Рішення
від 25.09.2024 по справі 910/9665/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

25.09.2024справа №910/9665/24

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження

справу № 910/9665/24

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Гейдельберг друкарські машини Україна» (просп. Степана Бандери, буд. 9, корпус 3, офіс №3-403, а/с 123, м. Київ, 04073; ідентифікаційний код 14362149)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Айдіал Енджи» (вул. Кибальчича, буд. 13 А, прим. 7, м. Київ, 02225; ідентифікаційний код 40097467)

про стягнення 663 530 грн,

без виклику представників сторін.

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Товариство з обмеженою відповідальністю «Гейдельберг друкарські машини Україна» (далі - ТОВ «Гейдельберг друкарські машини Україна») звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Айдіал Енджи» (далі - ТОВ «Айдіал Енджи») 663 530 грн основної заборгованості, яка утворилася у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки від 27.08.2018 №270818/1 (далі - Договір).

Позовні вимоги мотивовано тим, що:

- 27.08.2018 ТОВ «Гейдельберг друкарські машини Україна» (постачальник) і ТОВ «Айдіал Енджи» (покупець) було укладено Договір, за умовами якого постачальник зобов`язується поставити покупцю товар (витратні матеріали, що використовуються в процесі виготовлення поліграфічної продукції), а покупець зобов`язується прийняти такий товар та своєчасно оплатити його повну вартість;

- пунктом 4.3 Договору, з урахуванням положень додаткової угоди від 11.01.2021 №1 до Договору, та відповідною видатковою накладною передбачено, що відповідач має право на відтермінування платежу за отриманий товар строком до 90 календарних днів з дати поставки товару; протягом вказаного терміну відповідач зобов`язаний у повному обсязі оплатити вартість поставленого товару;

- на виконання умов Договору позивачем у період з 29.09.2023 по 28.12.2023 поставлено товар на загальну суму 693 547,20 грн, а відповідачем відповідно без жодних претензій прийнято його згідно з видатковими накладними; гарантований строк оплати поставленого товару - до 27.03.2024;

- відповідачем частково оплачено товар, а саме 28 642 грн за товар, що поставлений за видатковою накладною від 29.09.2024 №6223001372, та 1 375,20 грн за товар, що поставлений за видатковою накладною від 20.10.2023 №6223001531;

- станом на 22.04.2024 (дата подання позову) у відповідача наявна заборгованість за поставлений товар у сумі 663 530 грн.

2. Процесуальні дії у справі

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.08.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами; встановлено відповідачу строк у п`ятнадцять днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання суду заяви із запереченнями щодо розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження; зобов`язано:

- позивача протягом п`яти днів:

з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати суду оригінали всіх документів, доданих до позовної заяви, що стосуються предмету спору (для огляду);

з дня отримання від відповідача відзиву на позовну заяву подати до суду відповідь на відзив в порядку статті 166 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання вказаних документів відповідачу;

- відповідача протягом:

п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати суду: відзив на позов в порядку статті 165 ГПК України з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання відзиву і доданих до нього документів позивачу; документи, що підтверджують повноваження представників (накази, довіреності, тощо), - оригінали для огляду, належним чином засвідчені копії для долучення до матеріалів справи;

п`яти днів з дня отримання відповіді на відзив подати до суду заперечення на відповідь на відзив в порядку статті 167 ГПК України з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання зазначених документів позивачу.

З огляду на відсутність у відповідача зареєстрованого електронного кабінету вказану ухвалу було надіслано ТОВ «Айдіал Енджи» (штрихкодовий ідентифікатор №0600282338944) на адресу, зазначену у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується відміткою канцелярії суду на звороті такої ухвали.

Відповідно до інформації з офіційного сайту Акціонерного товариства «Укрпошта» ухвалу суду отримано за адресою місцезнаходження відповідача 26.08.2024.

Згідно з пунктом 1 частини шостої статті 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день вручення судового рішення під розписку.

Частинами восьмою і дев`ятою статті 165 ГПК України передбачено, що відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дозволить відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив не пізніше першого підготовчого засідання у справі.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Разом з тим, відповідач у строк, встановлений ГПК України, не подав до суду відзив на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами.

Позивачем 20.08.2024 подано суду для огляду оригінали документів, копії яких додано до позовної заяви.

Судом оглянуто такі оригінали документів, встановлено відповідність наявних в матеріалах справи копій поданим оригіналам та листом від 23.08.2024 повернуто оригінали позивачу.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

27.08.2018 ТОВ «Гейдельберг друкарські машини Україна» (постачальник) і ТОВ «Айдіал Енджи» (покупець) було укладено Договір, за умовами якого:

- постачальник зобов`язується поставити покупцю витратні матеріали, що використовуються в процесі виробництва поліграфічної продукції, на визначених Договором умовах, а покупець зобов`язується прийняти товар та своєчасно оплатити його вартість; товар постачається партіями; асортимент, кількість і ціна партії товару визначаються видатковою накладною (пункт 1.1 Договору);

- ціни на товар встановлюються в еквіваленті іноземної валюти - євро та/або долар США (вид іноземної валюти погоджується сторонами в кожному випадку окремо) і можуть змінюватися в разі змін курсу обміну валют або цінової політики постачальника до моменту поставки (передачі) товару (пункт 4.1 Договору);

- відстрочення платежу за отриманий товар складає до 90 (дев`яноста) календарних днів з дати фактичної поставки товару; покупець зобов`язаний у повному обсязі оплатити вартість поставленого товару (пункт 4.3 Договору в редакції додаткової угоди від 11.01.2021 №1);

- приймання-передача товару від постачальника покупцю здійснюється в момент передачі/відвантаження товару за місцем знаходження складу постачальника, якщо інше додатково не обумовлено сторонами або не випливає з .умов Договору; покупець (представник) перевіряє товар за кількістю і комплектністю безпосередньо при отриманні товару згідно з видатковими чи товарно-транспортними накладними; товар передається безпосередньо представнику покупця на підставі оформленої і переданої постачальнику довіреності на отримання товару та оформлюється видатковою накладною з підписом представника покупця; датою передачі (поставки) товару є дата, яка вказана в видатковій накладній (пункт 5.1 Договору);

- Договір набирає чинності з дати його підписання сторонами і діє до 31.12.2019, але не раніше ніж до повного виконання сторонами своїх зобов`язань (пункт 10.3 Договору);

- дія Договору автоматично продовжується на кожний наступний рік, якщо не пізніше як за один місяць до закінчення терміну дії Договору не надійшло письмових заяв щодо небажання продовжувати його дію на наступний обумовлений період; якщо одна із сторін виявить бажання достроково припинити дію Договору вона зобов`язана письмово повідомити про це іншу сторону не пізніше ніж за один місяць до дати дострокового припинення дії Договору; при цьому сторони зобов`язані до дати припинення дії Договору виконати остаточні взаєморозрахунки (пункт 10.4 Договору).

Позивачем виставлено відповідачу рахунки-фактури від 29.09.2023 №6223001372 на суму 31 641,60 грн, від 19.10.2023 №6223001524 на суму 16 664,40 грн, від 19.10.2023 №6223001531 на суму 31 375,20 грн, від 20.10.2023 №6223001535 на суму 14 131,20 грн, від 24.10.2023 №6223001566 на суму 22 737,60 грн, від 26.10.2023 №6223001591 на суму 54 818,40 грн, від 26.10.2023 №6223001589 на суму 102 897,60 грн, від 02.11.2023 №6223001660 на суму 24 825,60 грн, від 08.11.2023 №6223001715 на суму 24 586,20 грн, від 17.11.2023 №6223001785 на суму 23 832 грн, від 22.11.2023 №6223001824 на суму 30 948 грн, від 30.11.2023 №6223001906 на суму 86 786,40 грн, від 30.11.2023 №6223001907 на суму 3 515,40 грн, від 20.12.2023 №6223002075 на суму 32 028 грн, від 22.12.2023 №6223002085 на суму 56 422,80 грн і від 27.12.2023 №6223002104 на суму 136 336,80 грн.

На виконання умов Договору позивач поставив, а відповідач прийняв без будь-яких зауважень товар на загальну суму 693 547,20 грн, що підтверджується підписаними та скріпленими печатками сторін накладними від 29.09.2023 №6223001372 на суму 31 641,60 грн, від 19.10.2023 №6223001524 на суму 16 664,40 грн, від 19.10.2023 №6223001531 на суму 31 375,20 грн, від 20.10.2023 №6223001535 на суму 14 131,20 грн, від 24.10.2023 №6223001566 на суму 22 737,60 грн, від 26.10.2023 №6223001591 на суму 54 818,40 грн, від 26.10.2023 №6223001589 на суму 102 897,60 грн, від 02.11.2023 №6223001660 на суму 24 825,60 грн, від 09.11.2023 №6223001715 на суму 24 586,20 грн, від 17.11.2023 №6223001785 на суму 23 832 грн, від 22.11.2023 №6223001824 на суму 30 948 грн, від 30.11.2023 №6223001906 на суму 86 786,40 грн, від 30.11.2023 №6223001907 на суму 3 515,40 грн, від 20.12.2023 №6223002075 на суму 32 028 грн, від 26.12.2023 №6223002085 на суму 56 422,80 грн і від 28.12.2023 №6223002104 на суму 136 336,80 грн.

Відповідачем поставлений позивачем товару було оплачено частково, а саме 28 642 грн сплачено 08.03.2024 за накладною від 29.09.2024 №6223001372 та 1 375,20 грн сплачено 06.03.2024 за накладною від 20.10.2023 №6223001531.

05.04.2024 позивач надіслав відповідачу претензію від 01.04.2024 вих. №240401/2, в якій вимагав протягом 10 (десяти) робочих днів з дня отримання даної претензії сплатити 663 530 грн основного боргу.

Зазначену претензію отримано відповідачем 08.04.2024, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням, проте відповіді на претензію не надіслано, грошові кошти не сплачено.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

Частинами першою і другою статті 712 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Відповідно до статті 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов?язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов?язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно з частиною першою статті 526 ЦК України зобов?язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 525 ЦК України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно зі статтею 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

ВИСНОВКИ

Отже, оскільки позивачем було поставлено відповідачу товар на загальну суму 693 547,20 грн, а відповідачем такий товар оплачено частково у сумі 30 017,20 грн, то позовні вимоги ТОВ «Гейдельберг друкарські машини Україна» про стягнення з ТОВ «Айдіал Енджи» 663 530 грн основної заборгованості є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

За приписами статті 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору слід покласти на відповідача.

Керуючись статтями 13, 73, 74, 76 - 79, 86, 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 247-252 ГПК України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Гейдельберг друкарські машини Україна» (просп. Степана Бандери, буд. 9, корпус 3, офіс №3-403, а/с 123, м. Київ, 04073; ідентифікаційний код 14362149) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Айдіал Енджи» (вул. Кибальчича, буд. 13 А, прим. 7, м. Київ, 02225; ідентифікаційний код 40097467) про стягнення 663 530 грн задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Айдіал Енджи» (вул. Кибальчича, буд. 13 А, прим. 7, м. Київ, 02225; ідентифікаційний код 40097467) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Гейдельберг друкарські машини Україна» (просп. Степана Бандери, буд. 9, корпус 3, офіс №3-403, а/с 123, м. Київ, 04073; ідентифікаційний код 14362149) 663 530 (шістсот шістдесят три тисячі п`ятсот тридцять) грн основної заборгованості та 9 952 (дев`ять тисяч дев`ятсот п`ятдесят дві) грн 95 коп. судового збору.

Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. У разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 25.09.2024.

Суддя Оксана Марченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.09.2024
Оприлюднено26.09.2024
Номер документу121857984
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —910/9665/24

Ухвала від 01.11.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яценко О.В.

Рішення від 25.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 12.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні