Рішення
від 03.10.2024 по справі 500/4626/22
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/4626/22

03 жовтня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мандзія О.П.

за участю:

секретаря судового засідання Порплиці Т.В.

представника позивача Гордєєва Ю.В.

представника відповідача Косяк Н.В.

представника третіх осіб Конопліцкий І.В.

представника третьої особи Митюк С.П.

представників третьої особи Волкогон Є.О., Кравченко С.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку позовного провадження за особливостями ст. 287 КАС України адміністративну справу за позовом Приватного акціонерне товариство "Тернопільміськгаз" до приватного виконавеця виконавчого округу міста Києва Щербакова Ігоря Миколайовича треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Оператор газотранспортної системи України" , Акціонерне товариство "Укртрансгаз" , Дочірня компанія "Газ України" НАК "Нафтогаз України" , Акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" про визнання протиправними та скасування постанов, стягнення безпідставно стягнутих коштів, -

ВСТАНОВИВ:

22.12.2022 приватне акціонерне товариство "Тернопільміськгаз" (далі ПАТ "Тернопільміськгаз") звернулось до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Щербакова Ігоря Миколайовича (далі приватний виконавець), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (далі АТ "НАК "Нафтогаз України"), Дочірньої компанії "Газ України" НАК "Нафтогаз України" (далі ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України"), Товариства з обмеженою відповідальністю "Оператор газотранспортної системи України" (далі ТОВ "Оператор газотранспортної системи України"), Акціонерного товариства "Укртрансгаз" (далі АТ "Укртрансгаз"), у якому просить:

скасувати постанови приватного виконавця про стягнення з боржника основної винагороди, а саме: від 21.10.2019 ВП №60363396; від 21.07.2020 ВП №62633348; від 31.08.2020 ВП №62919377; від 16.09.2020 ВП №63049544; від 05.10.2020 ВП №63217375; від 08.10.2020 ВП №63258444; від 03.08.2022 ВП №63258444; від 04.12.2020 ВП №63830557; від 15.06.2021 ВП №65807107; від 30.06.2021 ВП №65941111; від 30.08.2021 ВП №86652363; від 12.08.2022 ВП №69639072; від 16.09.2020 ВП №63049718; від 05.10.2020 ВП №63217458; від 21.08.2020 ВП №62875539; від 18.10.2022 ВП №70113551; від 18.10.2022 ВП №70113510;

стягнути з приватного виконавця основну винагороду, безпідставно стягнуту за вказаними постановами, у загальній сумі 78837649,50 грн.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 07.03.2023 позовну заяву залишено без розгляду. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.05.2024 скасовано ухвалу Тернопільського окружного адміністративного суду від 07.03.2023 у справі №500/4626/22, яка перешкоджає подальшому провадженню по справі та направлено справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 07.08.2023, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 24.10.2023, відмовлено в задоволенні позову.

Постановою Верховного Суду від 12.06.2024 скасовано рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 07.08.2023 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 24.10.2023, а справу № 500/4626/22 направлено на новий судовий розгляд до Тернопільського окружного адміністративного суду.

Ухвалою суду від 08.07.2024 прийнято до провадження адміністративну справу. Ухвалено розглядати суддею одноособово, з повідомленням (викликом) сторін, з урахуванням особливостей, визначених ст.287 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України). Призначено у справі судове засідання. Призначено у справі судове засідання. Запропоновано позивачу та встановлено відповідачу 5-денний строк, з дня вручення даної ухвали, для подання додаткових пояснень по суті спору, з урахуванням висновків Верховного Суду, викладених у постанові від 12.06.2024 у даній справі, в тому числі в аспекті дотримання строку звернення до суду.

На виконання вимог вказаної ухвали, позивачем подано до суду додаткові пояснення, в яких просить скасувати постанови приватного виконавця про стягнення з боржника основної винагороди від 21.10.2019 ВП № 60363396, від 21.07.2020 ВП № 62633348, від 16.09.2020 ВП № 63049544, від 04.12.2020 ВП № 63830557, від 15.06.2021 ВП № 65807107, від 30.06.2021 ВП № 65941111, від 12.08.2022 ВП № 69639072, від 16.09.2020 ВП № 63049718, від 05.10.2020 ВП № 63217458 та стягнути з приватного виконавця основну винагороду, безпідставно стягнуту за вказаними постановами, у загальній сумі 10374831,20 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані постанови прийняті з порушенням вимог Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 № 1404-VIII (далі Закон № 1404-VIII), оскільки усі суми заборгованості позивача у виконавчих провадженнях підлягають врегулюванню відповідно до процедур, передбачених Законом України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу" від 14.07.2021 № 1639-IX (далі Закон № 1639-IX). Однак, приватним виконавцем винесено постанови про стягнення з боржника основної винагороди, що призвело до безпідставно стягнутих з позивача сум основної винагороди приватного виконавця.

На переконання позивача, у разі перебуванні на виконанні у приватного виконавця виконавчого документу, за яким заборгованість, визначена у ст.1 Закону №1639-IX, підлягає врегулюванню відповідно до цього Закону, приватний виконавець не виносе постанову про стягнення з боржника основної винагороди на підставі п.6 ч.5 ст.27 Закону №1404-VIII. При цьому, вимоги п.6 ч.5 ст.27 Закону №1404-VIII поширюються також на постанови виконавців, винесених до набрання чинності Закону №1639-IX.

Оскільки законодавством не передбачено механізму закінчення виконавчих проваджень щодо виконання постанов про стягнення основної винагороди приватного виконавця або скасування постанов, до яких підлягає застосування Закон №1639-IX та п.6 ч.5 ст.27 Закону №1404-VIII, на думку позивача, звертаючись до суду з цим позовом про їх скасування, ним обрано належний спосіб захисту свого права.

Заперечуючи проти позову, приватний виконавець послався на те, що прийняття постанови про стягнення з боржника основної винагороди разом із постановою про відкриття виконавчого провадження є обов`язком, а не правом приватного виконавця. Факт включення боржника до реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, відповідно до Закону №1639-IX, не може позбавити приватного виконавця основної винагороди за часткове виконання виконавчого документа, що було здійснене до настання вказаного факту. Існування суб`єкта на ринку природного газу та Закону №1639-IX до включення до реєстру не створює юридичних наслідків (врегулювання заборгованості за придбаний природний газ, не стягнення основної винагороди приватного виконавця за виконавчими провадженнями), як наслідок, умов уникнення стягнення заборгованості за виконавчими документами та винагороди приватного виконавця для ПАТ "Тернопільміськгаз".

При цьому, основна винагорода приватного виконавця і виконавчий збір у виконавчому провадженні, що здійснює державний виконавець, хоча й виступають формами винагороди виконавців, проте не є однаковими поняттями. Обмеження по стягненню виконавчого збору, передбачене п.6 ч.5 ст.27 Закону №1404-VIII, не є перешкодою для стягнення основної винагороди, якщо приватний виконавець частково стягнув заборгованість до моменту включення боржника до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону №1639-IX. Зрештою ч.5 ст.27 Закону №1404-VIII стосується випадків нестягнення саме виконавчого збору. Її норми не поширюють дію на основну винагороду приватного виконавця, а тому не установлюють випадки, коли ця винагорода не стягується. Оскаржувані постанови про стягнення з боржника основної винагороди, винесені відповідачем у повній відповідності до вимог чинного законодавства, а стягнена винагорода не підлягає поверненню. Просив відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Викладені заперечення проти позову у поясненнях третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача АТ "НАК "Нафтогаз України", ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України", ТОВ "Оператор газотранспортної системи України", АТ "Укртрансгаз", відповідають наведеним у відзиві. Позивач ототожнює виконавчий збір та винагороду приватного виконавця. При цьому, приватний виконавець, як суб`єкт примусового виконання судового рішення визначений ч.2 ст.5 Закону №1404-VIII не здатен здійснити порушення п.6 ч.5 ст.27 цього Закону, оскільки вказана норма стосується виконавчого збору.

Ухвалою суду від 18.07.2024, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати згідно ч.7, 8 ст.243 КАС України, продовжено процесуальний строку розгляду адміністративної справи поза межами десятиденного строку.

Ухвалою суду від 03.10.2024 визнано поважними підстави пропуску та поновлено строк звернення до адміністративного суду з позовною заявою в частині позовних вимог про скасування постанов приватного виконавця про стягнення з боржника основної винагороди від 21.10.2019 ВП № 60363396, від 21.07.2020 ВП № 62633348, від 16.09.2020 ВП № 63049544, від 04.12.2020 ВП № 63830557, від 15.06.2021 ВП № 65807107, від 30.06.2021 ВП № 65941111, від 12.08.2022 ВП № 69639072, від 16.09.2020 ВП № 63049718, від 05.10.2020 ВП № 63217458.

Залишено без розгляду позов в частині позовних про скасування постанов приватного виконавця про стягнення з боржника основної винагороди від 31.08.2020 ВП № 62919377, від 05.10.2020 ВП № 63217375, від 08.10.2020 ВП №63258444, від 03.08.2022 ВП №63258444, від 30.08.2021 ВП № 86652363, від 18.10.2022 ВП №70113551, від 18.10.2022 ВП №70113510, від 21.08.2020 ВП №62875539.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив суд задовольнити їх в повному обсязі огляду на письмові пояснення від 02.10.2024.

В судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги не визнала, просила у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Представники третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача в судовому засіданні заперечили проти позову, просили врахувати їх письмові пояснення у справі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників учасників справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, суд при прийнятті рішення виходить з наступних підстав і мотивів.

Судом встановлено, що між ПАТ "Тернопільміськгаз" та його контрагентами за договорами про транспортування та закупівлю природного газу АТ "Укртрансгаз", ТОВ "Оператор газотранспортної системи України" виникли спори, які були врегульовані у судовому порядку, зокрема:

- Господарським судом Тернопільської області 06.07.2017 видано наказ про примусове виконання рішення № 921/43/17-г/5 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" на користь AT "Укртрансгаз": заборгованості за надані послуги з балансування обсягів природного газу у сумі 59663377,28 грн; пені у сумі 1638914,02 грн; 3 % річних у сумі 641229,21 грн; інфляційних нарахувань у сумі 2629096,89 грн; витрат по сплаті судового збору у сумі 206700,00 грн.

Заборгованість виникла з умов договору транспортування природного газу від 17.12.2015 № 1512000729. На виконання судового наказу приватним виконавцем відкрито виконавче провадження № 60363396 та винесено постанову про стягнення з боржника основної винагороди від 21.10.2019 ВП № 60363396 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" 6409299,84 грн;

- Господарським судом Тернопільської області 16.07.2020 видано наказ про примусове виконання постанови № 921/694/19 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" на користь AT "Укртрансгаз": основного боргу у сумі 138263813,39 грн; пені у сумі 9340836,90 грн; 3 % річних у сумі 1664931,46 грн; інфляційних нарахувань у сумі 3865734,17 грн; судового збору за подання позовної заяви у сумі 653255,26 грн; судового збору за подання апеляційної скарги у сумі 979882,89 грн.

Вказана заборгованість виникла з умов договору транспортування природного газу від 17.12.2015 № 1512000729. На виконання судового наказу приватним виконавцем відкрито виконавче провадження № 62633348 та винесено постанову про стягнення з боржника основної винагороди від 21.07.2020 ВП № 62633348 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" 15476845,40 грн;

- Господарським судом Тернопільської області 12.05.2016 видано наказ про примусове виконання рішення № 921/1150/15-г/З про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" на користь ПАТ "Укртрансгаз": боргу у сумі 6265540,27 грн за умовами договору на транспортування природного газу магістральними трубопроводами від 27.09.2011 № 1109011071/Н38.

На виконання судового наказу приватним виконавцем відкрито виконавче провадження № 63049544 та винесено постанову про стягнення з боржника основної винагороди від 16.09.2020 ВП № 63049544 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" 626554,02 грн;

- Господарським судом Тернопільської області 01.12.2020 видано наказ про примусове виконання рішення № 921/357/20 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" на користь ТОВ "Оператор газотранспортної системи України": боргу у сумі 158441795,47 грн; пені у сумі 5424810,65 грн; 3 % річних у сумі 876975,91 грн; інфляційних нарахувань у сумі 1535485,88 грн; сплаченого судового збору у сумі 723291,65 грн.

Вказана заборгованість виникла з умов договору на транспортування природного газу від 31.12.2019 № 1910000201. На виконання судового наказу приватним виконавцем відкрито виконавче провадження № 63830557 та винесено постанову про стягнення з боржника основної винагороди від 04.12.2020 ВП № 63830557 у сумі 16700235,95 грн;

- Господарським судом Тернопільської області 19 травня 2016 року видано наказ про примусове виконання рішення №921/1191/15-г/7 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" на користь AT "Укртрансгаз" 630736,98 грн заборгованості, 16289,30 грн 3% річних, 145126,00 грн інфляційних нарахувань, 149618,91 грн пені та 16371,77 грн сплаченого судового збору.

Ця заборгованість виникла з умов договору на транспортування природного газу від 28.09.2011 № 1109011166/П38. На виконання судового наказу приватним виконавцем відкрито виконавче провадження № 65807107 та винесено постанову про стягнення з боржника основної винагороди від 15.06.2021 ВП № 65807107 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" 66399,05 грн;

- Господарським судом Тернопільської області 22.06.2021 видано наказ про примусове виконання рішення № 921/16/21 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" на користь АТ "Укртрансгаз " 1370612,01 грн боргу.

Заборгованість виникла з умов договору на транспортування природного газу магістральними трубопроводами від 28.08.2011 №1109011166/П38. На виконання судового наказу приватним виконавцем відкрито виконавче провадження № 65941111 та винесено постанову про стягнення з боржника основної винагороди від 30.06.2021 ВП № 65941111 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" 137061,20 грн;

- Господарським судом Тернопільської області 11.08.2022 видано наказ про примусове виконання рішення № 921/544/21 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" на користь ТОВ "Оператор газотранспортної системи України": боргу у сумі 323941978,40 грн з оплати щодобових негативних небалансів; плати за перевищення договірної потужності у сумі 4150327,11 грн; інфляційних нарахувань у сумі 6112320,18 грн; 3 % річних у сумі 4148677,04 грн; пені у сумі 19506527,57 грн; сплаченого судового збору у сумі 794500,00 грн.

Ця заборгованість виникла з умов договору на транспортування природного газу від 31.12.2019 № 1910000201. На виконання судового наказу приватним виконавцем відкрито виконавче провадження №69639072 та винесено постанову про стягнення з боржника основної винагороди від 12.08.2022 ВП № 69639072 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" 35865433,03 грн;

- Господарським судом Тернопільської області 15.09.2020 видано наказ про примусове виконання рішення № 921/312/16-г/5 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" на користь АТ "Укртрансгаз": боргу у сумі 6970258,40 грн; сплаченого судового збору у сумі 104553,88 грн.

Заборгованість виникла з умов договору на транспортування природного газу від 17.12.2015 № 1512000729. На виконання судового наказу приватним виконавцем відкрито виконавче провадження № 63049718 та винесено постанову про стягнення з боржника основної винагороди від 16.09.2020 ВП № 63049718 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" 707481,19 грн;

- Господарським судом Тернопільської області 05.10.2020 видано наказ про примусове виконання рішення № 921/111/18 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" на користь НАК "Нафтогаз України": пені у сумі 1085905,33 грн; 3 % річних у сумі 951834,16 грн; інфляційних нарахувань у сумі 4746849,99 грн; судових витрат у сумі 118 057,42 грн.

Заборгованість виникла з умов договору на купівлю-продаж природного газу від 04.01.2013 № 13-343-ВТВ. На виконання судового наказу приватним виконавцем відкрито виконавче провадження №63217458 та винесено постанову про стягнення з боржника основної винагороди від 05.10.2020 ВП № 63217458 про стягнення з ПАТ "Тернопільміськгаз" 560699,56 грн.

11.10.2022 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг ухвалено рішення № 1286 про включення ПАТ "Тернопільміськгаз" до реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, яку оприлюднено 13.10.2022 на офіційному веб-сайті Регулятора.

18.10.2022 приватним виконавцем винесено постанови про зупинення вчинення виконавчих дій та припинено чинність арештів коштів боржника за постановами:

у виконавчому провадженні № 60363396 від 21.10.2019, від 16.12.2019, від 29.10.2020 та припинено чинність арешту всього рухомого та нерухомого майна боржника за постановою ВП №60363396 від 21.10.2019;

у виконавчому провадженні № 62633348 від 21.07.2020 припинено чинність арешту всього рухомого та нерухомого майна боржника за постановою ВП № 62633348 від 21.07.2020 та припинено чинність розшуку рухомого майна боржника за постановою ВП № 62633348 від 23.07.2020;

у виконавчому провадженні № 63049544 та скасовано всі заходи примусового виконання рішення за цим виконавчим провадженням;

у виконавчому провадженні №63830557 від 07.07.2022, від 21.09.2022, від 26.09.2022;

у виконавчому провадженні №65807107 та скасовано всі заходи примусового виконання рішення за цим виконавчим провадженням;

у виконавчому провадженні № 65941111 та скасовано всі заходи примусового виконання рішення за цим виконавчим провадженням, що перебувають на рахунках боржника ПАТ "Тернопільміськгаз", на які накладено арешт приватним виконавцем у межах виконавчого провадження № 62633473.

Не погоджуючись з постановами про стягнення з боржника основної винагороди приватного виконавця, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість рішень відповідача на відповідність вимогам ч.2 ст.2 КАС України, суд виходить з наступного.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначає Закон № 1404-VIII.

У відповідності до ст.1 Закону № 1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Статтею 3 Закону № 1404-VIII обумовлено, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: 1) виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України; 1-1) судові накази; 2) ухвал, постанов судів у цивільних, господарських, адміністративних справах, справах про адміністративні правопорушення, кримінальних провадженнях у випадках, передбачених законом; 3) виконавчих написів нотаріусів; 4) посвідчень комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій; 5) постанов державних виконавців про стягнення виконавчого збору, постанов державних виконавців чи приватних виконавців про стягнення витрат виконавчого провадження, про накладення штрафу, постанов приватних виконавців про стягнення основної винагороди; 6) постанов органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом; 7) рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами; 8) рішень Європейського суду з прав людини з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", а також рішень інших міжнародних юрисдикційних органів у випадках, передбачених міжнародним договором України; 9) рішень (постанов) суб`єктів державного фінансового моніторингу (їх уповноважених посадових осіб), якщо їх виконання за законом покладено на органи та осіб, які здійснюють примусове виконання рішень.

Частиною 2 ст.5 Закону № 1404-VIII визначено, що приватний виконавець здійснює примусове виконання рішень, передбачених статтею 3 цього Закону, крім: 1) рішень про відібрання і передання дитини, встановлення побачення з нею або усунення перешкод у побаченні з дитиною; 2) рішень, за якими боржником є держава, державні органи, Національний банк України, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, державні та комунальні підприємства, установи, організації, юридичні особи, частка держави у статутному капіталі яких перевищує 25 відсотків, та/або які фінансуються виключно за кошти державного або місцевого бюджету; 3) рішень, за якими боржником є юридична особа, примусова реалізація майна якої заборонена відповідно до закону; 4) рішень, за якими стягувачами є держава, державні органи (крім рішень Національного банку України); 5) рішень адміністративних судів та рішень Європейського суду з прав людини; 6) рішень, які передбачають вчинення дій щодо майна державної чи комунальної власності; 7) рішень про виселення та вселення фізичних осіб; 8) рішень, за якими боржниками є діти або фізичні особи, які визнані недієздатними чи цивільна дієздатність яких обмежена; 9) рішень про конфіскацію майна; 10) рішень, виконання яких віднесено цим Законом безпосередньо до повноважень інших органів, які не є органами примусового виконання; 11) інших випадків, передбачених цим Законом та Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів"; 12) рішень, за якими боржником є уповноважений суб`єкт управління або господарське товариство в оборонно-промисловому комплексі, визначені частиною першою статті 1 Закону України "Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності", та рішень, які передбачають вчинення дій щодо їх майна.

Протягом першого року зайняття діяльністю приватного виконавця, приватний виконавець не може здійснювати примусове виконання рішень за якими сума стягнення становить двадцять та більше мільйонів гривень або еквівалентну суму в іноземній валюті.

Частиною 1 ст.27 Закону №1404-VIII встановлено, що виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України.

Частиною 5 ст.27 Закону № 1404-VIII передбачено випадки, коли виконавчий збір не стягується:

1) за виконавчими документами про конфіскацію майна, стягнення періодичних платежів (крім виконавчих документів про стягнення аліментів, за наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців), накладення арешту на майно для забезпечення позовних вимог, за виконавчими документами, що підлягають негайному виконанню;

2) у разі виконання рішень Європейського суду з прав людини;

3) якщо виконання рішення здійснюється за рахунок коштів, передбачених бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду в порядку, встановленому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень";

4) за виконавчими документами про стягнення виконавчого збору, стягнення витрат виконавчого провадження, штрафів, накладених виконавцем відповідно до вимог цього Закону;

5) у разі виконання рішення приватним виконавцем;

6) за виконавчими документами про стягнення заборгованості, яка підлягає врегулюванню відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення" та Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу", а також згідно з постановами державних виконавців, винесеними до набрання чинності зазначеними законами.

Згідно з ч.3 ст.45 Закону № 1404-VIII основна винагорода приватного виконавця стягується в порядку, передбаченому для стягнення виконавчого збору.

Пункт 15 ч.1 ст.34 Закону № 1404-VIII установлює, що виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі, якщо сума, що стягується, підлягає врегулюванню відповідно до процедур, передбачених Законом України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу", за умови перебування боржника в реєстрі підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу.

Частиною 11 ст.35 Закону № 1404-VIII передбачено, що у випадку, передбаченому пунктом 15 частини першої статті 34 цього Закону, виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій до виключення боржника з реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу". У разі поновлення виконавчого провадження, зупиненого на підставі пункту 15 частини першої статті 34 цього Закону, виконавче провадження повторному зупиненню з таких підстав не підлягає.

За приписами п.19, 20 ч.1 ст.39 Закону № 1404-VIII виконавче провадження підлягає закінченню у разі:

врегулювання (погашення, списання) відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу" неустойки (штрафів, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, нарахованих на заборгованість учасників процедури врегулювання заборгованості, що підлягали виконанню на підставі виконавчого документа за судовим рішенням, яке набрало законної сили;

врегулювання (погашення, списання) оператором газорозподільної системи заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу", якщо таке виконавче провадження розпочато за рішенням про зобов`язання Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, встановити оператору газорозподільної системи економічно обґрунтований тариф на послуги з розподілу природного газу з включенням компенсацій за період з 1 січня 2015 року по 31 грудня 2020 року включно.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів" від 02.06.2016 № 1403-VIII (далі № 1403-VIII) примусове виконання судових рішень і рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) покладається на органи державної виконавчої служби та у визначених Законом України "Про виконавче провадження" випадках - на приватних виконавців.

Положеннями ст.16 Закону № 1403-VIII встановлено, що приватним виконавцем може бути громадянин України, уповноважений державою здійснювати діяльність з примусового виконання рішень у порядку, встановленому законом. Приватний виконавець є суб`єктом незалежної професійної діяльності.

Частинами 1 та 2 ст.31 Закону № 1403-VIII визначено, що за вчинення виконавчих дій приватному виконавцю сплачується винагорода.

Винагорода приватного виконавця складається з основної та додаткової.

Приписами ч.3 ст.31 Закону № 1403-VIII передбачено, що основна винагорода приватного виконавця залежно від виконавчих дій, що підлягають вчиненню у виконавчому провадженні, встановлюється у вигляді:

1) фіксованої суми - у разі виконання рішення немайнового характеру;

2) відсотка суми, що підлягає стягненню, або вартості майна, що підлягає передачі за виконавчим документом.

Розмір основної винагороди приватного виконавця встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.4 ст.31 Закону № 1403-VIII основна винагорода приватного виконавця, що встановлюється у відсотках, стягується з боржника разом із сумою, що підлягає стягненню за виконавчим документом (крім виконавчих документів про стягнення аліментів).

Згідно з ч.5 ст.31 Закону № 1403-VIII якщо суму, передбачену в частині четвертій цієї статті, стягнуто частково, сума основної винагороди приватного виконавця, визначена як відсоток суми стягнення, виплачується пропорційно до фактично стягнутої суми (крім виконавчих документів про стягнення аліментів).

Основна винагорода, яка встановлюється у вигляді фіксованої суми, стягується після повного виконання рішення (ч.6 ст.31 Закону № 1403-VIII).

При цьому, абз.1 ч.7 ст.31 Закону № 1403-VIII визначено, що приватний виконавець виносить одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження постанову про стягнення основної винагороди, в якій наводить розрахунок та зазначає порядок стягнення основної винагороди приватного виконавця (крім виконавчих документів про стягнення аліментів).

Предметом спору є правомірність постанов приватного виконавця про стягнення з боржника (оператора газорозподільної системи) основної винагороди від 21.10.2019 ВП №60363396, від 21.07.2020 ВП № 62633348, від 16.09.2020 ВП № 63049544, від 04.12.2020 ВП № 63830557, від 15.06.2021 ВП № 65807107, від 30.06.2021 ВП № 65941111, від 12.08.2022 ВП № 69639072, від 16.09.2020 ВП № 63049718, від 05.10.2020 ВП № 63217458.

Так, п.6 ч.5 ст.27 Закону № 1404-VIII визначає, що виконавчий збір не стягується за виконавчими документами про стягнення заборгованості, яка підлягає врегулюванню відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення" та Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу", а також згідно з постановами державних виконавців, винесеними до набрання чинності зазначеними законами.

Дія п.6 ч.5 ст.27 Закону № 1404-VIII, серед іншого, обумовлюється тією обставиною, що заборгованість боржника за виконавчим документом має бути предметом урегулювання відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу".

Отже, передумовою застосування п.6 ч.5 ст.27 Закону № 1404-VIII слугує той факт, що боржник має статус суб`єкта, на якого поширюється дія Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу". Відтак сам по собі факт примусового стягнення заборгованості з боржника автоматично не свідчить про наявність підстав для застосування п.6 ч.5 ст.27 Закону № 1404-VIII.

У цьому контексті суд зауважує, що відповідно до ст.2 Закону № 1639-IX дія цього Закону поширюється на відносини із врегулювання видів заборгованості (грошових зобов`язань), визначених у статті 1 цього Закону, суб`єктів ринку природного газу, що включені до Реєстру.

У ст.1 Закону 1639-IX наведено визначення термінів, які у цьому Законі вживаються в такому значенні:

заборгованість (грошові зобов`язання) суб`єктів ринку природного газу, що підлягає (підлягають) врегулюванню відповідно до цього Закону, а саме:

заборгованість постачальників природного газу, в тому числі підтверджена судовими рішеннями, які набрали законної сили, за договорами купівлі-продажу (постачання) природного газу для постачання побутовим споживачам (у тому числі суми неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожитий природний газ або за прострочення її сплати), не сплачена станом на розрахункову дату;

заборгованість постачальників природного газу, у тому числі підтверджена судовими рішеннями, які набрали законної сили, за договорами про надання послуг з транспортування природного газу перед особою, що здійснює функції оператора газотранспортної системи з 1 січня 2020 року, не сплачена станом на розрахункову дату;

заборгованість операторів газорозподільних систем, у тому числі підтверджена судовими рішеннями, які набрали законної сили, за договорами про надання послуг з транспортування природного газу перед особою, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно, не сплачена станом на розрахункову дату;

заборгованість операторів газорозподільних систем, у тому числі підтверджена судовими рішеннями, які набрали законної сили, та/або реструктуризована, за договорами з транспортування природного газу, укладеними з особою, що здійснює функції оператора газотранспортної системи з 1 січня 2020 року, яка виникла з 1 січня 2020 року по 28 лютого 2022 року включно;

заборгованість операторів газорозподільних систем, у тому числі підтверджена судовими рішеннями, які набрали законної сили, та/або реструктуризована, за договорами купівлі-продажу/постачання природного газу для виробничо-технологічних та власних потреб, укладеними з акціонерним товариством "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (далі - НАК "Нафтогаз України"), не сплачена станом на розрахункову дату;

заборгованість та/або грошові зобов`язання постачальників природного газу, які в період з 1 січня 2021 року до 30 квітня 2021 року включно здійснили поставку природного газу побутовим споживачам за ціною, що не перевищувала граничний рівень ціни природного газу, встановлений Кабінетом Міністрів України на період лютий - березень 2021 року включно, перед товариством з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз Трейдинг", не сплачені станом на 30 листопада 2022 року;

заборгованість операторів газорозподільних систем за договорами постачання/купівлі-продажу природного газу для покриття об`ємів (обсягів) фактичних втрат та виробничо-технологічних витрат природного газу в газорозподільній системі для забезпечення фізичного балансування газорозподільної системи та власної господарської діяльності з 1 листопада 2021 року до 28 лютого 2022 року включно, укладеними з товариством з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України";

заборгованість постачальників природного газу, у тому числі підтверджена судовими рішеннями, які набрали законної сили, за договорами про надання послуг з транспортування природного газу перед особою, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно, не сплачена станом на розрахункову дату;

заборгованість (грошові зобов`язання) особи, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно (особи, що здійснює функції оператора газосховищ), перед акціонерним товариством "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", товариством з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз Трейдинг" та/або перед державним бюджетом, не сплачена станом на 31 грудня 2022 року;

заборгованість особи, що здійснює функції оператора газотранспортної системи з 1 січня 2020 року, перед НАК "Нафтогаз України", не сплачена станом на розрахункову дату;

безнадійна та сумнівна дебіторська заборгованість побутових споживачів, що обліковується у постачальників природного газу станом на розрахункову дату, у тому числі заборгованість у розмірі вартості обсягів приведення обсягів споживання до стандартних умов та вартості обсягів, які виникли у зв`язку з визнанням судом незаконними та нечинними актів Кабінету Міністрів України про затвердження норм споживання природного газу населенням без лічильників у період з 1 жовтня 2014 року до розрахункової дати, не сплачена станом на розрахункову дату;

реєстр підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу (далі - Реєстр) - відкритий загальнодоступний перелік підприємств та організацій, які є учасниками процедури врегулювання заборгованості відповідно до цього Закону. Реєстр розміщується на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;

учасники процедури врегулювання заборгованості (грошових зобов`язань) - постачальники природного газу, оператори газорозподільних систем та оператор газосховищ, включені до Реєстру, а також особа, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно, особа, що здійснює функції оператора газотранспортної системи з 1 січня 2020 року, акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз Трейдинг", товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України", розпорядники коштів державного бюджету, органи, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з ч.1 ст.3 Закону № 1639-IX для участі у процедурі врегулювання заборгованості (грошових зобов`язань) суб`єкти ринку природного газу включаються до Реєстру, який веде Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

У своїй практиці Верховний Суд уже надавав оцінку сфері дії Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу".

Так, Верховний Суд у складі колегій суддів Касаційного господарського суду у постановах від 23.06.2022 у справі №904/92/20, від 18.07.2023 у справі №906/1357/20, від 05.09.2023 у справі №922/3220/20 дійшов висновку, який узагальнено полягає в такому:

"Сфера дії Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газ" визначена у статті 2 цього Закону. Відповідно до цієї статті дія Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу" поширюється виключно на суб`єктів ринку природного газу, що включені до реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу.

Отже, лише при одночасному існуванні умов, визначених статтею 2 Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу", а саме: 1) правовідносини виникли з приводу врегулювання заборгованості за придбаний у Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" природний газ, послуги з його розподілу і транспортування; 2) суб`єктів ринку природного газу, включений до реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, підлягають реалізації заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості за природний газ та послуги з його транспортування, передбачені статями 4, 5, 6 цього Закону".

Також Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у постанові від 01.02.2022 у справі №902/368/16 зазначив таке:

"29.08.2021 набув чинності Закон України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу".

При цьому, статтею 2 Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу" передбачено, що дія цього Закону поширюється на відносини із врегулювання заборгованості за придбаний у Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" природний газ, послуги з його розподілу і транспортування та виключно на суб`єктів ринку природного газу, що включені до реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу".

Вказані висновки Верховного Суду прямо стосуються і повинні застосовуватися у цій справі, оскільки наведені положення були сформульовані Судом на тлі обставин включення (не включення) товариств газорозподільної галузі до реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, та пов`язані з конкретними фактами справи.

У справі, що розглядається, позивач 11.10.2022 включений до реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, відповідно до Закону № 1639-ІХ.

Заборгованість у виконавчих провадженнях № 60363396, № 62633348, № 63049544, № 63830557, № 65807107, № 65941111, № 69639072, № 63049718 та № 63217458, де стягувачем є АТ "Укртрансгаз", ТОВ "Оператор газотранспортної системи України", НАК "Нафтогаз України", а боржником ПАТ "Тернопільміськгаз", є заборгованістю, що визначена ст.1 №1639-ІХ та, як наслідок, підлягає врегулюванню відповідно до процедур, зазначених у ст.4, 5, 6 вказаного Закону.

Однак, суд враховує той факт, що на час прийняття приватним виконавцем оскаржуваних постанов про стягнення з боржника основної винагороди від 21.10.2019 ВП № 60363396, від 21.07.2020 ВП № 62633348, від 16.09.2020 ВП № 63049544, від 04.12.2020 ВП № 63830557, від 15.06.2021 ВП № 65807107, від 30.06.2021 ВП № 65941111, від 12.08.2022 ВП № 69639072, від 16.09.2020 ВП № 63049718, від 05.10.2020 ВП № 63217458, ПАТ "Тернопільміськгаз" не мало статусу суб`єкта ринку природного газу, який включений до реєстру до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону № 1639-ІХ.

Разом з цим варто зауважити, що питання правильності тлумачення й застосування судами ч.3 ст.45 Закону № 1404-VIII викладено Верховним Судом, зокрема, у постанові від 14.12.2023 у справі № 160/10320/22.

Так, Верховний Суд у наведеній постанові зазначив, що ч.3 ст.45 Закону № 1404-VIII установлює, що основна винагорода приватного виконавця стягується в порядку, передбаченому для стягнення виконавчого збору.

Предметом регулювання ст.45 Закону № 1404-VIII є питання розподілу стягнутих з боржника грошових сум.

Натомість ч.3 ст.45 Закону № 1404-VIII стосується порядку, а не підстав стягнення основної винагороди. Ці поняття не тотожні за змістом.

Зрештою ч.5 ст.27 Закону № 1404-VIII стосується випадків нестягнення саме виконавчого збору. Її норми не поширюють дію на основну винагороду приватного виконавця, а тому не установлюють випадки, коли ця винагорода не стягується.

На тлі спірних правовідносин Верховий Суд вказав, що не бачить підстав для іншого трактування цих норм, аніж буквальне, і вважав, що інший підхід до їхнього тлумачення здатний атакувати право приватного виконавця на одержання винагороди за виконану працю.

Цей висновок Суд пояснює тим, що за загальними правилами, установленими Закону № 1403-VIII, у випадку стягнення заборгованості за виконавчим документом основна винагорода приватного виконавця встановлюється у виді відсотка суми, що була ним фактично стягнута. Тому факт включення боржника до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу", не може позбавити приватного виконавця основної винагороди за часткове виконання виконавчого документа, що було здійснене до настання вказаного факту.

На основі аналізу наведених норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку про те, що обмеження по стягненню виконавчого збору, передбачене п.6 ч.5 ст.27 Закону № 1404-VIII, не є перешкодою для стягнення основної винагороди, якщо приватний виконавець частково стягнув заборгованість до моменту включення боржника до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу".

Аналогічна правова позиція міститься в і постановах Верховного Суду від 14.12.2023 у справі № 160/12150/22 та від 21.12.2023 у справі № 380/13876/22.

Застосовуючи вказаний висновок до обставин цієї справи, суд враховує, що позивач не наводить заперечень стосовно часткового виконання приватним виконавцем виконавчих документів чи доводів про помилковість визначеної ним суми основної винагороди. Доводи позивача обґрунтовані по суті виключно тим, що постанови про стягнення такої винагороди протирічать приписам п.6 ч.5 ст.27 Закону № 1404-VIII.

Отже, встановлені судом обставини справи та системний аналіз наведених законодавчих норм свідчать, що оскаржувані постанови приватного виконавця про стягнення з боржника основної винагороди від 21.10.2019 ВП № 60363396, від 21.07.2020 ВП № 62633348, від 16.09.2020 ВП № 63049544, від 04.12.2020 ВП № 63830557, від 15.06.2021 ВП № 65807107, від 30.06.2021 ВП № 65941111, від 12.08.2022 ВП № 69639072, від 16.09.2020 ВП № 63049718, від 05.10.2020 ВП № 63217458, винесені відповідачем відповідно до вимог, в порядку та у спосіб передбачений Законами № 1404-VIII та № 1403-VIII, відповідають критеріям правомірності в контексті ч.2 ст.2 КАС України, тому відсутні підстави для їх скасування, а доводи позивача наразі не спростовують вказаних висновків суду.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За наслідками судового розгляду, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, надав суду достатні беззаперечні докази на обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і довів правомірність оскаржуваних рішень, про що описано вище.

Таким чином, виходячи з встановлених обставин справи, оцінивши добуті докази в їх сукупності за правилами ст.90 КАС України та наведені положення чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позов підлягає залишенню без задоволення за встановленої судом безпідставності його вимог.

Підстави для розподілу судових витрат відповідно до ст.139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову приватного акціонерного товариства "Тернопільміськгаз" до приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Щербакова Ігоря Миколайовича, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", Товариства з обмеженою відповідальністю "Оператор газотранспортної системи України", Акціонерного товариства "Укртрансгаз", про визнання протиправними та скасування постанов відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 03 жовтня 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Приватне акціонерне товариство "Тернопільміськгаз" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Шептицького, 20,м. Тернопіль,Тернопільська обл., Тернопільський р-н,46008, код ЄДРПОУ/РНОКПП 21155959);

відповідач:

- Приватний виконавець виконавчого округу міста Києва Щербаков Ігор Миколайович (місцезнаходження/місце проживання: вул. Спаська, 35, офіс 10,м. Київ,04070, код ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 );

третя особа:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Оператор газотранспортної системи України" (місцезнаходження/місце проживання: проспект Любомира Гузара, 44,Київ 65,03065, код ЄДРПОУ/РНОКПП 42795490)

- Акціонерне товариство "Укртрансгаз" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Кловський узвіз, 9/1,м. Київ 21,01021, 30019801)

- Дочірня компанія "Газ України" НАК "Нафтогаз України" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Шолуденка, 1,м. Київ 116,04116, 31301827)

- Акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Б. Хмельницького, 6,Мсп601,Центральна Частина Києва, Київ,01601, 20077720) .

Головуючий суддяМандзій О.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122064181
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —500/4626/22

Рішення від 03.10.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 03.10.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 13.08.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 26.07.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні