Ухвала
від 08.10.2024 по справі 815/985/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/985/18

УХВАЛА

08 жовтня 2024 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді, Бжассо Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одесі заяву представника позивача про заміну сторони виконавчого провадження

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходилась адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Техно-Агросервіс» до Одеської митниці ДФС за участі третьої особи без самостійних вимог на предмет спору, Головного управління Державної казначейської служби в Одеській області про визнання протиправною відмови у відновленні режиму вільної торгівлі, визнання неправомірною бездіяльність та зобов`язання прийняти висновок.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 10.06.2018 року задоволено адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Техно-Агросервіс» до Одеської митниці ДФС за участі третьої особи без самостійних вимог на предмет спору, Головного управління Державної казначейської служби в Одеській області про визнання протиправною відмови у відновленні режиму вільної торгівлі, визнання неправомірною бездіяльність та зобов`язання прийняти висновок. Визнано протиправною відмову Одеської митниці ДФС у відновленні режиму вільної торгівлі Товариству з обмеженою відповідальністю «Техно-Агросервіс». Визнано протиправною бездіяльність Одеської митниці ДФС щодо ненадання Головному управлінню Державної казначейської служби України в Одеській області висновку про повернення з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Техно-Агросервіс» надмірно сплачених коштів у розмірі 32 673 (тридцять дві тисячі шістсот сімдесят три) грн. 13 копійок. Зобов`язано Одеську митницю ДФС прийняти висновок про повернення Товариству з обмеженою відповідальністю «Техно-Агросервіс» надмірно сплачених коштів у розмірі 32 673 (тридцять дві тисячі шістсот сімдесят три) грн. 13 копійок та подати його для виконання Головному управлінню Державної казначейської служби України в Одеській області.

11.03.2019 року позивачеві видано виконавчий лист в якому боржником зазначено Одеська митниця ДФС (вул. Івана та Юрія Лип, 21А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 39441717).

Від представника відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській обалсті Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження, в якій представник просить замінити боржника в адміністративній справі № 815/985/18 з Одеська митниці ДФС (вул. Івана та Юрія Лип, 21А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 39441717) на його правонаступника - Одеська митниця (код ЄДРПОУ ВП 44005631) за місцезнаходженням: вул.Івана та Юрія Лип, 21-А, м.Одеса, 65078.

Згідно з ч.2 ст. 379 КАС України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Згідно з ч. 6 ст.7 КАС України, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Згідно ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

До судового засідання учасники процесу не з`явились, про дату, час і місце судового розгляду повідомлялись належним чином та завчасно.

Суд на місці ухвалив продовжити розгляду заяви в порядку письмового провадження.

Згідно з Указом Президента України від 20 червня 2019 року № 419/2019 втратив чинність Указ Президента України Про Міністерство доходів і зборів України від 18.03.2013 № 141/2013.

Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2019 року № 858 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з Додатком 1.

Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2019 року № 858 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної митної служби за переліком згідно з Додатком 2.

Відповідно до п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2019 року № 858 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної митної служби.

Пунктом 12 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. № 1074, орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.

Згідно з розпорядженням КМУ від 4 грудня 2019 р. № 1217-р Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення з 8 грудня 2019 р. Державною митною службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України (Офіційний вісник України, 2019, №26, ст.900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.

Пунктом 7 Положення про державну митну службу України, яке затверджено постановою КМУ від 06.03.2019 №227 передбачено, що Держмитслужба здійснює повноваження безпосередньо та через територіальні органи.

До територіальних органів Держмитслужби належать митниці та спеціалізовані органи.

Згідно до Додатку 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2019 р. № 858, Одеську митницю ДФС було приєднано до утвореної юридичної особи публічного права територіального органу Державної митної служби - Одеської митниці Держмитслужби.

Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2019 року № 858 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та наказу ДФС України від 25.11.2019 № 30-рг Про реорганізацію митниць ДФС з 27 листопада 2019 року розпочато реорганізацію Одеської митниці ДФС.

Наказом Міністерства фінансів України від 26.11.2019 № 495 затверджено Класифікатор Державної митної служби України, її територіальних органів та їх структурних підрозділів.

З 00.00 год. 08.12.2019 згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України про початок роботи Державної митної служби України повноваження Одеської митниці ДФС перейшли до Одеської митниці Держмитслужби.

Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №895 «Деякі питання територіальних органів Державної митної служби» постановлено у пункті 1 реорганізувати територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком шляхом їх приєднання до Державної митної служби.

У додатку до постанови зазначена, зокрема, Одеська митниця Держмитслужби.

Наказом Державної митної служби України від 19.10.2020 №460 «Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів» наказано утворити територіальні органи як відокремлені підрозділи Державної митної служби України за переліком згідно з додатком, зокрема Одеську митницю.

Згідно з пунктом 1 Положення про Одеську митницю, затверджене наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 року № 489, Одеська митниця (далі - Митниця) є митним органом, який у зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань, покладених на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України (далі - Держмитслужба) як її відокремлений підрозділ.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 06.12.2020 зареєстровано в якості відокремленого підрозділу Державної митної служби України Одеську митницю (код ЄДРПОУ ВП 44005631).

Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, юридична особа Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459) перебуває у стані припинення.

При цьому, відповідно до наказу Державної митної служби України від 30.06.2021 № 472 з 01 липня 2021 року 00 год. 00 хв. розпочато роботу, зокрема, Одеської митниці як відокремленого підрозділу Державної митної служби України.

Приписами ст.52 КАС України визначено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Згідно з ч.1 ст.379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відповідно до ч.4 ст.379 КАС України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Згідно з ч.5 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне задовольнити заяву представника позивача шляхом замінити боржника у виконавчому листі від 11.03.2019 року його правонаступником.

Керуючись ст.ст.52, 205, 241-245, 248, 256, 295, 379 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Задовольнити заяву представника відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській обалсті Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) про заміну сторони виконавчого провадження.

Замінити у виконавчому листі від 11.03.2019 року по справі № 815/985/18 боржника Одеська митниця ДФС (вул. Гайдара, 21А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 39441717) на його правонаступника Одеську митницю (код ЄДРПОУ ВП 44005631, вул. Івана та Юрія Лип, 21-А, м. Одеса, 65078).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали складений та підписаний судом 08.10.2024 року.

Суддя Н.В. Бжассо

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2024
Оприлюднено10.10.2024
Номер документу122159923
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —815/985/18

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 29.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 20.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 20.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 26.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні