РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
23 вересня 2024 р. Справа № 120/8387/24
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Жмеринського відділу державної виконавчої служби у Жмеринському районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) про визнання протиправними та скасування постанов
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , рада, позивач) до Жмеринського відділу державної виконавчої служби у Жмеринському районі Вінницької обласі Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) (далі- відділ, відповідач) в якому із урахуванням уточнень просила:
-визнати протиправною та скасувати постанову від 04.09.2020 р. по ВП №57673292 про стягнення виконавчого збору в розмірі 7446, 00 грн.;
-визнати протиправною та скасувати постанову від 20.05.2024 р. по ВП №75072682 про арешт коштів в межах суми 7 515 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачка вказує, що діями виконавця знищено її майно та завдано шкоди. При цьому, позивачка зазначає, що виконавцем не вчинялись виконавчі дії , а знищення її майна не є тими діями, які регламентовано ч.1 ст.13, ст..18,24 Закону України «Про виконавче провадження».
Відтак, на думку позивачки постанова від 04.09.2020 р. по ВП №57673292 про стягнення виконавчого збору в розмірі 7446, 00 грн. є протиправною, як наслідок протиправною є й постанова про арешт коштів.
Ухвалою суду від 23.07.2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі, розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомленням (викликом) сторін.
Відповідачем подано відзив, в якому просив відмовити в задоволенні позову вказуючи на те, що в 2018 році було відкрито виконавче провадження з приводу примусового виселення позивачки. Однак , позивачка в добровільний термін рішення суду не виконала, про що складено відповідний акт. Відтак, в подальшому винесено постанову про стягнення виконавчого збору. В травні 2024 р. закінчено виконавче провадження, однак оскільки виконавчий збір не стягнуто винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП №75072682 в межах якого накладено арешт на кошти.
Ухвалами від 08.08.2024 р., 15.08.2024 р., 10.09.2024 р. витребовувались додаткові докази.
Ухвалою від 09.09.2024 р. зупинено стягнення у виконавчому провадженні №75072682.
Ухвалою від 23.09.2024 р. відмовлено в поновленні строку звернення до суду.
Дослідивши подані докази, всебічно і повно оцінивши всі фактичні обставини (факти), що обґрунтовують вимоги і заперечення та інші обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, суд встановив наступне.
05.11.2018 р. відкрито виконавче провадження ВП №57673292 щодо примусового виселення ОСОБА_1 та ОСОБА_2 з квартири АДРЕСА_1 . Надано строк боржнику для виконання рішення в добровільному порядку 10 днів.
Дана постанова отримана позивачкою, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах виконавчого провадження.
30.11.2018 р. державним виконавцем складено акт про те, що рішення суду не виконано в добровільному порядку.
02.08.2019 р. державним виконавцем складено постанову про опис та арешт майна боржника.
04.09.2020 р. державним виконавцем Шаргородського районного відділу державної виконавчої служби Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) прийнято постанову №57673292 про стягнення виконавчого збору з ОСОБА_1 в сумі 7446 грн.
17.05.2024 р. державним виконавцем Жмеринського відділу державної виконавчої служби у Жмеринському районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) прийнято постанову про закінчення виконавчого провадження ВП №57673292.
20.05.2024 р. державним виконавцем Жмеринського відділу державної виконавчої служби у Жмеринському районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження ВП №75072682 щодо виконання постанови від 04.09.2020 р. №57673292 про стягнення виконавчого збору з ОСОБА_1 в сумі 7446 грн.
20.05.2024 р. державним виконавцем Жмеринського відділу державної виконавчої служби у Жмеринському районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) прийнято постанову про арешт коштів №57673292 у межах стягнення виконавчого збору в сумі 7 515 грн.
Не погоджуючись із постановами про стягнення виконавчого збору та арешт коштів , позивачка звернулась до суду із позовом.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд керується та виходить з наступного.
Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку визначає Закон України "Про виконавче провадження" №1404-VIII від 02.06.2016 року (далі - Закон № 1404-VIII).
Відповідно до статті 1 Закону № 1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Пунктом 1 частини 1 статті 3 Закону № 1404-VIII регламентовано, підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів, зокрема, виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень.
Положення статті 26 Закону № 1404-VIII (в редакції чинній на дату прийняття постанови про стягнення виконавчого збору) визначено, що виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону за заявою стягувача про примусове виконання рішення
Виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов`язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей.
За рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню, рішень про встановлення побачення з дитиною).
Положеннями статті 27 Закону № 1404-VIII (в редакції чинній на дату прийняття постанови про стягнення виконавчого збору) виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України.
Виконавчий збір стягується державним виконавцем у розмірі 10 відсотків суми, що підлягає примусовому стягненню, поверненню, або вартості майна боржника, що підлягає передачі стягувачу за виконавчим документом, заборгованості із сплати аліментів.
За примусове виконання рішення немайнового характеру виконавчий збір стягується в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - фізичної особи і в розмірі чотирьох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.
Державний виконавець виносить одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження постанову про стягнення виконавчого збору (крім виконавчих документів про стягнення аліментів).
За виконавчими документами про стягнення аліментів за наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців, державний виконавець нараховує виконавчий збір із заборгованості зі сплати аліментів. У подальшому державний виконавець зобов`язаний нараховувати виконавчий збір щомісяця у розмірі, визначеному частиною другою цієї статті, залежно від розміру простроченого щомісячного аліментного платежу. Постанова про стягнення виконавчого збору за виконавчими документами про стягнення аліментів виноситься державним виконавцем після погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі або у разі повернення виконавчого документа стягувачу чи закінчення виконавчого провадження на підставі розрахунку про його нарахування.
Стягнутий виконавчий збір перераховується до Державного бюджету України протягом трьох робочих днів з дня надходження на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби.
Виконавчий збір не стягується:
1) за виконавчими документами про конфіскацію майна, стягнення періодичних платежів (крім виконавчих документів про стягнення аліментів, за наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців), накладення арешту на майно для забезпечення позовних вимог, за виконавчими документами, що підлягають негайному виконанню;
2) у разі виконання рішень Європейського суду з прав людини;
3) якщо виконання рішення здійснюється за рахунок коштів, передбачених бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду в порядку, встановленому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень";
4) за виконавчими документами про стягнення виконавчого збору, стягнення витрат виконавчого провадження, штрафів, накладених виконавцем відповідно до вимог цього Закону;
5) у разі виконання рішення приватним виконавцем;
6) за виконавчими документами про стягнення заборгованості, що підлягає врегулюванню відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", а також згідно з постановами державних виконавців, винесеними до набрання чинності цим Законом.
У разі наступних пред`явлень державному виконавцю до виконання виконавчого документа виконавчий збір стягується в частині, що не була стягнута під час попереднього виконання.
У разі закінчення виконавчого провадження у зв`язку із скасуванням рішення, що підлягало виконанню, або визнання судом виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню, виконавчий збір не стягується, а стягнутий виконавчий збір підлягає поверненню.
Під час передачі виконавчого документа від органу державної виконавчої служби приватному виконавцю виконавчий збір не стягується, якщо він не був стягнутий на момент передачі.
У разі стягнення частини виконавчого збору на момент передачі виконавчого документа приватному виконавцю стягнута частина виконавчого збору поверненню не підлягає.
Виконавчий збір не стягується у разі закінчення виконавчого провадження на підставі пункту 9 частини першої статті 39 цього Закону, якщо рішення було виконано до винесення постанови про відкриття виконавчого провадження.
За приписами частини третьої статті 40 Закону N 1404-VIII у разі повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених пунктами 1, 3, 4, 6 частини першої статті 37 цього Закону, закінчення виконавчого провадження з підстав, передбачених пунктами 1, 2, 4, 6, 9 (крім випадку, передбаченого частиною дев`ятою статті 27 цього Закону), 11, 14 і 15 частини першої статті 39 цього Закону, якщо виконавчий збір не стягнуто, державний виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня повернення виконавчого документа (закінчення виконавчого провадження) виносить постанову про стягнення виконавчого збору, яку виконує в порядку, встановленому цим Законом.
Із процитованого видно, що норми Закону № 1404-VIII (у редакції чинній на дату прийняття постанови про стягнення виконавчого збору) не встановлюють залежності між прийняттям постанови про стягнення виконавчого збору та обставинами вчинення державним виконавцем дій по здійсненню примусового стягнення з боржника в межах виконавчого провадження, оскільки законодавчо прямо визначається обов`язок державного виконавця прийняти постанову про стягнення виконавчого збору одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження.
Судом встановлено , що 05.11.2018 р. відкрито виконавче провадження ВП №57673292 щодо примусового виселення ОСОБА_1 та ОСОБА_2 з квартири АДРЕСА_1 . Надано строк боржнику для виконання рішення в добровільному порядку 10 днів. Дане рішення не було виконано до відкриття виконавчого провадження, відтак постанова про стягнення виконавчого збору прийнята правомірно.
Стосовно посилання позивачки , що в ході виконання рішення суду державним виконавцем знищено її майно, то суд вказує, що дана обставина не є тією з підстав якої виконачий збір не підлягає стягненню.
Відтак, постанова від 04.09.2020 р. по ВП №57673292 про стягнення виконавчого збору в розмірі 7446, 00 грн. є правомірною та не підлягає скасуванню.
Щодо постанови про накладення арешту від 20.05.2024 р. по ВП №75072682 про арешт коштів в межах суми 7 515 грн., то суд вказує на те, що така прийнята в межах відкритого виконавчого провадження ВП №75072682 щодо виконання постанови від 04.09.2020 р. №57673292 про стягнення виконавчого збору з ОСОБА_1 в сумі 7446 грн.
При цьому, в даній справі постанова про відкриття виконавчого провадження ВП №75072682 щодо виконання постанови від 04.09.2020 р. №57673292 про стягнення виконавчого збору з ОСОБА_1 в сумі 7446 грн. не є предметом оскарження, відповідно є чинною.
Акцентую увагу, що статтею 56 Закону № 1404-VIII визначено, що арешт майна (коштів) боржника застосовується для забезпечення реального виконання рішення.
Арешт на майно (кошти) боржника накладається виконавцем шляхом винесення постанови про арешт майна (коштів) боржника або про опис та арешт майна (коштів) боржника.
Постанова про арешт майна (коштів) боржника виноситься виконавцем під час відкриття виконавчого провадження та не пізніше наступного робочого дня після виявлення майна.
Відтак, зважаючи на те, що постанова про стягнення виконавчого збору є правомірною, зважаючи на той факт, що постанова про відкриття виконавчого провадження №75072682 є чинною та не оскаржується позивачкою, постанова про накладення арешту від 20.05.2024 р. по ВП №75072682 прийнята в межах повноважень. Відтак, дана постанова є правомірною та не підлягає скасуванню.
Враховуючи вище наведене, на думку суду, діяв в межах та у спосіб визначений чинним законодавством.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності оскаржуваної відповіді та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини не підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог, а відтак, в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що особі, що не є суб`єктом владних повноважень у разі відмови у задоволені позову судовий збір не відшкодовуються.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 287, 295 КАС України, -
ВИРІШИВ:
в задоволенні позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 287 КАС України апеляційні скарги на судові рішення у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби можуть бути подані протягом десяти днів з дня їх проголошення.
За змістом положень абз. 2 ч. 1 ст. 295 КАС України якщо справу розглянуто в порядку письмового провадження, строк апеляційного оскарження обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Інформація про учасників справи:
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 )
Відповідач: Жмеринський відділ державної виконавчої служби у Жмеринському районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) (вул.Валерія Брезденюка, 19, м.Жмеринка, Вінницька область)
СуддяВоробйова Інна Анатоліївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2024 |
Оприлюднено | 25.09.2024 |
Номер документу | 121795944 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні