Рішення
від 04.10.2024 по справі 560/10482/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/10482/24

РІШЕННЯ

іменем України

04 жовтня 2024 рокум. ХмельницькийХмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Хмельницькій області до Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький про зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить зобов`язати Квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький укласти договір щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості на Головне управління ДПС у Хмельницькій області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що станом на 03.07.2024 за відповідачем рахується податковий борг у сумі 54 930 656,07 грн. На виконання вимог Податкового кодексу України та Порядку використання дебіторської заборгованості та/або майна юридичної особи як джерел погашення податкового боргу платника податків т/або відокремленого підрозділу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2017 №585 позивач надіслав на адресу відповідача повідомлення про визначення джерелом погашення податкового боргу дебіторської заборгованості платника податків від 09.05.2024 №6724/6/22-01-13-03-06. Однак відповідач листом від 20.06.2024 повідомив про неможливість укладення договору щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості на Головне управління ДПС у Хмельницькій області.

Ухвалою суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Відповідач подав відзив на позов, згідно якого просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує, що оскільки майно Квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький є військовим майном, тобто є державною власністю, яке знаходиться у КЕВ м. Хмельницький на праві оперативного управління, то таке майно не може бути предметом застави, а тому і відповідно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Окрім того, вказує, що КЕВ м. Хмельницький відповідно до прикінцевих положень Податкового кодексу під час дії правового режиму воєнного стану має змогу сплатити податковий борг протягом 6 місяців із дня припинення чи завершення воєнного стану на території України, а задоволення позовних вимог та укладення відповідного договору призведе до стягнення з дебіторів КЕВ м. Хмельницький дебіторської заборгованості в рахунок податкового боргу, тобто буде примусовим стягненням такого податкового боргу та порушенням прав КЕВ м. Хмельницький.

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини справи.

Станом на 03.07.2024 у Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький наявний податковий борг в сумі 54 930 656,07 грн.

На виконання вимог Податкового кодексу України та Порядку використання дебіторської заборгованості та/або майна юридичної особи як джерел погашення податкового боргу платника податків т/або відокремленого підрозділу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2017 №585 Головне управління ДПС у Хмельницькій області скерувало на адресу відповідача повідомлення від 09.05.2024 №6724/6/22-01-13-03-06 про визначення джерелом погашення податкового боргу дебіторської заборгованості платника податків.

Листом від 20.06.2024 №577/3/2973 відповідач повідомив Головне управління ДПС у Хмельницькій області про неможливість укладення договору щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості на Головне управління ДПС у Хмельницькій області.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 20.1.35-1 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо зобов`язання платника податків, який має податковий борг, укласти договір щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості цього платника на контролюючий орган.

Відповідно до пункту 87.5 статті 87 Податкового кодексу України у разі якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або у разі недостатності у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків.

Контролюючий орган укладає з платником податків договір щодо переведення права вимоги такої дебіторської заборгованості. Така дебіторська заборгованість продовжує залишатися активом платника податків, що має податковий борг, про що зазначається в договорі між платником податків і контролюючим органом, та повинна бути відповідним чином розкрита в примітках до фінансової звітності.

Податковий борг продовжує обліковуватися за платником податків, у якого він виник, до надходження коштів до бюджету за рахунок стягнення цієї дебіторської заборгованості. Контролюючий орган повідомляє платнику податків про таке надходження в п`ятиденний строк з дня отримання відповідного документа.

Порядок використання дебіторської заборгованості та/або майна юридичної особи як джерел погашення податкового боргу платника податків та/або відокремленого підрозділу юридичної особи затверджений наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2017 №585 (далі - Порядок №585).

Відповідно до пункту 3 Розділу І Порядку №585 у разі якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або якщо у платника недостатньо коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків.

Відповідно до пункту 1 розділу II Порядку №585 контролюючий орган повідомляє платника податків про визначення джерелом погашення податкового боргу дебіторської заборгованості платника податків за формою згідно з додатком 1 до цього порядку.

Згідно з пунктом 2 розділу II Порядку №585 повідомлення розглядають як пропозицію для укладання договору про переведення права вимоги дебіторської заборгованості платника податків на контролюючий орган.

Переведення платником податків права вимоги дебіторської заборгованості, що випливає з відносин платника податків з дебітором, на орган стягнення здійснюється на основі договору, укладеного в письмовій формі, між платником податків та контролюючим органом (пункту 3 розділу II Порядку №585).

За змістом пункту 4 розділу II Порядку №585 у разі згоди платника податків контролюючий орган укладає договір з таким платником податків. Договір повинен містити, зокрема: назву договору та місце його укладання; найменування платника податків та контролюючого органу; предмет договору; порядок виконання зобов`язань за договором; права та обов`язки сторін; умови укладання, зміни та припинення договору; місцезнаходження та реквізити сторін. У разі відмови платника податків, що має податковий борг, від укладання з контролюючим органом договору щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості такий контролюючий орган звертається до суду щодо зобов`язання платника податків укласти зазначений договір.

У договорі обов`язково зазначається, що платник податків переводить на контролюючий орган своє право вимоги до дебітора в рахунок погашення податкового боргу (пункт 8 розділу II Порядку №585).

Контролюючий орган звертається до суду щодо стягнення з дебіторів платника податків, що має податковий борг, сум дебіторської заборгованості, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на контролюючий орган, у рахунок погашення податкового боргу такого платника податків (пункт 10 розділу II Порядку №585).

Відповідно до пункту 87.5 статті 87 Податкового кодексу України та пункту 4 розділу II Порядку №585 у разі відмови платника податків, що має податковий борг, від укладення з контролюючим органом договору щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості такий контролюючий орган звертається до суду щодо зобов`язання платника податків укласти зазначений договір.

Судом встановлено, що на виконання вимог Податкового кодексу України та Порядку №585 Головне управління ДПС у Хмельницькій області скерувало на адресу відповідача повідомлення від 09.05.2024 №6724/6/22-01-13-03-06 про визначення джерелом погашення податкового боргу дебіторської заборгованості платника податків.

Таким чином, Головне управління ДПС у Хмельницькій області вчинило всі дії, передбачені пунктом 87.5 статті 87 Податкового кодексу України та пунктом 4 розділу II Порядку №585, для того, щоб укласти з відповідачем договір щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості. Проте, відповідач маючи податковий борг у розмірі 54 930 656,07 грн., відмовився від укладення такого договору.

Враховуючи наведене, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати, сплачені позивачем при поданні цієї позовної заяви, відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов Головного управління ДПС у Хмельницькій області задовольнити.

Зобов`язати Квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький укласти з Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області договір щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості на Головне управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 04 жовтня 2024 року

Позивач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Відповідач:Квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький (вул. Героїв АТО, 3/1, м. Хмельницький, Хмельницький р-н, Хмельницька обл., 29006 , код ЄДРПОУ - 07928461) Головуючий суддя Д.А. Божук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122095461
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —560/10482/24

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 04.10.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 04.10.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні