Ухвала
від 26.09.2024 по справі 520/10218/23
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

26 вересня 2024 року

м. Київ

справа №520/10218/23

адміністративне провадження № К/990/36381/24

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Ханової Р. Ф.,

суддів - Бившевої Л. І., Олендера І. Я.,

перевіривши касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Н.К.С.-13»

на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 12 березня 2024 року

та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2024 року

у справі № 520/10218/23

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АСК - Торгагротранс"

до Головного управління ДПС у Харківській області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, --

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 12 березня 2024 року, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2024 року, позов залишено без задоволення.

25 вересня 2024 до Верховного Суду надійшла касаційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «Н.К.С.-13» на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 12 березня 2024 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2024 року у справі № 520/10218/23.

При вирішенні питання щодо можливості відкриття касаційного провадження за зазначеною касаційною скаргою суд виходить з такого.

Однією з основних засад (принципів) адміністративного судочинства є забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення у випадках, визначених законом (частина третя статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Частиною першою статті 328 КАС України встановлено, що учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Відповідно до частини шостої статті 328 КАС України особа, яка не брала участі у справі, якщо суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, має право подати касаційну скаргу на судове рішення лише після його перегляду в апеляційному порядку за її апеляційною скаргою, крім випадку, коли судове рішення про права, свободи, інтереси та (або) обов`язки такої особи було ухвалено безпосередньо судом апеляційної інстанції. У разі відкриття касаційного провадження за касаційною скаргою особи, яка не брала участі у справі, але суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, така особа користується процесуальними правами і несе процесуальні обов`язки учасника справи.

Аналіз частин першої та шостої статті 328 КАС України дає підстави для висновку про те, що право на касаційний перегляд не є абсолютним і може бути реалізоване лише у випадках, встановлених законом. При цьому, особа, яка не брала участі у справі, може подати касаційну скаргу лише за умови перегляду апеляційним судом її апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції.

Такий підхід, на переконання колегії суддів, законодавцем передбачений з тією метою аби переглядаючи справу в касаційному порядку, Верховний Суд, який відповідно до частини третьої статті 125 Конституції України є найвищим судовим органом, забезпечив виконання функції "суду права", який за допомогою загальної правозастосовчої діяльності дозволяє досягнути єдності судової практики, забезпечення якої є реалізацією принципу правової визначеності, що є одним із фундаментальних аспектів верховенства права та гарантує розумну передбачуваність судового рішення. Крім того, саме така діяльність Верховного Суду забезпечує дотримання принципу рівності всіх громадян перед законом, який втілюється шляхом однакового застосування судом тієї самої норми закону в однакових справах щодо різних осіб.

Зазначене знайшло своє відображення і у статті 341 КАС України, якою визначено межі касаційного перегляду, зокрема, визначено, що суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права; суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

Як вбачається з матеріалів поданої касаційної скарги, предметом судового розгляду у цій справі була правомірність винесених податковим органом податкових повідомлень-рішень, якими визначені податкові зобов`язання позивачу, виходячи з аналізу його господарських відносин, зокрема, з Товариством з обмеженою відповідальністю «Н.К.С.-13»

Товариство з обмеженою відповідальністю «Н.К.С.-13» у суді першої інстанції не брало участі у розгляді справи, апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції не подавало.

Перегляд рішення суду першої інстанції в апеляційному порядку відбувався за скаргою позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "АСК - Торгагротранс" і за результатами перегляду якої судове рішення залишено без змін.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Н.К.С.-13» у своїй касаційній скарзі просить рішення суду першої інстанції та постанову апеляційного суду скасувати і направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

Отже, враховуючи, що предметом касаційного перегляду є рішення суду першої інстанції після його апеляційного перегляду не за скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Н.К.С.-13» (особи, яка не брала участі у справі), колегія суддів вважає, що права на касаційне оскарження рішення Харківського окружного адміністративного суду від 12 березня 2024 року та постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2024 року у справі № 520/10218/23 зазначена особа не набула. Таке право у Товариства може виникнути у випадку апеляційного перегляду рішення суду першої інстанції за його скаргою.

Згідно пункту 1 частини першої статті 333 КАС України, суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

Враховуючи зазначене, у відкритті касаційного провадження належить відмовити, оскільки Товариства з обмеженою відповідальністю «Н.К.С.-13» подало касаційну скаргу на судові рішення, що не підлягають касаційному оскарженню цією особою.

На підставі вищенаведеного та керуючись статтями 328, 333, 359 КАС України,

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Н.К.С.-13» на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 12 березня 2024 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2024 року у справі № 520/10218/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АСК - Торгагротранс" до Головного управління ДПС у Харківській областіпро визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

СуддіР.Ф. Ханова Л.І. Бившева І.Я.Олендер

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення26.09.2024
Оприлюднено27.09.2024
Номер документу121907866
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/10218/23

Ухвала від 26.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 25.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Постанова від 25.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Рішення від 12.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні