ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
24 вересня 2024 року м. Дніпросправа № 160/20473/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Чабаненко С.В. (доповідач),
суддів: Білак С.В., Юрко І.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року у справі №160/20473/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КОДАКИ ТРЕЙД» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальність «КОДАКИ ТРЕЙД» (далі - позивач, ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД») звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі відповідач), в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №30758 від 27.07.2023;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «КОДАКИ ТРЕЙД» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року задоволено позовні вимоги.
Суд визнав протиправним та скасував рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №30758 від 27.07.2023.
Зобов`язав Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «КОДАКИ ТРЕЙД» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Стягнув на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КОДАКИ ТРЕЙД» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області судові витрати у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, не погодившись з таким рішенням, звернулось до суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить рішення суду скасувати, та прийняти нове, яким відмовити в задоволені позову повністю.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що відповідач не погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно наявності підстав для задоволення позовних вимог.
Рішення щодо включення до переліку ризикових платників було прийнято з урахуванням наявної податкової інформації по підприємству, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господрської операції та свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій. ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» сформувало власний податковий кредит за рахунок придбання товарів у контрагентів, яких внесено до реєстру ризикових СГ, а саме, у ТОВ «КОМЕРС ПЛЕЙС.УКРАЇНА», ТОВ «МЕРКЛЕ ТРЕЙД», ТОВ «КОНТАКТ ПРОМ», ТОВ «ГЕРМЕС ОЙЛ». Підприємство неодноразово скористалось правом, визначеним Порядком № 1165 та надало інформацію та копії документів до ДПС для розгляду питання щодо виключення його з переліку ризикових. В ході проведеного аналізу податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних у період з 01.01.2023 по 27.07.2023 встановлено, що ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» здійснює реалізацію товарів у більшій кількості, ніж придбано. Крім того, підприємство реалізує товар, придбання якого не встановлено. Згідно з фінансовою звітністю малого підприємства за 1 квартал 2023 року на підприємстві ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» наявні запаси на суму 2 728,3 тис грн, подальша реалізація яких відсутня. Наведені обставини слугували підставою для прийняття Комісією Рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податків.
ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» надало до суду відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначило про відсутність підстав для її задоволення. Вказує, що до повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку № 2 від 18.07.2023 року ним було подано документи, що підтверджують реальність господарських операцій між позивачем та його контрагентами, які стали підставою для віднесення його до ризикових патників податків згідно з рішеннями про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 30090 від 15.12.2021 року, № 42392 від 23.11.2022 року та № 28380 від 12.07.2023 року. Проте вказані інформація була залишена контролюючим органом поза увагою. Водночас, відповідачем було зазначено про наявність господарських операцій з контрагентами, щодо яких в оскаржуваному рішенні відсутня інформація. Отже, обгрунтування відповідачем своєї позиції шляхом посилання на обставини, які не були вказані в оскаржуваному рішенні та рішеннях про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 30090 від 15 грудня 2021 року, № 42392 від 23 листопада 2022 року та № 28380 від 12 липня 2023 року є неприйнятним. Також, товариство зазначає, що на позивача не може бути покладено тягар відповідальності у вигляді відповідності критеріям ризиковості платника податку за дії або бездіяльність своїх контрагентів у разі порушення останнім норм податкового законодавства. Крім того, відповідач не надає податкову інформацію, яка вказує на достеменність встановлених обставин про реалізацію позивачем товарів, походження яких не встановлено. Щодо залишків нереалізованих товарів, то підприємство, у зв`язку з прийняттям відповідачем рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 30090 від 15 грудня 2021 року, позбавлений можливості здійснювати реалізацію товарів у достатніх обсягах, оскільки кожна складена за фактом такої реалізації податкова накладна зупиняється під час її реєстрації. Водночас, тривале зберігання товарів на складі з об`єктивних причин не може бути підставою для відповідності Критеріям ризиковості платника податку. Віднесення позивача до переліку ризикових платників податків унеможливлює подальшу господарську діяльність та негативно впливає на його ділову репутацію перед контрагентами.
Відповідно до частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Суд, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзиву на апеляційну скаргу, здійснюючи апеляційний перегляд у межах доводів та вимог апеляційної скарги, відповідно до частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «КОДАКИ ТРЕЙД» зареєстроване за адресою: вулиця Каштанова, буд. 15А, м. Дніпро, 49051.
Видами економічної діяльності підприємства є:
основний: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;
інші: 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами, 46.37 Оптова торгівля кавою, чаєм, какао та прянощами, 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками, 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, 46.43 Оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення, 46.44 Оптова торгівля фарфором, скляним посудом і засобами для чищення, 46.47 Оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям, 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення, 46.52 Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткованням, деталями до нього, 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням, 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього, 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами, 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення, 33.13 Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устатковання, 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання, 33.19 Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устатковання, 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання.
Позивач є платником податку на додану вартість та перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
Рішенням відповідача про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 15.12.2021 №30090 ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку з підстав, встановлених пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податків, а саме: встановлено операції з придбання товарів (послуг) у платників податків з ознаками ризиковості, а саме: ТОВ «КОМЕРС ПЛЕЙС. Україна», ТОВ «МЕРКЛЕ ТРЕЙД», ТОВ «КОНТРАКТ ПРОМ».
Рішенням відповідача про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 23.11.2022 №42392 ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку з підстав, встановлених пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податків, а саме: «Згідно аналізу даних ЄРПН встановлено, що ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» за період діяльності з 01.01.2021 по 21.11.22 року сформував власний податковий кредит за рахунок придбання товарів у контрагентів, яких внесено до реєстру ризикових СГ, а саме: кулер, гриль роликовий, тостер у ТОВ «МЕРКЛЕ ТРЕЙД» (код 44136897); фритюрниця електрична, стіл холодильний, гриль та інші електро прилади у ТОВ «МИРАКЛ» (код 40350445); овочерізка, шприц ковбасний, фритюрниця та інше у ТОВ «БРІОРІУМ ПРІОРІТАС ГРУП» (код 22971299); прибори кухонні, побутові вироби та інше у ТОВ «ОБЛАДНАННЯ ТА СПЕЦТЕХРЕСУРСИ» (код 40343600); паливо дизельне у ТОВ «СЕКТОР ОЙЛ» (код 44138763), льодогенератор у ТОВ «КОНТАКТ ПРОМ» (код 37371470); паливо дизельне у ТОВ «ГЕРМЕС ОЙЛ» (код 433274710); супник електричний у ТОВ «ТД ПОЛІССЯ» (код 42447001).».
Рішенням відповідача про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 12.07.2023 №28380 ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку з підстав, встановлених пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податків. Кодом податкової інформації, яка була підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості є: « 12 постачання товарів (послуг) платнику (ам) податку, щодо якого (яких) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку».
18.07.2023 позивачем подано повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №2 від 18.07.2023 із додатками.
Рішенням відповідача про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 27.07.2023 №28380, яке є предметом спору у справі №160/20473/23, ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку з підстав, встановлених пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податків. Підставою прийняття такого рішення визначений пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Кодом податкової інформації, яка була підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості є: « 12 постачання товарів (послуг) платнику (ам) податку, щодо якого (яких) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 01 постачання товару, походження якого не прослідковується за ланцюгом постачання; 02 придбання товару, походження якого не прослідковується за ланцюгом постачання; 13 придбання товарів (послуг) у платника (ів) податку, щодо якого (их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку». Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості є постачання на користь ТОВ «ПРОФТЕХНІКА УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 44793872) товарів із кодом УКТЗЕД 85141 18.01.2023, із кодом УКТЗЕД 7323930000 05 травня 2023 року, із УКТЗЕД 8418509000 27 червня 2023 року, постачання ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39527778) товарів із кодами УКТЗЕД 3924100000, 3926, 7323930000, 4421, 4802562000, 4811, 482190100, 7324900090, 8208300000, 8210000000, 8211, 8214, 8418, 8419818090, 8421210000, 8438101000, 8509900090, 8516607000, 8539319000, 8543709000, 8210000000, 8211, 8214, 8418, 8419818090, 8421210000, 8438101000, 8509900090, 8516607000, 8539319000, 8543709000 походження яких не прослідковується за ланцюгом постачання та придбання ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39527778) товарів із кодами УКТЗЕД 8210000000, 8418501900, 8418690090, 8422400090, 8438101000, 8438900000, 8509400000, 85141, 8516607000. В графі «Ненадання платником податку копій документів, як можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку» зазначено: «Документи».
В інформаційній довідці по ймовірно ризиковому СГ ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» зазначено:
основний вид діяльності (фактичний): 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;
платник ПДВ з: 01.10.2015;
чисельність працівників: згідно останньої звітності за ф.4-ДФ за І квартал 2023 року - 27 осіб;
основні фонди: 288,3 тис. грн. (фінансова звітність станом на 31.03.2023);
наявність земельних ділянок (га): інформація відсутня;
відомості про об`єкти оподаткування (ф.20-ОПП): офіс, автомобіль RENAULT MASTER T3, склад Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, Індустріальний р-н, вул. Каштанова, буд. 15-А;
юридична адреса: України, 49051, Дніпропетровська область, м. Дніпро, Індустріальний р-н, вул. Каштанова, буд. 15-А;
стан: 0. Платник податків за основним місцем обліку;
керівник: Мороз Вадим Володимирович;
головний бухгалтер: ОСОБА_1 .
Основні постачальники за період 2021-2023 роки: ТОВ «КОМЕРС ПЛЕЙС. УКРАЇНА» (39819935), ТОВ «ПО ТРЕЙД» (38105253), ТОВ «МЕРКЛЕ ТРЕЙД» (44136897), ТОВ «АТЛАНТ ВЕСТ ЛІМІТЕД» (43517467), ТОВ «МИРАКЛ» (40350445).
Основні покупці за період за 2021-2023 роки: ТОВ «ЛЕО МАРКЕТ ГРУП» (42528070), ТОВ «СИСТЕМ ФО ГРУП» (39120419), ТОВ «АВЕЛОН» (37603590), ТОВ «ОМЕЛРО» (39196598), ТОВ «ТП ГРУП» (41046224), ТОВ «КУХАРТ» (40142839), ПП «МОНОЛІТ ГЛОБАЛ» (38503489).
Згідно із зареєстрованими податковими накладними встановлено, що ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» протягом 2021-2023 здійснює придбання та реалізацію електротехніки. Платником по взаємовідносинам з основними постачальниками ТОВ «КОМЕРС ПЛЕЙС. УКРАЇНА», ТОВ «ПО ТРЕЙД» ТОВ «АТЛАНТ ВЕСТ ЛІМІТЕД» не надані документи, по ТОВ «МЕРКЛЕ ТРЕЙД», ТОВ «МИРАКЛ» надані договори, накладні, товарно-транспорті накладні, платіжні доручення, акти звірки.
Згідно аналізу даних ЄРПН встановлено, то ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» за період діяльності з 01.01.2021 по 10.07.2023 сформував власний податковий кредит за рахунок придбання товарів, робіт, послуг у підприємств, щодо яких прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, та по яким податкові накладні на умовний продаж товарів/послуг не зареєстровані: ТОВ «МЕРКЛЕ ТРЕЙД» (44136897), ТОВ «МИРАКЛ» (40350445), ТОВ «БРІОРІУМ ПРІОРІТАС ГРУП» (22971299), ТОВ «ОБЛАДНАННЯ ТА СПЕЦТЕХРЕСУРСИ» (40343600), ТОВ «СЕКТОР ОЙЛ» (44138763), ТОВ «КОНТАКТ ПРОМ» (37371470), ТОВ «ГЕРМЕС ОЙЛ» (43327471), ТОВ «ТД ПОЛІССЯ» (42447001).
За результатами проведеного аналізу даних ЄРПН встановлено реєстрацію податкових накладних ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» щодо реалізації товарів на підприємства з ознаками ризиковості, а саме: ТОВ «МЕРІБЕЛ ЮКРЕЙН» (37214342), ТОВ «ІТ-АЛЬЯНС» (39185764), ТОВ «ЦЕНТУР-УКРАЇНА» (43349704), ТОВ «СІТІ КЛІНІНГ СТАЙЛ КОМПАНІ» (42787741), ТОВ «ПС ДЕВЕЛОПМЕНТ» (43865935), ТОВ «ПРОДТОРГСЕРВІС ПЛЮС» (42824264), ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (42547705), ТОВ «ВАРАН-ЛТД» (40268873), ТОВ «ПРИМАС» (32479854), ТОВ «СВІТ ТЕХНО ЛЮКС» (44205808), ТОВ «НЬЮ ФУД ПРОДАКШН» (44177273), ТОВ «КРИВОРІЗЬКИЙ КОМБІНАТ ХЛІБОПРОДУКТІВ» (43119671), ТОВ «ОІНБІР» (37066250), ТОВ «ГОЛОВНА ОПТОВА КОМПАНІЯ» (42980598).
Крім того, платником здійснюється реалізація та придбання товарів/послуг на платників включених до переліку ризикових СГ по п.6 та п.7 критеріїв ризиковості: ТОВ «КОМПАНІЯ «ФУД-СЕРВІС» (36143836), ТОВ «МОНОПІЦА» (43380252), ТОВ «РЕСТОРІЯ ТРЕЙД» (43054075), ТОВ «ФУД ГРІЛЬ КОМПАЙН» (44114901).
Коди податкової інформації, яка була підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості:
12 постачання товарів (послуг) платнику (ам) податку, щодо якого (яких) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
13 придбання товарів (послуг) у платника (ів) податку, щодо якого (их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
У витязі з протоколу проведення засідання Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 27.07.2023 №513 зазначено, що 27.07.2023, за результатами розгляду фінансово-господарської діяльності суб`єктів господарювання та їх схеми роботи, Комісією враховано інформацію та документи від ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39527778) та інформації, отриманої в межах Алгоритму дій структурних підрозділів ГУ ДПС та інформації, отриманої в межах Алгоритму та інформації, отриманої в межах з бази даних IC «Податковий блок», у звязку із тим, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, тобто відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платників податків.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржуване рішення відповідача не містить обґрунтованих мотивів його прийняття, за встановлених у справі обставин у відповідача не було достатніх підстав для прийняття рішення про відповідність позивача пункту 8 Критерії ризиковості платника податків.
Колегія суддів погоджується з цим висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпункту 56.23.2 пункту 56.23 статті 56 і пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, яка набрала чинності з 01.02.2020, затверджено: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок зупинення реєстрації); Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок розгляду скарг).
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 5 Порядку зупинення реєстрації, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 6 вказаного Порядку визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.
При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається:
актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту;
інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.
У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом одинадцятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:
виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;
відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.
Рішення про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості платника податку набирає чинності у день засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, рішенням відповідача про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 12.07.2023 №28380 ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку з підстав, встановлених пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
Кодом податкової інформації, яка була підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості є: « 12 постачання товарів (послуг) платнику (ам) податку, щодо якого (яких) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку». Тип операції: постачання.
Період здійснення господарської операції; код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції та дата включення платника податку, заподіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку у вказаному рішенні визначено наступним чином:
18.01.2023 18.01.2023; 85141-; 44793872; 21.03.2023;
05.05.2023 05.05.2023; 7323930000; 44793872; 21.03.2023;
27.06.2023 27.06.2023; 8418509000; 44793872; 21.03.2023.
Вказане рішення відповідача про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 12.07.2023 №28380 не є предметом спору у цій справі, однак внаслідок отримання цього рішення позивачем було подано на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Після отримання наданих позивачем документів, відповідачем прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 27.07.2023 №30758, яким, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документві від 18.07.2023 № 2, ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку з підстав, встановлених пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
Колегія суддів враховує, що у рішенні від 12.07.2023 №28380, на яке позивачем надавались відповідні пояснення, кодом податкової інформації, яка була підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості було визначено: « 12 постачання товарів (послуг) платнику (ам) податку, щодо якого (яких) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку».
Платником податку щодо якого (яких) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку був платник податку з податковим номером 44793872, а датою включення вказаного платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 21.03.2023.
Проте, у рішенні відповідача від 27.07.2023 року № 30758, відсутні відомості про дату включення платника податку з податковим номером 44793872 до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Сукупність наведених вище обставин свідчить про те, що позивачем було надано достатньо пояснень щодо віднесення його контрагента платника податку з податковим номером 44793872 до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, що підтверджено відомостями рішення від 27.07.2023 року.
Водночас, підставою для віднесення позивача до переліку ризикових платників податку у рішенні від 12.07.2023 року № 28380, яке було передумовою для прийняття оскаржуваного позивачем рішення від 27.07.2023 року № 30758 (прийняте за результатом розгляду пояснень та документів, наданих позивачем на рішення від 12.07.2023 року № 28380), було визначено: « 12 постачання товарів (послуг) платнику (ам) податку, щодо якого (яких) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку».
Таким чином, з огляду на те, що контрагент позивача платник податку з податковим номером 44793872 був віднесений з 21.03.2023 року до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, податковим органом було прийнято рішення від 12.07.2023 року № 28380.
Після надання позивачем інформації та копій документів, контролюючим органом у рішенні від 27.07.2023 року № 30758, зафіксовано відсутність віднесення платника податку з податковим номером 44793872 до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Отже, надані позивачем інформація та документи свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, адже вказаний ризик був пов`язаний лише з віднесенням контрагента позивача з податковим номером 44793872 до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Незважаючи на вказані обставини, відповідачем у рішенні від 27.07.2023 року № 30758 наведено інформацію про ще одного платника податку, який не був зазначений у рішенні від 12.07.2024 року № 28380, з податковим номером 39527778, щодо якого містяться відомості про дату віднесення його до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 15.12.2021 року.
Відповідно до положень пункту 3 частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суб`єкта владних повноважень повинно бути прийнято обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення. У разі спору щодо правомірності рішення суб`єкт владних повноважень може посилатися тільки на ті обставини, які зазначені в рішенні як підстава його прийняття.
У свою чергу, зазначення нових обставин у рішенні, прийнятому з урахуванням пояснень платника податку на попереднє прішення, свідчить про порушення порядку віднесення платника податків до критеріїв ризиковості.
Так, вказаний Порядок передбачає можливість розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку на відповідне рішення, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Також, у випадку коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється; питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня; у разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Отже, у випадку розгляду інформації та копій відповідних документів від платника податку на рішення про його відповідність критеріям ризиковості платника податків, контролюючий орган зобов`язаний розглянути подані документи та інформацію на предмет висновків, викладених у вказаному рішенні та, з урахуванням наданих інформації та доказів, прийняти рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості або невідповідність платника податків критеріям ризиковості.
Незважаючи на викладене, відповідачем прийнято оскаржуване рішення з урахуванням наданої позивачем інформації і доказів, та з урахуванням нової податкової інформації, яка не була вказана у попередньому рішенні.
У свою чергу, комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна нова податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, має обґрунтувати суду на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.
Однак, як вбачається з витягу з протоколу від 27.07.2023 та відзиву на адміністративний позов, комісія зазначила, що за результатами розгляду фінансово-господарської діяльності суб`єктів господарювання та їх схеми роботи, Комісією враховано інформацію та документи від ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39527778) та інформації, отриманої в межах Алгоритму дій структурних підрозділів ГУ ДПС та інформації, отриманої в межах Алгоритму та інформації, отриманої в межах з бази даних IC «Податковий блок», у звязку із тим, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, тобто відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платників податків.
Разом з тим, Комісія, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, має обґрунтувати, на підставі якої саме інформації комісія дійшла такого висновку, надати платнику податку можливість пояснити вказану податкову інформацію та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.
За вимогами Порядку № 1165 Комісія у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, розглядає питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Проте, контролюючий орган, в порушення Порядку № 1165 позбавив ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» можливості надати відповідну інформацію та документи щодо господарських операції з контрагентом з податковим номером 39527778.
При цьому, за вимогами пунктом 6 Порядку, за результатами розгляду пояснень платника податку, Комісія регіонального рівня кожного разу приймає рішення про відповідність або невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника.
Суд зазначає, що Порядком встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника ПДВ Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Вирішенню Комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника ПДВ має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/ розрахунку коригування. Встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.
Отже, питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/ розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.
Верховний Суд у постановах від 16 грудня 2020 року по справі № 340/474/20, від 05 січня 2021 року по справі № 640/10988/20 та від 05 січня 2021 року по справі №640/11321/20, від 19 листопада 2021 року по справі № 140/17441/20 зазначав, що при вирішенні спорів такої категорії суди попередніх інстанцій, з огляду на правове регулювання і характер цих відносин, мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу.
Суд зазначає, що комісія, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органів наявна податкова інформація, має обґрунтувати, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації. Така ж позиція викладена у постанові Верховного Суду від 30 листопада 2021 року по справі №340/1098/20.
Оскаржуване рішення містить висновки, що ТОВ «КОДАКИ ТРЕЙД» відповідає критеріям ризиковості платника податку за п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
При цьому, оспорюване рішення не містить обґрунтувань підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.
Документального підтвердження обставин того, що позивач та/або його контрагенти задіяні у проведенні ризикових операцій відповідач не надав.
Отже, не можливо встановити, що саме стало підставою для такого висновку та унеможливлює самостійно визначити позивачем обсяг та перелік документів, необхідних для спростування вказаного висновку, а тому оскаржуване рішення не відповідає критерію правової визначеності та обґрунтованості.
Крім того, пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку вимагає наявність податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції зазначеної в поданій для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Таким чином, рішенню Комісії щодо відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.
При цьому, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.
Отже, питання відповідності підприємства Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 23 червня 2022 року справа № 640/6130/20.
Зі змісту рішення відповідача вбачається, що комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/розрахунку коригування, а фактично на підставі попереднього рішення Комісії, яким позивача було визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податків, проте з урахуванням нової інформації, яка відсутня у попердньому рішенні.
Суд зазначає, що лише доведення податковим органом та встановлення судом в ході судового розгляду факту наявності вищезазначеної податкової інформації, може слугувати підставою для відповідності платника пункту 8 Критеріїв. При цьому такі висновки не можуть ґрунтуватися на припущеннях, а можуть ґрунтуватися лише на належних і допустимих доказах.
Суд звертає увагу, що відповідач не зазначає жодних поданих для реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань, що містили податкову інформацію, що визначає ризиковість здійснення господарської операції.
Отже, суд зазначає, що висновки Комісії ґрунтується лише на припущеннях, без зазначення конкретних доказів (податкової інформації), які досліджувались Комісією та які вказують на ризиковість здійснення господарської операції зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Пояснення відповідача містять лише посилання на аналіз даних ЄРПН та АІС Податковий блок без зазначення конкретних даних та показників (дані щодо накладних, постачальників, показників, господарських операції тощо).
Проаналізувавши обставини справи колегія суддів вважає, що відповідач не надав належного доказу, який би досліджувався в ході засідання комісії, і який слугував підставою для прийняття оскаржуваного рішення.
Крім того, у спірних правовідносинах ГУ ДПС у Дніпропетровській області не зазначило ні в протоколі засідання Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, ні в рішенні про відповідність позивача критеріям ризикових платників, ні у відзиві на позовну заяву, ні в апеляційній скарзі, про дотримання ним Порядку № 1165, а саме про те, що перевірка відомостей стосовно платника податків була проведена за результатом реєстрації податкової(их) накладної(их).
Крім того, здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
В свою чергу, посилання на те, що контрагенти позивача є ризиковими, не може слугувати підставою для віднесення позивача до статусу «ризиковості» через відносини з іншими «ризиковими» платниками податків, оскільки суперечить базовим принципам та основам податкового законодавства, принципу індивідуальної відповідальності. Зокрема, настання визначеної законом відповідальності повинно відбуватися у разі порушення податкового законодавства безпосередньо платником податків.
Отже, відповідачем під час прийняття оскаржуваного рішення порушено вимоги Порядку № 1165 та, як правильно зазначив суд першої інстанції, оскаржуване рішення не містить обґрунтованих мотивів його прийняття, що свідчить про його протиправність та наявність законних підстав для його скасування.
З урахуванням наведеного, суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що належним захистом порушеного права позивача є скасування рішення відповідача з зобов`язанням податкового органу виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, що буде гарантією остаточного вирішення спору між сторонами та належним способом поновлення порушених прав позивача.
Згідно частини першої статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року у справі №160/20473/23- залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року у справі №160/20473/23 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття та не підлягає касаційному оскарженню до Верховного Суду, крім випадків, встановлених п.2 ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддяС.В. Чабаненко
суддяС.В. Білак
суддяІ.В. Юрко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2024 |
Оприлюднено | 26.09.2024 |
Номер документу | 121838066 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні