ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
01 жовтня 2024 року м. Житомир справа № 240/18639/24
категорія 112030500
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Лавренчук О.В., розглядаючи позовну заяву ОСОБА_1 до Любарського територіального центру соціального обслуговування Любарської селищної ради 4 відділ ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною відмову, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, у якому відповідачами вказує: Любарський територіальний центр соціального обслуговування Любарської селищної ради, ІНФОРМАЦІЯ_1 . У прохальній частині позову просить:
2. Визнати протиправною відмову складення та видачі Акта встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) №3 від 25 липня 2024 року Любарського територіального центру соціального обслуговування Любарської селищної ради у складенні та видачі акта встановлення факту здійснення особою догляду на підставі заяви ОСОБА_1 .
3. Зобов`язати Любарський територіальний центр соціального обслуговування Любарської селищної ради розглянути заяву на складення та видачу Акта встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) ОСОБА_1 відносно матері ОСОБА_2 .
Перевіряючи матеріали позовної заяви та додані до неї документи, суд вважає, що така не відповідає вимогам статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), з наступних підстав.
Відповідно до вимог п. 4 ч. 5 ст. 160 КАС України, в позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Так у позовній заяві відповідачами вказує: Любарський територіальний центр соціального обслуговування Любарської селищної ради, ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Однак, в порушення вимог п. 4 ч. 5 ст. 160 КАС України, у прохальній частині позову не зазначено позовних вимог до ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Частиною 3 статті 161 КАС України визначено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Позивачем не додано до суду документу про сплату судового бору, однак зазначено, що звільнений на підставі п. 13 ст. 5 Закон України "Про судовий збір".
Суд зауважує, що правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" (далі - Закон).
Пунктом 13 ст. 5 Закону встановлено, що від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності, Герої України - у справах, пов`язаних з порушенням їхніх прав.
За приписами ст. 18 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" учасникам бойових дій, особам з інвалідністю внаслідок війни, учасникам війни та постраждалим учасникам Революції Гідності, які одночасно є особами, на яких поширюється чинність цього Закону згідно із статтею 10 цього Закону, видається одне посвідчення за їхнім вибором, у якому робиться відмітка про встановлення іншого правового статусу.
Отже, наявність статусу учасника бойових дій підтверджується відповідним посвідченням.
Однак, до позовної заяви не додано копії посвідчення учасника бойових дій, а тому відсутні підстави для застосування вимог п. 13 ст. 5 Закону.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону, судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
За змістом приписів підпункту першого пункту третього частини 2 статті 4 Закону, ставка судового збору за подання фізичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру (абз. 2 ч. 3 ст. 6 Закону).
Відповідно до положень статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2024 року складає 3028,00 грн.
Отже, ставка судового збору за подання до суду цього позову становить 1211,20 грн (3028грн*0,4).
Однак, до позовної заяви позивачем не додано документу про сплату судового збору що свідчить на користь висновку, що при подачі даного позову до суду позивачем вимог ч. 3 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України дотримано не було.
Відповідно до вимог ч. 4 статті 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Однак, до суду доданок копію наказу №213 від 19.07.2024, однак його копія подана у якості, що непридатна для сприйняття їх змісту, що унеможливляє встановити, які обставини підтверджує поданий доказ.
Отже, вимоги ч. 4 статті 161 КАС України не дотримано.
Частиною першою статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити) (ч. 2 ст. 169 вказаного Кодексу).
З огляду на викладене, позов необхідно залишити без руху із встановленням позивачу строку для усунення виявлених недоліків шляхом надання до суду:
- позовної заяви та її копії у відповідності до кількості відповідачів, із зазначенням у прохальній частині позову позовних вимог до ІНФОРМАЦІЯ_1 ,
- копію витягу з наказу №213 від 19.07.2024 у якості, придатній для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів),
- документу, що підтверджує наявність пільг щодо сплати судового збору, встановлених ст. 5 Закону України "Про судовий збір" або докази сплати судового збору в розмірі 1211,20 грн, із призначення платежу.
Отримувач коштів: ГУК у Жит.обл./ТГ м.Житомир/22030101;
Код класифікації доходів бюджету: 22030101
Рахунок отримувача: UA 048999980313181206084006797;
Код отримувача: 37976485;
Банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.);
Призначення платежу*;101;
Керуючись статтями 160, 161, 169, 243, 248, 256 КАС України, суд
ухвалив:
Позовну заяву ОСОБА_1 залишити без руху.
Позивачу усунути зазначені в ухвалі суду недоліки протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати особі, яка її подала, не пізніше наступного дня після її постановлення.
У разі якщо недоліки позовної заяви не будуть усунуті у строк, встановлений судом, позовну заяву буде повернуто позивачу.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Суддя О.В. Лавренчук
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2024 |
Оприлюднено | 04.10.2024 |
Номер документу | 122034356 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні