ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 жовтня 2024 року м. Чернівці Справа № 600/2634/24-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левицького В.К., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом Релігійної організації Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху до начальника відділу з питань релігій та національностей Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації, державного реєстратора Заяць Вікторії Вікторівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Релігійна громаду Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці, про зобов`язання вчинити певні дії.
У С Т А Н О В И В:
Релігійна організація Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху (далі - позивач) звернулася до суду з вказаним позовом, в якому просить: зобов`язати начальника відділу з питань релігій та національностей Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації, державного реєстратора Заяць Вікторію Вікторівну вчинити дії щодо скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі - Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, 27.12.2017, 10381050004004949. Інші зміни. Зміна відомостей про органи управління юридичної особи. Зміна найменування юридичної особи (повного та/або скороченого). Зміна органу управління. Зміна повного найменування. Зміна скороченого найменування.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що постановою ради у справах релігій при Кабінеті Міністрів України (протокол №5 від 06.05.1992) зареєстрований статут Релігійної організації Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху в якості релігійного центру (управління), до якого в подальшому вносилися зміни та доповнення Державним комітетом України у справах релігій (постанова № 5 від 24.05.2001). 24.05.2001 позивачу видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та присвоєно ідентифікаційний код юридичної особи 25081229.
Враховуючи поточну діяльність, позивач звертався до Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації з метою отримання витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань на релігійну організацію за кодом ЄДРПОУ 25081229, за результатами чого отримав відповідний витяг, з якого стало відомо, що за вказаним кодом ЄДРПОУ зареєстрована зовсім інша юридична особа, а саме: Релігійна громада Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці, оскільки державним реєстратором Чернівецької міської ради 27.12.2017 проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи за №10381050004004949 (Інші зміни. Зміна відомостей про органи управління юридичної особи. Зміна найменування юридичної особи (повного та/або скороченого). Зміна органу управління. Зміна повного найменування. Зміна скороченого найменування).
Із вказаними реєстраційними діями позивач не погоджується, оскільки вважає, що державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи від 27.12.2017 за №10381050004004949 була проведена без дотримання встановленого порядку проведення такої реєстрації, не у відповідності до Статутних положень позивача, а також всупереч Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань»,
На переконання позивача, 27.12.2017 державний реєстратор безпідставно провів у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи за №10381050004004949, внаслідок чого відбулась протиправна зміна відомостей юридичної особи.
За таких обставин, позивач просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного сулу від 24.06.2024 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).
Начальник відділу з питань релігій та національностей Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації, державний реєстратор Заяць Вікторія Вікторівна (далі відповідач, державний реєстратор) подала до суду відзив на позовну заяву, в якому не заперечувала щодо задоволення заявлених вимог, однак вказала, що позовні вимоги підлягають задоволенню, але потребують попереднього уточнення, оскільки відповідно до статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також, що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» щодо: скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.
Таким чином, відповідач вважає, що позовна вимога підлягає задоволенню в редакції, яка відповідатиме приписам статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань», тобто шляхом скасування реєстраційної дії/запис в Єдиному державному реєстрі.
Ухвалою суду від 10.09.2024 витребувано з Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації письмові докази по справі.
На виконання вимог ухвали суду від 10.09.2024, Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації надало до суду копії реєстраційної справи № 103800494968 Релігійна організація «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» (код ЄДРПОУ 25081229). Крім того, Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації повідомило суд, що надана до суду копія реєстраційної справи це єдина реєстраційна справа, яка містить реєстраційні дії щодо Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» (код ЄДРПОУ 25081229) та Релігійної організації Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху (код ЄДРПОУ 25081229) з усіма змінами.
Ухвалою суду від 10.09.2024 залучено до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Релігійну організацію «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» (далі третя особа). Цією ж ухвалою витребувано у третьої особи письмові докази по справі.
Релігійна організація «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» подала до суду наявні витребувані докази та письмові пояснення. У письмових поясненнях третя особа просила суд задовольнити позов у повному обсязі.
В обґрунтування третя особа зазначала, що у зв`язку з необхідністю впорядкування статуту місцевої громади відповідно до норм чинного законодавства, зокрема норм Податкового кодексу України визначених у пункті 133.4 статті 133, щодо необхідності зазначення у Статуті про неприбутковість, загальними зборами релігійної громади від 05.11.2017 (протоколом №7) прийнято рішення про зміну найменування релігійної громади, а саме: на назву Релігійна організація «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці», прийняття та затвердження Статуту в новій редакції.
Третя особа також зазначала, що місцева церква залишалась підлеглою у канонічних і організаційних питаннях Релігійній організації «Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху» та Статут в новій редакції був погоджений відповідним рішенням від 11.09.2017 Виконавчого комітету Української Уніонної Конференції Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, третя особа, як місцева громада, була окремою юридичною особою (без присвоєння ідентифікаційного коду), яка була підпорядкована в канонічних та організаційних питаннях іншій юридичній особі Релігійній організації «Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху».
В той же час, при проведенні реєстраційних дій, державний реєстратор не перевірив положення статуту місцевої громади, статуту централізованої релігійної організації, інших документів поданих для реєстрації і замість того, щоб провести реєстраційні дії щодо місцевої церкви, змінив назву Релігійної організації «Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху» та фактично у непередбачений законодавством та Статутом спосіб скасовано державну реєстрацію релігійного центру (управління) «Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху» шляхом зміни повної та скороченої назви релігійного центру (управління) на місцеву громаду - Релігійну організацію Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці», зміни органу управління, що є протиправним та суперечить нормам Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Окрім вищезазначеного, третя особа вважає, що державний реєстратор не звернув увагу на ту обставину, що особа яка подала відповідні документи для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу не була уповноважена на вчинення відповідних дій від імені місцевої громади і відповідна довіреність саме від місцевої церкви відсутня в реєстраційній справі. Крім того, державний реєстратор не звернув увагу на ту обставину, що на статуті місцевої церкви помилково був зазначений код ЄДРПОУ іншої юридичної особи, а саме релігійного центру (управління).
Враховуючи вищевикладене, розпорядженням Чернівецької обласної військової адміністрації від 21.02.2024 №147-р внесені зміни до пункту 2 розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 28.11.2017 № 1077-р «Про реєстрацію статутів релігійних організацій», виключивши підпункт 44, яким затверджувався статут місцевої церкви в новій редакції, але з помилково зазначеним ідентифікаційним кодом іншої юридичної особи, а саме Релігійної організації «Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху».
На переконання третьої особи, скасувавши вищезазначеним розпорядженням статут місцевої церкви в новій редакції, їх права ніяким чином не були порушені, оскільки продовжує діяти попередній статут зареєстрований розпорядженням голови Чернівецької обласної державної адміністрації від 24.12.1996 №783-р. В той же час, поновлюються права позивача.
З огляду на наведене, третя особа вважає, що державний реєстратор має вчинити дії щодо скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі - Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, 27.12.2017, 10381050004004949, Інші зміни. Зміна відомостей про органи управління юридичної особи. Зміна найменування юридичної особи (повного та/або скороченого). Зміна органу управління. Зміна повного найменування. Зміна скороченого найменування.
З`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.
Постановою ради у справах релігій при Кабінеті Міністрів України (протокол № 5 від 06.05.1992) зареєстровано статут Української Уніонної Конференції Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху (а.с. 11-16, 113- 123).
24.05.2001 Державним комітетом України у справах релігій зареєстровано статут Української Уніонної Конференції Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху в новій редакції, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію статуту релігійної організації від 24.05.2001 № 49 (а.с. 17, 108-109).
24.05.2001 виконавчим комітетом Чернівецької міської ради проведено державну реєстрацію юридичної особи - Української Уніонної Конференції Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху та присвоєно ідентифікаційний код юридичної особи 25081229 (а.с. 18).
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 708668 від 24.12.2007, проведено державну реєстрацію включення відомостей до ЄДР про юридичну особу Українська Уніонна Конференції Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху; місце знаходження юридичної особи: вул. Головна, 283А, м. Чернівці; код ЄДРПОУ юридичної особи: 25081229 (а.с. 18).
Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 17.10.2017, Українська Уніонна Конференції Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху (вул. Головна, 283А, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 25081229) зареєстрована як юридична особа 24.05.2001 та взята на податковий облік як платник податків. Основним видом діяльності позивача є надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання (а.с. 19).
Як зазначав позивач у позові та не заперечувалося учасниками справи, позивач звернувся до Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації з метою отримання витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань на релігійну організацію за кодом ЄДРПОУ юридичної особи 25081229.
За результатами звернення позивач отримав витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань станом на 20.10.2023, з якого вбачається, що за кодом ЄДРПОУ 25081229 зареєстрована інша юридична особа «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці».
Із змісту вказаного витягу видно, що 27.12.2017 державним реєстратором Чернівецької міської ради проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи за №10381050004004949: інші зміни; зміна відомостей про органи управління юридичної особи; зміна найменування юридичної особи (повного та/або скороченого); зміна органу управління; зміна повного найменування; зміна скороченого найменування (а.с. 20-25).
Розглядом справи по суті встановлено, що вказана вище державна реєстрація змін відбулась на підставі заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань та документів, які надавались Релігійною організацією «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» державному реєстратору для проведення реєстраційної дії, а саме: реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів; нова редакція установчих документів; копія квитанції, виданої банком; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи, розпорядження ОДА (а.с. 26, 27, 28, 142 - 168).
Згідно протоколу № 7 загальних зборів Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» від 05.11.2017, загальними зборами релігійної організації прийнято рішення: про зміну найменування Релігійної громади «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці»; про прийняття та затвердження нової редакції Статуту Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці»; про державну реєстрацію прийнятих змін та уповноваження особи на підписання та подання необхідних документів для проведення державної реєстрації нової редакції Статуту Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» (а.с. 32-35, 145 - 148).
Дослідженням протоколу загальних зборів Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» № 7 від 05.11.2017 встановлено, що загальними зборами вирішено перейменувати Релігійну громаду «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» на Релігійну організацію «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці».
Відповідно до рішення виконавчого комітету Української Уніонної Конференції Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху від 11.09.2017, у зв`язку з необхідністю впорядкування статуту місцевої громади м. Чернівці відповідно до норм чинного законодавства, в т.ч. впорядкування назви місцевої релігійної громади, виконавчий комітет Української Уніонної Конференції Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху погодив назву місцевої громади Релігійна організація «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» та відповідно погодив Статут Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» в новій редакції, яка є підлеглою у канонічних і організаційних питаннях Релігійній організації «Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху» (а.с. 78).
Підпунктом 44 пункту 2 розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 28.11.2017 № 1077-р «Про реєстрацію Статутів релігійних організацій» зареєстровано у новій редакції Статут Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху міста Чернівці» за адресою: Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Головна, 283-А, зареєстрований відповідно до розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 24.12.1996 №783-р (а.с. 47-49, 149-157).
Згідно п. 1.2 Статуту Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху міста Чернівці», який зареєстрований розпорядженням Чернівецької обласної державної адміністрації від 28.11.2017 № 1077-р, релігійна організація «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху міста Чернівці» є місцевою релігійною організацією віруючих Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху, яка є підлеглою у канонічних і організаційних питаннях Релігійній організації Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху (а.с. 159 - 167).
12.02.2024 позивач звернувся до начальника Чернівецької обласної військової адміністрації із листом за вих. № 014/024, в якому зазначив, що підпунктом 44 пункту 2розпорядженням Чернівецької обласної державної адміністрації від 28.11.2017 № 1077-р «Про реєстрацію Статутів релігійних організацій» зареєстровано у новій редакції Статут релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху міста Чернівці» за адресою: Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Головна, 283-А, зареєстрований відповідно до розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 24.12.1996 № 783-р. Однак, вищевказаним розпорядженням помилково зареєстрований відповідний статут у новій редакції, оскільки місцевій громаді був присвоєний ідентифікаційний код релігійного об`єднання Релігійної організації «Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху» (код ЄДРПОУ 25081229), у яке входить дана місцева громада. Враховуючи допущену помилку, позивач просив прийняти розпорядження про скасування пункту 44 частини 2 розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 28.11.2017 № 1077 «Про реєстрацію Статутів релігійних організацій» (а.с. 29).
Розпорядженням Чернівецької обласної військової адміністрації від 21.02.2024 № 147-р «Про внесення змін до розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 28.11.2017 № 1077-р» внесено зміни до пункту 2 розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 28.11.2017 № 1077-р «Про реєстрацію Статутів релігійних організацій», яким виключено підпункт 44 (а.с. 30).
Враховуючи прийняте розпорядження, позивач звернувся до державного реєстратора Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації із заявою про скасування/анулювання реєстраційної дії в ЄДР стосовно Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці».
За результатами розгляду звернення, 28.02.2024 державний реєстратор Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації Заєць В.В. прийняв рішення про відмову у державній реєстрації по заяві «скасування/анулювання реєстраційної дії» щодо Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху міста Чернівці», оскільки подані документи суперечать вимогам Конституції та законів України, зокрема, відповідно до ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також, що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» щодо: скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі (а.с. 54).
Враховуючи необхідність скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд зазначає наступне.
Згідно статті 1 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» від 23.04.1991 № 987-ХІІ (далі Закон № 987-ХІІ, в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) завданнями цього Закону є: гарантування права на свободу совісті громадянам України та здійснення цього права; забезпечення відповідно до Конституції України, Декларації про державний суверенітет України та норм міжнародного права, визнаних Україною, соціальної справедливості, рівності, захисту прав і законних інтересів громадян незалежно від ставлення до релігії; визначення обов`язків держави щодо релігійних організацій; визначення обов`язків релігійних організацій перед державою і суспільством; подолання негативних наслідків державної політики щодо релігії і церкви; гарантування сприятливих умов для розвитку суспільної моралі і гуманізму, громадянської злагоди і співробітництва людей незалежно від їх світогляду чи віровизнання.
Статтею 2 Закону №987-ХІІ визначено, що в Україні усі правовідносини, пов`язані із свободою совісті і діяльністю релігійних організацій, регулюються законодавством України. Законодавство України про свободу совісті та релігійні організації складається з цього Закону та інших законодавчих актів України, виданих відповідно до нього.
Відповідно до статті 5 Закону №987-ХІІ в Україні здійснення державної політики щодо релігії і церкви належить виключно до відання України. Церква (релігійні організації) в Україні відокремлена від держави. Держава захищає права і законні інтереси релігійних організацій; сприяє встановленню відносин взаємної релігійної і світоглядної терпимості й поваги між громадянами, які сповідують релігію або не сповідують її, між віруючими різних віросповідань та їх релігійними організаціями; бере до відома і поважає традиції та внутрішні настанови релігійних організацій, якщо вони не суперечать чинному законодавству. Держава не втручається у здійснювану в межах закону діяльність релігійних організацій, не фінансує діяльність будь-яких організацій, створених за ознакою ставлення до релігії. Усі релігії, віросповідання та релігійні організації є рівними перед законом. Встановлення будь-яких переваг або обмежень однієї релігії, віросповідання чи релігійної організації щодо інших не допускається. Релігійні організації не виконують державних функцій. Релігійні організації мають право брати участь у громадському житті, а також використовувати нарівні з громадськими об`єднаннями засоби масової інформації. Релігійні організації не беруть участі у діяльності політичних партій і не надають політичним партіям фінансової підтримки, не висувають кандидатів до органів державної влади, не ведуть агітації або фінансування виборчих кампаній кандидатів до цих органів. Священнослужителі мають право на участь у політичному житті нарівні з усіма громадянами. Релігійна організація не повинна втручатися у діяльність інших релігійних організацій, в будь-якій формі проповідувати ворожнечу, нетерпимість до невіруючих і віруючих інших віросповідань. Релігійна організація зобов`язана додержувати вимог чинного законодавства і правопорядку.
Згідно статті 7 Закону №987-ХІІ релігійні організації в Україні утворюються з метою задоволення релігійних потреб громадян сповідувати і поширювати віру і діють відповідно до своєї ієрархічної та інституційної структури, обирають, призначають і замінюють персонал згідно із своїми статутами (положеннями). Релігійними організаціями в Україні є релігійні громади, управління і центри, монастирі, релігійні братства, місіонерські товариства (місії), духовні навчальні заклади, а також об`єднання, що складаються з вищезазначених релігійних організацій. Релігійні об`єднання представляються своїми центрами (управліннями). На інші організації, утворені за релігійною ознакою, дія цього Закону не поширюється.
Частиною 1 статті 8 Закону №987-ХІІ релігійна громада є місцевою релігійною організацією віруючих громадян одного й того самого культу, віросповідання, напряму, течії або толку, які добровільно об`єдналися з метою спільного задоволення релігійних потреб.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону №987-ХІІ релігійні управління і центри діють на підставі своїх статутів (положень), що реєструються у порядку, встановленому статтею 14 цього Закону.
Частинами 1-2 статті 12 Закону №987-ХІІ передбачено, що статут (положення) релігійної організації, який відповідно до цивільного законодавства визначає її правоздатність, підлягає реєстрації у порядку, встановленому статтею 14 цього Закону.
Статут (положення) релігійної організації приймається на загальних зборах віруючих громадян або на релігійних з`їздах, конференціях.
Згідно статті 13 Закону №987-ХІІ релігійна організація визнається юридичною особою з дня її державної реєстрації. Релігійна організація як юридична особа користується правами і несе обов`язки відповідно до чинного законодавства і свого статуту (положення).
Відповідно до частин 1-3 статті 16 Закону №987-ХІІ діяльність релігійної організації може бути припинено у зв`язку з її реорганізацією (поділом, злиттям, приєднанням) або ліквідацією. Реорганізація або ліквідація релігійної організації здійснюється відповідно до її власних настанов. Реєстрація статутів (положень) новоутворених після реорганізації релігійних організацій здійснюється в порядку, встановленому статтею 14 цього Закону. У разі порушення релігійною організацією, що є юридичною особою, положень цього Закону та інших законодавчих актів України її діяльність може бути припинено також за рішенням суду.
Матеріалами справи підтверджується, що позивач зареєстрований як юридична особа та діє на підставі власного Статуту.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації регулюються спеціальними нормами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 року №755-IV (далі - Закон №755-IV, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Положеннями пункту 4 частини 1 статті 1 Закону №755-IV визначено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Абзацом 2 пункту 14 частини 1 статті 1 Закону № 755-IV визначено, що суб`єкт державної реєстрації є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії, - у разі державної реєстрації юридичних осіб - релігійних організацій (релігійних центрів, управлінь, монастирів, релігійних братств, місій та духовних навчальних закладів); Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації - у разі державної реєстрації юридичних осіб - релігійних організацій (релігійних громад).
Статтею 5 Закону №755-IV встановлено, що систему органів у сфері державної реєстрації становлять: 1) Міністерство юстиції України; 2) інші суб`єкти державної реєстрації. До повноважень інших суб`єктів державної реєстрації належить: 1) забезпечення: прийому документів, поданих для державної реєстрації; державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій; ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього; формування та зберігання реєстраційних справ; 2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Частинами 1 та 2 статті 6 Закону №755-IV передбачено, що державним реєстратором може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріус.
Державний реєстратор: 1) приймає документи; 1-1) встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації; 2) перевіряє наявність у Єдиному державному реєстрі заборони вчинення реєстраційних дій; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 3-1) під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; 3-2) перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей; 3-3) перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів; 3-4) перевіряє наявність факту застосування санкцій відповідно до Закону України "Про санкції", які унеможливлюють проведення державної реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно Положення про управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням обласної державної адміністрації від 18.06.2021 № 733-р (далі - Положення), Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації (далі ? управління) є структурним підрозділом Чернівецької обласної державної адміністрації, що утворюється головою обласної державної адміністрації. Управління підпорядковане голові обласної державної адміністрації, а також підзвітне і підконтрольне Міністерству культури, молоді та спорту України в межах, передбачених чинним законодавством (а.с. 56 - 61).
Відповідно до п.п. 3 п. 5 наведеного Положення, Управління культури відповідно до визначених повноважень та покладених завдань, серед іншого, надає такі адміністративні послуги юридичним і фізичним особам: державна реєстрація юридичної особи - релігійної організації; державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу - релігійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи релігійної організації; державна реєстрація включення відомостей про юридичну особу - релігійну організацію, зареєстровану до 01 липня 2004 року, відомості про яку не містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; державна реєстрація припинення юридичної особи релігійної організації в результаті її ліквідації; державна реєстрація припинення юридичної особи релігійної організації в результаті її реорганізації; надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, копії документів, що містяться в реєстраційній справі відповідної юридичної особи - релігійної організації; реєстрація статуту (положення) релігійної громади; погодження можливості зайняття проповідницькою чи іншою канонічною діяльністю, виконання релігійних обрядів священнослужителями, релігійними проповідниками, наставниками, іншими представниками зарубіжних релігійних організацій, які є іноземними громадянами і тимчасово перебувають в Україні.
Дослідженням посадової інструкції начальника відділу з питань релігій та національностей Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації, затвердженої начальником Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації 10.04.2023, встановлено, що основними посадовими обов`язками начальника відділу з питань релігій та національностей Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації є, серед іншого, надання адміністративних послуг та здійснення функцій державного реєстратора. З вказаною посадовою інструкцією відповідач ознайомився 14.04.2023, що підтверджується його підписом.
Учасники справи не заперечували та підтверджується матеріалами справи, що на час розгляду справи в суді начальник відділу з питань релігій та національностей Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації ОСОБА_1 перебуває в трудових відносинах з Чернівецькою обласною державною адміністрацією та здійснює функції державного реєстратора (а.с. 94).
Отже, на час розгляду справи в суді, відповідач перебуває в трудових відносинах з Чернівецькою обласною державною адміністрацією та є державним реєстратором.
Згідно частини 1 статті 9 Закону №755-IV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; 4) повідомлень про виявлення розбіжностей між відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності клієнта, зокрема про виявлення неповноти, неточностей чи помилок в інформації про кінцевого бенефіціарного власника або структуру власності, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) інформації від Національного банку України про визнання структури власності юридичної особи, державне регулювання та нагляд за діяльністю якої здійснює Національний банк України, непрозорою (прозорою).
Положеннями частини 4 статі 17 Закону № 755-IV визначено перелік документів, які подаються для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону №755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов`язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження судового рішення, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;
3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.
Положеннями частини 2 статті 25 Закону №755-IV визначено, що порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
Частиною 1 статті 28 Закону № 755-IV визначено вичерпний перелік підстави для відмови у державній реєстрації, серед яких: документи суперечать вимогам Конституції та законів України (п. 5).
Отже, законодавством регламентовано чітку та послідовну процедуру вчинення реєстраційних дій щодо внесення до ЄДР змін про юридичну особу. Тобто внесення відомостей до ЄДР здійснюється державним реєстратором на підставі поданих заявником документів або на підставі визначеного переліку судових рішень, які набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в ЄДР.
Як зазначалося судом вище, Українська Уніонна Конференції Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху (вул. Головна, 283А, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 25081229) зареєстрована як юридична особа 24.05.2001 та взята на податковий облік як платник податків.
27.12.2017 державним реєстратором Чернівецької міської ради проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи за № 10381050004004949: інші зміни; зміна відомостей про органи управління юридичної особи; зміна найменування юридичної особи (повного та/або скороченого); зміна органу управління; зміна повного найменування; зміна скороченого найменування (а.с. 20 - 25).
Розглядом справи по суті встановлено, що вказана вище державна реєстрація змін відбулась на підставі заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань та документів, які надавались Релігійною організацією «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» державному реєстратору для проведення реєстраційної дії, а саме: реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів; нова редакція установчих документів; копія квитанції, виданої банком; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи, розпорядження ОДА (а.с. 26, 27, 28, 142 - 168).
Із змісту витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань станом на 03.10.2024 видно, що за кодом ЄДРПОУ 25081229 зареєстрована юридична особа «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці», реєстраційна дія № 10381050004004949 відносно якої проведена 27.12.2017 у зв`язку з здійсненням державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи (а.с. 172 - 176).
З огляду на наведене та встановлені по справі обставини, суд погоджується з доводами позивача та третьої особи, що під час проведення 27.12.2017 реєстраційних дій, державний реєстратор не перевірив положення статуту місцевої громади, статуту централізованої релігійної організації, інших документів поданих для реєстрації і замість того, щоб провести реєстраційні дії щодо місцевої церкви, змінив назву Релігійної організації «Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху» та фактично у непередбачений законодавством та Статутом спосіб скасував державну реєстрацію релігійного центру (управління) «Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху» шляхом зміни відомостей про органи управління юридичної особи, повної та скороченої назви релігійного центру (управління) на місцеву громаду - Релігійну організацію Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці», зміни органу управління.
Обґрунтованими також є твердження позивача та третьої особи, що під час проведення 27.12.2017 реєстраційних дій державний реєстратор не врахував, що особа яка подала відповідні документи для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу не була уповноважена на вчинення відповідних дій від імені місцевої громади і відповідна довіреність саме від місцевої церкви відсутня в реєстраційній справі (а.с. 141), а на статуті місцевої церкви помилково був зазначений код ЄДРПОУ іншої юридичної особи, зокрема релігійного центру (управління) (а.с. 159).
Матеріалами справи підтверджується, що у зв`язку із вчиненням спірних реєстраційних дій та скасування розпорядженням РДА реєстрації статуту, позивач звернувся до державного реєстратора Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації із заявою про скасування/анулювання реєстраційної дії в ЄДР стосовно Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці».
За результатами розгляду звернення, 28.02.2024 державний реєстратор Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації Заєць В.В. прийняв рішення про відмову у державній реєстрації по заяві «скасування/анулювання реєстраційної дії» щодо Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху міста Чернівці», оскільки подані документи суперечать вимогам Конституції та законів України, зокрема, відповідно до ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також, що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» щодо: скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі (а.с. 54).
Отже, єдиною підставою для відмови позивачу у проведенні державної реєстрації скасування/анулювання реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі стосовно Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці» (25081229) є відсутність судового рішення, що набрало законної сили та тягне за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі щодо скасування реєстраційної дії/запису в реєстрі, що, в свою чергу, фактично унеможливлювало відповідача провести відповідні реєстраційні дії.
Суд звертає увагу, що у поданому до суду відзиві відповідач не заперечував щодо задоволення позову, однак наголошував на необхідності його задоволення із врахуванням положень статті 25 Закону №755-IV, тобто шляхом скасування дії/запису в Єдиному державному реєстрі.
З огляду на викладене та враховуючи доводи учасників справи, суд приходить до висновку, що виключно на підставі судового рішення, яке набере законної сили та тягне за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, відповідач матиме достатньо правових підстав для проведення реєстраційних дій (скасування дії/запису) в Єдиному державному реєстрі стосовно Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці».
Відповідно до положень пункту 10 частини 2 статті 245 КАС України, суд у разі задоволення позову може прийняти рішення та обрати інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
З метою ефективного захисту порушеного права, за захистом якого позивач звернувся до суду, обираючи належний спосіб захисту порушеного права, суд вважає на необхідне скасувати реєстраційну дію/запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 27.12.2017 № 10381050004004949 щодо Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці».
Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи (ст. ст. 74, 75 КАС України).
Згідно ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінюючи докази, які є в справі, а також достатність і взаємний зв`язок у їх сукупності, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
При цьому, суд вкотре наголошує, що в ході судового розгляду справи відповідач та третя особа не заперечували щодо задоволення позовних вимог.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 77, 241, 243, 245, 246, 255 КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Скасувати реєстраційну дію/запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 27.12.2017 № 10381050004004949 щодо Релігійної організації «Релігійна громада «Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці».
Згідно ст. 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідності до ст. ст. 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складання.
Повне найменування учасників справи:
позивач - Релігійна організація Українська Уніонна Конференція Церкви Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху (вул. Головна, 283А, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 25081229);
відповідач - начальник відділу з питань релігій та національностей Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації, державний реєстратор Заяць Вікторії Вікторівни (вул. Грушевського, 1, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 37240220);
третя особа - релігійна громада Церква Адвентистів Сьомого Дня Реформаційного Руху м. Чернівці (вул. Головна, 283А, м. Чернівці).
Суддя В.К. Левицький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2024 |
Оприлюднено | 10.10.2024 |
Номер документу | 122160712 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні