Ухвала
від 18.09.2024 по справі 904/2736/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

про закриття підготовчого провадження

та призначення справи до судового розгляду по суті

18.09.2024м. ДніпроСправа № 904/2736/24

за позовом Керівника Першотравенської окружної прокуратури в інтересах держави в особі позивача-1 Дніпропетровської обласної державної адміністрації (49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, буд. 1; ідентифікаційний код 00022467)

позивача-2: Управління культури, туризму національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації (49004, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 10; ідентифікаційний код 38530952)

до відповідача-1: Петропавлівської селищної ради (52700, смт Петропавлівка Синельниківського району Дніпропетровської обл., вул. Героїв України, буд. 62; ідентифікаційний код 04338486)

відповідача-2: Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (49006, м. Дніпро, вул. Філософська, буд. 39-А; ідентифікаційний код 39835428)

про визнання незаконним та скасування наказу, скасування рішення про державну реєстрацію з припиненням права власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації земельної ділянки

Суддя Загинайко Т.В.

Представники:

від прокуратури: Риженко В.О. прокурор відділу прокуратури;

від позивача-1: Верещака О.Є. представник (самопредставництво);

від позивача-2: Барабаш А.О. - представник (самопредставництво);

від відповідача-1: представник не з`явився;

від відповідача-2: представник не з`явився.

СУТЬ СПОРУ:

Керівник Першотравенської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Управління культури, туризму національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації звернувся до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою (вх.№2620/24 від 21.06.2024) до Петропавлівської селищної ради, Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, у якій просить:

- визнати незаконним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 24.12.2020 №66-ОТГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" у частині передачі у комунальну власність Петропавлівської селищної ради земельної ділянки площею 36,3148 га кадастровий номер 1223887100:01:001:5010;

- скасувати рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (індексний номер №56664623 від 17.02.2021, номер запису про право власності №40595932) з припиненням за Петропавлівською селищною радою (код ЄДРПОУ 04338486) у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право комунальної власності на земельну ділянку площею 36,3148 га, кадастровий номер 1223887100:01:001:5010, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2293188512238;

- скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 36,3148 га з кадастровим номером 1223887100:01:001:5010 в Державному земельному кадастрі;

- стягнути з відповідачів у справі на користь прокуратури Дніпропетровської області (49044,м. Дніпро, пр-т Дмитра Яворницького, буд. 38, МФО 820172, р/р UA 228201720343160001000000291 в ДКСУ м. Київ, код ЄДРПОУ 02909938, код класифікації видатків бюджету - 2800) сплачений судовий збір;

- про день розгляду справи повідомити Дніпропетровську обласну прокуратуру, яка буде забезпечувати участь під час розгляду справи, Першотравенську окружну прокуратуру Дніпропетровської області та сторін у справі.

Позовну заяву було подано без додержання вимог, встановлених статтею 164 Господарського процесуального кодексу України, у зв`язку з чим ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 26.06.2024 про залишення позовної заяви без руху позовну заяву залишено без руху, встановлено позивачу строк для усунення недоліків - 7 днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

У подальшому, прокурором подано заяву (вх.№31214/24 від 28.06.2024), відповідно до якої було усунуто недоліки позовної заяви, визначені ухвалою господарського суду від 26.06.2024.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання, яке відбудеться 30.07.2024 о 15:30 год.

Позивач-1 у клопотанні (вх.№33778/24 від 15.07.2024) про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача просить залучити до участі у справі № 904/2736/24 за позовом Керівника Першотравенської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Петропавловської селищної ради, Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання незаконним та скасування наказу, скасування рішення про державну реєстрацію з припиненням права власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації земельної ділянки у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації (вул. Лабораторна, буд. 69, м. Дніпро, 49010, код ЄДРПОУ 38752461, тел.: +380562464161, email: ecology@adm.dp.gov.ua), обгрунтовуючи тим, що: - предметом спору у даному провадженні є усунення перешкод державі в особі облдержадміністрації у користуванні та розпорядженні пам`яткою археології та земельною ділянкою, на якій вона розташована; - враховуючи особливості предмету спору, до участі у справі залучено структурний підрозділ облдержадміністрації Управління культури, туризму, національностей і релігії Дніпропетровської обласної державної адміністрації, до повноважень якого віднесено здійснення охорони культурної спадщини; - враховуючи специфіку організації та діяльності обласних державних адміністрацій, питання охорони культурної спадщини у даному випадку невід`ємно пов`язано з врегулюванням статусу, приналежності та обмежень у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою, на якій розташована пам`ятка археології, що потребує відповідного залучення структурного підрозділу відповідального за напрям регулювання земельних відносин; - відповідно до Положення про Департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації у новій редакції, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 20.07.2022 №Р-143/0/3-22, основним завданням департаменту є забезпечення реалізації державної політики, здійснення управління та регулювання у сферах охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, земельних відносин, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), оцінки впливу на довкілля, стратегічної екологічної оцінки, моніторингу стану навколишнього природного середовища, заповідної справи, формування, організація, збереження та використання природно-заповідного фонду та екологічної мережі, забезпечення в межах своєї компетенції екологічної безпеки, тобто, забезпечення реалізації державної політики у сфері земельних відносин у структурі облдержадміністрації покладено на департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації.

Відповідач-1 у відзиві (вх.№34868/24 від 22.07.2024) на позовну заяву керівника Першотравенської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Петропавловської селищної ради, Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання незаконним та скасування наказу, скасування рішення про державну реєстрацію з припиненням права власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації земельної ділянки просить відмовити у задоволенні позову в частині вимог про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) №56664623 від 17.02.2021 з припиненням права власності на земельну ділянку загальною площею 36,3148га, кадастровий номер №1223887100:01:001:5010, відмовити у стягненні з відповідача-1 сплаченого судового збору, рішення, прийняте за результатами розгляду справи направити за адресою відповідача 1 та посилається на те, що: - підставою для державної реєстрації права власності на земельну ділянку загальною площею 36,3148 га. кадастровий номер №1223887100:01:001:5010 за Петропавлівською селищною радою та прийняття відповідного Рішення з подальшим внесенням відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно був Наказ Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області №66-ОТГ від 24.12.2020 року "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" та Акт приймання-передачі нерухомого майна від 24.12.2020; - Петропавлівською селищною радою не приймалося жодних рішень, які були б спрямовані на набуття прав на земельну ділянку, спір щодо якої виник і, відповідно, внесення запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно не створювало факту набуття; - рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) №56664623 від 17.02.2021 прийнято державним реєстратором самостійно за результатами розгляду заяви у сфері державної реєстрації (частина 1 статті 11 ЗУ №1952) і не створювало факту набуття прав на земельну ділянку, а лише засвідчувало вже набуте Петропавлівською селищною радою право власності; - 03.05.2023 вкотре було змінено та викладено у новій редакції частину 3 статті 26 ЗУ №1952, згідно змісту нової редакції законодавцем виключено необхідність при ухваленні судом рішення про скасування рішення державного реєстратора одночасно вирішувати спір про визнання, зміну чи припинення речових прав; - позовна заява не містить фактів і доказів щодо неправомірності дій Петропавлівської селищної ради та незаконності прийняття рішення державного реєстратора, а визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав є самодостатньою підставою для припинення права власності на земельну ділянку; - Петропавлівська селищна рада заперечує проти вимоги про скасування Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) №56664623 від 17.02.2021 та залучення Петропавлівської селищної ради як сторони по справі у вигляді відповідача-1.

Прокуратура у відповіді (вх.№36185/24 від 30.07.2024) на відзив відповідача-1 просить задовольнити позовну заяву керівника Першотравенської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Дніпропетровської обласної державної адміністрації (Дніпропетровської обласної військової адміністрації), Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Петропавлівської селищної ради, Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання незаконним та скасування наказу, скасування рішення про державну реєстрацію з припиненням права власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації земельної ділянки в повному обсязі, обґрунтовуючи це тим, що: - на час реєстрації за відповідачем-1 права власності на земельну ділянку діяли норми статей 125,126 Земельного кодексу України, яка передбачала, що право власності на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації цього права, яке оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"; - стосовно обраного прокурором способу захисту у виді скасування рішення про державну реєстрацію з припиненням права власності на земельну ділянку, який відповідач-1 вважає неправильним, слід зазначити, що згідно з пунктом 1 частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав проводиться шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а тому запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права комунальної власності на об`єкт з обмеженою оборотоздатністю за особою, яка протиправно його набула у комунальну власність, є перешкодою для реалізації державою речових прав на зазначений об`єкт; - у даному випадку, прийняття у комунальну власність земельної ділянки історико-культурного призначення під пам`яткою археології, яка може перебувати лише у державній власності, порушує вимоги чинного законодавства та є підставою для припинення такого порушення, у зв`язку з чим прокурором заявлено зазначений позов, зокрема, до Петропавлівської селищної ради.

У судове засідання 30.07.2024 з`явились представники прокурора та позивача-1, представники позивача-2, відповідачів -1, -2 у судове засідання не з`явились.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 30.07.2024 продовжено підготовче провадження в межах розумного строку, відкладено підготовче засідання (загальне позовне провадження) на 11.09.2024 о 15:00 год.

Відповідач-2 у відзиві (вх.№38226/24 від 13.08.2024) на позовну заяву просить суд в задоволені позовних вимог Першотравенської окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Петропавлівської селищної ради, Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання незаконним та скасування наказу, скасування рішення про державну реєстрацію припиненням права власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації земельної ділянки, відмовити в повному обсязі обґрунтовуючи це тим, що: - наказом Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області №66-ОТГ від 24.12.2020 передано Петропавлівській селищній територіальній громаді (Петропавлівській селищній раді) Петропавлівського (Синельниківського) району Дніпропетровської області у комунальну власність земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 36,3148га, яка розташована за межами населеного пункту на території Петропавлівської територіальної громади Синельниківського району Дніпропетровської області згідно з актом прийманняпередачі земельної ділянки, на виконання виданого наказу між представниками Відповідачів 24.12.2020 підписано акт приймання передачі земельних ділянок із державної у комунальну власність згідно з додатком, відповідно до вказаного додатку, під №91 відчужено на користь Петропавлівської територіальної громади земельну ділянку сільськогосподарського призначення площею 36,3148 га кадастровий номер 1223887100:01:001:5010, яка розташована на території Петропавлівської селищної ради Синельниківського району, при цьому, у графі "Відомості про обмеження у використанні земельної ділянки" значиться відмітка, що такі обмеження відсутні; - згідно листа Петропавлівської селищної ради від 17.04.2024 № 1113, на земельній ділянці з кадастровим номером 1223887100:01:001:5010 розміщена пам`ятка археології, листом Петропавлівської селищної ради від 01.05.2024 № 1242 окружній прокуратурі надано інформацію про пам`ятку археології, що розміщена на вказаній земельній ділянці, зокрема, згідно п.13 Додатку 1до вказаного листа на земельній ділянці з кадастровим номером 1223887100:01:001:5010 знаходиться пам`ятка археології місцевого значення курган, утворений у ІІІ-І тис. до н.е., охоронний номер 5726, розташований с.Васюківка, північна околиця села, на кладовищі, 0,25 км на схід від р. Самара, статус пам`ятки присвоєно рішенням Дніпропетровського облвиконкому №180 від 16.04.1987; - відповідно до листів Дніпропетровського обласного центру з охорони історикокультурних цінностей від 29.05.2024 № 202/1 пам`ятку археології з охоронним номером 5726 взято на державний облік рішенням Дніпропетровського облвиконкому № 180 від 16.04.1987 і наказом Міністерства культури та інформаційної політики України від 15.09.2023 № 507 включено до Державного реєстру нерухомих пам`яток України як пам`ятки археології за категорією місцевого значення за № 5726-Дп Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації листом від 30.05.2024 вих.№ 1236/0/161-24 також підтвердило інформацію Дніпропетровського обласного центру з охорони історикокультурних цінностей; - відповідно до листа Петропавлівської селищної ради від 30.05.2024 № 1154 курган, охоронний номер 5726-Дп не вилучений з площі земельної ділянки з кадастровим номером 1223887100:01:001:5010, розташований за межами населеного пункту, занесений до Державного реєстру нерухомих пам`яток України та перебуває у державній власності, відповідно до Акту про встановлення меж земельних ділянок нерухомих пам`яток історико-культурного призначення, у тому числі кургану 5726 (5726-Дп), на території Петропавлівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області від 31.05.2024 курган № 5726 радіусом 27,5 м загальною площею 0,2337 га, частково знаходиться на земельній ділянці комунальної власності з кадастровим номером 1223887100:01:001:5010 площею 0,1564 га, таким чином, факт наявності пам`ятки археології місцевого значення кургану з охоронним номером 5726 (відповідно до рішення Дніпропетровського облвиконкому № 180 від 16.04.1987), якому у подальшому наказом Міністерства культури та інформаційної політики України від 15.09.2023 № 507 присвоєно охоронний номер 5726-Дп, на земельній ділянці з кадастровим номером 1223887100:01:001:5010 підтверджується в повному обсязі, разом з тим, відповідно до відомостей Державного земельного кадастру площа вказаного кургану разом з охоронною зоною не вилучена з площі земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 1223887100:01:001:5010 та протиправно передана з державної у комунальну власність; - об`єкти археології які підлягають захисту та є предметом спору у цій справі територіально займають площу, яка є неспівмірно малою з розміром земельної ділянки, державну реєстрацію якої позивач в особі прокуратури просить скасувати в Державному земельному кадастрі, вказана земельна ділянка є землями сільськогосподарського призначення, та її скасування з вилученням з комунальної власності призведе до суттєвого порушення прав територіальної громади через втрату земель сільськогосподарського призначення, натомість, забезпечення охорони пам`ятників археології, розташованих на цій земельній ділянці, не потребує вилучення з комунальної власності всієї площі цієї земельної ділянки, набутої територіальною громадою на законних підставах.

Також відповідач-2 у заяві (вх.№38237/24 від 13.08.2024) про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції просить прийняти до розгляду суду та долучити до матеріалів справи клопотання Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про участь його представника в судових засіданнях по справі з використанням відеоконференцзвязку поза межами приміщення суду, з доказами направлення копії клопотання сторонам на електронні адреси.

Прокуратура у клопотанні (вх.№38317/24 від 14.08.2024) про приєднання доказів до матеріалів справи просить долучити до матеріалів справи № 904/2736/24 за позовною заявою керівника Першотравенської окружної прокуратури Дніпропетровської в інтересах держави в особі Дніпропетровської обласної державної адміністрації-Дніпропетровської обласної військової адміністрації, Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Петропавлівської селищної ради, Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання незаконним та скасування наказу, скасування рішення про державну реєстрацію з припиненням права власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації земельної ділянки копію листа Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 09.07.2024 № 10-4-0.332-3845/2-24.

Також прокуратура у відповіді (вх.№39331/24 від 20.08.2024) на відзив відповідача-2 просить задовольнити позовну заяву керівника Першотравенської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Дніпропетровської обласної державної адміністрації Дніпропетровської обласної військової адміністрації, Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Петропавлівської селищної ради, Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання незаконним та скасування наказу, скасування рішення про державну реєстрацію з припиненням права власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації земельної ділянки в повному обсязі посилаючись на те, що: - категорія земель історико-культурного призначення визначена нормами ст. 53 ЗК України та ст. 34 Закону України "Про охорону культурної спадщини", такі землі є землями історико-культурного призначення увесь час існування на них пам`ятки, а віднесення їх державними органами чи органами місцевого самоврядування всупереч прядку до іншої категорії земель не змінює їхнього статусу, таким чином, умовою належності земельної ділянки до вказаної категорії земель є розташування на ній об`єктів, визначених ст. ст. 53, 54 ЗК України, ст. 34 Закону України "Про охорону культурної спадщини", отже, імперативна вказівка в законі на віднесення земель до певної категорії у силу їх природних характеристик чи наявності режиму утворювальних об`єктів обмежує коло можливого цільового використання таких земель при формуванні за їх рахунок земельних ділянок, виходячи з правового регулювання використання та обігу земель відповідної категорії; - земельна ділянка передана з державної власності протиправно та створює реальні ризики пошкодження (знищення) частини археологічної спадщини України у результаті беззастережної передачі цієї ділянки місцевій громаді для використання як земельної ділянки сільськогосподарського призначення; - заволодіння нерухомим майном шляхом державної реєстрації права власності на нього ще не означає, що такий володілець набув право власності (права володіння, користування та розпорядження) на це майно, власник, якого незаконно, без відповідної правової підстави, позбавили володіння нерухомим майном шляхом державної реєстрації права власності на це майно за іншою особою, не втрачає право володіння нерухомим майном, така інша особа внаслідок державної реєстрації за нею права власності на нерухоме майно стає його фактичним володільцем (бо про неї є відповідний запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно), але не набуває право володіння на відповідне майно, бо воно, будучи складовою права власності, і далі належить власникові, саме тому він має право вимагати повернення свого майна від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави, ним заволоділа.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 10.09.2024 задоволено заяву Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (вх.№38237/24 від 13.08.2024) про участь у судових засіданнях в режимі відеоконференції частково.

Прокуратура у поясненнях (вх.№42822/24 від 11.09.2024) просить відмовити у задоволенні клопотання про залучення до участі у справі № 904/2736/24 третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації посилаючись на те, що: - відповідно до Положення про департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації у новій редакції, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 20.07.2022 № Р-143/0/3-22, основним завданням департаменту є забезпечення реалізації державної політики, здійснення управління та регулювання у сферах охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, земельних відносин, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), оцінки впливу на довкілля, стратегічної екологічної оцінки, моніторингу стану навколишнього природного середовища, заповідної справи, формування, організація, збереження та використання природно-заповідного фонду та екологічної мережі, забезпечення в межах своєї компетенції екологічної безпеки, тобто, забезпечення реалізації державної політики у сфері земельних відносин у структурі облдержадміністрації покладено на департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації; - посадові особи департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації уповноважені на здійснення дій з земельними ділянками державної форми власності, розпорядником яких є Дніпропетровська обласна державна адміністрація; - з контексту ч. 5 ст. 122 ЗК України, ст. ст. 179, 181, 183, 187 ЦК України, ч. 6 ст. 17 Закону України "Про охорону культурної спадщини" вбачається належність земельних ділянок та розташованих на них пам`яток археології до неподільних нерухомих об`єктів державної власності, розпорядження якими здійснює виключно обласна державна адміністрація, таким чином, на даний час фактичним розпорядником спірного об`єкту та земель, на яких він розташований є Дніпропетровська обласна державна адміністрація, крім того, розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації №Р-128/0/3-21 від 11.02.2021 затверджено Положення про Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації; - саме вказаному структурному підрозділу надано повноваження зі здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства при використанні об`єктів культурної спадщини, в тому числі пам`яток археології, а також управління ними в частині визначення меж їх територій та затвердження зон охорони пам`яток, встановлення режимів їх використання, укладення охоронних договорів на пам`ятки культурної спадщини тощо, таким чином, спеціальним уповноваженим органом в сфері охорони культурної спадщини на території Дніпропетровської області є Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації.

У судове засідання 11.09.2024 з`явився прокурор, представники позивачів-1, -2 та відповідачів-1,-2 у судове засідання не з`явились.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 11.09.2024 відмовлено у задоволені клопотання Дніпропетровської обласної державної адміністрації (вх.№33778/24 від 15.07.2024) про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, відкладено підготовче засідання (загальне позовне провадження) на 18.09.2024 о 16:00 год.

Відповідач-1 у заяві (вх.№43503/24 від 16.09.2024) просить судове засідання, призначене на 16-00 годину 18 вересня 2024 року, провести без участі представника селищної ради - Лігоцької А.О., оскільки о 14-00 годині 18 вересня 2024 року відбудеться чергове засідання сесії Петропавлівської селищної ради і явка Лігоцької А.О. на засідання сесії є обов`язковою у зв`язку з ти, що вона є доповідачем по проєктам рішень, які будуть винесені на розгляд сесії. Також відповідач-1 просить оголосити перерву у судовому засіданні для вирішення питання на засіданнях сесії селищної ради щодо зменшення площі земельної ділянки комунальної власності на розмір пам`ятки археології (могильник курганний), охоронний номер 5726, що перебуває у держаній власності, строком до грудня 2024 року.

Позивач-1 у письмових поясненнях (вх.№44028/24 від 18.09.2024 та вх.№44029/24 від 18.09.2024) просить врахувати позицію облдержадміністрації у даній справі та прийняти законне та обґрунтоване рішення, зазначаючи про те, що: - земельна ділянка з кадастровим номером 1223887100:01:001:5010 площею 36,3148 га відноситься до земель сільськогосподарського призначення та перебуває у комунальній власності (фактично у власності територіальної громади) і хоча спірні земельна ділянка має у своєму складі землі історико-культурного призначення, на яких розташовано курган, проте пам`ятка археології не є значною в її частці (площа кургану з охоронною зоною становить 0,4346 га), а тому не потребує повернення усієї земельної ділянки; - позиція прокуратури щодо ефективності способу захисту не враховує розумне співвідношення (пропорційність) між метою, досягнення якої передбачається, а саме повернення пам`ятки археології у власність держави, та засобами, які використовуються для її досягнення, а саме позбавлення територіальної громади права власності на всю земельну ділянку площею 36,3148 га, а тому не може вважатися найефективнішим способом захисту державних інтересів у даній справі та відновлення порушеного права з урахуванням прав та інтересів інших осіб; - ефективним способом захисту інтересів держави у даній справі буде зобов`язання власника земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності здійснити виділ земельної ділянки, на якій розташована пам`ятка археології курган охоронний номер 5726-Дп (шляхом розроблення технічної документації з землеустрою, в якій буде передбачена зона охорони пам`ятки), з площі 36,3148 га земельної ділянки з кадастровим номером 1223887100:01:001:5010; - запропонований спосіб захисту буде відповідати інтересам держави, що полягають у збереженні та охороні культурної спадщини, а також збереженні економічного потенціалу територіальної громади; - сам власник земельної ділянки з кадастровим номером 1223887100:01:001:5010 Петропавлівська селищна рада, не заперечує проти вжиття таких заходів.

Позивач-2 у клопотанні (вх.№44314/24 від 18.09.2024) просить прийняти клопотання до відома, долучити до матеріалів справи додані документи (повноваження представника).

У судове засідання 18.09.2024 з`явились прокурор, представники позивача-1 та позивача-2, представники відповідачів-1, -2 у судове засідання не з`явились.

Щодо оголошення перерви у судовому засіданні, про яку наголошує відповідач-1 у своїй заяві, суд вважає за необхідне зазначити, що підготовче провадження триває з 03.07.2024 та відповідно до частини 3 статті 177 Господарського процесуального кодексу України закінчується, з урахуванням його продовження, - 01.10.2024, що унеможливлює оголошення перерви у судовому засіданні до грудня 2024 року.

Під час підготовчого провадження господарським судом вирішенні питання, визначені частиною 2 статті 182 Господарського процесуального кодексу України, у зв`язку з чим господарський суд вважає можливим завершити підготовче провадження та призначити справу до розгляду по суті.

Відповідно до пункту 18 частини 2 статті 182 Господарського процесуального кодексу України суд призначає справу до розгляду по суті, визначає дату, час і місце проведення судового засідання для розгляду справи по суті.

Згідно з пунктом 3 частини 2 статті 185 Господарського процесуального кодексу України суд за результатами підготовчого засідання постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Керуючись пунктом 18 частини 2 статті 182, пунктом 3 частини 2 статті 185, статтями 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

1. Закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті (загальне позовне провадження) на 02.10.2024 о 15:00 год.

Судове засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Дніпропетровської області, в залі судових засідань №1-202 за адресою: м. Дніпро, вул. Володимира Винниченка, 1.

2. При направленні у судове засідання уповноважених представників сторін мати при собі відповідно до статті 60 Господарського процесуального кодексу України документи, що підтверджують повноваження представників.

3. Звернути увагу учасників справи, що у разі подання документів електронною поштою на електронну адресу суду, такі документи повинні відповідати вимогам статті 7 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".

4. Звернути увагу учасників судового процесу на необхідність надання суду в письмовому порядку інформації про засоби зв`язку (електронна адреса, номер телефону, інші можливі засоби) для їх повідомлення щодо розгляду справи.

5. Повідомити учасників справи, що належним повідомленням сторін про час і місце судового засідання, є направлення вказаної ухвали засобами поштового або електронного зв`язку (електронною поштою) або за допомогою системи обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу "Електронний суд".

6. Явка у судове засідання уповноважених представників учасників судового процесу є необов`язковою за наявності відповідної заяви чи клопотання про розгляд справи без участі представника.

7. Ухвала набирає законної сили - 18.09.2024.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Інформацію про дату та час розгляду справи можна отримати за електронною адресою суду: http://dp.arbitr.gov.ua/sud5005/spisok/csz\.

Повний текст ухвали підписано 20.09.2024.

Суддя Т.В. Загинайко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення18.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121768108
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —904/2736/24

Ухвала від 12.11.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 06.11.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 30.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 02.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 25.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 18.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 11.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 10.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 30.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 03.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні