ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
24 вересня 2024 рокуСправа №160/24211/24
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Тулянцева І.В., перевіривши матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛОМ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
06 вересня 2024 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду через підсистему «Електронний суд» надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛОМ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в якому просять:
-визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
1) № 11096173/40782668 від 23 травня 2024 року;
2) № 11096167/40782668 від 23 травня 2024 року;
3) № 11096176/40782668 від 23 травня 2024 року;
4) № 11096163/40782668 від 23 травня 2024 року;
5) № 11096166/40782668 від 23 травня 2024 року;
6) № 11096174/40782668 від 23 травня 2024 року;
7) № 11096164/40782668 від 23 травня 2024 року;
8) № 11096168/40782668 від 23 травня 2024 року;
9) № 11096170/40782668 від 23 травня 2024 року;
10) № 11096171/40782668 від 23 травня 2024 року;
11) № 11096172/40782668 від 23 травня 2024 року;
12) № 11096165/40782668 від 23 травня 2024 року;
про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстру податкових накладних, складених ТОВ «АЛОМ»;
-зобов`язати Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛОМ» (ідентифікаційний номер в ЄДРОПУ 40782668):
1) № 1 від 31 січня 2022 року - квитанція від 22 листопада 2022 року;
2) № 1 від 28 лютого 2022 року - квитанція від 12 липня 2022 року;
3) № 1 від 31 березня 2022 року - квитанція від 12 липня 2022 року;
4) № 1 від 30 квітня 2022 року - квитанція від 12 липня 2022 року;
5) № 1 від 31 травня 2022 року - квитанція від 12 липня 2022 року;
6) № 1 від 30 червня 2022 року - квитанція від 12 липня 2022 року;
7) № 1 від 31 липня 2022 року - квитанція від 16 серпня 2022 року;
8) № 1 від 31 серпня 2022 року - квитанція від 13 вересня 2022 року;
9) № 1 від 30 вересня 2022 року - квитанція від 12 жовтня 2022 року;
10) № 1від 31 жовтня 2022 року - квитанція від 14 листопада 2022 року;
11) № 1 від 30 листопада 2022 року - квитанція від 12 грудня 2022 року;
12) № 1 від 31 грудня 2022 року - квитанція від 12 січня 2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.
Ухвалою суду від 11 вересня 2024 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви, а саме:
- визначитись із суб`єктним складом відповідачів по справі, та у разі необхідності, подати до суду уточнений позов у кількості примірників, залежно від складу учасників справи, та привести прохальну частину позову у відповідність до норм, встановлених ч. 5 ст.160 КАС України.
На виконання ухвали суду від 11.09.2024 року на адресу суду через підсистему «Електронний суд» від представника позивача Гюмюш Омер, 19.09.2024 року надійшла уточнена позовна заява, в якій позивач просить:
-визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
1) № 11096173/40782668 від 23 травня 2024 року;
2) № 11096167/40782668 від 23 травня 2024 року;
3) № 11096176/40782668 від 23 травня 2024 року;
4) № 11096163/40782668 від 23 травня 2024 року;
5) № 11096166/40782668 від 23 травня 2024 року;
6) № 11096174/40782668 від 23 травня 2024 року;
7) № 11096164/40782668 від 23 травня 2024 року;
8) № 11096168/40782668 від 23 травня 2024 року;
9) № 11096170/40782668 від 23 травня 2024 року;
10) № 11096171/40782668 від 23 травня 2024 року;
11) № 11096172/40782668 від 23 травня 2024 року;
12) № 11096165/40782668 від 23 травня 2024 року;
про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстру податкових накладних, складених ТОВ «АЛОМ»;
-зобов`язати ГУ ДПС у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 44118658) зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛОМ» (ідентифікаційний номер в ЄДРОПУ 40782668):
1) № 1 від 31 січня 2022 року - квитанція від 22 листопада 2022 року;
2) № 1 від 28 лютого 2022 року - квитанція від 12 липня 2022 року;
3) № 1 від 31 березня 2022 року - квитанція від 12 липня 2022 року;
4) № 1 від 30 квітня 2022 року - квитанція від 12 липня 2022 року;
5) № 1 від 31 травня 2022 року - квитанція від 12 липня 2022 року;
6) № 1 від 30 червня 2022 року - квитанція від 12 липня 2022 року;
7) № 1 від 31 липня 2022 року - квитанція від 16 серпня 2022 року;
8) № 1 від 31 серпня 2022 року - квитанція від 13 вересня 2022 року;
9) № 1 від 30 вересня 2022 року - квитанція від 12 жовтня 2022 року;
10) № 1від 31 жовтня 2022 року - квитанція від 14 листопада 2022 року;
11) № 1 від 30 листопада 2022 року - квитанція від 12 грудня 2022 року;
12) № 1 від 31 грудня 2022 року - квитанція від 12 січня 2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.
Суд, ознайомившись із уточненою позовною заявою позивача зазначає наступне.
Зі змісту позовної заяви вбачається, що предметом спірних правовідносин є рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а однією із заявлених вимог є вимога зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.
Положенням підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регламентований Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі Порядок №1246).
Відповідно до пунктів 12-15 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: 1) прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); 3) неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Внесення відомостей до Єдиного реєстру податкових накладних на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог Порядку №1246.
Отже, повноваження щодо реєстрації податкових накладних на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, відповідно до вимог діючого законодавства покладені на Державну податкову службу України.
Так, позивачем у первісному позові вірно було зазначено про те, що саме Державна податкова служба України здійснює реєстрацію податкових накладних за рішенням суду, між тим, у якості відповідача її не зазначив, хоча і просив зобов`язати цього суб`єкта владних повноважень зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛОМ».
Суд звертає увагу, що визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. Натомість, встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи. При цьому обов`язком суду є встановлення належності відповідачів та їх заміна у разі необхідності.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне залучити до участі у справі у якості другого відповідача Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) у порядку статті 48 КАС України.
Частиною восьмою статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) визначено, що питання про відкриття провадження в адміністративній справі суддя вирішує протягом п`яти днів з дня надходження до адміністративного суду позовної заяви, заяви про усунення недоліків позовної заяви у разі залишення позовної заяви без руху, або отримання судом у порядку, визначеному частинами третьою - шостою цієї статті, інформації про місце проживання (перебування) фізичної особи.
Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 КАС України, підсудна Дніпропетровському окружному адміністративному суду. З матеріалів позовної заяви порушень строків, передбачених статтею 122 КАС України, не вбачається. Підстав для її повернення або відмови у відкритті провадження у справі немає.
Відповідно до положень статті 257 КАС України, справа підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Частиною 5 статті 262 КАС України визначено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Згідно зі статтею 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
У відповідності до частини 2 статті 262 КАС України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Розглянувши та проаналізувавши зміст та матеріали позовної заяви, предмет та підстави позову, склад учасників справи, враховуючи, що позивачем не заявлено клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, суд встановив, що подані матеріали є достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Керуючись статтями 171, 243, 248, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі №160/24211/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛОМ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Розгляд справи по суті розпочати з 25.10.2024 року.
Справа розглядатиметься суддею Тулянцевою І.В. одноособово.
Залучити до участі в адміністративній справі № 160/24211/24 у якості другого відповідача Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Встановити відповідачам строк для подання відзиву на позов (у разі заперечення проти позову) протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, які можуть бути направлені на адресу, в тому числі на електронну адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду (inbox@adm.dp.court.gov.ua).
Роз`яснити відповідачам, що відповідно до частин 3, 4 статті 162 КАС України до відзиву мають бути додані документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
У разі ненадання відповідачами відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
Запропонувати позивачу протягом п`яти днів з дня отримання відзиву на позовну заяву подати до суду відповідь на відзив та/або клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.
Запропонувати відповідачам подати до суду заперечення щодо наведених позивачем у відповіді на відзив пояснень, міркувань та аргументів протягом п`яти днів з дня отримання відповіді на відзив.
Роз`яснити учасникам справи про можливість отримання інформації по справі, що розглядається, на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: https://adm.dp.court.gov.ua/sud0470/gromadyanam/csz/.
Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили в порядку статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та оскарженню не підлягає.
Суддя І.В. Тулянцева
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2024 |
Оприлюднено | 30.09.2024 |
Номер документу | 121901798 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні