справа № 760/15896/24
провадження № 3/760/5494/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.08.2024 м. Київ
Суддя Солом`янського районного суду м. Києва Застрожнікова К.С., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Київської митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,громадянина України, керівника ТОВ «СПЕЦІНДУСТРІАЛ», код ЄДРПОУ 44684468, адреса: 69009, м. Запоріжжя, вул. Теплична, буд. 23-б, кв. офіс. 1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ,
за фактом вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України,-
ВСТАНОВИВ:
До Солом`янського районного суду міста Києва надійшов протокол про порушення митних правил № 0500/10000/24 від 06.06.2024 р., складений головним державним інспектором оперативного відділу № 1 управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Київської митниці, Поліщук О.В .
Зі змісту протоколу слідує, що 05.05.2023 в зоні митного контролю Київської митниці, відділу митного оформлення № 1 митного поста «Вишневе», за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ (далі - МД) № 23UA100060409719U3 здійснено митне оформлення товару «Килими та килимове покриття для підлоги із синтетичних матеріалів, в яких текстильний матеріал служить лицьовою поверхнею виробу в процесі його експлуатації, ворсові, оброблені, з ворсом типу "вільтон", ткані, нетафтингові, нефлоковані, невузликові, машинного виготовлення, без каркасу, готові. Килимові вироби складаються із синтетичної нитки та грунтової основи. Нитки, які утворюють ворс, виготовлені з синтетичних ниток, грунтову основу виготовлено з природних лубяних волокон джуту, з додаванням синтетичних волокон та клею. Ворс: поліпропілен, акрил, загальні розмір та кількість - 12181,33 кв.м., (15789 шт.)200х300 см - 1 шт.,200х290 см - 73 шт.,200х200 см - 1 шт.,160х230 см - 113 шт.,150х230 см - 4 шт.,250х500 см - 1 шт.,240х340 см - 6 шт.,300х400 см - 16 шт.,120х180 см - 1 шт.,120х200 см - 6 шт.,100х200 см - 2 шт.,80х150 см - 178 шт.,150х230 см - 71 шт.,150х300 см - 36 шт.,200х300 см - 199 шт.,200х400 см - 29 шт.,160х230 см - 4 шт.,80х150 см - 129 шт.,120х200 см - 128 шт.,60х110 см - 185 шт.,150х220 см - 1 шт.,200х290 см - 2 шт.,250х350 см - 28 шт.,300х400 см - 26 шт.,120х3000 см - 13 шт.,150х3000 см - 9 шт.,200х3000 см - 7 шт.,60х100 см - 7260 шт.,60х50 см - 7260 шт. Виробник: "MARMARIS HALI IC VE DIS TIC. LTD. STI.". Торгівельна мара: немає даних. Країна виробництва: TR.», вагою брутто 20 390 кг, нетто - 19 640 кг, у кількості 12 181,33 м2 та вартістю 43 243,72 доларів США.
Відповідно до вказаної митної декларації відправником/експортером товару виступала компанія «MARMARIS HALI IC VE DIS TIC. LTD. STI.» (3 Organize Sanayi Bolgesi Mehmet Batalli Blv. No: 41 Sehitkamil / Gaziantep / Туреччина), одержувачем/імпортером - ТОВ «Спеціндустріал» (код ЄДРПОУ 44684468).
З метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг зазначеного товару декларантом ФОП ОСОБА_3 (код ДРФО НОМЕР_2 ), на підставі договору про надання послуг від 11.04.2023 № 11-04/23-KB, укладеного з ТОВ «Спеціндустріал», до митниці були надані наступні документи:
- зовнішньоекономічний контракт купівлі-продажу від 11.04.2023 № IG-04-2023, укладений покупцем - ТОВ «Спеціндустріал» (Україна) та компанією-продавцем «INNOVATION GOODS SUPLY sp. z.o.o.» (ul. Solec, nr 18/20, 00-410, Warsaw, Poland);
- інвойс від 29.04.2023 № IGS-290423-1 з пакувальним листом до нього;
- CMR від 29.04.2023 № 000151;
- копія митної декларації відправлення від 29.04.2023 № 23270100EX00028943;
- сертифікат про походження товару (Certificate of origin) від 29.04.2023
№ MM 0667362;
- інші документи, зазначені у графі 44 вказаної митної декларації.
Під час декларування вказаного товару декларантом, відповідно до Закону України «Про Митний тариф України» від 19.10.2022 №2697-IX, застосовано пільгову ставку мита на товари, що ввозяться на митну територію України суб`єктами господарювання.
Так, відповідно до графи 47 «розрахунок податків» митної декларації № 23UA100060409719U3 декларантом застосовано пільгову ставку мита 8%, замість повної - 30 %, але не менш як 3,5 євро за 1 м2. Сума податків сплачена у розмірі 468 083,24 грн. (ввізне мито -126 508,98 грн., ПДВ -341 574,26 грн.).
Для підтвердження країни походження товару та правомірності застосування пільгової ставки ввізного мита декларантом було надано сертифікат про походження товару (Certificate of origin) від 29.04.2023 № MM 0667362.
12.03.2024, листом Департаменту контролю та адміністрування митних платежів Держмитслужби від 12.03.2024 № 15/15-03-01/7.8/1319 «Про результати перевірки сертифікатів про походження товару» на адресу Київської митниці (вхід. митниці № 8000/4-15) скеровано лист Регіонального управління митної та зовнішньої торгівлі Турецької Республіки від 07.03.2024 № Е-60546075-205-00094749751 про результати перевірки сертифікатів про походження товару, в тому числі від 29.04.2023 № MM 0667362.
Зі змісту вказаного вище листа слідує, що сертифікат про походження товару
№ MM 0667362 не видавався компетентними органами Турецької Республіки,
а компанія, вказана у цьому сертифікаті, не здійснювала експорт товарів з Туреччини.
Отже, при митному оформленні товару «Килими та килимове покриття для підлоги із синтетичних матеріалів…» за МД від 05.05.2023 № 23UA100060409719U3 декларантом неправомірно застосовано пільгову ставку мита 8%.
Згідно з службовою запискою митного поста «Вишневе» від 06.06.2024 № 28-03/28-03-01/19243 різниця митних платежів за митною декларацію
№ 23UA100060409719U3 (за повною ставкою мита) становить 1 919 936,72 грн., з яких ввізне мито - 1 599 947,27 грн., ПДВ - 319 989,45 грн.
Відповідно до положень статті 43 Митного кодексу України (редакції 20.05.2023) документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару або засвідчена декларація про походження товару, або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару.
Країна походження товару заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення назви країни походження товару та відомостей про документи, що підтверджують походження товару, у митній декларації, крім випадків, якщо обов`язкове подання оригіналу такого документа для цілей визначення країни походження товару передбачено законами України або міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом цієї країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару.
Згідно з ч. 5 статті 280 Митного кодексу України ввізне мито є диференційованим щодо товарів, що походять з держав, які спільно з Україною входять до митних союзів або утворюють з нею зони вільної торгівлі. У разі встановлення будь-якого спеціального преференційного митного режиму згідно з міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, застосовуються преференційні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.
До товарів, що походять з України або з держав - членів Світової організації торгівлі, або з держав, з якими Україна уклала двосторонні або регіональні угоди щодо режиму найбільшого сприяння, застосовуються пільгові ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України, якщо інше не встановлено законом.
До решти товарів застосовуються повні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів з питань обкладення ввізним митом товарів та інших предметів, що ввозяться на митну територію України» від 03.04.1997 № 170/97-ВР затверджено Перелік країн, з якими Україною укладено угоди про вільну торгівлю та торговельно-економічні угоди з наданням режиму найбільшого сприяння або національного режиму та встановлено, що при ввезенні на митну територію України товарів та інших предметів походженням із зазначених у переліку країн застосовуються пільгові ставки ввізного мита.
Згідно з Додатком до вказаного Закону Туреччина входить до країн, з якими укладено торговельно-економічні угоди з наданням режиму найбільшого сприяння або національного режиму.
Статтею 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Декларантом до митної декларації, серед інших відомостей, вносяться такі відомості:
- відомості про товари: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); назва країни походження товарів (за наявності);
- відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про надання забезпечення сплати митних платежів: ставки митних платежів; застосування пільг зі сплати митних платежів; суми митних платежів, тощо.
Згідно зі статтею 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.
З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації (статті 264 Митного кодексу України.)
Відповідно до змісту договору про надання послуг від 11.04.2023 № 11-04/23-KB (далі - Договір), укладеного між ФОП ОСОБА_3 (Виконавець) та
ТОВ «Спеціндустріал» в особі директора ОСОБА_1 (Замовник), обов`язком Замовника визначено надати всі необхідні документи та необхідну інформацію для митного оформлення товару, відповідно до чинного законодавства (п. 3.2.1 ч 3.2 Розділу 3 «Обов`язки сторін» Договору).
Замовник несе повну юридичну та матеріальну відповідальність за достовірність даних, що заявлені у поданих документах» (п. 3.2.1 ч 3.2 Розділу 3 «Обов`язки сторін» Договору).
Таким чином, керівником ТОВ «Спеціндустріал» (код ЄДРПОУ 44684468) ОСОБА_1 вчинено протиправні дії, спрямовані на зменшення розміру сплати митних платежів у розмірі 1 919 936,72 грн., шляхом надання документів, що містять неправдиві відомості щодо країни походження товару.
У судовому засіданні представник Київської митниці Король Л.І. підтримав скерований до суду протокол, просив притягнути до відповідальності ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.
Представник ОСОБА_1 адвокат Кінько О.В. заперечувала проти притягнення до відповідальності ОСОБА_1 , подала до суду письмові заперечення, зі змісту яких слідує, що переміщення ТОВ «Спеціндустріал» товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: зовнішньоекономічний контракт купівлі-продажу від 11.04.2023 №IG-04-2023, укладений покупцем ТОВ «СПЕЦІНДУСТРІАЛ» та компанією-продавцем «INNOVATION GOODS SUMPLY sp. z.o.o.» (ul. Solec, nr 18/20, 00-410, Warsaw, Poland); Інвойс від 24.04.2023 N?IGS-290423-1; Пакувальний лист від 29.04.2023 №IGS-290423-1; Копія міжнародної транспортної декларації CMR від 29.04.2023 № 000151; Сертифікат про походження Товару (Certificate of origin) від 29.04.2023 №ММ0667362; Прайс лист з умовами доставки DAP в Україну від 29.04.2023 №IGS-08; Інші документи зазначені в графі 44 Митної декларації; Брокерський контракт від 11.04.2023 №11-04/23- КВ; Додаткові документи листи про перенаправлення Товару та заміна одержувача, а саме на ТОВ «Спеціндустріал»; Копія митної декларації відправлення від 29.04.2023 № 23270100EX0028943 на експорт заповнена продавцем/відправником; (в пункті 16 країна походження зазначена Туреччина). Відповідно до умов зовнішньоекономічного контракту №IG-04-2023 від 11.04.2023, укладеного між ТОВ «Спеціндустріал» (Покупець) та «INNOVATION GOODS SUMPLY sp. z.0.0.» (Продавець), Продавець зобов`язаний поставити Товар, в асортименті та кількості, відповідно до Інвойс, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар, який є власністю Продавця. (пункти 1.1-1.3 Контракту). Згідно із п.3.2. Контракту «Оплата Товару здійснюється з відстрочкою на 90 днів з моменту перетину митного кордону України»; п 4.3 Продавець здійснює поставку товару на умовах, що вказується в інвойсах, попередньо письмово чи усно угоджених сторонами; п 4.4. Контракту «Продавець надає Покупцю інформацію про передбачувану поставку у вигляді E-mail, Скан-копії або у вигляді твердої оферти; Продавець зобов`язаний в інвойсах та інших супровідних документах вказати всю необхідну інформацію про товар; п 5.2 Разом з Товаром Продавець надає відвантажувальну документацію: оригінали та копії документів; товаросупровідні накладні; пакувальний лист на кожну партію Товару із зазначенням ваги Брутто/Нетто; п 7.2 Претензії пов?язані з кількістю Товару і якістю упаковки повинні бути пред?явлені покупцем не пізніше 30 (тридцяти) днів після дати отримання Товару. Договори на перевезення товару та замовлення транспортних засобів з місця завантаження до місця доставки товару здійснювалось продавцем товару, оскільки відповідно по умов зовнішньоекономічного договору та інвойсу №IGS-06 від 11.04.2024 поставка здійснювалась на умовах DAP, в редакції INCOTERMS-2020, - постачання в місце призначення - місто Київ Україна. Всі витрати по завантаженню Товару у транспортний засіб та транспортування до м. Київ, Україна здійснюються за рахунок продавця. Продавець укладає договір с перевізником, сплачує експортні, імпортні, транзитні мита, маркує, пакує та перевозить товар в зазначене місце призначення та готує його до розвантаження. Отже Продавець готує товар, а покупець повинен прийняти його й оплатити. Для митного оформлення надавались зазначені в вантажній митній декларації документи агенту з митного оформлення ОСОБА_3 , шляхом надсилання документів засобами електронного зв`язку, на виконання п 3.2.1 ч. 3.2. Розділу 3 «обов`язки сторін» Договору №11-04/23-КВ від 11.04.2023р., укладеного між ТОВ «Спеціндустріал» та ФОП ОСОБА_3 . Таким чином, лист про припущення непідтвердження країни походження не є повідомленням про порушення митних правил директором товариства ТОВ Спеціндустріал. Щодо подання документів до митного оформлення: Відповідно до положень ст. 335 МК України під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі документи та відомості, зокрема, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку з застосуванням захисних заходів. Незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України щодо пропуску товарів через митний кордон України, крім тих, що необхідні виключно для поміщення товарів у митний режим. У відповідності до ч. 1 ст. 198 МК України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України подані зазначені у ВМД документи, отримані разом з товаром. Сканкопії документів, зазначених в митних деклараціях, були отримані електронною поштою від продавця після митного оформлення на експорт, відповідно до умов договору. Товаросупровідні документи були надані водіям під пакет документів, зазначений в CMR та інвойсах. Зазначені вимоги були виконанні ТОВ "Спеціндустріал» в повному обсязі. Документи, необхідні для внесення в графу 44 , довірена особа ОСОБА_3 вніс на підставі документів, отриманих в спосіб, передбачений договором, від постачальника Товару, про це свідчать відомості, що містить Міжнародна автотранспортна накладна (CMR) від 29.04.2023, яка була заповнена відправником від імені Продавця. Зокрема, відомості про країну походження товару митними органами встановлено з інвойсу, сертифікату якості та міжнародної автотранспортної накладної. Комерційні документи по вказаному зовнішньоекономічному контракту були складені та оформлені безпосередньо продавцем, тобто інформація про найменування вантажу, вагу, вартість, а також про країну виробництва (країну походження) вносилась продавцем на підставі відомостей, що попередньо передували придбанню цією компанією даного товару. Основним документом для перевезення вантажів в Україні є товарно-транспортна накладна (ТТН), її використовують для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку вантажу, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи. В підтвердження отримання ТОВ «Спеціндустріал» супроводжуючих документів разом з Товаром, зокрема з сертифікатом країни походження, до заперечень долучені матеріали справи листування між ТОВ «Спецідустріал» та компанією-продавцем «INNOVATION GOODS SUMPLY sp. z.o.0.». Компанія- продавць «INNOVATION GOODS SUMPLY sp. z.0.0.» разом з Товаром отримали супровідну документацію, зокрема сертифікат країни походження Товару, в компанії відправника. Таким, чином, відповідно до ст. 198, 355 МК України для пропуску через митний кордон товару, зазначених документів було достатньо для їх ідентифікації. Враховуючи, що CMR заповнювалась відправником 29.04.2023 на первісного покупця, то в ній зазначений інвойс від 29.04.2023року. З огляду на норму ст. 11 Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів від 19 травня 1956 р., - відправник додав до вантажної накладної необхідні документи та надав їх в розпорядження перевізника, і забезпечив його всією інформацією, якої він може потребувати. Зазначається, що директор ТОВ «Спеціндустріал» не мав умислу уникати сплати митних платежів чи зменшення їх розміру. У зв`язку із чим, звертається до суду із клопотанням про закриття провадження через відсутність у діях особи складу правопорушення.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши матеріали, додані до протоколу про порушення митних правил, а також подані учасниками провадження докази, суд дійшов до наступних висновків.
За змістом ч. 1 ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно з ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
У відповідності до ч. 1 ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч. 1 ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:
1) про проведення додаткової перевірки;
2) про накладення адміністративного стягнення;
3) про закриття провадження у справі.
Так, статтею 485 МК України передбачена відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Статтею 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
За змістом статті 485 Митного кодексу України склад вказаного правопорушення обумовлює наявність у діях декларанта особливої мети - ухилення від сплати податків та зборів, або зменшення їх розміру, та вини у формі прямого умислу. Тобто, диспозиція цієї статті передбачає спеціальну протиправну мету дій декларанта щодо заявлення неправдивих відомостей - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.
Наявність спеціальної протиправної мети однозначно вказує на те, що це правопорушення може бути вчинено тільки з умисною формою вини, оскільки на момент подачі митної декларації декларант повинен усвідомлювати факт заявлення неправдивих відомостей та умисно бажати, щоб заявлені ним неправдиві дані вплинули на розмір митних платежів, які йому доведеться сплатити за митне оформлення задекларованого ним товару.
Так, судом встановлено, що 05 травня 2023 року в зоні відділу митного оформлення №1 митного поста «Вишневе» Київської митниці, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг надійшли:
«Килими та килимове покриття для підлоги із синтетичних матеріалів, в яких текстильний матеріал служить лицьовою поверхнею виробу в процесі його експлуатації, ворсові, оброблені, з ворсом типу "вільтон", ткані, нетафтингові, нефлоковані, невузликові, машинного виготовлення, без каркасу, готові. Килимові вироби складаються із синтетичної нитки та грунтової основи. Нитки, які утворюють ворс, виготовлені з синтетичних ниток, грунтову основу виготовлено з природних лубяних волокон джуту, з додаванням синтетичних волокон та клею. Ворс: поліпропілен, акрил, загальні розмір та кількість - 12181,33 кв.м., (15789 шт.)200х300 см - 1 шт.,200х290 см - 73 шт.,200х200 см - 1 шт.,160х230 см - 113 шт.,150х230 см - 4 шт.,250х500 см - 1 шт.,240х340 см - 6 шт.,300х400 см - 16 шт.,120х180 см - 1 шт.,120х200 см - 6 шт.,100х200 см - 2 шт.,80х150 см - 178 шт.,150х230 см - 71 шт.,150х300 см - 36 шт.,200х300 см - 199 шт.,200х400 см - 29 шт.,160х230 см - 4 шт.,80х150 см - 129 шт.,120х200 см - 128 шт.,60х110 см - 185 шт.,150х220 см - 1 шт.,200х290 см - 2 шт.,250х350 см - 28 шт.,300х400 см - 26 шт.,120х3000 см - 13 шт.,150х3000 см - 9 шт.,200х3000 см - 7 шт.,60х100 см - 7260 шт.,60х50 см - 7260 шт. Виробник: "MARMARIS HALI IC VE DIS TIC. LTD. STI.". Торгівельна мара: немає даних. Країна виробництва: TR.», вагою брутто 20 390 кг, нетто - 19 640 кг, у кількості 12 181,33 м2 та вартістю 43 243,72 доларів США.
Товари направлялися на адресу ТОВ «Спеціндустріал» (код ЄДРПОУ 44684468) від відправника - компанії «MARMARIS HALI IC VE DIS TIC. LTD. STI.» (3 Organize Sanayi Bolgesi Mehmet Batalli Blv. No: 41 Sehitkamil / Gaziantep/ Туреччина).
Декларантом ТОВ «Спеціндустріал» ФОП ОСОБА_3 подано митну декларацію типу ІМ/40/ДЕ № 23UA100060409719U3, в якій задекларовано митну вартість товарів в розмірі 43 243,72 доларів США.
В якості товаросупровідних документів до вказаної митної декларації ФОП ОСОБА_3 , серед інших, було надано наступні документи, що стосуються вартості товару:
- зовнішньоекономічний контракт купівлі-продажу від 11.04.2023 № IG-04-2023, укладений покупцем - ТОВ «Спеціндустріал» (Україна) та компанією-продавцем «INNOVATION GOODS SUPLY sp. z.o.o.» (ul. Solec, nr 18/20, 00-410, Warsaw, Poland);
- інвойс від 29.04.2023 № IGS-290423-1 з пакувальним листом до нього;
- CMR від 29.04.2023 № 000151;
- копія митної декларації відправлення від 29.04.2023 № 23270100EX00028943;
- сертифікат про походження товару (Certificate of origin) від 29.04.2023 № MM 0667362;
- інші документи, зазначені у графі 44 вказаної митної декларації.
Під час декларування вказаного товару декларантом, відповідно до Закону України «Про Митний тариф України» від 19.10.2022 №2697-IX, застосовано пільгову ставку мита на товари, що ввозяться на митну територію України суб`єктами господарювання, а саме 8%, замість повної - 30 %, але не менш як 3,5 євро за 1 м2. Сума податків сплачена у розмірі 468 083,24 грн. (ввізне мито -126 508,98 грн., ПДВ -341 574,26 грн.).
Для підтвердження країни походження товару та правомірності застосування пільгової ставки ввізного мита декларантом було надано сертифікат про походження товару (Certificate of origin) від 29.04.2023 № MM 0667362.
Відповідно до умов зовнішньоекономічного контракту N?IG-04-2023 від 11.04.2023, укладеного між ТОВ «Спеціндустріал» (Покупець) та «INNOVATION GOODS SUMPLY sp. z.o..» (Продавець), Продавець зобов?язаний поставити Товар, в асортименті та кількості, відповідно до Інвойс, а Покупець зобов?язується прийняти та оплатити Товар, який є власністю Продавця. (пункти 1.1-1.3 Контракту). Згідно п.3.2. Контракту «Оплата Товару здійснюється з відстрочкою на 90 днів з моменту перетину митного кордону України». Продавець здійснює поставку товару на умовах, що вказується в інвойсах, попередньо письмово чи усно узгоджених сторонами; «Продавець надає Покупцю інформацію про передбачувану поставку у вигляді E-mail, Скан-копії або у вигляді твердої оферти. Продавець зобов?язаний в інвойсах та інших супровідних документах вказати всю необхідну інформацію про товар; п 5.2 Разом з Товаром Продавець надає відвантажувальну документацію: оригінали та копії документів; товаросупровідні накладні; пакувальний лист на кожну партію Товару із зазначенням ваги Брутто/Нетто; Претензії, пов?язані з кількістю Товару і якістю упаковки повинні бути пред?явлені покупцем продавцю не пізніше 30 (тридцяті) днів після дати отримання Товару; Договори на перевезення товару та замовлення транспортних засобів з місця завантаження до місця доставки здійснювалось продавцем товару, оскільки відповідно до умов зовнішньоекономічного договору та інвойсу N?IGS-06 від 11.04.2024 поставка здійснювалась на умовах DAP, в редакції INCOTERMS-2020, - постачання в місце призначення - місто Київ Україна. Всі витрати по завантаженню Товару у транспортний засіб та транспортування до м. Київ, Україна здійснюються за рахунок продавця. Продавець укладає договір с перевізником, сплачує експортні, імпортні, транзитні мита, маркує, пакує та перевозить товар в зазначене місце призначення та готує його до розвантаження.
Отже, за умовами контракту Продавець готує товар, а покупець повинен прийняти його й оплатити. Для митного оформлення надавались зазначені в вантажній митній декларації документи агенту з митного оформлення ОСОБА_3 , шляхом надсилання документів засобами електронного зв?язку, на виконання п 3.2.1 ч. 3.2. Розділу 3 «обов?язки сторін» Договору N?11-04/23-КВ від 11.04.2023р., укладеного між ТОВ «Спеціндустріал» та ФОП ОСОБА_3 .
Як вбачається з CMR від 14.04.2023: Пункт 2. Дані вантажоодержувача (найменування, країна, адреса, телефони) зазначено Marmaris hali IC VE TIC.LTD.STL від імені Innovation goods supply sp.Z.0.0. Пункт 4. Час навантаження, країна і точну адресу - точки відправлення вантажу - навантаження 14.04.2023 місце навантаження країна Турецька Республіка місто Газіантеп. В пункті 5 CMR зазначається перелік документів на вантаж, що йдуть в комплекті з накладної CMR: інвойс 14.04.2023.
Отже, місце завантаження та країну походження Товару, крім сертифікату походження Товару, підтверджує: митна декларація відправлення на експорт заповнена продавцем/відправником - п. 16 країна походження Туреччина; міжнародна товаро-транспортна накладна CMR - зазначено місце навантаження товару - країна Туреччина місто Газіантен та зазанчений експортер, що вказує, що Покупець отримав супровідні документи на товар, який вказував на те, що Товар виїхав з Туреччини.
Представник ОСОБА_1 долучила до матеріалів справи листування між ТОВ «Спецідустріал» та компанією - продавцем «INNOVATION GOODS SUMPLY sp. z.0.0.», відповідно до якого Компанія- продавць «INNOVATION GOODS SUMPLY sp. z.0.0.» разом з Товаром отримали супровідну документацію, зокрема сертифікат країни походження Товару, в компанії відправника.
Таким, чином, відповідно до ст. 198, 355МК України для пропуску через митний кордон товару, зазначених документів було достатньо для їх ідентифікації.
Судом також досліджено, лист Держмитслужби від 12.03.2024 № 15/15-03-01/7.8/1319, відповідно до якого сертифікат про походження товару № V 0708610 не видавався компетентними органами Турецької Республіки, а компанія, вказана у цьому сертифікаті, не здійснювала експорт товарів з Туреччини.
Водночас, суду не подані докази, на підтвердження обізнаності ОСОБА_1 у існуванні вищевказаних обставин, про які зазначено у листі Держмитслужби від 12.03.2024 № 15/15-03-01/7.8/1319, та не доведено, що ОСОБА_1 мав прямий умисел та мету на зменшення розміру сплати митних платежів при митному оформленні Товару.
Відповідно до статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до адміністративної відповідальності ґрунтується на конституційних принципах та правових презумпціях, які зумовлені визнанням і дією принципу верховенства права в Україні.
Притягнення до адміністративної відповідальності має здійснюватись у певному порядку, на підставі процесуальних норм, що регламентують провадження у справі про порушення норм законодавства.
При цьому провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законів.
В силу принципу презумпції невинуватості, діючого в адміністративному праві, всі сумніви у винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь.
Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.
Згідно ст.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.
Керуючись ст.247, 251-252 КУпАП, ст. 3, 95, 458-459, 470, 472, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Провадження у справі про притягнення громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «СПЕЦІНДУСТРІАЛ», код ЄДРПОУ 44684468, до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України, - закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя К.С. Застрожнікова
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2024 |
Оприлюднено | 01.10.2024 |
Номер документу | 121948705 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Застрожнікова К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні