ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
10 жовтня 2024 рокум. Ужгород№ 260/3434/24
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Плеханова З.Б. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області
про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В:
15 травня 2024 року ОСОБА_1 звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області , в якій просить :
1. визнати протиправними дії ГУ ПФУ в Закарпатській області, ГУ ПФУ у Львівській області щодо відмови у переведенні ОСОБА_1 з пенсії за віком призначену відповідно до ЗУ "Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування" на пенсію державного службовця по інвалідності, державного службовця відповідно до ЗУ "Про державну службу"
.2. Скасувати рішення № 921060813354 від 09.04.2024 року ГУ ПФУ у Львівській області та зобовязати призначити та здійснити нарахування і виплату ОСОБА_1 з 02 квітня 2024 року пенсію по інвалідності державного службовця, державного службовця відповідно до ст.37 Закону України від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ "Про державну службу" у розмірі 60 відсотків від заробітку , зазначеного в довідці від 02.04.2024 року № 11-19/194/2024.
3. Стягнути судовий збір.
16 травня 2024 року ухвалою ЗОАС відкрито спрощене позовне провадження та зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області надати суду в термін 7 днів: пенсійну справу ОСОБА_1 .
27 травня 2024 року на адресу суду від Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, надійшла електронна пенсійна справаОСОБА_1 за 2024 рік.
30 травня 2024 року від Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, надійшов відзив на позов., в якому зазначено наступне.
Умови та порядок призначення пенсії державним службовцям встановлюються спеціальними законами, до яких відносяться :
- Закон України "Про державну службу" № 3723-ХІІ від 16.12.1993 року
- Закон України "Про державну службу" № 889-VIII від 10.12.2015 року, відповідно до п. 2 розділу ХІ "Прикінцеві та перехідні положення "Закону № 889-VIII з 01 травня 2016 року втратив чинність Закон № 3723-ХІІ крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у п.п. 10 і 12 цього розділу., з чого випливає, що обовязковою умовою для збереження в особи права на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723-ХІІ після 01 травня 2016 року є дотримання сукупності вимог, визначених частиною першою статті 37 Закону № 3723-ХІІ і розділу ХІ "Прикінцеві та перехідні положення "Закону № 889-VIII щодо віку, страхового стажу, стажу державної служби.
Порядком призначення пенсії деяким категоріям осіб,затвердженим Постановою КМУ № 622 від 14.09.2016 року зазначено , що форма довідки про заробітну плату , що подається для призначення пенсії державним службовцям затверджується Правлінням ПФУ України за погодженням з Мінсоцполітики, на виконання чого Мінсоцполітики від 10.05.2017 року Наказом № 750 затвердило Порядок видачі довідки про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування їхніх посад.
Рішення про відмову у призначенні позивачці пенсії за віком за її заявою від 02.04.2024 року винесено за принципом екстериторіальності ГУ ПФУ у Львівській області, яке мотивовано тим, що станом на 01.05.2016 року позивачка не мала 20 років стажу державної служби та не перебувала на посадах, передбачених ст. 25 Закону № 3723.
Також ГУ ПФУ в Закарпатській області зазначає, що ним не здійснювався розгляд заяви позивачки, а також ГУ ПФУ в Закарпатській області вказує, що заява ОСОБА_2 розглядалася ГУПФУ у Вінницькій області!!! На підставі вищезазначеного, ГУ ПФУ в Закарпатській області позбавлено фактичних та юридичних підстав з приводу надання обгрунтованих пояснень щодо відмови у перерахунку пенсії.
Крім того, відповідач зазначає, що такого виду пенсії як пенсія державного службовця по інвалідності законодавство не містить.
25 липня 2024 року ухвалою ЗОАС у звязку з невиконанням ухвали суду від 16 травня 2024 року зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області надати суду пенсійну справу ОСОБА_1 з 2013 року.
12 серпня 2024 року до суду надійшла пенсійна справа позивачки № 813354.
Вивчивши матеріали адміністративної та пенсійної справи суд дійшов наступних висновків.
02 січня 2024 року ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , звернулася до Ужгородського міського управління ПФУ із заявою про призначення пенсії по інвалідності. із зазначенням , що продовжує працювати.
09 січня 2014 року Ужгородським міським управлінням ПФУ згідно Протоколу № 12 від 09.01.2014 року ОСОБА_1 , призначено пенсію "По інвалідності" (загальне захворювання, група 3),загальний стаж 38 років 28 днів.
28 квітня 2014 року Наказом ДФІ в Закарпатській області ОСОБА_1 звільнена у звязку з виявленою невідповідністю займаній посаді за станом здоровя, яке перешкоджає виконувати роботу на даній посаді, п.2 ст.40 КЗпП України та достроковим виходом на пенсію державного службовця відповідно до ст. 21 ЗУ "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні".
08 травня 2014 року Ужгородським МУ ПФУ прийнято Розпорядження 813354:
вид пенсії : за віком
умови призначення : держслужбовці
вид перерахунку : перехід з виду на вид
зарахований стаж : держслужбовці 18 років 5 місяців 28 днів.
11 червня 2019 року ОСОБА_1 звернулася до Ужгородського обєднаного управління ПФУ із заявою про перерахунок пенсії у звязку із працевлаштуванням /звільненням з роботи., до якою додано трудову книжку із останнім записом про звільнення з роботи у червні 2019 року.
Відповідно до індивідуальних відомостей про застраховану особу ОСОБА_1 у Державні фіскальній інспекції (код ЄДРПОУ 22110491) вона працювала включно до квітня 2014 року, а з серпня 2016 року по червень 2019 року - працювала в комунальній установі "Управління спільною власністю територіальних громад" Закарпатської обласної ради ( код ЄДРПОУ 33165909).
02 квітня 2024 року ОСОБА_1 звернулася до ГУ ПФУ в Закарпатській області із заявою про перерахунок пенсії, вид перерахунку - перехід на пенсію за іншим Законом (державного службовця).
До заяви додала довідку про складові зарплати для призначення пенсії державного службовця), копію трудової книжки НОМЕР_1
Згідно Довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця, яка видана ОСОБА_1 , що вона працювала в Державній фінансовій інспекції в Закарпатській області , де її заробітна плата по прирівняній посаді станом на квітень 2024 року становить 30703,20 грн.
Мотиви та норми права застосовані судом.
Закон України "Про державну службу" № 3723-ХІІ від 16.12.1993 року втратив чинність на підставі Закону N 889-VIII ( 889-19 ) від 10.12.2015, крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 розділу XI Закону N 889-VIII .
Закон України "Про державну службу"N 889-VIII набрав чинності 01.05.2016 року, в пунктах 10 і 12 розділу XI зазначено наступне:
- Державні службовці, які:
1) на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби
2) та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) та актами Кабінету Міністрів України,
мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
11. Перелік посад державної служби, які займали особи з числа колишніх державних службовців, що належать до певної категорії посад, передбачених цим Законом, визначається Кабінетом Міністрів України.
12. Для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Відповідно до ст. 37 Закону України "Про державну службу" № 3723-ХІІ від 16.12.1993 року на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" ( 1058-15 ), за
наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" ( 1058-15 ), у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Як встановлено судом та не заперечується сторонами позивачка на день набрання чинності вищевказаним законом не працювала на посаді державної служи, оскільки звільнилася у квітні 2014 року і станом на квітень місяць 2014 року мала стаж державної служби 18 років 05 місяців 24 дні, що стверджується Довідкою Держфініспекцієї в Закарпатській області від 28.04.2014 року., де працювала позивачка перед звільненням. та Наказом № 71-о від 28.04.2014 року про звільнення. Як встановлено судом , після цього позивача не працювала на посадах державної служби
Тобто у позивачки відсутні підстави для призначення їй пенсії державного службовця, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 розділу XI Закону N 889-VIII . на умовах згідно ст. 37 Закону України "Про державну службу" № 3723-ХІІ від 16.12.1993 року .
Посилання позивачки на ч. 9 ст. 37 Закону України "Про державну службу" № 3723-ХІІ від 16.12.1993 року суд оцінює критично, оскільки дана норма стосується осіб з інвалідністю 1 та 2 групи, а позивачка є інвалідом 3 групи.
Суд звертає увагу , що чинним Законом України "Про державну службу" N 889-VIII пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".( ст. 90)
Відповідно до ст. 9, ст. 10 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в солідарній системі призначаються такі пенсійні виплати:1) пенсія за віком;2) пенсія по інвалідності;3) пенсія у зв`язку з втратою годувальника., і особі, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором.
На підставі вищенаведеного суд оцінивши дії та рішення відповідачів дійшов висновку про їх відповідність вимогам ч. 2 ст. 2 КАСУ та про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись статтями 6, 9, 72-76, 242 -246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до ГУ ПФУ в Закарпатській області, ГУ ПФУ у Львівській області про визнання рішення протиправними та зобовязання вчинити дії-відмовити повністю.
Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адмінсуду протягом тридцяти днів.
СуддяЗ.Б.Плеханова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2024 |
Оприлюднено | 14.10.2024 |
Номер документу | 122221690 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні