Постанова
від 03.10.2024 по справі 360/445/24
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2024 року справа №360/445/24

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Гаврищук Т.Г., суддів: Геращенка І.В., Казначеєва Е.Г.,

за участю секретаря судового засідання Кобець К.В.,

представника відповідачів ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Луганській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 липня 2024 року по справі № 200/3326/24 (суддя І інстанції Захарова О.В.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Новодружеський механічний завод» до Головного управління ДПС у Луганській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати податкові накладні в реєстрі,-

УСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Луганській області, Державної податкової служби України в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Луганській області від 12.03.2024 № 10704488/40497911, № 10704490/40497911 та №10704489/40497911;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні від 30.10.2023 №4 (реєстраційний номер документа: 9313475291), від 23.11.2023 № 7 (реєстраційний номер документа: 9344895586), від 30.11.2023 №8 (реєстраційний номер документа: 9344911238).

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 12 липня 2024 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС в Луганській області від 12.03.2024 №10704488/40497911 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано рішення від 12.03.2024 № 10704490/40497911 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано рішення від 12.03.2024 № 10704489/40497911 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 30.10.2023 № 4, від 23.11.2023 № 7, від 30.11.2023 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «Новодружеський механічний завод», датою їх фактичного подання.

Не погодившись з таким рішенням, Головним управління ДПС у Луганській області подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, про відмову у задоволені позовних вимог.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Відповідач вважає, що дії з зупинення реєстрації спірної податкової накладної відповідали вимогам Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165. Судом першої інстанції не враховано, що платником до податкових накладних, реєстрація яких зупинена, надані копії підтверджуючих документів щодо здійснення проведеної господарської операції з ремонту рештаків на адресу покупця ТОВ «Промконструкція 2000», а саме: довідка про наявність основних фондів, договір від 16.01.2023 № 16/01-23, специфікація, платіжна інструкція, креслення, податкові накладні, акти випробування обладнання після проведеного ремонту, тощо. Податкові накладні складені за фактом отримання попередньої оплати згідно умов договору та наданих платіжних інструкцій від 31.10.2023 № 218, від 23.11.2023 № 227, від 30.11.2023 № 234. Наданими документами не можливо підтвердити реальність здійснення господарської операції у зв`язку з тим, що: відсутні складські документи на зберігання матеріалів, конструкцій, устаткування, інструментів, комплектуючих виробів, необхідних для виконання робіт (ремонту рештаків); не надані рахунки на оплату ремонтних робіт, передбачені умовами договору; відсутні платіжні інструкції щодо сплати орендної плати за основні засобів; не надана декларація з податку на прибуток та звіт про фінансові результати за 2023, що не дає можливості провести аналіз валових доходів (декларування проведеної господарської операції в складі валових доходів), наявність залишків матеріалів та готової продукції; проведеним аналізом наявних баз даних в органах ДПС неможливо встановити наявність трудових ресурсів на підприємстві, в тому числі з відповідною кваліфікацією. Податковий розрахунок сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за IV квартал 2023 року не надано, у зв`язку з чим не можливо підтвердити фактичну чисельність працюючих які б здійснювали зазначений обсяг робіт; надані копії актів випробування обладнання після проведеного ремонту від 06.11.2023, 24.11.2023, 16.12.2023, 21.12.2023, при цьому не надано документів які б свідчили про повернення (перевезення) риштаків після ремонту до замовника; наданий акт здачі-прийняття робіт на відшкодування транспортних витрат за серпень 2023 року (копія) не підтверджується даними ЄРПН (відсутня реєстрація); не надано картку рахунку 361 по контрагенту «ТОВ Промконструкція 2000» яка підтверджує факт отримання попередньої оплати.

Відповідач також посилається на те, що реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу. Відтак, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є втручання в дискреційні повноваження контролюючого органу. Належним способом захисту порушеного права є зобов`язання ДПС України повторно розглянути питання щодо реєстрації відповідної податкової накладної.

Позивач надав відзив на апеляційну скаргу, в якому проти доводів апеляційної скарги заперечував, вважає, що рішення суду є законним та обґрунтованим, ухвалено судом відповідно до норм матеріального та процесуального права на підставі повного і всебічного з`ясування обставин в адміністративній справі. Просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Апеляційний суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідачів, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, відзиву на апеляційну скаргу, дійшов висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що позивач Товариство з обмеженою відповідальності «Новодружеський механічний завод» код ЄДРПОУ 40497911, зареєстроване як юридична особа 20.05.2016, № 13811020000001997, види економічної діяльності, серед іншого є: 25.62 Механічне оброблення металевих виробів.

16 січня 2023 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Промконструкція-2000» (Підрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Новодружеський механічний завод» (Субпідрядник) укладений договір субпідряду/співвиконавця № 16/01-23.

Відповідно до п. 1.1. Договору Підрядник доручає, а Субпідрядник зобов`язується виконати на свій ризик, власними і залученими силами, засобами і способами роботи: з ремонту гірничо - шахтного обладнання та металевих конструкцій, токарно-фрезерувальних та зварювальних робіт, виконання робіт з випробування обладнання.

Пунктами 4.1.1, 4.2.1 визначено, що Підрядник зобов`язується зробити передплату у розмірі 40% від суми Додатку, після отримання від Субпідрядника рахунку на оплату ремонтних робіт, якщо інше не вказано в специфікаціях, а інші 60% - протягом 5 робочих днів з моменту підписання акту приймання передачі виконаних робіт. Переказ грошових коштів можливий лише на підставі виставленого рахунку.

Відповідно до п. 5.1. Договору, Субпідрядник зобов`язується розпочати виконання робіт протягом двох робочих днів із дня надання необхідної технічної документації Підрядником.

Відповідно до п. 6.2. Договору, місце (пункт) здавання-приймання: промисловий майданчик Субпідрядника.

Згідно із Специфікацією від 05.09.2023 №2 ТОВ «Новодружеський механічний завод» здійснює виконання робіт з ремонту рештаків СП 251.12.21.00.000 (з лючком) - 12 штук, ціна без ПДВ - 38000,00 грн, сума без ПДВ - 456 000,00 грн; та СП 251.12.21.00.000 - 01 (лінійний) - 22 штуки, ціна без ПДВ - 38000,00 грн, сума без ПДВ - 836 000,00 грн, всього - 1 292 000,00 грн, ПДВ - 258 400,00 грн, всього з ПДВ - 1 550 400,00 грн; загальна сума специфікації складає 1 550 040,00 грн, в тому числі ПДВ - 258 400,00 грн; строк поставки - жовтень 2023 року, умови оплати - Підрядник здійснює попередню оплату у розмірі 40% передплату вартості товарів, зазначеної в Специфікації, протягом 5 робочих днів від дати отримання від Субпідрядника рахунку на оплату, решту оплати за фактом повідомлення від Субпідрядника про готовність продукції до відвантаження.

Згідно із Специфікацією від 01.09.2023 №3 ТОВ «Новодружеський механічний завод» здійснює виконання робіт з ремонту рештаків СП 251.12.21.00.000 - 7 штук, ціна без ПДВ - 38000,00 грн, сума без ПДВ - 266 000,00 грн; та СП 251.12.21.00.000 - 01- 26 штуки, ціна без ПДВ - 38000,00 грн, сума без ПДВ - 836 000,00 грн, всього - 1 292 000,00 грн, ПДВ - 258 400,00 грн, всього з ПДВ - 1 550 400,00 грн; загальна сума специфікації складає 1 550 040,00 грн, в тому числі ПДВ - 258 400,00 грн; строк поставки - жовтень 2023 року, умови оплати - Підрядник здійснює попередню оплату у розмірі 40% передплату вартості товарів, зазначеної в Специфікації, протягом 5 робочих днів від дати отримання від Субпідрядника рахунку на оплату, решту оплати за фактом повідомлення від Субпідрядника про готовність продукції до відвантаження.

В акті прийому-передачі ремонтного фонду від 11.08.2023 зазначено, що ТОВ «Промконструкція-2000» передає, а ТОВ «Новодружеський механічний завод» приймає ремонтний фонд, а саме: рештаки СП 251.12.21.00.000-01 (22 штуки) та СП 251.12.21.00.000 (12 штук) для виконання робіт з ремонту гірничошахтного обладнання за Договором.

Відповідно до акту прийому-передачі ремонтного фонду від 08.09.2023 ТОВ «Промконструкція-2000» передає, а ТОВ «Новодружеський механічний завод» приймає ремонтний фонд, а саме: рештаки СП 251.12.21.00.000-01 (26 штуки) та СП 251.12.21.00.000 (7 штук) для виконання робіт з ремонту гірничошахтного обладнання за Договором.

Згідно з платіжною інструкцією від 31.10.2023 № 218 ТОВ «Промконструкція-2000» перераховано на рахунок позивача 150000,00 грн, призначення платежу: «Передплата за ремонт гірничо-шахтного обладнання за договором №16/01-23 від 16.01.2023, в тому числі ПДВ 25000, 00 грн».

Згідно з платіжною інструкцією від 23.11.2023 № 227 ТОВ «Промконструкція-2000» перераховано передплату за ремонт гірничо-шахтного обладнання за договором №16/01-23 від 16.01.2023 на суму 310000,00 грн, в тому числі ПДВ 51666,67 грн.

Згідно з платіжною інструкцією від 30.11.2023 № 234 перераховано передплату за ремонт гірничо-шахтного обладнання за договором №16/01-23 від 16.01.2023 на суму 499000,00 грн, в тому числі ПДВ 83166, 67 грн..

18.11.2023р. позивачем подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 31.10.2023 №4: номенклатура послуг - ремонт рештаків СП 251.12.21.00.000-01, послуги згідно з ДКПП - 33.12, одиниця виміру - шт., код 2009, кількість (об`єм, обсяг) 3.2894736, ціна постачання одиниці товару/послуги або максимальна роздрібна ціна товарів без урахування податку на додану вартість - 38000,00 грн, код ставки - 20, обсяги постачання (база оподаткування) без урахування податку на додану вартість - 125000,00 грн, сума податку на додану вартість - 25000,00 грн; постачальник (продавець) - ТОВ «НМЗ», отримувач (покупець) - ТОВ «Промкодінструкція -2000».

18.12.2023р. позивачем подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних:

-податкову накладну від 23.11.2023 № 7: номенклатура послуг - ремонт рештаків СП 251.12.21.00.000-01, послуги згідно з ДКПП - 33.12, одиниця виміру - шт., код 2009, кількість (об`єм, обсяг) 6.7982456, ціна постачання одиниці товару/послуги або максимальна роздрібна ціна товарів без урахування податку на додану вартість - 38000,00 грн, код ставки - 20, обсяги постачання (база оподаткування) без урахування податку на додану вартість 258333,33 грн, сума податку на додану вартість - 51666,666 грн; постачальник (продавець) - ТОВ «НМЗ», отримувач (покупець) - ТОВ «Промкодінструкція -2000»;

-податкову накладну від 30.11.2023 № 8: номенклатура послуг - ремонт рештаків СП 251.12.21.00.000-01, послуги згідно з ДКПП - 33.12, одиниця виміру - шт., код 2009, кількість (об`єм, обсяг) 10.9429824, ціна постачання одиниці товару/послуги або максимальна роздрібна ціна товарів без урахування податку на додану вартість - 38000,00 грн, код ставки - 20, обсяги постачання (база оподаткування) без урахування податку на додану вартість - 415833,33 грн, сума податку на додану вартість - 83166,666 грн; постачальник (продавець) - ТОВ «НМЗ», отримувач (покупець) - ТОВ «Промкодінструкція -2000».

Згідно з квитанцією про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18 листопада 2023 року № 9313475291 результат обробки: «Документ доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.10.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 33.12, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=8.0086%, "P"=1800. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Згідно з квитанцією про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18 грудня 2023 за № 9344895586 результат обробки: «Документ доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 23.11.2023 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 33.12, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=3.7730%, "Рпоточ"=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Згідно з квитанцією про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18 грудня 2023 за № 9344911238 результат обробки: «Документ доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 30.11.2023 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 33.12, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=3.7730%, "Рпоточ"=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Позивачем до контролюючого органу подано повідомлення від 05.03.2024 № 2 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та надано первинні документи на підтвердження здійснення господарських операцій.

Згідно із витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.03.2024 №14 ТОВ «Новодружеський механічний завод» надано Комісії копії підтверджуючих документів щодо здійснення проведеної господарської операції з ремонту рештаків на адресу покупця ТОВ «Промконструкція 2000».

В протоколі від 12.03.2024 №14 зазначено, що наданими документами не можливо підтвердити реальність здійснення господарської операції у зв`язку з тим, що: відсутні складські документи на зберігання матеріалів, конструкцій, устаткування, інструментів, комплектуючих виробів, необхідних для виконання робіт (ремонту рештаків); не надані рахунки на оплату ремонтних робіт, передбачені умовами договору; відсутні платіжні інструкції щодо сплати орендної плати за основні засобів; не надана декларація з податку на прибуток та звіт про фінансові результати за 2023, що не дає можливості провести аналіз валових доходів (декларування проведеної господарської операції в складі валових доходів), наявність залишків матеріалів та готової продукції; проведеним аналізом наявних баз даних в органах ДПС неможливо встановити наявність трудових ресурсів на підприємстві, в тому числі з відповідною кваліфікацією. Податковий розрахунок сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за IV квартал 2023 року не надано,у зв`язку з чим не можливо підтвердити фактичну чисельність працюючих які б здійснювали зазначений обсяг робіт; надані копії актів випробування обладнання після проведеного ремонту від 06.11.2023, 24.11.2023, 16.12.2023, 21.12.2023, при цьому не надано документів які б свідчили про повернення (перевезення) риштаків після ремонту до замовника; наданий акт здачі-прийняття робіт на відшкодування транспортних витрат за серпень 2023 року (копія) не підтверджується даними ЄРПН (відсутня реєстрація); не надано картку рахунку 361 по контрагенту «ТОВ Промконструкція 2000» , яка підтверджує факт отримання попередньої оплат.

Враховуючи викладене, Комісією ухвалено рішення про відмову в реєстрації податкових накладних від 31.10.2023 № 4 на суму 150 000,00 грн, в т.ч. ПДВ 25 000,00 грн, від 30.11.2023 № 8 від 30.11.2023 на суму 499 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 83 166,67 грн, від 23.11.2023 № 7 на суму 310 000,00 грн, в т.ч. ПДВ 51 666,67 грн.

12.03.2024 Комісія ГУ ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- №10704488/40497911 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.10.2023 №4;

- № 10704490/40497911 про відмову в реєстрації податкової накладної від 23.11.2023 № 7;

- № 10704489/40497911 про відмову в реєстрації податкової накладної від 23.11.2023 № 8.

Згідно з рішеннями № 10704488/40497911, № 10704490/40497911 та №10704489/40497911 підставою для відмови в реєстрації податкових накладних від 31.10.2023 № 4, від 23.11.2023 № 7, від 30.11.2023 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних вказано: надання платником податку копій документів, складених /оформлених із порушенням законодавства.

Разом з цим, в графі додаткової інформації зазначено: «Відсутні складські документи на зберігання матеріалів, конструкцій, устаткування, інструментів, комплектуючих виробів, необхідних для виконання робіт (ремонту рештаків), неможливо встановити наявність трудових ресурсів на підприємстві, в тому числі з відповідною кваліфікацією. Податковий розрахунок сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за IV квартал 2023 року не надано».

Наведені обставини сторонами не оспорюються.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинної у спірний період) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Згідно Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №341) ( далі Порядок №1246) пунктом 12 якого передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно п.12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст.192 та п.201.10 ст.201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст.201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.200-1.3 і 200-1.9 ст.200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

У відповідності до пунктів 13, 14 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Як встановлено судом та не заперечується сторонами, за результатами перевірки спірних податкових накладних було сформовано квитанції від 18.12.2023р. відповідно до яких податкові накладну доставлено, але їх реєстрацію зупинено.

Підставою зупинення вказано: Обсяг постачання товару/послуги 33.12, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=8.0086%, "P"=1800. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Позивачем до контролюючого органу подано повідомлення від 05.03.2024 № 2 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та надано первинні документи на підтвердження здійснення господарських операцій.

Згідно пункту 201.16 статті201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165 (далі Порядок №1165) , пунктом 5 якого визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з п. 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).

Пунктом 10 Порядку № 1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно пункту 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як вбачається з матеріалів справи, квитанцією про зупинення реєстрації спірних податкових накладних визначено, що позивач відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).

Додатком № 3 до Порядку №1165 визначено критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого з-поміж критеріїв визначено наступне: «обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку».

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, в квитанції №1 про зупинення реєстрації спірних податкових накладних конкретного переліку документів, які позивач мав надати, та які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, вказано не було.

Зважаючи на це платник податків мав можливість на свій розсуд визначити, якими документами він може підтвердити реальність господарської операції, за наслідками якої ним була складена спірна податкова накладна.

У такому разі відсутні підстави стверджувати про невиконання позивачем обов`язку надати конкретні документи.

Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520), згідно пункту 2 якого прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).

Відповідно до пункту 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

У пункті 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

З аналізу даного переліку вбачається, що він не має виключного характеру. Наведене у ньому формулювання може включати вказує на дозвіл надання певних документів, містить їх приклад. Таке не виключає можливості надати інші документи або не надавати частину із перелічених у ньому документів.

Абзацом першим пункту 6 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).

Згідно з пунктами 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

У відповідності до вимог пункту 11 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Колегія суддів вважає, що обов`язок надання документів платником податків кореспондує із правом контролюючого органу на витребування в платника податків певних документів у передбачених законом випадках. Втім, контролюючий орган під час витребування від платника податків документів, має визначити їх перелік, платник податку має чітко розуміти що саме від нього вимагає орган владних повноважень та мати можливість передбачати наслідки своєї поведінки в залежності від виконання чи невиконання вимоги контролюючого органу. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв оцінки призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не довільно, на власний розсуд. Відсутність чіткої вимоги податкового органу до платника податків стосовно надання певного документу виключає можливість визнання правомірним застосування до такого платника негативних наслідків через невиконання такої вимоги.

З наявної в матеріалах справи квитанції про зупинення реєстрації спірної податкової накладної судом встановлено, що така містить вимогу про надання пояснень та копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.

Зважаючи на це платник податків мав можливість на свій розсуд визначити, якими документами він може підтвердити реальність господарської операції, за наслідками якої ним була складена спірна податкова накладна.

У такому разі відсутні підстави стверджувати про невиконання позивачем обов`язку надати конкретні документи.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних від 30.10.2023 №4, від 23.11.2023 № 7, від 30.11.2023 № 8 позивачем направлено контролюючому органу пояснення та документи щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме: акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 25.08.2023 №5403678; акти випробування обладнання після проведеного ремонту від 06.11.2023 №1, від 24.11.2023 № 2, від 16.12.2023 № 3, від 24.12.2023 № 4; акти приймання-передачі обладнання з ремонту від 09.11.2023 № 01Р, від 27.11.2023 № 01Р, від 19.12.2023 № 01Р, від 23.12.2023 № 01Р, акти приймання-передачі неремонтопридатні деталі від 27.11.2023 №02Н, від 19.12.2023 № 02Н; акти прийому-передачі ремонтного фонду від 05.09.2023, 11.08.2023, 08.09.2023; видаткові накладні від 25.08.2023 №2403681, №5403679, товарно-транспортні накладні від 25.08.2023 №АВ05250823-0599, №АВ05250823-0597; дефектний акт № 01/08.23 на ремонт рештаків СП 251.12.21.00.000-01 у кількості 22 шт., рештаків СП 251.12.21.00.000 у кількості 11 шт., дефектний акт № 02/09.23 на ремонт рештаків СП 251.12.21.00.000-01 у кількості 22 шт., рештаків СП 251.12.21.00.000 у кількості 12 шт., дефектний акт № 03/09.23 на ремонт рештаків СП 251.12.21.00.000- 01 у кількості 26 шт., рештаків СП 251.12.21.00.000 у кількості 7 шт.; договір поставки від 27.05.2021 № 270501, укладений між ТОВ «АВ метал груп» та ТОВ «Новодружеський механічний завод» із спецификаціями від 18.08.2023 №7, від 18.08.2023 № 8; договір суборенди нерухомого майна від 30.03.2022 № 1 між ТОВ «ПТУ «Віра-в-сервіс Інтермаш» та ТОВ «Новодружеський механічний завод», акт прийому передачі в суборенду нерухомого майна від 30.03.2022, додаткова угода від 30.06.2022 №8 до договору суборенди нерухомого майна від 30.03.2022 № 1; договір субпідряду/співвиконавця від 16.01.2023 №16/01-23, укладений між ТОВ «Промконструкція-2000» та ТОВ «Новодружеський механічний завод»; калькуляція від 01.08.2023 № 18; квитанції до повідомлення про об`єкти оподаткування за формою

Отже, матеріалами справи підтверджено надання позивачем відповідних пояснень та копій документів, які підтверджують та розкривають суть, внутрішню сторону господарської операції, на виконання якої складено спірні податкові накладні.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Можливість же надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Вищевказані висновки суду відповідають висновкам Верховного Суду викладеним у постановах від 11 квітня 2024 року у справі №500/4244/22 та 11 квітня 2024 року у справі №500/4244/22.

Колегія суддів також звертає увагу, що відповідно до вимог пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Тому обов`язок подання податкової накладної на реєстрацію у платника податків виникає після кожного отримання коштів як попередньої оплати (аванс) незалежно від наявності інших первинних документів, що позивачем виконано шляхом подання податкових накладних для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за правилом першої події.

Договір, специфікації до нього та платіжні квитанції позивачем було надано відповідачу І разом з поясненнями, в яких зазначено, що податкові накладні від 30.10.2023 № 4, від 23.11.2023 № 7, від 30.11.2023 № 8 було складено за першою подією - внесенням передоплати.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про те, що оскаржені рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідає критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України, а тому правомірно визнано його протиправним та скасовано.

Зважаючи на те, що судом встановлено протиправність рішення відповідача щодо відмови реєстрації спірних податкових накладних, то, відповідно, вимога позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати цю податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до ДПС України, є також обґрунтованою.

Колегія суддів вважає, що у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Під час розгляду цієї справи судом встановлено протиправність рішення відповідача щодо відмови реєстрації спірної податкової накладної, позивачем доведено надання ним документів, які є належними і достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому доводи апеляційної скарги щодо втручання у дискреційні повноваження, колегією суддів не прийнято до уваги.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги, суд зазначає, що ці доводи були ретельно перевірені та проаналізовані судом першої інстанції під час розгляду та ухвалення рішення, їм була надана відповідна правова оцінка, жодних нових аргументів, які б доводили порушення судом першої інстанцій норм матеріального права, у апеляційній скарзі не наведено.

У контексті оцінки доводів апеляційної скарги колегія суддів звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах «Проніна проти України» (пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент.

Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Оскільки судом першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасуваннярішення суду першої інстанції не вбачається.

Апеляційний суд дійшов висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Луганській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 липня 2024 року по справі № 360/445/24 - залишити без задоволення.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 липня 2024 року по справі №360/445/24 - залишити без змін.

Постанова у повному обсязі складена 03 жовтня 2024 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з 03 жовтня 2024 року та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: Т.Г. Гаврищук

Судді І.В. Геращенко

Е.Г. Казначеєв

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122096500
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —360/445/24

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Постанова від 03.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Постанова від 03.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 14.08.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 12.07.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Ухвала від 06.06.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні