Ухвала
від 02.10.2024 по справі 915/1681/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

================================================================

УХВАЛА

02 жовтня 2024 року Справа № 915/1681/23

м.Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області у складi головуючого суддi Мавродієвої М.В.,

за участю:

секретаря судового засідання Шевченко Т.В.,

представника позивача (стягувача): не з`явився,

представника відповідача (боржника): не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Державної екологічної інспекції Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області) вх.№10633/24 від 05.09.2024 про зміну способу виконання рішення суду у справі

за позовом: Державної екологічної інспекції Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області),

до відповідача: Южноукраїнської міської ради Миколаївської області,

про: стягнення 101250,0 грн,-

в с т а н о в и в:

Державна екологічна інспекція Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області) звернулась до суду із заявою, в якій просить змінити спосіб виконання рішення суду від 29.01.2024 по даній справі та стягнути з Южноукраїнської міської ради через Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради на користь держави Україна шкоду заподіяну навколишньому природному середовищу у вигляді збитків у розмірі 101250,0 грн.

В обґрунтування заяви позивач вказує, що листом ГУДКСУ у Миколаївській області №04-06/2-10/4989 від 11.07.2024 судові накази про стягнення сум завданих збитків навколишньому природньому середовищу та судового збору було повернуто у зв`язку з відсутністю у Южноукраїнської міської ради Миколаївської області відкритих рахунків в Казначейській службі міста Южноукраїнська у Миколаївській області, що унеможливлює виконання судового рішення по даній справі, та рекомендовано заявнику стягнути суми завданих збитків навколишньому природньому середовищу та судового збору саме через Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради.

Ухвалою суду від 09.09.2024 розгляд заяви призначено в судовому засіданні на 02.10.2024.

Сторони явку повноважних представників у судове засідання не забезпечили, про час та місце розгляду заяви повідомленні належним чином, причини неявки суду не повідомили.

Відповідач не скористався наданим йому правом на подання письмових заперечень на заяву позивача про зміну способу виконання рішення суду у даній справі, викладені в такій заяві вимоги та доводи позивача не спростував.

Господарським судом також враховано, що явка представників сторін не визнавалась судом обов`язковою.

Відповідно до п.1) ч.3 ст.202 ГПК України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомленні про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Враховуючи викладене суд дійшов висновку про достатність у матеріалах справи документальних доказів для розгляду заяви по суті за відсутності представників сторін.

Розглянувши заяву суд дійшов наступних висновків.

Рішенням Господарського суду Миколаївської області від 29.01.2024, яке в апеляційному порядку не оскаржувалось та набрало законної сили 29.02.2024, стягнуто з Южноукраїнської міської ради Миколаївської області (Миколаївська обл., Вознесенський р-н, м.Южноукраїнськ, вул.Європейська, буд.48; ідент.код 33850880) на користь держави Україна (р/р UA098999980333129331000014476 фонду охорони навколишнього природного середовища Южноукраїнської міської ТГ, отримувач: Миколаїв. ГУК/тгмЮжноукраїнськ/ 24062100; код ЄДРПОУ 37992030 казначейство України (ел.адм.подат.): код класифікації доходів бюджету 24062100, грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності) шкоду заподіяну навколишньому природному середовищу у вигляді збитків у розмірі 101250,0 грн, а також стягнуто з Южноукраїнської міської ради Миколаївської області (Миколаївська обл., Вознесенський р-н, м.Южноукраїнськ, вул.Європейська, буд.48; ідент.код 33850880) на користь Державної екологічної інспекції Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області) (м.Одеса, вул.Лінія 12, 6 ст. Люстдорфської дороги, буд.22; ідент.код 43879780, р/р UA 438201720343110001000115709, банк ДСУ м.Київ) 2684,0 грн судового збору.

На виконання такого рішення 07.03.2024 судом видано відповідні накази.

У відповідності до ст.326 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Відповідно до вимог ст.129-1 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.

Частиною 2 ст.13 Закону України Про судоустрій і статус суддів визначено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Згідно ст.326 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Відповідно до ст.331 ГПК України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом.

Пунктом 7.1.3 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №9 від 17.10.2012 Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України встановлено, що під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості.

Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

Судом прийнято до уваги, що за приписами Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та Бюджетного кодексу України складення проекту місцевого бюджету, його попереднє схвалення належить до повноважень виконавчих органів місцевої ради та місцевих фінансових органів (ст.28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, ст.ст.75, 76 Бюджетного кодексу України); розгляд та затвердження місцевого бюджету відноситься законодавством до виключної компетенції місцевих рад (ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, ст.ст.76, 77 Бюджетного кодексу України); виконання місцевих бюджетів покладено на виконавчі органи місцевих рад та місцеві фінансові органи (ст.ст.63, 64 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, ст.ст.43, 46-51, 78 Бюджетного кодексу України).

Статтями 1, 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Відповідно до ч.ч.1, 3 ст.16 вказаного Закону, органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Статтею 22 Бюджетного кодексу України визначено, що до головних розпорядників бюджетних коштів віднесено виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

З викладеного вбачається, що Южноукраїнська міська рада Миколаївської області затверджує місцеві бюджети, уповноважена на здійснення витрат бюджету, але безпосередньо фінансових ресурсів не має.

За таких обставин, фінансові ресурси на виконання статей видатків закріплюються за виконавчими органами відповідних органів місцевого самоврядування (розпорядники, головні розпорядники). Отже, у місцевих рад не має фінансових ресурсів. Таким чином, стягнення за наказом повинно здійснюватися з відповідного виконавчого органу - в спірному випадку з Виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради.

Також, судом прийнято до уваги, що згідно відповіді ГУ ДКСУ у Миколаївській області №04-06/2-10/4989 від 11.07.2024 боржник - Южноукраїнська міська рада Миколаївської області не обслуговується та не має відкритих рахунків у органах Казначейства Миколаївської області. У такій відповіді також додатково повідомлено, що в Управлінні Державної казначейської служби України у м.Южноукраїнську Миколаївської області відкритті рахунки Виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення заяви позивача, так як виконання судового рішення по даній справі щодо стягнення сум завданих збитків навколишньому природньому середовищу та судового збору з Южноукраїнської міської ради Миколаївської області (органу місцевого самоврядування) є неможливим, оскільки остання не є розпорядником бюджетних коштів та не обслуговується в Управлінні Державної казначейської служби України у м.Южноукраїнську Миколаївської області.

Вищезазначене дає підстави дійти висновку про наявність обставин, що ускладнюють виконання рішення суду по даній справі.

За таких обставин, вимоги позивача про зміну способу виконання рішення суду по даній справі є правомірними. При цьому, зміна способу виконання судового рішення не змінює останнє по суті.

Таким чином, стягнення сум завданих збитків навколишньому природньому середовищу та судового збору слід здійснити з боржника Южноукраїнської міської ради Миколаївської області через Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради.

Керуючись ст.ст.232, 234, 235, 331 ГПК України, суд, -

У Х В А Л И В:

1. Заяву Державної екологічної інспекції Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області) вх.№10633/24 від 05.09.2024 про зміну способу виконання рішення суду, задовольнити.

2. Змінити спосіб виконання рішення Господарського суду Миколаївської області від 29.01.2024 у справі №915/1681/23, встановивши новий спосіб виконання.

3. Здійснити стягнення з Южноукраїнської міської ради Миколаївської області (Миколаївська обл., Вознесенський р-н, м.Южноукраїнськ, вул.Європейська, буд.48; ідент.код 33850880) через Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради (Миколаївська обл., Вознесенський р-н, м.Южноукраїнськ, вул.Європейська, буд.48; ідент.код 20910974) на користь держави Україна (р/р UA098999980333129331000014476 фонду охорони навколишнього природного середовища Южноукраїнської міської ТГ, отримувач: Миколаїв.ГУК/тгмЮжноукраїнськ/24062100; код ЄДРПОУ 37992030 казначейство України (ел.адм.подат.): код класифікації доходів бюджету 24062100, грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності) шкоду заподіяну навколишньому природному середовищу у вигляді збитків у розмірі 101250,0 грн.

4. Здійснити стягнення з Южноукраїнської міської ради Миколаївської області (Миколаївська обл., Вознесенський р-н, м.Южноукраїнськ, вул.Європейська, буд.48; ідент.код 33850880) через Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради (Миколаївська обл., Вознесенський р-н, м.Южноукраїнськ, вул.Європейська, буд.48; ідент.код 20910974) на користь Державної екологічної інспекції Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області) (м.Одеса, вул.Лінія 12, 6 ст. Люстдорфської дороги, буд.22; ідент.код 43879780, р/р UA 438201720343110001000115709, банк ДСУ м.Київ) 2684,0 грн судового збору.

5. Дана ухвала є виконавчим документом, набирає законної сили з моменту її підписання та може бути пред`явлена до примусового виконання протягом 3 (трьох) місяців.

6. За даною ухвалою:

Стягувач: Державна екологічна інспекція Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області) (м.Одеса, вул.Лінія 12, 6 ст. Люстдорфської дороги, буд.22; ідент.код 43879780).

Боржник: Южноукраїнська міська рада Миколаївської області (Миколаївська обл., Вознесенський р-н, м.Южноукраїнськ, вул.Європейська, буд.48; ідент.код 33850880) через Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради (Миколаївська обл., Вознесенський р-н, м.Южноукраїнськ, вул.Європейська, буд.48; ідент.код 20910974).

Ухвала суду, у відповідності до ч.2 ст.235 ГПК України, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Згідно ст.ст.254, 255 ГПК України, учасники справи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов`язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції. Ухвали суду першої інстанції оскаржуються в апеляційному порядку окремо від рішення суду лише у випадках, передбачених статтею 255 цього Кодексу. Оскарження ухвал суду, які не передбачені статтею 255 цього Кодексу, окремо від рішення суду не допускається

Згідно ч.ч.1, 2 ст.256 ГПК України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому повний текст ухвали суду не був вручений у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом десяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Згідно ст.257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя М.В.Мавродієва

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення02.10.2024
Оприлюднено08.10.2024
Номер документу122114582
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань про відшкодування шкоди

Судовий реєстр по справі —915/1681/23

Ухвала від 02.10.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М. В.

Ухвала від 09.09.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М. В.

Рішення від 29.01.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 12.01.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 04.12.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 03.11.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні