Рішення
від 20.09.2024 по справі 400/5212/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 вересня 2024 р. № 400/5212/24 Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін, відповідно до процедури передбаченої ст.262 КАС України, адміністративну справу,

за позовомТовариство з обмеженою відповідальністю "ЕКОЛОГІЧНО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВАЛОН ЛТД", вул. Олега Кошового, 1А,с. Михайлівка (Миколаївський),Миколаївська обл., Миколаївський р-н,57116, до Головне управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005, Державна податкова служба України, пл. Львівська, 8,м. Київ,04053, провизнання протиправним та скасування рішення від 14.05.2024 №11043436/38075250 та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон ЛТД" звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області, Державної податкової служби України із вимогами визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11043436/38075250 від 14.05.2024; зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон ЛТД" № 6 від 15.04.2024.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, на виконання умов договору №560 від 12.04.2024, укладеного з ТОВ "Агротрейд-2000", позивачем здійснено поставку насіння соняшника врожаю 2023 року в обсязі 500 тон. Платіжним дорученням від 15.04.2024 №1859 ТОВ "Агротрейд-2000" здійснив попередню оплату за частину товару в розмірі 5000013,47 грн, у зв`язку з чим на виконання приписів п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України, позивачем було складено податкову накладну № 6 від 15.04.2024 року та направлено її на реєстрацію, однак реєстрацію було зупинено з підстав невідповідності вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладнох/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 30.04.2024 позивачем на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній №6, було надано пояснення та підтверджуючі документи. 02.05.2024 відповідачем було направлено на даресу позивача повідомлення про необхідність надання додаткових документів, зі змісту якого не можливо було встановити, які саме додаткові документи необхідно надати для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №6 від 15.04.2024. На переконання позивача, ним були надані документи в достатньому обсязі для підтвердження реальності здійснення господарської операції, а саме що товариство у 2023 році виростило та зібрало врожай соняшника, обсяг якого був достатнім для виконання зобов`язань по договору від 12.04.2024. Однак, незважаючи на те, що товариством були надані всі документи, відповідачем було прийнято рішення № 11043436/38075250 від 14.05.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 15.04.2022 у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку, коригування, реєстрацію яких зупинено , при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відповідач - Головне управління ДПС у Миколаївській області, позов не визнав, просив відмовити у задоволенні позову. У письмовому відзиві вказав на безпідставність позовних вимог та правомірність прийнятого рішення. Свою позицію аргументував тим, що після зупинення реєстрації податкової накладної, позивачу було запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній. Позивачем було надані пояснення та копії документів, за результатами розгляду яких, Комісія ГУ ДПС у Миколаївській області дійшла висновку щодо неможливості прийняття рішення у зв`язку з недостатністю поданих документів. З урахуванням наведеного, підприємству 02.05.2024 року було направлено повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, за встановленою формою, а саме: платником не надано первинних документів щодо постачання, придбання товарів послуг, транспортування продукції, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. У зв`язку з ненаданням платником податку додаткових пояснень та копій документів комісією прийнято Рішення від 14.05.2024 №11043436/38075250 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 15.04.2024 №11043436/38075250. Дії позивача указують на відсутність у нього необхідних документів щодо поставки соняшнику, що є предметом спірних податкових накладних. Тобто, позивач не дотримався свого обов`язку щодо документального підтвердження показників податкової звітності .

Суд розглянув справу 20.09.2024 в порядку письмового провадження, без проведення судового засідання, на підставі матеріалів справи, відповідно ст. 262 КАС України.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон-ЛТД" зареєстроване в якості юридичної особи, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено відповідний запис. Основним видом діяльності ТОВ "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон-ЛТД" є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (КВЕД 1.11).

12.04.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон-ЛТД" уклало з ТОВ «АГРОТРЕЙД-2000» договір поставки № 560-нс, відповідно до предмету якого, Постачальник зобов`язується передати у власність Покупця насіння соняшнику урожаю 2023 року (код товару за УКТ ЗЕД 120600), а Покупець - прийняти та оплатити його згідно умов цього Договору .

Відповідно до умов договору:

- товар поставляється у кількості 500 (+/-10%) т (п. 2.1);

- ціна товару без ПДВ складає 13745,61 грн за тону, ціна з ПДВ - 16700 грн за тону. Загальна вартість товару за договором складає 6872805 грн без ПДВ, з ПДВ - 7834997,70 грн (п. 3.1, 3.2);

- постачальник зобов`язаний поставити товар у повному обсязі до 30.04.2024 (п. 4.1);

- оплата товару проводиться в національній валюті України шляхом перерахування коштів на поточний рахунок постачальника в наступному порядку: 86% -протягом 3 банківських днів з дня пред`явлення відповідного рахунку-фактурі на товар; 14% - протягом 3 банківських днів з дати реєстрації податкової накладної. За згодою сторін можуть бути використані інші форми розрахунків (п. 5.1) .

ТОВ «АГРОТРЕЙД-2000» 15.04.2024 перерахував на адресу позивапча попередню оплату за товар у розмірі 5000013,47 грн відповідно до платіжного доручення №1859 від 15.04.2024.

Також, ТОВ "ЕВП"АВАЛОН ЛТД" за правилом першої події, було складено та направлено на реєстрацію в Єдине вікно податкових накладних, податкову накладну № 6 від 15.04.2024 на загальну суму 5000013,47 грн., у тому числі ПДВ - 614036,74 грн. , на підставі зобов`язання, а саме, отримання від окупця товару передоплати за майбутню поставку товару, що підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті № 1859 від 15.04.2024 .

19.04.2024 рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування , реєстрація податкової накладної №6 від 15.04.2022 зупинена. У Квитанції про зупинення зазначено, що обсяг постачання товару/послуг 1206 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів. Також позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеній у податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

30.04.2024 ТОВ "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон ЛТД" було направлено повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрація якої зупинена. До зазначеного повідомлення було надані пояснення та підтверджуючі документи на його обґрунтування зокрема: договір поставки від 12.04.2024 року за №560-нс, платіжна інструкція від 15.04.2024 року №1859, повідомлення про об`єкти оподаткування, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність-форма 20 ОПП з квитанцією про її одержання контролюючим органом 22.01.2021 року; договір №536 від 08.08.2016 року про спільний обробіток землі з додатками; звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2023 року - форма 4 сг з квитанцією про його одержання органом статистики; звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2023 році форма 29 сг, з квитанцією про його одержання органом статистики; договір поставки від 20.02.2023 року за №4778/23/П/МРЗВ з специфікацією на насіння соняшнику; видаткова накладна №06/03036 від 16.06.2023 року, товарно-транспортна накладна №17/06 від 16.06.2023, видаткова накладна від 22.05.2023 року №05/02805 до договору поставки № 4778/23/П/МРЗВ; договір купівлі-продажу від 13.09.2012 року №2014П, з актом приймання передачі від 13.09.2021 року та видатковою накладною від 16 09.2021 року №У-00000282; договір купівлі-продажу від 19.02.2021 року №Н-054 Т-21з додатками; облікові листи тракториста-машиніста; договір оренди сільськогосподарської техніки від 19.04.2023 року №19/04/23 з актом приймання-передачі №1 від 01.06.2023 року та актом приймання-передачі виконаних робіт(наданих послу від 01.07.2023 року; договір про надання сільськогосподарських послуг від 25.09.2023 року з специфікацією №1 від 26.09.2023 року та Актом здачі-приймання робіт(надання послуг) №1 від 13.10.2023 року; договір від №01/03/23 від 01.03.2023 року про надання послуг з перевезення вантажів; акти надання послуг №86 від 29.09.2023 року, №87 від 30.09.2023 року,№90 від 01.10.2023 року, №91 від 02.10.2023 року,№92 від 03.10.2023 року, №94 від 04.10.2023 року, №95 від 05.10.2023 року, №96 від 06.10.2023 року, №97 від 09.10.2023 року, №99 від 10.10.2023 року. до договору №01/03/2023, договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №1 від 04.04.2023 року з додатком; акти надання послуг №143 від 11.10.2023 року, №142 від 10.10.2023 року, №140 від 06.10.2023 року, №137 від 05.10.2023 року, №136 від 04.10.2023 року; реєстр товарно-транспортних накладних з 29 по 30 вересня 2023 року; реєстр товарно-транспортних накладних з 01 по 10 вересня 2023 року; договір про надання послу з зберігання №20230928 від 28.09.2023 року; інвентаризаційний опис №5 від 10.04.2024 року з наказом від 07.04.2024 року про проведення інвентаризації.

02.05.2024 року Комісією було направлено на адресу позивача повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, за встановленою формою, а саме: платником не надано первинних документів щодо постачання, придбання товарів послуг, транспортування продукції, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

На переконання позивача, ним були надані документи в достатньому обсязі для підтвердження реальності здійснення господарської операції, а також того, що товариство у 2023 році виростило та зібрало врожай соняшника, обсяг якого був достатнім для виконання зобов`язань по договору від 12.04.2024, в зв`язку з цим ним не було надані інші документи.

14.05.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ухвалено Рішення №11043436/38075250 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон ЛТД" №6 від 15.04.2022 на загальну суму 5000013,47 гривень, у т.ч. ПДВ 614036,74 гривень, у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку, коригування, реєстрацію яких зупинено , при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної.

Не погоджуючись з цим, позивач звернувся до суду.

Відповідно до п.201.1. ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.4, п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений наказом Мінфіна №520 12.12.2019, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до п.9 Порядку №250, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Відповідно до п.10 Порядку, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акта індивідуальної дії.

Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку зупинення №1165, у редакції на час виникнення правовідносин) одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в ЄРПН, у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в ЄРПН, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у ЄРПН, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у ЄРПН, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Матеріали справи свідчать, що у направленої позивачу квитанції контролюючий орган вказав на те, що коди товару/послуг відсутні у таблиці даних платника податку як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Однак, рішення про зупинення реєстрації спірних податкових накладних не містить у собі мотивації підстав та причин віднесення операцій позивача до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, як і не містить доказів наявності податкової інформації, що свідчила б про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланням на відповідні документи, як і доказів прийняття рішення про віднесення ТОВ "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон ЛТД" до ризикових.

Крім того, суд звертає увагу, що рішення про зупинення реєстрації податкових накладних не містять вичерпного переліку документів, які необхідно подати платнику податків.

Разом з тим, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого позивач не зміг належним чином виконати свої обов`язки щодо реєстрації податкових накладних.

Аналогічна правова позиція висловлювалася Верховним Судом, зокрема, у постановах від 21 травня 2019 року у справі № 0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року у справі № 819/330/18, від 18 червня 2020 року у справі № 824/245/19-а, від 03 листопада 2021 року у справі №360/2460/20, від 20 січня 2022 року у справі № 140/4162/21, від 14 грудня 2022 року у справі № 560/11825/21.

При цьому у пп. 3 п. 11 Порядку зупинення №1165 прямо передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

У свою чергу, як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог чинного законодавства позивачем було направлено пояснення щодо здійснення господарських операцій та копії первинних документів.

При цьому, позивач надав пояснення та усі первинні документи, які на його переконання, є достатніми для підтвердження здійснення господарської операції, як після зупинення реєстрації ПН, так і після отримання повідомлення про необхідність надання додаткових документів.

Однак, всупереч наданих документів, Головним управлінням ДПС у Миколаївській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Підстави, зазначені у рішенні від 14.05.2024 щодо не надання/ часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, є безпідставними, оскільки позивачем були надані усі наявні або достатні, на його переконання, документи, які в повній мірі підтверджують фактичне здійснення господарської операції.

Позивачем було направлено до податкового органу пояснення та копії відповідних первинних документів, які, на його думку, є достатніми для підтвердження здійснення господарської діяльності, тому повторне повідомлення про надання додаткових документів без вичерпного їх переліку призвело до необізнаності платника щодо переліку необхідних документів, які він повинен був ще надати контролюючому органу, внаслідок чого позивач не зміг належним чином виконати свої обов`язки.

При реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому під час розгляду справи суд не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної. При цьому здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 21 травня 2020 року у справі №0940/1240/18 та від 07 грудня 2022 року у справі № 500/2237/20.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про протиправність рішення від 14.05.2024 №11043436/38075250 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 15.04.2024.

Щодо способу поновлення прав позивача, то відповідно до п. 19 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 20 Порядку №1246 передбачено, що внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, обґрунтованим вимоги позивача, що належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати спірні податкові накладні датою їх фактичного подання на реєстрацію.

Позов задовольнити у повному обсязі.

Сума сплаченого позивачем судового збору в розмірі 2422,40 грн підлягає відшкодуванню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів пропорційно.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон ЛТД" (вул. Олега Кошового, 1А,с. Михайлівка (Миколаївський),Миколаївська обл., Миколаївський р-н,57116 38075250) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005 44104027) Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 43005393) задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Миколаївській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 11043436/38075250 від 14.05.2024 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної податкової накладної № 6 від 15.04.2024.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ко ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон ЛТД" (вул. Олега Кошового, 1А, с. Михайлівка (Миколаївський), Миколаївська область, Миколаївський район, 57116, код ЄДРПОУ 38075250) за № 6 від 15.04.2024р., датою її подання.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053 код ЄДРПОУ 43005393 ) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон ЛТД" (вул. Олега Кошового, 1А, с. Михайлівка (Миколаївський), Миколаївська область, Миколаївський район, 57116, код ЄДРПОУ 38075250) судові витрати в розмірі 1211,20 (одна тисяча двісті одинадцять грн двадцять коп) гривень.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв,54005 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Екологічно-виробниче підприємство "Авалон ЛТД" (вул. Олега Кошового, 1А,с. Михайлівка (Миколаївський),Миколаївська обл., Миколаївський р-н,57116 38075250) судові витрати в розмірі 1211,20 (одна тисяча двісті одинадцять грн двадцять коп) гривень.

6. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В. В. Біоносенко

Рішення складено в повному обсязі 20.09.2024

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121756165
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/5212/24

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Повістка від 03.10.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Рішення від 20.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні