ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 жовтня 2024 року справа №200/2878/24
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Сіваченка І.В., суддів: Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 липня 2024 року (повне судове рішення складено 22 липня 2024 року) у справі № 200/2878/24 (суддя в І інстанції Арестова Л.В. ) за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Комунальник» про стягнення заборгованості,
УСТАНОВИВ:
10.05.2024 Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі - Управління) звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Комунальник» (далі - ТОВ «Комунальник») про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України від 05.11.1991 № 1788-XII «Про пенсійне забезпечення» (далі - Закон № 1788-XII) до набрання чинності Законом України від 03.10.2017 № 2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону України 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон № 1058-IV) за Списком №2 за період лютий 2022 року - березень 2024 року в сумі - 99421 (дев`яносто дев`ять тисяч чотириста двадцять одна) грн. 29 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач має заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період лютий 2022 року - березень 2024 року в сумі 99 421 (дев`яносто дев`ять тисяч чотириста двадцять одна) грн. 29 коп., яку добровільно сплачено не було, а отже вказана сума боргу підлягає стягненню в судовому порядку.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 22 липня 2024 року позов задоволено частково.
Стягнуто з ТОВ «Комунальник» на користь Управління заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону № 1788-XII до набрання чинності Законом № 2148-VІІІ та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону № 1058-IV (за Списком №2) за лютий 2022 року, за травень 2022 року, за період з січня 2023 року по березень 2024 року в сумі - 68 528 (шістдесят вісім тисяч п`ятсот двадцять вісім) грн. 69 коп.
У іншій частині позовних вимог - відмовлено.
Не погодившись з таким судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення місцевого суду в частині відмовлених позовних вимог, прийняти нове, яким задовольнити вимоги в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що обов`язок визначення сум відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій покладено на органи Пенсійного фонду, обов`язок з відшкодування повністю витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV, в частині пенсій призначених у порядку статті 13 Закону № 1788-ХІІ та призначених відповідно до частини 2 статті 114 Закону № 1058-IV, покладений на підприємства, які зобов`язані щомісячно до 25-го числа здійснювати покриття фактичних витрат на виплату і доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах.
Апелянт наголошує, що обов`язок з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту 2 "Прикінцевих положень" Закону № 1058-IV, у порядку статті 13 Закону № 1788-ХІІ та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону № 1058-IV, покладений на підприємства.
Зазначає, що щомісячне формування та направлення розрахунків сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій підприємства діючим законодавством України не передбачено.
Зважаючи на зазначене вище, Головним управлінням розрахунки сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за списком № 2 на 2022 - 2023 роки були направлені ТОВ «Комунальник» відповідно до вимог чинного законодавства України, загальна сума боргу за 2022 рік становить 30 892,60 грн, в тому числі за березень 2022 року - 3150,60 грн, за квітень 2022 року - 3489,46 грн, за період з червня 2022 року по грудень 2022 року у розмірі 24 252,54 грн (детальний розрахунок додається).
Апеляційний розгляд здійснено в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.
Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, залишити без задоволення, з таких підстав.
ТОВ «Комунальник» (код ЄДРОПУ 20332632), є юридичною особою, яка зареєстрована у встановленому законодавством порядку, за адресою: вул. Бурденко, буд. 22, м. Костянтинівка, Краматорський район, Донецька область, 85102.
Відповідач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Донецькій області, та зареєстрований платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Судами встановлено, що працівники ТОВ «Комунальник» у період з лютого 2022 року по березень 2024 року перебували на обліку в органах Пенсійного фонду України та отримували пенсію за віком, призначену на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону № 1788-XII до набрання чинності Законом № 2148-VІІІ та призначену відповідно до частини другої статті 114 Закону № 1058-IV (за Списком №2), що не заперечується відповідачем.
Позивачем за період з лютого 2022 року по березень 2024 року були здійсненні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону № 1788-XII до набрання чинності Законом № 2148-VІІІ та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону № 1058-IV (за Списком №2), працівникам ТОВ «Комунальник» у загальному розмірі 99 421,29 грн, що сторонами не оскаржується.
Головним управлінням Пенсійного Фонду України в Донецькій області супровідними листами від 16.02.2022 вих.№0500-1907-8/29344 (лютий 2022 року), від 18.05.2022 вих.№0500-1907-8/37410 (травень 2022 року), від 19.01.2023 вих.№0500-0607-8/6562 (січень 2023 року), від 15.06.2023 вих.№0500-0607-8/51149 (січень-червень 2023 року), від 13.07.2023 вих.№0500-0607-8/60516 (липень 2023 року), від 11.08.2023 вих.№0500-0607-8/68730 (серпень 2023 року), від 12.09.2023 вих.№0500-0607-8/77408 (вересень 2023 року), від 16.10.2023 вих.№0500-0607-8/87855 (жовтень 2023 року), від 14.11.2023 вих.№0500-0607-8/96876 (листопад 2023 року), від 13.12.2023 вих.№0500-0607-8/108473 (грудень 2023 року), від 22.01.2024 вих.№0500-0607-8/6431 (січень 2024 року), від 15.02.2024 вих.№0500-0607-8/14973 (лютий 2024 року та акт звірення фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за 2023 рік), від 13.03.2024 вих.№0500-0607-8/24473 (березень 2024 року), направлялись на електронну пошту, що підтверджується скрінами з програми «Документообіг ПФУ», та на поштову адресу відповідача, для відшкодування, розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, що підлягають відшкодуванню, призначених особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону №1788-XII до набрання чинності Законом № 2148-VІІІ та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону № 1058-IV (за Списком №2), за лютий 2022 року, за травень 2022 року, за період з січня 2023 року по березень 2024 року, по працівникам підприємства, що відповідачем не заперечується.
Суд першої інстанції констатував, що в матеріалах справи відсутня копія розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, що підлягають відшкодуванню, призначених особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону № 1788-XII до набрання чинності Законом № 2148-VІІІ та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону №1058-IV (за Списком №2) за березень 2022 року, по працівникам Товариства з обмеженою відповідальністю «Комунальник», та докази направлення таких розрахунків за березень 2022 року, за квітень 2022 року, за період з червня 2022 року по грудень 2022 року Товариству з обмеженою відповідальністю «Комунальник».
В результаті вищевказаних обставин виникла заборгованість за період за період з лютого 2022 року по березень 2024 року у розмірі 99 421,29 грн.
У матеріалах справи відсутні докази добровільного погашення відповідачем визначений позивачем суми заборгованості у розмірі 99 421,29 грн.
Заявлена сума заборгованості обґрунтовується наявними у матеріалах справи доказами, а саме: розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за лютий 2022 року, за травень 2022 року, за період з січня 2023 року по березень 2024 року; підтвердженням направлення розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за лютий 2022 року, за травень 2022 року, за період з січня 2023 року по березень 2024 року; карткою особового рахунку по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
Слід врахувати, що відповідачем не надано доказів оскарження розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за спірний період.
Варто зазначити, що предметом спору в цій справі є стягнення сум коштів, зазначених у розрахунках позивача, а не законність цих розрахунків чи правомірність дій позивача при донарахуванні відповідачу сум по відшкодуванню пільгових пенсій (постанова Верховного Суду від 14 березня 2018 році у справі №808/1648/17).
При ухваленні рішення апеляційний суд виходив з наступних мотивів та керувався такими положеннями законодавства.
Спершу слід зазначити, що рішення місцевого суду оскаржено лише позивачем. Відповідно до частини першої статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Таким чином, оскільки судове рішення відповідачем не оскаржене, апеляційному перегляду підлягає рішення місцевого суду лише в частині, в якій відмовлено у задоволенні позовних вимог. В іншій частині судове рішення апеляційному перегляду не підлягає і має бути залишено без змін.
Спірні правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Закону № 1058-IV, Законом № 1788-ХІІ, Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1.
Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до підпункту 1 пункту 4 Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 22 грудня 2014 року №28-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 січня 2015 року за №41/26486 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України 21 грудня 2022 року №28-2), встановлено, що Головне управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, забезпечує додержання підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності та громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, вимог актів законодавства про пенсійне забезпечення.
Згідно з підпунктом 10 пункту 4 зазначеного Положення, Головне управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, застосовує фінансові санкції, передбачені законом та умовами договорів з установами та організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством, та накладає адміністративні штрафи.
Відповідно до пункту 2 розділу XV «Прикінцеві положення» Закону № 1058-IV, у редакції чинній до внесення змін Законом № 2040-IX від 15 лютого 2022 року, передбачено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону.
Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та частин другої і третьої статті 114 цього Закону до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку:
підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та частини другої статті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону за раніше діючим порядком;
за рахунок коштів Державного бюджету України пенсії, призначені особам відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (стосовно осіб, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, статті 14 Закону України «Про пенсійне забезпечення», пунктів 2-8 частини другої статті 114 цього Закону (стосовно осіб, які працювали у сільськогосподарських товаровиробників, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та частини третьої статті 114 цього Закону.
У разі недостатності зазначених коштів фінансування суми, якої не вистачає для повного покриття витрат на виплату та доставку таких пенсій, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Отже, обов`язок відшкодування підприємством фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій встановлений чинним законодавством України.
Відшкодування підприємствами витрат Пенсійного Фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, здійснюється відповідно до Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за №64/8663 (далі - Інструкція №21-1).
Пунктом 6.1 Інструкції №21-1 визначено, що для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), відшкодуванню підлягають фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до набрання чинності Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»:
особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за Списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України;
особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Відповідно до пункту 6.2 Інструкції №21-1 витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи. При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.
За приписами пункту 6.4 вказаної Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Розрахунки формуються програмними засобами Інтегрованої комплексної інформаційної системи (ІКІС) Пенсійного фонду України до 01 січня поточного року та протягом місяця з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії (підсистема «Призначення та виплата пенсій на базі електронної пенсійної справи» (ППВП ЕПС)) за даними відомостей, сформованих згідно з додатком 8. Уповноважені особи підписують розрахунки та передають їх підрозділам, відповідальним за направлення їх платникам (пункт 6.5 Інструкції № 21-1).
Разом із цим, як встановлено судами вище, в матеріалах справи відсутня копія розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, що підлягають відшкодуванню, призначених особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону № 1788-XII «Про пенсійне забезпечення» до набрання чинності Законом № 2148-VІІІ та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону № 1058-IV (за Списком №2) за березень 2022 року, по працівникам ТОВ «Комунальник», та докази направлення таких розрахунків за березень 2022 року, за квітень 2022 року, за період з червня 2022 року по грудень 2022 року ТОВ «Комунальник».
Водночас, в клопотанні від 18.07.2024 щодо надання витребуваних судом доказів відповідач зазначав, зокрема, що після запровадження воєнного стану в Україні, з 24.02.2022, ТОВ «Комунальник» припинило діяльність, розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, за період з березня 2022 по грудень 2022 року, направлялися на електрону пошту головного бухгалтера ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), тому надати докази направлення та отримання розрахунків на офіційну пошту підприємства немає можливості. Нарахування за березень 2022 року було здійснено згідно з розрахунком за лютий 2022 року (з урахуванням закінчення терміну відшкодування по пенсіонерці ОСОБА_3 ).
Задовольняючи частково позов, суд першої інстанції не прийняв до уваги зазначені відповідачем доводи, як докази належним чином сформованого розрахунку за березень 2022 року та направлення відповідних розрахунків відповідачу за період з березня по грудень 2022 року.
Тобто, на вимогу суду відповідачем не надано суду копію розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, що підлягають відшкодуванню, призначених особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону № 1788-XII до набрання чинності Законом № 2148-VІІІ та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону №1058-IV (за Списком №2) за березень 2022 року, по працівникам ТОВ «Комунальник», а також, належних та допустимих доказів, які підтверджують, направлення позивачем таких розрахунків за березень 2022 року, за квітень 2022 року, за період з червня 2022 року по грудень 2022 року ТОВ «Комунальник».
Приписами пункту 6.7 Інструкції № 21-1 передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства у розрахунку, який направляється підприємству в місячний строк з дня прийняття рішення про зміну розміру пенсії або про припинення виплати пенсії.
Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Колегія суддів звертає увагу, що за березень 2022 року змінилася сума відшкодування, що обумовлювало складення нового розрахунку, проте, пенсійний орган не дотримався приписів пункту 6.7 Інструкції № 21-1.
Також слід зазначити, що будь-яких доказів направлення ТОВ «Комунальник», в тому числі на електрону пошту головного бухгалтера ОСОБА_2 , розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, за період з березня 2022 по грудень 2022 року, не надано.
Згідно з частиною другою статті 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Згідно з частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно із статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене, місцевий суд дійшов правильного висновку, що позовні вимоги в частині стягнення з ТОВ «Комунальник» на користь Головного управління Пенсійного фонду в Донецькій області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону №1788-XII до набрання чинності Законом №2148-VІІІ та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону № 1058-IV (за Списком №2) за березень 2022 року, за квітень 2022 року, за період з червня 2022 року по грудень 2022 року у розмірі 30 892,60 грн. є безпідставними та необґрунтованими, тому не підлягають задоволенню.
Отже, відповідач має заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій виключно у розмірі 68 528,69 грн. (99 421,29 грн - 30 892,60 грн), яка підлягає стягненню в примусовому порядку за лютий 2022 року, за травень 2022 року, за період з січня 2023 року по березень 2024 року.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтувалося на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, місцевий суд дійшов правильного висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків місцевого суду.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статями 291, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 липня 2024 року у справі № 200/2878/24 - залишити без змін.
Повне судове рішення - 10 жовтня 2024 року.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Колегія суддів І. В. Сіваченко
А. А. Блохін
Т. Г. Гаврищук
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2024 |
Оприлюднено | 14.10.2024 |
Номер документу | 122224613 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні