Ухвала
від 08.10.2024 по справі 908/3683/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 15/278/23

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

08.10.2024 Справа № 908/3683/23

м. Запоріжжя Запорізької області

Суддя Господарського суду Запорізької області Ярешко О.В.,

При секретарі судового засідання Красніковій С.І.

За участі представників учасників справи:

Від заявника (позивача): не з`явився

Від відповідача-1: не з`явився

Від відповідача-2: не з`явився

Від заінтересованої особи-1: не з`явився

Від заінтересованої особи-2: не з`явився

Розглянувши в судовому засіданні матеріали заяви вих. № б/н від 01.10.2024 Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний про зміну способу і порядку виконання рішення в справі № 908/3683/23

за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний, 69121, м. Запоріжжя, вул. Ладозька, 17

до відповідачів:

1. Запорізької міської ради, 69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 206

2. Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги № 9, 69065, м. Запоріжжя, вул. Дудикіна, буд. 6

про стягнення коштів

заінтересована особа-1: Виконавчий комітет Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 206)

заінтересована особа-2: Управління державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 168)

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 16.05.2024 у справі № 908/3683/23 (суддя Горохов І.С.), яке залишено без змін постановою Центрального апеляційного господарського суду від 18.09.2024, позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний задоволено частково. Присуджено до стягнення з Запорізької міської ради на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний заборгованість за управління та утримання спільного майна будинку і його прибудинкової території в розмірі 208992,00 грн. Присуджено до стягнення з Запорізької міської ради на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний судовий збір у розмірі 3134,88 грн. У задоволенні позову в частині стягнення з Запорізької міської ради інфляційних втрат та 3% річних відмовлено. Відмовлено в позові щодо Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги № 9.

Додатковим рішенням від 27.05.2024 (суддя Горохов І.С.) стягнуто з Запорізької міської ради на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 18611,84 грн.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 18.09.2024 у справі № 908/3683/23 стягнуто з Запорізької міської ради на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний 3000,00 грн. витрат на професійну правничу допомогу в суді апеляційної інстанції.

01.10.2024 через систему Електронний суд від Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний надійшла заява (вих. № б/н від 01.10.2024) про зміну способу і порядку виконання рішення, додаткового рішення та постанови апеляційної інстанції по справі № 908/3683/23, відповідно до якої заявник просить суд змінити спосіб і порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 16.05.2024 по справі № 908/3683/23, зазначивши:

Стягнути з Запорізької міської ради (проспект Соборний 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 04053915) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний (вул. Ладозька 17, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69121, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 43604643) заборгованість за управління та утримання спільного майна будинку і його прибудинкової території в розмірі 208 992,00 грн. (двісті вісім тисяч дев`ятсот дев`яносто дві гривні 00 коп.) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 02140892);

Стягнути з Запорізької міської ради (проспект Соборний 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 04053915) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний (вул. Ладозька 17, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69121, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 43604643) судовий збір у розмірі 3134,88 грн (три тисячі сто тридцять чотири гривні 88 коп.) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 02140892).

Змінити спосіб і порядок виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 27.05.2024 по справі № 908/3683/23, зазначивши:

Стягнути з Запорізької міської ради (пр. Соборний, 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 04053915) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний (вул. Ладозька, 17, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69121, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 43604643) витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 18 611,84 грн (вісімнадцять тисяч шістсот одинадцять гривень 84 коп.) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 02140892).

Змінити спосіб і порядок виконання постанови Центрального апеляційного господарського суду від 18.09.2024 по справі № 908/3683/23, зазначивши:

Стягнути з Запорізької міської ради на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний 3 000,00 грн. (три тисячі гривень) витрат на професійну правничу допомогу в суді апеляційної інстанції шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 02140892).

Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01.10.2024, враховуючи перебування судді Горохова І.С. у відпустці, заяву передано на розгляд судді Ярешко О.В.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 02.10.2024 у справі № 908/3683/23 вказана заява прийнята до розгляду суддею Ярешко О.В., судове засідання з розгляду заяви призначено на 08.10.2024, про що ухвалою суду повідомлено учасників справи та заінтересованих осіб-1, 2.

02.10.2024 ухвала від 02.10.2024 доставлена до зареєстрованих електронних кабінетів у системі «Електронний суд» позивача, відповідачів-1,2 та заінтересованих осіб-1,2, що підтверджується довідками про доставку електронних листів.

У судове засідання 08.10.2024 представники сторін та заінтересованих осіб не з`явилися, причини неявки суду не повідомили

Відповідно до ч. 3 ст. 222 ГПК України, фіксування судового засідання здійснювалося за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Згідно ч. 2 ст. 331 ГПК України, заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.

Враховуючи встановлений законодавством десятиденний строк розгляду заяви про зміну способу або порядку виконання судового рішення, суд визнав можливим розглянути заяву за відсутності представників.

Заява мотивована тим, що заборгованість за судовими рішеннями в цій справі підлягає стягненню на користь позивача з відповідного місцевого бюджету. Згідно ст. 22 Бюджетного кодексу України, головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів можуть бути виключно виконавчі органи місцевих рад. На обслуговуванні в Управлінні державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області знаходиться Виконавчий комітет Запорізької міської ради, який є виконавчим органом Запорізької міської ради.

Розглянувши матеріали заяви, всебічно й повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується заява, дослідивши подані докази, суд дійшов висновку про її задоволення, виходячи з такого.

Згідно ч.ч. 1 , 3 ст. 331 ГПК України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Відповідно ч. 3 ст. 33 Закону України «Про виконавче провадження», за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.

Поняття "спосіб" і "порядок" виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке реалізується у виконавчому провадженні. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем. Спосіб виконання судового рішення - це спосіб реалізації та здійснення способу захисту, встановленого статтею 16 Цивільного кодексу України. Отже, під зміною способу виконання рішення суду слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у раніше встановлений спосіб. Зокрема, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми виконання (грошової чи майнової), тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості.

Зміна способу та порядку виконання рішення є однією з процесуальних гарантій захисту та відновлення захищених судом прав та інтересів фізичних і юридичних осіб. Зі змісту та призначення інституту зміни способу виконання рішення, ухвали, постанови, вбачається, що він є ефективним процесуальним засобом на гарантування виконання рішення (пункт 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2015 № 11-рп/2012).

Суд зазначає, що зміна способу виконання рішення, здійснена судом в порядку, визначеному статтею 331 ГПК України, не є прийняттям нового рішення, яке підлягає окремому виконанню, але означає прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у спосіб, встановлений у рішенні, та припинення здійснення тих заходів, які були визначені рішенням та здійснення їх у спосіб, встановлений ухвалою, винесеною відповідно до норм процесуального права. Отже, така ухвала є допоміжним процесуальним актом реагування суду на перешкоди, які унеможливлюють або ускладнюють виконання судового рішення та спрямована на забезпечення повного виконання рішення суду і відповідного судового наказу.

За приписами ст. 129 Конституції України та ч. 1 ст. 326 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.

Згідно ч. 2 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (п. 2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 № 18-рп/2012).

Невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (п. 3 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 25.04.2012 року № 11-рп/2012).

Право на виконання судового рішення є складовою права на судовий захист, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав особи і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду. Право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень складовою права на справедливий судовий захист.

Відповідно частини 1 статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», суди застосовують при розгляді справ Конвенці та практику Суду як джерело права.

У рішенні Європейського суду з прав людини від 20 липня 2004 року по справі «Шмалько проти України» (заява № 60750/00) зазначено, що для цілей ст. 6 Конвенції про захист прав особи і основоположних свобод виконання рішення, ухваленого будь - яким судом, має розцінюватися як невід`ємна частина судового розгляду. У рішенні від 17 травня 2005 року по справі «Чіжов проти України» (заява №6962/02) Європейський суд з прав людини зазначив, що позитивним обов`язком держави є організація системи виконання рішень таким чином, щоб переконатися, що неналежне зволікання відсутнє та що система ефективна і законодавчо, і практично, а нездатність державних органів ужити необхідних заходів для виконання рішення позбавляє гарантії параграф 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.

Держава зобов`язана організувати систему виконання судових рішень, яка буде ефективною як за законодавством, так і на практиці (рішення від 7 червня 2005 року у справі Фуклев проти України, заява № 71186/01, п. 84).

Саме на державу покладається обов`язок вжиття у межах її компетенції усіх необхідних кроків для того, щоб виконати остаточне рішення суду та, діючи таким чином, забезпечити ефективне залучення усього її апарату. Не зробивши цього, вона не виконає вимоги, що містяться у п. 1 ст. 6 Конвенції.

Відповідно до пп. 1 п. 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України, рішення суду про стягнення (арешт) коштів держаного бюджету (місцевих бюджетів) виконується виключно Казначейством України. Зазначені рішення передаються до Казначейства України для виконання.

Згідно з пп. 3 п. 9 та абз. 2 п. 2 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року № 845, орган казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, якщо боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень.

Статтею 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 11 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

У відповідності до ст. 51 цього Закону, виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

Згідно з ч. 2 ст. 64 вказаного Закону, сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.

Статтею 2 Бюджетного Кодексу України визначено, що головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.

Згідно з ст. 22 Бюджетного Кодексу України, за обсягом наданих повноважень розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Виконавчий комітет Запорізької міської ради є виконавчим органом Запорізької міської ради.

Як вбачається з Витягу з Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів станом на 02.09.2024, доступ до якого в мережі Інтернет є відкритим, на обслуговуванні в Управлінні державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області знаходиться Виконавчий комітет Запорізької міської ради, вид бюджету: бюджет міської територіальної громади.

Відтак, з урахуванням того, що Запорізька міська рада, не є розпорядником коштів місцевого бюджету м. Запоріжжя та не має рахунків в органах державного казначейства (рпротилежного суду не надано), суд вважає, що з метою захисту прав позивача та подальшого реального виконання рішення суду в цій справі, стягнення присуджених грошових коштів слід здійснювати з рахунку розпорядника бюджетних коштів місцевого бюджету міста Запоріжжя - Виконавчого комітету Запорізької міської ради.

Вказаний висновок суду узгоджується з правовою позицією, викладеною в постанові Верховного Суду від 14.05.2020 року у справі № 916/1952/17.

У судовому засіданні 08.10.2024 судом підписано вступну та резолютивну частини цієї ухвали.

Керуючись ст.ст. 232, 234, 235, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

І. Заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний в частині зміни способу і порядку виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 16.05.2024 в справі № 908/3683/23 задовольнити.

1). Стягнути з Запорізької міської ради (проспект Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, ідентифікаційний код юридичної особи 04053915) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний (вул. Ладозька, буд. 17, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69121, ідентифікаційний код юридичної особи 43604643) заборгованість за управління та утримання спільного майна будинку і його прибудинкової території в розмірі 208 992,00 грн. (двісті вісім тисяч дев`ятсот дев`яносто дві гривні 00 коп.) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (проспект Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, ідентифікаційний код юридичної особи 02140892).

2). Стягнути з Запорізької міської ради (проспект Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, ідентифікаційний код юридичної особи 04053915) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний (вул. Ладозька, буд. 17, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69121, ідентифікаційний код юридичної особи 43604643) судовий збір у розмірі 3134,88 грн. (три тисячі сто тридцять чотири гривні 88 коп.) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (проспект Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, ідентифікаційний код юридичної особи 02140892).

ІІ. Заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний в частині зміни способу і порядку виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 27.05.2024 в справі № 908/3683/23 задовольнити.

1). Стягнути з Запорізької міської ради (проспект Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, ідентифікаційний код юридичної особи 04053915) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний (вул. Ладозька, буд. 17, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69121, ідентифікаційний код юридичної особи 43604643) витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 18 611,84 грн. (вісімнадцять тисяч шістсот одинадцять гривень 84 коп.) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (проспект Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, ідентифікаційний код юридичної особи 02140892).

ІІІ. Заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний в частині зміни способу і порядку виконання постанови Центрального апеляційного суду від 18.09.2024 в справі № 908/3683/23 задовольнити.

1). Стягнути з Запорізької міської ради (проспект Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, ідентифікаційний код юридичної особи 04053915) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Ладний (вул. Ладозька, буд. 17, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69121, ідентифікаційний код юридичної особи 43604643) 3 000,00 грн. (три тисячі гривень) витрат на професійну правничу допомогу в суді апеляційної інстанції шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (проспект Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69105, ідентифікаційний код юридичної особи 02140892).

Ухвала набирає законної сили після її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку відповідно до ст.ст. 255, 256 ГПК України. Повний текст ухвали складено та підписано 11 жовтня 2024.

Суддя О.В. Ярешко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення08.10.2024
Оприлюднено14.10.2024
Номер документу122239121
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —908/3683/23

Судовий наказ від 21.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Судовий наказ від 21.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Судовий наказ від 21.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Судовий наказ від 21.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Ухвала від 08.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 02.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 30.09.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Давиденко І. В.

Постанова від 18.09.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 28.06.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 24.06.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні