Постанова
від 18.09.2024 по справі 910/15966/23
ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116 (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" вересня 2024 р. Справа№ 910/15966/23

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Андрієнка В.В.

суддів: Буравльова С.І.

Шапрана В.В.

секретар судового засідання - Сергієнко-Колодій В.В.

учасники справи згідно протоколу судового засідання від 18.09.2024

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Львівської міської ради

на рішення Господарського суду міста Києва від 20.06.2024

у справі №910/15966/23 (суддя Удалова О.Г.)

за позовом Львівської міської ради

до 1) Міністерства охорони здоров`я України

2) Державної установи "Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України"

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача-1 1) Кабінет Міністрів України

2) Фонд державного майна України

про витребування майна з чужого незаконного володіння та скасування державної реєстрації

УСТАНОВИВ:

До Господарського суду міста Києва звернулась Львівська міська рада (ЛМР) з позовом до Державної санітарно-епідеміологічної служби України (ДСЕС) та Державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті держепідслужби України" (Центр) про витребування майна з чужого незаконного володіння нежитлової будівлі літ. "Б-1" - ЦТП, загальною площею 64,3 кв. м. на вул. Городоцькій, 186, у м. Львові та скасування державної реєстрації права оперативного управління Центру на вказану будівлю.

В подальшому позивачем було подано заяву про зміну предмету позову шляхом викладення прохальної частини в новій редакції:

1. Витребувати з чужого незаконного володіння Міністерства охорони здоров`я України (далі - Міністерство) на користь ЛМР нежитлову будівлю літ. "Б-1" - ЦТП загальною площею 64,3 кв. м. на вул. Городоцькій, 186 у м. Львові (РНОНМ 240704746101);

2. Скасувати державну реєстрацію права власності Міністерства на вищевказане майно;

3. Скасувати державну реєстрацію права господарського відання Державній установі "Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України" (Установа) на майно.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 20.06.2024 у справі №910/15966/23 у задоволенні позову відмовлено повністю.

Рішення обґрунтовано тим, що судом було установлено, що передача об`єктів права державної власності від Львівського відокремленого підрозділу державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України", у тому числі, спірного майна до Установи здійснювалась відповідно до вимог Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 №1482 "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності". Суд установив, що апелянтом не надано суду належних, достовірних, достатніх і вірогідних доказів в підтвердження того, що спірне майно є власністю територіальної громади міста Львова. Суд дійшов висновку про те, що спірне майно є державною власністю, а тому відсутні правові підстави для витребування майна із володіння Міністерства в силу приписів статті 387 ЦК України.

Не погодившись з прийнятим рішенням, Львівська міська рада через електронний суд подала апеляційну скаргу, у якій просило суд скасувати рішення Господарського суду міста Києва від 21.06.2024 та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог в повному обсязі, а саме: витребувати з чужого незаконного володіння Міністерства охорони здоров`я України (ЄДРПОУ 00012925, 01601, м. Київ, вул. Грушевського 7) на користь Львівської міської ради (ЄДРПОУ 04055896, пл. Ринок, 1, м. Львів 79008) нежитлову будівлю літ. "Б-1" - ЦТП загальною площею 64,3 кв. м на вул. Городоцькій, 186 у м. Львові (РНОНМ 240704746101). 2. Скасувати державну реєстрацію права власності Міністерства охорони здоров`я України (ЄДРПОУ 00012925, 01601, м. Київ, вул. Грушевського 7) на нежитлову будівлю літ. "Б-1" - ЦТП загальною площею 64,3 кв. м на вул. Городоцькій, 186 у м. Львові (РНОНМ 240704746101). Скасувати державну реєстрацію права господарського відання Державної установи "Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України" (ЄДРПОУ 38501853, адреса: 79014, м. Львів, вул. Круп`ярська, 27) на нежитлову будівлю літ. "Б-1" - ЦТП загальною площею 64,3 кв. м на вул. Городоцькій, 186 у м. Львові.

Апеляційна скарга зокрема, обґрунтована тим, що на думку апелянта, місцевим господарським судом необґрунтовано було відмовлено у задоволенні позовних вимог.

Зокрема, апелянт посилається на те, що з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вбачається, що 16.10.2023 припинено право власності ДСЕС на нежитлову будівлю літ. "Б-1" - ЦТП площею 64,3 кв. м. на вул. Городоцькій, 186, і зареєстровано право власності Міністерства. 03.11.2023 було припинено право оперативного управління Державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті держсанепідслужби України" на спірний об`єкт та зареєстровано право господарського відання на спірну нежитлову будівлю за Установою. Отже, змінився власник спірного об`єкта нерухомого майна з ДСЕС на Міністерство, та правокористувач - з Державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України" на Установу.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 23.07.2024 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Львівської міської ради, розгляд апеляційної скарги призначено на 07.08.2024.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 07.08.2024 відкладено розгляд справи до 18.09.2024.

Кабінетом Міністрів України було подано відзив на апеляційну скаргу у якому у якому він просив суд рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення з огляду на її безпідставність та необґрунтованість.

07.08.2024 Міністерством охорони здоров`я України через систему «Електронний суд» було подано відзив на апеляційну скаргу у якому він просив суд рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 275 ГПК України, суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу без задоволення.

Статтею 276 ГПК України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом установлено, що рішенням виконавчого комітету ЛМР від 29.04.2013 №252 вирішено зареєструвати територіальній громаді м. Львова в особі ЛМР право комунальної власності на будівлю літ. "Б-1" загальною площею 64,3 кв. м. на вул. Городоцькій, 186.

В Реєстрі прав власності на нерухоме майно 02.02.2012 зареєстровано право оперативного управління, форма власності - державна за державним закладом "Санітарноепідеміологічна станція на Львівській залізниці Міністерства охорони здоров`я України" на нежитлову будівлю під літ. "Б-1" - ЦТП загальною площею 64,3 кв. м на вул. Городоцькій, 186 (реєстраційний номер майна 35933700).

Підставою для реєстрації права власності було свідоцтво про право власності, видане виконавчим комітетом ЛМР на підставі рішення виконавчого комітету ЛМР від 31.05.2011 № 567.

09.12.2013 запис про реєстрацію права державної власності Державної санітарно-епідеміологічної служби України на будівлю під літ. "Б-1" - ЦТП загальною площею 64,3 кв. м. на вул. Городоцькій, 186 перенесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 240704746101). Також 09.12.2013 зареєстровано право оперативного управління державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті держсанепідслужби України".

Постановою Галицького районного суду м. Львова від 04.03.2015 у справі № 461/5430/14-а задоволено позов ЛКП "Залізничнетеплоенерго" до виконавчого комітету ЛМР, третя особа - державний заклад "Санітарно- епідеміологічна станція на Львівській залізниці" Міністерства охорони здоров`я України, ТОВ "Львівський мотозавод" про скасування рішення, а саме: визнано протиправним і скасовано рішення виконавчого комітету ЛМР від 31.05.2011 № 567 "Про оформлення права державної власності на нежитлові будівлі на вул. Городоцькій, 186" в частині оформлення ДЗ "Санітарно-епідеміологічній станції на Львівській залізниці" права власності на нежитлову будівлю під літ. Б-1 - ЦТП загальною площею 64,3 кв. м.

Апелянт стверджує, що правова підстава для державної реєстрації права державної власності ДСЕС скасована на підставі постанови Галицького районного суду м. Львова від 04.03.2015, яка набрала законної сили. Спірна нежитлова будівля належить територіальній громаді міста Львова, а тому є підстави для її витребування з чужого незаконного володіння ДСЕС на користь ЛМР, а також для скасування державної реєстрації права державної власності Державної санітарно-епідеміологічної служби України на нежитлову будівлю літ. "Б-1" - ЦТП загальною площею 64,3 кв. м. на вул. Городоцькій, 186 у м. Львові.

Змінюючи предмет позову, позивач просив суд витребувати з чужого незаконного володіння Міністерства на користь ЛМР нежитлову будівлю літ. "Б-1" - ЦТП загальною площею 64,3 кв. м. на вул. Городоцькій, 186 у м. Львові, скасувати державну реєстрацію права власності Міністерства на вищевказане майно та скасувати державну реєстрацію права господарського відання Установи на майно.

З Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вбачається, що 16.10.2023 припинено право власності ДСЕС на нежитлову будівлю літ. "Б-1" - ЦТП площею 64,3 кв. м. на вул. Городоцькій, 186, і зареєстровано право власності Міністерства (відповідач-1).

03.11.2023 було припинено право оперативного управління Державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті держсанепідслужби України" на спірний об`єкт та зареєстровано право господарського відання на спірну нежитлову будівлю за Установою.

Отже, змінився власник спірного об`єкта нерухомого майна з ДСЕС на Міністерство, та правокористувач - з Державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України" на Установу.

Статтею 387 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено право власника на витребування майна із чужого незаконного володіння.

Так, власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.

Отже, предметом дослідження у справах такої категорії є, в першу чергу, з`ясування питання хто саме є власником спірного майна.

Спір у дані справі виник у зв`язку із тим, що апелянт вважає, що власником спірного майна є територіальна громада міста Львова, у свою чергу, відповідачі вказують, що вказане майно належить державі.

Відповідно до статті 326 ЦК України у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна.

Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади.

Управління майном, що є у державній власності, здійснюється державними органами, а у випадках, передбачених законом, може здійснюватися іншими суб`єктами.

Згідно зі статтею 327 ЦК України у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді.

Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Виконавчим комітетом ЛМР 31.05.2011 видане Свідоцтво про право власності на нежитлову будівлю, яка розташована на вулиці Городоцькій, 186 у м. Львові та закріплено право оперативного управління за Державним закладом "Санітарно-епідемічна станція на Львівській залізниці" Міністерства на підставі рішення виконавчого комітету ЛМР від 31.05.2011 № 567 "Про оформлення права державної власності на нежитлові будівлі на вул. Городоцькій, 186".

Обласним комунальним підприємством ЛМР "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" зареєстровано право оперативного управління за Державним закладом "Санітарно-епідемічна станція на Львівській залізниці" Міністерства на нежитлову будівлю під літ. "Б-1" - ЦТП загальною площею 64,3 кв. м. та видано Витяг про державну реєстрацію прав від 02.02.2012 № 33062321 (реєстраційний номер: 35933700).

Відповідно до наказу Міністерства від 21.09.2012 № 176-о (зі змінами) ліквідовано Державні заклади - санітарно-епідеміологічні станції області.

Згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.10.2012 №744-р "Про передачу цілісних майнових комплексів державних закладів, підприємств, установ та- організацій до сфери управління Державної санітарно-епідеміологічної служби" цілісні майнові комплекси державних закладів, підприємств, установ та організацій передано за переліком згідно з додатком із сфери управління Міністерства охорони здоров`я до сфери управління Державної санітарно-епідеміологічної служби.

У Переліку, що є додатком до Розпорядження, міститься Санітарно-епідеміологічна станція на Львівській залізниці (код 01107993).

Наказом від 28.11.2012 № 116 Державною санітарно-епідеміологічною службою України утворено нову юридичну особу публічного права - Державну установу "Львівський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України".

Державна санітарно-епідеміологічна служба України 12.12.2013 зареєструвала право власності на спірне приміщення та отримала Свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 12.12.2013 № 14529012, видане Реєстраційною службою Львівського міського управління юстиції, та Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію право власності від 12.12.2013 № 14529210, номер запису про право власності - 3825025 (відомості про реєстрацію до 01.01.2013: назва реєстру: Реєстр прав власності на нерухоме майно, реєстраційний номер: 35933700, 02.02.2012, реєстратор: Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки").

На підставі рішення 9-ї сесії 2-го скликання Львівської міської ради народних депутатів від 27.11.1997 № 984 Санітарно-епідеміологічній станції Львівської залізниці для обслуговування будівель та споруд по вул. Городоцькій, 186, видано Державний акт на право постійного користування землею ІІ-ЛВ № 005054.

Відповідно до частини п`ятої статті 35 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (у редакції від 12.03.2011) приміщення, будівлі, споруди, устаткування, транспортні засоби та інше майно, що використовуються установами і закладами державної санітарно-епідеміологічної служби, які здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, перебувають у державній власності і передаються зазначеним установам і закладам у порядку, установленому законом. Земельні ділянки, на яких розміщуються будівлі та споруди установ і закладів державної санітарно-епідеміологічної служби України, надаються їм у порядку, установленому законом.

Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 18.09.2015 № 604 утворено державну установу "Центр громадського здоров`я Міністерства охорони здоров`я України" як окрему юридичну особу публічного права, реорганізувавши шляхом злиття державні підприємства, установи за переліком згідно з додатком 1 до цього наказу та приєднання державних підприємств та установ Державної санітарно- епідеміологічної служби України за переліком згідно з додатком 2 до цього наказу.

Згідно з додатком 2 до цього наказу Державна установа "Львівський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України" (код 38501853) реорганізується шляхом приєднання до Державної установи "Центр громадського здоров`я" Міністерства охорони здоров`я.

У подальшому згідно з Розпорядженням КМУ від 08.06.2016 № 437-р передано цілісні майнові комплекси державних установ та організацій за переліком згідно з додатком із сфери управління Державної санітарно-епідеміологічної служби до сфери управління Міністерства охорони здоров`я.

У Переліку, що є додатком до Розпорядження, міститься Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Держсанепідслужби України" (код 38501853).

Згідно з Постановою КМУ від 29.03.2017 № 348 "Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби" ліквідовано Державну санітарно-епідеміологічну службу.

Наказом Міністерства від 01.07.2016 № 644 (із змінами внесеними наказом від 08.07.2016 № 689) передано до сфери управління Міністерства цілісні майнові комплекси державних підприємств та державних установ Державної санітарно-епідеміологічної служби України.

На виконання вказаного наказу було змінено орган управління установи із Державної санітарно-епідеміологічної служби України на Міністерство, а також змінено назву з Державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Держсанепідслужби України" на Державну установу "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України".

Відповідно до акта від 10.06.2016 № 83 приймання-передачі цілісного майнового комплексу, затвердженого наказом Міністерства від 01.07.2016 № 644, було передано нерухоме майно зі сфери Державної санітарно-епідеміологічної служби України в особі Державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Держсанепідслужби України" до сфери управління Міністерства.

Слід зазначити, що у вказаному акті зазначено, зокрема, нежитлове приміщення - ЦТП літ. "Б-1" у м. Львові, вул. Городоцька, 186, площею 64,3 кв. м.

Відповідно до наказу Міністерства від 11.07.2022 №1202 об`єкти державного нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна від Львівського відокремленого підрозділу державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України" передано на баланс Установи.

Крім того, вказаним вище наказом було затверджено право оперативного управління на об`єкти державного нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна.

Відповідно до акта прийому-передачі від 01.09.2022, затвердженого наказом Міністерства від 02.09.2022 № 1575, передано об`єкти права державної власності (нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна) зі сфери управління Міністерства в особі Львівського відокремленого підрозділу державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України" до сфери управління Міністерства в особі Установи.

У вказаному акті зазначено також нежитлове приміщення - ЦТП літ. "Б-1" у м. Львові, вул. Городоцька, 186, площею 64,3 кв. м.

Крім того, до акта додаються копії свідоцтв на право власності на будівлі, інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, технічних паспортів, у тому числі, й на спірне приміщення, а саме:

- копія Свідоцтва про право власності на нерухоме майно №14529012, виданого Реєстраційною службою Львівського міського управління юстиції 12.12.2013 Державній санітарно-епідеміологічній службі України на нежитлову будівлю літ. "Б-1"-ЦТП у м. Львові, вул. Городоцька, 186, загальною площею 64,3 кв. м.;

- копія технічного паспорту за адресою м. Львів, вул. Городоцька, 186 будівля Б-1 (ЦТП), виданого Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" від 16.09.2009;

- копія технічного паспорту за адресою м. Львів, вул. Городоцька, 186 будівля Б-1 (ЦТП), виданого Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" від 16.09.2009;

- копія інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №199257582 від 06.02.2020.

Відповідно до частин п`ятої та шостої статті 7 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" передача оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії.

Право власності на об`єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі, а у випадках, передбачених законом, - з дня державної реєстрації такого права.

Відповідач-2 на підставі доручення, виданого відповідачем-1, 18.10.2023 здійснив реєстрацію права власності за Міністерством на нежитлову будівлю літ. "Б-1"-ЦТП, загальною площею 64,3 кв. м. за адресою: м. Львів, вул. Городоцька, 186 (Витяг з Державного реєстру речових прав №350835859, виданий державним реєстратором Лопатинської селищної ради Червоноградського району Львівської області 18.10.2023, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 240704746101).

07.11.2023 Установа зареєструвала право господарського відання на спірне приміщення (Витяг з Державного реєстру речових прав № 353327008, виданий Лотоцькою Оксаною Ярославівною, державним реєстратором Лопатинської селищної ради Червоноградського району Львівської області 07.11.2023, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 240704746101).

Установа є правонаступником Державної установи "Львівський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України".

Згідно з пунктом розділу І Статуту Установи, затвердженого наказом Міністерства від 02.06.2021 №1103, відповідач-2 є санітарно-профілактичним закладом охорони здоров`я, що заснований на державній власності та належить до сфери управління Міністерства охорони здоров`я України.

Відповідно до пункту 2 розділу V Статуту майно Установи є державною власністю та закріплюється на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Установа користується та розпоряджається майном відповідно до законодавства. Усі питання, які стосуються відмови від права на нерухоме майно, що знаходиться на балансі Установи, або його відчуження вирішується виключно Уповноваженим органом управління.

Відповідно до статті 137 Господарського кодексу України (далі- ГК України) власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням. Право оперативного управління захищається законом відповідно до положень, встановлених для захисту права власності.

Статтею 141 ГК України передбачено, що до державного майна у сфері господарювання належать єдині майнові комплекси державних підприємств або їх структурних підрозділів, нерухоме майно, інше окреме індивідуально визначене майно державних підприємств, акції (частки, паї) держави у майні суб`єктів господарювання різних форм власності, а також майно, закріплене за державними установами і організаціями з метою здійснення необхідної господарської діяльності, та майно, передане в безоплатне користування самоврядним установам і організаціям або в оренду для використання його у господарській діяльності. Держава через уповноважені органи державної влади здійснює права власника також щодо об`єктів права власності Українського народу, зазначених у частині першій статті 148 цього Кодексу. Управління об`єктами державної власності відповідно до закону здійснюють Кабінет Міністрів України і, за його уповноваженням, центральні та місцеві органи виконавчої влади. У випадках, передбачених законом, управління державним майном здійснюють також інші суб`єкти. Кабінет Міністрів України встановлює перелік державного майна, яке безоплатно передається у власність відповідних територіальних громад (комунальну власність). Передача об`єктів господарського призначення з державної у комунальну власність здійснюється в порядку, установленому законом.

Ураховуючи вищевикладене, передача об`єктів права державної власності від Львівського відокремленого підрозділу державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України", у тому числі, спірного майна до Установи здійснювалась відповідно до вимог Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 №1482 "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності".

Законом України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності", в редакції від 01.01.2013, передбачена чітка процедура передачі державного майна у комунальну власність.

Відповідно до статті 3 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" ініціатива щодо передачі об`єктів права державної та комунальної власності може виходити відповідно від органів, уповноважених управляти державним майном, Національної академії наук, інших аналогічних самоврядних організацій, яким передано в користування державне майно (далі - самоврядні організації), місцевих органів виконавчої влади, відповідних органів місцевого самоврядування.

Згідно зі статтею 4 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" передача об`єктів з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням: Кабінету Міністрів України - щодо об`єктів, визначених у абзацах другому, третьому, п`ятому частини першої статті 2 цього Закону.

Передача об`єктів з державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за наявності згоди районних або обласних рад, якщо інше не передбачено законом.

Пропозиції щодо передачі об`єктів з державної у комунальну власність, яка здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, погоджуються з: органом, уповноваженим управляти державним майном, або відповідною самоврядною організацією; державним органом приватизації; підприємством - щодо передачі цілісних майнових комплексів його структурних підрозділів, нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна, закріпленого за таким підприємством.

У разі якщо передача об`єктів з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, пропозиції щодо передачі зазначених об`єктів погоджуються ініціаторами такої передачі, зазначеними у статті 3 цього Закону, та подаються до центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики.

Позивачем не подано суду належних, достовірних, достатніх і вірогідних доказів, які б свідчили про те, що виконавчим комітетом ЛМР під час прийняття рішення від 29.04.2013 № 252 було дотримано вищевказану процедуру передачі державного майна у комунальну власність, передбачену законодавством України, чинним на дату прийняття вказаного рішення.

Матеріали справи не містять доказів, які б підтверджували правомірність та слугували б підставою для прийняття рішення від 29.04.2013 № 252, яким фактично здійснилась передача спірного майна з державної у комунальну власність.

Разом з тим, постанова Галицького районного суду м. Львова від 04.03.2015 у справі № 461/5430/14-а не підтверджує набуття ЛМР права власності на спірне майно та безумовно не є підставою для такого набуття.

Крім того, розпорядження КМУ від 03.10.2012 №744-р "Про передачу цілісних майнових комплексів державних закладів, підприємств, установ та організацій до сфери управління Державної санітарно-епідеміологічної служби" та від 08.06.2016 № 437-р "Про передачу цілісних майнових комплексів державних установ та організацій до сфери управління Міністерства охорони здоров`я" є чинними.

Колегія суддів відзначає, що апелянтом не було надано суду належних, достовірних, достатніх і вірогідних доказів в підтвердження того, що спірне майно є власністю територіальної громади міста Львова.

За таких обставин суд виснує, що спірне майно є державною власністю, а тому відсутні правові підстави для витребування майна із володіння Міністерства в силу приписів статті 387 ЦК України. Отже, відсутні підстави для задоволення позовної вимоги про витребування спірного майна з чужого незаконного володіння.

Так само апелянтом не доведено та документально не підтверджено наявність підстав для скасування державної реєстрації права власності Міністерства на спірну нежитлову будівлю та скасування державної реєстрації права господарського відання Установи на вказану будівлю.

Ураховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком місцевого господарського суду про відмову у задоволенні позову Львівської міської ради повністю.

Приписами статей 76, 77 Господарського процесуального кодексу України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Згідно зі статтями 78, 79 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь установленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

На підставі наявних матеріалів справи колегія суддів установила, що обставини, на які посилається скаржник - Львівська міська рада, у розумінні статті 86 ГПК України не можуть бути підставою для зміни або скасування рішення Господарського суду міста Києва від 20.06.2024 у справі №910/15966/23, а тому апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Ураховуючи наведене, рішення Господарського суду міста Києва від 20.06.2024 у справі №910/15966/23 відповідає матеріалам справи, є законним та обґрунтованим, підстави, передбачені ст.ст. 277-278 ГПК України для його скасування, відсутні.

Керуючись ст. ст. 129, 267-285 Господарського процесуального кодексу України, Північний апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Львівської міської ради на рішення Господарського суду міста Києва від 20.06.2024 у справі №910/15966/23 залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду міста Києва від 20.06.2024 у справі №910/15966/23 залишити без змін.

3. Витрати по сплаті судового збору покласти на Львівську міську раду.

4. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду у порядку та строк, передбачений ст. ст. 287-289 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови складено та підписано 26.09.2024.

Головуючий суддя В.В. Андрієнко

Судді С.І. Буравльов

В.В. Шапран

СудПівнічний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення18.09.2024
Оприлюднено27.09.2024
Номер документу121891715
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —910/15966/23

Ухвала від 11.11.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Волковицька Н.О.

Постанова від 18.09.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Андрієнко В.В.

Ухвала від 16.09.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Андрієнко В.В.

Ухвала від 07.08.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Андрієнко В.В.

Ухвала від 23.07.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Андрієнко В.В.

Ухвала від 22.07.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Рішення від 21.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 27.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 13.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 22.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні