ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/12537/24
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2024 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача: Бужак Н. П.
Суддів: Костюк Л.О., Кобаля М.І.
За участю секретаря: Куць М.Г.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Київського окружного адміністративного суду від 06 червня 2024 року, суддя Войтович І.І., у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛВР КОНДИТЕР" до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,-
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛВР КОНДИТЕР" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України, в якому просило:
- визнати протиправним і скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Київській області від 16.02.2024 року № 10571569/43327309 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведеної податкової накладної від 31.01.2024 року № 67;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зведену податкову накладну від 31.01.2024 року № 67, подану на реєстрацію ТОВ "ЛВР КОНДИТЕР" (ідентифікаційний код 43327309), за датою її подання на реєстрацію - 31.01.2024 року.
Позовні вимоги обґрунтувано тим, що позивачем було подано до контролюючого органу зведену податкову накладну від 31.01.2024 року № 67, однак рішенням від 16.02.2024 року № 10571569/43327309 Комісією ГУ ДПС у Київській області було відмовлено у реєстрації податкової накладної, не зважаючи на її відповідність всім вимогам та критеріям, що встановлені Податковим кодексом України та відповідними підзаконними нормативно-правовими актами.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 06 червня 2024 року адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, Державна податкова служба України звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Частиною 2 статті 311 КАС України визначено, що якщо під час письмового провадження за наявними у справі матеріалами суд апеляційної інстанції дійде висновку про те, що справу необхідно розглядати у судовому засіданні, то він призначає її до апеляційного розгляду в судовому засіданні.
Колегія суддів, враховуючи обставини даної справи, а також те, що апеляційна скарга подана на рішення, перегляд якого можливий за наявними у справі матеріалами на підставі наявних у ній доказів, не вбачає підстав для проведення розгляду апеляційної скарги за участю учасників справи у відкритому судовому засіданні.
В матеріалах справи достатньо письмових доказів для вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін у розгляді справи не обов`язкова.
З огляду на викладене, колегія суддів визнала можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.
Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛВР КОНДИТЕР" (08322, Київська область, Бориспільський район, село Проліски, вулиця Промислова, 9, код ЄДРПОУ 43327309) зареєстроване як юридична особам 01.11.2019, що підтверджується випискою із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 03.12.2021.
Станом на 06.02.2024 відповідно до виписки із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 06.02.2024 місцезнаходження "ЛВР КОНДИТЕР" - 01054, м. Київ, вул. Бульварно-Кудрявська, буд. 33Б.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами господарської діяльності Позивача є "Неспеціалізована оптова торгівля", код КВЕД 46.90 (основний), а також "Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами", код КВЕД 46.17.
01.01.2024 між ТОВ "АТБ-МАРКЕТ" та ТОВ "ЛВР КОНДИТЕР" укладено та підписано в електронній формі з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису з дотриманням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" Договір поставки №СР-95715 від 01.01.2024, відповідно до умов пункту 1.1. якого Постачальник зобов`язується в порядку і строки, встановлені Договором, передати товар у власність Покупцю, у певній кількості, відповідної якості та за погодженою ціною, а останній прийняти товар і платити його на умовах, визначених у цьому Договорі (далі - Договір).
Згідно із підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 Договору товар, зазначений у специфікаціях, поставляється Постачальником окремими партіями відповідно до електронних заявок Покупця. Електронна заявка формується в розрізі кожного магазину і зберігається в особистому кабінеті постачальника на сайті ТОВ "АТБ-МАРКЕТ" містить таку інформацію: номер і дату заявки; номер магазину; найменування Постачальника; найменування Покупця; асортимент товару в розрізі магазину; кількість товару в розрізі магазину; адреса магазину, зазначеного Покупцем.
Зведена заявка на поставку партії товару в розрізі кожного РЦ передається Покупцем Постачальнику у вигляді електронного документа ORDERS(EDI-документа) "Замовлення на поставку" (надалі за текстом Договору -Заявка) через платформу електронної комерції "EDI NETWORK" або "ECOD". Заявка формується на погоджений у специфікації асортимент в розрізі кожного РЦ. Заявка повинна містити таку інформацію: номер і дату заявки; найменування Постачальника; найменування Покупця; асортимент товару в розрізі РЦ; кількість товару в розрізі РЦ; дату доставки товару Постачальником на склад, зазначений покупцем ; час подачі документів Постачальником представнику (експерт з якості) Покупця; адресу складу, зазначеного Покупцем. Постачальний зобов`язаний поставити товар Покупцю в повному обсязі й строки, зазначені у Заявці. Постачальник зобов`язаний передати покупцеві укомплектований. маркований, палетований, запакований у відповідності до заявок в розрізі магазинів товар на території РЦ, зазначеного у зведеній заявці.
Витрати, пов`язані із доставкою, розвантаженням Товару, знаходженням Товару на території РЦ до моменту його передачі Покупцю, несе Постачальник.
Відповідно до пункту 3.1 Договору покупець після прийняття товару і необхідних документів на товар зобов`язаний здійснити оплату за товар у безготівковій формі шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Постачальника протягом 60 (шістдесяти) календарних днів від дня поставки.
Покупець має право затримати оплату за товар, якщо видаткові накладні, податкові накладні і додатки до них, накладні на повернення, накладні на тару або інші супроводжувальні документи не надані Постачальником або не відповідають вимогам, які передбачені чинним законодавством України або містять помилки або невідповідності, пропорційно кількості днів, протягом яких помилки або не відповідності будуть виправлені або документи будуть приведені у відповідність з чинним законодавством України і передані Покупцю. (пункт 3.2 Договору)
Згідно із пунктом 6.13 Договору Постачальник зобов`язується реєструвати податкові накладні, розрахунки коригувань кількісних і вартісних показників до податкової накладної (крім передбачених чинним законодавством випадків, коли обов`язок з реєстрації розрахунків коригувань до податкової накладної покладається на Покупця), які надаються Покупцю, в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
На виконання умов вищезазначеного Договору поставки позивач поставив, а ТОВ "АТБ МАРКЕТ" прийняло кондитерські вироби (в асортименті) на загальну суму 6 779 242,44 гривень, в тому числі ПДВ - 1 129 873,74 гривень, що підтверджується видатковими накладними від 16.01.2024 року №139, №140, №141; від 17.01.2024 року №150, від 18.01.2024 року №149, №155, №1 56 від 157, від 19.01.2024 року №162, №163, №164, від 21.01.2024 року №172, №173, №181, №182, №183, №184, №185 від 22.01.2024 №175 від 23 01.2024 року №218, №219, №221, від 24.01.2024 року №226, від 25.01.2024 року №227, №231, №233 від 26.01.2024 року №240, №241, №242, №243, від 28.01.2024 року №252, №253, №261, №262, №263, №264, №267, №268 від 30.01.2024 року №298, від 31.01.2024 року №305, №306.
Матеріалами справи підтверджено, що поставлений позивачем товар ТОВ "АТБ МАРКЕТ" придбаний ТОВ "ЛВР КОНДИТЕР" у ТОВ "Світ Ласощів", у відповідності до договору постави №02-2023 від 02.01.2023, на підтвердження чого в матеріалах справи наявні наступні видаткові накладні: від 16.01.2024 року №125, №126, №128 від 17.01.2024 року №132, від 18.01.2024 року №133, №140, №141, №142, від 19.01.2024 року №145, № 146, № 147, від 21.01.2024 року № 156, № 157, № 168, № 169, № 170, № 171, № 172, від 22.01.2024 року №175, від 23.01.2024 року №214, №215, №217, від 24.01.2024 року №222, від 25.01.2024 року №223, №227,№228, від 26.01.2024 року №243, №244, №245, №246, від 28.01.2024 року №255, №256, №264, №265, №266, №267, №270, №271, від 30.01.2024 року №295, від 31.01.2024 року №303, №304.
Окрім того, ТОВ "ЛВР КОНДИТЕР" з ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН", укладено та підписано в електронній формі з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису з дотриманням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" Договір №ЛЮ-Д-853 про надання логістичних послуг (складська логістика) від 01.01.2024, відповідно до умов пункту 1.2 якого останнє надає комплекс логістичних послуг, зазначені в п. 1.2. даного Договору, на умовах цього Договору (далі - Договір №ЛЮ-Д-853).
Відповідно до умов пунктів 4.4, 4.6 Договору №ЛЮ-Д-853 приймання товару для надання логістичних послуг від Замовника Виконавцем та його повернення після надання логістичних послуг здійснюється уповноваженими представниками сторін на РЦ Виконавця на підставі Акта прийому-передачі товару.
Згідно із пунктом 3.3 Договору №ЛЮ-Д-853 право власності на переданий Товар і Тару до Виконавця не переходить.
Факти приймання-передачі кондитерських виробів для надання логістичних послуг від Позивача до ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" та їх наступне повернення після цього підтверджується Актами приймання-передачі по Договору №ЛЮ-Д-853 від 01.01.2024 року від 16.01.2024 року №139, №139/1, №140, №140/1, №141, №141/1, від 17.01.2024 року №150, №150/1, від 18.01.2024 року №149, №149/1, №155, №155/1, №156, №156/1, №157, №157/1, від 19.01.2024 року №162, № 162/1, №163, №163/1, №164, №164/1, від 21.01.2024 року №172, №172/1, №173, №173/1, №181, №181/1, №182, №182/1, №183, №183/1, №184, №184/1, №185, №185/1, від 22.01.2024 року №186, №186/1, від 23.01.2024 року №218, №218/1, №219, №219/1, №221, №221/1, від 24.01.2024 року №226, №226/1, від 25.01.2024 року №227, №227/1, №231, №231/1, №233, №233/1, від 26.01.2024 року №240, №240/1, №241, №241/1, №242, №242/1, №243, №243/1, від 28.01.2024 року №252, №252/1, №253, №253/1, №261, №261/1, №262, №262/1, №263, №263/1, №264, №264/1, №267, №267/1, №268, №268/1, від 30.01.2024 року №298, №198/1, від 31.01.2024 року №305, №305/1, №306. №306/1.
Згідно із актом №20778 здачі-прийняття робіт (наданих послуг) від 31.01.2024 до договору №ЛЮ-Д-853 від 01.01.2024 ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" надано позивачу послуги на загальну суму 786 985, 08 грн., у тому числі ПДВ - 131 164,18 грн.
Факт надання логістичних послуг згідно договору №ЛЮ-Д-853 від 01.01.2024 року щодо поставлених на адресу ТОВ "АТБ МАРКЕТ" кондитерських виробів (в асортименті) на загальну суму 786 985,08 гривень, в тому числі ПДВ - 131 164,18 гривень, підтверджується Актом здачі-приймання робіт (наданих послуг) від 31.01.2024 року №20778, а також складеною ТОВ "ЛОГІСТИК ЮНІОН" за наслідками надання вищезазначених логістичних послуг податковою накладною від 31.01.2024 року №270, яка у встановленому порядку зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Факт перевезення поставленої ТОВ "АТБ МАРКЕТ" підтверджується товарно-транспортними накладними від 16.01.2024 року №139, №140, №141, від 17.01.2024 року №150, від 18.01.2024 року №149, №155, №156, від 157, від 19.01.2024 року №162, №163, №164, від 21.01.2024 року №172, №173, №181, №182, №183, №184, №185, від 22.01.2024 №175, від 23.01.2024 року №218, №219, №221, від 24.01.2024 року №226, від 25.01.2024 року №227, №231, №233, від 26.01.2024 року №240, №241, №242, №243, від 28.01.2024 року №252, №253, №261, №262, №263, №264, №267, №268, від 30.01.2024 року №298, від 31.01.2024 року №305, №306 з адреси орендованого складського приміщення до Розподільних центрів ТОВ "АТБ "МАРКЕТ", адреси яких зазначені в Договорі №9 до Договору поставки №СР -95715 від 01.01.2024 року.
Надання транспортних послуг щодо перевезення виробів (в асортименті) здійснювалось, зокрема, ТОВ "СТР ТРАНС", ідентифікаційний код 44498770, згідно умов Договору про надання транспортних послуг №310502/2022 від 31.05.2022 року, що підтверджується Актами здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.01.2024 року №53, ФОП ОСОБА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , згідно умов Договору про надання транспортних послуг №01/21ЛBP від 05.01.2021 року, що підтверджується Актами здачі-приймання робіт від 18.01.2024 року №32, від 22.01.2024 року №46, від 24.12.2024 року №47, а також ПП "ТРАНС ЛОГІСТИК", ідентифікаційний код 34307753, що підтверджується Актами здачі-приймання робіт (надання послуг) від 22.01.2024 року №24012277003, №24012277010, від 26.01.2024 року №24012677008, від 29.01.2024 року №24012977004.
Оплата поставлених згідно з вищезазначеними товарно-супровідними документами кондитерських виробів відповідно до вимог п.3.1 Договору поставки №СР-95715 від 01.01.2024 року повинна бути здійснена ТОВ "АТБ МАРКЕТ" протягом 60 (шістдесяти) календарних днів від дня поставки, який на момент подання відповідних пояснень та прийняття оскаржуваного Рішення ще не настав.
Разом з тим, позивачем були надані банківські виписки по його рахунку № НОМЕР_2 в АБ "ПІВДЕННИЙ" за період з 16.01.2024 року по 31.01.2024 року, змістом яких підтверджується, що обсяг здійснених ТОВ "АТБ МАРКЕТ" на користь Позивача оплат за відвантажений товар свідчить про безперервний та ритмічний характер господарських правовідносин сторін по Договору поставки №СР-95715 від 01.01.2024 року.
Відповідність поставлених на адресу ТОВ "АТБ МАРКЕТ" кондитерських виробів вимогам чинного законодавства в сфері виробництва і обігу харчових продуктів, обов`язковим параметрам безпечності і якості підтверджується наданими до вищевказаних пояснень Сертифікатами відповідності, зареєстрованими в Реєстрі за №UA.10114.СХ.00051-23 від 25.07.2023 року, за №UA.10114.СХ.00054-23 від 25.07.2023 року.
Наслідком вищевказаних господарських операцій з його вищевказаним контрагентом стали зміни в структурі активів та зобов`язань сторін цих правочинів, а також їх власному капіталі, що також свідчить про реальність зазначених господарських операцій в розумінні вимог ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".
Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що позивачем укладено із ПрАТ "Центрально-Українське виробничо-комплектовочне підприємство "АТОМПРОМКОМПЛЕКС" укладено договір оренди нерухомого майна №36/21 від 01.12.2021, згідно якого ТОВ "ЛВР КОНДИТЕР" передано в оренду офісне приміщення, що є частиною цілісного майнового комплексу, розташованого за адресою: вул. Промислова, б. 9, с. Проліски, Бориспільський район, Київської області, площею 17,1 кв.м.
Позивачем з ТОВ "СВІТ ЛАСОЩІВ", ідентифікаційний код 03771732, укладені та підписані в електронній формі з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису Договір оренди офісних приміщень №07-2023 від 02.01.2023 року та Договір оренди складських приміщень №06-2023 від 02.01.2023 року, на підставі яких ним використовуються на правах оренди офісне приміщення площею 30,0 кв.м., а також складське приміщення площею 200.00 кв.м., які розташовані за адресою: м. Черкаси, вул. Чигиринська, 11, що підтверджується Актом приймання-передачі офісного приміщення від 2-01.2023 року, Актом приймання-передачі складського приміщення від 02.01.2023 року, а також Актами дачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.01.2024 року №211, №212 про нарахування орендної плати за січень 2024 року, а відомості про вказані офісне та складське приміщення у встановленому порядку зареєстровані в контролюючому органі, що підтверджується Повідомленням про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма №20-ОПП) від 27.01.2021 року.
Відповідно до повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність ТОВ "ЛВР КОНДИТЕР" має офіс та склад за адресою: м. Черкаси, вул. Чигиринська, б. 11.
За фактом поставки товару ТОВ "АТБ МАРКЕТ" (виписка видаткових накладних) ТОВ "ЛВР КОНДИТЕР" складено та подано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних зведену податкову накладну від 31.01.2024 року № 67 на загальну суму 6 779 242, 44 грн, у тому числі ПДВ - 1 129 873,74 грн.
За результатом обробки вказаної накладної, її реєстрація була зупинена, про що позивачу направлено квитанцію від 31.01.2024 №9014695442.
Підставою для зупинення реєстрації зведеної податкової накладної від 31.01.2024 року № 67 відповідачем вказано: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У вказані квитанції додатково повідомлено показник "D"=4808%, "Рпоточ"=1526532.37.
ТОВ "ЛВР КОНДИТЕР" не погоджуючись з підставами зупинення реєстрації податкової накладної від 31.01.2024 року № 67, відповідно до пункту 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів від 11.12.2019 № 1165, через Єдине вікно подання електронних документів ДПС України направив на адресу відповідача-1 пояснення вих. №24-2/3 від 13.02.2024 та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, разом із додатками.
За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів комісією Головного управління ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 16.02.2024 №10571569/43327309 про відмову в реєстрації зведеної податкової накладної від 31.01.2024 року № 67 із зазначенням наступних підстав його прийняття: "надання платником податків копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства".
Вважаючи рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).
Пунктом 187.1 ст. 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
Пунктом 201.16 ст. 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до пункту 8 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Пунктом 14 Порядку № 1246 визначено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Згідно з пунктом 15 Порядку № 1246 у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (п. 17 Порядку № 1246).
Положеннями пункту 201.16 статті 201 ПК України регламентовано, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок № 1165).
Згідно з пунктом 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до пунктів 7-8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Пунктами 10-11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Отже, після надсилання платником податку складеної ним податкової накладної (розрахунку коригування) до ДФС України, в автоматизованому режимі (тобто без участі працівників контролюючого органу) проводиться перевірка відповідності цієї податкової накладної (розрахунку коригування) критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі - Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
У відповідності до пункту 3 Порядку № 520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Згідно з пунктом 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9 Порядку №520).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку (п. 10 Порядку №520).
За правилами пункту 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
У розрізі положень пунктів 12, 13 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення. Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Як убачається з оскаржуваного рішення, підставою для його прийняття слугував висновок контролюючого органу про надання платником податку копій документів, складських/оформлених із порушенням законодавства Додаткова інформація: документи на придбання ненадані.
Отже, як вірно зазначено судом першої інстанції, в оскаржуваному рішенні лише процитоване положення пунктів Порядку № 520, тобто викладена загальна норма без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкової накладної, та конкретних документів, які оформлені із порушенням законодавства, а також без повідомлення причин, за яких надані позивачем документи не були враховані.
Разом з тим, в якості недостатності наданих платником податку документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування слід розуміти надання таким платником не всіх документів, передбачених пунктом 5 Порядку № 520.
Пунктом 26 Порядку № 1165 передбачено, що комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
При цьому, прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) передбачає проведення комісією контролюючого органу відповідного засідання, на якому членами комісії розглядаються та аналізуються надані платником податків документи та пояснення з метою прийняття обґрунтованого рішення зі спірного питання.
Разом з тим, в квитанції в якості підстав для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано: відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Так, відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами господарської діяльності Позивача є "Неспеціалізована оптова торгівля", код КВЕД 46.90 (основний), а також "Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами", код КВЕД 46.17.
Матеріалами справи підтверджено, що господарська операція, в межах якої складено податкову накладну №67 від 31.01.2024 стосується кодів КВЕД діяльності позивача.
При цьому, приймаючи оскаржуване рішення контролюючим органом визначено його підстави, як надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Водночас, суд першої інстанції вірно зауважив, що надані позивачем до податкового органу після зупинення реєстрації податкової накладної документи, повністю розкривають зміст господарської операції та, за висновком суду, є належними та достатніми для реєстрації останньої в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, Верховний Суд неодноразово висловлював позицію, що чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
Проте, як вбачається з матеріалів справи, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
В оскаржуваному рішенні податковим органом не вказано, які саме надані документи складені з порушенням законодавства, які саме вимоги законодавства порушено при складанні документів.
Також, контролюючий орган не вказав, чому наданих позивачем документів недостатньо для реєстрації спірної податкової накладної, які документи були взяті ним до уваги, а які відхилені та причини їх неприйняття, чи містили документи дефекти, тощо. Отже така позиція контролюючого органу не може бути визнана судом обґрунтованою.
Таким чином, податковий орган при прийнятті оскаржуваного рішення обмежився лише загальними фразами та не вказав конкретно, які саме документи не подані і що вони мали б підтвердити або спростувати, у тому числі не деталізував, які саме документи складені із порушення законодавства.
Отже, оскаржувані рішення податкового органу не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості індивідуального акта, та породжують їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Індивідуальний акт, виданий суб`єктом владних повноважень є документом, прийнятим з метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.
Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти є їх виражений правозастосовний характер.
Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.
При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Отже, суд першої інстпанції дійшов вірного висновку про необґрунтованість рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №67 від 31.01.2024 року.
Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентом в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Так, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Аналогічна правова позиції висловлена Верховним Судом у постанові від 07 грудня 2022 року у справі № 500/2237/22.
Разом з тим, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду справи не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної. При цьому суд зазначає, що здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Приписами пункту 20 Порядку №1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, оскаржуване рішення є необґрунтованим, оскільки факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Враховуючи вищевикладне, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.02.2024 року № 10571569/43327309 про відмову в реєстрації зведеної податкової накладної від 31.01.2024 року № 67 прийнято необґрунтовано, тобто без урахування всіх обставин, що мали значення для його прийняття, а відтак воно є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зведену податкову накладну від 31.01.2024 року № 67, датою її подання на реєстрацію, колегія суддів зазначає, що зазначена вимога є похідною та також підлягають задоволенню.
Відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Таким чином, оскільки оскаржуване рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним та підлягає скасуванню, з метою відновлення порушеного права та ефективного захисту суд першої інстанції дійшов вірного висновку про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зведену податкову накладну від 31.01.2024 року № 67, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛВР КОНДИТЕР" (код ЄДРПОУ 43327309), за датою її подання на реєстрацію - 31.01.2024.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 року у справі «Компанія «Вестберґа таксі Актіеболаґ» та «Вуліч проти Швеції» суд визначив, що «... адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі і поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління».
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним, підстави для його скасування відсутні, так як суд, всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин.
При цьому судовою колегією враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому не можуть бути підставою для скасування рішення Київського окружного адміністративного суду від 06 червня 2024 року.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких підстав апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 06 червня 2024 року - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду у строк визначений ст. 329 КАС України.
Суддя-доповідач: Бужак Н.П.
Судді: Костюк Л.О.
Кобаль М.І.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2024 |
Оприлюднено | 03.10.2024 |
Номер документу | 122006263 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бужак Наталія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні