23.09.2024
Справа № 642/5395/24
Провадження № 1-кс/642/3143/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 вересня 2024 року м. Харків
Ленінський районний суд м. Харкова у складі:
Слідчого судді - ОСОБА_1
за участю:
секретаря судового засідання - ОСОБА_2 ,
слідчого - ОСОБА_3
розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові клопотання слідчого СВ ВП № 2 ХРУП № 3 ГУ НП в Харківській області, ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Новобаварської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні № 12024221220000303 від 10.02.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 240 КК України,
ВСТАНОВИВ:
19.09.2024 до Ленінського районного суду м. Харкова надійшло клопотання слідчого СВ ВП № 2 ХРУП № 3 ГУ НП в Харківській області, ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Новобаварської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні № 12024221220000303 від 10.02.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 240 КК України, в якому слідчий просить слідчого суддю надати дозвіл на проведення огляду території земельної ділянки та нежитлової будівлі літ. «А-1» загальною площею 2839,1 кв.м., розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , власником якої є ОСОБА_5 .
Відповідно до клопотання слідчими СВ ВП № 2 ХРУП № 3 ГУНП в Харківській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12024221220000303 від 10.02.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 240 КК України, за фактом порушення встановлених правил використання надр, якщо це створило небезпеку для життя, здоров`я людей чи довкілля, а також незаконне видобування корисних копалин загальнодержавного значення.
В ході проведення досудового розслідування було встановлено, що всупереч вимогам Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Кодексу України «Про надра» від 27.07.1994 Ne132/94-BP, а також встановленого порядку отримання дозволів на видобуток та користуванням надр у промислових цілях, невстановлені особи організували систему самовільного використання та забруднення природних водних ресурсів шкідливими для життя, здоров?я людей та довкілля речовинами, відходами або іншими матеріалами промислового чи іншого виробництва.
Так, в ході досудового розслідування було допитано у якості свідка ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підтвердив факт порушення встановлених правил використання надр, а також незаконно видобування підземних вод загальнодержавного значення, за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об?єктів нерухомого майна щодо об?єкта нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 , знаходяться нежитлова будівля літ. "А-1" загальною площею 2839,1 кв.м., належить на праві власності ОСОБА_5 , код НОМЕР_1 .
Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України ОСОБА_5 с засновником та директором ТОВ «САМОРОДОК 74», код ЄДРПОУ 42395975. зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , основним видом діяльності якого є виробництво виробів із пластмас.
Слідчий вважає, що в ході досудового розслідування виникла необхідність у перевірці дотримання встановлених правил використання надр, а також дотримання видобування корисних копалин загальнодержавного значення.
Слідчий зазначає, що для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного кримінального правопорушення, зокрема з метою виявлення та фіксації обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення джерела порушення правил охорони або використання надр та осіб, які можуть бути причетні до вчинення вказаного кримінального правопорушення, а також з метою підтвердження або спростування об?єктивних ознак кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 240 КК України, оскільки будь-яким іншим способом, окрім як шляхом проведення огляду, на цей час отримати такі відомості немає можливості, у органу досудового слідства постала потреба у проведенні огляду території земельної ділянки та нежитлової будівлі літ. "А- 1" загальною площею 2839, 1 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1 , яка належить на праві власності ОСОБА_5 .
Відповідно до Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» в України функціонує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Таким центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, є Державна екологічна інспекція У країни.
Відповідно до Положення про територіальні та міжрегіональні територіальні органи Держекоінспекції, яке затверджено наказом Міністерства енергетика та захисту довкілля України М230 від 07.04.2020 до повноважень екоінспекції належить державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями неналежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону, раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів, зокрема щодо: виконання державних цільових, міждержавних та регіональних програм використання і охорони вод, відтворення водних ресурсів; наявності та додержання умов дозволів, установлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, лімітів забору і використання води та скидання забруднюючих речовин: права державної власності на води: ведення водокористувачами обліку забору та використання вод, здійснення контролю за якістю і кількістю скинутих у водні об?єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об?єктів у контрольних створах, а також подання відповідним органам звітів; дотримання встановленого режиму господарської діяльності у зонах санітарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, водоохоронних зонах, прибережних захисних смугах, смугах відведення та берегових смугах водних шляхів, очисних та інших водогосподарських споруд і технічних пристроїв; здійснення водокористувачами заходів із запобігання забрудненню водних об?єктів стічними (дощовими, сніговими) водами, що відводяться з їх території; здійснення заходів з економного використання водних ресурсів: використання води водних об?єктів) відповідно до цілей та умов їх надання водокористувачам, здійснення погоджених y встановленому порядку технологічних, лісомеліоративних, гідротехнічних та інших заходів щодо охорони вод від вичерпання, поліпшення їх стану, а також припинення скидання забруднених зворотних вод (стічні, шахтні, кар?єрні, дренажні води); проведення робіт, пов?язаних із ліквідацією наслідків аварій, які можуть спричинити погіршення якості води; дотримання екологічних вимог під час проектування, розміщення, будівництва нових і реконструкції діючих підприємств, споруд та інших об?єктів; здійснення заходів, пов?язаних із запобіганням шкідливій дії води і ліквідацією її наслідків; дотримання регламентів скидання промислових забруднених стічних чи шахтних, кар?єрних, рудникових вод з накопичувачів, норм і правил експлуатації технологічних водойм (ставки-охолоджувачі теплових і атомних станцій, рибоводні ставки, ставки-відстійники та інші).
Слідчий у клопотанні наголошує на тому, що з метою встановлення джерел екологічного забруднення у органу досудового розслідування є обґрунтовані підстави для залучення спеціалістів Державної екологічної інспекції у Харківській області до участі у проведенні огляду земельної ділянки та нежитлової будівлі літ."А-1" загальною площею 2839,1 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 .
Слідчий вказує, що в результаті проведення слідчої (розшукової) дії - огляду території земельної ділянки та нежитлової будівлі літ. "А-1" загальною площею 2839,1 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 , можливо досягти мети, а саме: встановити джерела екологічного забруднення та осіб причетних до вчинення кримінального правопорушення, відібрання проб та в подальшому проведення інструментально-лабораторних вимірювань показників, складу, властивостей речовин, встановити фактичну відповідність гранично допустимих рівнів показників складу і властивостей, шкоду завдану державі.
Встановлення указаних обставин має суттєве значення для розслідування кримінального провадження, а виявлені речі будуть використані в якості доказів у кримінальному провадженні, які підтверджують незаконну діяльність. Крім того, указане володіння знаходиться під охороною, територія частково огороджена парканом, приміщення нежитлової будівлі мають окремі входи, що може свідчити про можливий недопуск органу досудового слідства із залученими спеціалістами для проведення слідчої дії без ухвали слідчого судді.
Слідчий у судовому засіданні клопотання підтримав у повному обсязі.
Суд, дослідивши матеріали клопотання, приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з огляду на таке.
Як вбачається з матеріалів клопотання слідчими СВ ВП № 2 ХРУП № 3 ГУНП в Харківській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12024221220000303 від 10.02.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 240 КК України, за фактом порушення встановлених правил використання надр, якщо це створило небезпеку для життя, здоров`я людей чи довкілля, а також незаконне видобування корисних копалин загальнодержавного значення.
За ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України.
Згідно зі ст. 223 КПК України підставами для проведення слідчої дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.
Відповідно ч. 2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
За ч. 3 ст. 237 КПК України з метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.
Згідно зі ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також місце встановлення розшукуваних осіб.
Враховуючи, що в результаті проведення огляду території земельної ділянки та нежитлової будівлі літ. "А-1" загальною площею 2839,1 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 , можливо встановити джерела екологічних забруднень, відібрати проби та в подальшому провести інструментально-лабораторні дослідження, вимірювання показників складу властивостей, встановити фактичну відповідність гранично допустимих рівнів показників складу і властивостей, шкоду завдану державі, що має суттєве значення для розслідування кримінального провадження, слідчий суддя вважає, що слідчий довів мету проведення такого огляду.
Слідчим доведено, що існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення, що може бути достатньою підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого.
Слідчим доведено, що іншим чином отримати вказані відомості є неможливим, а тому слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 223, 234, 234, 235, 237 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого - задовольнити.
Надати старшому слідчому СВ ВП № 2 ХРУП № 3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 , прокурорам Новобаварської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_4 та ОСОБА_7 , за участю спеціалістів Державної екологічної інспекції в Харківській області на підставі доручення, дозвіл на проведення огляду у кримінальному провадженні № 12024221220000303 від 10.02.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 240 КК України, а саме дозвіл на огляд території земельної ділянки та нежитлової будівлі літ. «А-1» загальною площею 2839,1 кв.м., розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , власником якої є ОСОБА_5 .
Встановити строк дії ухвали - 1 (один) місяць з дати її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали складено 23.09.2024.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Ленінський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2024 |
Оприлюднено | 24.09.2024 |
Номер документу | 121777947 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти довкілля Порушення правил охорони або використання надр |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Харкова
Цибульська С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні