Ухвала
від 04.10.2024 по справі 639/4448/24
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа №639/4448/24

Провадження №1-кс/639/1274/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2024 року м. Харків

Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Харкова ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Харкова клопотання старшої слідчої СВ ВП №1 ХРУП №3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 про надання тимчасового доступу до речей і документів,-

ВСТАНОВИВ:

До Жовтневого районного суду м. Харкова надійшло клопотання старшої слідчої СВ ВП №1 ХРУП №3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 , яке погоджено прокурором Новобаварської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів по кримінальному провадженню №12024221210000663 від 03.07.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 191 КК України.

Клопотання обґрунтовано тим, що СВ ВП №1 ХРУП №3 ГУНП в Харківській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024221210000663 від 03.07.2024, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, за фактом зверненням голови Громадської організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_4 щодо можливих порушень вимог чинного законодавства про публічні закупівлі при використанні бюджетних коштів шляхом закупівлі Комунальними підприємствами на території району товарів, робіт та послуг.

Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні здійснює Новобаварська окружна прокуратура міста Харкова.

Так, у своєму звернені голова Громадської організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_4 від 01.05.2024, звертає увагу та наголошує щодо можливих порушень вимог чинного законодавства про публічні закупівлі при використанні бюджетних коштів, зокрема шляхом закупівлі Комунальними підприємствами палива за завищеними цінами та укладання фіктивних договорів в інтересах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Вивченням електронної системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » встановлено, що між Комунальним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Харківської міської ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 )та ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), укладено ряд договорів на закупівлю бензина та дизельного палива на суму близько 25млн. грн., зокрема, за наступними закупівлями:

- ІНФОРМАЦІЯ_5 , закупівля бензину автомобільного, палива дизельного, газу нафтового скрапленого на суму 2831760,00 грн.;

- ІНФОРМАЦІЯ_6 , закупівля бензину автомобільного, палива дизельного, газу нафтового скрапленого на суму 9472720,90 грн.

- ІНФОРМАЦІЯ_7 , закупівля бензину автомобільного, палива дизельного, газу нафтового скрапленого на суму 13248957,00 грн.

Так, Комунальним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Харківської міської ради 19.05.2023 проведено закупівлю бензину автомобільного, палива дизельного та газу нафтового скрапленого на загальну суму 2831760,00 грн. в інтересах Комунальних підприємств « ІНФОРМАЦІЯ_8 », « ІНФОРМАЦІЯ_9 », «Жовтневе трамвайне депо» та «Тролейбусне депо № 2» (закупівля № ІНФОРМАЦІЯ_5 ).

За результатами проведеної закупівлі укладені наступний договір:

-Договір № 16/06/1 від 16.06.2023 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на закупівлю бензину автомобільного А-95 Євро 5 ЕО кількістю 2500 літрів за ціною 36,36 грн. без ПДВ за літр. та дизельного пального Євро 5 (Л/З в залежності від сезону) в кількості 6000 літрів за ціню 38,22 грн. без ПДВ за літр. Загальна сума договору становить 342635,40 грн. Строк дії договору до 31.12.2023.

У подальшому, Сторонами зазначеного договору додатковими угодами неодноразово збільшено ціну на пальне за відсутності належних доказів коливання ціни на товар на ринку та зменшено обсяги закупівлі.

При цьому, порушено інтереси держави та суспільні інтереси, оскільки тендерною документацією, а в подальшому і в укладеному Договорі замовник визначив не лише ціну товару, а й кількість палива, що планував закупити.

У результаті ж укладання додаткових угод до Договору кількість товару (палива), що також є істотною умовою договору, була значно зменшена.

Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі (п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону).

Водночас, зазначені закупівлі проведені за процедурою відкритих торгів з особливостями на підставі п. 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).

Відповідно до п. 17 Особливостей, договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім ч.ч. 2-5, 7-9 статті 41 Закону та цих особливостей.

Згідно п. 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:

- визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті;

- перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;

- перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.

Частиною 2 пункту 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадку, зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару.

Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.

Тобто, неухильним аспектом при застосуванні частини 2 пункту 19 Особливостей при збільшенні ціни за одиницю товару є підтвердження (наявність) факту коливання ціни такого товару на ринку.

Отже, сторони у випадку коливання цін на ринку наділені правом вносити зміни до договору щодо ціни товару декілька разів, але кожна зміна до договору має містити окреме документальне підтвердження.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним з принципів публічних закупівель є максимальна економія та ефективність.

Сфера публічних закупівель нерозривно пов`язана з державним інтересом, оскільки на це витрачаються державні кошти, а товари, роботи або послуги повинні забезпечувати функціонування державних інституцій, гарантованих державою прав, послуг, пільг тощо.

Можливість зміни ціни договору внаслідок недобросовісних дій сторін (сторони) договору робить результати закупівлі невизначеними та тягне за собою неефективне використання бюджетних коштів, що є прямим порушенням процедури закупівлі, визначених преамбулою та ст. 3 Закону (аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 12.09.2019 у справі № 915/1868/18).

Сфера публічних закупівель нерозривно пов`язана з державним інтересом, оскільки на це витрачаються державні кошти, а товари, роботи або послуги повинні забезпечувати функціонування державних інституцій, гарантованих державою прав, послуг, пільг тощо.

Враховуючи викладене, виникла необхідність в отриманні доступу до інформації та документів слідчим шляхом, з можливістю вилучення документації, що перебуває у володінні Комунального підприємства« ОСОБА_5 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується витягом з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Крім того, з метою отримання зазначеної інформації та належно завірених копій зазначених документів до КНП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ХМР направлено запит, однак запитуваної інформації та документів не надано, будь-якої відповіді до теперішнього часу не надходило.

Беручи до уваги викладене вище, та враховуючи те, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи та інформація що міститься у них, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та отримати вказану інформацію іншим шляхом окрім, як отримання до них тимчасового доступу на підставі ухвали слідчого судді, не є можливим, виникла необхідність в тимчасовому доступі до вказаних документів.

Порядок отримання таких документів та речей встановлюється згідно з положеннями про тимчасовий доступ до речей і документів.

Зазначені вище документи мають важливе доказове значення в рамках кримінального провадження (ст. 91 КПК України), можуть бути використані в якості речових доказів, вилучення їх копій сприятиме встановлення обставин у кримінальному провадженні, визначенню розміру шкоди, завданої інтересам держави, а також обумовлене необхідністю проведення судових експертиз, отримання яких у інший спосіб не можливо.

Передбачені у клопотанні документи не є речами і документами, до яких заборонено доступ або які містять охоронювану законом таємницю (ст. ст. 161 162 КПК України).

Вказана документація, що стосується вчинення даного кримінального правопорушення, має важливе значення для доказування у вищевказаному кримінальному провадженні, оскільки містить підписи сторін, документи, що містять відповідні рішення певних посадових осіб підприємства/організації чи фізичної особи, тощо, яка необхідна в тому числі для подальшого проведення комплексу необхідних судових експертиз.

Крім того, вказані відомості мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, та можуть бути використані як докази в кримінальному провадженні та під час судового розгляду будуть сприяти у встановленні осіб причетних до кримінального правопорушення, а єдиним способом отримання доступу до них є ухвала слідчого судді.

В судове засідання прокурор ОСОБА_3 та слідча ОСОБА_2 не з`явилися, слідча до суду подала заяву про розгляд справи за її відсутності, в якому вказала, що клопотання підтримує у повному обсязі та просить його задовольнити.

Представник КП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » у судове засідання також не з`явився, про причини неявки не повідомив, що відповідно до ч. 4 ст.163 КПК України, не є перешкодою для розгляду цього клопотання.

Дослідивши додані до клопотання матеріали та матеріали кримінального провадження, перевіривши доводи клопотання, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Згідно з вимогами статті 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

За змістом ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Передбачені у клопотанні документи не є речами і документами, до яких заборонено доступ або які містять охоронювану законом таємницю (ст. ст. 161 162 КПК України).

Стороною обвинувачення доведено, що існує підозра щодо вчинення кримінального правопорушення, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який ідеться у клопотанні слідчої тимчасовий доступ до документів.

Обставини, на які посилається слідча підтверджуються витягом з ЄРДР за №12024221210000663 та копіями матеріалів досудового розслідування, доданих до клопотання.

Сторона обвинувачення також довела наявність достатніх підстав вважати, що документи та інформація, зазначені в клопотанні, самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; ці відомості можуть бути використані як докази.

З наданихсуду матеріаліввбачається наявністьдостатніх підставвважати,що вказанідокументи,доступ дояких проситьнадати слідча,знаходиться уволодінні Комунальногопідприємства « ОСОБА_5 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .

При цьому, встановити (довести) обставини, які передбачається довести за допомогою відповідних документів (інформації) іншим способом неможливо.

З огляду на викладене, вищезазначені обставини свідчать про наявність, передбачених ст. 132, ч. ч. 5, 6 ст. 163 КПК України, підстав для задоволення клопотання слідчої.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 132, 160, 162, 163, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшої слідчої СВ ВП №1 ХРУП №3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 про надання тимчасового доступу до речей і документів задовольнити.

Надати групі слідчих СВ ВП № 1 ХРУП № 3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та прокурорам Новобаварської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_9 , ОСОБА_3 , ОСОБА_10 тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю вилучення їх належним чином завірених копій, які перебувають у володінні Комунального підприємства « ОСОБА_5 », код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:

-завірених належним чином копій договорів про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти, укладених Комунальним підприємством ОСОБА_5 », код ЄДРПОУ НОМЕР_3 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та додаткових угод та додатків до них (договір № 16/06/1 від 16.06.2023 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »);

- документів, що слугували підставами для їх укладання та підтверджують стан їх виконання, у тому числі видаткових накладних, платіжних доручень за договором, документації про оплату, актів приймання передачі товарів, оголошення про проведення відкритих торгів, закупівель та кошторису за 2023-2024 р.р., протоколів засідань тендерного комітету щодо зазначених закупівель, документації на підтвердження потреб зазначених закупівель;

-тендерної документації та документів, що підтверджують відповідність Постачальника їй; копії кошторису та річного плану закупівель Комунальним підприємством « ОСОБА_5 », код ЄДРПОУ НОМЕР_3 на 2023-2024 рік; інших фінансово-господарських документів з приводу вказаних закупівель.

Зобов`язати КП« ІНФОРМАЦІЯ_9 »,(кодЄДРПОУ НОМЕР_3 ) виготовити завірені належним чином копії вказаної документації для її вилучення в ході здійснення тимчасового доступу.

Строк дії ухвали - 14 днів з дня її постановлення.

Попередити, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення04.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122071395
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —639/4448/24

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Курило В. О.

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Курило В. О.

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Курило В. О.

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Курило В. О.

Ухвала від 09.10.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Васильєва Н. М.

Ухвала від 09.10.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Васильєва Н. М.

Ухвала від 09.10.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Васильєва Н. М.

Ухвала від 04.10.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Васильєва Н. М.

Ухвала від 03.10.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Васильєва Н. М.

Ухвала від 31.07.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Васильєва Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні