Ухвала
від 07.10.2024 по справі 360/1155/24
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі

07 жовтня 2024 року м. ДніпроСправа № 360/1155/24 Суддя Луганського окружного адміністративного суду Тихонов І.В., перевіривши матеріали за позовною заявою адвоката Лень Максима Михайловича в інтересах ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Головного управління статистики у Луганській області (місцезнаходження: бульвар Дружби народів, буд 32-А, м. Сєвєродонецьк, Сєвєродонецький район, Луганська область, 93404) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

30 вересня 2024 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява адвоката Лень Максима Михайловича (далі представник позивача) в інтересах ОСОБА_1 (далі позивач) до Головного управління статистики у Луганській області (далі відповідач), в якій представник позивача просить:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління статистики у Луганській області щодо відмови у видачі трудової книжки ОСОБА_1 ;

- зобов`язати Головне управління статистики у Луганській області трудову книжку ОСОБА_1 видати адвокату Лень Максиму Михайловичу, який уповноважений та діє в її інтересах.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що ОСОБА_1 раніше займала посаду фахівця з інтерв`ювання відділу збирання даних вибіркових обстежень населення управління збирання, введення та контролю даних вибіркових обстежень населення ГУ статистики у Луганській області. Після початку бойових дій на території України з 24 лютого 2022 року позивач не змогла виїхати з Луганської області та була вимушена залишатися за місцем мешкання (Луганська область, Щастинський район, с. Новоайдар) через сімейні обставини та на теперішній час перебуває на тимчасово окупованій території.

Наказом відповідача № 169-к від 30.06.2022 позивача за угодою сторін звільнено з Головного управління статистики у Луганській області, однак після звільнення свою трудову книжку позивач не отримала. На цей час позивача особисто не має можливості отримати трудову книжку, оскільки перебуває на тимчасово окупованій території.

25 липня 2024 року між позивачем та її представником укладено договір про надання правової допомоги, відповідно до якого ОСОБА_1 , зокрема, надає право та уповноважує адвоката Лень М.М. представляти її інтереси, захищати та реалізувати її права в будь-яких органах державної влади, на підприємствах, в установах, організаціях всіх форм власності та підпорядкування, у тому числі - підписувати та подавати від її імені заяви, скарги, документи у відповідні державні та недержавні органи, установи, підприємства, організації, надавати пояснення, одержувати від її імені та в її інтересах необхідні довідки, накази, трудову книжку, яка їй належить, інші документи, в яких виникне необхідність, та іншу інформацію у будь-яких державних або недержавних органах, установах, підприємствах, організаціях, у тому числі органах Державної служби статистки України, зокрема в Головному управлінні статистики у Луганській області.

З метою надання правничої допомоги, реалізації, захисту прав та інтересів ОСОБА_1 , адвокатом Лень М.М. від її імені до ГУ статистки у Луганській області подано заяву від 07.08.2024 року про надання адвокату можливості в інтересах останньої отримати трудову книжку на ім`я ОСОБА_1 . До заяви були долучені документи, які уповноважують адвоката діяти від імені позивача, а саме: договір про надання правничої допомоги, ордер адвоката, свідоцтво на зайняття адвокатською діяльністю, заява позивача від 25 липня 2024 року, складена на ім`я відповідача, якою позивач просить видати її трудову книжку адвокату Лень М.М., та заява, складена позивачем на ім`я адвоката Лень М.М., якою позивач просить отримати трудову книжку.

13 серпня 2024 року відповідачем надано відповідь за № 09-50/83-24, якою відмовлено в отриманні трудової книжки в інтересах ОСОБА_1 . Причиною відмови є посилання на Інструкцію про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджену наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року № 58, та постанову Кабінету міністрів України від 27 квітня 1993 року № 301, а саме на те, що вони не містять положень щодо видачі трудової книжки за заявою працівника іншій особі.

Представник позивача таку бездіяльність відповідача вважає протиправною та просить позовні вимоги задовольнити.

Відповідно до частини другої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Зазначена позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 КАС України, підстав для повернення позовної заяви, відмови у відкритті провадження в адміністративній справі суд не встановив, у зв`язку з чим вважає за необхідне відкрити провадження у справі.

Адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин (пункт 20 статті 4 КАС України).

Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Згідно із пунктом 3 частини шостої статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Частиною третьою статті 257 КАС України встановлено, що при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Згідно з частиною першою статті 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Частиною п`ятою статті 262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Таким чином, виходячи з наведених в статті 257 КАС України критеріїв, з огляду на предмет спору в даній справі, з урахуванням вимог статей 259, 260, 262 КАС України, суддя вважає за необхідне здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

За приписами частини четвертої статті 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може запропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Керуючись статтями 5, 77, 160, 168, 171, 174, 175, 257, 260-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

Справу розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Запропонувати Головному управлінню статистики у Луганській області надати до суду за допомогою підсистеми (модулю) «Електронний суд» Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, з використанням власного електронного підпису, протягом 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі:

- відзив на позовну заяву разом зі всіма доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, та доказами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії відзиву та доданих до нього документів.

Роз`яснити відповідачу, що відповідно до частини четвертої статті 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Встановити сторонам строк для подання до суду відповіді на відзив та заперечення протягом 5 днів з дня одержання відзиву (відповіді на відзив).

Зобов`язати Головне управління статистики у Луганській області протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду через підсистему (модуль) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд» зі скріпленням електронним підписом учасника справи (його представника):

-Положення про Головне управління статистики у Луганській області;

-трудову книжку ОСОБА_1 у повному обсязі;

-наказ Головного управління статистики у Луганській області про призначення ОСОБА_1 на посаду фахівця з інтерв`ювання відділу збирання даних вибіркових обстежень населення управління збирання, введення та контролю даних вибіркових обстежень населення;

-посадову інструкцію фахівця з інтерв`ювання відділу збирання даних вибіркових обстежень населення управління збирання, введення та контролю даних вибіркових обстежень населення Головного управління статистики у Луганській області;

-документально підтверджену інформацію, чи відноситься робота ОСОБА_1 на посаді фахівця з інтерв`ювання відділу збирання даних вибіркових обстежень населення управління збирання, введення та контролю даних вибіркових обстежень населення до публічної служби - державної служби або патронатної служби в державних органах;

-заяву адвоката Лень Максима Михайловича від 07 серпня 2024 року про видачу трудової книжки ОСОБА_1 разом з доданими до неї документами та всі рішення, прийняті за наслідками розгляду такої заяви.

Справа розглядатиметься суддею Тихоновим І.В. одноособово.

Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі надіслати учасникам справи до електронного кабінету за допомогою підсистеми (модуля) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд» разом з витягом про їхні процесуальні права та обов`язки, встановлені статтями 44, 47 КАС України.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо цієї справи в мережі Інтернет за вебадресою сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України http://court.gov.ua/fair/sud1270/.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

СуддяІ.В. Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2024
Оприлюднено09.10.2024
Номер документу122129255
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —360/1155/24

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні