ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.09.2024м. ДніпроСправа № 904/3212/24За позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Київ в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Дніпро
про стягнення плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажів
Суддя Крижний О.М.
Секретар судового засідання Дейнека А.В.
Представники:
Від позивача: Хлабистін Д.М., довіреність від 26.07.2024, адвокат
Від відповідача: Муходінов М.Л., довіреність №14/5149 від 22.12.2023, адвокат
СУТЬ СПОРУ:
Акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом, у якому просить стягнути з Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" плату за користування вагонами в сумі 1 533 933,00 грн та збір за зберігання вантажів в сумі 61 949,88 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у квітні 2024 року на адресу відповідача були прийняті до перевезення порожні вагони, станція призначення - Інгулець Придніпровської залізниці. У зв`язку з несвоєчасним забиранням вагонів, що прибували на адресу відповідача на станції призначення - Інгулець, а також на підходах до неї затримувались вагони, за що була нарахована плата за користування вагонами та збір за зберігання вантажу.
Відповідач проти задоволення позову заперечує, зазначає, що в спірний період вагони подавались з порушенням умов договору про експлуатацію, тому відомості плати за користування вагонами форми ГУ 46, складені для нарахування плати за користування вагонами, були підписані представниками відповідача із запереченнями. Відповідач вважає, що немає можливості приймати порожні вагони через забезпечення порожніми вагонами та перевищення переробної спроможності під`їзних колій. Вказує, що вагони пред`явлені в порушення договору № ПР/М-20240/НЮдч, п. 7, згідно якого вагони здаються на під`їзну колію Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" в тій кількості, в якій прибули, а фактично прибувало більше вагонів, а здавалось менше. Тому вважає, що плата за користування вагонами та збір за зберігання вантажу були нараховані неправомірно. Також відповідач зазначає, що позивачем було здійснено нарахування плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу без урахування вимог листа № ЦМ-13/693 від 05.04.2022, а саме не було виключено з часу користування вагонами час дії комендантської години за місцезнаходженням станції Інгулець (Дніпропетровська область). У зв`язку з чим, відповідачем було здійснено контр розрахунок плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу (додається) з урахуванням вимог вказаного листа та за здійсненим контррозрахунком загальна сума нарахованих плати за користування вагонами повинна складати - 900 841,44 грн з ПДВ, збір за зберігання вантажу 49660,80 грн з ПДВ. Відповідач вважає, що позивачем надлишково було нараховано 645380,64 грн з ПДВ. Зазначає, що з розрахунків, наданих позивачем, було виключено час затримки вагонів за час дії комендантської години за місцезнаходженням станції Інгулець (Дніпропетровська область), а саме час з 23.00 год. до 05.00 год.
У відповіді на відзив позивач не погоджується із запереченнями відповідача. Щодо заперечень відповідача про подачу вагонів з перевищення переробної спроможності під`їзних колій позивач зазначає, що наведені заперечення є взаємовиключними, адже відповідач покликаючись на передачу меншої кількості вагонів, ніж потрібно, одночасно покликається на перевищення переробної спроможності своїх під`їзних колій. Іншими словами, відповідач не маючи змоги прийняти вагони (як він стверджує) наполягав на подачі більшої кількості вагонів, що, само по собі, є абсурдом. Крім того, позивач зауважує, що відповідач не зазначає, про які саме вагони йде мова, що у свою чергу не дає змоги в принципі встановити факт події, на яку він посилається. Також позивач звертає увагу, що з наданих залізничних накладних вбачається, що відправниками спірних вагонів є не позивач, а інші юридичні особи контрагенти відповідача. Відтак, у спірних перевезеннях позивач виконував роль лише перевізника (посередника), який не визначає коли, куди і скільки вагонів слід відправити, позаяк це функціонал відправника. Іншими словами, вагонопотік регулюється виключно відправником та одержувачем на підставі укладених між ними договорів. Стосовно комендантської години позивач зазначає, що телеграфна вказівка № ЦМ-13/693 від 05.04.2022 є локальним (внутрішнім) нормативним актом залізниці, який не вносить змін/доповнень до Статуту залізниць України, Правил перевезень вантажів та укладених сторонами договорів. Відповідно, позивач мав всі законні підстави нараховувати плату та збори. Крім того, замовник звільняється від плати за користування вагонами за час існування певних обставин, перелік яких наведений у розпорядженні. До того ж вказані вище обставини засвідчуються актом загальної форми ГУ-23, який складається згідно з Додатком 6 до Правил користування вагонами. Позивач стверджує, що актів загальної форми з приводу вищенаведених виняткових обставин не складалось, відповідно відсутні підстави для звільнення відповідача від оплати нарахованих сум. Також позивач зауважує, що разом з позовом (додаток №12) були надані до суду копії пам`яток про подавання та забирання вагонів, які засвідчують факт цілодобової роботи відповідача та, відповідно, спростовують його твердження про неможливість приймання вагонів під час дії комендантської години.
Ухвалою суду від 05.08.2024 відкрито провадження у справі, ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження. Ухвалою суду від 12.09.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
У судовому засіданні 18.09.2024 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Під час розгляду справи судом досліджені докази, що містяться в матеріалах справи.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Предметом доказування у даній справі є: обставини укладання договору експлуатацію залізничної під`їзної колії; факт надання послуг; наявність перевізних документів - залізничних накладних; наявність наказів про затримку вагонів; наявність актів форми ГУ-23а та ГУ-23, накопичувальних карток форми ФДУ-92; правомірність здійснення розрахунків заявлених до стягнення плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу.
Так, судом встановлено, що 20.03.2020 між Акціонерним товариством "Українська залізниця" (залізниця) та Приватним акціонерним товариством "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" (власник колії) укладено договір №ПР/М-20240/НЮдч про експлуатацію залізничної під`їзної колії Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат", яка примикає до станцій Інгулець регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця".
Пунктом 1 цього договору передбачено що згідно із Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів залізничним транспортом і на умовах цього договору експлуатується під`їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станції Інгулець регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" стрілкою №5 до продовження станційної колії №3 та стрілкою №23 до продовження станційної колії №2. Під`їзна колія обслуговується власника локомотива. Межею під`їзної колії є знаки "Межа під`їзної колії", які встановлено на подовженні колії №3 біля вхідного світлофора НІ, на продовженні колії №2 біля вхідного світлофора НІІ.
Рух поїздів на під`їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України, Інструкції з сигналізації на залізницях України, Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під`їзній колії (п. 4 договору).
Здавання вагонів для під`їзної колії здійснюється за повідомленнями, які передає відповідальний працівник станції Інгулець по телефону відповідальному працівнику залізничного цеху ПрАТ "ІнГЗК" не пізніше ніж за 2 години до пред`явлення вагонів до здавання, з реєстрацією у "Книзі повідомлень про подавання вагонів під навантаження або вивантаження" форми ГУ-2 (п.5 договору).
Згідно з п. 6 договору вагони для під`їзної колії власника подаються локомотивом залізниці на одну з колій №1, 2, 3, IV, 5, 6, 7, 8, 9, 10 станції Інгулець за вказівкою чергового по залізничній станції де здійснюються передавальні операції з вагонами у технічному та комерційному відношенні. Подальший рух вагонів здійснюється локомотивом власника колії.
Всі вагони здаються на під`їзну колію у тій кількості в якій прибули на станцію Інгулець, але не більше 260 осей, вагою не більше 1430 тони (п.7 договору).
Відповідно до п. 8 договору про готовність вагонів до відправлення з під`їзної колії відповідальний працівник залізничного цеху ПрАТ "ІнГЗК" повідомляє по телефону відповідального працівника станції примикання Інгулець залізниці не пізніше ніж за одну годину до пред`явлення вагонів до здачі залізниці, з наступним надання письмового повідомлення за формою, встановленою Правилами користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 №113.
Час перебування вагонів на під`їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів залізницею власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів залізниці (п.10 договору).
Власник колії сплачує залізниці плату:
- за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами;
- за зберігання вантажів у вагонах - у разі затримки їх з причин, залежних від Власника, після закінчення терміну безоплатного зберігання, сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) - згідно з Правилами зберігання вантажів;
- інші збори і плати за додаткові роботи і послуги, що виконує залізниця для власника - згідно з діючими нормативними документами.
Збори і плати вносяться на підставі ст. 62 Статуту залізниць України у національній валюті України, на умовах попередньої оплати на поточний рахунок хі спеціальним режимом використання філії "ЄРЦД" (п. 14 договору)
У відповідності з п. 21 договору, в редакції додаткової угоди № 4 від 20.09.2021 цей договір вважається укладеним з моменту підписання його сторонами та скріплення печатками, і діє з 1 квітня 2020 року до 31 березня 2025 року включно.
На сайті Філії "Центр транспортної логістики" АТ "Укрзалізниця" (далі - філія "ЦТЛ" АТ "Укрзалізниця") було оприлюднено Договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом (далі - договір про надання послуг з організації перевезень), предметом якого є організація та здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученнях (експорт, імпорт) у власних вагонах перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах замовника, пов`язаних з цим супутніх послуг (далі - послуги) і проведення розрахунків за ці послуги. У розумінні договору користування вагоном не є орендою майна, а плата за використання (користування) власного вагона перевізника не є орендною платою (п.1.1 договору про надання послуг з організації перевезень).
Надання послуг за цим договором може підтверджуватись накладною, накопичувальною карткою, зведеною відомістю, відомістю плати за користування вагонами, відомістю плати за подавання/забирання вагонів та маневрову роботу, зведеними відомостями та іншими документами (п. 1.4 договору про надання послуг з організації перевезень).
Договір є публічним договором, за яким перевізник бере на себе обов`язок здійснювати надання послуг, пов`язаних з організацією та здійсненням перевезення вантажів залізничним транспортом загального користування кожному, хто до нього звернеться. Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх замовників, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги (п.1.5 договору про надання послуг з організації перевезень).
Договір з урахуванням змін до нього оприлюднюється перевізником як публічна пропозиція для укладення на веб-сайті httр://www.uz-саrgо.соm/ з накладенням кваліфікованого електронного підпису (п.1.6 договору про надання послуг з організації перевезень).
Договір укладається шляхом надання перевізником пропозиції укласти договір (оферти) і прийняття в цілому пропозиції (акцепту) другою стороною. Приймаючи пропозицію укласти договір друга сторона засвідчує, що ознайомилась та згодна з усіма умовами договору (п. 1.7 договору про надання послуг з організації перевезень).
Перевізник за результатом розгляду заяви (акцепту) направляє другій стороні у власній інформаційній системі повідомлення з накладенням КЕП:
- або про мотивоване повернення без розгляду заяви (акцепту) із зазначенням причин для такого повернення;
- або про дату укладення договору, присвоєння замовнику коду замовника як платника, коду вантажовідправника/вантажоодержувача. Код платника є номером договору з замовником (п. 1.9 договору про надання послуг з організації перевезень).
Договір є укладеним з дня надання замовнику перевізником Інформаційного повідомлення про укладення договору, але не раніше дня введення його в дію відповідно до п. 12.1 договору (п. 1.10 договору про надання послуг з організації перевезень).
Відповідач у встановленому порядку звернувся до Позивача з заявою про прийняття в цілому пропозиції (акцепт) укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом.
Позивач надав відповідачу повідомлення про укладення договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом №45-00190905/2020-0001 від 30.06.2020 року.
29.09.2023 оприлюднено нову редакцію договору про надання послуг з організації перевезень вантажів залізничним транспортом, яка вводиться в дію з 01.10.2023 та яку розміщено за посиланням: httр://uz-саrgо.соm/contractcariage.html.
У квітні 2024 року на адресу Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" залізницею були прийняті до перевезення порожні вагони, станція призначення Інгулець Придніпровської залізниці. Перевезення було оформлене накладними №№ 81251, 52323, 52325, 52319, 52322, 52321, 52320, 52324, 52326, 81183, 52392, 52387, 52391, 52390, 52389, 52397, 52388, 52396, 52393, 52395, 80792, 80788, 80790, 80800, 80797, 80793, 80801, 80804, 52363, 52362, 41217829, 41210923, 41217811, 41210931, 41221656, 41221664, 41065285, 41201161, 41187014, 41180399, 41179938, 41201153, 41201187, 41205329, 41208125, 46889721, 46867990, 46882965, 46889846, 46889762, 46889879, 46915906, 46928263, 41244328, 41238312, 41238635, 41238643, 41286725, 41267212, 43992999, 46961710, 49323728, 46948543, 46961736, 46948535, 46948584, 41291196, 41291188, 41291154, 41291030, 41291147, 41291048, 41291055, 41291063, 41291071, 41291089, 41291097, 41291105, 41291113, 41291121, 41291139, 41291287, 41291303, 41299553, 41299587, 41299595, 41299611, 41299629, 41291204, 41291212, 41291220, 41291238, 41291246, 41291253, 41291261, 41291279, 41301474, 41301441, 41301458, 41301466, 41301482, 41301508, 41301490, 41301516, 41299637, 41299660, 41299678, 41301409, 41301417, 41301433, 41301425, 41301607, 41301649, 41301656, 41301599, 41301664, 41301672, 41301680, 41301698, 41301524, 41301557, 41301532, 41301540, 41301565, 41301581, 41301573, 41299843, 41303066, 41303074, 41303082, 41303090, 41303108, 41303116, 41303124, 41299546, 41299603, 41299694, 41299736, 41299785, 41299801, 41299819, 41303330, 41303363, 41303355, 41303348, 41303389, 41303371, 41303397, 41303132, 41303165, 41303140, 41303157, 41303173, 41303322, 41303181, 41303314, 41303934, 41303926, 4130394, 41303959, 41303983, 41303975, 41303991, 41303413, 41303405, 41303439, 41303421, 41303850, 41303884, 41303900, 41303918, 41304122, 41304148, 41304130, 41304155, 41304163, 41304007, 41304015, 41304023, 41304031, 41304049, 41304064, 41304072, 41304114, 41304056, 41304106, 41321415, 41321407, 41321399, 41321431, 41321423, 41321449, 41321456, 41321316 41321324, 41321340, 41321332, 41321365, 41321357, 41321381, 41321373, 41322652, 41322637, 41321555, 41321530, 41322660, 41321548, 41322678, 41322645, 41321480, 41321464, 41321472, 41321498, 41321514, 41321522, 41321506, 41322793, 41322801, 41322785, 41322777, 41322769, 41322827, 41322819, 41322686, 41322694, 41322702, 41322710, 41322728, 41322751, 41322744, 41322736, 41325341, 41325374, 41322892, 41325358, 41325366, 41325382, 41322843, 41322835, 41322850, 41322868, 41322876, 41322884, 46998258, 46998233, 46998225, 46998274, 46956009, 46998266, 46998241, 46978920, 46956082, 46980181, 46992152, 46992087, 46988960, 46998209, 46998217, 46998308, 46998415, 46998423, 46998431, 46998282, 46998290, 41266164, 41232273, 41266206, 41266180, 41241787, 41266214, 41266222, 41194804, 41215054, 41215112, 41215088, 41215070, 41215138, 41215179, 41232240, 41268871, 41268889, 41268897, 41268905, 41268913, 41268921, 41268939, 41266248, 41266230, 41266313, 41266321, 41266339, 41266370, 41266354, 41268863, 41269069, 41269044, 41268954, 41269085, 41269077, 41269101, 41269127, 41269051, 41268947, 41268988, 41268996, 41268962, 41269002, 41269010, 41269028, 41269242, 41269259, 41269267, 41269275, 41269283, 41269291, 41269135, 41269150, 41269168, 41269176, 41269184, 41269192, 41269218, 41269226, 41269234, 41273053, 41271263, 41273061, 41272998, 41272907, 41273137, 41269309, 41273152, 41275413, 41269317, 41269325, 41269366, 41269382, 41269358, 41271198, 41286279, 41286022, 41286469, 41286774, 41286766, 41286154, 41286790, 41286782, 41277724, 41275454, 41286808, 41283854, 41284787, 41284886, 41284860, 41286931, 41286899, 41286881, 41286907, 41286964, 41286949, 41287004, 41286980, 41286972, 41286832, 41286824, 41286840, 41286857, 41286865, 41286873, 41289216, 41315243, 41313354, 41315268, 41315219, 41315276, 41315326, 41313180, 41313198, 41313230, 41313206, 41313248, 41313263, 41313305, 41313255, 41329541, 41329376, 41329509, 41329756, 41329764, 41329749, 41329772, 41329780, 41315433, 41315458, 41318890, 41315466, 41318833, 41318874, 41318882, 41330549, 41330564, 41330572, 41330523, 41330556, 41330663, 41330648, 41329806, 41329798, 41329822, 41329814, 41329830, 41329848, 41329863, 41329855, 41332149, 41332131, 41332065, 41332123, 41332073, 41330754, 41332115, 41330762, 41330739, 41330770, 41330788, 41330838, 41330796, 41332024, 41330812, 41332271, 41332248, 41332263, 41332255, 41332297, 41332289, 41332156, 41332305, 41332180, 41332172, 41332198, 41332206, 41332214, 41332222, 41332230, 41362542, 41354762, 41354812, 41354788, 41356528, 41362559, 41356270, 41354614, 41354648, 41354663, 41354671, 41354689, 41354655, 41354697, 41354739, 41364837, 41364860, 41364829, 41364910, 41364928, 41364944, 41364704, 41364985, 41364712, 41364746, 41364738, 41364753, 41364761, 41364779, 41364795, 41367061, 41367137, 41367160, 41367095, 41367087, 41367178, 41367079, 41365040, 41365073, 41365123, 41367004, 41366949, 41365081, 41367038, 41367046, 41378522, 41377631, 41378530, 41378548, 41378563, 41378613, 41378555, 41378621, 41374059, 41374042, 41378639, 41374125, 41374083, 41374067, 41377029, 41379710, 41385030, 41385006, 41385055, 41385014, 41384900, 41384892, 41379785, 41384918, 41384926, 41384975, 41384942, 41384934, 41384959, 41384991, 46878096, 41508995, 41509126, 46878104, 46878138, 46889853, 41385063, 41385113, 41385089, 41398140, 41385139, 41508961, 41398173, 41398165, 41398207, 46923447, 46923462, 46893533, 46893491, 46905527, 46923488, 46962635, 46905410, 46908877, 46909065, 46923439.
Позивач зазначає, що по прибуттю вагонів на станцію Інгулець вантажоодержувача було повідомлено про прибуття та готовність подавання вагонів на під`їзну колію відповідача, про що зроблені відповідні записи в Книзі повідомлень про час подавання вагонів під навантаження і вивантаження станції Інгулець.
Позивачем були складені акти ф. ГУ-23 станції Інгулець №№ 2036, 2037, 2055, 2064, 2092, 2106, 2125, 2128, 2140, 2172, 2174, 2175, 2181, 2196, 2207, 2218, 2229, 2236, 2254, 2255, 2295, з яких вбачається, що в період з 09.04.2024 по 19.04.2024 відповідачем несвоєчасно забирались вагони з колій станції Інгулець, що призвело до їх зайнятості та, відповідно, скупчення вагонів.
Відповідно до наказів № 58 від 10.04.2024, № 56 від 10.04.2024, № 64 від 11.04.2024, № 72 від 12.04.2024, № 75 від 14.04.2024 на підходах до станції призначення Інгулець, зокрема станціях Кривий Ріг - Головний, Кривий Ріг - Західний, Мусіївка, Кривий Ріг-Сортувальний, затримувались вагони.
У зв`язку з тим, що відповідач не був готовий прийняти вагони на свою під`їзну колію, з моменту запланованого часу подачі вагонів на підставі наказів про затримку було складено акти про затримку вагонів.
На підставі наказу №56 від 10.04.2024 складено акт про початок затримки №12 від 10.04.2024, акт про кінець затримки №13 від 13.04.2024 (період затримки з 01 год 22 хв 10.04.2024 по 16 год 15 хв 13.04.2024). Позивачем було передано відповідачеві повідомлення про затримку вагонів №12, яке підписане відповідачем із зауваженням: "з повідомленням не згодні, так як немає можливості приймати на під`їзні колії ПрАТ "ІНГЗК" порожні вагони через забезпечення порожніми вагонами та перевищення переробної спроможності під`їзних колій ПрАТ "ІНГЗК". Вільні колії 1, 2, 6. При наряді 159, забезпечення порожніми вагонами 159".
На підставі наказу №58 від 10.04.2024 складено акт про початок затримки №4 від 10.04.2024, акт про кінець затримки №5 від 13.04.2024 (період затримки з 04 год 19 хв 10.04.2024 по 13 год 05 хв 13.04.2024). Позивачем було передано відповідачеві повідомлення про затримку вагонів №4, яке підписане відповідачем із зауваженням: "з повідомленням не згодні, так як немає можливості приймати на під`їзні колії ПрАТ "ІНГЗК" порожні вагони через забезпечення порожніми вагонами та перевищення переробної спроможності під`їзних колій ПрАТ "ІНГЗК". Вільні колії 1, 4, 8. При наряді 159, забезпечення порожніми вагонами 159".
На підставі наказу №72 від 12.04.2024 складено акт про початок затримки №15 від 12.04.2024, акт про кінець затримки №17 від 17.04.2024 (період затримки з 16 год 10 хв 12.04.2024 по 02 год 42 хв 17.04.2024). Позивачем було передано відповідачеві повідомлення про затримку вагонів №15, яке підписане відповідачем із зауваженням: "з повідомленням не згодні, так як немає можливості приймати на під`їзні колії ПрАТ "ІНГЗК" порожні вагони через забезпечення порожніми вагонами та перевищення переробної спроможності під`їзних колій ПрАТ "ІНГЗК". Вільні колії 1, 7. При наряді 83, забезпечення порожніми вагонами 161".
На підставі наказу №75 від 14.04.2024 складено акт про початок затримки №14 від 14.04.2024, акт про кінець затримки №14 від 14.04.2024 (період затримки з 02 год 10 хв 14.04.2024 по 17 год 15 хв 14.04.2024). Позивачем було передано відповідачеві повідомлення про затримку вагонів №14, яке підписане відповідачем із зауваженням: "з повідомленням не згодні, так як немає можливості приймати на під`їзні колії ПрАТ "ІНГЗК" порожні вагони через забезпечення порожніми вагонами та перевищення переробної спроможності під`їзних колій ПрАТ "ІНГЗК". Вільні колії 1, 3, 10. Під обробкою 6, 7 колії.
На підставі наказу №64 від 11.04.2024 складено акт про початок/кінець затримки №1 від 11.04.2024 (період затримки з 03 год 30 хв 11.04.2024 по 12 год 15 хв 12.04.2024). Позивачем було передано відповідачеві повідомлення про затримку вагонів №1, яке підписане відповідачем із зауваженням: "з повідомленням не згодні, так як повідомлення невчасно".
Після повернення вагонів з під`їзної колії було нараховано плату за користування ними під час простоювання на підставі актів загальної форми, та включено до відомостей плати за користування вагонами ф.ГУ-46 №№ 11049204, 15049214, 16049215, 16049216, 16049218, 17049220, 17049223, 17049227, 18049228, 18049229, 18049230, 20049233, 20049234, 20049235, 21049236,22049242, та накопичувальних картках ф. ФДУ-92 №№ 14049018,16049030, 16049031, 16049032, 20049053, а також збір за зберігання вантажів по накопичувальних картках ф.ФДУ-92 №№ 12049011, 12049013, 13049016, 14049017, 15049023, 16049026, 16049033, 17049034, 18049036, 19049042, 19049043, 19049044, 19049047, 20049052, 22049064, 06069130 на загальну суму 1 595 882,88 грн з ПДВ, які представник відповідача підписав із зауваженням (вагони пред`явлені в порушення договору, прибули в більшій кількості, ніж було пред`явлено; немає можливості прийняти, через перевищення переробної спроможності; до часу користування вагонами не повинен включатися час комендантської години; невчасне повідомлення).
Також за час затримки вагонів на коліях станції Інгулець залізницею на підставі накопичувальних карток ФДУ-92 №№ 12049011, 12049013, 13049016, 14049017, 15049023, 16049026, 16049033, 17049034, 18049036, 19049042, 19049043, 19049044, 19049047, 20049052, 22049064, 06069130 було нараховано збір за зберігання вантажу на загальну суму 61949,88 грн з ПДВ, які представник відповідача також підписав із аналогічними зауваженнями, що і відомості, у зв`язку з чим нараховані кошти у безспірному порядку не були списані.
Усього позивачем нараховано та заявлено до стягнення з відповідача 1533933,00 грн - плати за користування вагонами та 61949,88 грн - збору за зберігання вантажу.
Відповідач доказів добровільної сплати зазначених платежів на час розгляду справи суду не надав, проти позову заперечує.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Відповідно до положень частини п`ятої статті 307 Господарського кодексу України, які кореспондуються з положеннями частини другої статті 908 та статті 920 Цивільного кодексу України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов`язань.
Статтею 71 Статуту залізниць України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457, (далі - Статут), визначено взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під`їзних колій визначаються договором. Порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під`їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів).
Відповідно до статті 46 Статуту одержувач зобов`язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами. Вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби. Цей термін обчислюється з 24-ої години дати вивантаження вантажу (контейнера) засобами залізниці або з 24-ої години дати подачі вагонів під вивантаження засобами одержувача. За зберігання вантажу на станції понад зазначений термін справляється плата, встановлена тарифом.
Статтею 119 Статуту визначено, що за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами. Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.
Пунктом 6.4. Правил реєстрації та експлуатації власних вантажних вагонів встановлено, що порожні власні вагони перевозяться за перевізними документами, в яких у графі "найменування вантажу" вказується: "Власник вагона (найменування власника). Направляється до пункту навантаження (у ремонт тощо)". Порядок та розмір нарахування плати за перевезення власних приватних порожніх вагонів встановлений у пункті 17 розділу 1 Тарифного керівництва № 1.
Отже, порожні приватні власні вагони, які перевозяться залізницею за повними перевізними документами зі сплатою провізної плати, мають статус "вантажу", які залізниця зобов`язана доставити на станцію призначення у цілості та збереженості і видати їх одержувачу, зазначеному в накладній, а одержувач має щодо залізниці права та обов`язки, передбачені Статутом залізниць України, зокрема, обов`язок отримати їх від залізниці, а у разі несвоєчасного приймання вагонів від залізниці - сплатити плату за користування вагонами, які знаходяться на коліях залізниці чи на станціях підходу, та збір за зберігання у розмірах, встановлених Тарифним керівництвом № 1, а також інші права та обов`язки, які має одержувач відносно вантажу, що прибув на його адресу.
Як зазначено у п.14 договору про експлуатацію, власник колії сплачує залізниці: за користування вагонами згідно Правил користування вагонами та контейнерами за ставками, наведеними у розділі V Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ним послуги (Тарифного керівництва № 1); збір за зберігання вантажів - у разі затримки їх з причин, залежних від Власника колії, після закінчення терміну безоплатного зберігання незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) - згідно з Правилами зберігання вантажів.
Згідно Статуту залізниць України:
- стаття 46: "Одержувач зобов`язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу...";
- стаття 125: "Після прибуття на станцію призначення вантажу всю відповідальність перед залізницею щодо цього перевезення несе одержувач";
- стаття 119: "За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи рвані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати".
Відповідно до підпункту 2.1. пункту 2 розділу ІІІ Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 26.03.2009р. №317, збір за зберігання власного (орендованого) рухомого складу на своїх осях (з одиниці) справляється в розмірі 5,9 грн. за добу; при зберіганні вантажів у вагонах 4,0 грн. за одну тонну. У всіх випадках неповна доба зберігання вантажів округляється до повної.
Відповідно до абзацу третього пункту 2.6. Правил розрахунків за перевезення вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.11.2000р. за № 864/5085) усі належні залізниці платежі за додаткові послуги, штрафи (які не були включені в перевізні документи і у відомості плати за користування вагонами та контейнерами) включаються в накопичувальні картки, які складаються станціями в трьох примірниках із зазначенням у них відомостей про надані послуги і їх вартість. Ці відомості підтверджуються підписами працівника станції і вантажовласника. Один примірник накопичувальної картки, відомості плати за користування вагонами та контейнерами, за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу надаються вантажовласнику.
Правилами користування вагонами чітко встановлено порядок і умови обліку вагонів, які були затриманими на підходах до станції призначення.
Відповідно до пунктів 6, 8 Правил усі завантажені вагони, а також порожні вагони, які належать підприємствам, організаціям, портам, установам і громадянам, та орендовані ними, знаходяться на станціях і на підходах до них в очікуванні подавання під вантажні або інші операції з причин, які залежать від вантажовласника, є такими, що перебувають у користуванні вантажовласника. У разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. В акті вказується час початку та закінчення затримки вагонів і їх номери.
Про затримку вагонів з вини вантажовласника на підходах до станції призначення залізниця видає наказ. Облік затриманих на підходах вагонів здійснюється станцією, на якій вони простоюють, на підставі акту про затримку вагонів, що складається станцією. Усі дані в цьому акті, передаються станцією у повідомленні про затримку вагонів на станцію призначення. Станція призначення інформує вантажовласника про затримку вагонів з його вини, передаючи йому копію повідомлення про затримку вагонів не пізніше двох годин після його отримання (телефонограмою, телеграфом, поштовим зв`язком, через посильних, факсом або іншим способом) (пункти 9, 10 Правил).
Облік часу користування вагонами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46, яка складається на підставі Пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45, Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами, Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а, Актів загальної форми ГУ-23 (пункт 3 розділу ІІ Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113).
Відповідно до пункту 12 розділу ІІІ Правил користування вагонами і контейнерами загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. Час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година.
Як вбачається з матеріалів справи, станціями затримки оформлені відповідні документи, у тому числі акти форми ГУ-23, ГУ-23а, на підставі яких за час знаходження спірних вагонів на станції затримки, згідно із Тарифним керівництвом № 1 (затвердженим наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 26.03.2009 № 317, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.04.2009 за № 340/16356), розрахована плата за користування спірними вагонами за відомостями ф. ГУ-46 у загальній сумі 1 533 933,00 грн, а також збір за зберігання вантажу за накопичувальними картками у загальній сумі 61 949,88 грн.
Суд приходить до висновку про обґрунтованість розрахунків.
Враховуючи, що в обґрунтування своїх позовних вимог позивачем надано належні та допустимі докази на підтвердження того, що затримка вагонів на підходах до станції призначення відбулась через неможливість приймання їх станцією призначення з причин скупчення на ній вагонів, що прибули на адресу відповідача, у зв`язку з неприйняттям вагонів вантажовласником - акціонерним товариством "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" і несвоєчасним вивільненням колій від вантажу, що прибув на його адресу, які складені відповідно до встановлених законодавством вимог, суд вважає що позивачем правомірно нарахована відповідачу плата за користування вагонами.
Виходячи з положень пунктів 8, 10 договору про експлуатацію, подавання вагонів на під`їзну колію і здавання вагонів з під`їзної колії на стацію Інгулець здійснюється за повідомленнями власника колії відповідальному працівнику залізниці, яке передається в телефонному режимі не пізніше ніж за 1 годину до готовності прийняти або здати вагони залізниці. Таким чином, на підставі повідомлення про готовність прийняти (здати) вагони, певна колія, на яку планується приймання поїзду, заздалегідь резервується; це є гарантією того, що вантаж вчасно, без перешкод буде виставлено та відправлено (прийнято).
Визначення можливості або неможливості доставити на станцію призначення затримані вагони у певний інтервал часу відноситься до технології роботи залізниці, для чого необхідні спеціальні знання диспетчера з руху поїздів.
Залізниця не мала можливості доставити спірні вагони на станцію призначення з огляду на знаходження на її коліях вагонів, що прибули на адресу відповідача раніше та своєчасно не забиралися ним на свою під`їзну колію. Дані факти засвідчено в складених на станції призначення актах загальної форми ф.ГУ-23, які відповідальними працівниками комбінату підписано без заперечень.
На час дії спірних наказів на коліях станції Інгулець вже було затримано вагони, які не забиралися відповідачем на під`їзну колію, що зафіксовано актами ф. ТУ-23 . При цьому, заявка відповідача доставити на його адресу в першу чергу затримані за спірними наказами вагони, з підтвердженням готовності їх прийняття на під`їзну колію, була відсутня.
Наявність на станції призначення відповідача незабраних вагонів надає позивачу достатньо підстав вважати, що наступні поставлені вагони також будуть скупчуватися на коліях.
Відповідно до частин 1 статей 74 та 77 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Суд приходить до висновку, що позивачем доведено, що прийняті до перевезення позивачем спірні вагони були затримані на шляху прямування через скупчення на станції призначення вагонів вантажовласником і несвоєчасним вивільненням колій від вантажу, тобто з вини відповідача.
При цьому, позивачем дотримано порядок дій та складено відповідні акти на засвідчення зазначених обставин відповідно до вимог чинного законодавства, а відповідачем не надано належних та допустимих доказів на підтвердження вчасного вивільнення ним колій станції призначення від вантажу, що прибув на його адресу, а приймання потягів визначається диспетчером з урахуванням цілої низки поточних факторів, а не тільки наявністю вільних колій на станції.
Приймаючи рішення у даній справі, судом також враховано, що пунктом 14 договору передбачено, що власник колії сплачує залізниці плату за користування вагонами та плату за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з причин, залежних від власника колії, після закінчення терміну безоплатного зберігання незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї), згідно з Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України та Правилами зберігання вантажів.
У постановах Об`єднаної палати Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 15.06.2018 у справі № 904/7360/17 та від 22.06.2018 у справі №904/7535/17 викладено правову позицію про наявність вини відповідача у затримці вагонів на станціях підходу і правомірність нарахування плати за користування вагонами та збору за зберігання вагонів, як вантажу.
Крім того, наявність вільних під`їзних колій на станції за обставин відсутності з боку відповідача доказів на підтвердження прийняття ним передбачених договором та вказаними нормативними документами заходів до забирання вагонів зі станції призначення, що прибули на його адресу, є свідченням саме його вини у такому скупченні внаслідок допущеної бездіяльності у забиранні вагонів зі станції призначення.
Слід також зазначити, що зайнятість приймально-відправних колій по станції призначення згідно технологічного процесу роботи станції планує поїзний диспетчер залізниці з урахуванням підводу під навантаження порожніх вагонів парку "Укрзалізниці" і власних, вагонів з вантажем на адресу підприємства, маневрової роботи, необхідності приймання навантажених маршрутів з Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат", обгону локомотивів, для чого необхідна наявність вільних колій станції тощо.
Підпунктом 14.2.1. пункту 14.2. Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України (затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язків України від 31.08.2005 № 507) визначено, що приймання поїздів на станцію має проводитись тільки на вільні колії, які призначені для цього технічно розпорядчим актом станції.
Відповідно до пункту 16.4 Правил технічної експлуатації залізниць України (затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.12.1996р. № 411) черговий по станції зобов`язаний забезпечити наявність вільних колій для своєчасного приймання поїздів.
Визначення можливості або неможливості доставити на станцію призначення затримані вагони відноситься до технології роботи залізниці, для чого необхідні спеціальні знання.
Жодним нормативним актом чи будь-яким іншим документом не передбачено, що за умов проведення технологічних операцій з прибуття та відправлення поїздів всі колії станції повинно бути зайнято.
Отже, на станції призначення, окрім зайняття колій під технологічними операціями з вагонами, має бути забезпечено і наявність вільних колій для своєчасного приймання поїздів.
Згідно із положеннями ст. ст. 78, 79 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Заперечення відповідача в частині того, що позивачем не враховане телеграмне розпорядження №ЦМ-13/693 від 05.04.2022 та здійснено нарахування плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу без урахування вимог листа №ЦМ-13/693 від 05.04.2022, та не було виключено з часу користування вагонами час дії комендантської години за місцезнаходженням станції Інгулець (Дніпропетровська область) не приймаються судом з огляду на наступне.
Правове регулювання впровадження комендантської години здійснюється на підставі Закону України "Про правовий режим воєнного стану" від 12.05.2015 №389-VIII, Постанови Кабінету Міністрів України від 08.07.2020 №573 "Питання запровадження та здійснення деяких заходів правового режиму воєнного стану", Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2021 №1455 "Про затвердження порядку встановлення особливого режиму в`їзду і виїзду, обмеженні свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан".
Під час комендантської години запроваджуються певні заборони та обмеження, зокрема, перебування на вулицях та в інших громадських місцях осіб без виданих перепусток, пересування на транспортних засобах тощо.
Рішенням правління АТ "Укрзалізниця" від 02.04.2022 (протокол №Ц-54/42 Ком.т) затверджено Перелік виняткових умов, які є підставою для звільнення замовників послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів, від обов`язку вносити плату за користування вантажними вагонами і контейнерами та зборів/плат АТ "Укрзалізниця" під час воєнного стану в Україні.
До підрозділів Укрзалізниці зміст рішення правління було доведено телеграфним розпорядженням №ЦМ-13/693 від 05.04.2022.
Зі змісту згаданих документів вбачається, що у разі виникнення затримок навантажених вагонів та контейнерів незалежно від їх власності, порожніх власних вагонів (контейнерів) або орендованих вагонів на своїх осях, під час перевезення на станціях відправлення, на підходах до станції призначення, в тому числі у "кинутих" поїздах чи затримок на станціях в очікуванні подачі вагонів (контейнерів) на під`їзні колії, до часу користування вагоном (контейнером) не включається час затримки вагону (контейнеру), що виник, зокрема, у випадку: запровадження комендантської години на території, на якій розташована станція відправлення/призначення. В такому разі до часу користування вагоном не включається час дії комендантської години за місцезнаходженням станції; проведення бойових дій або тимчасової окупації збройними формуваннями російської федерації території, на якій розташована станція відправлення та/або станція призначення та/або будь-яка станція на шляху прямування.
Вказані вище обставини засвідчуються актом загальної форми ГУ-23, який складається згідно з Додатком 6 до Правил користування вагонами.
Акти загальної форми ГУ-23, складені у випадку затримки вагонів з вказаних вище підстав, мають містити конкретний опис обставин, що стали підставою для затримки вагонів та складання актів. Саме акт загальної форми ГУ-23 є підставою не враховувати в час користування вагоном час існування обставин, зазначених вище.
Проте, як встановлено судом та не заперечується сторонами, акти загальної форми із зазначенням цих обставин не складались.
Крім того, відповідач не довів, та судом не встановлено, що (1) під час дії комендантської години виробничі підрозділи і позивача, і відповідача не працюють у нічну зміну (під час комендантської години), як і до початку повномасштабної воєнної агресії російської федерації, і який вплив на виробничий процес сторін має комендантська година, якщо це не пов`язано з перебуванням працівників підприємства на вулицях і в громадських місцях; (2) у спірний період робота залізничних станцій та під`їзних колій відповідача, що примикають до цих станцій, припинялась на період дії комендантської години; (3) направлення на адресу позивача будь-яких повідомлень про те, що ПрАТ "Інгулецький ГЗК" не здійснює свою роботу в нічний час (під час комендантської години), що в свою чергу унеможливлювало своєчасне забирання вагонів; (4) направлення позивачу пропозицій щодо внесення змін до договору в частині подавання/забирання вагонів в нічний час (під час комендантської години).
При цьому суд враховує, що правомірність стягнення плати за користування вагонами після введення воєнного стану, у тому числі й у період комендантської години, підтверджується висновками Верховного Суду викладеними у постановах від 23.06.2023 у справі №904/3141/22, від 20.06.2023 у справі №904/2442/22, від 17.05.2023 у справі №904/2252/22, від 07.07.2023 у справі № 916/2613/22.
Отже, суд, оцінивши всі обставини незабирання вагонів відповідачем на власні під`їзні колії у їх сукупності, дійшов висновку, що відповідач не довів, що такі обставини мали місця з причин, які від нього, як від вантажовласника, не залежать, що презюмує його вину. Іншій підхід (звільнення від плати за користування вагонами, яка є зобов`язанням, а не санкцією) завдав би збитки позивачу, від дій якого не залежали ані строк, ані причини затримки вагонів.
Також суд враховує, що рішення правління АТ "Українська залізниця" від 02.04.2022 (протокол № Ц-54/42 Ком.т) є локальним (внутрішнім) нормативним актом залізниці, який не вносить змін/доповнень до Статуту залізниць України, Правил перевезень вантажів та укладеного сторонами договору, а тому за відсутності складених залізницею актів про засвідчення відповідних обставин, а саме запровадження комендантської години на території, на якій розташована станція відправлення/призначення, відсутні підстави не враховувати в час користування вагоном час комендантської години.
Доводи відповідача щодо неправильного застосування позивачем норм Правил користування вагонами і контейнерами в частині визначення часу користування вагонами за час затримки вагонів з вини вантажовласника з урахуванням приписів телеграмного розпорядження АТ "Українська залізниця", виданого на підставі рішення правління AT "Українська залізниця" від 02.04.2022 (протокол №Ц-54/42 Ком.т), не знайшли свого підтвердження.
З огляду на наведене та встановивши, що затримка вагонів на підходах до станції призначення відбулась через неможливість приймання їх станцією призначення з причин скупчення на ній вагонів, що прибули на адресу відповідача, у зв`язку з неприйняттям вагонів вантажовласником (відповідачем) і несвоєчасним вивільненням колій від вантажу, тобто з причин, які залежать від вантажовласника (відповідача), що доводить і його вину, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог про стягнення з відповідача плати за користування вагонами в сумі 1533933,00 грн та збору за зберігання вантажу в сумі 61949,88 грн.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача у розмірі 23938,24 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" до Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" про стягнення плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажів задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" (50064, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Рудна, 47, ідентифікаційний код 00190905) на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Єжі Гедройця, 5, ідентифікаційний код 40075815) в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (49605, м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 108, ідентифікаційний код 40081237) плату за користування вагонами у розмірі 1533933,00 грн (один мільйон п`ятсот тридцять три тисячі дев`ятсот тридцять три грн 00 коп), збір за зберігання вантажу в розмірі 61949,88 грн (шістдесят одна тисяча дев`ятсот сорок дев`ять грн 88 коп) та судовий збір у розмірі 23938,24 грн (двадцять три тисячі дев`ятсот тридцять вісім грн 24 коп).
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 30.09.2024
Суддя О.М. Крижний
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2024 |
Оприлюднено | 01.10.2024 |
Номер документу | 121951907 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування залізницею |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні