Рішення
від 03.11.2010 по справі 14/381
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 14/381 03.11.10

За позовом Київськог о міського територіального в ідділення Антимонопольного комітету

України

До Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «М.Контракт»

Про стягненн я 34000,00грн.

Суддя П алій В.В.

Представники:

Від позивача Кл юсова Т.М. - предст. (дов. від 03.09. 2010р.)

Від відповідача не з' явився

Обставини справи:

Київське міське терит оріальне відділення Антимон опольного комітету України з вернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відп овідальністю «М.Контракт»пр о стягнення 17000,00грн. штрафу та 17 000,00грн. пені. Позовні вимоги мо тивовані тим, що відповідач п ротягом 2-х місяців з дня одерж ання рішення органу Антимоно польного комітету України пр о накладення штрафу не сплат ив суму штрафу за вчинення по рушення, передбачене п. 13 ст. 50 З акону України «Про захист ек ономічної конкуренції».

Ухвалою Господарськ ого суду м. Києва від 25.08.2010р. судд ею Нарольським М.М. порушено п ровадження у справі №14/381, позов ну заяву прийнято до розгляд у, розгляд справи призначено на 08.09.2010р.

Розпорядженням В.о. Голови Господарського суду міста К иєва №7 від 22.09.2010р. справа №14/381 пе редана для подальшого розгля ду судді Палію В.В., у зв' язку з перебуванням судді Нароль ського М.М. на лікарняному та з метою уникнення затягування розгляду справи №14/381.

За наведених обставин, ухв алою Господарського суду м. К иєва справа №14/381 прийнята до ро згляду суддею Палієм В.В., розг ляд справи призначено на 12.10.2010р .

У судовому засіданні 12.10.2010р. о голошено перерву до 19.10.2010р., з ме тою надання можливості предс тавнику відповідача ознайом итися з позовною заявою.

Представник позивача у суд ове засідання 19.10.2010р. з' явився , проте не надав витребувані с удом документи.

У судове засідання 19.10.2010р. пре дставник відповідача не з' я вився, однак судом одержано в ід відповідача клопотання пр о відкладення розгляду справ и, у зв' язку з неможливістю я вки представника відповідач а у судове засідання, оскільк и останній знаходиться у від рядженні.

Судом клопотання відповід ача не задоволено, оскільки о станній не позбавлений права направити у судове засіданн я для захисту своїх прав та ін тересів іншого уповноважено го представника. Крім того, до клопотання не додано доказі в знаходження представника в ідповідача у відрядженні.

У зв' язку з неявкою у судо ве засідання представника ві дповідача, та з метою витребу вання неподаних суду докумен тів, розгляд справи 19.10.2010р. відк ладено.

У судовому засіданні 03.11.2010р. п редставник позивача подав су ду витребувані документи. Пр едставник позивача заявлені позовні вимоги підтримав у п овному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про причини неявки суд не п овідомив, про дату та час розг ляду справи повідомлений нал ежним чином.

Одержані 03.11.2010р. від відповід ача заперечення на позовну з аяву судом не приймаються до уваги, оскільки заперечення підписані від імені відпові дача представником за довіре ністю ОСОБА_1., проте довір еності на підтвердження повн оважень ОСОБА_1. не додано .

Відповідно до ст.75 Господ арського процесуального код ексу України справа розгляда ється за наявними в ній матер іалами.

Дослідивши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, який пі дтримав свої позовні вимоги, оглянувши оригінали докумен тів, суд, -

ВСТАНОВИВ

11.02.2010р. розглянувши мате ріали справи №48-8/07.09 про порушен ня законодавства про захист економічної конкуренції, Адм іністративна колегія Київсь кого міського територіально го відділення Антимонопольн ого комітету України, прийня ла рішення №3/8-П (надалі - Ріше ння), яким визнала дії ТОВ «М. К онтракт»порушенням законод авства про захист економічно ї конкуренції, передбаченого п. 13. ст. 50 Закону України «Про за хист економічної конкуренці ї»у вигляді неподання інформ ації територіальному відділ енню Антимонопольного коміт ету України у встановлені го ловою територіального відді лення строки.

Відповідно до пункту 2 резол ютивної частини Рішення за в чинене порушення законодавс тва про захист економічної к онкуренції на ТОВ «М. Контрак т»накладено штраф у розмірі 17000,00грн.

Також, у рішенні зазначено, що останнє підлягає виконанн ю у двомісячний строк з дня йо го одержання, про виконання р ішення повідомити Відділенн я у п' ятиденний термін з дня його виконання.

Проте, відповідач у встанов лений строк рішення не викон ав, повідомлення про виконан ня не надіслав.

На підставі викладеного, по зивач просить суд стягнути з відповідача 17000,00грн. штрафу.

Згідно Рекомендації Вищог о господарського суду Україн и №04-5/247 від 29.10.2008р. справи зі спорі в про оскарження рішень (розп оряджень) органів Антимонопо льного комітету України підв ідомчі господарським судам і підлягають розглядові за пр авилами Господарського проц есуального кодексу України. Це стосується й розгляду спр ав за позовами органів Антим онопольного комітету Україн и про стягнення з суб'єктів го сподарювання сум штрафів та пені у зв'язку з порушенням ко нкурентного законодавства, о скільки таке стягнення здійс нюється згідно саме з рішенн ями відповідних органів, при йнятими на підставі приписів названого Закону. Водночас і пунктом 3 частини першої стат ті 12 ГПК встановлено, що справ и за заявами органів Антимон опольного комітету України з питань, віднесених законода вчими актами до їх компетенц ії, підвідомчі господарським судам.

Відповідно до статті 251 Госп одарського кодексу України А нтимонопольний комітет Укра їни накладає штрафи на суб'єк тів господарювання - юридичн их осіб за:

вчинення дій, передбачених статтями 29, 30 і 32 цього Кодексу, ухилення від виконання або н есвоєчасне виконання рішень Антимонопольного комітету У країни чи його територіальни х відділень про припинення п орушень антимонопольно-конк урентного законодавства, від новлення первинного стану аб о зміну угод, що суперечать ан тимонопольно-конкурентному законодавству;

створення, реорганізацію (з лиття, приєднання), ліквідаці ю суб'єктів господарювання, в ступ одного або декількох су б'єктів господарювання в об'є днання, придбання чи набуття будь-яким іншим способом у вл асність, одержання в управлі ння (користування) часток (акц ій, паїв) та активів (майна) у ви гляді цілісних майнових комп лексів підприємств чи їх стр уктурних підрозділів, а тако ж в оренду цілісних майнових комплексів підприємств чи ї х структурних підрозділів бе з згоди на це Антимонопольно го комітету України чи його о рганів у випадках, якщо закон ом передбачено необхідність одержання такої згоди;

неподання чи несвоєчасне п одання передбаченої законом інформації, або подання заві домо недостовірної інформац ії Антимонопольному комітет у України, його територіальн им відділенням.

Вчинення дій, визначених ци м Кодексом як недобросовісна конкуренція, юридичними осо бами, що не є суб'єктами господ арювання, тягне за собою накл адення на них Антимонопольни м комітетом України або його територіальними відділення ми штрафу в розмірі, передбач еному законом.

В силу ч. 1 ст. 3 Закону України “Про захист економічної кон куренції”, законодавство про захист економічної конкурен ції ґрунтується на нормах, ус тановлених Конституцією Укр аїни, і складається із цього З акону, законів України “Про А нтимонопольний комітет Укра їни”, “Про захист від недобро совісної конкуренції”, інших нормативно-правових актів, п рийнятих відповідно до цих з аконів.

Згідно ст. 1 Закону України “ Про Антимонопольний комітет України” Антимонопольний ко мітет України є державним ор ганом із спеціальним статусо м, метою діяльності якого є за безпечення державного захис ту конкуренції у підприємниц ькій діяльності та у сфері де ржавних закупівель. Особливо сті спеціального статусу Ант имонопольного комітету Укра їни обумовлюються його завда ннями та повноваженнями, в то му числі роллю у формуванні к онкурентної політики, та виз начаються цим Законом, іншим и актами законодавства і пол ягають, зокрема, в особливому порядку призначення та звіл ьнення Голови Антимонопольн ого комітету України, його за ступників, державних уповнов ажених Антимонопольного ком ітету України, голів територ іальних відділень Антимоноп ольного комітету України, у с пеціальних процесуальних за садах діяльності Антимонопо льного комітету України, над анні соціальних гарантій, ох ороні особистих і майнових п рав працівників Антимонопол ьного комітету України на рі вні з працівниками правоохор онних органів, в умовах оплат и праці.

Відповідно до ч. 1 ст. 22 цього З акону розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопо льного комітету України, гол ови територіального відділе ння Антимонопольного коміте ту України, вимоги уповноваж ених ними працівників Антимо нопольного комітету України , його територіального відді лення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконанн я у визначені ними строки, якщ о інше не передбачено законо м.

Стаття 3 зазначеного Закону до основних завдань Антимон опольного комітету України в ідносить участь у формуванні та реалізації конкурентної політики, в частині, зокрема, з дійснення державного контро лю за дотриманням законодавс тва про захист економічної к онкуренції на засадах рівнос ті суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання , виявлення і припинення пору шень законодавства про захис т економічної конкуренції.

Згідно ст. 5 Закону України “ Про Антимонопольний комітет України” Антимонопольний ко мітет України здійснює свою діяльність відповідно до Кон ституції України, законів Ук раїни “Про захист економічно ї конкуренції”, “Про захист в ід недобросовісної конкурен ції”, цього Закону, інших зако нів та нормативно-правових а ктів, прийнятих відповідно д о цих законів.

Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни “Про Антимонопольний к омітет України” одними з осн овних завдань Антимонопольн ого комітету України, в тому ч ислі є: здійснення державног о контролю за дотриманням за конодавства про захист еконо мічної конкуренції та запобі гання, виявлення і припиненн я порушень законодавства про захист економічної конкурен ції.

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни “Про Антимонопольний к омітет України” з метою захи сту інтересів держави, спожи вачів та суб' єктів господар ювання Антимонопольний комі тет України, територіальні в ідділення Антимонопольного комітету України у зв' язку з порушенням законодавства про захист економічної конку ренції органами влади, юриди чними чи фізичними особами п одають заяви, позови, скарги д о суду, в тому числі про зобов' язання виконати рішення орга нів Антимонопольного коміте ту України.

Згідно ст. 48 Закону України “ Про захист економічної конку ренції” за результатами розг ляду справи про порушення за конодавства про захист еконо мічної конкуренції органи Ан тимонопольного комітету Укр аїни приймають рішення, в том у числі про визнання вчиненн я порушення законодавства пр о захист економічної конкуре нції та накладення штрафу.

Згідно з ч. ч. 1, 2, 3 ст. 56 Закону Ук раїни “Про захист економічно ї конкуренції” рішення, розп орядження органів Антимоноп ольного комітету України, го лів його територіальних відд ілень надаються для виконанн я шляхом надсилання або вруч ення під розписку чи доведен ня до відома в іншій спосіб. Рі шення та розпорядження орган ів Антимонопольного комітет у України, голів його територ іальних відділень є обов' яз ковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішен нями органу Антимонопольног о комітету України, сплачує й ого у двохмісячний строк з дн я одержання рішення про накл адення штрафу.

Відповідно до вказаних нор м позивач має право приймати рішення про визнання вчинен ня відповідачем порушення за конодавства про захист еконо мічної конкуренції та наклад ення штрафу, який повинен бут и сплачений відповідачем у д вохмісячний строк з дня отри мання відповідного рішення, при цьому рішення Відділення є обов' язковим для виконан ня.

Копія Рішення надіслана ві дповідачу із супровідним лис том Відділення №26-8/306 від 12.02.2010р. т а отримана відповідачем 22.02.2010р ., що підтверджується повідом ленням про вручення поштовог о відправлення.

Згідно ч. 3 ст. 56 Закону Україн и “Про захист економічної ко нкуренції” особа, на яку накл адено штраф за рішенням орга ну Антимонопольного комітет у України, сплачує його у двом ісячний строк з дня одержанн я рішення про накладення штр афу.

Дане рішення Антимонополь ного комітету України на дан ий час є чинним, не скасовано т а не визнано судом недійсним .

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач накладен ий на нього штраф, ані в двоміс ячний строк, ані станом на час вирішення спору, не сплатив, ч им порушив вимоги ч. 2 ст. 56 Зако ну України “Про захист еконо мічної конкуренції”.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що вимог и позивача про стягнення з ві дповідача штрафу у розмірі 1700 0,00грн. є обґрунтованими та так ими, що підлягають задоволен ню.

Також, позивач просить суд с тягнути з відповідача 17000,00грн. за прострочення сплати штра фу.

Відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України “Про захист економі чної конкуренції” за кожний день прострочення сплати штр афу стягується пеня у розмір і півтора відсотка від суми ш трафу. Розмір пені не може пер евищувати розміру штрафу, на кладеного відповідним рішен ням органу Антимонопольного комітету України. Нарахуван ня пені припиняється з дня пр ийняття господарським судом рішення про стягнення відпо відного штрафу.

Відповідно до ч. 7 ст. 56 Закону України “Про захист економі чної конкуренції” у разі нес плати штрафу у строки, передб ачені рішенням, та пені орган и Антимонопольного комітету України стягують штраф та пе ню в судовому порядку.

Таким чином, вимога позивач а про стягнення з відповідач а 17000,00грн. пені вважається обґр унтованою та такою, що підляг ає задоволенню відповідно до розрахунку позивача.

Згідно з ч. 1 ст. 46 ГПК України д ержавне мито сплачується чи стягується в доход державног о бюджету України в порядку і розмірі, встановлених закон одавством України.

Відповідно до п.-п. а) п. 2 ст. 3 Де крету Кабінету Міністрів Укр аїни № 7-93 від 21.01.1993 р. "Про державне мито" розмір ставки держмита із позовних заяв майнового х арактеру, що подаються до гос подарських судів України, ст ановить 1% ціни позову, але не м енше 6 та не більше 1500 неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян.

Ціна позову становить 34000,00гр н., сума державного мита з якої складає 340,00грн.

Витрати по оплаті державно го мита та інформаційно-техн ічного забезпечення судовог о процесу згідно ст.49 ГПК Укра їни покладаються на відпов ідача.

Враховуючи наведене, а тако ж те, що відповідач не оспорив ціну позову, позовні вимоги в изнаються обґрунтованими та такими, що підлягають задово ленню повністю.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 49, 82-85 Господарськ ого процесуального кодексу У країни, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги задово льнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «М . Контракт»(м. Київ, вул. Новопи рогівська, 62-а; м. Київ, вул. Сакс аганського, 1-г, код ЄДРПОУ 33145836) 17 000,00грн. - штрафу, 17000,00грн. - пені , зарахувавши до доходів зага льного фонду Державного бюдж ету України за кодом бюджетн ої класифікації: 21081100 на р/р 3111510670000 2, МФО 820019 в Управління Державно го Казначейства у Голосіївсь кому районі міста Києва, іден тифікаційний код одержувача 26077879.

3. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «М . Контракт»(м. Київ, вул. Новопи рогівська, 62-а; м. Київ, вул. Сакс аганського, 1-г, код ЄДРПОУ 33145836) в доход Державного бюджету Ук раїни 340,00грн. - державного мит а, 236,00грн. - витрат на інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу.

4. Після набрання рішенням з аконної сили видати накази.

Рішення може бути оск аржено в апеляційному порядк у протягом 10 днів з дня йогоог олошення.

Суддя В.В. Палій

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.11.2010
Оприлюднено16.11.2010
Номер документу12203101
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/381

Ухвала від 01.06.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 29.05.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 16.05.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 04.05.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Рішення від 14.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Ухвала від 28.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Ухвала від 03.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Ухвала від 15.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Рішення від 03.11.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Палій В.В.

Ухвала від 07.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні