Ухвала
від 25.09.2024 по справі 398/2309/24
ОЛЕКСАНДРІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 398/2309/24

провадження №: 1-кс/398/1656/24

УХВАЛА

Іменем України

"25" вересня 2024 р. м. Олександрія

Слідчий суддя Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Олександрійської окружної прокуратури, у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №120241210060000618 від 01.04.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів,-

ВСТАНОВИВ:

До Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області надійшло вказане клопотання, у якому слідчий за погодженням із прокурором у кримінальному провадженні, просить надати дозвіл для передачі арештованого судом майна (речового доказу) в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для подальшої їх передачі в управління за договором у порядку, визначеному Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», а саме комплекс будівель та споруд, який належить ПП«Майстерня своєї справи» (код ЄРДПОУ 34218894), розташований за адресою: АДРЕСА_1 .

Клопотання обґрунтованетим,що до складу засновників ПП «Майстерня своєї справи» (код ЄРДПОУ 34218894) входить ОСОБА_4 , який проживає за адресою: АДРЕСА_2 та володіє 33,3660 % статутного фонду у розмірі 1000980 гривень, а також ОСОБА_5 , який проживає за адресою: АДРЕСА_3 та володіє 33,3660 % статутного фонду у розмірі 1 000 980 гривень.

Зазначене підприємство зареєстроване на території міста Олександрії, Кіровоградської області, за адресою вулиця Куколівське Шосе, 5/1-А.

02.05.2024 слідчим суддею Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області постановлено ухвалу про накладення арешту на корпоративні права ПП «Майстернясвоєїсправи», що належать ОСОБА_4 у розмірі 33,3660 % статутного фонду, тобто у сумі 1000980 гривень, а також ОСОБА_5 , у розмірі 33,3660 % статутного фонду, тобто у сумі 1 000 980 гривень.

При цьому, постановою слідчого, зазначена частка статутного капіталу визнана речовим доказом.

Арешт накладено з метою збереження речових доказів, задля забезпечення дієвості та об`єктивності розслідування у вказаному кримінальному провадженні, оскільки незастосування арешту може призвести до відчуження майна.

Крім цього, 02.05.2024 слідчим суддею Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області постановлено ухвалу про передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - АРМА) для здійснення заходів з управління, в порядку та на умовах, визначених ст. ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» вказані корпоративні права ПП «Майстерня своєї справи».

При цьому вищевказане рішення суду для виконання разом з клопотанням про вжиття заходів з управління корпоративними правами товариства скеровано до АРМА.

Разом з цим, 30.05.2024 до Олександрійської окружної прокуратури надійшов лист АРМА №4584/24-25-24/6.3 від 24.05.2024 про те, що з метою організації здійснення заходів з управління просять надати інформацію щодо активів (майна) підприємства, а також процесуальних рішень, пов`язаних з ним.

З цією метою, під час досудового розслідування проведено додаткові слідчі дії направлені на встановлення місцезнаходження, а також функціонування майна підприємства.

Так, встановлено, що згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майна та реєстру прав власності на нерухоме майно, а також інформації, наявній в інвентаризаційній справі Комунального підприємства Олександрійське міжміське бюро технічної інвертаризації ПП «Майстерня своєї справи» має у власності будівлі та споруди згідно свідоцтва про право власності на майно від 24.01.2008 (реєстраційний номер майна 36386828), а саме клуб літ.Г,г, прибудова літ. Ґ, експериментаьний цех літ.Д, склад-магазин літ.Е, Е`,е,е`, зарядна літ.З,з, сарай літ.О`, сарай літ.О2, сарай літ.Д`, вбиральня літ.Д2, погріб літ. О3, балансовою вартістю 328787 гривень.

При цьому, постановою слідчого зазначене майно визнане речовим доказом.

23.08.2024 слідчим суддею Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області постановлено ухвалу про накладення арешту на зазначене нерухоме майно ПП«Майстерня своєї справи».

Враховуючи, що зазначене майно є речовим доказом у кримінальному провадженні, містить в собі відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, на зазначене майно судом накладено арешт, з метою подальшого здійснення заходів з управління ним з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості виникла необхідність у передачі арештованого майна до АРМА.

В судовому засіданні слідчий не з`явився, подав заяву про можливість розгляду клопотання без його участі та просив суд провести судове засідання без участі представників ПП "Майстерня своєї справи" через загрозу відчудження комплексу будівель до винесення ухвали.

Розглянувши дане клопотання, долучені до нього матеріали, слідчий суддя дійшов наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що органом поліції проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному 03.08.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024121060000618 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 191 КК України.

03 березня 2022 року Верховною Радою України, з урахуванням Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, прийнято Закон України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів», який визначає правові засади примусового вилучення з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) об`єктів права власності російської федерації як держави, яка почала повномасштабну війну проти України, та її резидентів.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 цього Закону російська федерація держава, яка рішенням Верховної Ради України відповідно до Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 3314 «Визначення агресії» від 14 грудня 1974 року визнана державою-агресором і здійснює збройну агресію проти України; резиденти - юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є російська федерація та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано чи юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких є російська федерація та/або у яких російська федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-які формі) у юридичній особі.

Положення щодо статусу кінцевого бенефіціарного власника містяться у Законі України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення». Кінцевий бенефіціарний власник - будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив (контроль) на діяльність клієнта та/або фізичну особу, від імені якої проводиться фінансова операція. Кінцевим бенефіціарним власником є: для юридичних осіб - будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність юридичної особи (в тому числі через ланцюг контролю/володіння). Ознакою здійснення прямого вирішального впливу на діяльність є безпосереднє володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи. Ознаками здійснення непрямого вирішального впливу на діяльність є принаймні володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи через пов`язаних фізичних чи юридичних осіб, трасти або інші подібні правові утворення, чи здійснення вирішального впливу шляхом реалізації права контролю, володіння, користування або розпорядження всіма активами чи їх часткою, права отримання доходів від діяльності юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування органів управління, а також вчинення правочинів, які дають можливість визначати основні умови господарської діяльності юридичної особи, або діяльності трасту або іншого подібного правового утворення, приймати обов`язкові до виконання рішення, що мають вирішальний вплив на діяльність юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, незалежно від формального володіння (п. 30, ч. 1 ст. 1 Закону).

Отже, кінцевим бенефіціарним власником (раніше - кінцевий вигодоодержувач підприємства) може бути 1) особа, що прямо або через третіх осіб володіє часткою на 25% і більше в статутному капіталі підприємства та 2) особа, що має вирішальний вплив на управління або господарську діяльність юридичної особи безпосередньо або через інших осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, незалежно від формального володіння. Тобто, це особа, що має істотний вплив на управління юридичною особою та його майном.

«Вигодонабувач», або «бенефіціар» (від фр. вenefice - прибуток, користь) наведенеу словниках - це фізична або юридична особа, якій призначений грошовий платіж, одержувач грошей. Тобто, вигодонабувач (вигодоодержувач, бенефіціарій) - це справжній власник майна, який отримує доходи від свого майна, переданого в довірче управління іншій особі, юридичній або фізичній (при здачі в оренду, найм), або від використання своєї власності третіми особами.

23.08.2024 слідчим суддею Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області постановлено ухвалу про накладення арешту на нерухоме майно ПП «Майстерня своєї справи», а саме на комплекс будівель та споруд (реєстраційний номер майна 36386828), а саме клуб літ.Г,г, прибудова літ. Ґ, експериментаьний цех літ.Д, склад-магазин АДРЕСА_4 літ.Д`, вбиральня літ.Д2, погріб літ. О3, балансовою вартістю 328787 гривень, оскільки є достатні та обгрунтовані підстави вважати, що відповідне майно може бути використано як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, а також взято до уваги те, що засновники та службові особи ПП " ОСОБА_6 своєї справи" пов`язані з російською федерацією та можуть вчинятися дії, пов`язані з відтоком незаконно здобутого капіталу за кордон з метою його збереження, приховування тощо, послаблюючи економічний стан України, яка перебуває в умовах воєнного стану з боку російської федерації.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора.

Згідно зі ст. 21 зазначеного Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі.

Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно доглави 70Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Управління активами, зазначеними участині першійцієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодуваннянеобхіднихвитрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, щовідраховуютьсябезпосередньо з доходіввідвикористанняприйнятих в управлінняактивів. Управитель не має права відчужуватиактиви, прийняті ним в управління.

Відповідно до положень абз. 7 ч. 6 ст. 100 КПК України речові докази, яким визнано нерухоме майно ПП «Майстерня своєї справи», якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі його відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними, з метою забезпечення їх збереження.

Згідно зі ст. 23 Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції (далі Конвенція), ратифікованої Законом України від 18.10.2006 N 251-V (251-16), кожна Держава-учасниця вживає, відповідно до основоположних принципів свого внутрішнього права, таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для визнання злочинами наступних діянь, які вони вчинені умисно:

a) - i) конверсія або переведення майна, якщо відомо, що таке майно є доходами від злочинів, з метою приховання або маскування незаконного походження цього майна або з метою надання допомоги будь-якій особі, що бере участь у вчиненні основного злочину, щоб вона могла ухилитися від відповідальності за свої діяння;

- ii) приховання або маскування справжнього характеру, джерела, місцезнаходження, способу розпорядження, переміщення, прав на майно або його приналежність, якщо відомо, що таке майно є доходами, одержаними злочинним шляхом;

b) за умови дотримання основних принципів своєї правової системи:

- i) придбання, володіння або використання майна, якщо в момент його отримання відомо, що таке майно одержане злочинним шляхом;

- ii) участь, причетність або вступ у зговір з метою вчинення будь-якого зі злочинів, визначених цією статтею, замах на його вчинення, а також підсобництво, підбурювання, сприяння або надання порад під час його вчинення.

З метою реалізації ч. 1 цієї статті:

a) кожна Держава-учасниця докладає зусиль для реалізації ч. 1 цієї статті до найширшого кола предикатних злочинів;

b) кожна Держава-учасниця включає до числа предикатних злочинів, як мінімум, широке коло злочинів, що визнані такими відповідно до цієї Конвенції;

с) з метою реалізації викладеного вище п. "b" предикатні злочини включають злочини, вчинені як у межах, так і поза межами юрисдикції відповідної Держави-учасниці. Однак злочини, вчинені за межами юрисдикції будь-якої Держави-учасниці, є предикатними злочинами тільки за умови, що відповідне діяння визнається злочином відповідно до внутрішнього права держави, в якій воно вчинене, і визнавалося б злочином відповідно до внутрішнього права Держави-учасниці, в якій імплементована або застосовується ця стаття, якби воно було вчинене в ній;

d) кожна Держава-учасниця подає Генеральному секретареві Організації Об`єднаних Націй тексти своїх законів, які забезпечують реалізацію положень цієї статті, а також тексти будь-яких подальших змін до таких законів або їхній опис;

e) якщо цього потребують основоположні принципи внутрішнього законодавства Держави-учасниці, то можна передбачити, що злочини, зазначені в ч. 1 цієї статті, не стосуються осіб, які вчинили основний злочин.

Статею 24 Конвенції визначено, що без шкоди для положень ст. 23 цієї Конвенції кожна Держава-учасниця розглядає можливість вжиття таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для визнання будь-якого умисно вчиненого злочину, передбаченого цією Конвенцією, злочином, без участі у вчиненні таких злочинів, приховання або безперервного утримання майна, якщо відповідній особі відомо, що таке майно здобуте в результаті будь-якого зі злочинів, що визначений цією Конвенцією.

Згідно з положеннями ст. 31 Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції» 18.10.2006, кожна Держава-учасниця вживає, максимальною мірою, можливою в рамках її внутрішньої правової системи, таких заходів, які можуть бути необхідними для забезпечення можливої конфіскації доходів від злочинів, що визначені цією Конвенцією, або майна, вартість якого відповідає вартості таких доходів.

Кожна Держава-учасниця вживає таких заходів, які можуть бути необхідними для забезпечення можливості виявлення, відстеження, заморожування або арешту будь-чого з переліченого в ч. 1 цієї статті з метою подальшої конфіскації.

Кожна Держава-учасниця вживає, відповідно до її внутрішнього права, таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для управління компетентними органами замороженим, арештованим або конфіскованим майном, зазначеним у ч. 1 і 2 цієї статті.

Відповідно до ч. 7 ст. 100 КПК України, у випадках, передбачених абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

З урахуванням викладеного, слідчим доведено, що з метою здійснення заходів з управління арештованим судом майном у кримінальному провадженні №120241210060000618 від 01.04.2024, зазначене майно підлягає передачі в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для подальшої його передачі в управління за договором у порядку визначеному Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».

Керуючись ст. ст. 100, 171-173, 309, 371, 372 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Олександрійської окружної прокуратури ОСОБА_7 , про передачу в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, арештованого судом майна у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №120241210060000618 від 01.04.2024 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України - задовольнити.

Передати арештоване на підставі ухвали слідчого судді Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 23.08.2024 у справі № 398/2309/24 (провадження № 1-кс/398/1532/24) майно, а саме: комплекс будівель та споруд (реєстраційний номер майна 36386828), до якого входять клуб літ.Г,г, прибудова літ. Ґ, експериментаьний цех літ.Д, склад-магазин літ.Е, Е`,е,е`, зарядна літ.З, з, сарай літ.О`, сарай літ.О2, сарай літ.Д`, вбиральня літ.Д2, погріб літ. О3, який належить ПП«Майстерня своєї справи» (код ЄРДПОУ 34218894), розташованого за адресою: Кіровоградська область, м.Олександрія, вулиця Куколівське Шосе, 5/1-А, в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для подальшої їх передачі в управління за договором у порядку, визначеному Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_8

СудОлександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення25.09.2024
Оприлюднено26.09.2024
Номер документу121855793
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами,одержаними від корупційних та інших злочинів

Судовий реєстр по справі —398/2309/24

Ухвала від 25.09.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Москалик В. В.

Ухвала від 06.09.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Шинкаренко І. П.

Ухвала від 23.08.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Шинкаренко І. П.

Ухвала від 16.08.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Москалик В. В.

Ухвала від 05.06.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

Ухвала від 05.06.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

Ухвала від 02.05.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

Ухвала від 02.05.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні