Справа № 947/25600/24
Провадження № 2-а/947/206/24
УХВАЛА
10.10.2024 року
Суддя Київського районного суду м.Одеси Бескровний Я.В., розглянувши в місті Одеса адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту патрульної поліції про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності ,-
В С Т А Н О В И В :
20.08.2024 року Бровко звернувся до Київськогорайонного суду м. Одеси до Управління патрульної поліції в Одеській області, з адміністративним позовом про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.4 ст.126 КУпАП.
Відповідно до автоматизованої системи документообігу адміністративну справу було розподілено судді Київського районного суду м. Одеси Бескровному Я.В.
Вирішуючи питання про підсудність даної справи, суд приходить до висновку про направлення матеріалів справи затериторіальною юрисдикцією (підсудністю)до Жовтневого районну міста Запоріжжя, виходячи з наступного.
Як передбачено ч.1ст. 2 КАС Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Вжитий у цій процесуальній нормі термін «суб`єкт владних повноважень» означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадову чи службову особу, іншого суб`єкта при здійсненні ними публічно владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (п.7 ч.6 ст.4 КАС України).
Відповідно дост. 25 КАС Україниадміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
У даній справі позивач оскаржує постанову ЕНА №2711326 від 30.07.2024 року у справі про адміністративне правопорушення,винесену інспектором Управління патрульної поліції в Одеській області, за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченогоч.4 ст.126 КУпАП.
Ухвалою від 02.09.2024р. позов залишено без руху та запропоновано уточнити відповідача.
07.10.2024 від позивача до суду надійшов уточнений позов ОСОБА_1 , до Департаменту патрульної поліції, місцезнаходження якого є місто Київ, вулиця Федора Ернста, будинок 3.
Місце реєстрації позивача у Київському районі м.Одеси відсутнє.
Враховуючи викладені обставини,суд приходить до висновку, що дана адміністративна справа не може бути підсудна Київському районному суду м.Одеси, з наступних підстав.
Крім того, суд враховує положення ч. 1 та п. 4 ч. 2 ст. 45 КАС України, яка передбачає, щоучасники судового процесу та їхні представники повинні добросовісно користуватися процесуальними правами. Зловживання процесуальними правами не допускається.З урахуванням конкретних обставин справи суд може визнати зловживанням процесуальними правами дії, що суперечать завданню адміністративного судочинства, зокрема, необґрунтоване або штучне об`єднання позовних вимог з метою зміни підсудності справи, або завідомо безпідставне залучення особи як відповідача (співвідповідача) з тією самою метою.
При встановлених обставинах, остаточне рішення за вказаною справою має право прийняти лише суд, якому справа підсудна в установленому порядку.
Місце проживання позивача АДРЕСА_1 .
Статтею 25ч.1 КАС України визначено, що адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно з п.2 ч.1ст. 29 КАС Українисуд передаєадміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку наоскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.
Право на «суд, встановлений законом», охоплює не лише правову основу самого існування суду, але й дотримання таким судом певних норм, що регулюють його діяльність (рішення ЄСПЛ у справі «Сокуренко і Стригун проти України», заяви № 29458/04 та № 29465/04, § 24), у тому числі всю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів (рішення ЄСПЛ у справі Leo ZAND v. Austria, заява № 7360/76, § 68). Якщо суд не має юрисдикції судити підсудного відповідно до чинних положень національного права, він не є «встановленим законом» (рішення ЄСПЛ у справах Jorgic v. Germany, заява 74613/01, § 64).
Згідно Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950р., Закону України «Про виконання рішень, застосування практики Європейського суду з прав людини», інститут підсудності безпосередньо пов`язаний із забезпеченням права на справедливий судовий розгляд, який закріплений у п.1 ст.6 Конвенції, оскільки за його допомогою визначається «належний суд», тобто суд, уповноважений розглядати конкретну справу.
Відповідно до ч. 1ст. 318 КАС України, рішення суду підлягає скасуванню з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю, якщо рішення прийнято судом з порушенням правил юрисдикції (підсудності), визначенихстаттями20,22,25-28цьогоКодексу.
Отже, порушення адміністративним судом правил як предметної, так і територіальної підсудності є підставою для скасування судового рішення з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю.
Наведене дає підстави стверджувати, що процесуальний закон забороняє адміністративним судам розглядати справи, які йому територіально не підсудні, і зобов`язує суд направити таку справу на розгляд за встановленою законом підсудністю.
Таким чином, враховуючи положення ст. 25ч.1 КАС України, суд вважає за необхідне передати зазначену справу за підсудністю судуза місцем проживанняпозивача,а саме: доЖовтневого районного суду м.Запоріжжя.
Керуючись ст. ст.25-26,29,243,248,256,294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Матеріали справи за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту патрульної поліції про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, передати за територіальною юрисдикцією до Жовтневого районного суду м.Запоріжжя.
Передачу справи здійснити не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.
Ухвала набирає законної сили в момент її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення та підписання суддею безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Бескровний Я. В.
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2024 |
Оприлюднено | 11.10.2024 |
Номер документу | 122203628 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Київський районний суд м. Одеси
Бескровний Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні