Рішення
від 03.10.2024 по справі 280/6663/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2024 року Справа № 280/6663/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді НовіковоїІ.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Територіального сервісного центру МВС №2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (філія ГСЦ МВС) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

10 липня 2024 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (далі - позивач), який подано представником ОСОБА_2 , до Територіального сервісного центру МВС №2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (філія ГСЦ МВС) (далі відповідач, ТСЦ МВС №2342), в якому позивач просить суд:

визнати протиправним рішення Територіального сервісного центру МВС №2342 (Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (філія ГСЦ МВС)) вих.№31/29-2342-С-44-Оп, згідно якого йому було відмовлено в реєстрації транспортного засобу марки ГАЗ 3102, державний номерний знак НОМЕР_1 , який зареєстровано на ім`я ОСОБА_1 , чиї інтереси згідно з довіреністю №633 від 23.05.2023 виданою приватним нотаріусом Спірідоновою Мариною Ашурівною представляє ОСОБА_2 ;

зобов`язати посадових осіб Територіального сервісного центру МВС №2342 (Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (філія ГСЦ МВС)) здійснити державну реєстрацію транспортного засобу марки ГАЗ 3102, державний номерний знак НОМЕР_1 , який зареєстровано на ім`я ОСОБА_1 , чиї інтереси згідно з довіреністю №633 від 23.05.2023 виданою приватним нотаріусом Спірідоновою Мариною Ашурівною представляє ОСОБА_2 .

Ухвалою суду від 31.07.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі, розгляд справи призначення без виклику учасників справи.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що ОСОБА_2 , як представник позивача звернувся до сервісного центру з питання здійснення реєстрації транспортного засобу марки ГАЗ 3102, державний номерний знак НОМЕР_1 , який зареєстрований на ім`я позивача, проте у реєстрації було відмовлено, оскільки на думку відповідача позивачем не було додержано вимог щодо переобладнання транспортного засобу марки ГАЗ 3102, 1997 року випуску, так, як зовнішній вигляд транспортного засобу не відповідає умовам зазначеним у висновку на проходження переобладнання транспортного засобу. Разом з тим, позивач зазначає, що переобладнання транспортного засобу здійснено законно та із дотриманням встановленого порядку, що підтверджується сертифікатом відповідності, відповідно до якого колісний транспортний засіб може бути зареєстровано/або допущено до участі у дорожньому русі без виконання подальших процедур затвердження. З урахуванням викладеного у позовній заяві, позивач просив задовольнити позовні вимоги.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив. В обґрунтування заперечень зазначено про те, що позивачу правомірно відмовлено у проведені процедури перереєстрації транспортного засобу, оскільки ухвалою слідчого судді ( ОСОБА_3 ) Хортицького районного суду м. Запоріжжя від 09.07.2024 року, ЄУН №337/3765/24, провадження №1-кс/337/441/2024, накладено арешт на легковий автомобіль марки «ГАЗ», модель «3102» 1997 р.в., реєстраційний номер НОМЕР_2 , номер шасі НОМЕР_3 , VIN НОМЕР_4 з візуальними частинами кузова від автомобіля марки «Cadillac» модель «Deville», власником якого являється ОСОБА_1 , фактичним користувачем являється ОСОБА_2 , і який зберігається за адресою: АДРЕСА_1 , позбавивши користувача та власника права на відчуження, розпорядження та будь-якого характеру зміну властивостей майна, а також накладено арешт на свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_5 на ім`я ОСОБА_1 . Також, представник відповідача вказував на те, що При перевірці документів, поданих Позивачем для перереєстрації у зв`язку з переобладнанням транспортного засобу марки ГАЗ 3102, державний номерний знак НОМЕР_6 , було встановлено, що відповідно до сертифікату відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу №UA.008.055186-23 виданого 28.07.2023 ТОВ «ЦЕНТР АВТО» переобладнання було виконано згідно висновку науково-технічної експертизи від 21.07.2023 №591312, виданого ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ» та полягало у доопрацюванні автомобіля ГАЗ-3102 шляхом застосування складових підвіски автомобіля ГАЗ-24-12 та застосуванні складових облицювання кузова та зовнішніх світлових приладів від автомобіля Cadillac DeVille. Проте, згідно висновку експертного дослідження від 26.03.2024 № 08/550/42, виданого Запорізьким НДЕКЦ МВС України, в передню частину наданого автомобіля «Cadillac DeVille», до якого закріплені державні реєстраційні номери « НОМЕР_6 » не заводом-виробником «вварена» номерна деталь кузова автомобіля ГАЗ 24-12 в групі з фрагментами суміжних деталей кузова, а первинний заводський ідентифікаційний номер автомобіля «Cadillac DeVille» виявлений не був. Вище зазначене свідчить, що Позивачем не було додержано вимог щодо переобладнання транспортного засобу марки ГАЗ 3102, 1997 року випуску, так, як зовнішній вигляд транспортного засобу не відповідає умовам зазначеним у вищезгаданому висновку на походження переобладнання транспортного засобу, вказане в свою чергу свідчить про те що власник транспортного засобу або його представник не забезпечив переобладнання транспортного засобу відповідно до умов (вимог), викладених у документі про погодження. З урахуванням викладеного у відзиві на позовну заяву, відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, встановив наступні обставини.

З матеріалів справи судом встановлено, що ОСОБА_2 , як представник ОСОБА_1 звернувся до територіального сервісного центру №2342 з питання здійснення реєстрації транспортного засобу марки ГАЗ 3102, державний номерний знак НОМЕР_1 , який зареєстрований на ім`я позивача.

Листом ТСЦ МВС №2342 від 30.05.2024 №31/29-2342-С-44-Оп позивачу відмовлено у перереєстрації транспортного засобу.

В якості підстав для відмови у перереєстрації транспортного засобу зазначено таке:

«відповідно до частини першої статті 34 Закону України «Про дорожній рух» (далі - Закон від 30.06.1993 №3353-XII) державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, а також відсутності будь-яких обтяжень, у тому числі за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.

Під час виконання вище зазначеної норми Закону від 30.06.1993 № 3353-XII, при перевірці документів, поданих Вами для перереєстрації у зв`язку з переобладнанням транспортного засобу марки ГАЗ 3102, державний номерний знак НОМЕР_6 , який зареєстровано на ім`я ОСОБА_1 , чиї інтереси Ви представляєте згідно з дорученням серії НСК № 925836 від 23.05.2023 року, було встановлено, що відповідно до сертифікату відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу № UA.008.055186-23 виданого 28.07.2023 ТОВ «ЦЕНТР АВТО» (ЄДРПОУ 38683765) переобладнання було виконано згідно висновку науково-технічної експертизи від 21.07.2023 № 591312, виданого ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ» (ЄДРПОУ 01527695) та полягало у доопрацюванні автомобіля ГАЗ-3102 шляхом застосування складових підвіски автомобіля ГАЗ-24-12 та застосуванні складових облицювання кузова та зовнішніх світлових приладів від автомобіля Cadillac DeVille.

Разом з тим, згідно висновку експертного дослідження від 26.03.2024 №08/550/42, виданого Запорізьким НДЕКЦ МВС України, в передню частину наданого автомобіля «Cadillac DeVille», до якого закріплені державні реєстраційні номери « НОМЕР_6 » не заводом-виробником «вварена» номерна деталь кузова автомобіля ГАЗ 24-12 в групі з фрагментами суміжних деталей кузова, а первинний заводський ідентифікаційний номер автомобіля «Cadillac DeVille» виявлений не був.

Відповідно до п. 37 порядку державної реєстрації затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1388 від 07.09.1998, та п.13 порядку переобладнання транспортних засобів затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №607 від 21.07.2010 переобладнання транспортного засобу повинно відповідати вимогам висновку науково-технічної експертизи №591312 від 21.07.2023 виданого ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ».

Таким чином, виходячи з вищевказаного, Вами не було додержано вимог щодо переобладнання транспортного засобу марки ГАЗ 3102, 1997 року випуску, так, як зовнішній вигляд транспортного засобу не відповідає умовам зазначеним у вищезгаданому висновку на походження переобладнання транспортного засобу.

Відповідно до статті 37 Закону від 30.06.1993 № 3353-XII забороняється експлуатація незареєстрованих (не перереєстрованих) транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах, знищені чи підроблені. Експлуатація транспортних засобів також в разі порушення вимог щодо їх переобладнання.

Згідно зі статтею 4 Закону від 30.06.1993 №3353-XII, до компетенції Кабінету Міністрів України у сфері дорожнього руху належить визначення Порядку здійснення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів, Статтею 117 Конституції України встановлено, що Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов`язковими до виконання.

Порядком державної реєстрації затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1388 від 07.09.1998, встановлено: Пунктом 2 Порядку (із змінами та доповненнями в редакції станом на правовідносини) встановлено, що Порядок є обов`язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх. Представники власників транспортних засобів виконують обов`язки та реалізують права таких власників у межах наданих їм повноважень.

Згідно з пунктом 40 Порядку, державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів скасовується:

на підставі документів, що підтверджують установлення факту знищення, підробки або зміни ідентифікаційного номера транспортного засобу, номера двигуна або заміни без відповідного дозволу номерної панелі з ідентифікаційним номером транспортного засобу.

Законодавчі (нормативно правові підстави), якими визначено умови, спосіб реєстрації/перереєстрації транспортних засобів, не можуть порушуватися працівниками територіальних сервісних центрів МВС, оскільки органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Разом з тим повідомляю, що 23.05.2024 було відкрито кримінальне провадження №42024082020000010 стосовно вищевказаного транспортного засобу.

Враховуючи вище зазначене, неможливо здійснити перереєстрацію у зв`язку з переобладнанням транспортного засобу марки ГАЗ 3102, державний номерний знак НОМЕР_6 до прийняття остаточного рішення по вищевказаному кримінальному провадженню.».

Позивач не погодившись з правомірністю відмови у перереєстрації транспортного засобу, звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Під час розгляду справи судом встановлено, що підставою для відмови у проведенні перереєстрації транспортного засобу стало те, що на думку відповідача позивачем не було дотримано вимог щодо переобладнання транспортного засобу та на момент звернення було відкрите кримінальне провадження №42024082020000010 стосовно вищевказаного транспортного засобу.

Закон України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 №3353-ХІІ (далі - Закон №3353-ХІІ) регулює суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки, визначає права, обов`язки і відповідальність суб`єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об`єднань, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання (далі - міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та об`єднань).

Відповідно до статті 34 Закону №3353-ХІІ, державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, а також відсутності будь-яких обтяжень, у тому числі за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, присвоєнням буквено-числової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформленням і видачею реєстраційних документів та/або їх формуванням в електронному вигляді.

Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників.

Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.

Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.

Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388, встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), присвоєння буквено-цифрової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформлення і видачі реєстраційних документів та/або їх формування в електронній формі.

Державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції транспортних засобів установленим вимогам правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій. (пункт 3 Порядку №1388).

Відповідно до пункту 8 Порядку №1388, державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність, для юридичних осіб - організаційно-розпорядчий документ про проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів та видана юридичною особою довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.

Згідно пункту 37 Порядку №1388, державна реєстрація (перереєстрація) переобладнаних транспортних засобів проводиться на підставі документів, що підтверджують правомірність придбання встановлених кузовів (рам), які мають ідентифікаційні номери (у разі їх заміни), а також за умови відповідності переобладнаних транспортних засобів вимогам безпеки дорожнього руху.

Для транспортних засобів, переобладнаних в індивідуальному порядку, а також транспортних засобів, переобладнаних для роботи на газових паливах, відповідність вимогам безпеки дорожнього руху підтверджується сертифікатом відповідності, виданим органом із сертифікації, який відповідно до законодавства призначений або уповноважений Мінінфраструктури для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, або відомостями про такий сертифікат, що містяться в Державному реєстрі сертифікатів відповідності транспортних засобів, виданих уповноваженими органами із сертифікації або органами із сертифікації, що подаються разом з документом про погодження, виданим згідно з порядком переобладнання транспортних засобів, або відомостями про такий документ про погодження, що містяться в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів.

Власникам переобладнаних транспортних засобів видаються нові свідоцтва про реєстрацію (зокрема за бажанням заявника в електронній формі без виготовлення їх на бланку) із зазначенням нових ідентифікаційних номерів складових частин або особливостей конструкції, що виникли в результаті змін в ній.

У таких свідоцтвах зазначається рік випуску легкового автомобіля або виготовленого на його базі автомобіля, який повинен відповідати року випуску встановленого кузова. Рік випуску такого автомобіля не змінюється, якщо неможливо встановити рік випуску його кузова.

Переобладнання транспортного засобу, в результаті якого змінюється його повна маса та її розподіл за осями, центр ваги, тип двигуна, його вага і потужність, колісна база чи колісна формула, система гальмового і рульового керування та трансмісії, здійснюється за погодженням з виробниками транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, або з державним підприємством ДержавтотрансНДІпроект чи Головним сервісним центром МВС. Зазначене погодження може надаватися за умови наявності відомостей з Єдиного державного реєстру транспортних засобів про транспортний засіб (крім переобладнання для роботи на газовому моторному пальному та альтернативних видах рідкого і газового пального).

Суд зазначає, що Порядок переобладнання транспортних засобів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2010 року №607 (далі Порядок №607), визначає процедуру переобладнання транспортних засобів, призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, що призводить до зміни повної маси та її розподілу по осях, розміщення центру ваги, типу двигуна, його ваги і потужності, колісної бази чи колісної формули, системи гальмового і рульового керування та трансмісії, зокрема для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива (далі - переобладнання транспортного засобу).

Пунктом 3 Порядку №607 визначено, що переобладнання транспортного засобу проводиться суб`єктом господарювання, який має нормативно-технічну документацію на відповідний вид переобладнання і свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху (у разі переобладнання п`яти і більше транспортних засобів протягом року), або власником такого засобу в індивідуальному порядку.

Відповідно до пункту 5 Порядку №607, для переобладнання транспортного засобу в індивідуальному порядку власник або його представник подає до спеціально уповноваженої організації заяву про погодження переобладнання транспортного засобу (далі - заява про погодження), в якій зазначаються відомості про транспортний засіб, вид переобладнання, а також технічна та інша інформація, необхідна для проведення переобладнання.

Згідно пункту 6 Порядку №607, спеціально уповноважена організація розглядає заяву про погодження і визначає технічну можливість та умови (вимоги) переобладнання транспортного засобу з урахуванням того, що його конструкція повинна відповідати вимогам щодо забезпечення безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до пункту 7 Порядку №607, за результатами розгляду заяви про погодження спеціально уповноважена організація видає документ про погодження або надає обґрунтовану відмову в погодженні переобладнання транспортного засобу.

Пунктом 9 Порядку №607 передбачено, що у документі про погодження зазначаються відомості про транспортний засіб і його власника, вид та умови (вимоги) переобладнання транспортного засобу з урахуванням того, що конструкція переобладнаного транспортного засобу повинна відповідати вимогам правил, нормативів і стандартів України.

Згідно пункту 12 Порядку №607, власник транспортного засобу або його представник забезпечує переобладнання транспортного засобу відповідно до умов (вимог), викладених у документі про погодження.

Під час розгляду справи судом встановлено, що позивачем було отримано погодження на переобладнання транспортного засобу, відповідно до висновку науково-технічної експертизи №591312 від 21.07.2023, що наданий ДП «Державтотрансндіпроект».

Так, заперечуючи проти позовних вимог відповідач вказував на те, що при перевірці документів, поданих позивачем для перереєстрації у зв`язку з переобладнанням транспортного засобу марки ГАЗ 3102, державний номерний знак НОМЕР_6 , було встановлено, що відповідно до сертифікату відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу №UA.008.055186-23 виданого 28.07.2023 ТОВ «ЦЕНТР АВТО» переобладнання було виконано згідно висновку науково-технічної експертизи від 21.07.2023 №591312, виданого ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ» та полягало у доопрацюванні автомобіля ГАЗ-3102 шляхом застосування складових підвіски автомобіля ГАЗ-24-12 та застосуванні складових облицювання кузова та зовнішніх світлових приладів від автомобіля Cadillac DeVille.

Проте, згідно висновку експертного дослідження від 26.03.2024 №08/550/42, виданого Запорізьким НДЕКЦ МВС України, в передню частину наданого автомобіля «Cadillac DeVille», до якого закріплені державні реєстраційні номери « НОМЕР_6 » не заводом-виробником «вварена» номерна деталь кузова автомобіля ГАЗ 24-12 в групі з фрагментами суміжних деталей кузова, а первинний заводський ідентифікаційний номер автомобіля «Cadillac DeVille» виявлений не був.

Відповідач вважає, що позивачем не було додержано вимог щодо переобладнання транспортного засобу марки ГАЗ 3102, 1997 року випуску, так, як зовнішній вигляд транспортного засобу не відповідає умовам зазначеним у вищезгаданому висновку на походження переобладнання транспортного засобу

Суд зазначає, що відповідно до пункту 13 Порядку №607, після переобладнання транспортного засобу власник або його представник обирає організацію з оцінки відповідності та подає заяву про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження (далі - заява про проведення оцінювання). За результатами такого оцінювання видається:

сертифікат відповідності - для переобладнаних автобусів та транспортних засобів, які переобладнані (за винятком транспортних засобів, переобладнаних для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива) суб`єктом господарювання, що має нормативно-технічну документацію на відповідний вид переобладнання і свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху;

акт технічної експертизи або сертифікат відповідності - для транспортних засобів, що переобладнані в індивідуальному порядку, а також для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива.

Пунктом 15 Порядку №607 визначено, що організація з оцінки відповідності:

розглядає заяву про проведення оцінювання;

проводить в установленому порядку випробовування транспортного засобу, що переобладнаний;

приймає рішення про підтвердження відповідності транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження, чи надає обґрунтовану відмову в такому підтвердженні.

Отже, перевірка відповідності переобладнання транспортного засобу здійснюється на відповідність умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження, здійснюється спеціальними організаціями з оцінки відповідності.

Позивачем було отримано сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу №UA.008.055186-23 виданого 28.07.2023 ТОВ «ЦЕНТР АВТО», в якому зазначено, що переобладнання було виконано згідно висновку науково-технічної експертизи від 21.07.2023 №591312, виданого ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ».

При цьому, суд зазначає, що територіальний сервісний центр не є тим органом, який має повноваження встановлювати відповідність транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження, оскільки відповідно до пункту 14 Порядку №607 до організацій з оцінки відповідності належать: випробувальна лабораторія (центр), що має атестат акредитації відповідної галузі; орган з оцінки відповідності, визнаний та призначений в установленому порядку для проведення процедури сертифікації транспортних засобів; підприємство, що має сертифікат відповідності державної системи сертифікації УкрСЕПРО з установлення відповідності конструкції транспортного засобу, що переобладнаний, умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження.

В свою чергу, відповідно до пункту 15 Порядку №1388, експертне дослідження проводиться з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів (виявлення фактів знищення, підроблення або зміни номерів вузлів та агрегатів транспортних засобів, підроблення реєстраційних документів, що їх супроводжують) і включає огляд транспортного засобу та звірку інформації щодо транспортного засобу, внесеної до реєстраційних документів.

За результатами проведеного експертного дослідження транспортного засобу фахівці, які проводять експертне дослідження транспортних засобів та реєстраційних документів, невідкладно складають відповідний висновок. Відомості, що містяться в такому висновку, вносяться в день проведення експертного дослідження до Єдиного державного реєстру транспортних засобів.

Отже, експертне дослідження, що проводиться експертами Експертної служби МВС, здійснюється з іншою метою, а саме з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів (виявлення фактів знищення, підроблення або зміни номерів вузлів та агрегатів транспортних засобів, підроблення реєстраційних документів, що їх супроводжують).

У висновку Запорізького НДЕКЦ від 26.03.2024 №08/550/42 не встановлено фактів знищення, підроблення або зміни номерів вузлів та агрегатів транспортних засобів, підроблення реєстраційних документів, що їх супроводжують.

Також, суд звертає увагу на те, що у листі та відзиві відповідач зазначає про те, що: «…Позивачем не було додержано вимог щодо переобладнання транспортного засобу марки ГАЗ 3102, 1997 року випуску, так, як зовнішній вигляд транспортного засобу не відповідає умовам зазначеним у вищезгаданому висновку на походження переобладнання транспортного засобу…».

Разом з тим, відповідач не вказує, які саме вимоги, що були визначені у висновку науково-технічної експерти ДП «Державтотрансндіпроект», не були дотримані позивачем та в чому саме полягає невідповідність переобладнання транспортного засобу.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що відповідачем необґрунтовано зазначено про недотримання позивачем порядку переобладнання транспортного засобу.

Щодо посилань відповідача на наявність відкритого кримінального провадження №42024082020000010 стосовно вищевказаного транспортного засобу, суд зазначає, що приписами Порядку №1388 не передбачено такої підстави для відмови у реєстрації/перереєстрації транспортного, як наявність кримінального провадження.

При цьому, суд зазначає, що кримінальне провадження відкрито за фактом можливого кримінального правопорушення, а не відносно транспортного засобу та/або позивача.

Щодо накладання арешту на транспортний засіб за ухвалою слідчого судді Хортицького районного суду м.Запоріжжя від 09.07.2024 року ЄУН №337/3765/24, провадження №1-кс/337/441/2024, накладено арешт на легковий автомобіль марки «ГАЗ», модель «3102» 1997 р.в., реєстраційний номер НОМЕР_2 , номер шасі НОМЕР_3 , VIN НОМЕР_4 з візуальними частинами кузова від автомобіля марки «Cadillac» модель «Deville», власником якого являється ОСОБА_1 , фактичним користувачем являється ОСОБА_2 , суд зазначає, що зазначена обставина дійсно є підставою для відмови у здійсненні реєстраційних дій з транспортним засобом.

Разом з тим, суд зазначає, що на дату звернення позивача з заявою про вчинення реєстраційних дій відносно транспортного засобу (квітень 2024 року), спірний транспортний засіб не перебував під арештом, оскільки відповідна ухвала датована лише липнем 2024 року, а відповідно підстав для відмови у проведенні реєстраційних дій з зазначеної підстави у відповідача не було.

Також, під час розгляду справи судом встановлено, що за ухвалою слідчого судді Хортицького районного суду м.Запоріжжя від 09.09.2024 по справі №337/3765/24 скасовано арешт спірного транспортного засобу.

Стосовно посилань представника відповідача на те, що вирішення питання перереєстрації транспортного засобу віднесено до дискреційних повноважень відповідача, суд зазначає, що під дискреційними повноваженнями слід розуміти право суб`єкта владних повноважень прийняти одне з двох рішень кожне з яких є правомірним та відповідає положенням законодавства.

В даному випадку питання перереєстрації транспортного засобу не може відноситися до дискреційних повноважень відповідача, оскільки позивач має можливість прийняти лише одне правомірне рішення, а саме або рішення про перереєстрацію транспортного засобу або про відмову у перереєстрації транспортного засобу.

При цьому, суд зазначає, що лист наданий у відповідь на звернення позивача не може вважатися рішенням ані за формою, ані за змістом, а тому є підстави для визнання протиправними саме дій відповідача щодо відмови у перереєстрації переобладнаного транспортного засобу та зобов`язання відповідача провести перереєстрацію переобладнаного транспортного засобу.

Згідно вимог статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_7 ) до Територіального сервісного центру МВС №2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (філія ГСЦ МВС) (69076, м.Запоріжжя, вул.Бабури козака, 9а, код ЄДРПОУ 45291657) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Територіального сервісного центру МВС №2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (філія ГСЦ МВС) щодо відмови у реєстрації транспортного засобу марки ГАЗ 3102, державний номерний знак НОМЕР_1 , який зареєстровано на ім`я ОСОБА_1 , чиї інтереси згідно з довіреністю №633 від 23.05.2023 виданою приватним нотаріусом Спірідоновою Мариною Ашурівною представляє ОСОБА_2 .

Зобов`язати Територіальний сервісний центр МВС №2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (філія ГСЦ МВС) здійснити перереєстрацію переобладнаного транспортного засобу марки ГАЗ 3102, державний номерний знак НОМЕР_1 , який зареєстровано на ім`я ОСОБА_1 , чиї інтереси згідно з довіреністю №633 від 23.05.2023 виданою приватним нотаріусом Спірідоновою Мариною Ашурівною представляє ОСОБА_2 .

В задоволенні решти вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 сплачену суму судового збору в розмірі 1211,20 (одна тисяча двісті одинадцять гривень 20 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Територіального сервісного центру МВС №2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (філія ГСЦ МВС).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя І.В. Новікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122062907
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —280/6663/24

Ухвала від 27.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 03.10.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Рішення від 03.10.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні