Ухвала
від 04.10.2024 по справі 343/2219/24
ДОЛИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 343/2219/24

Провадження №: 2-а/343/34/24

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

04 жовтня 2024 року м. Долина

Суддя Долинського районного суду Івано - Франківської області Андрусів І.М., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління патрульної поліції в Івано - Франківської області, про скасування постанови про адміністративне правопорушення,

ВСТАНОВИВ:

позивач ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом, в якому просить скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серії ЕНА №3065577 від 16.09.2024.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Суддя, перевіривши матеріали вказаного адміністративного позову, вважає за необхідне залишити його без руху, виходячи з таких підстав.

Так, позивач ОСОБА_1 , в позовній заяві відповідачем зазначає Управління патрульної поліції в Івано - Франківській області.

Згідно із ч. 1 ст. 222 КУпАП, органи Національної поліції розглядають справи про адміністративні правопорушення, зокрема, ч. 4 ст. 126 КУпАП.

Від імені органів Національної поліції розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право працівники органів і підрозділів Національної поліції, які мають спеціальні звання, відповідно до покладених на них повноважень (ч. 2 ст. 222 КУпАП).

Таким чином, працівники органів і підрозділів Національної поліції (поліцейські) при розгляді справи про адміністративне правопорушення діють від імені органів Національної поліції.

Тому, належним відповідачем, як суб`єктом владних повноважень у адміністративній справі щодо оскарження рішень (дій чи бездіяльності) у справі про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, повинен бути відповідний орган Національної поліції.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 730 від 16.09.2015 «Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ», утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Національної поліції, зокрема, Головне управління Національної поліції в Івано - Франківській області та окремо, Департамент патрульної поліції як міжрегіональний територіальний орган Національної поліції.

Департамент патрульної поліції є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України та банківських установах, має печатки із зображенням Державного Герба України, інші печатки та штампи.

Положенням про Управління патрульної поліції в Івано - Франківській області Департаменту патрульної поліції, затвердженим наказом Департаменту патрульної поліції від 26.01.2016 № 69 «Про затвердження Положення про Управління патрульної поліції в Івано - Франківській області Департаменту патрульної поліції» встановлено, що Управління патрульної поліції в Івано - Франківській області не являється окремою юридичною особою, а є лише структурним підрозділом Департаменту патрульної поліції.

З огляду на викладене вище, існують дві окремі та не підпорядковані один одному юридичні особи публічного права: Головне управління Національної поліції в Івано - Франківській області та Департамент патрульної поліції (одним із структурних підрозділів якого є Управління патрульної поліції в Івано - Франківській області).

Тому, позивачу ОСОБА_1 слід правильно визначити відповідача у даній справі.

Окрім цього, відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Однак позивачем ОСОБА_1 не додано до позову документ про сплату судового збору або документ, який би підтверджував існування підстав для звільнення його від сплати судового збору відповідно до закону.

Велика Палата Верховного Суду у справі № 543/775/17 у постанові від 18.03.2020 зазначила, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень статей 287, 288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовувати статті 2-5 Закону України "Про судовий збір", які пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають.

На підставі наведеного та з урахуванням вимог ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" у якій вказано про те, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, позивачу ОСОБА_1 необхідно сплатити судовий збір в розмірі 605,60 грн (3 028 грн х 0,2= 605,60 грн).

Реквізити для сплати судового збору: Отримувач коштів ГУК в Iв.-Фр.об./ТГ м.Долина/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37951998; банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA508999980313171206000009610; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - *;101;


(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має відповідну відмітку у паспорті);Судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Долинський районний суд Івано-Франківської області(назва суду, де розглядається справа).

Водночас, суддя звертає увагу позивача ОСОБА_1 на те, що долучена ним до позовної заяви копія довідки про те, що він перебуває на військовій службі не є підставою для звільнення його від сплати судового збору. Більше того, у разі, якщо позивач ОСОБА_1 є учасником бойових дій, вказана обставина також не є підставою для звільнення його від сплати судового збору при розгляді даної справи, згідно із п. 13 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір".

З огляду на вищевикладене, суддя вважає, що вказану позовну заяву слід залишити без руху, а позивачу ОСОБА_1 надати строк для виправлення вищевказаних недоліків позовної заяви шляхом подачі позовної заяви та її копії, оформленої відповідно до вимог КАС України, а саме: правильно визначити відповідача, сплатити судовий збір за подачу адміністративного позову в розмірі, вказаному вище та подати документ, який підтверджує сплату судового збору, або ж надати документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Суддя наголошує, що залишення позовної заяви без руху не є обмеженням права позивача на доступ до правосуддя з огляду на усталену практику Європейського суду з прав людини. Встановлюючи конкретні вимоги до змісту та форми позовної заяви, до документів, які мають бути до неї додані, КАС України при цьому покладає обов`язок на суд перевірити виконання позивачем цих вимог та підстав прийняття заяви на стадії вирішення питання про відкриття провадження по справі.

У разі невиконання вищеописаних вимог та не усунення недоліків позовної заяви у встановлений строк, суд, відповідно до ч. 5 ст. 169 КАС України, повертає позовну заяву, про що постановляє ухвалу.

На підставі викладеного та керуючись ст. 169 КАС України, суддя

П О С Т А Н О В И В:

позовну заяву ОСОБА_1 до Управління патрульної поліції в Івано - Франківській області, про скасування постанови про адміністративне правопорушення, залишити без руху та надати позивачу строк для усунення недоліків 10 (десять) днів з дня вручення копії даної ухвали.

Роз`яснити позивачу ОСОБА_1 , що якщо він усуне недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, то вона вважається поданою у день первинного її подання та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому статтею 171 КАС України. У разі не усунення вищевказаних недоліків у строк, встановлений судом, позовна заява буде вважатись неподаною і повернута позивачу.

Копію даної ухвали направити позивачу ОСОБА_1 .

Ухвала апеляційному оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя: І.М.Андрусів

СудДолинський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення04.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122080370
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —343/2219/24

Рішення від 02.12.2024

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Андрусів І. М.

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Андрусів І. М.

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Андрусів І. М.

Ухвала від 04.10.2024

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Андрусів І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні