П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у відкритті апеляційного провадження
08 жовтня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/7092/24
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі: судді-доповідача Єщенка О.В., суддів Крусяна А.В., Яковлєва О.В., розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2024 року по справі №420/7092/24 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІБЕРТА НОВА» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2024 року задоволено адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІБЕРТА НОВА».
На зазначене рішення суду Головне управління ДПС в Одеській області 09.08.2024 року через підсистему «Електронний суд» подало апеляційну скаргу.
Також, разом із апеляційною скаргою подано клопотання, в якому ставилось питання про поновлення строку апеляційного оскарження рішення.
В обґрунтування вказаних вимог зазначалось, що апелянт у визначений строк вже звертався із апеляційною скаргою на рішення, однак скарга була повернута скаржнику внаслідок не усунення у встановлений строк її недоліків.
Посилаючись на ту обставину, що повторне звернення із скаргою відбувається на реалізацію права учасника стосовно апеляційного оскарження рішення, апелянт просив визнати поважними причини пропуску строку апеляційного оскарження та прийняти скаргу до розгляду.
Ухвалою судді П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23 вересня 2024 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишено без руху.
Для усунення недоліків апеляційної скарги надано апелянту десятиденний строк з моменту отримання копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху шляхом подання заяви про поновлення строку апеляційного оскарження із наведенням інших поважних підстав для поновлення строку апеляційного оскарження; оригіналу документу про сплату судового збору у розмірі 32702,4 грн.
Зазначену ухвалу одержано апелянтом 24.09.2024 року, про що свідчать відомості про доставку ухвали до електронного кабінету учасника.
01.10.2024 року на виконання вимог апеляційного суду апелянтом подано клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження та продовження строку, встановленого для усунення недоліків скарги.
В обґрунтування вказаних вимог апелянт зазначає, що пропуск строку апеляційного оскарження відбувся внаслідок не забезпечення державного органу фінансовими ресурсами для оплати судового збору і подання скарги, яка б відповідала вимогам КАС України. Разом з цим, просить враховувати, що апелянт вживає усіх необхідних заходів задля реалізації права на апеляційне оскарження та приведення скарги у відповідність до вимог КАС України.
Вирішуючи питання щодо можливості відкриття апеляційного провадження, апеляційний суд враховує, що відповідно до ч. 2 ст. 121 КАС України встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Разом з цим, оскільки апелянт не підтвердив належними доказами обставини, що перешкоджають державному органу здійснити оплату судового збору та привести апеляційну скаргу у відповідність до вимог КАС України, встановлений судом строк на усунення недоліків скарги є достатнім для апелянта на усунення недоліків скарги, апеляційний суд доходить висновку про відсутність підстав для продовження процесуального строку.
Стосовно доводів апелянта щодо поновлення строку апеляційного оскарження рішення, апеляційний суд враховує, що, звертаючись із апеляційною скаргою та у додатково поданому клопотанні, апелянт зазначає про наявність поважних причин пропуску строку апеляційного оскарження та просить суд поновити процесуальний строк.
Вказані вимоги учасник обґрунтовує тим, що у визначений строк апелянт вже звертався із апеляційною скаргою, однак така була повернута через не усунення її недоліків. Посилаючись на відсутність фінансових ресурсів задля забезпечення оплати судового збору, як на об`єктивність перешкод у своєчасній реалізації права на апеляційне оскарження рішення, апелянт просить визнати поважними причини пропуску процесуального строку та прийняти скаргу до розгляду.
Перевіривши доводи апелянта, апеляційний суд враховує, що відповідно до ч. 1 ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Згідно із ч.ч. 2, 3 ст. 295 КАС України учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, зокрема, рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Так, рішення суду першої інстанції прийнято у порядку письмового провадження 24.04.2024 року.
Із скаргою на судове рішення апелянт звернувся 09.08.2024 року, тобто із пропуском строку, передбаченого ч.ч. 1, 2 ст. 295 КАС України.
Одночасному врахуванню підлягає й та обставина, що апелянт у визначений строк вже звертався із апеляційною скаргою на судове рішення у цій справі. Ухвалою судді П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17 червня 2024 року апеляційну скаргу залишено без руху та апелянту наданий десятиденний термін для усунення недоліків скарги шляхом подання оригіналу документу про сплату судового збору у розмірі 32702,4 грн.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 28 червня 2024 року у зв`язку із не приведенням у встановлений строк скарги у відповідність до вимог КАС України, апеляційну скаргу повернуто особі, яка її подала.
Під час первинного звернення із апеляційною скаргою апелянт посилався на затримку у виділенні бюджетних асигнувань як на підставу об`єктивної неможливості надати документ про оплату судового збору, у тому числі у визначений апеляційним судом строк для усунення недоліків скарги.
При цьому, при повторному зверненні до апеляційного суду апелянтом не подано апеляційну скаргу, яка відповідає нормам КАС України, разом із документом про оплату судового збору.
Отже, скаржником не доведено та апеляційним судом не встановлено, що повернення первинної скарги відбулось з причин, які не залежали від апелянта. Апелянтом не обґрунтовано об`єктивні і непереборні обставини, що унеможливили або ж є такими, що значно утруднили можливість своєчасного апеляційного оскарження рішення.
В контексті наведеного, апеляційний вважає за необхідне зважати на те, що повторне звернення із скаргою не відбулось невідкладно або без невиправданих зволікань після повернення первинної апеляційної скарги.
Наявність в учасника справи права на повторне звернення із скаргою не свідчить про можливість оскарження рішення без застосування строкових обмежень. Одночасно слід враховувати рівність сторін в адміністративній справі, а, відповідно, і наявність законних очікувань іншого учасника на своєчасну визначеність у спірних правовідносинах.
Таким чином, доводи апелянта про поважність причин пропуску процесуального строку, а також об`єктивність перешкод в оскарженні рішення суду у визначений термін, не знаходять свого підтвердження.
Пропущений строк апеляційного оскарження є неспівмірним із процесуальним строком, визначеним КАС України, та обставинами, які могли б бути враховані апеляційним судом під час невідкладного і протягом розумного терміну апеляційного оскарження рішення суду.
Пунктом 4 ч. 1 ст. 299 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними.
З огляду на викладене, оскільки апелянт не навів інших поважних причин пропуску строку звернення із скаргою, враховуючи норми процесуального законодавства, у відкритті апеляційного провадження слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 121, 299 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
У задоволенні клопотання Головного управління ДПС в Одеській області, поданого 01.10.2024 року, про продовження строку на усунення недоліків скарги відмовити.
У задоволенні клопотання Головного управління ДПС в Одеській області, поданого 01.10.2024 року, про поновлення строку апеляційного оскарження відмовити.
Відмовити у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2024 року по справі №420/7092/24 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІБЕРТА НОВА» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.
Копію ухвали про відмову у відкритті апеляційного провадження надіслати учасникам справи. Скаржнику надіслати копію ухвали про відмову у відкритті апеляційного провадження разом з апеляційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її підписання, але може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту судового рішення.
Суддя-доповідач: О.В. Єщенко
Судді: А.В. Крусян
О.В. Яковлєв
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2024 |
Оприлюднено | 11.10.2024 |
Номер документу | 122198203 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Єщенко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні