ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2024 року м. Черкаси Справа № 925/577/24
Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Чевгуза О.В., з секретарем судового засідання Брус Л.П., за участю представників сторін:
від позивача: Слинько М.Г. - за довіреністю;
від відповідача: не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Господарського суду Черкаської області у місті Черкаси справу
за позовом Черкаської міської ради
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фортекс"
про стягнення 118 827,08 грн безпідставно утримуваних грошових коштів,
ВСТАНОВИВ:
Черкаська міська рада (вул. Б. Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 25212542) звернулася до Господарського суду Черкаської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фортекс" (вул. Надпільна, 55, м. Черкаси, 18031, код ЄДРПОУ 21384364) в якому просить суд:
- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фортекс" на користь міського бюджету м. Черкаси (рахунок №UА608999980314000611000023759, банк: Казначейство України (ЕАП), одержувач платежу: ГУК у Черк.обл./тг м. Черкаси, код ЄДРПОУ 37930566, код бюджетної класифікації: 24062200) безпідставно утримувані грошові кошти у розмірі 118827,08 грн;
- стягнути з відповідача на користь платника - Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38715770, адреса: вул. Б. Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18001) витрати по сплаті судового збору.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач як власник об`єкта нерухомого майна - нежитлових приміщень (адмінбудівля, цех (приміщення підвалу, II- поверх, приміщення 1-го поверху №3,34), А-2, Б-2), загальною площею 954,7 кв.м. за адресою: м. Черкаси, вул. Святотроїцька, 102/4 на підставі договору купівлі-продажу № 13880 від 19.08.2005, використовує з 19.08.2005 земельні ділянки комунальної власності, на яких ці об`єкти знаходяться, всупереч вимогам земельного законодавства, без оформлення права користування земельною ділянкою, не сплачуючи при цьому орендну плату, у зв`язку з чим на підставі статті 1212 Цивільного кодексу України (ЦК України) позивач просить стягнути з відповідача безпідставно збережені кошти у виді несплаченої орендної плати за фактичне користування земельною ділянкою за період з 01.02.2018 по 25.03.2024.
Ухвалою від 08.05.2024 Господарський суд Черкаської області прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі, справу вирішив розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін; сторонам надана можливість реалізувати свої процесуальні права та обов`язки.
24.06.2024 до суду від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи на іншу дату в зв`язку із неможливістю своєчасно підготувати та подати відзив на позовну заяву, оскільки для його підготовки потрібно витребувати у державних та інших органів додаткову інформацію на отримання та оброблення якої потрібен додатковий час, вказані дії товариством наразі проводяться, тому просив судовий розгляд по справі відкласти на іншу дату та надати додатковий строк для подання відзиву на позовну заяву.
24.06.2024 до суду від представника позивача надійшло клопотання про долучення доказів до матеріалів справи. В обґрунтування клопотання зазначено, що 28.05.2024 Черкаською міською радою було розглянуто клопотання ТОВ «Фортекс» від 15.02.2024 №01-02/8281 про надання у користування земельної ділянки, кошти за користування якої є предметом спору у справі №925/577/24. Так, рішенням Черкаської міської ради від 28.05.2024 №58-241, було вирішено надати ТОВ «Фортекс» в оренду на 49 років земельну ділянку, без зміни її меж та цільового призначення площею 0,0938 га (кадастровий номер 7110136700:04:037:0065) під частину нежитлових приміщень по АДРЕСА_1 з визначенням частки в межах спільного користування земельною ділянкою у розмірі 0,57085625 га за рахунок земель Черкаської міської ради. Площа для нарахування орендної плати складає 0,0535 га. Враховуючи вищевикладене позивач просить суд долучити до матеріалів справи копію клопотання ТОВ «Фортекс» від 15.02.20204 №01-02/8281, копію рішення Черкаської міської ради від 28.05.2024 №58-241, копію супровідного листа від 07.06.2024 №01-02/8281.
Відповідно до статті 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Згідно із ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 42 ГПК України учасники справи зобов`язані подавати усі наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази.
Згідно з ч. 8 ст. 80 ГПК України докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, яка їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.
Відповідно до ч. 10 ст. 80 ГПК України докази, які не додані до позовної заяви чи до відзиву на неї, якщо інше не передбачено цим Кодексом, подаються через канцелярію суду, з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи або в судовому засіданні з клопотанням про їх приєднання до матеріалів справи.
Подане представником позивача клопотання про долучення доказів є здійсненням права сторони на подання доказів, передбачене ст. 42, 80 ГПК України, тому підлягає до задоволення судом, а докази - відповідно приєднанню до матеріалів справи.
Ухвалою від 25.06.2024 Господарський суд Черкаської області задовольнив клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи, відклав розгляд справи по суті на 10 год. 00 хв. 07.08.2024.
12.07.2024 через підсистему "Електронний суд" представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечує в частині поданого позивачем розрахунку суми, що підлягає стягненню, оскільки за твердженням представника відповідача, позивачем при проведенні власного розрахунку було помилково включено приміщення відповідача, а саме будівель літ. А-2 та Б-2, які не розташовані на земельній ділянці за кадастровим номером 7110136700:04:037:0065.
Призначене на 10 год. 00 хв. 07.08.2024 судове засідання не відбулося через оголошення повітряної тривоги.
Ухвалою від 07.08.2024 Господарський суд Черкаської області судове засідання перенесено на 10 год. 00 хв. 03.09.2024.
26.08.2024 через підсистему "Електронний суд" представник відповідача подав до суду додаткові пояснення з власними розрахунками.
02.09.2024 через підсистему "Електронний суд" представник відповідача подав до суду заяву про розгляд справи без його участі, в межах поданих сторонами доказів.
У судовому засіданні, яке відбулося 03.09.2024 за участю представника позивача, господарський суд розпочав розгляд справи по суті, представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав зазначених у позовній заяві, просив суд позов задовольнити повністю.
Відповідно до ст. 219 Господарського процесуального кодексу України рішення у справі прийнято у нарадчій кімнаті.
Після виходу суду з нарадчої кімнати вступна та резолютивна частина рішення долучена до матеріалів справи без її проголошення відповідно до положень ч. 4 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України.
Відомості про вказані процесуальні дії занесені до протоколу судового засідання.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, заслухавши представника позивача, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини.
Черкаська міська рада відповідно до п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 06.09.2012 №5245-VІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» є власником земельної ділянки загальною площею 0.0938 га, кадастровий номер: 7110136700:04:037:0065, що знаходиться у АДРЕСА_2 .
Відповідно до інформаційної довідки №371201519 від 25.03.2024 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відповідач з 19.08.2005 є власником нежитлових приміщень (адміпбудівля, цех (приміщення підвалу, II- поверх, приміщення 1-го поверху №3,34), А-2, Б-2), загальною площею 954,7 кв.м. (РНОНМ 893289271101) за адресою: АДРЕСА_1 (надалі - Нерухоме майно). Відповідач набув право власності на підставі договору купівлі-продажу від 19.08.2005, серія та номер 13880, посвідченого приватним нотаріусом Черкаського міського нотаріального округу Романій Н.В. Згідно вищевказаного договору, відповідач придбав нежитлові будівлі за адресою АДРЕСА_3 . Серед переліку, зокрема і нежитлові приміщення - адмінбудівля, цех (приміщення підвалу, ІІ-поверх, приміщення 1-го поверху №3,34), А-2, Б-2, яким на підставі наказу Департаменту архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради №1595-а від 18.01.2015 було присвоєно окрему адресу АДРЕСА_1 .
Вищевказане нерухоме майно відповідача, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 розташовано відповідно на земельній ділянці площею 0,0938 га, кадастровий номер: 7110136700:04:037:0065.
Крім нерухомого майна відповідача на вищевказаній земельній ділянці знаходиться нерухоме майно ОСОБА_1 (РНОНМ НОМЕР_1 ), що підтверджується інформаційною довідкою з ДРРП №375564587 від 23.04.2024. Площа приміщень у власності ОСОБА_1 - 717,7 кв.м.
З матеріалів справи судом встановлено, що загальна площа приміщень розташованих на земельній ділянці площею 0,0938 га, кадастровий номер: 7110136700:04:037:0065, складає 1672,4 кв.м. (954,7+717,7).
Відповідно до витягу ДРРП №370166810 від 18.03.2024, ОСОБА_1 оформила право оренди земельної ділянки, з кадастровим номером 7110136700:04:037:0065, на якій знаходиться її нерухоме майно з визначенням частки землекористування.
До позовної заяви позивач подав розрахунок частки та площі для нарахування плати за земельну ділянку по АДРЕСА_2 для відповідача, частка землекористування (площа для нарахування плати за землю) в залежності від площі нежитлових приміщень, що перебувають у власності відповідача (954,1кв.м./1672,4кв.м. = 0,57085625) становить: 535 кв.м. (0,057085625 * 938 кв.м.).
Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру від 22.04.2024 №НВ-0001017742024 земельна ділянка площею 0,0938 га, кадастровий номер: 7110136700:04:037:0065, зареєстрована 01.02.2018.
В позовній заяві позивачем зазначено, що відповідач не сплачує плату за фактичне користування без правовстановлюючих документів 535 кв.м. земельної ділянки з кадастровим номером 7110136700:04:037:0065, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення безпідставно збережених коштів за використання земельної ділянки комунальної власності за період з 01.02.2018 (державна реєстрація) до 25.03.2024.
Позивач подав розрахунок, відповідно до якого за вказаний період фактичного користування частиною земельної ділянки без правовстановлюючих документів розмір заборгованості відповідача становить 118827,08 грн.
Предметом розгляду у справі є вимога про стягнення з відповідача як власника нерухомого майна коштів за фактичне користування 535 кв.м. земельної ділянки з кадастровим номером 7110136700:04:037:0065, на якій воно розташовано, на підставі статті 1212 Цивільного кодексу України у розмірі орендної плати.
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, керуючись своїм внутрішнім переконанням, суд вважає, що позовні вимоги потрібно задовольнити повністю з таких підстав.
Згідно зі статтею 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Плата за землю це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).
Земельним податком є обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, а орендною платою за земельні ділянки державної і комунальної власності обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункти 14.1.72, 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового Кодексу України).
Отже, законодавець розмежовує поняття "земельний податок" та "орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності" в залежності від правових підстав передання прав землекористування такими ділянками.
Відповідно до статей 122, 123, 124 Земельного кодексу України міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Особи, які отримують земельну ділянку комунальної власності в користування за договором оренди (договором купівлі-продажу права оренди), зобов`язані сплачувати за неї орендну плату. Орендна плата за землю це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди, як це передбачено частиною 1 статті 21 Закону України «Про оренду землі».
Відповідно до частини 2 статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, відшкодування завданих збитків.
Статтею 1212 Цивільного кодексу України визначено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.
Отже, у випадку використання землекористувачем сформованої земельної ділянки комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, без оформлення договору оренди власник такої земельної ділянки (орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади) може захистити своє право на компенсацію йому вартості неотриманої орендної плати в порядку статті 1212 Цивільного кодексу України.
Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права. Проте з огляду на приписи частини 2 статті 120 Земельного кодексу України не вважається правопорушенням відсутність у власника будинку, будівлі, споруди зареєстрованого права оренди на земельну ділянку, яка має іншого власника і на якій розташоване це нерухоме майно. До моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними. Фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини 1 статті 1212 Цивільного кодексу України.
Зазначені правові висновки викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі № 629/4628/16-ц, від 20.11.2018 у справі № 922/3412/17 та від 09.11.2021 у справі № 905/1680/20.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 14.02.2022 у справі № 646/4738/19 зазначено: «Якщо тлумачити приписи статті 1212 ЦК України телеологічно, тобто згідно з їхніми цілями, то до випадків безпідставного набуття та збереження майна належить також збереження особою без достатніх правових підстав у себе виплати, яку вона відповідно до закону мала віддати (перерахувати) іншій особі згідно з покладеним на неї за законом обов`язком (зменшення обов`язку).
Аналогічні за змістом правові висновки викладені у постановах Великої Палати Верховного Суду: від 12 жовтня 2021 року у справі № 910/17324/19, провадження № 12-12 гс 21, від 9 листопада 2021 року у справі № 905/1680/20, провадження № 12-48 гс 21».
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про те, що відповідач, як власник нерухомого майна, яке розташовано на земельній ділянці, не уклавши відповідного договору оренди з її власником та не здійснивши державної реєстрації такого права, фактично користується частиною земельної ділянки без достатньої правової підстави.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 14.02.2022 у справі № 646/4738/19 вказано, що у пункті 289.1 статті 289 Податкового кодексу України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 13, частини 1 статті 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Відповідно до частини 2 статті 20 та частиною 3 статті 23 зазначеного Закону дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Отже, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є належним та допустимим доказом, який підтверджує дані про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка у свою чергу є основою для розрахунку орендної плати за землю.
У постанові Верховного Суду від 05.08.2022 року у справі № 922/2060/20 викладено позицію, згідно з якою для вирішення спору щодо стягнення з власника об`єкта нерухомого майна безпідставно збережених коштів на підставі положень статей 1212-1214 ЦК України за фактичне користування без належних на те правових підстав земельною ділянкою комунальної власності, на якій цей об`єкт розташований, необхідно, насамперед, з`ясувати: 1) фактичного користувача земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цих ділянок зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування ділянками у відповідний період, або наявність правової підстави для використання земельної ділянки у такого фактичного користувача; 2) площу земельної ділянки; 3) суму, яку мав би отримати власник земельної ділянки за звичайних умов, яка безпосередньо залежить від вартості цієї ділянки (її нормативно-грошової оцінки); 4) період користування земельною ділянкою комунальної власності без належної правової підстави.
У постанові Верховного Суду у складі судової палати для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду від 05.08.2022 у справі № 922/2060/20 зазначено, що земельна ділянка є сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера та реєстрації її у Державному земельному кадастрі. Аналогічну правову позицію викладено, зокрема, у постановах Верховного Суду від 16.06.2021 у справі № 922/1646/20 та від 04.03.2021 у справі № 922/3463/19.
У вказаній постанові Верховний Суд з огляду на положення законодавства та численні правові висновки Верховного Суду дійшов висновку, що із дня набуття права власності на об`єкт нерухомого майна власник цього майна стає фактичним користувачем земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, а тому із цієї дати у власника об`єкта нерухомого майна виникає обов`язок сплатити за користування земельною ділянкою, на якій таке майно розташоване. При цьому до моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права на земельну ділянку, на якій розташований цей об`єкт, такі кошти є безпідставно збереженими.
З матеріалів справи судом встановлено, що Черкаська міська рада є власником земельної ділянки загальною площею 0,0938 га кадастровий номер: 7110136700:04:037:0065, що знаходиться у АДРЕСА_2 , відноситься до категорії земель промисловості, транспорту, енергетики, цільове призначення - 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Відповідно до інформаційної довідки №371201519 від 25.03.2024 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відповідач з 19.08.2005 є власником нежитлових приміщень (адміпбудівля, цех (приміщення підвалу, II- поверх, приміщення 1-го поверху №3,34), А-2, Б-2), загальною площею 954,7 кв.м. (РНОНМ 893289271101) за адресою: АДРЕСА_1 (надалі - Нерухоме майно). Відповідач набув право власності на підставі договору купівлі-продажу від 19.08.2005, серія та номер 13880, посвідченого приватним нотаріусом Черкаського міського нотаріального округу Романій Н.В. Згідно вищевказаного договору, відповідач придбав нежитлові будівлі за адресою АДРЕСА_3 . Серед переліку, зокрема і нежитлові приміщення - адмінбудівля, цех (приміщення підвалу, ІІ-поверх, приміщення 1-го поверху №3,34), А-2, Б-2, яким на підставі наказу Департаменту архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради №1595-а від 18.01.2015 було присвоєно окрему адресу АДРЕСА_1 .
Вищевказане нерухоме майно відповідача, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 розташовано на земельній ділянці площею 0,0938 га, кадастровий номер: 7110136700:04:037:0065.
Розрахунки збережених відповідачем коштів зроблені на підставі: рішення Черкаської міської ради від 13.05.2010 № 5-656 «Про затвердження показників грошової оцінки земель м. Черкаси, рішення від 13.05.2010 № 5-657 «Про плату за оренду землі», від 27.06.2019 № 2-4690 «Про затвердження Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Черкаси», рішення Черкаської міської ради від 22.12.23 № 51-41 «Про бюджет Черкаської міської територіальної громади на 2024 рік (2357600000)», наказу Мінагрополітики від 25.11.2016 № 489 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів», постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок», інформації з ДРРП від 25.03.24 № 371201519, реєстраційний номер нерухомого майна: 893289271101, розрахунку частки та площі для нарахування орендної плати, витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 29.03.2023 № 386/42-24.
Відповідно до повідомлення Держгеокадастру від 12.01.2024 «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2023 рік» вбачається, що значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2017-2020 роки була сталою і застосовувалася із значенням 1,0, за 2021 рік становить для земель несільськогосподарського призначення - 1,1, за 2022 рік - 1,15, за 2023 рік - 1,051.
Згідно з розрахунком частки та площі для нарахування плати за земельну ділянку по АДРЕСА_1 для відповідача, частка землекористування (площа для нарахування плати за землю) в залежності від площі нежитлових приміщень, що перебувають у власності відповідача (954,1кв.м./1672,4кв.м. = 0,57085625) становить: 535 кв.м. (0,057085625 * 938 кв.м).
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 29.03.2023 нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 7110136700:04:037:0065 у 2023 році становить 1333291,96 грн, при цьому розмір НГО 1 кв.м. становить 1421,42, а розмір НГО відповідно до площі для нарахування плати (535 кв.м.) становить 760459,70 грн (1421,42*535). З врахуванням коефіцієнтів індексації, що зазначені вище, нормативно-грошова оцінка за 2022 рік відповідно до площі для нарахування плати (535 кв.м.) становить 661269,30 грн (760459,70/1,15), за 2018 - 2021 роки була сталою та відповідно становить 601153,91 грн (661269,30/1,1).
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.01.2024 нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 7110136700:04:037:0065 у 2024 році становить 1 401 278,20 грн, при цьому розмір НГО 1 кв.м. становить 1493,9 (1 401 278,20/938), а розмір НГО відповідно до площі для нарахування плати (535 кв.м.) становить 799236,50 грн (1493,9 *535).
Рішенням Черкаської міської ради № 2-2219 від 27.06.2017 та № 2-4690 від 27.06.2019 затверджено Положення про встановлення плати за землю на території міста Черкаси. У розділі 8 Положення наявна таблиця, з пункту 10 якої вбачається, що за земельні ділянки яким КВЦПЗ присвоєно 11.02 ставка орендної плати за користування такими земельними ділянками становить 3 % від їх нормативно-грошової оцінки.
Згідно з розрахунком, за час фактичного користування земельною ділянкою за адресою по АДРЕСА_1 під кадастровими номерами 7110136700:04:037:0065 площею 0,0938 га, без правовстановлюючих документів за період з з 01.02.2018 (державна реєстрація) до 25.03.2024, розмір заборгованості відповідача становить 118827,08 грн.
Судом встановлено, що розрахунок здійснено позивачем арифметично правильно.
З огляду на викладене, оскільки нерухоме майно нерозривно пов`язане із земельною ділянкою, на якій воно знаходиться, а тому використання відповідачем на праві приватної власності об`єкта нерухомості є неможливим без використання відповідної земельної ділянки, господарський суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Заперечення відповідача щодо поданого позивачем розрахунку суми, що підлягає стягненню, з підстав помилкового включення позивачем будівель літ. А-2 та Б-2, які за доводами відповідача не розташовані на земельній ділянці за кадастровим номером 7110136700:04:037:0065 суд оцінює критично, оскільки вони спростовуються сукупністю наступних доказів у справі.
28.05.2024 Черкаською міською радою було розглянуто клопотання ТОВ «Фортекс» від 15.02.2024 №01-02/8281 про надання у користування земельної ділянки.
Дослідивши клопотання ТОВ «Фортекс» від 15.02.2024 №01-02/8281 про надання у користування земельної ділянки за кадастровим номером 7110136700:04:037:0065, судом встановлено, що відповідач зазначив нежитлові приміщення, загальною площею 954,7 кв.м., які складаються з адміпбудівлі, цех (приміщення підвалу, II- поверх, приміщення 1-го поверху №3, 34), та будівель літ. А-2 та Б-2 за адресою: АДРЕСА_1 .
Рішенням Черкаської міської ради від 28.05.2024 №58-241, було вирішено надати ТОВ «Фортекс» в оренду на 49 років земельну ділянку, без зміни її меж та цільового призначення площею 0,0938 га (кадастровий номер 7110136700:04:037:0065) під частину нежитлових приміщень по АДРЕСА_1 з визначенням частки в межах спільного користування земельною ділянкою у розмірі 0,57085625 за рахунок земель Черкаської міської ради. Площа для нарахування орендної плати складає 0,0535 га.
З огляду на вищевикладене, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню повністю.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Черкаської області
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фортекс" (вул. Надпільна, 55, м. Черкаси, 18031, код ЄДРПОУ 21384364) на користь міського бюджету м. Черкаси (рахунок №UА608999980314000611000023759, банк: Казначейство України (ЕАП), одержувач платежу: ГУК у Черк.обл./тг м. Черкаси, код ЄДРПОУ 37930566, код бюджетної класифікації: 24062200) безпідставно утримувані грошові кошти у розмірі 118 827,08 грн.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фортекс" (вул. Надпільна, 55, м. Черкаси, 18031, код ЄДРПОУ 21384364) на користь платника - Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38715770, адреса: вул. Б. Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18001) 3028,00 грн витрат зі сплати судового збору.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги на рішення, рішення набирає законної сили після прийняття судом апеляційної інстанції судового рішення.
Рішення може бути оскаржене до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене та підписане 08 жовтня 2024 року.
Суддя О.В. Чевгуз
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2024 |
Оприлюднено | 10.10.2024 |
Номер документу | 122153386 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Чевгуз О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні