Постанова
від 25.09.2024 по справі 420/33162/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 вересня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/33162/23

Категорія: 102010000Головуючий в 1 інстанції: Дубровна В.А.

Місце ухвалення: м. Одеса

Дата складання повного тексту: 15.04.2024 р.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого Бітова А.І.

суддів Лук`янчук О.В.

Ступакової І.Г.

у зв`язку з поданням апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження), справа розглянута згідно п.3 ч.1 ст. 311 КАС України,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою політичної ради політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 року у справі за позовом депутата Вилківської міської ради Ізмаїльського району, Одеської області ОСОБА_1 до політичної ради політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина", Вилківської міської територіальної виборчої комісії, Одеської обласної організації "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" про визнання протиправними та скасування рішень, визнання протиправною бездіяльності,

В С Т А Н О В И Л А :

У листопаді 2023 року депутат Вилківської міської ради Ізмаїльського району, Одеської області ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до політичної ради політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" (далі ПРПП "ВО "Батьківщина"), Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" (далі Одеська обласна організація "ВО "Батьківщина"), Вилківської міської територіальної виборчої комісії Ізмаїльського району Одеської області (далі Вілківська міська ТВК), в якому яким просила:

-визнати незаконним та скасувати протокол III етапу XXIII від 23 вересня 2023 року проведеної конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" в частині прийняття рішення про відкликання депутата Вилківської МР Кондаурової Л.В. за народною ініціативою, обраної від Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина";

-визнати незаконним та скасувати Рішення ПРПП "ВО "Батьківщина" №06-11-458 від 26 жовтня 2023 року про відкликання за народною ініціативою депутата Вилківської МР, обраного на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, шляхом висування від Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", ОСОБА_1 ;

-визнати незаконною бездіяльність Вилківської міської ТВК в частині не повідомлення депутата Вилківської МР Кондаурової Л.В., в установлений законом термін про одержання повідомлення про проведення конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", на якій було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Вилківської МР Кондаурової Л.В.;

-визнати незаконною Постанову Вилківської міської ТВК №58 від 01 листопада 2023 року "Про відкликання за народною ініціативою депутата Вилківської МР VIII, ОСОБА_1 , кандидата Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", відповідно до п.3 ст. 37 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад, пп.5.2.3 п.5.2. Статуту політичної партії "ВО "Батьківщина".

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказувала, що 25 жовтня 2020 року на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів вона обрана депутатом Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (далі Вилківської МР) по багатомандатному виборчому округу.

Під час проходження чергової сесій Вілківської МР, призначеної на 29 вересня 2023 року, позивачці від третіх осіб стало відомо про те, що 23 вересня 2023 року була проведена конференція Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", на якій було прийнято не пропозицію, а вже повноцінне рішення про відкликання депутата ОСОБА_1 за народної ініціативою через невідповідність практичної діяльності депутата Вилківської МР основним принципам і положенням передвиборчої програми Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", затвердженої конференцією №23 Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" від 19 вересня 2020 року, що підтверджується Витягом з протоколу III етапу XXIII проведеної конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", який 25 вересня 2023 року разом з повідомленням був переданий голові Вилківської міської ТВК, про що свідчить відмітка про отримання, засвідчена печаткою Вилківської міської ТВК.

В подальшому, позивачу стало відомо від третіх осіб про те, що до Вилківської міської ТВК надійшло рішення ПРПП "ВО "Батьківщина" №06-11-458 від 26 жовтня 2023 року про відкликання за народною ініціативою депутата Вилківської МР ОСОБА_1 , обраної на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року , шляхом висування від Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", прийняте на підставі протоколу III етапу XXIII проведеної конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" від 23 вересня 2023 року.

Позивач не погодився з вказаним рішенням ПРПП "ВО "Батьківщина", вказуючи на відсутність у положеннях пп.пп.4.4, 4.4.1 та 4.4.3 Статуту ПРПП "ВО "Батьківщина" повноважень щодо прийняття територіальною партійною організацією приймати рішення щодо внесення пропозиції про відкликання депутатів за народною ініціативою взагалі, а також на відсутність доказів порушення нею ст. 37 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" №93-ІV (далі Закон №93-ІV), як підстави для відкликання її, як депутата.

Позивач також стверджує, що вона не була належним чином повідомлена про проведення як конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", так і ПРПП "ВО "Батьківщина". Зокрема, Вилківською міською ТВК в порушення пп.2 п.2 Закону №93-ІV не було своєчасно повідомлено позивачку про проведення вказаної конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", що є протиправною бездіяльністю Вилківської міської ТВК.

Вказані обставини, за позицією позивача, стали наслідком порушення ст. 48. Закону №93-ІV в частині обмеження відповідачами її права бути присутньою та надати пояснення щодо суті питань стосовно її діяльності, як депутата місцевої ради, під час розгляду питання про її відкликання за народною ініціативою, як конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", так і ПРПП "ВО "Батьківщина".

Щодо протиправності постанови Вилківської міської ТВК №58 від 01 листопада 2023 року "Про відкликання за народною ініціативою депутата Вилківської міської ради ОСОБА_1 , кандидата Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", якою позбавлено позивача депутатського мандата Вилківської МР за народною ініціативою, позивач вказувала, що в порушення вимог ст.ст. 32, 284 ВК України резолютивна її частина не містить саме рішення про визнання наступного за черговістю кандидата у депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку від цієї організації партії у порядку, передбаченому ч.5 ст. 283 цього Кодексу.

Крім того, позивач вказувала, що за усним опитуванням декількох членів Вилківської міської ТВК жодного засідання Вилківської міської ТВК не проводилось. Крім того, в порушення пп.3 п.4 ст. 37 Виборчого кодексу України голова Вилківської міської ТВК відмовилась надавати позивачці сам Протокол засідання або Витяг, що теж свідчить про відсутність правових підстав вважати дану Постанову законною.

Відповідач (ПРПП "ВО "Батьківщина") заперечував проти задоволення позову, зазначаючи, що відповідно до вимог пп.3 ч.1 ст. 37 Закону №93-V, а також положень пп.5.2.3 п.5.2 Статуту політичної партії "ВО "Батьківщина", на підставі протоколу III етапу XXIII конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" від 23 вересня 2023 року, яким було розглянуто питання про внесення пропозиції щодо відкликання, зокрема, депутатки Вилківської МР Кондаурової Л.В., ПРПП "ВО "Батьківщина" 26 жовтня 2023 року було прийнято рішення №06-11-458 про відкликання за народною ініціативою депутатки Вилківської МР ОСОБА_1 .

Представник відповідача вказував на безпідставність посилання позивача на неузгодженість статуту партії з вимогами Закону України "Про політичні партії в України" та відсутність повноважень обласної партійної організації щодо внесення пропозицій про відкликання депутата місцевої ради, оскільки відповідно до положень пп.4.1.2 Статуту політичної партії "ВО "Батьківщина" Одеська обласна організація "ВО "Батьківщина" є місцевою партійною організацією, а згідно №93-ІV право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою мають місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом.

Щодо підстави для відкликання позивача, як депутата місцевої ради за народною ініціативою, то представник відповідача вказував, що згідно змісту вказаного протоколу конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", за результатом розгляду питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутатки ОСОБА_1 були виявлені та досліджені факти, з яких вбачається наявність законних підстав для відкликання даного депутата, зокрема, невідповідність практичної діяльності депутатки Вилківської МР ОСОБА_1 основним принципам і положенням передвиборної програми Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", затвердженої конференцією №23 Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" від 19 вересня 2020 року, від якої її обрано депутатом, що є порушенням ст. 10 Закону №93-ІV та відповідно ч.1 ст. 37 Закону №93-ІV є підставою для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Щодо дотримання гарантії прав депутата місцевої ради при розгляді питання про його відкликання відповідно ст. 48 Закону №93-ІV, то представник відповідача вказував, що про дату, час та місце проведення конференції позивач була повідомлена шляхом направлення на його адресу письмового повідомлення. Повідомлення про проведення засідання ПРПП "ВО "Батьківщина" було розміщено на офіційному веб-сайті партії. Таким чином, відповідачем було дотримано порядок та умови щодо прийняття рішення про відкликання за народною ініціативою депутатки Вилківської МР ОСОБА_1 , визначені Законом №93-V, а тому підстави для задоволення позовних вимог у частині вимог до ПРПП "ВО "Батьківщини" відсутні.

Представником позивача надана відповідь на відзив, в якій він вказував, що посилання представника відповідача на правомочність дій Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" відносно прийняття рішення про відкликання депутатів за народною ініціативою не підтверджено жодними доказами. Щодо неналежного повідомлення позивача про проведення 23 вересня 2023 року конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", то ОСОБА_1 не отримувала поштове відправлення. Також, жодних посилань та документальних підтверджень, які б слугували доказами не виконання або неналежного виконання депутаткою, ОСОБА_1 своїх обов`язків та повноважень або якихось незаконних дій, що призвели або могли б призвести до припинення її депутатських повноважень ані під час проведення конференції, ані за запитом ОСОБА_1 , ані суду надані відповідачем не були. Тобто, на думку представника позивача, порушення Законів України, Статуту партії та самої процедури проведення конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" призвело до прийняття ПРПП "ВО "Батьківщина" незаконного рішення.

Вилківська міська ТВК правом на подання відзиву на позов не скористалася.

Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 року позовну заяву депутата Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області ОСОБА_1 до політичної партії "ВО "Батьківщина", Вилківської міської ТВК про визнання протиправними та скасування рішень, визнання протиправною бездіяльність задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення політичної партії "ВО "Батьківщина" №06-11-458 від 26 жовтня 2023 року про відкликання за народною ініціативою депутата Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, обраного на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, шляхом висування від Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", ОСОБА_1 .

Визнано протиправною та скасовано постанову Вилківської міської ТВК Ізмаїльського району Одеської області №58 від 01 листопада 2023 року "Про відкликання за народною ініціативою депутата Вилківської міської ради VIII, ОСОБА_1 , кандидата Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина",. відповідно до п.3 ст. 37 Закону №93-ІV, пп5.2.3 п.5.2. Статуту політичної партії "ВО "Батьківщина".

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Політичної партії "ВО "Батьківщина" на користь депутата Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 858,88 грн.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Вилківської міської ТВК на користь депутата Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 858,88 грн.

В апеляційній скарзі ПРПП "ВО "Батьківщина" ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права, з порушенням норм процесуального права, а також що у зв`язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

Доводи апеляційної скарги:

-апелянт вказав, що позивачка ввела суд в оману, стверджуючи, що не була обізнана про надходження на її адресу поштового відправлення (повідомлення) про дату та час проведення конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", оскільки особисто відмовилась від його отримання. Зазначене підтверджується пояснювальною начальника відділу ВПЗ Вилкове ОСОБА_2 від 01 березня 2024 року, відправлення за №6504521518120 не було вручене адресату у зв`язку з тим, що отримувач відмовився його отримувати (копія пояснювальної додається);

-апелянт зазначив, що абз.4 ч.1 ст. 48 Закону №93-ІV свідчить про наявність у позивача права бути присутнім під час розгляду питання щодо його відкликання як депутата місцевої ради за народною ініціативою, однак вона не містить жодних вказівок про необхідність повідомлення депутата щодо розгляду питання про його відкликання.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ПРПП "ВО "Батьківщина", перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 року іншими учасниками справи не оскаржено.

Таким чином, відповідно до правил ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції, перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, тобто, в частині задоволених позовних вимог.

Судом першої інстанції встановлені, судом апеляційної інстанції підтверджені, учасниками апеляційного провадження неоспорені наступні обставини.

25 жовтня 2020 року ОСОБА_3 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів була обрана депутатом Вилківської МР по багатомандатному виборчому округу.

23 вересня 2023 року протоколом ІІІ етапу ХХІІІ конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" при вирішенні першого питання порядку денного "Про внесення пропозиції щодо відкликання депутатки Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області ОСОБА_1 за народною ініціативою" одностайним голосуванням 60-ю делегатами конференції прийнято рішення: "Відкликати депутатку Вилківської міської ради Ізмаїльського Одеської області ОСОБА_1 за народною ініціативою" (а.с.65-68).

26 жовтня 2023 року Протоколом №06-11-458 засідання ПРПП "ВО "Батьківщина" при вирішенні другого питання порядку денного "Про відкликання за народною ініціативою депутатки Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області ОСОБА_1 , обраної на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина"" після розгляду звернення та протоколу III етапу XXIII конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", відповідно ч.7 ст. 41, ст. 37 Закону №93-ІV, до пп.5.2.3 п.5.2 Статуту партії одностайним голосуванням 26 осіб засідання прийнято рішення: 1). Відкликати за народною ініціативою депутатку Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, обрану на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", ОСОБА_1 2) Рішення Політичної ради партії щодо відкликання за народною ініціативою депутатки Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, ОСОБА_1 , передати до Вилківської міської ТВК Ізмаїльського району Одеської області (а.с.78-81).

26 жовтня 2023 року рішенням ПРПП "ВО "Батьківщина" №06-11-458 "Про відкликання за народною ініціативою депутатки Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, обраної на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", ОСОБА_1 , розглянувши протокол конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", на якій прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутатки Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, ОСОБА_1 , обраної шляхом висування від цієї організації партії, за народною ініціативою, відповідно п.3 ст. 37 Закону №93-IV, пп.5.2.3 п.5.2. Статуту політичної партії "ВО "Батьківщина", ПРПП "ВО "Батьківщина" вирішила відкликати депутатку Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, ОСОБА_1 , обрану на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", за народною ініціативою. Рішення передати до Вилківської міської ТВК Ізмаїльського району Одеської області (а.с.82).

01 листопада 2023 року Вилківська міська ТВК Постановою №58 "Про відкликання за народною ініціативою депутата Вилківської міської ради VIII скликання ОСОБА_1 , кандидата Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" на підставі п.3 ст. 37 Закону №93-ІV, пп.5.2.3, п.5.2 Статуту політичної партії "ВО "Батьківщина" постановила позбавити ОСОБА_1 депутатського мандата Вилківської міської ради, за народною ініціативою ( а.с.20).

Вважаючи, протиправною бездіяльність Вилківської міської ТВК та протиправними рішення ПРПП "ВО "Батьківщина" та постанову Вилківської міської ТВК, позивачка звернулась до суду з даним позовом.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії питання щодо відкликання депутата може бути реалізовано при умові отримання інформації про дату, час і місце проведення засідання вищого керівного органу політичної партії.

Суд першої інстанції вважав, що позивачем не були реалізовані права бути присутньою під час розгляду вищим керівним органом політичної партії та територіальною виборчою комісією питання про її відкликання, як депутата за народною ініціативою, з незалежних від неї підстав, а відтак гарантовані законом права позивачки у наданні пояснень щодо суті питань стосовно її діяльності, у поданні відповідних заяв на засіданні ради та у зверненні до місцевої ради з усною або письмовою заявою з приводу обставин, що стали підставою для порушення питання про її відкликання в межах даних спірних правовідносин є порушеними.

Суд першої інстанції наголошував, що при прийнятті рішень, орган, який його приймає, зобов`язаний застосувати принцип гласності прийняття рішень, особливо, якщо таке рішення матиме чи може мати несприятливі наслідки для особи чи осіб.

Право бути вислуханим є одним із фундаментальних принципів справедливої процедури й означає забезпечення особі можливості надавати органу, уповноваженому приймати рішення, факти й аргументи у справі. Право бути вислуханим має бути забезпечене насамперед у справах, де передбачається прийняття "несприятливих" адміністративних актів, тобто таких, які негативно впливають на права, свободи та законні інтереси відповідної особи.

При цьому, стороною політичної партії "ВО "Батьківщина" не надано суду пояснень, які факти були виявлені та досліджені Одеською обласною організацією "ВО "Батьківщина", щодо невідповідності практичної діяльності депутатки Вилківської МР ОСОБА_1 основним принципам і положенням передвиборної програми Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина".

Натомість, позивач в якості одного з доводів щодо протиправності рішення про її відкликання, як депутатів за народною ініціативою, покликається на відсутність доказів порушення нею ст. 37 Закону №93-V.

Таким чином, суд першої інстанції вважав, що прийняте рішення не відповідає вимогам до обґрунтованості та вмотивованості, наведення конкретних підстав прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.

При цьому, суд першої інстанції не погодився з доводами позивачки щодо відсутності у Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" повноважень вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, оскільки вказані повноваження передбачені ч.9 ст. 38 Закону №93-ІV.

Суд першої інстанції констатував, що ключовим питанням при наданні оцінки процедурним порушенням, допущеним під час прийняття суб`єктом владних повноважень рішення, є співвідношення двох базових принципів права: "протиправні дії не тягнуть за собою правомірних наслідків" і, на противагу йому, принцип "формальне порушення процедури не може мати наслідком скасування правильного по суті рішення". Межею, що розділяє істотне (фундаментальне) порушення від неістотного, є встановлення такої обставини: чи могло бути іншим рішення суб`єкта владних повноважень за умови дотримання ним передбаченої законом процедури його прийняття (постанови Верховного Суду від 23 квітня 2020 року у справі №813/1790/18 та від 22 травня 2020 року у справі №825/2328/16).

Враховуючи, що в межах даних спірних правовідносин рішення ПРПП "ВО "Батьківщина" №06-11-458 від 26 жовтня 2023 року про відкликання за народною ініціативою депутата Вилківської МР, обраного на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, шляхом висування від Одеської обласної організації "Во "Батьківщина", ОСОБА_1 прийняте з порушенням процедури, визначеної Законом №93-ІV, які суттєво порушують права позивачки, тому суд першої інстанції дійшов висновку щодо його протиправності та скасування.

Щодо оскаржуваної постанови Вилківської міської ТВК №58 від 01 листопада 2023 року "Про відкликання за народною ініціативою депутата Вилківської міської ради VIII ОСОБА_1 , кандидата Одеської обласної організації ВО "Батьківщина", суд першої інстанції вказав, що оскільки підставою прийняття даної постанови Вилківської міської ТВК є рішення ПРПП "ВО "Батьківщина" №06-11-458 від 26 жовтня 2023 року, яке визнане судом протиправним та скасовано, то з метою ефективного захисту порушених прав позивача, суд дійшов висновку про визнання протиправною та скасування постанови Вилківської міської ТВК №58 від 01 листопада 2023 року.

Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, ч.ч.1, 2 ст. 2, ч.ч.1-3 ст. 4, п.1 ч.1, ч.3 ст. 5, ч.2 ст. 10, ст.ст. 37, 38, ч.2 ст. 39, ч.ч.7, 9 ст. 41, ч.3, абз.абз.3, 4 ч.12 ст. 48 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" від 11 липня 2022 року №93-ІV.

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради визначаються Законом України "Про статус депутатів місцевих рад" від 11 липня 2002 року №93-IV.

Частинами 1, 2 ст. 2 Закону №93-IV визначено, що депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України. Депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов`язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини - виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.

Згідно чч.1-3 ст. 4 Закону №93-IV депутат місцевої ради набуває свої повноваження в результаті обрання його до ради відповідно до Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів". Повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано. Повноваження депутата місцевої ради, обраного замість того депутата, який вибув, або на повторних виборах, починаються з дня заслуховування на черговому після виборів депутата місцевої ради пленарному засіданні відповідної місцевої ради повідомлення територіальної виборчої комісії про підсумки виборів.

Відповідно п.1 ч.1 ст. 5 Закону №93-IV повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі, зокрема, його відкликання за народною ініціативою у встановленому цим Законом порядку.

Частиною 3 ст. 5 Закону №93-IV визначено, що спори щодо дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради вирішуються судом.

- у виборчому окрузі депутат місцевої ради зобов`язаний:

-підтримувати зв`язок з виборцями, місцевою організацією політичної партії, яка висунула його кандидатом у депутати місцевої ради, відповідною територіальною громадою, а також громадськими організаціями, трудовими колективами підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, органами місцевого самоврядування, місцевими органами виконавчої влади, розташованими на відповідній території;

-не рідше одного разу на півріччя інформувати виборців про роботу місцевої ради та її органів, про виконання планів і програм економічного і соціального розвитку, інших місцевих програм, місцевого бюджету, рішень ради і доручень виборців;

-брати участь у громадських слуханнях з питань, що стосуються його виборчого округу, в організації виконання рішень ради та її органів, доручень виборців, у масових заходах, що проводяться органами місцевого самоврядування на території громади або виборчого округу;

-вивчати громадську думку; вивчати потреби територіальної громади, інформувати про них раду та її органи, брати безпосередню участь у їх вирішенні;

-визначити і оприлюднити дні, години та місце прийому виборців, інших громадян; вести регулярний, не рідше одного разу на місяць, прийом виборців, розглядати пропозиції, звернення, заяви і скарги членів територіальної громади, вживати заходів щодо забезпечення їх оперативного вирішення (ч.1 ст. 10 Закону №93-IV);

Згідно ч.2 ст. 10 Закону №93-IV депутат місцевої ради може бути в будь-який час відкликаний за народною ініціативою у встановленому цим Законом порядку.

Відповідно п.3 ч.1 ст. 37 Закону №93-IV підставами для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою можуть бути, серед іншого, невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом, чи програмі політичної партії, від місцевої організації якої його обрано.

Частиною 1 ст. 38 Закону №93-IV визначено, що право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом, а також громадяни України, які є виборцями відповідного виборчого округу.

Відповідно ч.9 ст. 38 Закону №93-IV рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії, від якої його обрано депутатом, приймається на зборах (конференції) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом політичної партії. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів присутніх учасників (делегатів) зборів (конференції). Про дату, час і місце проведення зборів (конференції), на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії повідомляє медіа. Порядок акредитації представників медіа на таких зборах (конференції) визначає організатор заходу.

Частина 2 ст. 39 Закону №93-IV визначає, що у триденний строк після дня проведення зборів (конференції) місцевої організації партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, така організація партії повідомляє територіальну виборчу комісію, яка встановила результати відповідних місцевих виборів, про факт проведення зборів (конференції). До повідомлення додається витяг з протоколу зборів (конференції), в якому зазначаються дата, місце проведення зборів (конференції), кількість їх учасників (делегатів), хід обговорення питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, результати голосування, зміст прийнятого рішення. Голова, а в разі його відсутності - заступник голови, а в разі відсутності голови та його заступника секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення про проведення зборів виборців чи зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата та місцеву раду. Протокол зборів (конференції), на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцевою організацією політичної партії надсилається політичній партії для розгляду питання про відкликання депутата місцевої ради її вищим керівним органом.

Згідно ч.ч.7, 9 ст. 41 Закону №93-IV вищий керівний орган політичної партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою чи протокол зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї пропозиції.

На підставі рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою, а у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування, - на підставі свого рішення, передбаченого частиною п`ятою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія зобов`язана у порядку, передбаченому Виборчим кодексом України, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі.

Відповідно абз.абз.3, 4 ч.1 ст. 48 Закону №93-IV про дату, час і місце проведення зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії письмово повідомляє депутата, щодо якого розглядатиметься відповідне питання. Такий депутат має право на гарантований виступ на зборах (конференції) до моменту прийняття відповідного рішення для пояснення своєї позиції. Неприбуття на збори (конференцію) депутата місцевої ради, який був належним чином повідомлений про них, не перешкоджає розгляду питання про внесення пропозиції щодо його відкликання за народною ініціативою. Депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою чи протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання.

Частини 2, 3 ст. 48 Закону №93-IV визначає, що депутат місцевої ради має право давати пояснення щодо суті питань стосовно його діяльності, робити відповідні заяви на засіданнях ради та її органів, зборах виборців, зборах (конференціях) об`єднань громадян. У встановленому законодавством порядку депутат місцевої ради може використовувати для роз`яснення своєї позиції засоби масової інформації.

Депутат має право звернутися до місцевої ради з усною або письмовою заявою з приводу обставин, що стали підставою для порушення питання про його відкликання.

З аналізу вказаних правових норм вбачається, що місцева організація політичної партії наділена повноваженнями вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень), у передбачених ч. 1 ст. 37 Закону №93-IV випадках, зокрема, невідповідності практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом, чи програмі політичної партії, від місцевої організації якої його обрано.

Таке рішення може бути прийнятим на конференції місцевої організації політичної партії не менше ніж двома третинами голосів присутніх учасників, та про дату, час і місце якої у письмовому порядку повідомляться депутат, щодо якого розглядатиметься відповідне питання. Такий депутат має право на гарантований виступ на конференції до моменту прийняття відповідного рішення для пояснення своєї позиції.

Також він має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії протоколу конференції місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання.

Таким чином, вказані правові норми визначають право депутата бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії такого питання і на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання.

При цьому, Законом №93-IV передбачено розгляд питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою за його сутності, лише у випадку належного повідомлення про дату, час і місце проведення зборів (конференції) місцевої організації політичної партії.

Як вбачається з протоколу ІІІ етапу ХХІІІ конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" від 23 вересня 2023 року, депутат Вилківської МР ОСОБА_1 не була присутня при розгляді питання щодо її відкликання за народною ініціативою (а.с.66).

Відповідно до наявних у справі матеріалів, Головою Одеської обласної організації ПРПП "ВО "Батьківщина" було сформовано повідомлення від 18 вересня 2023 року за вих.№18.09.02, адресоване ОСОБА_1 , про проведення 23 вересня 2023 року об 11 год. за адресою вул. Преображенська, 45, м. Одеса, конференції Одеської обласної організації ПРПП "ВО "Батьківщина", на якій буде розглядатися питання щодо відкликання ОСОБА_1 як депутата Вилківської МР за народною ініціативою (а.с.107).

Дане повідомлення за адресою: вул. Української армії, буд.8, м. Вилкове, Ізмаїльський район, Одеська область, 98355, було направлено позивачці засобами поштового зв`язку 19 вересня 2023 року, що підтверджується описом вкладення поштового відправлення до накладної АТ "УКРПОШТА" №6504521518120 та фіскальним чеком (а.с.64, 106 ).

Втім, згідно роздруківки трекінгу з сайту АТ "УКРПОШТА" вказане письмове повідомлення про проведення конференції не вручено адресату з підстав: "інші причини" (26 вересня 2023 року).

Таким чином, колегія суддів вважає необґрунтованим посилання апелянта на лист-пояснення Начальника відділу ВПЗ Вилкове Сіваєвою О.О. від 01 березня 2024 року, про те, що відправлення за №6504521518120 не було вручене адресату у зв`язку з тим, що отримувач відмовився від його вручення, оскільки, як вказано вище, згідно роздруківки трекінгу з сайту АТ "УКРПОШТА" вказане письмове повідомлення про проведення конференції не вручене адресату з підстав: "інші причини", а не з підстав викладених у поясненні Начальника відділу ВПЗ Вилкове ОСОБА_2 від 01 березня 2024 року.

З цього приводу колегія суддів зазначає, що вказаний лист-пояснення Начальника відділу ВПЗ не може вважатися допустимим доказом в розумінні вимог ст. 74 КАС України. Так, належним доказом по даній справі були б показання свідка ОСОБА_2 надані нею у судовому засіданні за правилами ст.ст. 72, 91 КАС України.

В свою чергу, колегія суддів враховує, що номер телефону одержувача ( ОСОБА_1 ) НОМЕР_1 , вказаний у поштовій накладній №6504521518120 від 19 вересня 2023 року, за допомогою якого служба доставки АТ "УКРПОШТА" здійснює інформування адресата про відправлення та його доставку, та номер телефона зазначений позивачем ( ОСОБА_1 ) у позовній заяві 0977824731, є різними між собою.

Колегія суддів констатує, що при зазначені на повідомленні правильного номера телефону, ОСОБА_1 була б належним чином попереджена через SMS-повідомлення щодо отримання поштового відправлення, із інформацією про призначення Одеською обласною організацією ПРПП "ВО "Батьківщина" конференції на 23 вересня 2023року об 11 год. за адресою вул. Преображенська, 45, м. Одеса, на якій буде розглядатися питання щодо відкликання ОСОБА_1 як депутата Вилківської МР (а.с.107).

Відтак, колегія суддів вважає, що допущення вказаної помилки позбавило ОСОБА_1 гарантованого ст. 48 Закону №93-IV права бути присутньою 23 вересня 2023 року при вирішенні питання щодо її відкликання, як депутата Вилківської МР.

Колегія суддів також вважає необґрунтованим посилання апелянта на розміщення на офіційному веб-сайті Одеської обласної організації ПРПП "ВО "Батьківщина" повідомлення про проведення 23 вересня 2023 року конференції, на якій буде розглядатися питання щодо відкликання ОСОБА_1 як депутата Вилківської МР за народною ініціативою, оскільки належним повідомленням, у розумінні Закону №93-IV, є саме письмове повідомлення депутата, щодо якого розглядатиметься відповідне питання. Іншого виду сповіщення, прямою нормою закону не передбачено.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про відсутність в матеріалах справи доказів належного повідомлення ОСОБА_1 про дату, час і місце проведення зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, в результаті чого, позивачкою не було реалізовано право бути присутньою під час розгляду вищим керівним органом політичної партії та територіальною виборчою комісією питання про її відкликання, як депутата за народною ініціативою, з незалежних від неї підстав, а відтак гарантовані законом права позивачки у наданні пояснень щодо суті питань стосовно її діяльності, у поданні відповідних заяв на засіданні ради та у зверненні до місцевої ради з усною або письмовою заявою з приводу обставин, що стали підставою для порушення питання про її відкликання в межах даних спірних правовідносин є порушеними.

Колегія суддів вказує, що при прийнятті рішень, орган, який його приймає, зобов`язаний застосувати принцип гласності прийняття рішень, особливо, якщо таке рішення матиме чи може мати несприятливі наслідки для особи чи осіб.

Право бути вислуханим є одним із фундаментальних принципів справедливої процедури й означає забезпечення особі можливості надавати органу, уповноваженому приймати рішення, факти й аргументи у справі. Право бути вислуханим має бути забезпечене насамперед у справах, де передбачається прийняття "несприятливих" адміністративних актів, тобто таких, які негативно впливають на права, свободи та законні інтереси відповідної особи.

В свою чергу, як вбачається з матеріалів справи, рішення ПРПП "Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" №06-11-458 від 26 жовтня 2023 року при вирішенні другого питання порядку денного про відкликання депутатки Вилківської МР ОСОБА_1 за народною ініціативою прийнято за результатами розгляду протоколу ІІІ етапу ХХІІІ конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" від 23 вересня 2023 року, за яким голова фракції "ВО "Батьківщина" Вилківської МР ОСОБА_4 повідомив щодо невідповідності практичної діяльності вказаного депутата основним принципам і положенням передвиборної програми Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", затвердженої конференцією №23 Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" від 19 вересня 2020 року, від якої її обрано депутатом, що відповідає ч.1 ст. 37 Закону №93-IV та є підставою для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (а.с.66 зв.б.).

Разом з тим, ні до суду першої, ні до суду апеляційної інстанцій, політичною партією "ВО "Батьківщина" не надано доказів, які б свідчили про виявлені факти щодо невідповідності практичної діяльності депутата ОСОБА_1 основним принципам і положенням передвиборної програми Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина". Таким чином, колегія суддів робить висновок, що повідомлення голови фракції "ВО "Батьківщина" Вилківської МР щодо невідповідності практичної діяльності вказаного депутата основним принципам і положенням передвиборної програми Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" носить декларативний характер та не ґрунтується на конкретних фактах, відповідно, викликає сумнів, що на конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" від 23 вересня 2023 року мало місце всебічне дослідження та обговорення фактів невідповідності практичної діяльності вказаного депутата основним принципам і положенням передвиборної програми.

З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку, що матеріали справи не містять підтвердження наявності визначених ст. 37 Закону №93-IV підстав для відкликання депутата Вилківської МР Кондаурової Л.В.

Крім того, колегія суддів вважає необхідним зазначити, що згідно ч.9 ст. 38 Закону №93-IV рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії, від якої його обрано депутатом, приймається на зборах (конференції) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом політичної партії. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів присутніх учасників (делегатів) зборів (конференції).

Тобто, статутом політичної партії визначається порядок прийняття рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, а не повноваження місцевої організації політичної партії з означеного питання.

Надання законом вищому керівному органу політичної партії (виборчого блоку політичних партій) права припинення повноважень депутата місцевої ради означає делегування йому (вищому керівному органу партії) владної управлінської функції.

Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що доповідач голова фракції "ВО "Батьківщина" Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області Демидов М.Г., запропонував поставити на голосування внесення пропозиції щодо відкликання позивача через невідповідність його практичної діяльності основним принципам і положенням передвиборчої програми Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", затвердженої конференцією №23 Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" від 19 вересня 2020 року, проте за результатами голосування було прийнято рішення, яким відкликано позивачку, обраної від Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" за народною ініціативою.

Таким чином, оскільки рішення Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" прийнято в формі протоколу, то вказаний протокол ІІІ етапу ХХІІІ конференції Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина" від 23 вересня 2023 року є рішенням, яким в порушення ст. 37 Закону №93-IV, Одеською обласною організацією "ВО "Батьківщина" вирішено відкликати депутата місцевої ради за народною ініціативою замість рішення про внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, яке в подальшому має розглядатись вищим керівним органом політичної партії. В той час як у місцевої організації політичної партії є тільки право на прийняття рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Верховний Суд неодноразово звертав увагу, що порушення процедури прийняття рішення суб`єктом владних повноважень саме по собі може бути підставою для визнання його протиправним та скасування лише у разі, коли таке порушення безпосередньо могло вплинути на зміст прийнятого рішення. Певні дефекти адміністративного акта можуть не пов`язуватись з його змістом, а стосуватися процедури його ухвалення. У такому разі можливі дві ситуації: внаслідок процедурного порушення такий акт суперечитиме закону (тоді акт є нікчемним), або допущене порушення не вплинуло на зміст акта (тоді наслідків для його дійсності не повинно наставати взагалі). Отже, саме по собі порушення процедури прийняття акта не повинно породжувати правових наслідків для його дійсності, крім випадків, прямо передбачених законом. Виходячи із міркувань розумності та доцільності, деякі вимоги до процедури прийняття акта необхідно розуміти не як вимоги до самого акта, а як вимоги до суб`єктів владних повноважень, уповноважених на їх прийняття. Так, дефектні процедури прийняття адміністративного акта, як правило, тягнуть настання дефектних наслідків (ultra vires actionact). Разом із тим, не кожен дефект акта робить його неправомірним. Стосовно ж процедурних порушень, то в залежності від їх характеру такі можуть мати наслідком нікчемність або оспорюваність акта, а в певних випадках, коли йдеться про порушення суто формальні, взагалі не впливають на його дійсність. Суд наголошує, що, у відповідності до практики Європейського Суду з прав людини, скасування акта адміністративного органу з одних лише формальних мотивів не буде забезпечувати дотримання балансу принципу правової стабільності та справедливості.

Таким чином, ключовим питанням при наданні оцінки процедурним порушенням, допущеним під час прийняття суб`єктом владних повноважень рішення, є співвідношення двох базових принципів права: "протиправні дії не тягнуть за собою правомірних наслідків" і, на противагу йому, принцип "формальне порушення процедури не може мати наслідком скасування правильного по суті рішення". Межею, що розділяє істотне (фундаментальне) порушення від неістотного, є встановлення такої обставини: чи могло бути іншим рішення суб`єкта владних повноважень за умови дотримання ним передбаченої законом процедури його прийняття (постанова Верховного Суду від 23 квітня 2020 року у справі №813/1790/18 та від 22 травня 2020 року у справі №825/2328/16).

З огляду на викладене, оскільки рішення ПРПП "ВО "Батьківщина" №06-11-458 від 26 жовтня 2023 року, яким депутата Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області ОСОБА_1 , обрану на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, шляхом висування від Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", прийняте з порушенням процедури, визначеної Законом №93-IV, не відповідає вимогам до обґрунтованості та вмотивованості, наведення конкретних підстав прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття, а тому є протиправним та підлягає скасуванню, що правильно встановлено судом першої інстанції.

В свою чергу, оскільки підставою прийняття спірної постанови Вилківської міської ТВК є рішення ПРПП "ВО "Батьківщина" №06-11-458 від 26 жовтня 2023 року, яке є протиправним та підлягає скасування, відповідно постанова Вилківської міської ТВК №58 від 01 листопада 2023 року "Про відкликання за народною ініціативою депутата Вилківської МР VIII, ОСОБА_1 , кандидата Одеської обласної організації "ВО "Батьківщина", є похідною і тому, з метою ефективного захисту порушених прав позивача, підлягає скасуванню.

Підсумовуючи викладене, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції щодо наявності підстав для часткового задоволення позову депутата Вилківської міської ради Ізмаїльського району, Одеської області Кондаурової Л.В.

Враховуючи все вищевикладене, колегія судів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Колегія суддів не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.

Оскільки дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, постанова суду апеляційної інстанції відповідно до ч.5 ст. 328 КАС України в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу політичної ради політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 25 вересня 2024 року.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Лук`янчук О.В.

Суддя: Ступакова І.Г.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2024
Оприлюднено27.09.2024
Номер документу121873652
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —420/33162/23

Постанова від 25.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 15.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 01.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні