Рішення
від 09.10.2024 по справі 320/45908/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2024 року м. Київ № 320/45908/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Панова Г. В., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства обмеженою відповідальністю "Фабрика смаку"

до Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України

третя особа: Товариство з обмеженю відповідальністю «ВІТРГРУП»,

про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА СМАКУ» (далі позивач, ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ») з позовом до Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України (далі - відповідач), третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІТРГРУП" (далі ТОВ «ВІТРГРУП») в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА СМАКУ» у публічній закупівлі, що оголошена за ідентифікатором № UA-2024-09-17-012895-a, оформлене протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 03.10.2024 № 931;

- визнати протиправним та скасувати рішення Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІТРГРУП» переможцем публічної закупівлі, що оголошена за ідентифікатором № UA-2024-09-17-012895-a, та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІТРГРУП», оформлене протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 03.10.2024 № 942.

В обґрунтування позовних вимог зазначено про те, що ТОВ Фабрика Смаку є учасником спрощеної закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-09-17-012895-a, оголошеної 17.09.2024 Військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України, щодо товару Консерви м`ясорослинні «Каша гречана з яловичиною» за кодом ДК 021:2015: 15130000-8 М`ясопродукти. Проте відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідач відхилив пропозицію ТОВ Фабрика Смаку та визнав переможцем ТОВ «ВІТРГРУП».

Як зазначає позивач, в протокольному рішенні (протоколі) уповноваженої особи від 03.10.2024 № 931 в якості єдиної невідповідності пропозиції позивача вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі UA-2024-09-17-012895-a вказан: "....що згідно з вимоги пункту 6 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі сканований оригінал в кольоровому вигляді експлуатаційного дозволу та/або рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (будівлі, споруди, комплекси споруд, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби та території, що використовуються у виробництві та/або обігу об`єктів санітарних заходів) - власних або орендованих, що будуть використовуватися чи використані при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів, відповідно вимог Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39 «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб`єктам» на Учасника та виробника (офіційного представника виробника, або імпортера продукції на території України).»

Позивач не погоджується з рішеннями відповідача щодо відхилення пропозиції ТОВ ФАБРИКА СМАКУ та визначення ТОВ «ВІТРГРУП» переможцем закупівлі, на думку позивача, рішення відповідача щодо відхилення тендерної пропозиції позивача жодним чином необґрунтовано, без врахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, у зв`язку з чим рішення відповідача щодо відхилення пропозиції ТОВ ФАБРИКА СМАКУ та визначення ТОВ «ВІТРГРУП» переможцем закупівлі із прийняттям рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ВІТРГРУП» є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 07.10.2024 справа передана на розгляд судді ОСОБА_1 .

Ухвалою суду від 07.10.2024 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі, з урахуванням особливостей розгляду даної категорії справ, передбачених статтею 282 Кодексу адміністративного судочинства України та призначено судове засідання на 08.10.2024.

Також ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.10.2024 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІТРГРУП».

Військовою частиною НОМЕР_1 було подано до суду через систему Електронний суд 07.10.2024 відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

У відзиві наголошено, що тендерна пропозиція позивача позивача не відповідала умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Так, відповідач вказує, що у порушення вимог пункту 6 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі щодо надання сканованого оригіналу в кольоровому вигляді експлуатаційного дозволу та/ або рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (будівлі, споруди, комплекси споруд, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби та території, що використовуються у виробництві та/або обігу об`єктів санітарних заходів) - власних або орендованих, що будуть використовуватися чи використані при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів, відповідно вимог Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39 «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб`єктам» на Учасника та виробника (офіційного представника виробника, або імпортера продукції на території України)», у складі пропозиції учасника ТОВ «Фабрика смаку» відсутній експлуатаційний дозвіл, виданий останньому на потужності постачальника. Встановивши відсутність у тендерній пропозиції позивача належного та достовірного оригіналу в кольоровому вигляді експлуатаційного дозволу, виданого ТОВ «Фабрика смаку» на потужності постачальника, що стосується якісних та технічних характеристик, ухвалено законне та обґрунтоване рішення про відхилення такої пропозиції.

Від третьої особи, надійшли пояснення у справі, в яких ТОВ «ВІТРГРУП» зазначало, що ними запропоновано найбільш економічно вигідну пропозицію з числа учасників, які залишились після відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» та ТОВ «ГАРНА СТРАВА ДНІПРО». У похальній частині пояснень третя особа просила суд розглянути позовну заяву на розсуд суду та розглядати справу без участі представників третьої особи.

У судове засідання, призначене на 08.10.2024 з`явилися повноважні представники позивача та відповідача.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, з підстав викладених в позовній заяві, просив суд їх задовольнити.

Відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог.

В ході судового розгляду суд задовольнив клопотання відповідача про допит в якості свідка ОСОБА_2 - начальника відділення відбору, реєстрації зразків та оформлення результатів випробувань відділу (випрбувальної лабораторії) ветеринарно-санітарної ескпертизи та контролю якості речового майна Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України.

Свідок ОСОБА_2 надаючи пояснення зазначив про обов`язковість експлуатаційного дозволу для перероблених продуктів тваринного походження.

У подальшому від сторін надійшли заяви про здійснення судового розгляду справи в порядку письмового провадження. Протокольною ухвалою суду, суд вирішив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, заслухавши пояснення сторін та свідка, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України (надалі за текстом Замовник, Відповідач) 17.09.2024 оголосила спрощену процедуру закупівлі товару Консерви м`ясорослинні «Каша гречана з яловичиною» за кодом ДК 021:2015:15130000-8 М`ясопродукти.

Відповідно до пунктів 1.1-1.4 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затвердженого протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Замовника від 17.09.2024 № 849 (надалі за тексом Оголошення), найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія: найменування замовника: Військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України; місцезнаходження замовника: АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний код замовника: 25574423; категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.

Згідно з пунктом 2 Оголошення назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Консерви м`ясорослинні «Каша гречана з яловичиною», код ДК 021:2015: 15130000-8 М`ясопродукти.

Оголошення розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (із змінами й доповненнями) (далі Особливості № 1275). Терміни, які використовуються в цьому оголошенні, вживаються у значенні, наведеному в Законі, Законі України Про оборонні закупівлі та інших нормативно-правових актах (пункт 16.1. Оголошення).

Інформація про закупівлю розміщена в електронній системі закупівель «Рrоzorro» за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-17-012895-a.

Унікальний номер оголошення про проведення спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-17-012895-a.

Відповідно до пункту 9 Оголошення кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю): 27.09.2024 до 00:00.

Згідно з Реєстром отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-09-17- 012895-a для участі у спрощеній закупівлі UA-2024-09-17-012895-a подали тендерні пропозиції учасники: ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ», ТОВ «ГАРНА СТРАВА ДНІПРО», ТОВ «ВІТРГРУП», ТОВ «ПраймСелл», ТОВ «ЧЕРКАСЬКИЙ М`ЯСОКОМБІНАТ».

Згідно з пунктом 10 Оголошення, Ціна єдиний критерій оцінки, питома вага критерію 100 %. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною. Оцінка пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною.

За наслідками електронного аукціону учасниками процедури закупівлі подано остаточну пропозицію в розмірі (в порядку за збільшенням ціни): 1) ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» - 4 320 000,00 грн.; 2) ТОВ «ГАРНА СТРАВА ДНІПРО» - 4 365 000,00 грн. 3) ТОВ «ВІТРГРУП» - 4 386 000,00 грн. 4) ТОВ «ПраймСелл» - 4 523 200,00 грн.; 5) ТОВ «ЧЕРКАСЬКИЙ М`ЯСОКОМБІНАТ» - 4 569 000,00 грн.

У зв`язку з цим, розкрито тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ».

Відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи від 03.10.2024 № 931, відхилено пропозицію ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» щодо закупівлі Консерви м`ясорослинні «Каша гречана з яловичиною», код ДК 021:2015 15130000-8 М`ясопродукти, зареєстрованої за ідентифікатором: № UA-2024-09-17- 012895-a, відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»

У зв`язку з відхиленням тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» було розкрито тендерну пропозицію наступного учасника процедури закупівлі ТОВ «ГАРНА СТРАВА ДНІПРО», яким запропоновано найбільш економічно вигідну пропозицію з числа учасників, які залишились після відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ». Відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи від 03.10.2024 № 938, відхилено пропозицію ТОВ «ГАРНА СТРАВА ДНІПРО» щодо закупівлі Консерви м`ясорослинні «Каша гречана з яловичиною», код ДК 021:2015 15130000-8 М`ясопродукти, зареєстрованої за ідентифікатором: № UA-2024-09-17- 012895-a, відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі».

У зв`язку з відхиленням тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ГАРНА СТРАВА ДНІПРО» було розкрито тендерну пропозицію наступного учасника процедури закупівлі ТОВ «ВІТРГРУП», яким запропоновано найбільш економічно вигідну пропозицію з числа учасників, які залишились після відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ГАРНА СТРАВА ДНІПРО».

Відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи від 03.10.2024 № 942, визначено ТОВ «ВІТРГРУП» переможцем закупівлі Консерви м`ясорослинні «Каша гречана з яловичиною», код ДК 021:2015 15130000-8 М`ясопродукти, зареєстрованої за ідентифікатором: № UA-2024-09-17-012895-a, та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ВІТРГРУП».

Не погодившись із рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА СМАКУ» у публічній закупівлі, що оголошена за ідентифікатором № UA-2024-09-17-012895-a, оформлене протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 03.10.2024 № 931, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Статтею 282 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено особливості провадження у справах щодо гарантованого забезпечення потреб оборони. Так, позовна заява щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності державного замовника у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України «Про оборонні закупівлі», крім спорів, пов`язаних з укладенням державного контракту (договору) про закупівлю з переможцем спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель, а також зміною, розірванням і виконанням державних контрактів (договорів) про закупівлю, може бути подана протягом десяти робочих днів з дня, коли особа мала дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк з дня надходження позовної заяви.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходив із такого.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок, засади планування та особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони регулюється Законом України «Про оборонні закупівлі» та Законом України «Про публічні закупівлі».

Частиною першою статті 2 Закону України «Про обороні закупівлі» визначено, що цей Закон застосовується за умови, що:

вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони - 1,5 мільйона гривень, до визначених цим Законом державних замовників, які здійснюють оборонні закупівлі;

закупівля товарів, робіт і послуг оборонного призначення містить відомості, що становлять державну таємницю, а також у разі закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями незалежно від вартості такої закупівлі.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про оборонні закупівлі» оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів: своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання; конкурентність; ефективність використання коштів, результативність; відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці); запобігання корупції, зловживанням та дискримінації; цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.

Стаття 7 Закону України «Про обороні закупівлі» встановлює, що державний замовник здійснює планування оборонних закупівель, на підставі чого:

формує пропозиції до зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями відповідно до державних програм та надсилає їх до головного органу у сфері планування оборонних закупівель у встановлений зазначеним органом строк;

складає та затверджує трирічний та річний плани закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, вносить зміни до них. Ці плани та зміни до них попередньо погоджуються з комітетом Верховної Ради України, до повноважень якого належать питання національної безпеки, оборони та розвідки;

організовує та здійснює закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення;

подає звіти про результати здійснення закупівель, укладання та виконання державних контрактів (договорів) головному органу у сфері планування оборонних закупівель, у визначений ним строк;

укладає договори про закупівлю та державні контракти (договори), у тому числі за імпортом;

забезпечує оплату відповідно до умов державних контрактів (договорів), у тому числі попередню оплату (авансування);

надає виконавцям державних контрактів (договорів) технічну специфікацію;

організовує випробування (державні, міжвідомчі, визначальні відомчі та інші випробування державного замовника, а у разі необхідності - сертифікацію) зразків озброєння, військової та спеціальної техніки, приймає їх на озброєння (використання), постачання, допускає до експлуатації;

бере участь у випробуваннях макетних, дослідних та серійних зразків (комплексів, систем) озброєння, військової та спеціальної техніки, матеріалів і комплектуючих виробів;

здійснює оцінювання наданої учасником відбору інформації щодо вартості життєвого циклу товарів оборонного призначення;

проводить оцінювання відповідності та визначає способи гарантування відповідності товарів, робіт і послуг оборонного призначення встановленим вимогам державного замовника;

проводить ідентифікацію та аналіз ризиків щодо товарів, робіт і послуг оборонного призначення та учасників відбору, а також безпосередньо або через закупівельну організацію подає запити на здійснення державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення у визначеному ним порядку;

здійснює контроль якості товарів, робіт і послуг у разі встановлення їх відповідності вимогам законодавства та умовам державних контрактів (договорів) - забезпечує їх приймання;

затверджує технічну документацію на виробництво товарів оборонного призначення, замовником яких він є;

здійснює облік результатів науково-технічної діяльності, отриманих під час здійснення оборонних закупівель за рахунок або із залученням коштів державного бюджету;

здійснює ідентифікацію предметів закупівлі та готує вихідні дані для їх кодифікації;

звітує перед спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики про укладення державних контрактів (договорів), результати їх виконання, використання бюджетних коштів;

здійснює перегляд ціни державного контракту (договору) за обґрунтованими пропозиціями виконавців у разі істотних змін фінансово-економічних та технічних умов виконання такого контракту (договору);

має право уповноважувати та в установленому законодавством порядку надавати відповідні довіреності суб`єкту господарювання, який належить до сфери його управління і якому надане право здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за імпортом, укладати державні контракти (договори) за імпортом виключно для забезпечення власних потреб;

веде реєстр конструкторської документації на озброєння, військову та спеціальну техніку, державним замовником яких він є;

здійснює міжнародне співробітництво у сфері оборонних закупівель;

взаємодіє з органами державної влади та громадськими організаціями щодо запобігання проявам корупції у сфері оборонних закупівель;

здійснює контроль витрат виконавця державного контракту (договору) у разі закупівлі у єдиного виконавця.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі - Особливості).

Пунктами 1-8 Особливостей визначено, що ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

Державні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.

Подання та оприлюднення інформації, передбаченої частинами другою та третьою статті 15 Закону України «Про оборонні закупівлі», здійснюється протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Для планування закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг.

Відповідальною за організацію та проведення оборонних закупівель може бути уповноважена особа/інша особа державного замовника та/або колегіальний орган, що утворюється державним замовником та складається не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника. Порядок організації діяльності такого колегіального органу визначається державним замовником.

Державні замовники здійснюють закупівлі товарів (крім товарів, визначених у додатку 1), робіт і послуг без застосування видів (процедур) закупівель, визначених Законами України "Про оборонні закупівлі" та "Про публічні закупівлі".

Державні контракти (договори), крім тих, що укладаються із застосуванням рамкової угоди для потреб оборони, передбаченої цими особливостями, укладаються державними замовниками з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2022р. №335 «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану» (Офіційний вісник України, 2022р., № 26, ст. 1419).

Під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) державний замовник готує оголошення про закупівлю, в якому зазначається інформація згідно з додатком 2, та надсилає його для оприлюднення відповідно до пункту 1 частини третьої статті 30 Закону № 808-ІХ.

Придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель.

Під час здійснення закупівель державні замовники визначають предмет закупівлі відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.

Отже, на період дії правового режиму воєнного стану застосовуються приписи статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, відповідно до яких придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель.

Тому враховуючи приписи статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу четвертого пункту 8 Особливостей, процедура закупівлі, проводиться відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII (далі - Закон № 922-VIII), яка врегульовує процедуру проведення спрощеної закупівлі.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, закупівля здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно зі статтею 3 ЗУ «Про оборонні закупівлі» оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів:

- своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;

- послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання;

- конкурентність;

- ефективність використання коштів, результативність;

- відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці);

- запобігання корупції, зловживанням та дискримінації;

- цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.

Статтею 12 Закону № 922-VIII передбачено, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.

Статтею 14 Закону № 922-VIII визначено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:

- оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;

- уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;

- подання пропозицій учасниками;

- проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;

- розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;

- визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;

- розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються:

- найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

- назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

- інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;

- кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;

- строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

- умови оплати;

- очікувана вартість предмета закупівлі;

- період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);

- кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);

- перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;

- розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.

Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.

У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.

Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.

У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.

Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.

У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.

Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.

Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.

Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.

Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

- пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

- учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

- учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

- якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.

Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.

Договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.

Звіт про результати проведення закупівлі оприлюднюється у порядку, передбаченому статтями 10 і 19 цього Закону.

Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі:

1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;

2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель;

3) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг (частина 17 статті 14 Закону №922-VIII).

Спрощена закупівля автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі:

1) відхилення всіх пропозицій згідно з частиною 13 цієї статті;

2) відсутності пропозицій учасників для участі в ній.

Спрощена закупівля може бути відмінена частково (за лотом) (частина 18 статті 14 Закону № 922-VIII).

З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду (частини 19, 20 статті 14 Закону № 922-VIII).

Отже, на період дії правового режиму воєнного стану застосовуються приписи статей Закону України «Про публічні закупівлі» із урахуванням положень Особливостей.

У рамках спірних правовідносин предметом оскарження є рішення про відхилення тендерної пропозиції позивача - ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» на підставі пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме у зв`язку з тим, що пропозиція учасника не відповідала умовам, визначеним в Оголошенні.

Так, відповідно до пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.

Також, відповідно до абзацу 1 частини другої 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.

Пунктом 46 Особливостей встановлено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.

Відтак, з аналізу вказаних норм вбачається, що відхилення тендерної пропозиції учасника має бути аргументованим, зокрема із зазначенням, у чому саме полягає невідповідність учасника.

Щодо тверджень відповідача про те, що пропозиція ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» не відповідає п. 15 додатку 1 Оголошення слід зазначити про таке.

Згідно з пунктом 15 Додатку 1 до Оголошення учасник закупівлі у складі тендерної пропозиції має надати сканований оригінал в кольоровому вигляді довідки в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), в якій зазначається інформація про складські та інші приміщення, та обладнання, які учасник використовує для ведення господарської діяльності із зазначенням площ(и) та правової підстави володіння/користування або пояснення про їх відсутність.

Тобто, Замовник визначив обов`язок позивача надати інформацію про складські та інші приміщення, та обладнання, які учасник використовує для ведення господарської діяльності, а не лише які учасник буде використовувати під час виконання предмета закупівлі.

Як встановлено судом, позивач у складі пропозиції надав Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в якій на виконання вимог пункту 15 Додатку 1 до Оголошення зазначив інформацію про всі складські та інші приміщення, та все обладнання, які позивач використовує для ведення господарської діяльності. При цьому, в ході слухання справи відповідач не заперечував щодо наявності вказаної довідки у тендерній документації. Текст цієї довідки також був доданий позивачем до позовної заяви.

Щодо тверджень відповідача про те, що пропозиція ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» не відповідає п. 16 додатку 1 Оголошення, а саме: "...учасник має власні камери швидкісного охолол./заморож., які потребують отримання експлуатаціного дозволу", а також пункту 6 додатку 2 Оголошення відносно відсутності у позивача експлуатаційного дозволу, судом встановлено таке.

Відповідно до пункту 16 Додатку 1 до Оголошення учасник закупівлі у складі тендерної пропозиції має надати сканований оригінал(и) в кольоровому вигляді документа(ів), підтверджуючих наявність складського(их) приміщення(ь), пристосованого(их) для зберігання товару, що закуповується, та іншого(их) приміщення(ь) із зазначенням площ(и) цього(их) приміщення(ь) та адреси його/їх розташування, та обладнання, (оригінал документа(ів) на право власності або договору(ів) оренди, або іншого(их) документа(ів), що підтверджують право на використання приміщення(ь), обладнання зі всіма додатками, дійсних на дату розкриття пропозицій.

Згідно з вимогами пункту 6 Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі: "Для документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимога до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен завантажити в електрону систему закупівель в складі пропозиції сканований оригінал в кольоровому вигляді експлуатаційного дозволу та/або рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (будівлі, споруди, комплекси споруд, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби та території, що використовуються у виробництві та/або обігу об`єктів санітарних заходів) - власних або орендованих, що будуть використовуватися чи використані при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів, відповідно вимог Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39 «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб`єктам» на Учасника та виробника (офіційного представника виробника, або імпортера продукції на території України).»

Як стверджує відповідач у відзиві на позов:"...З тендерної пропозиції позивача вбачається, що останній надав наявність в останнього морозильного обладнання та складу, однак документів, які свідчили про наявність обладнання та приміщень на які отримано екплуатаційний дозвіл, та які забезпечать зберігання товару при температурі від 0 до 20 градусів позивчем не надано".

Тобто, на думку відповідача у позивача має бути експлуатаційний дозвіл на вказане обладнання.

Досліджуючи такі доводи відповідача на відповідність їх вимогам чинного законодавства та вимогам Оголошення, суд вказує на таке.

По-перше, слід зазначити, що саме замовник формує зміст і формулювання вимог до тендерної документації. І саме замовник має враховувати відповідність сформульованих положень вимог Оголошення положенням чинного законодавства та профільним нормативно-правовим актам з урахуванням предмету закупівлі, а учасники закупівлі, мають виконати вимоги Оголошення, адже у такий спосіб дотримується принцип правової визначеності.

Аналізуючи пункт 6 Додатку 2 Оголошення суд акцентує увагу, що вказаний пункт Оголошення сформульовано замовником таким чином, що обумовлює надання учаснику закупівлі альтернативного варіанту при формуванні документів у тендерній документації, а саме: «сканований оригінал в кольоровому вигляді експлуатаційного дозволу та/або рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей». Отже, учасник згідно зі змісту цього пункту може надати замовнику експлуатаційний дозвіл та/або рішення компетентного органу.

Як встановлено судом, вбачається із матеріалів справи, і дана обставина не заперечувалась сторонами, позивач у складі тендерної пропозиції надав рішення про державну реєстрацію потужності № 989 від 13.07.2023 на склад, загальною площею 835 кв.м, розташований за адресою: АДРЕСА_2 (21-А).

Отже, судом не встановлено невідповідність документа, який був наданий позивачем - рішення про державну реєстрацію потужності № 989 від 13.07.2023 вимогам пункту 6 Додатку 2 Оголошення, а надання позивачем у складі пропозиції рішення уповноваженого органу про держану реєстрацію потужності (складу) є достатнім та належним доказом виконання ним вимог пункту 6 Додатку 2 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі у тій редакції в якій він викладений Військовою частиною НОМЕР_1 в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.

По-друге, щодо посилання відповідача на положення та вимоги Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» відносно того, що позивач не дивлячись на формулювання пункті 6 Додатку 2 Оголошення зобов`язаний був надати саме експлуатаційний дозвіл, який є обов`язковим, суд дійшов такого висновку.

Такі твердження відповідача протирічать змісту Оголошення, адже у разі якщо такий документ був обов`язковим згідно вимог чинного законодавства відповідач як замовник мав викласти цей пункт в імперативній формі зазначивши таку умову як єдину за відсутності будь-яких альтернатив.

Крім того, слід звернути увагу, що предметом закупівлі є консерви м`ясорослинні «Каша гречана з яловичиною».

У Декларації виробника № 1931/24-3, що наявна у складі пропозиції позивача та на яку посилається замовник в оспорюваному рішенні, зазначено, що температура зберігання продукції від 0° до 20° C.

Інгредієнтами продукції, що виступає предметом закупівлі, а саме консервів м`ясорослинних «Каша гречана з яловичиною», є виключно продукти рослинного походження та перероблені продукти тваринного походження.

Згідно з частиною 1 статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку, що провадять діяльність, пов`язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальним органом компетентного органу на кожну окрему потужність до початку її експлуатації.

Водночас пунктом 4 частини другої статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» визначено, що обов`язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють: виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження.

Згідно з вимогапи пункту 64-2 частини першої статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» перероблений харчовий продукт - харчовий продукт, отриманий у результаті переробки непереробленого харчового продукту. Перероблений харчовий продукт може містити інгредієнти, необхідні для його виготовлення або надання йому особливих характеристик.

Відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Вимоги щодо ввезення (пересилання) на митну територію України харчових продуктів тваринного походження, кормів, сіна, соломи, а також побічних продуктів тваринного походження та продуктів їх оброблення, переробки" від 16.11.2018 № 553 до перероблених продуктів тваринного походження віднесено м`ясні продукти, молочні продукти, яєчні продукти, перероблені рибні продукти, топлені жзири, шкварки, желатин, колаген, оброблені шлунки, міхури та кишки.

Таким чином, згідно з пунктом 4 частини другої статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» з урахуванням предмету закупівлі на позивача не поширюються вимоги щодо отримання екплуатаційного дозволу на виробничі потужності.

У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для задоволення позову в частині визнати протиправним та скасування рішення Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА СМАКУ`від 03.10.2024 № 931.

Відповідно до пункту 23 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України похідна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Отже, підлягає визнанню протиправним та скасуванню також й рішення Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІТРГРУП» переможцем публічної закупівлі, що оголошена за ідентифікатором № UA-2024-09- 17-012895-a від 03.10.2024 № 942 як похідне від рішення (протоколу) уповноваженої особи Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 03.10.2024 № 931 та яке в контексті визнання протиправним і скасування рішення № 931 порушує принцип правової визначеності та забезпечення судом належного способу захисту порушеного права.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності вчинення ним прийнятого рішення.

Відтак, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» підлягають задоволенню повністю.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Під час звернення з даним позовом до суду позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 6056 грн, що підтверджується платіжною інструкцією, наявною в матеріалах справи. Відтак, вказана сума підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255, 282 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_3 ; ідентифікаційний код юридичної особи: НОМЕР_2 ) про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА СМАКУ» у публічній закупівлі, що оголошена за ідентифікатором № UA-2024-09-17-012895-a, оформлене протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 03.10.2024 № 931.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_3 ; ідентифікаційний код юридичної особи: НОМЕР_2 ) про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІТРГРУП» переможцем публічної закупівлі, що оголошена за ідентифікатором № UA-2024-09-17-012895-a, та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІТРГРУП», оформлене протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 03.10.2024 № 942.

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАБРИКА СМАКУ" (ЄДРПОУ 39785646; місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Середньофонтанська, буд. 19-Б, оф. 263) судовий збір у сумі 6 056 (шість тисят п`ятдесят шість) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардіїї України (ЄДРПОУ НОМЕР_2 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини четвертої статті 282 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених цією статтею, можуть бути подані до Шостого апеляційного адміністративного суду у дводенний строк з дня їх проголошення. У разі розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом двох днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Панова Г. В.

Повний текст рішення суду складено та підписано 09.10.2024.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2024
Оприлюднено14.10.2024
Номер документу122222058
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони

Судовий реєстр по справі —320/45908/24

Постанова від 14.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 09.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні