо:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця та жителя АДРЕСА_1 , громадянина України, з вищою освітою, директора комунального підприємства «Покуття-Комунальник», одруженого, на утриманні має одну неповнолітню дитину, інвалідом не являється, раніше не судимого,

підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, ч.4 ст. 191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Заступник начальника відділення - начальник слідчого відділення відділення поліції №1 (м. Снятин) Коломийського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області ОСОБА_4 в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024091180000126 від 12.02.2024р. звернувся до суду із клопотанням про застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання щодо ОСОБА_5 , який підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, ч.4 ст. 191 КК України.

Клопотання обгрунтовується тим, що під процесуальним керівництвом прокурорів Коломийської окружної прокуратури СВ відділення поліції №1 (м. Снятин) Коломийського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області здійснювалось досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024091230000096 від 13.06.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 191 КК України.

В ході досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, встановлено, що відповідно до довідки Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 23.02.2024, яку документально підтверджено висновком судової економічної експертизи від 30.05.2024, директору комунального підприємства «Покуття-Комунальник» ОСОБА_5 безпідставно нараховано та виплачено премій на суму 228 561 грн. та зайво перераховано єдиного соціального внеску в сумі 50 283, 42 грн., чим завдано матеріальної шкоди КП «Покуття-Комунальнику» на вказану суму.

27 червня 2024 року обвинувальний акт у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 13.06.2024 №12024091230000096 про обвинувачення ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України скеровано на розгляд до Снятинського районного суду Івано-Франківської області.

Досудовим розслідуванням, встановлено, що рішенням Снятинської міської ради № 279 від 02.11.2007 утворено КП "Покуття-Комунальник", а також затвердженого статут вказаного підприємства.

Відповідно до Статутів комунального підприємства «Покуття-Комунальник», затверджених рішенням Снятинської міської ради від 26.06.2014 №680-35/2014 та рішенням Снятинської міської ради від 28.12.2020 №45-2/2020, підприємство є юридичною особою і засновано на комунальній власності Снятинської міської ради, засновником є Снятинська міська рада, підприємство є неприбутковим і утримується за рахунок коштів міського бюджету, а також за рахунок прибутків отриманих з надання послуг населенню та юридичним особам, майно надане підприємству на правах оперативного управління, управління підприємством здійснює директор, директор підприємства здійснює оперативне керівництво, укладає угоди, наймає та звільняє працівників, розпоряджається майном, коштами у межах кошторису, видає накази та виконує інші дії, затверджує структури та штатний розпис підприємства у межах граничної чисельності та фонду оплати праці.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Снятинської міської ради №514-43/2019 від 21.02.2019 ОСОБА_5 призначено на посаду директора комунального підприємства «Покуття-Комунальник» в порядку переведення з посади майстра-будівельника з 01 березня 2019 року строком на 1 рік з випробувальним терміном 5 місяців, а згідно рішення виконавчого комітету Снятинської міської ради №670-55/2020 від 28.02.2020 з ОСОБА_5 укладено строковий трудовий договір з 01.03.2020 терміном на 5 років.

Відповідно до контракту укладеного між виконавчим комітетом Снятинської міської ради в подальшому «Орган управління майном» в особі міського голови ОСОБА_6 та ОСОБА_5 01.03.2019, ОСОБА_5 був найнятий Органом управління майном на посаду директора Снятинського КП «Покуття-Комунальник» на строк з 01 березня 2019 року по 01 березня 2020 року, а у відповідності до контракту укладеного між виконавчим комітетом Снятинської міської ради в подальшому «Орган управління майном» в особі міського голови ОСОБА_6 та ОСОБА_5 05.03.2020, ОСОБА_5 був найнятий Органом управління майном на посаду директора КП «Покуття-Комунальник» на строк з 05 березня 2020 року по 31 березня 2025 року

Згідно з Розділом 2. «Права та обов`язки сторін» контрактів ОСОБА_5 , як керівник комунального підприємства зобов`язаний здійснювати оперативне управління підприємством, організовувати його виробничо-господарську, соціальну та іншу діяльність; забезпечувати виконання завдань підприємства, передбачених його статутом; організовувати впровадження у виробництво нової техніки та прогресивної технології; організовувати матеріально-технічне забезпечення діяльності підприємства; забезпечувати підприємство кваліфікованими кадрами; створювати для працівників безпечні й сприятливі умови праці на підприємстві; організовувати виконання економічних програм; організовувати збереження та ефективне використання майна підприємства; погоджувати з Органом управління майном структуру управління, штатний розпис підприємства; не розголошувати комерційні таємниці та конфіденційної інформації підприємства; нести інші зобов`язання з організації забезпечення діяльності підприємства, якщо це передбачено чинним законодавством України або статутом підприємства; ОСОБА_5 як керівник комунального підприємства має право діяти від імені підприємства, представляти його інтереси на всіх вітчизняних та іноземних підприємствах, в установах, організаціях; розпоряджатися майном підприємства згідно з чинним законодавством та статутом підприємства; укладати господарські договори та інші угоди відповідно до статуту підприємства та чинного законодавства України; видавати доручення; відкривати в банках розрахункові рахунки; розпоряджатися коштами підприємства в порядку, визначеному статутом підприємства та чинним законодавством; накладати на працівників підприємства стягнення відповідно до чинного законодавства; вирішувати інші питання, що віднесені статутом і цим контрактом до компетенції Керівника; використовувати автомобіль підприємства для виконання службових обов`язків.

Крім цього, відповідно до контрактів ОСОБА_5 , як керівник комунального підприємства укладає трудові угоди (договори) про наймання на роботу з усіма працівниками підприємства, при найманні працівників використовує будь-які визначені або ті, що допускаються законодавством, статутом підприємства і цим контрактом, можливості у сфері організації, оплати і симулювання праці, а також відпочинку.

Таким чином, ОСОБА_5 у період з січня 2022 року по травень 2023 року перебуваючи на посаді директора КП «Покуття-Комунальник» виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а тому згідно з положеннями ч. 3 ст. 18 КК України та Примітки до ст. 364 КК України, був службовою особою.

Також ОСОБА_5 як службова особа, що наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов`язками, відповідно до пункту 3 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» №1700-VII від 14.10.2014, є суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону.

Згідно статті 15 Закону України «Про оплату праці», форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною, галузевими (міжгалузевими) і територіальними угодами. У разі, коли колективний договір на підприємстві не укладено, роботодавець зобов`язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво органом. Конкретні розміри тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок робітникам, посадових окладів службовцям, а також надбавок, доплат, премій і винагород встановлюються з урахуванням вимог, передбачених частиною першою цієї статті.

Водночас, підпунктом 3 пункту 1 постанови КМУ від 19 травня 1999 р. № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об`єднань державних підприємств», передбачено, що керівникам органів місцевого самоврядування, які укладають контракти з керівниками підприємств, заснованих на комунальній власності надано право встановлювати такі виключні умови оплати праці:

- умови, диференційовані показники та розміри преміювання за підсумками роботи за:

- квартал - у розмірі до трьох місячних посадових окладів керівника підприємства;

- рік - у розмірі до двадцяти чотирьох місячних посадових окладів керівника підприємства.

При цьому у разі:

- наявності заборгованості підприємства з виплати заробітної плати у відповідному квартальному або річному звітному періоді розмір премії за такий період повинен становити не більше 20 відсотків максимально дозволеного розміру премії відповідно до цієї постанови;

- збільшення розміру заборгованості підприємства з виплати заробітної плати у поточному квартальному або річному звітному періоді порівняно з попереднім аналогічним звітним періодом премія за такий поточний звітний період не нараховується;

- погіршення якості роботи, невиконання умов контракту, порушення трудової дисципліни премія зменшується або не нараховується у тому звітному періоді, коли виявлено відповідне порушення (за окремим рішенням);

- незатвердження (непогодження) в установленому законодавством порядку річного фінансового плану винагорода (премія) не нараховується.

Окрім того, п.7 глави 6 розділу ІІ Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України 18.06.2015 № 1000/5, передбачено, що внутрішнє погодження проекту документа залежно від його змісту проводиться в такій послідовності: працівником, який підготував документ, керівником структурного підрозділу, в якому його створено, функціональними, територіальними підрозділами (за необхідності), посадовими особами, які зазначені в проекті документа як виконавці, фінансовим підрозділом або головним бухгалтером (бухгалтером) (якщо проект документа стосується фінансових питань), керівником юридичної служби (юристом) (у разі погодження проектів нормативно-правових актів, організаційних та розпорядчих документів установи), заступником керівника установи, який відповідає за питання, що містяться в проекті документа.

Однак, ОСОБА_5 , обіймаючи посаду директора комунального підприємства «Покуття-Комунальник», будучи службовою особою, наділеною адміністративно-господарськими функціями та організаційно-розпорядчими функціями, яка здійснює оперативне управління підприємством, організовує його виробничо-господарську, соціальну та іншу діяльність, діючи умисно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, в порушення вимог підпункту 3 пункту 1 постанови КМУ від 19 травня 1999 р. № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об`єднань державних підприємств», достовірно знаючи, що ні умовами контрактів від 01.03.2019 та 05.03.2020 укладених між ним та виконавчим комітетом Снятинської міської ради в особі міського голови ОСОБА_6 , ні Колективними договорами між адміністрацією та трудовим колективом КП «Покуття-Комунальник» на 2016-2021 роки, що схвалений протоколом загальних зборів трудового колективу КП «Покуття-Комунальник» від 04.01.2016 №1 та на 2023-2028 роки, що схвалений протоколом загальних зборів трудового колективу КП «Покуття-Комунальник» Снятинської міської ради від 12.10.2023 №2, а також статутами КП «Покуття-Комунальник» (зі змінами та доповненнями), що діяли протягом 2022-2023 років, умови, підстави та порядок призначення та виплати премій керівнику комунального підприємства, у тому числі щомісячних, не передбачені, а також знаючи, що Снятинською міською радою як засновником підприємства не погоджувалась виплата щомісячної премії йому як директору комунального підприємства протягом січня-лютого 2022 року, усвідомлюючи, що він не уповноважений на підписання організаційно-розпорядчих документів щодо особистого преміювання, зловживаючи своїм службовим становищем, маючи корисливий мотив охоплений єдиним кримінально протиправним наміром спрямованим на незаконне привласнення коштів КП «Покуття-Комунальник», які були виділені підприємству шляхом бюджетного асигнування з місцевого бюджету Снятинської територіальної громади Коломийського району, протягом січня та лютого 2022 року, перебуваючи за місцем здійснення фактичної діяльності в приміщенні КП «Покуття Комунальник», що за адресою: Івано-Франківська область, Коломийський район, м. Снятин, вул. Шевченка, буд. 70, маючи право першого підпису фінансових документів на підприємстві, без будь якого внутрішнього візування працівниками бухгалтерії підприємства всупереч п.7 глави 6 розділу ІІ Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України 18.06.2015 № 1000/5, усвідомлюючи неправомірність своїх дій, повторно особисто підписав та видав накази про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник», у тому числі і себе особисто, а саме:

24.01.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час ОСОБА_5 підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №18-К від 24.01.2022, яким встановив собі премію в розмірі 11 000 грн.,

25.02.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №37-К від 25.02.2022, яким встановив собі премію в розмірі 11 000 грн.

Вищевказані накази виготовлялись за допомогою комп`ютерної техніки працівниками підприємства за усною вказівкою ОСОБА_5 , а попередній зміст наказів, у тому числі щодо розміру премій конкретному працівнику усно узгоджувався з директором ОСОБА_5 та головним бухгалтером підприємства ОСОБА_7 .

Після особистого підписання вищевказаних наказів ОСОБА_5 надавши їм статусу офіційних, передавав підписані накази в бухгалтерію підприємства для проведення відповідних розрахунків та здійснення виплат згідно наказів, в свою чергу працівники бухгалтерії підприємства будучи впевненими в законності підписаних наказів у період з січня 2022 року по лютий 2022 року проводили відповідні нарахування та здійснювали виплати на особистий банківський рахунок ОСОБА_5 відкритий в АТ «Приватбанк» НОМЕР_1 на суму 22 000,00 грн, а також перераховували єдиний соціальний внесок в сумі 4 840,00 грн.

Відповідно до довідки Управління Західного офісу Державної аудиторської служби в Івано-Франківській області від 23.07.2024, яку документально підтверджено висновком судової економічної експертизи від 05.09.2024, директору комунального підприємства «Покуття-Комунальник» ОСОБА_5 за січень-лютий 2022 року безпідставно нараховано та виплачено премій на суму 22 000,00 грн., чим завдано матеріальну шкоду підприємству на цю ж суму та зайво перераховано єдиний соціальний внесок в сумі 4 840,00 грн.

Таким чином, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України у привласненні чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем вчиненому повторно.

Окрім того, ОСОБА_5 обіймаючи посаду директора комунального підприємства «Покуття-Комунальник», будучи службовою особою, наділеною адміністративно-господарськими функціями та організаційно-розпорядчими функціями, яка здійснює оперативне управління підприємством, організовує його виробничо-господарську, соціальну та іншу діяльність, діючи умисно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, в порушення вимог підпункту 3 пункту 1 постанови КМУ від 19 травня 1999 р. № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об`єднань державних підприємств», достовірно знаючи, що ні умовами контрактів від 01.03.2019 та 05.03.2020 укладених між ним та виконавчим комітетом Снятинської міської ради в особі міського голови ОСОБА_6 , ні Колективними договорами між адміністрацією та трудовим колективом КП «Покуття-Комунальник» на 2016-2021 роки, що схвалений протоколом загальних зборів трудового колективу КП «Покуття-Комунальник» від 04.01.2016 №1 та на 2023-2028 роки, що схвалений протоколом загальних зборів трудового колективу КП «Покуття-Комунальник» Снятинської міської ради від 12.10.2023 №2, а також статутами КП «Покуття-Комунальник» (зі змінами та доповненнями), що діяли протягом 2022-2023 років, умови, підстави та порядок призначення та виплати премій керівнику комунального підприємства, у тому числі щомісячних, не передбачені, а також знаючи, що Снятинською міською радою як засновником підприємства не погоджувалась виплата щомісячної премії йому як директору комунального підприємства протягом 2022-2023 років, усвідомлюючи, що він не уповноважений на підписання організаційно-розпорядчих документів щодо особистого преміювання, зловживаючи своїм службовим становищем, маючи корисливий мотив охоплений єдиним кримінально протиправним наміром спрямованим на незаконне привласнення коштів КП «Покуття-Комунальник», які були виділені підприємству шляхом бюджетного асигнування з місцевого бюджету Снятинської територіальної громади Коломийського району, протягом березня 2022 року по травень 2023 року у період дії воєнного стану, який введено на території України 24 лютого 2022 року Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» строком на 30 діб, дію якого продовжено 14.03.2022 Указом Президента України № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» на 30 діб, 18.04.2022 Указом Президента України № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» на 30 діб, 17.05.2022 Указом Президента України № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» на 90 діб, 12.08.2022 Указом Президента України № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» на 90 діб, 07.11.2022 Указом Президента України № 757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» на 90 діб, 06.02.2023 Указом Президента України № 58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» на 90 діб, 02.05.2023 Указом Президента України № 254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» на 90 діб, перебуваючи за місцем здійснення фактичної діяльності в приміщенні КП «Покуття Комунальник», що за адресою: Івано-Франківська область, Коломийський район, м. Снятин, вул. Шевченка, буд. 70, маючи право першого підпису фінансових документів на підприємстві, без будь якого внутрішнього візування працівниками бухгалтерії підприємства всупереч п.7 глави 6 розділу ІІ Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України 18.06.2015 № 1000/5, усвідомлюючи неправомірність своїх дій, повторно особисто підписав та видав накази про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник», у тому числі і себе особисто, а саме:

29.03.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №43-К від 29.03.2022, яким встановив собі премію в розмірі 17 863 грн.,

29.04.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №54-К від 29.04.2022, яким встановив собі премію в розмірі 12 000 грн.,

27.05.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №64-К від 27.05.2022, яким встановив собі премію в розмірі 13 000 грн.,

27.06.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №82-К від 27.06.2022, яким встановив собі премію в розмірі 13 000 грн.,

25.07.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №99-К від 25.07.2022, яким встановив собі премію в розмірі 7 000 грн.,

25.08.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №111-К від 25.08.2022, яким встановив собі премію в розмірі 14 000 грн.,

26.09.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №126-К від 26.09.2022, яким встановив собі премію в розмірі 14 000 грн.,

25.10.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №142-К від 25.10.2022, яким встановив собі премію в розмірі 15 000 грн.,

23.11.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №154-К від 23.11.2022, яким встановив собі премію в розмірі 20 000 грн.,

20.12.2022 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №160-К від 20.12.2022, яким встановив собі премію в розмірі 20 000 грн.,

24.01.2023 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №15-К від 24.01.2023, яким встановив собі премію в розмірі 19 325 грн.,

23.02.2023 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №26/1-К від 23.02.2023, яким встановив собі премію в розмірі 19 325 грн.,

27.03.2023 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №37/1-К від 27.03.2023, яким встановив собі премію в розмірі 21 325 грн.,

25.04.2023 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №50/1К від 25.04.2023, яким встановив собі премію в розмірі 21 325 грн.,

29.05.2023 у невстановлений досудовим розслідуванням час підписав наказ про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник» №68/1-К від 29.05.2023, яким встановив собі премію в розмірі 19 325 грн.

Вищевказані накази виготовлялись за допомогою комп`ютерної техніки працівниками підприємства за усною вказівкою ОСОБА_5 , а попередній зміст наказів, у тому числі щодо розміру премій конкретному працівнику усно узгоджувався з директором ОСОБА_5 та головним бухгалтером підприємства ОСОБА_7 .

Після особистого підписання вище вказаних наказів ОСОБА_5 надавши їм статусу офіційних, передавав підписані накази в бухгалтерію підприємства для проведення відповідних розрахунків та здійснення виплат згідно наказів, в свою чергу працівники бухгалтерії підприємства будучи впевненими в законності підписаних наказів у період з березня 2022 року по травень 2023 року проводили відповідні нарахування та здійснювали виплати на особистий банківський рахунок ОСОБА_5 відкритий в АТ «Приватбанк» НОМЕР_1 на суму 258 568,00 грн., а також перераховували єдиний соціальний внесок в сумі 56 884,96 грн.

Відповідно до довідки Управління Західного офісу Державної аудиторської служби в Івано-Франківській області від 26.07.2024, яку документально підтверджено висновком судової економічної експертизи від 05.09.2024, директору комунального підприємства «Покуття-Комунальник» ОСОБА_5 за період з березня 2022 року по травень 2023 року безпідставно нараховано та виплачено премій на суму 258 568,00 грн., чим завдано матеріальну шкоду підприємству на цю ж суму та зайво перераховано єдиний соціальний внесок в сумі 56 884,96 грн.

Таким чином, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України у привласненні чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем вчиненому повторно в умовах воєнного стану.

В загальному діями ОСОБА_5 завдано матеріальну шкоду комунальному підприємству «Покуття-Комунальник» на суму 280 568 грн. та зайво перераховано єдиний соціальний внесок в загальній сумі 61 724, 96 грн.

Зазначив,що кримінальні правопорушення, передбачені ч. 3, ч. 4 ст. 191 КК України, у вчиненні яких обґрунтовано підозрюється ОСОБА_5 згідно ст. 12 КК України відносяться до категорії тяжких злочинів, за вчинення яких передбачене покарання:

- за ч. 3 ст. 191 КК України у виді обмеження волі на строк від трьох до п`яти років або позбавлення волі на строк від трьох до восьми років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років;

за ч. 4 ст. 191 КК України у виді позбавлення волі на строк від п`яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

А тому, оскільки існують ризики, передбачені п. 1, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме: можливість переховуватись від органів досудового розслідування та суду (п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України), про що свідчить тяжкість покарання, що загрожує підозрюваному у разі визнання його винуватим у вчиненні інкримінованих йому кримінальних правопорушень; можливість незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні (п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України), про що свідчить той факт, що ОСОБА_5 продовжує обіймати посаду директора КП «Покуття-Комунальник», а більшість допитаних у кримінальному провадженні свідків є працівниками вказаного комунального підприємства, просив застосувати щодо підозрюваного ОСОБА_5 запобіжний захід у виді особистого зобов`язання, з покладенням на нього відповідних обов`язків.

Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав, просив його задоволити.

Прокурор в судовому засіданні просив клопотання задоволити, застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжний захід у виді особистого зобов`язання.

Підозрюваний в судовому засіданні проти застосування щодо нього запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання не заперечив.

Слідчий суддя, встановив, що клопотання у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №12024091180000126 від 12.02.2024р. за ознаками злочинів, передбачених ч. 3, ч. 4 ст. 191 КК України, погоджене процесуальним прокурором ОСОБА_8 , надійшло до суду 19.09.2024 р..

Слідчий суддя, перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши надані докази, встановив наступне.

Із Витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань вбачається, що до ЄРДР 12.02.2024р. внесено кримінальне провадження №12024091180000126 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3, ч.4 ст. 191 КК України, підозрюваним у вчиненні якого є ОСОБА_5 , згідно якого ОСОБА_5 обіймаючи посаду директора комунального підприємства «Покуття-Комунальник», будучи службовою особою, наділеною адміністративно-господарськими функціями та організаційно-розпорядчими функціями, яка здійснює оперативне управління підприємством, організовує його виробничо-господарську, соціальну та іншу діяльність, діючи умисно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, в порушення вимог підпункту 3 пункту 1 постанови КМУ від 19 травня 1999 р. № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об`єднань державних підприємств», достовірно знаючи, що ні умовами контрактів від 01.03.2019 та 05.03.2020 укладених між ним та виконавчим комітетом Снятинської міської ради в особі міського голови ОСОБА_6 , ні Колективними договорами між адміністрацією та трудовим колективом КП «Покуття-Комунальник» на 2016-2021 роки, що схвалений протоколом загальних зборів трудового колективу КП «Покуття-Комунальник» від 04.01.2016 №1 та на 2023-2028 роки, що схвалений протоколом загальних зборів трудового колективу КП «Покуття-Комунальник» Снятинської міської ради від 12.10.2023 №2, а також статутами КП «Покуття-Комунальник» (зі змінами та доповненнями), що діяли протягом 2022-2023 років, умови, підстави та порядок призначення та виплати премій керівнику комунального підприємства, у тому числі щомісячних, не передбачені, а також знаючи, що Снятинською міською радою як засновником підприємства не погоджувалась виплата щомісячної премії йому як директору комунального підприємства протягом січня-лютого 2022 року, особисто підписав та видав накази про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник», у тому числі і себе особисто, внаслідок чого йому безпідставно нараховано та виплачено премії на суму 22000,00 грн., чим завдано матеріальну шкоду підприємству на цю ж суму та зайво перераховано єдиний соціальний внесок в сумі 4840,00 грн.

Окрім того, ОСОБА_5 , обіймаючи посаду директора комунального підприємства «Покуття-Комунальник», будучи службовою особою, наділеною адміністративно-господарськими функціями та організаційно-розпорядчими функціями, яка здійснює оперативне управління підприємством, організовує його виробничо-господарську, соціальну та іншу діяльність, діючи умисно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, в порушення вимог підпункту 3 пункту 1 постанови КМУ від 19 травня 1999 р. № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об`єднань державних підприємств», достовірно знаючи, що ні умовами контрактів від 01.03.2019 та 05.03.2020 укладених між ним та виконавчим комітетом Снятинської міської ради в особі міського голови ОСОБА_6 , ні Колективними договорами між адміністрацією та трудовим колективом КП «Покуття-Комунальник» на 2016-2021 роки, що схвалений протоколом загальних зборів трудового колективу КП «Покуття-Комунальник» від 04.01.2016 №1 та на 2023-2028 роки, що схвалений протоколом загальних зборів трудового колективу КП «Покуття-Комунальник» Снятинської міської ради від 12.10.2023 №2, а також статутами КП «Покуття-Комунальник» (зі змінами та доповненнями), що діяли протягом 2022-2023 років, умови, підстави та порядок призначення та виплати премій керівнику комунального підприємства, у тому числі щомісячних, не передбачені, а також знаючи, що Снятинською міською радою як засновником підприємства не погоджувалась виплата щомісячної премії, йому як директору комунального підприємства протягом 2022-2023р.р., усвідомлюючи, що він не уповноважений на підписання організаційно-розпорядчих документів щодо особистого преміювання, зловживаючи своїм службовим становищем, маючи корисливий мотив охоплений єдиним кримінально протиправним наміром спрямованим на незаконне привласнення коштів КП «Покуття-Комунальник», які були виділені підприємству шляхом бюджетного асигнування з місцевого бюджету Снятинської територіальної громади Коломийського району, протягом березня 2022 року по травень 2023р., у період дії воєнного стану, повторно особисто підписав та видав накази про преміювання за добросовісне виконання посадових обов`язків працівників КП «Покуття-Комунальник», у тому числі і себе особисто, внаслідок чого йому безпідставно нараховано та виплачено премії на суму 258 568,00 грн., чим завдано матеріальну шкоду підприємству на цю ж суму та зайво перераховано єдиний соціальний внесок в сумі 56 884,96 грн.

Кримінальні правопорушення, передбачені ч. 3, ч. 4 ст. 191 КК України, у вчиненні яких обґрунтовано підозрюється ОСОБА_5 згідно ст. 12 КК України відносяться до категорії тяжких злочинів, за вчинення яких передбачене покарання:

- за ч. 3 ст. 191 КК України у виді обмеження волі на строк від трьох до п`яти років або позбавлення волі на строк від трьох до восьми років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років;

- за ч. 4 ст. 191 КК України у виді позбавлення волі на строк від п`яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Слідчим суддею також встановлено, що підозрюваний ОСОБА_5 , розуміючи неминучість покарання у виді позбавлення волі, може переховуватись від органів досудового розслідування та суду, вчиняти інші кримінальні правопорушення, незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні.

Таким чином слідчим суддею встановлено достатньо доказів для підозри ОСОБА_5 у вчиненні умисних дій, які виразилися у привласненні, розтраті або заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинені повторно та вчиненні умисних дій, які виразилися у привласненні, розтраті або заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинені в умовах воєнного стану.

На підставі наведеного слідчий суддя, враховуючи, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінальних правопорушень, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені цією статтею, з метою забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам переховуватись від органів досудового розслідування та суду, запобігання вчиненню інших кримінальних правопорушень, вважає, що клопотання слідчого про застосування щодо підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та покладення на нього обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України слід задоволити.

З огляду на зазначене, беручи до уваги наявність ризиків, передбачених пунктами 3, 5 ч.1 ст.177 КПК України, тяжкість покарання, що загрожує підозрюваному, дані про його особу, характеризуючі матеріали слідчий суддя вважає, що достатнім буде обрання ОСОБА_5 запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання, як такого, що найменше обмежує його законні права та свободи.

У відповідності до вимог ч.1 ст.179 КПК України, де зазначено, що особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбаченістаттею 194цього Кодексу, слідчий суддя вважає, що на ОСОБА_5 слід покласти обов`язки, передбачені пунктами 1, 2, 3 ч.5 ст.194 КПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 176-178, 182-184, 188, 323 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання про застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання відносно ОСОБА_5 - задоволити.

Застосувати щодо підозрюваного ОСОБА_5 ,ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого по АДРЕСА_1 запобіжний захід у виді особистого зобов`язання.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 такі обов`язки:

- прибувати до слідчого відділення відділення поліції № 1 (м. Снятин) Коломийського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області за першою вимогою слідчого, який здійснює досудове розслідування у кримінальному провадженні - заступника начальника відділення - начальника слідчого відділення відділення поліції № 1 (м. Снятин) Коломийського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області майора поліції ОСОБА_4 або інших слідчих, які входять до складу слідчої групи;

- не відлучатися із місця проживання без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання.

Попередити підозрюваного ОСОБА_5 , що в разі невиконання покладених, згідно ухвали слідчого судді, обов`язків, до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід (домашній арешт, тримання під вартою) та може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 до 2 розмірів прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Обов`язки, передбачені цією ухвалою, покладаються на підозрюваного ОСОБА_5 на 60 днів з дня оголошення даної ухвали та діють по 17 листопада 2024 року включно.

Контроль за виконанням ухвали покласти на заступника начальника відділення - начальника слідчого відділення відділення поліції №1 (м. Снятин) Коломийського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області ОСОБА_4 .

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_9

СудСнятинський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення19.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121749276
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання

Судовий реєстр по справі —351/287/24

Ухвала від 19.09.2024

Кримінальне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

СЕГІН І.

Ухвала від 19.09.2024

Кримінальне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

СЕГІН І.

Ухвала від 29.03.2024

Кримінальне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

СЕГІН І.

Ухвала від 22.03.2024

Кримінальне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

СЕГІН І.

Ухвала від 16.02.2024

Кримінальне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

СЕГІН І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні