Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
26 вересня 2024 р.№ 520/13079/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Полях Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" (код ЄДРПОУ 42831345, просп. Науки, буд. 54, м. Харків, 61072) до Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся представник позивача з адміністративним позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10741264/42831345 від 19.03.2024 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну № 34 від 13.11.2023 року. ТОВ "ІМЕКС МАКС" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію 29.11.2023 року.
В обґрунтування позову зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" (далі за текстом ТОВ "ІМЕКС МАКС") на виконання приписів ст. 201 Податкового кодексу України через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронної звітності" засобами телекомунікаційного зв`язку направлено до Державної податкової служби податкову накладну № 34 від 13.11.2023 року. Рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області №10741264/42831345 від 19.03.2024 р. у реєстрації податкової накладної відмовлено у зв`язку з ненаданням копій документів. Позивач вважає, що таке рішення суб`єкта владних повноважень є неправомірними та таким, що порушує права позивача, а тому просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження у справі без виклику сторін.
Сторони були належним чином повідомлені про прийняття позовної заяви до розгляду.
У відзиві на позовну заяву представник Головного управління ДПС у Харківській області наголосив на правомірності дій суб`єкта владних повноважень. На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.
Керуючись приписами ст. 171, 257, 258 КАС України, суд зазначає, що розгляд позовної заяви здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до приписів ч. 4 ст. 229 КАС України, оскільки розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи згідно із приписами ст. 258 КАС України, то фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, повно виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст належних норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.
Як вбачається з матеріалів справи ТОВ "ІМЕКС МАКС" зареєстроване як юридична особа за кодом ЄДРПОУ 42831345 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 20.02.2019 року, номер запису 14801020000079993 та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Харківській області, зареєстроване як платник ПДВ, ІПН 428313420318.
Основним видом діяльності ТОВ "ІМЕКС МАКС" згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 - 20.41 Виробництво мила та мийних засобів, засобів для чищення та полірування.
Також позивач здійснює інші види діяльності, зокрема, але не виключно: 20.20 - Виробництво пестицидів та іншої агрохімічної продукції; 20.42 - Виробництво парфумних і косметичних засобів; 46.49 - Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 68.20 - Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 32.99 - Виробництво іншої продукції, н.в.і.у.
На виконання приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ "ІМЕКС МАКС" було складено податкові накладні № 34 від 13.11.2023 року.
Однак реєстрація зазначеної податкової накладної була зупинена.
Контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
На виконання зазначеної вимоги, позивачем на підтвердження реальності господарської операції з контрагентами та відповідності постачання обсягам придбання надавались контролюючому органу відповідні документи. Однак, відповідач все одно не зареєстрував податкову накладну № 34 від 13.11.2023 року.
Так, посадовими особами контролюючого органу було прийнято рішення №10741264/42831345 від 19.03.2024 р.
Позивач досудовому порядку оскаржував порядку рішення суб`єкта владних повноважень, однак скарга залишалася без задоволення, а рішення без змін.
Не погоджуючись із таким рішенням суб`єкта владних повноважень позивач звернувся до Харківського окружного суду за захистом своїх прав.
По суті спірних вимог суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику /пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку: б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Документами, що містяться в матеріалах справи підтверджено реальність господарської операції, а саме судом встановлено, що транспортування сировини та матеріалів здійснюється власними транспортними засобами позивача.
На балансі ТОВ "ІМЕКС МАКС" знаходяться наступні транспортні засоби: Fiat Doblo державний номер НОМЕР_1 ; загальний вантажний бортовий автомобіль ТАТА, державний номер НОМЕР_2 ; напівпричіп KRONE SDP 27, 2004 року випуску, державний номер НОМЕР_3 ; тягач сідловий Renault Premium, державний номер НОМЕР_4 .
Розвантаження навантаження товарів та матеріалів здійснюється власними силами підприємства.
Для цього ТОВ "ІМЕКС МАКС" придбало необхідне для цього обладнання: електричний штабелер; вилковий навантажувач; навантажувач штабелер; рокла.
Наявність даного обладнання на балансі підприємства підтверджується довідкою з реєстру основних засобів № 1 від 31.12.2023 року.
Складування та збереження сировини та матеріалів здійснюється на території виробничих приміщень в будівлі, яку ТОВ "ІМЕКС МАКС" орендує у ТОВ "РЕКЛАМНА АГЕНЦІЯ ХІ" (код ЄДРПОУ 41164235) за адресою м. Харків, пр. Перемоги 55Е. (Договір оренди №28022022 від 28.02.2022 року).
Для підтвердження наявності руху та залишків сировини, матеріалів та готової продукції додаються оборотно-сальдові відомості на яких ведеться облік запасів.
На виробництві використовуються високотехнологічні автоматичні лінії з фасування, змішування та дозування сировини, що дозволяє забезпечити високу продуктивність.
За таких обставин, обсяг виробництва для забезпечення поточних продажів забезпечуються працівниками на погодинної оплаті - фактично за одну зміну може бути виготовлено 70 тис. шт. продукції.
Податкова накладна № 34 від 13.11.2024, складена на покупця ТОВ "ЕПІЦЕНТР К". Між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕПІЦЕНТР К" (код ЄДРПОУ 32490244) (Покупець) та ТОВ "ІМЕКС МАКС" (код ЄДРПОУ 42831345) (Постачальник) було укладено Договір поставки № 556АГ від 09.06.2020 року.
В межах даного Договору ТОВ "ІМЕКС МАКС" 13.11.2023 року поставив ТОВ "ЕПІЦЕНТР К" товари за видатковою накладною № 34 від 13.11.2023 року суму 11395,44 гривень, у тому числі ПДВ 1899,24 гривень. Видаткова накладна 1360 від 13.11.2023 року.
При складанні податкової накладної № 34 від 13.11.2023 року ТОВ "ІМЕКС МАКС" було дотримано вимоги пункту 187.1 статті 187 та пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України.
Податкова накладна була складена за виникненням події, що сталася раніше, а саме на дату відвантаження товару. Відповідно до пункту 2.2 Договору 556 АГ від 09.06.2020 року поставка товару здійснюється на умовах DDP- пункт поставки згідно замовлення покупця (Інкотермс 2020).
Постачальник здійснює поставку товару своїм транспортом. Склад Постачальника, розташований за адресою: м. Харків, проспект Перемоги 55 Е. Згідно умов договору № 556 АГ від 09.06.2020 року: п.п. 9.1 Оплата здійснюється у розмірі повної вартості реалізованого Товару шляхом безготівкового переказу на поточний рахунок постачальника, вказаний в реквізитах Договору. п.п 9.2 Оплата за поставлений Постачальником Товар здійснюється Покупцем один раз на тиждень. п.п 9.3 Оплата здійснюється Покупцем на підставі договору.
У зв`язку з цим ми не маємо можливості надати платіжне доручення про сплату поставки по видатковій накладній № 1360 від 13.11.2023 року. Платіжні документи про перерахування коштів за реалізований товар. Слід зауважити, що сума Видаткової накладної № 1360 від 13.11.2023 року дорівнює сумі зазначеній в податковій накладній № 34 від 13.11.2023 року та становить 11395,44 гривень, у тому числі ПДВ 1899,24 гривень.
Товар, переданий за видатковою накладною № 1360 від 13.11.2023 року, є товаром власного виробництва, який було виготовлено ТОВ "ІМЕКС МАКС" наступним чином. Порошок для чищення МАМО 500 г в асортименті виготовляється з наступних сировини та матеріалів: Пісок кварцевий мелений, сода кальцинована технічна, композиція FF віддушка, альфаолефін сульфонат натрію, етикетки, пакувальні матеріали.
Документи, підтверджуючі господарські операції з поставки сировини та матеріалів:
1. Пісок кварцевий мелений у кількості 10000 кг був придбаний ТОВ "ІМЕКС МАКС" у контрагента ПАТ "НОВОСЕЛІВСЬКИЙ ГІРНИЧНО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" (код ЄДРПОУ 30773938) на підставі Договору поставки №47 від 13.01.2023 року, що підтверджується видатковою накладною № ГК-0006738 від 18.08.2023р., та платіжним дорученням № 1497 від 18.08.2023 ТОВ "ІМЕКС МАКС" по рахунку НОМЕР_5 на суму 26400,00 грн.
2. Пісок кварцевий мелений у кількості 10000 кг був придбаний ТОВ "ІМЕКС МАКС" у контрагента ПАТ "НОВОСЕЛІВСЬКИЙ ГІРНИЧНО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" (код ЄДРПОУ 30773938) на підставі Договору поставки №47 від 13.01.2023 року, що підтверджується видатковою накладною № ГК-0006408 від 11.08.2023р., та платіжним дорученням № 1466 від 10.08.2023 ТОВ "ІМЕКС МАКС" по рахунку НОМЕР_5 на суму 26400,00 грн.
3. Альфа-олефін сульфонат натрію у кількості 100 кг, та соду кальциновану технічну у кількості 1250 кг були придбані ТОВ "ІМЕКС МАКС" у контрагента ТОВ "Торговий дім "Макрохім" (код ЄДРПОУ 42934817) на підставі Договору поставки № 302-МХ від 25.08.2022 року, що підтверджується видатковою накладною № ТХ 015456 від 14.07.2023 року, видатковою накладною № ТХ001317 від 24.01.2023 року та платіжною інструкцією № 1384 від 14.07.2023 року та №786 від 20.01.2023 року ТОВ "ІМЕКС МАКС" по рахунку UA053071230000026004010806004 на загальну суму 52026.00 грн.
4. Композицію FF 3005 J віддушка у кількості 20 кг, та композицію FF 3041 JAWS - віддушка у кількості 5 кг були придбані ТОВ "ІМЕКС МАКС" у контрагента ТОВ "КФФ ГРУПП" (код ЄДРПОУ 44745787), що підтверджується видатковою накладною № 2133 від 16.06.2023 року, та платіжним дорученням № 1281 від 16.06.2023 ТОВ "ІМЕКС МАКС" по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 12865,92 грн.
5. Банка підсипки на 600 мл. Біла у кількості 20000 шт був придбаний ТОВ "ІМЕКС МАКС" у контрагента ТОВ "ЮАПЛАСТ" (код ЄДРПОУ 44953849) на підставі Договору поставки № 1 від 01.04.2023 року, що підтверджується видатковою накладною № 8 від 17.08.2023 року, та платіжною інструкцією №1493 від 17.08.2023 ТОВ "ІМЕКС МАКС" по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 74400,00 грн.
6. Корпус банки БТХ 1-0,6 л. біла у кількості 15000 шт. був придбаний ТОВ "ІМЕКС МАКС" у контрагента ТОВ НВП "ПОЛІПАК" (код ЄДРПОУ 24429825), що підтверджується видатковою накладною № 512 від 14.07.2023 року, та платіжною інструкцією № 1350 від 06.07.2023 ТОВ "ІМЕКС МАКС" по рахунку НОМЕР_5 на суму 70000,00 грн.
7. Етикетка порошок для чищення ТМ МАМО в асортименті були придбані ТОВ "ІМЕКС МАКС" у контрагента ТОВ "КОНСОЛЬ" (код ЄДРПОУ 20086083) згідно договору № 05/09 від 05.09.2022 року, що підтверджується видатковою накладною № 63 від 12.01.2023 року, № 1831 від 01.09.2023 року та платіжними інструкціями № 742 від 05.01.2023, №1551 від 04.09.2023 ТОВ "ІМЕКС МАКС" по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 48462,30 грн.
8. Кришка у кількості 120000 шт. була придбана ТОВ "ІМЕКС МАКС" у контрагента ПП "БІСТАР" (код ЄДРПОУ 30557605), що підтверджується видатковими накладними №121 від 12.07.2023 року та № 211 від 21.07.2023 року та платіжними інструкціями №1372 від 12.07.2023 року та №1240 від 07.06.2023 року на загальну суму 80000,00 грн. Товар Порошок для чищення МАМО 500 г в асортименті виготовляється за допомогою обладнання, та яке належить ТОВ "ІМЕКС МАКС" на праві власності а саме: автомат змішувально-фасувальний зі шнековим дозатором моделі СФШ -500, етікерувальний автомат LS 208 з трьома аплікаторами для плоскої та циліндричної тари компресорна установка -РМ -3128.01, конвеєр КЛС -7.5-0.25 К, конвеєр КЛС -7.5-0.25 К, мішалка V образна для сухих сумішей нержавіюча сталь 70 л, кішалка для сухих сумішей нержавіюча сталь 100 л, млин нержавіючий для дрібного помелу, пакувальна машина УМТ -600 П02 з пневматичним запаювачем, принтер струмний маркиратор Elfin 1S InkJet Printer, транспортер завантажувальний ковшовий ЗТ-1, транспортер завантажувальний ковшовий ЗТ-1, шнековий змішувач 50 л .
Про наявність на дату відвантаження товару в необхідній кількості свідчить накладна про передачу готової продукції № 147 від 13.11.2023 року, оборотно-сальдова відомость пo рахунку №26 "Готова продукція" за звітний період. Отримання матеріалів, сировини, обладнання та відвантаження товару здійснювалося безпосередньо директором ТОВ "ІМЕКС МАКС".
Виготовлення товару здійснювалося штатними працівниками, штатний розпис, затверджений наказом № 1Ш від 01.01.2024.
Виробництво та зберігання товару здійснюється ТОВ "ІМЕКС МАКС" у приміщеннях за адресою: м. Харків, проспект Перемоги 55Е, яке перебуває у користуванні ТОВ "ІМЕКС МАКС" на підставі Договору оренди № 28022022 від 28.02.2022 року.
Отже, товар Порошок для чищення "ТМ МАМО" код УКТЗЕД 3402 був виготовлений ТОВ "ІМЕКС МАКС" власними силами.
Таким чином, суд дійшов висновку про реальність господарських операцій між позивачем та контрагентами.
Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг. а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг. є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів, послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу. що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податковоїнакладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначениху пункті 3 цього Порядку.
Реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1 ) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування: 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку: 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Так, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної слугувало те, що податкова накладна відповідає вимогам пунктів Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Водночас, на момент формування квитанції, якою зупинено реєстрацію податкової накладної, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.
Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги. зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги. що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відтак, пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 Критеріїв ризиковості здійснення операцій містить одну із можливих ознак ризиковості здійснення операцій, якою є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги. зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги. зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги. зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.
Відтак, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Крім того, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.
Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено,здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляд питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі серед яких:
-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них:
-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є; ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до вимог пунктів 201.1. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
Таким чином позивачем на підтвердження виникнення податкових зобов`язань, були надані документальні підтвердження.
Разом із тим, суд зазначає, що вимога п. 1 ст. 6 Конвенції щодо обґрунтовування судових рішень не може розумітись як обов`язок суду детально відповідати на кожен довід заявника. Стаття 6 Конвенції також не встановлює правил щодо допустимості доказів або їх оцінки, що є предметом регулювання в першу чергу національного законодавства та оцінки національними судами. Проте Європейський суд з прав людини оцінює ступінь умотивованості рішення національного суду, як правило, з точки зору наявності в ньому достатніх аргументів стосовно прийняття чи відмови в прийнятті саме тих доказів і доводів, які є важливими, тобто такими, що були сформульовані заявником ясно й чітко та могли справді вплинути на результат розгляду справи.
У ході розгляду справи суд надав оцінку усім обставинам справи, котрі мають юридичне значення для правильного вирішення спору та здатні вплинути на результат вирішення спору. Інші доводи сторін висновки суду не спростовують.
Враховуючи вищенаведене, спірні рішення є такими, що не ґрунтуються на приписах закону, а тому підлягають скасуванню.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Згідно ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
З урахуванням вищевикладеного, повно і всебічно з`ясувавши обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, оцінюючи наявні в справі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні на предмет належності, допустимості та достовірності кожного доказу окремо, а також достатності та взаємного зв`язку доказів у їх сукупності, як того вимагає процесуальне законодавство, проаналізувавши норми матеріального права, які належить застосувати до спірних правовідносини, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. 8, 9, 10, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 257, 258, 262, 278, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" (код ЄДРПОУ 42831345, просп. Науки, буд. 54, м. Харків, 61072) до Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10741264/42831345 від 19.03.2024 р.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 34 від 13.11.2023 року ТОВ "ІМЕКС МАКС" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію 29.11.2023 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" (код ЄДРПОУ 42831345, просп. Науки, буд. 54, м. Харків, 61072) суму судового збору у розмірі 1514,00 грн. (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять гривень).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" (код ЄДРПОУ 42831345, просп. Науки, буд. 54, м. Харків, 61072) суму судового збору у розмірі 1514,00 грн. (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять гривень).
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 26 вересня 2024 року.
Суддя Н.А. Полях
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2024 |
Оприлюднено | 30.09.2024 |
Номер документу | 121904994 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Полях Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні