Рішення
від 27.09.2024 по справі 140/6419/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2024 року ЛуцькСправа № 140/6419/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Каленюк Ж.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Служби безпеки України у Волинській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся з позовом до Управління Служби безпеки України у Волинській області (далі УСБУ у Волинській області, Управління) про визнання протиправними дій, які полягають у відмові на вимогу Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області (далі ГУ ПФУ у Волинській області) від 05 січня 2024 року №0300-0307-5/1160 виготовити уточнений розрахунок вислуги років у пільговому обчисленні на підставі довідки УСБУ у Волинській області від 15 серпня 2022 року №54/17/52-165, листа Департаменту персоналу Міністерства внутрішніх справ України (далі Департамент персоналу МВС України) від 27 грудня 2022 року №40538/22-2022 року, листа та довідки про вислугу років в органах внутрішніх справ Управління Міністерства внутрішніх справ України у Волинській області (далі УМВС України у Волинській області) від 19 січня 2023 року №3/3-10-П/лікв, витягу з наказу УМВС України у Волинській області від 25 жовтня 2006 року №104 О/С, витягу з послужного списку УМВС України у Волинській області від 23 червня 2011 року №3/7-112/П; зобов`язання виготовити відповідно до вимоги ГУ ПФУ у Волинській області від 05 січня 2024 року №0300-0307-5/1160 уточнений розрахунок вислуги років, у тому числі й пільгової, і виконати усі необхідні дії щодо виготовлення довідки про грошове забезпечення на підставі довідки УСБУ у Волинській області від 15 серпня 2022 року №54/17/52-165, листа Департаменту персоналу МВС України від 27 грудня 2022 року №40538/22-2022 року, листа та довідки про вислугу років в органах внутрішніх справ УМВС України у Волинській області від 19 січня 2023 року №3/3-10-П/лікв, витягу з наказу УМВС України у Волинській області від 25 жовтня 2006 року №104 О/С, витягу з послужного списку УМВС України у Волинській області від 23 червня 2011 року №3/7-112/П; послужних списків МВС України від 17 серпня 1993 року та від 07 жовтня 1993 року №74, витягу з відомостей про трудову діяльність Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування від 14 листопада 2023 року та від 01 січня 2024 року, витягу даних оцифрованої трудової книжки від 31 січня 2024 року та подати до ГУ ПФУ у Волинській області уточнену довідку про вислугу років, у тому числі й пільгову, та довідку про грошове забезпечення для перерахунку призначеної пенсії за вислугу років.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач з 07 жовтня 1993 року по 25 жовтня 2006 року проходив службу в органах внутрішніх справ, а згідно наказом начальника УМВС України у Волинській області від 25 жовтня 2006 року №104о/с був відряджений до УСБУ у Волинській області, де проходив службу з 26 жовтня 2006 року по 30 вересня 2011 року і був звільнений у зв`язку з виходом на пенсію. При цьому у наказі начальника УСБУ у Волинській області від 30 вересня 2011 року №145-ОС встановлена загальна вислуга на день звільнення - 21 рік 8 місяців 10 днів: в календарному обчисленні - 17 років 11 місяців 23 дні, у пільговому обчисленні 3 роки 8 місяців 17 днів, з якої відповідно до статті 13 Закону України від 09 квітня 1992 року Закон України №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ» (далі - Закон №2262-ХІІ) розмір пенсії обчислено з розрахунку 53 проценти грошового забезпечення.

Позивач вважає, що загальна вислуга років за період проходження служби в органах внутрішніх справ та УСБУ у Волинській області становить 22 роки 3 місяці 23 дні. Зокрема, відповідно до довідки УСБУ у Волинській області від 15 серпня 2022 року №54/17/52-165 загальна вислуга в УСБУ у Волинській області становить 6 років 1 місяць 8 днів (4 роки 11 місяців 4 дні загальна та 1 рік 2 місяці 4 дні пільгова), а відповідно до довідки Ліквідаційної комісії УМВС України у Волинській області від 19 січня 2023 року №3/3-10-П/лікв, листа Департаменту персоналу МВС України від 27 грудня 2022 року №40538/22-2022 станом на день відрядження до Служби безпеки України (25 жовтня 2006 року) календарна вислуга проходження служби в органах внутрішніх справ становить 13 років 18 днів, у пільговому обчисленні 16 років 2 місяці 15 днів, яка відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20 липня 2011 року №780 перегляду не підлягає.

Позивач також зазначив, що перебуваючи на посаді в Державній установі «Центр пробації», з метою забезпечення вимог статті 48 Кодексу законів про працю України щодо обліку трудової діяльності працівників в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб уповноваженими посадовими особами зазначеної установи надані відомості до Пенсійного фонду України про його трудову діяльність (крім трудової книжки також послужний список від 23 червня 2011 року №3/7-112/П з архівної особової справи, довідку про вислугу років в органах внутрішніх справ від 19 січня 2023 року №3/3-10-П/лікв, довідку від 15 серпня 2022 року №54/17/52-165).

Позивач стверджує, що 08 лютого 2023 року звертався до ГУ ПФУ у Волинській області із заявою про перерахунок пенсії на підставі названих довідок від 15 серпня 2022 року №54/17/52-165 та від 19 січня 2023 року №3/3-10-П/лікв, однак у перерахунку пенсії відмовлено з роз`ясненням, що до компетенції органів Пенсійного фонду України не входить розрахунок вислуги років. За результатами вирішення спору рішенням суду у справі №140/17367/23 ГУ ПФУ у Волинській області зобов`язано повторно розглянути заяву від 08 лютого 2023 року про перерахунок пенсії з урахуванням висновків, викладених судом у рішенні. ГУ ПФУ у Волинській області направило вимогу до УСБУ у Волинській області від 05 січня 2024 року №0300-0307-5/1160 про перегляд розрахунку вислуги ОСОБА_1 . Проте УСБУ у Волинській області листом від 19 січня 2024 року №54/17-189 повідомило про відсутність підстав для перегляду розрахунку вислуги років. У зв`язку із такими діями позивач подав скаргу до УСБУ у Волинській області щодо розрахунку вислуги років, проведення з ГУ ПФУ у Волинській області усіх необхідних дій для усунення розбіжностей між фактично обрахованою вислугою років та даними вислуги років, у тому числі пільгової, відповідно до довідок про проходження служби в органах МВС України та Служби безпеки України з 1993 року по 2011 рік, послужного списку, відомості яких внесені до електронних інформаційних систем. Але це звернення листом відповідача від 03 квітня 2024 року №54/17-1054/П-82 залишено без задоволення.

ОСОБА_1 вважає, що розрахунок відповідачем вислуги років у пільгову обчисленні за період служби в органах внутрішніх справ без врахування положень постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2001 року №1497 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393» (далі Постанова №1497), пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393 «Про Порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», крім військовослужбовців строкової служби і членів їх сімей та прирівняних до них осіб» (далі Постанова №393, зі змінами), призвів до зменшення загальної вислуги та як наслідок зменшеного розміру відсоткової надбавки за вислугу років.

З урахуванням наведеного позивач просив позов задовольнити.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 25 червня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі за цим позовом та розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Відповідач у відзиві на позов позовні вимоги не визнав та у їх задоволенні просив відмовити (а.с.69-79). В обґрунтування цієї позиції відповідач зазначив, що у листі від 05 січня 2024 року №0300-0307-5/1160, щодо розгляду якого ОСОБА_1 заявлені вимоги у позові, ГУ ПФУ у Волинській області просило УСБУ у Волинській області переглянути розрахунок вислуги років останнього, при цьому у листі відсутні посилання на норми права щодо використання таких владних повноважень та будь-які висновки про неправильність проведеного розрахунку, а підставою для перерахунку вислуги вказано лише численні звернення ОСОБА_1 . Відповідач вважає, що лист ГУ ПФУ у Волинській області не є владною вимогою державного органу, не містить обов`язкових до виконання розпоряджень чи вказівок, а є листом з пропозицією (проханням) розглянути можливість вчинення дій в межах компетенції Управління з огляду на звернення ОСОБА_1 .

Відповідач також вказав, що за результатами розгляду листа ГУ ПФУ у Волинській області інформовано про відсутність в Управління підстав для проведення перегляду розрахунку вислуги років ОСОБА_1 . Так обставинам проведення перерахунку вислуги років позивача та зарахування періоду служби у підрозділах карного розшуку органів внутрішніх справ у пільговому обчисленні надано оцінку судами першої та апеляційної інстанцій у справі №140/4028/21. Ані лист ГУ ПФУ у Волинській області від 05 січня 2024 року №0300-0307-5/1160, ані додані до нього копії документів не містили фактичних обставин, які б не були відомі суду чи які б не були враховані посадовими особами Служби безпеки України під час складання при звільненні ОСОБА_1 з військової служби розрахунку вислуги років на пенсію від 10 серпня 2011 року №54/17-2210, який складено відповідно до Постанови №393, Постанови №1497, постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 2004 року №1525 «Про доповнення пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393» (далі - Постанова №1525). Так вказаний розрахунок базувався на матеріалах послужного списку та витягів із послужного списку Управлінням кадрового забезпечення УМВС України у Волинській області від 23 червня 2011 року №3/7-112П, листа Управління МВС України у Волинській області від 13 травня 2010 року №3/7-67/П про зарахування пільгової вислуги років. При цьому в ході складання розрахунку пільгова вислуга ОСОБА_1 не переглядалася, оскільки вказаний розрахунок є першим документом визначеної форми, в якому було обчислено та зафіксовано розмір пільгової вислуги років, що відповідає приписам пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20 липня 2011 року №780 «Про внесення змін до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі Постанова №780). У розрахунок вислуги років на пенсію ОСОБА_1 зараховано час проходження служби у підрозділах карного розшуку у пільговому обчисленні один місяць служби за півтора місяці з дня набуття чинності Постановою №1497 (21 листопада 2001року), якою внесені зміни до Постанови №393 (а не з 30 червня 2000 року день призначення на посаду). Про це ОСОБА_1 було повідомлено листами СБУ та Управління СБУ у Волинській області за 2022-2023 роки, однак жодна з таких відмов позивачем не оскаржувалася, а законність дій СБУ при проведенні розрахунку вислуги років позивачу була перевірена судом у справі №140/4028/21.

Відповідач зауважив, що позиція про зворотну дію в часі норм Постанови №1497 базується на розширеному тлумаченні пункту 2 наказу МВС України від 17 січня 2002 року №42, пункту 2 наказу МВС України від 29 липня 2008 року №361, згідно з якими вислуга років для призначення пенсії на пільгових умовах зараховується працівникам, які звільняються зі служби після набрання чинності Постановою №1497, при цьому таким працівникам на пільгових умовах зараховується весь час проходження служби на відповідних посадах, в тому числі до виникнення такого права з моменту набуття чинності постановою Кабінету Міністрів України. Така позиція була відображена у листах УМВС України у Волинській області від 13 травня 2010 року №3/7-67/П та від 23 червня 2011 року №3/7-112/П про зарахування пільгової вислуги років ОСОБА_1 та ці листи було взято до уваги при формуванні вислуги років, проте пільговий залік було обраховано відповідно до вимог чинних норм без застосування зворотної дії в часі.

Відповідач наголосив, що оскільки ОСОБА_1 звільнявся на пенсію з УСБУ у Волинській області, то повноваження щодо розрахунку вислуги років для призначення пенсії належать саме цьому орану, а не будь-яким іншим державним органам, де позивач проходив службу раніше або де працює зараз. Саме розрахунок вислуги років на пенсію від 10 серпня 2011 року №54/17-2210, наказ Голови СБУ від 16 вересня 2011 року №942-ОС про звільнення з військової служби, наказ УСБУ у Волинській області від 30 вересня 2011 року №145-ОС про виключення зі списків особового складу є першими розпорядчими актами, у яких було обчислено та зафіксовано вислугу років ОСОБА_1 , у тому числі пільгову.

Відповідач окремо зауважив, що за дорученням керівництва СБУ звернення позивача від 30 квітня 2024 року (щодо виготовлення відкоригованого розрахунку вислуги років) було розглянуте в УСБУ у Волинській області з наданням відповіді від 29 травня 2024 року №54/17-1830 про те, що чинним нормативними актами не врегульована процедура додаткового (повторного) розрахунку вислуги років (страхового стажу) для призначення пенсії.

У відповіді на відзив (а.с.93-97) позивач підтримав доводи позову, зазначивши, що судом (зокрема у справі №140/4028/21) не розглядались документи із обрахованою вислугою років, у тому числі й пільговою, за період проходження ним служби на посадах карного розшуку органів внутрішніх справ України, підготовлені Департаментом персоналу МВС України, Ліквідаційною комісією УМВС України у Волинській області, органами Пенсійного фонду України, відомості Державного реєстру застрахованих осіб та дані оцифрованої трудової книжки, які видані вже після розгляду справи судом.

У запереченні на відповідь на відзив відповідач просив відмовити у задоволенні позову та вказав, що позивачем не спростовано зазначених у відзиві обставин (а.с.116-117).

Інші заяви від сторін по суті спору до суду не надходили.

Третя особа, отримавши ухвалу про відкриття провадження 26 червня 2024 року (а.с.68), не подала пояснення щодо позову/відзиву.

Суд, перевіривши доводи сторін, викладені у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази встановив такі обставини.

Не є спірною та обставина, що ОСОБА_1 з 07 жовтня 1993 року по 25 жовтня 2006 року проходив службу в органах внутрішніх справ, а на підставі наказу УМВС України у Волинській області від 25 жовтня 2006 року №104о/с майора запасу ОСОБА_1 відряджено в УСБУ у Волинській області, де останній проходив військову службу до 30 вересня 2011 року, що підтверджується листом УМВС України у Волинській області від 23 червня 2011 року №3/7-112/П, витягом з послужного списку М-071931 (а.с.28-30), витягом з наказу УМВС України у Волинській області від 25 жовтня 2006 року №104о/с (а.с.32), довідкою УСБУ у Волинській області від 15 серпня 2022 року №54/17/52-165 (а.с.25), витягом з наказу УСБУ у Волинській області від 30 вересня 2011 року №145-ОС (а.с.125). За змістом цього наказу вислуга років на пенсію на 30 вересня 2011 року становить: календарна 17 років 11 місяців 23 дні, пільгова 03 роки 08 місяців 17 днів, загальна 21 рік 08 місяців 10 днів. При цьому відповідно до довідки УСБУ у Волинській області від 15 серпня 2022 року №54/17/52-165 (а.с.25) загальна вислуга років за період проходження позивачем служби в СБУ становить 6 років 1 місяць 8 днів, з них календарна вислуга 4 роки 11 місяців 4 дні, пільгова вислуга 1 рік 2 місяці 4 дні.

З матеріалів справи також слідує, що позивачу з 01 жовтня 2011 року призначено пенсію за вислугу років на підставі пункту «а» статті 12 Закону №2262-ХІІ та основний розмір пенсії обчислено з розрахунку 53 проценти грошового забезпечення при вислузі років станом на день звільнення 21 рік (не заперечується сторонами; встановлено рішенням суду у справі №140/17367/23).

У зв`язку з незгодою з визначеним при призначенні пенсії її відсотковим розміром позивач у заяві до ГУ ПФУ у Волинській області від 08 лютого 2023 року просив провести перерахунок пенсії за новими додатковими документами, на яку листом від 22 лютого 2023 року №4465-3656/П-02/8-0300/23 отримав відмову у здійсненні перерахунку пенсії.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2023 року у справі №140/17367/23, яке набрало законної сили 22 грудня 2023 року, визнано протиправними дії ГУ ПФУ у Волинській області щодо неналежного розгляду заяви ОСОБА_1 про перерахунок пенсії від 08 лютого 2023 року та зобов`язано ГУ ПФУ у Волинській області повторно розглянути заяву від 08 лютого 2023 року з урахуванням висновків, викладених судом у рішенні (а.с.16-19).

ГУ ПФУ у Волинській області листом від 03 січня 2024 року №163-38014/П-02/8-0300/24 повідомило ОСОБА_1 , що функції по формуванню грошового забезпечення та розрахунок вислуги років відноситься до компетенції уповноважених структурних підрозділів силових міністерств та відомств; пенсія за вислугу років ГУ ПФУ у Волинській області призначена ОСОБА_1 01 жовтня 2011 року на підставі заяв та документів, наданих УСБУ у Волинській області при вислузі 21 рік у розмірі 53 проценти грошового забезпечення (50% - за 20 років вислуги, 3% - за один рік вислуги понад 20 років). Крім того проінформовано, що оскільки проведення перерахунку встановленого розміру пенсії з урахуванням тривалості служби в пільговому обчисленні можливе на підставі уточненого розрахунку, наданого відомством за останнім місцем служби, то ГУ ПФУ у Волинській області у зв`язку із численними зверненнями позивача зроблено відповідний запит до УСБУ у Волинській області від 05 січня 2024 року №0300-0307-5/1160 (а.с.21-22).

На зазначений запит ГУ ПФУ у Волинській області (а.с.23) листом від 19 січня 2024 року №54/17-189 УСБУ у Волинській області повідомило, що право на зарахування до вислуги років для визначення розміру пенсії на пільгових умовах з розрахунку один місяць служби за півтора місяця часу проходження ОСОБА_1 служби в підрозділах карного розшуку органів внутрішніх справ на посадах, визначених відповідними нормативно-правовими актами МВС, чинними на той час, настає з моменту набрання чинності Постановою №1497. Питання зарахування ОСОБА_1 цього періоду служби розглядалося у судовому порядку та рішенням суду від 24 червня 2021 року у справі №140/4028/21 у задоволенні позовних вимог позивачу було відмовлено, а судом апеляційної інстанції таке рішення суду залишено без змін (а.с.82-83).

ГУ ПФУ у Волинській області листами від 14 лютого 2024 року №2365-1788/П-02/8-0300/24 на звернення позивача повідомило, що відповідно до інформації УСБУ України у Волинській області, яка надана листом від 19 січня 2024 року №54/17-189, підстави для проведення перегляду розрахунку за вислугу років відсутні (а.с.33).

На лист позивача від 01 березня 2024 року про перегляд розрахунку вислуги років (а.с.42) УСБУ у Волинській області в листі від 03 квітня 2024 року №54/17-1054/п-82 (а.с.43) також інформувало про відсутність підстав для внесення змін у складений під час звільнення ОСОБА_1 з військової служби розрахунок від 10 серпня 2011 року №54/17-2210.

Листами Пенсійного фонду України від 14 березня 2024 року №2800-03001-8/15919 (а.с.34) та від 02 травня 2024 року №17416-19334/П-05/8-2800/24 (а.с.35) ОСОБА_1 було повідомлено про опрацювання його звернень та звернення страхувальника Державної установи «Центр пробації»: завантажено оцифровані скан-копій документів до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. Підсумок страхового стажу відображається в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг на закладці «Страхові дані» профілю користувача, а результат оцифрування відповідно до наданих сканованих копій документів в розділі «Електронна трудова книжка» на закладці «Відцирована ЕТК».

Листом від 29 травня 2024 року №54/17-1830 УСБУ у Волинській області за дорученням керівництва СБУ розглянуло заяву ОСОБА_1 щодо перегляду розрахунків вислуги років (страхового стажу), зазначивши, що порядок складання розрахунку для призначення пенсії визначений Інструкцією про порядок обліку кадрів у Службі безпеки України, затвердженою наказом Центрального управління СБУ від 25 травня 2018 року №888, а його форма додатком 19 до Інструкції про порядок обліку кадрів у Службі безпеки України. Разом з тим вказаними нормативно-правовими актами не врегульована процедура додаткового (повторного) розрахунку вислуги років (страхового стажу) для призначення пенсії (а.с.84).

Предметом оскарження у цьому спорі є відмова відповідача скласти на вимогу ГУ ПФУ у Волинській області у листі від 05 січня 2024 року №0300-0307-5/1160 уточнений розрахунок вислуги років ОСОБА_1 у пільговому обчисленні.

При вирішенні спору суд керується такими нормативно-правовими актами.

Закон №2262-ХІІ визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.

Види служби та періоди часу, які зараховуються до вислуги років для призначення пенсії, визначені статтею 17 Закону №2262-XII.

Статтею 17-2 Закону №2262-XII обумовлено, що обчислення вислуги років для призначення пенсії здійснюється, як правило, за послужним списком особової справи військовослужбовця, особи, яка має право на пенсію за цим Законом. Перелік документів, що підтверджують окремі періоди військової служби, служби в органах внутрішніх справ, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, які підлягають зарахуванню до вислуги років у календарному обчисленні або на пільгових умовах визначається Кабінетом Міністрів України.

Стаття 17-1 Закону №2262-XII питання порядку обчислення вислуги років та визначення пільгових умов призначення пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, делегує Кабінету Міністрів України.

Такий порядок був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393, яка є підзаконним нормативно-правовим актом і має на меті конкретизувати нормативне регулювання вирішення питань, що виникають з приводу призначення пенсії за вислугу років.

Пунктами 1, 2 Постанови №393 визначено, які періоди зараховуються до вислуги років. Натомість пунктом 3 цієї Постанови передбачена можливість зарахування вислугу років у пільговому обчисленні.

Так абзацами другим, третім пункту 1 Постанови №393 (у редакції, чинній на момент звільнення ОСОБА_1 з УСБУ у Волинській області та призначення пенсії за вислугу років на підставі подання відповідача згідно з пунктом «а» статті 12 Закону №2262-ХІІ) установлено, що для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ», особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ до вислуги років зараховуються: військова служба в Збройних Силах, Державній прикордонній службі, Національній гвардії, Управлінні державної охорони, Цивільній обороні України та інших військових формуваннях, створених Верховною Радою України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки, Державній спеціальній службі транспорту; служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.

Підпунктом «в» пункту 3 Постанови №393 (зі змінами, внесеними Постановою №1427, чинна у період з 21 листопада 2001 року по 27 липня 2011 року) було установлено, що до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах: один місяць служби за півтора місяця: час проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах карного розшуку за переліком посад і умовами, що визначаються Міністром внутрішніх справ.

Постановою №1525 (чинна з 01 січня 2005 року по 27 липня 2011 року) підпункт «в» пункту 3 Постанови №393 доповнено абзацом, за змістом якого час проходження служби особами начальницького складу органів внутрішніх справ на посадах дільничних, старших дільничних інспекторів міліції та працівників підрозділів з керівництва дільничними інспекторами міліції (крім центрального апарату Міністерства внутрішніх справ) також підлягав зарахуванню до вислуги років на пільгових умовах - один місяць служби за півтора місяця в цілях призначення пенсій.

Пунктом 1 Постанови №780 (набрала чинності 27 липня 2011 року) виключено абзац двадцять четвертий, двадцять шостий, двадцять сьомий і двадцять дев`ятий підпункту «в» пункту 3 Постанови №393; пунктом 3 цієї постанови Уряду визнано такими, що втратили чинність, зокрема, постанову Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2001 року №1497 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. №393» (Офіційний вісник України, 2001 р., №47, ст. 2071); постанову Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 року №1525 «Про доповнення пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. №393» (Офіційний вісник України, 2004 р., №46, ст. 3017). Також пунктом 2 Постанови №780 обумовлено, що вислуга років осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, яка була обчислена до прийняття цієї постанови, перегляду не підлягає.

Матеріалами справи підтверджено, що обчислена ОСОБА_1 на день звільнення з органів СБУ (30 вересня 2011 року) та виходу на пенсію загальна вислуга років становить 21 рік 08 місяців 10 днів, з них: календарна 17 років 11 місяців 23 дні, пільгова 03 роки 08 місяців 17 днів, що зафіксовано наказом УСБУ у Волинській області від 30 вересня 2011 року №145-ОС (а.с.125).

За змістом пункту 1, 7, 12 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 30 січня 2007 року №3-1 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2007 року за №135/13402; далі Порядок №3-1, тут і надалі в редакції, що була чинна на момент призначення позивачу пенсії), заяви про призначення пенсії особам, звільненим зі служби, які мають право на пенсію згідно із Законом №2262-XII подаються цими особами до головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - органи, що призначають пенсії) через уповноважені структурні підрозділи Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства надзвичайних ситуацій України, Міністерства інфраструктури України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державної прикордонної служби України, Державної податкової служби України, Державної пенітенціарної служби України, Державної інспекції техногенної безпеки України (далі - міністерства та інші органи). Для призначення пенсії за вислугу років подаються, зокрема такі документи: заява про призначення пенсії; грошовий атестат, або довідка про розмір грошового забезпечення, і довідка про додаткові види грошового забезпечення, які заявник отримував протягом останніх 24 місяців підряд перед місяцем звільнення з військової служби; військово-медичні документи про стан здоров`я звільненої особи (за винятком осіб, які не проходили військово-лікарську комісію); документи про страховий стаж (при призначенні пенсії згідно з пунктом «б» статті 12 Закону №2262-XII). Уповноважений структурний підрозділ у 10-денний термін з дня одержання заяви про призначення пенсії оформляє всі необхідні документи і своє подання про призначення пенсії (додаток 2), ознайомлює з ним особу, якій оформлюється пенсія, і направляє до органу, що призначає пенсії за місцем проживання особи.

Відповідно до Порядку №3-1 для призначення ОСОБА_1 пенсії УСБУ у Волинській області підготувало та направило подання разом із розрахунком вислуги років (а.с.126-128), згідно з яким календарна вислуга років становить 17 років 11 місяців 23 дні, пільгова 03 роки 08 місяців 17 днів, тобто загальна вислуга - 21 рік 08 місяців 10 днів (так, як про це зазначено в наказі УСБУ у Волинській області від 30 вересня 2011 року №145-ОС).

Як видно з розрахунку, до вислуги років ОСОБА_1 враховано такі періоди служби:

07 жовтня 1993 року 25 червня 1996 року - курсант Львівського пожежно-технічного училища МВС України;

25 червня 1996 року 01 квітня 1997 року - старший інспектор служби держпожнагляду ППЧ-8 по охороні міста Любомля Волинської області;

01 квітня 1997 року 31 липня 1998 року - старший інспектор групи держпожнагляду СДПЧ-10 міста Любомля Волинського області;

31 липня 1998 року 30 червня 2000 року - начальник караулу СДПЧ-10 міста Любомля Волинської області;

30 червня 2000 року - 21 січня 2003 року - оперуповноважений відділення карного розшуку Любомльського районного відділу УМВС України у Волинській області;

21 січня 2003 року 15 вересня 2005 року - старший оперуповноважений відділення карного розшуку Любомльського районного відділу УМВС України у Волинській області;

15 вересня 2005 року 16 травня 2006 року - оперуповноважений відділення карного розшуку Любомльського районного відділу УМВС України у Волинській області;

16 травня 2006 року 09 серпня 2008 року - старший дільничний інспектор міліції Любомльського районного відділу УМВС України у Волинській області;

09 серпня 2006 року 25 жовтня 2006 року - оперуповноважений відділення карного розшуку Любомльського районного відділу УМВС України у Волинській області;

25 жовтня 2006 року 08 травня 2008 року оперуповноважений УСБУ у Волинській області;

08 травня 2008 року 01 липня 2008 року старший оперуповноважений УСБУ у Волинській області;

01 липня 2008 року 01 квітня 2009 року у розпорядженні начальника УСБУ у Волинській області;

01 квітня 2009 року 16 червня 2010 року оперуповноважений УСБУ у Волинській області;

16 червня 2020 року 10 серпня 2011 року старший оперуповноважений УСБУ у Волинській області.

Періоди роботи в органах МВС у розрахунку відповідають відомостям послужного списку М-071931 УМВС у Волинській області станом на 25 жовтня 2006 року (а.с.29-30), відомостям листа УМВС України у Волинській області від 23 червня 2011 року №3/7-112/П, у якому вказано, що його підготовлено на підставі архівної особової справи №447 (а.с.28).

Тобто, обчислення вислуги років, як то установлено статтею 17-2 Закону №2262-XII, здійснювалося за послужним списком особової справи позивача, який містить перелік посад та періоди перебування на них, відомості про розпорядчі документи.

Позивач не погоджується із обчисленням пільгової вислуги у розрахунку (а.с.126-128), у якому УСБУ у Волинській області період роботи на посаді оперуповноваженого відділення карного розшуку Любомльського районного відділу УМВС України у Волинській області (припадає на період з 30 червня 2000 року по 21 січня 2003 року) обчислив календарно, а з 16 листопада 2001 року по 21 січня 2003 року у пільговому обчисленні один місяць служби за півтора місяця (підстава: Постанова №1497, наказ МВС України від 29 липня 2007 року №361).

Період служби на посаді старшого оперуповноваженого (з 21 січня 2003 року по 15 вересня 2005 року), оперуповноваженого (з 15 вересня 2005 року по 16 травня 2006 року та з 09 серпня 2006 року по 25 жовтня 2006 року) відділення карного розшуку, а також на посаді старшого дільничного інспектора міліції Любомльського районного відділу УМВС України у Волинській області (з 16 травня 2005 року по 09 серпня 2006 року) зараховано у пільговому обчисленні - один місяць служби за півтора.

У листі УМВС у Волинській області від 23 червня 2011 року №3/7-112/П (а.с.28) інформувало, що посади оперуповноваженого, старшого оперуповноваженого карного розшуку та старшого дільничного інспектора міліції при виході на пенсію обчислюються 1 рік за 1,5 роки (підстава: Постанова №1497, наказ МВС від 29 липня 2008 року №361; Постанова №1525, наказ МВС України від 29 травня 2008 року №250 відповідно).

Департамент персоналу МВС України листом від 27 грудня 2022 року №40538/22-2022 на звернення позивача повідомив, що з огляду на те, що позивач з 25 жовтня 2006 року продовжував службу в СБУ, відповідно до пункту 2 Постанови №780 вислуга перегляду не підлягає (а.с.31).

На звернення позивача Ліквідаційною комісією УМВС України у Волинській області листом від 19 січня 2023 року №3/3-10-П/лікв надано довідку про вислугу років в органах внутрішніх справ (на підстав архівної особової справи) (а.с.26-27), відповідно до якої вислуга років станом на 25 жовтня 2008 року становить: календарна 13 років 18 днів, пільгова 16 років 2 місяці 16 днів.

Перевіряючи наявність підстав для перегляду відповідачем розрахунку вислуги років на запит ГУ ПФУ у Волинській області від 05 січня 2024 року №0300-0307-5/1160 (а.с.23) в інтересах позивача, зокрема, підготовки уточненого розрахунку вислуги років в частині пільгового обчислення періодів служби в органах внутрішніх справ та Служби безпеки України, суд зазначає, що листом від 19 січня 2024 року №54/17-189 (а.с.82-83) відповідач повідомляв про відсутність підстав для перегляду підготовлених при звільненні ОСОБА_1 з військової служби документів, зокрема, розрахунку вислуги років від 10 серпня 2011 року №54/17-2210; нормативні акти - Постанови №393, №1497 та №1525 застосовані виключно в часових межах їх чинності, оскільки вони не наділені зворотною дією в часі. Також доведено до відома, що питання зарахування періоду служби у підрозділах карного розшуку органів внутрішніх справ у пільговому обчисленні вже розглядалася у судовому порядку (справа №140/4028/21) та ОСОБА_1 відмовлено у задоволенні позову.

Беззаперечним є те, що підготовка та подання до органів, що призначають пенсії, документів, необхідних для призначення позивачу пенсії, відповідно до Порядку №3-1 покладена на відповідача.

Відносини між УСБУ у Волинській області та ГУ ПФУ у Волинській області є відносинами між двома органами державної влади з приводу виконання ними визначених законодавством функцій та орган Пенсійного фонду не вказав правових підстав для вимоги переглянути розрахунок вислуги років ОСОБА_1 , а лише послався на численні звернення останнього з цього питання.

Фактично лист ГУ ПФУ у Волинській області від 05 січня 2024 року №0300-0307-5/1160 та відповідь УСБУ у Волинській області на нього лише опосередковує звернення ОСОБА_2 до суду за вирішенням спору в питанні визначення вислуги років у період служби в органах внутрішніх справ, зокрема в пільговому обчисленні періоду перебування у підрозділі карного розшуку.

Нагадаємо, що відповідно до витягу з розрахунку вислуги років на пенсію у пільговому обчисленні (з розрахунку один місяць служби за півтора) відповідачем до вислуги років зараховано періоди служби: з 16 листопада 2001 року по 21 січня 2003 року, з 21 січня 2003 року по 15 вересня 2005 року, з 15 вересня 2005 року по 16 травня 2006 року (на посаді оперуповноваженого/старшого оперуповноваженого відділення карного розшуку Любомльського районного відділу УМВС України у Волинській області), з 16 травня 2006 року по 09 серпня 2008 року (на посаді старшого дільничного інспектора міліції Любомльського районного відділу УМВС України у Волинській області), з 09 серпня 2006 року по 25 жовтня 2006 року (на посаді оперуповноваженого відділення карного розшуку Любомльського районного відділу УМВС України у Волинській області); з 01 квітня 2009 року по 16 червня 2010 року, з 16 червня 2010 року по 10 серпня 2011 року (на посаді оперуповноваженого/старшого оперуповноваженого УСБУ у Волинській області).

При цьому позов не містить обґрунтування щодо неправильності обчислення вислуги років позивача безпосередньо в УСБУ у Волинській області (згідно з довідкою відповідача від 15 серпня 2022 року №54/17/52-165 календарна вислуга з 26 жовтня 2006 року по 30 вересня 2011 року становить 4 роки 11 місяців 4 дні, у пільговому обчисленні 1 рік 2 місяці 4 дні, а загальна 6 років 1 місяць 8 днів) (а.с.25), що вказує на фактичну відсутність спору у цьому питанні.

Поряд з тим, судом встановлено, що рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 24 червня 2021 року у справі №140/4028/21 (а.с.122-124) відмовлено у задоволенні позову до УСБУ у Волинській області щодо відмови в пільговому обчисленні один місяць служби за півтора місяці до вислуги років для призначення пенсії періоду проходження служби в підрозділі карного розшуку МВС України з 30 червня 2000 року по 15 листопада 2001 року включно, який зазначений у послужному списку, та зобов`язання зарахувати вказаний період у пільговому обчислені до вислуги років на пенсію, внести відповідні зміни до наказу, підготувати та направити до ГУ ПФУ у Волинській області необхідні документи щодо розрахунку вислуги років для врахування при нарахуванні і виплати пенсії. При вирішенні спору суд виснував, що постанова Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2001 року №1497, якою було встановлено пільговий залік вислуги років, набрала чинності з 21 листопада 2001 року, оскільки вона опублікована 21 листопада 2001 року в газеті «Урядовий кур`єр» №216. На час набрання чинності Постановою №1497 ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ на посаді оперуповноваженого відділення карного розшуку Любомльського районного відділу УМВС України у Волинській області, тому розрахунок вислуги років на пенсію на пільгових умовах (один місяць служби за півтора місяця) цього періоду служби, на думку суду, обчислюється з 21 листопада 2001 року (набрав чинності), а не з 30 червня 2000 року - призначення ОСОБА_1 на вказану посаду.

Такі висновки суду ґрунтуються на приписах частини першої статті 58 Конституції України, відповідно до якої нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, та змісту рішень Конституційного Суду України (від 13 травня 1997 року №1-зп, від 09 лютого 1999 року №1-рп/99, від 05 квітня 2001 року № 3-рп/2001 та від 13 березня 2012 року №6-рп/2012) щодо незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів: закони та інші нормативно-правові акти поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності; дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється із втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце; дія закону та іншого нормативно-правового акта не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом. Таким чином, зміст правовідносин, зокрема, прав та обов`язків особи, не може змінюватися зі зміною законодавчих норм.

Суд при вирішенні спору у справі №140/4028/21 вказав на відсутність підстав для надання зворотної сили нормам Постанови №1497, оскільки вказаний нормативно-правовий акт не пом`якшує і не скасовує відповідальність особи, а встановлює право певної категорії громадян на пільги.

Переглядаючи рішення суду від 24 червня 2021 року у справі №140/4028/21 за апеляційною скаргою ОСОБА_1 , Восьмий апеляційний адміністративний суд у постанові від 05 листопада 2021 року погодився з висновками суду першої інстанції та зазначене рішення суду залишив без змін.

Суд враховує як фактичні обставини, встановлені судом при розгляді справи №140/4028/21, так і висновки суду у такій пов`язаній справі. Це рішення є обов`язковим і для учасників справи, бо в іншому випадку нівелюється принцип обов`язковості рішення суду.

Відповідач при підготовці розрахунку за вислугу років для призначення пенсії врахував пункт 2 Постанови №780 (якою визнано такими, що втратили чинність Постанови №1425 та №1525) щодо того, що вислуга років осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, яка була обчислена до прийняття цієї постанови, перегляду не підлягає.

З урахуванням наведеного, право позивача на зарахування при обчисленні вислуги років на пільгових умовах часу проходження служби в спеціальних підрозділах органів внутрішніх справ визначається за тими правилами, які були чинними на момент виникнення відповідного права.

Суд повторює, що вислуга років в цілях призначення пенсії розрахована за встановленою формою відповідачем у розрахунку до подання для призначення пенсії. Ні послужний список М-071931, ні наказ УМВС України у Волинській області від 25 жовтня 2006 року №104 о/с (а.с.32) про відрядження ОСОБА_1 до СБУ не містять розрахунку вислуги років, адже позивач продовжував службу, а не звільнявся на пенсію. Тож жодний інший орган такий розрахунок в цілях призначення пенсії не складав (та не мав обов`язку).

Наведене вказує на те, що в ході складання розрахунку пільгова вислуга років ОСОБА_1 посадовими особами СБУ не переглядалася, а розрахована вперше.

Аналіз наведених правових норм у поєднанні з положеннями Порядку №393 дає підстави для висновку, що визначальною підставою у питанні можливості пільгового обчислення періоду проходження військової служби для пенсії за вислугу років є наявність законодавчого регулювання, яке передбачає включення зазначеного періоду (строку) до вислуги для реалізації права на призначення різних видів пенсій.

Ні лист УМВС України у Волинській області від 13 травня 2010 року №3/7-67/П (а.с.113), ні витяг з послужного списку від 23 червня 2011 року №3/7-112/П (а.с.28), а так само листи УМВС України у Волинській області від 19 січня 2023 року №3/3-10-П/лікв (а.с.26-27), Департаменту персоналу МВС України від 27 грудня 2022 року №40538/22-2022 (а.с.31), які мають інформативний характер, не вказують на наявність фактичних обставин, оцінку яким надано у справі №140/4028/21, та їх зміст відповідає тим документам, які були враховані відповідачем при розрахунку вислуги років ОСОБА_1 для призначення пенсії.

Лист ГУ ПФУ від 05 січня 2024 року №0300-0307-5/1160, який не містить обов`язкових для виконання розпоряджень чи вказівок, та додані до нього копії документів (а.с.24), також не породжують підстав для формування інших висновків, ніж у справі №140/4028/21.

Тому, на думку суду, позивачем не доведено, що після призначення пенсії відбулися зміни фактичних підстав для перерахунку вислуги років.

З огляду на наведене суд погоджується із відповідачем про відсутність у нього підстав для перегляду розрахунку вислуги років (про які не зазначено і у листі в ГУ ПФУ від 05 січня 2024 року №0300-0307-5/1160), розрахованої на відомостях послужного списку в особовій справі ОСОБА_1 та який відображає відомості про всі періоди служби, яка підлягає зарахуванню до вислуги років для призначення пенсії при звільненні зі служби.

Суд вважає за необхідне зазначити, що предмет позову - це певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення, яка опосередковується відповідним способом захисту прав або інтересів.

У позовній вимозі зобов`язального характеру позивач просив спонукати відповідача у судовому порядку виготовити та подати до ГУ ПФУ у Волинській області не тільки уточнений розрахунок вислуги років, а й довідку про грошове забезпечення, а також здійснити перерахунок вислуги років з урахуванням, зокрема, витягу з відомостей про трудову діяльність Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування від 14 листопада 2023 року та від 01 січня 2024 року, витягу даних оцифрованої трудової книжки від 31 січня 2024 року для перерахунку призначеної пенсії за вислугу років.

Однак суд зазначає, що з наявних у справі документів не вбачається спору щодо розміру грошового забезпечення при призначенні пенсії, звернень до відповідача з цього приводу, обов`язку відповідача виготовляти оновлену довідку про розмір грошового забезпечення для обчислення (перерахунку) пенсії, правових підстав для таких дій, що вказує не необґрунтованість та безпідставність позовних вимог у цій частині, які також не можна вважати похідними від вимоги про визнання протиправними дій щодо відмови у виготовленні розрахунку вислуги років. Також не є похідною вимога про виготовлення розрахунку вислугу років з урахуванням відомостей про трудову діяльність з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, оцифрованих відомостей трудової книжки, які використовуються для обрахунку страхового стажу відповідно до приписів Закону України від 09 липня 2003 року №1058-IV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та підлягають врахуванню при призначенні пенсії згідно з пунктом «б» статті 12 Закону №2262-XII, тоді як позивачу пенсія призначена на підставі пункту «а» названої статті.

Окремо суд з приводу наведеної у позові судової практики зауважує, що за приписами частини п`ятої статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Тож підлягають врахуванню судом правові висновки, викладені Верховним Судом (палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду) у рішеннях у подібних правовідносинах (в іншій справі). Натомість у разі прийняття касаційним судом рішення у справах за інших фактичних обставин чи судами першої та апеляційної інстанції рішення у спорах з іншим складом сторін, ніж у розглядуваній справі, процесуальний закон не вказує на обов`язковість їх врахування судом при вирішенні індивідуального спору.

Отже, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінюючи в сукупності надані сторонами у справі письмові докази, суд дійшов переконання, що підстави для визнання протиправними дій Управління СБУ у Волинській області відсутні. Таким чином, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову повністю.

У зв`язку із відмовою у задоволенні позову, судові витрати не підлягають відшкодуванню позивачу.

Керуючись статтями 2, 72-77, 243-246, 262, 294 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Управління Служби безпеки України у Волинській області (43005, Волинська область, місто Луцьк, проспект Василя Мойсея, будинок 4, ідентифікаційний код юридичної особи 20001487), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області (43026, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Кравчука, будинок 22В, ідентифікаційний код юридичної особи 13358826) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене учасниками справи в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ж.В. Каленюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2024
Оприлюднено02.10.2024
Номер документу121966788
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —140/6419/24

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 27.09.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні