Дата документу 23.09.2024
Справа № 334/3313/24
Провадження № 1-кп/334/526/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 вересня 2024 року Ленінський районний суд м. Запоріжжя в складі: головуючого-судді ОСОБА_1 , при секретарі - ОСОБА_2 , за участю прокурора - ОСОБА_3 , представника потерпілого - ОСОБА_4 , обвинуваченого - ОСОБА_5 , захисника - ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі Ленінського районного суду в м. Запоріжжі матеріали кримінального провадження за обвинуваченням: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Запоріжжя, громадянина України, який має вищу освіту, одруженого, працюючого у КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, зареєстрованого та мешкаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого
за обвинуваченням у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України
в с т а н о в и в :
22 квітня 2024 року в провадження судді Ленінського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 надійшли матеріали кримінального провадження за обвинуваченням ОСОБА_5 , в скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України.
20 вересня 2024 року у підготовчому судовому засіданні прокурором ОСОБА_3 було заявлено клопотання про об`єднання в одне провадження даного кримінального провадження за обвинуваченням ОСОБА_5 у скоєні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України з матеріалами кримінального провадження №334/2513/24 (1-кп/334/496/24) за обвинуваченням ОСОБА_5 у скоєні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, яке перебуває в провадженні судді ОСОБА_7 .
Відповідно до вимог ст.334 КПК України, матеріали кримінального провадження можуть об`єднуватися в одне провадження або виділятися в окреме провадження ухвалою суду, на розгляді якого вони перебувають, згідно з правилами, передбаченими статтею 217 цього Кодексу.
Згідно до ч.1 ст.217 Кримінального процесуального кодексу України, у разі необхідності в одному провадженні можуть бути об`єднані матеріали досудових розслідувань щодо декількох осіб, підозрюваних у вчиненні одного кримінального правопорушення, або щодо однієї особи, підозрюваної у вчиненні кількох кримінальних правопорушень, а також матеріали досудових розслідувань, по яких не встановлено підозрюваних, проте є достатні підстави вважати, що кримінальні правопорушення, щодо яких здійснюються ці розслідування, вчинені однією особою (особами).
ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 Кримінального кодексу України.
Обвинувачений ОСОБА_5 та його захисник ОСОБА_6 підтримали, заявлене прокурором клопотання.
Судом встановлено, що в провадженні Ленінського районного суду м. Запоріжжя у судді ОСОБА_7 на розгляді перебуває кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.5 ст.191 КК України.
За таких підстав суд вважає, що дане кримінальне провадження підлягає об`єднанню з кримінальним провадження, яке перебуває на розгляді у судді ОСОБА_7 .
Крім цього в судовому засіданні прокурор заявив клопотання про відсторонення обвинуваченого ОСОБА_5 від займаної посади, оскільки перебування на посаді й сприяло вчиненню вказаного кримінального правопорушення.
В судовому засіданні захисник та обвинувачений заперечували проти задоволення клопотання.
Суд вислухавши думку сторін, дійшов наступного висновку.
Відповідно до вимог ст.154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і не залежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців.
Спеціальними умовами відсторонення від посади є: наявність в особи процесуального статусу підозрюваного, обвинуваченого; перебування його на посаді. Слід також зазначити, що відсторонення від посади це тимчасове, вимушене недопущення особи, яка перебуває у певних службових відносинах з органами державної влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами чи організаціями, до виконання своїх функціональних обов`язків з підстав і в порядку, передбачених КПК України.
Стаття 43 Конституції України передбачає, кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, в тому числі і відсторонення від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватись виключно з підстав та у порядку, передбаченому КПК України.
Відповідно до ч.2 ст.157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.
Враховуючи правову підставу для відсторонення від посади, а саме: вчинення обвинуваченим кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України, який відноситься до категорії тяжкого злочину, наслідки відсторонення для інших осіб, врахувавши те, що перебування на посаді й сприяло вчиненню інкримінованого злочину та те, що перебуваючи на посаді обвинувачений в подальшому може впливати на працівників КП «Запоріжремсервіс» з метою надання неправдивих показів або їх зміни, суд приходить до висновку, що клопотання прокурора обґрунтоване та підлягає задоволенню.
Також в судовому засіданні прокурор заявив клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту у відношенні обвинуваченого ОСОБА_5 .
Клопотання прокурора вмотивовано наступним, Указом Президента України №64/2022 на території всієї України із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року введено воєнний стан, на період дії якого впроваджено ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», а саме заходи правового режиму воєнного стану.
Розпорядженням міського голови №582р від 06.12.2016 року затверджено статут Комунального підприємства «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради.
Відповідно до п.1.1 Статуту КП «Запоріжремсервіс» є комунальним підприємством, яке засновано на комунальній власності. Засновником і власником підприємства є територіальна громада м. Запоріжжя в особі Запорізької міської ради.
Пунктом 3.1 Статуту закріплено, що Підприємство є юридичною особою згідно з законодавством України, має самостійний баланс, відокремлене майно, розрахунковий та інші рахунки в банківських установах, круглу печатку та штамп з власним найменуванням.
Відповідно до п.2.2 Статуту КП «Запоріжремсервіс» має право укладати договори та угоди, що не суперечать чинному законодавству України, з державними установами та іншими юридичними та фізичними особами.
Джерелами формування майна Підприємства є:
майно, передане Підприємству Власником;
доходи відповідно до статутної діяльності Підприємства;
інші джерела, не заборонені законодавчими актами України.
Органом управління майном КП «Запоріжремсервіс» є департамент з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради, (п. 1.5. Статуту).
Згідно до п.2.5 Статуту КП «Запоріжремсервіс» зобов`язане забезпечувати цільове використання комунального майна та коштів.
Відповідно Статуту КП «Запоріжремсервіс» безпосереднє управління діяльністю комунального підприємства здійснює його керівник, який призначається на посаду за встановленим законом порядком, (п.5.1.3 Статуту).
Призначення на посаду та укладання контракту з керівником Підприємства, що належить до комунальної власності територіальної громади міста, здійснюється міським головою, про що видається відповідне розпорядження (п 5.4. Статуту).
Згідно п.5.7 Статуту керівник Підприємства, зокрема:
несе повну відповідальність за стан і діяльність Підприємства, дотримування фінансової, договірної та трудової дисципліни згідно із законодавством України;
несе відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування всіх господарських операцій у первинних документах;
укладає трудові угоди, договори, відкриває в установах банку розрахунковий рахунок;
несе особисту відповідальність за формування та виконання фінансових планів та своєчасну виплату заробітної плати працівникам Підприємства, ефективне і раціональне використання коштів підприємства;
Розпорядженням Запорізького міського голови ОСОБА_8 №159 к/тр від 05 лютого 2021 року ОСОБА_5 було призначено на посаду директора КП «Запоріжремсервіс» з 08 лютого 2021 року по 07 лютого 2023 року.
У подальшому, міським головою ОСОБА_8 , який діяв в інтересах територіальної громади міста Запоріжжя, на підставі ЗУ «Про місцеве самоврядування» 05.02.2021 року укладено контракт з директором комунального підприємства «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, що є об`єктом власності територіальної громади м. Запоріжжя - ОСОБА_5 .
Відповідно до п.2 розділу 1 Контракту з керівником підприємства, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Запоріжжя (далі Контракт) директор КП «Запоріжремсервіс» є повноважним представником підприємства під час реалізації повноважень, функцій, виконання обов`язків підприємства, передбачених законами, іншими нормативно-правовими актами і статутом підприємства;
Керівник підприємства здійснює поточне (оперативне) керівництво підприємством, організовує його господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання підприємством завдань, передбачених законодавством України, статутом підприємства і цим контрактом (п. З розділу 2 Контракту).
Разом з цим, відповідно до п.4 розділу 2 Контракту, керівник підприємства, серед іншого, зобов`язується:
організовувати роботу підприємства відповідно до статуту;
надавати Органові управління майном фінансову та іншу звітність підприємства;
вживати заходів щодо ефективного використання за призначенням, збереження та відновлення закріплених за підприємством на праві господарського відання основних засобів;
забезпечувати раціональне та ефективне цільове використання бюджетних, власних та запозичених коштів;
забезпечувати своєчасну в повному обсязі сплату передбачених законодавством України податків, зборів та інших обов`язкових платежів;
укладати трудові договори з працівниками;
забезпечувати дотримання працівниками підприємства правил внутрішнього трудового розпорядку та виконання посадових інструкцій.
Разом з цим Директор має право:
діяти без довіреності від імені підприємства, представляти його інтереси в органах державної влади, місцевого самоврядування, інших підприємствах, установах, організаціях, а також у відносинах із фізичними особами;
укладами від імені підприємства правочини відповідно до статуту та чинного законодавства України;
розпоряджатися коштами та майном підприємства в порядку, визначеному статутом та чинним законодавством України;
видавати у межах своєї компетенції накази та інші розпорядчі акти, видавати усні та письмові доручення, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників підприємства; (п. 5 розділу 2 Контракту).
Таким чином, ОСОБА_5 , обіймаючи посаду директора КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, відповідно до примітки 1 ст.364, ч.3 ст.18 КК України, ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», є службовою особою, на яку покладено адміністративно - господарські та організаційно-розпорядчі функції.
Згідно п.2 розділу 4 Контракту керівник несе особисту відповідальність за діяльність підприємства.
Відповідно до п.4 розділу4 Контракту керівник несе матеріальну відповідальність, у т.ч. повну, та зобов`язаний відшкодувати заподіяну своїми діями (бездіяльністю) шкоду підприємству, територіальній громаді в порядку і розмірах, визначених ЦКУ, КЗпП, ПКУ та іншими нормативно-правовими актами.
Пунктом 6 ч.1 ст.7 Бюджетного кодексу України закріплено принцип ефективності та результативності, який передбачає, що при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.
Відповідно до ст.26 Бюджетного кодексу України, контроль за дотриманням бюджетного законодавства спрямований на забезпечення ефективного і результативного управління бюджетними коштами та здійснюється на всіх стадіях бюджетного процесу його учасниками відповідно до цього Кодексу та іншого законодавства, а також забезпечує:
оцінку управління бюджетними коштами (включаючи проведення державного фінансового аудиту);
правильність ведення бухгалтерського обліку та достовірність фінансової і бюджетної звітності;
досягнення економії бюджетних коштів, їх цільового використання, ефективності і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів шляхом прийняття обґрунтованих управлінських рішень;
проведення аналізу та оцінки стану фінансової і господарської діяльності розпорядників бюджетних коштів;
запобігання порушенням бюджетного законодавства та забезпечення інтересів держави у процесі управління об`єктами державної власності;
обґрунтованість планування надходжень і витрат бюджету.
Відповідно до протоколу позачергового засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій м. Запоріжжя № 14 від 09 березня 2022 року було вирішено, що КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради має придбати необхідні матеріали для упередження та ліквідації наслідків, пов`язаних з воєнними діями та забезпечити виконання робіт по упередженню та ліквідації наслідків, пов`язаних з воєнними діями, на об`єктах житлового фонду та соціальної інфраструктури м. Запоріжжя.
Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради №122 від 21 березня 2022 року «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 № 61 «Про бюджет Запорізької міської територіальної громади на 2022 рік» (зі змінами) було перерозподілено видатки загального фонду місцевого бюджету та доручено Департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради кошти в сумі 12 000 000 грн., виділені даним рішенням, спрямувати на створення запасу будівельних та паливно-мастильних матеріалів для забезпечення життєдіяльності міста та ліквідації наслідків можливих руйнувань через ведення воєнних дій.
Відповідно до протоколу позачергового засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій м. Запоріжжя №24 від 25 травня 2022 року КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, серед іншого, було доручено продовжити накопичення будівельних матеріалів для забезпечення виконання робіт з упередження та ліквідації наслідків, пов`язаних з воєнними діями, надати бюджетний запит до Департаменту з управління житлово- комунальним господарством Запорізької міської ради.
З метою виконання зазначених рішень, в цілях створення запасу будівельних матеріалів, які можуть використовуватися для упередження і ліквідації наслідків, пов`язаних з воєнними діями, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради ОСОБА_5 16 червня 2022 року звернувся до Департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради з запитом про виділення коштів у розмірі 6 500 000 грн., на закупівлю матеріалів відповідно до розробленого підприємством «Плану закупівлі будівельних матеріалів для забезпечення життєдіяльності міста та ліквідації можливих руйнувань через ведення воєнних дій».
Відповідно до довідки «Про зміни до плану асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету на 2022 рік» №185 від 24 червня 2022 року з бюджету Запорізької міської територіальної громади на рахунок КП «Запоріжремсервіс» за кодом класифікації видатків бюджету 2610 «субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» було перераховано грошові кошти в розмірі 6 500 000 гривень.
В подальшому, КП «Запоріжремсервіс» зазначені грошові кошти використало для накопичення будівельних матеріалів для забезпечення виконання робіт з упередження та ліквідації наслідків, пов`язаних з воєнними діями.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року №169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (в редакції на час укладення договору) встановлено, що замовники, окрім державних замовників у сфері оборони, здійснюють публічні закупівлі, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, із використанням електронного каталогу та/або порядку проведення спрощених закупівель, встановленого Законом України «Про публічні закупівлі», за рядом винятків, серед яких дозволяється придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень у разі, якщо відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі за лотом.
За результатами проведення таких торгів в електронній системі закупівель за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, замовник/державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Під час здійснення закупівель, передбачених п.п.1 п.1 вказаної постанови Кабінету Міністрів України, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення публічних закупівель:
максимальна економія, ефективність;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 29 липня 2022 року КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради було оголошено спрощену закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2022-07-29-002879-a) на закупівлю «Профнастил ПК-20, код 44430000-3 за ДК 021:2015 «Армована обшивка», котра була відмінена 10 серпня 2022 року через відсутність учасників.
В подальшому, 16 серпня 2022 року, в невстановлений органом досудового розслідування час, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні свого службового кабінету за адресою: м. Запоріжжя, вул. Фанатська (колишня назва Добролюбова) б. 23-А підписав договір № 8 СП/Т-вс про закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-16-006932-a), предметом якого є «Профнастил ПК-20, код 44430000-3 за ДК 021:2015 «Армована обшивка»».
Відповідно до п.1.1. зазначеного договору, ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951, в особі директора ОСОБА_9 , який діє на підставі статуту (далі Постачальник), зобов`язалося поставити та передати у власність КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 в особі директора ОСОБА_5 , який діє на підставі статуту (далі Замовник), придбані матеріали для проведення ремонтних робіт господарським способом, а саме: «Профнастил ПК-20, код 44430000-3 за ДК 021:2015 «Армована обшивка»», визначені в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток 1 до договору), а Замовник зобов`язався прийняти Товар та сплатити його вартість.
Відповідно до Специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору (Додаток 1), Сторонами визначено якісні та кількісні характеристики товару, а саме:
профнастил ПК-20 у загальній кількості 264 кв.м., вартістю 383 грн. 75 коп. за 1 кв.м., на загальну суму 101 310 грн.
Ціна укладеного договору становить 101 310 грн. 00 коп. (п. 3.2 Договору).
В подальшому, на виконання умов договору, відповідно до видаткової накладної №00151, 16.08.2022 року ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951 поставило КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 товар, який є предметом закупівлі в наступній кількості:
профнастил ПК-20 у загальній кількості 264 кв.м., вартістю 383 грн. 75 коп. за 1 кв.м., на загальну суму 101 310 грн.
В свою чергу, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_5 , 25.08.2022 о 10:10, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м. Запоріжжя, вул. Фанатська (колишня назва Добролюбова) буд. №23-А, своїм електронним підписом засвідчив платіжне доручення № 11 від 23.08.2022, відповідно до якого ЗО серпня 2022 року з розрахункового рахунку КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952, № НОМЕР_1 , відкритого Державній казначейській службі України, на розрахунковий рахунок ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951 № НОМЕР_2 , відкритий в AT КБ «Приватбанк» було перераховано грошові кошти у розмірі 101 310 грн. 00 коп. за поставлений товар відповідно до видаткової накладної.
Відповідно до висновку експерта №590-23 від 28.09.2023 року встановлено, що:
ринкова вартість у новому стані виробу «Профнастил ПК-20», станом на 16 серпня 2022 року складала 222 грн. 05 коп. за 1 кв.м.; 58 621 грн. 20 коп. за 264 кв.м.
Відповідно до висновку експерта № СЕ-19/108-23/16358-ЕК від 30.11.2023 року різниця між вартістю по договору № 8СП/Т-вс від 16.08.2022 за придбання товару та визначеною вартістю у висновку товарознавчої експертизи № 590-23 від 28.09.2023 складає 42 688 грн. 80 коп.
Відповідно до обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, Директором КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_5 , без фактичного аналізу (маркетингового дослідження) ринку цін на предмет закупівлі, без направлення запитів до підприємств з повідомленням про можливість укладення договорів на постачання відповідного товару, прийнято рішення про здійснення закупівлі вищезазначеного товару за пропозицією ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРЕЮУ 42454951, за ціною 101 310 грн. 00 коп.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що 23 серпня 2022 року КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради було оголошено спрощену закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-23-000697-a) на закупівлю «Кутник 50x50 мм 4,0 мм, 6м, код 44210000-5 ДК 021:2015 «Конструкції та їх частини», котра була відмінена 01 вересня 2022 року через відсутність учасників.
В подальшому, 02 вересня 2022 року, в невстановлений органом досудового розслідування час, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні свого службового кабінету за адресою: м. Запоріжжя, вул. Фанатська (колишня назва Добролюбова) б. 23-А , підписав договір № 28 СП/Т-вс про закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-07- 009262-а ), предметом якого є «Кутник 50x50 мм 4,0 мм, 6м, код 44210000-5 ДК 021:2015 «Конструкції та їх частини»».
Відповідно до п.1.1. зазначеного договору, ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951, в особі директора ОСОБА_9 , який діє на підставі статуту (далі Постачальник), зобов`язалося поставити та передати у власність КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 в особі директора ОСОБА_5 , який діє на підставі статуту (далі Замовник), придбані матеріали для проведення ремонтних робіт господарським способом, а саме: «Кутник 50x50 мм 4,0 мм, 6м, код 44210000-5 ДК 021:2015 «Конструкції та їх частини»», визначені в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток 1 до договору), а Замовник зобов`язався прийняти Товар та сплатити його вартість.
Відповідно до Специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору (Додаток 1), Сторонами визначено якісні та кількісні характеристики товару, а саме:
кутник розмірами 50x50 мм., товщиною 4 мм., довжиною 6 м. у загальній кількості 600 м., вартістю 176 грн. 00 коп. за 1 м., на загальну суму 105 600 грн. Ціна укладеного договору становить 105 600 грн. (п. 3.2 Договору).
В подальшому, на виконання умов договору, відповідно до видаткової накладної №0070-БЖ, 22.09.2022 року ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951 поставило КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 товар, який є предметом закупівлі в наступній кількості:
кутник розмірами 50x50 мм., товщиною 4 мм., довжиною 6 м. у загальній кількості 600 м., вартістю 176 грн. за 1 м., на загальну суму 105 600 грн.
В свою чергу, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_5 , 28.09.2022 року о 14:19, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м. Запоріжжя, вул. Фанатська (колишня назва Добролюбова) буд. №23-А, своїм електронним підписом засвідчив платіжне доручення № 22 від 27.09.2022, відповідно до якого 30 вересня 2022 року з розрахункового рахунку КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952, № НОМЕР_1 , відкритого в Державній казначейській службі України, на розрахунковий рахунок ГОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951 № НОМЕР_2 , відкритий в AT КБ «Приватбанк» було перераховано грошові кошти у розмірі 105 600 грн. 00 коп. за поставлений товар відповідно до видаткової накладної.
Відповідно до висновку експерта № 590-23 від 28.09.2023 встановлено, що: ринкова вартість у новому стані виробу «Кутник 50x50» завтовшки 4 мм., довжиною 6 м., станом на 02 вересня 2022 року складала 120 грн. 27 коп. за 1 м.; 72 162 грн. 00 коп. за 600 м.
Відповідно до висновку експерта №СЕ-19/108-23/16356-ЕК від 29.11.2023 року різниця між вартістю по договору № 28СП/Т-вс від 02.09.2022 року за придбання товару та визначеною вартістю у висновку товарознавчої експертизи № 590-2 від 28.09.2023 складає 33 438 грн.
Відповідно до обґрунтування технічних та якісних характеристик, розмір бюджетного призначення, Директором КП «Запоріжремсервіс» Запорізью міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_5 , без фактичного аналізу (маркетингового дослідження) ринку цін на предмет закупівлі, без направлені запитів до підприємств з повідомленням про можливість укладення договор на постачання відповідного товару, прийнято рішення про здійснення закупівель вищезазначеного товару за пропозицією ТОВ «Запорожконсалтинг», к ЄДРПОУ 42454951, за ціною 105 600 грн.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що 23 серпня 2С року КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради було оголошено спрощену закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-23-000922-a) закупівлю «Труба профільна, код 44330000-2 ДК 021:2015 «Будівельні стрижні, дроти та профілі»», котра була відмінена 01.09.2022 через відсутність учасників.
В подальшому, 02 вересня 2022 року, в невстановлений органом досудового розслідування час, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - Сіроус Сергій Миколайо перебуваючи в приміщенні свого службового кабінету за адресою: м. Запоріжжя, вул. Фанатська (колишня назва Добролюбова) буд. №23-А , підписав договір №29 СП/Т-вс про закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-07- 009262-а ), предметом якого є «Труба профільна, код 44330000-2 ДК 021:2015 «Будівельні прути, стрижні, дроти та профілі».
Відповідно до п.1.1. зазначеного договору, ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951, в особі директора ОСОБА_9 , який діє на підставі статуту (далі Постачальник), зобов`язалося поставити та передати у власність КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 в особі директора ОСОБА_5 , який діє на підставі статуту (далі Замовник), придбані матеріали для проведення ремонтних робіт господарським способом, а саме: «Труба профільна, код 44330000-2 ДК 021:2015 «Будівельні прути, стрижні, дроти та профілі»», визначені в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток 1 до договору), а Замовник зобов`язався прийняти Товар та сплатити його вартість.
Відповідно до Специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору (Додаток 1), Сторонами визначено якісні та кількісні характеристики товару, а саме:
Труба профільна 40x20 мм., завтовшки 2,0 мм, довжиною 6 м., у загальній кількості 420 м., вартістю 127 грн. за 1 м., на загальну суму 53 340 грн.;
Труба профільна 20x20 мм., завтовшки 2,0 мм, довжиною 6 м., у загальній кількості 419,4875 м., вартістю 80 грн. за 1 м., на загальну суму 33 559 грн.;
Труба профільна 40x40 мм., завтовшки 2,0 мм, довжиною 6 м., у загальній кількості 600 м., вартістю 179 грн. за 1 м., на загальну суму 107 400 грн.;
Ціна укладеного договору становить 194 299 грн., з яких 1 16 579 грн. 40 коп. - власні кошти підприємства, а 77 719 грн. 16 коп. - бюджетні кошти, (п. 3.2 Договору).
В подальшому, на виконання умов договору, відповідно до видаткової накладної № 0090-БЖ, 15.09.2022 року ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951 поставило КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 товар, який є предметом закупівлі в наступній кількості:
Труба профільна 40x40 мм., завтовшки 2,0 мм, довжиною 6 м., у загальній кількості 434,1877 м., вартістю 179 грн. за 1 м., на загальну суму 77 719 грн. 60 коп.;
В свою чергу, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_5 , 28.09.2022 року о 14:17 годині, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м. Запоріжжя, вул. Фанатська (колишня назва Добролюбова) буд. №23-А, своїм електронним підписом засвідчив платіжне доручення №18 від 23.09.2022 року, відповідно до якого 30 вересня 2022 року з розрахункового рахунку КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952, № НОМЕР_1 , відкритого у Державній казначейській службі України, на розрахунковий рахунок ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951 № НОМЕР_2 , відкритий в AT КБ «Приватбанк» було перераховано грошові кошти у розмірі 77 719 гри. 60 коп. за поставлений товар відповідно до видаткової накладної.
Відповідно до висновку експерта №590-23 від 28.09.2023 року встановлено, що: ринкова вартість у новому стані металевого виробу «Труба профільна 40x40» завтовшки 2 мм., довжиною 6 м., станом на 02 вересня 2022 року складала 87 грн. 27 коп. за 1 м.; 52 362 грн. за 600 м.
Відповідно вартість 434,1877 м. металевого виробу «Труба профільна 40x40» завтовшки 2 мм., довжиною 6 м., станом на 02 вересня 2022 року складала 37 891 грн. 56 коп.
Різниця між вартістю по договору № 29СП/Т-вс від 02.09.2022 року за придбання товару та визначеною вартістю у висновку товарознавчої експертизи №590-23 від 28.09.2023 року складає 39 828 грн. 04 коп.
Відповідно до обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, Директором КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_5 , без фактичного аналізу (маркетингового дослідження) ринку цін на предмет закупівлі, без направлення запитів до підприємств з повідомленням про можливість укладення договорів на постачання відповідного товару, прийнято рішення про здійснення закупівлі вищезазначеного товару за пропозицією ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951, за ціною 105 600 грн.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що 23 серпня 2022 року КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради було оголошено спрощену закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-23-001145-а) на закупівлю «Лист гарячекатаний, код 44170000-2 ДК 021:2015 «Плити, листи, стрічки та фольга, пов`язані з конструкційними матеріалами»», котра була відмінена 01.09.2022 року через відсутність учасників.
В подальшому, 02 вересня 2022 року, в невстановлений органом досудового розслідування час, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_5 , продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на розтрату майна, перебуваючи в приміщенні свого службового кабінету за адресою: м. Запоріжжя, вул. Фанатська (колишня назва Добролюбова) буд. №23-А , підписав договір №30 СП/Т-вс про закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-07- 009081-а ), предметом якого є «Лист гарячекатаний, код 44170000-2 ДК 021:2015 «Плити, листи, стрічки та фольга, пов`язані з конструкційними матеріалами»».
Відповідно до п.1.1. зазначеного договору, ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951, в особі директора ОСОБА_9 , який діє на підставі статуту (далі Постачальник), зобов`язалося поставити та передати у власність КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 в особі директора ОСОБА_5 , який діє на підставі статуту (далі Замовник), придбані матеріали для проведення ремонтних робіт господарським способом, а саме: «Лист гарячекатаний, код 44170000-2 ДК 021:2015 «Плити, листи, стрічки та фольга, пов`язані з конструкційними матеріалами»», визначені в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток 1 до договору), а Замовник зобов`язався прийняти Товар та сплатити його вартість.
Відповідно до Специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору (Додаток 1), Сторонами визначено якісні та кількісні характеристики товару, а саме:
Лист гарячекатаний товщиною 2,0 мм., розмірами 1000x2000 мм., марка сталі З ПС у загальній кількості 22 шт., вартістю 2155 грн. без ПДВ за 1 шт., на загальну суму 47 410 грн. без ПДВ;
Лист холоднокатаний товщиною 1,5 мм., розмірами 1000x2000 мм., марка сталі 08 ПС у загальній кількості 20 шт., вартістю 1694 грн. без ПДВ за 1 шт., на загальну суму 33 820 грн. без ПДВ;
Лист гарячекатаний товщиною 3,0 мм., розмірами 1000x2000 мм., марка сталі З ПС у загальній кількості 21 шт., вартістю 3228 грн. без ПДВ за 1 шт., на загальну суму 67 788 грн. без ПДВ;
Лист гарячекатаний товщиною 5,0 мм., розмірами 1250x2500 мм., марка сталі З ПС у загальній кількості 14 шт., вартістю 8383 грн. без ПДВ за 1 шт., на загальну суму 1 17 362 грн. без ПДВ;
Лист гарячекатаний товщиною 10,0 мм., розмірами 1000x2000 мм., марка сталі З СП 5 (т/в) у загальній кількості 5 шт., вартістю 14 724 грн. без ПДВ за 1 шт., на загальну суму 73 620 грн. без ПДВ.
Ціна укладеного договору становить 340 000 грн. (п. 3.2 Договору).
В подальшому, на виконання умов договору, відповідно до видаткової накладної №0128, 15.09.2022 року ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951 поставило КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 товар, який є предметом закупівлі в наступній кількості:
Лист гарячекатаний товщиною 2,0 мм., розмірами 1000x2000 мм., марка сталі З ПС у загальній кількості 22 шт., вартістю 2155 грн. без ПДВ за 1 шт., на загальну суму 47 410 грн. без ПДВ;
Лист холоднокатаний товщиною 1,5 мм., розмірами 1000x2000 мм., марка сталі 08 ПС у загальній кількості 20 шт., вартістю 1694 грн. без ПДВ за 1 шт., на загальну суму 33 820 грн. без ПДВ;
Лист гарячекатаний товщиною 3,0 мм., розмірами 1000x2000 мм., марка сталі З ПС у загальній кількості 21 шт., вартістю 3228 грн. без ПДВ за 1 шт., на загальну суму 67 788 грн. без ПДВ;
Лист гарячекатаний товщиною 5,0 мм., розмірами 1250x2500 мм., марка сталі З ПС у загальній кількості 14 шт., вартістю 8383 грн. без ПДВ за 1 шт., на загальну суму 117 362 грн. без ПДВ;
Лист гарячекатаний товщиною 10,0 мм., розмірами 1000x2000 мм., марка сталі З СП 5 (т/в) у загальній кількості 5 шт., вартістю 14 724 грн. без ПДВ за 1 шт., на загальну суму 73 620 грн. без ПДВ.
В свою чергу, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код СДРПОУ 22144952 - ОСОБА_5 , 28.09.2022 року о 14:17 годині, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м. Запоріжжя, вул. Фанатська (колишня назва Добролюбова) буд. №23-А, своїм електронним підписом засвідчив платіжне доручення № 19 від 23.09.2022 року, відповідно до якого 30 вересня 2022 року з розрахункового рахунку КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952, № НОМЕР_1 , відкритого у Державній казначейській службі України, на розрахунковий рахунок ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951 № НОМЕР_2 , відкритий в AT КБ «Приватбанк» було перераховано грошові кошти у розмірі 340 000 грн. за поставлений товар відповідно до видаткової накладної.
Відповідно до висновку експерта №590-23 від 28.09.2023 року встановлено, що: ринкова вартість у новому стані виробу «Кутник 50x50» завтовшки 4 мм., довжиною 6 м., станом на 02 вересня 2022 року складала 120 грн. 27 коп. за 1 м.; 72 162 грн. 00 коп. за 600 м., ринкова вартість у новому стані металевого виробу «Лист гарячекатаний мм, 1000-2000, З ПС» станом на 02.09.2022 року складала 1 133 грн. 42 коп. за 1 шт.; 24 935 грн. 24 коп. за 22 шт., ринкова вартість у новому стані металевого виробу «Лист холоднокатаний 1.5 мм, 1000x2000, 08 ПС» станом на 02.09.2022 року складала 922 грн. 64 коп. за 1 шт.; 18 452 грн. 80 коп. за 20 шт., ринкова вартість у новому стані металевого виробу «Лист гарячекатаний товщиною 10 мм, 1000x2000, З ПС», станом на 02.09.2022 року складала 2 107 грн. 82 коп. за 1 шт.; 44 264 грн. 22 коп. за 21 шт., ринкова вартість у новому стані металевого виробу «Лист гарячекатаний товщиною 10 мм, 1250x2500, З ПС» станом на 02.09.2022 року складала 4 781 грн. 84 коп. за 1 шт.; 66 945 грн. 76 коп. за 14 шт.
Відповідно до висновку експерта № СЕ-19/108-23/16360-ЕК від 24.11.2023 року різниця між вартістю по договору № ЗОСП/Т-вс від 02.09.2022 за придбання товару та визначеною вартістю у висновку товарознавчої експертизи № 590-23 від 28.09.2023 складає 111 781 грн. 98 коп.
Відповідно до обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, Директором КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_5 , без фактичного аналізу (маркетингового дослідження) ринку цін на предмет закупівлі, без направлення запитів до підприємств з повідомленням про можливість укладення договорів на постачання відповідного товару, прийнято рішення про здійснення закупівлі вищезазначеного товару за пропозицією ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951, за ціною 340 000 грн.
Отже, при укладанні договорів про закупівлю № 8СП/Т-вс від 16.08.2022 року, №28СП/Т-вс від 02.09.2022 року, № 29СП/Т-вс від 02.09.2022 року та №30СП/Т-вс від 02.09.2022 на придбання матеріалів для проведення ремонтних робіт господарським способом, ОСОБА_5 , являючись службовою особою, на яку покладено адміністративно-господарські та організаційно-розпорядчі функції, зловживаючи службовим становищем та використовуючи його, будучи розпорядником грошових коштів на рахунках, які перебували в його віданні, діючи умисно, достовірно знаючи, що предметом укладених Договорів є товар, який купується за бюджетні кошти, розуміючи наслідки та суспільно - небезпечний характер своїх дій, всупереч ст.ст.7 та 26 Бюджетного кодекс) України, а саме не дотримуючись принципу ефективності та результативності та не забезпечуючи досягнення економії бюджетних коштів, шляхом прийняття обґрунтованих управлінських рішень, всупереч абзацу 2 підпункту 3 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року №169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», а саме не дотримуючись такого принципу здійснення публічних закупівель, як максимальна економія та ефективність, всупереч п.4 розділу 2 Контракту, відповідно до якого він був зобов`язаний забезпечувати раціональне та ефективне цільове використання бюджетних коштів, достовірно знаючи, що Указами Президента України на всій території України з 24.02.2022 року введено військовий стан, на період дії якого впроваджено ст.8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», а саме заходи правового режиму воєнного стану, зловживаючи своїм службовим становищем, вчинив розтрату коштів місцевого бюджету територіальної громади м. Запоріжжя, чим спричинив своїми умисними протиправними діями матеріальну шкоду територіальній громаді міста Запоріжжя в особі Запорізької міської ради в сумі 227 736 гривень 82 копійки.
Зважаючи на викладене, 22.04.2024 року Дніпровською окружною прокуратурою м. Запоріжжя скеровано до Ленінського районного суду м. Запоріжжя обвинувальний акт стосовно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , українця, громадянина України, уродженця м. Запоріжжя, який має повну вищу освіту, офіційно працевлаштованого на посаді директора КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, не одруженого, який не має на утриманні малолітніх та неповнолітніх дітей, який зареєстрований та фактично мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України, який кваліфікується як розтрата чужого майна, що перебувало в його віданні, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинена в умовах воєнного стану.
Завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінального правопорушення, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Крім того, у провадженні Ленінського районного суду м. Запоріжжя перебуває кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_5 , за ч.5 ст.191 КК України.
Підставою застосування заходу забезпечення кримінального провадження у виді відсторонення від посади є обвинувальний акт, що перебуває на розгляді Ленінського районного суду м. Запоріжжя у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави суду вважати, обвинувачений може здійснити дії, які істотно вплинуть на розгляд справи.
Крім того, під час досудового розслідування встановлені ризики п.п.1, 2, 3, 5 ч.1 ст.177 КПК України, а саме ОСОБА_5 може:
переховуватися від суду;
знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;
незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні;
5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне
правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Разом з цим, у провадженні Ленінського районного суду м. Запоріжжя перебуває кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_5 , за ч.5 ст.191 КК України.
У рішенні по справі «W проти Швейцарії» від 26.01.1993 року Європейський суд з прав людини вказав, що врахування тяжкості злочину має свій раціональний зміст, оскільки вона свідчить про ступінь суспільної небезпечності цієї особи та дозволяє спрогнозувати з достатньо високим ступенем імовірності її поведінку, беручи до уваги, що майбутнє покарання за тяжкий злочин підвищує ризик того, що підозрюваний може ухилитись від слідства.
Разом з цим, слід зазначити, що ризик втечі підсудного не може бути встановлений лише на основі суворості можливого вироку. Оцінка такого ризику має проводитись з посиланням на ряд інших факторів, які можуть або підтвердити існування ризику втечі або вказати, що вона маловірогідна і необхідність в утриманні під вартою відсутня. Ризик втечі має оцінюватися у світлі факторів, пов`язаних з характером особи, її моральністю, місцем проживання, родом занять, майновим станом, сімейними зв`язками та усіма видами зв`язку з країною, в якій така особа піддається кримінальному переслідуванню.
З огляду на викладене вважаю, що на цій стадії кримінального провадження до ОСОБА_5 недоцільно застосовувати більш м`який запобіжний заходів, ніж домашній арешт в період часу з 20:00 год. до 08:00 год. наступного дня, оскільки, враховуючи тяжкість та фактичні обставини злочину, у вчиненні якого обвинувачується ОСОБА_5 , негативний суспільний резонанс, а також ризики, передбачені ст. 177 КПК України, що мають місце, то ж жоден інший запобіжний захід не зможе запобігти цим ризикам та не забезпечить належну процесуальну поведінку підозрюваного з наступних підстав:
особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного слідчим суддею, судом обов`язків, передбачених ст. 194 КК України (прибувати до прокурора, суду за кожною вимогою; не відлучатись з населеного пункту в якому він зареєстрований, проживає, чи перебуває, без дозволу прокурора або суду; повідомляти прокурора чи суд про зміну свого місця проживання/або місця роботи) - враховуючи тяжкість вчиненого злочину ОСОБА_5 , існує ризик того, що обвинувачений вчинить новий злочин, що дає підстави вважати, що зазначений захід не зможе бути дієвим.
особиста порука полягає у наданні особам, яких суд вважає такими, що вони заслуговують на довіру, письмового зобов`язання про те, що вони поручаються за виконання підозрюваним, покладеним на нього обов`язків відповідно до ст. 194 КПК України і зобов`язуються за необхідністю доставити його суду на першу про те вимогу - на теперішній час осіб, які б заслуговували на довіру та зможуть повною мірою забезпечити виконання обвинуваченим ОСОБА_5 покладених на нього обов`язків, передбачених ст. 194 КК України, не встановлено;
враховуючи тяжкість вчиненого злочину та розмір матеріальної шкоди, спричинений територіальній громаді унеможливлює застосування до нього запобіжного заходу у вигляді застави.
Таким чином, на підставі ст.176, ч.2 ст.177, ст.178, ст.181 КПК України, вважаю, що при застосуванні до ОСОБА_5 запобіжного заходу більш м`якого, ніж домашній арешт в період часу з 20:00 год. до 08:00 год. наступного дня, строком на 2 місяці, запобігти ризикам, передбаченим ст.177 КПК України, неможливо.
З метою забезпечення дієвості даного кримінального провадження є доцільним покладення на обвинуваченого ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , наступних, передбачених ч.5 ст.194 КПК України, обов`язків:
1) з`являтися до прокурора і суду за першим викликом і у призначений час, що обґрунтовується необхідністю проведення необхідних у кримінальному провадженні слідчих дій та профілактично впливати на ОСОБА_5 з метою сприяння ним не ухиленню від суду, а також не вчиненню ним інших кримінальних правопорушень.
2) повідомляти прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;
В судовому засідання прокурорка підтримала своє клопотання, просила його задовольнити.
В судовому засіданні захисник та обвинувачений заперечували проти задоволення клопотання.
Заслухавши думку прокурорки, пояснення обвинуваченого, захисника, дослідивши матеріали клопотання, суд приходить до наступного.
Відповідно до вимог ст.ст.177, 178 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а підставою - є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.
Крім цього при вирішенні питання про застосування запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 КПК України, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі: вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення, тяжкість покарання, що йому загрожує у разі визнання його винуватим у кримінальному правопорушенні, вік та стан здоров`я підозрюваного, міцність його соціальних зв`язків, наявність у нього постійного місця роботи або навчання, його репутацію, майновий стан, наявність судимостей, дотримання підозрюваним умов застосування запобіжних заходів, наявність повідомлень особі про підозру у вчиненні іншого кримінального правопорушення, а також розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється особа.
З наданих суду матеріалів кримінального провадження вбачається, що ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України, яке Законом віднесено до категорії тяжких злочинів.
Разом з цим, перевіряючи доводи клопотання на предмет наявності ризиків, передбачених ч.1 ст.177 КПК України, суд вважає, що на підтвердження ризиків, вказаних у клопотанні, прокурором не надано жодного доказу, а саме: не наведені жодні доводи, які б давали підстави вважати, що внаслідок обрання запобіжного заходу, не пов`язаного з домашнім арештом, ОСОБА_5 буде ухилятись від суду. Не надано доказів про недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризикам, зазначеним в клопотанні.
Згідно з матеріалами провадження, ОСОБА_5 раніше не судимий, одружений, має сталі соціальні зв`язки та постійне місце проживання.
Крім цього суд вважає, що підтвердженим є лише ризик можливого незаконного впливу обвинуваченого на свідків у цьому провадженні, проте, прокурором не доведено, що запобігти цьому ризику неможливо шляхом застосування до обвинуваченого менш суворого запобіжного заходу ніж домашній арешт.
Однак з огляду на викладене суд вважає, що існує ризик, що тяжкість покарання, яке може бути призначене обвинуваченому у випадку визнання його винним у вчиненні кримінального правопорушення, за яким він обвинувачується, може схилити його до наміру переховуватися від суду або вживати дії щодо перешкоджання встановлення істини у кримінальному провадженні, здійснюючи тиск свідків у справі, в зв`язку із чим є необхідність у застосуванні запобіжного заходу.
В той же час, з урахуванням наявних доказів про вчинення обвинуваченим кримінального правопорушення, тяжкості покарання, що загрожує ОСОБА_5 у разі визнання його винним у кримінальному провадженні, віку і стану здоров`я обвинуваченого, наявності міцних соціальних зв`язків обвинуваченого, слідчий суддя вважає можливим застосування більш м`якого запобіжного заходу - у вигляді особистого зобов`язання, відповідно до вимог ст.179 КПК України.
За таких обставин клопотання підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.154, 157, 314-316, 395 КПК України
у х в а л и в:
Матеріали кримінального провадження №334/3313/24 (1-кп/334/526/24) за обвинуваченням ОСОБА_5 , в скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України передати для вирішення питання про об`єднання з кримінальним провадженням №334/2513/24 (1-кп/334/496/24) за обвинуваченням ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.5 ст.191 КК України, яке перебуває в провадженні судді ОСОБА_7 .
Клопотання прокурора ОСОБА_3 про відсторонення від займаної посади, задовольнити.
Відсторонити ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Запоріжжя, громадянина України, який має вищу освіту, одруженого, працюючого у КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, зареєстрованого та мешкаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого від займаної ним посади директора Комунального підприємства «Запоріжремсервіс», строком на два місяці, тобто до 23 листопада 2024 року включно, продовження цього строку можливе у порядку передбаченому ст.158 КПК України.
Клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури м. Запоріжжя ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно ОСОБА_5 , за обвинуваченням у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України - задовольнити частково.
Застосувати до обвинуваченого ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Запоріжжя, громадянина України, який має вищу освіту, одруженого, працюючого у КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, зареєстрованого та мешкаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого - запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.
Покласти на обвинуваченого ОСОБА_5 , такі обов`язки:
прибувати до прокурора, суду, за телефонним або за іншим, встановленим законом, викликом у встановлений час;
повідомляти прокурора, суд залежно від стадії кримінального провадження, про зміну свого місця проживання.
В порядку ст.179 КПК України обвинуваченому ОСОБА_5 роз`яснюється, що у разі невиконання покладених на нього обов`язків, до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжних захід і на нього може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру мінімальної заробітної плати до 2 розмірів мінімальної заробітної плати.
Направити ухвалу для виконання органу внутрішніх справ за місцем проживання обвинуваченого.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Ленінський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2024 |
Оприлюднено | 25.09.2024 |
Номер документу | 121770503 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем |
Кримінальне
Ленінський районний суд м. Запоріжжя
Ісаков Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні