Ухвала
від 11.10.2024 по справі 334/7503/20
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Дата документу 11.10.2024

Справа № 334/7503/20

Провадження № 6/334/465/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2024 року Ленінський районний суд м. Запоріжжя у складі: головуючого судді Коломаренко К.А., при секретарі Цілінко А.С., розглянув у відкритому судовому засіданні заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району, заінтересовані особи: Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради, ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження, -

ВСТАНОВИВ:

Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району звернулося до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження.

В обґрунтування заяви вказує, що рішенням Ленінського районного суду м. Запоріжжя від 11.03.2021 року у справі№ 334/7503/20 стягнуто з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району суму надміру перерахованої субсидії в розмірі 3622 грн. 08 коп. Стягнуто з ОСОБА_1 судовий збір на користь Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району в сумі 2102 грн. 00 коп. На виконання рішення суду 22.07.2021 видано виконавчий лист, який було надіслано для виконання до Дніпровського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжя. Постановою від 16.08.2023 виконавчий документ повернуто стягувачу, строк повторного пред`явлення до виконання до 16.08.2026 року. Постановою КабінетуМіністрів Українивід 16.09.2022року №1041«Деякі питаннянадання житловихсубсидій тапільг наоплату житлово-комунальнихпослуг,придбання твердогота рідкогопічного побутовогопалива іскрапленого газуПенсійним фондомУкраїни» передбачено, що повноваження з призначення та виплати житлових субсидій і пільг населенню переходять від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських рад до органів Пенсійного фонду України. Відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041, Пенсійний фонд України продовжує отримання сум надміру виплачених житлових субсидій, рішення про які прийнято структурними підрозділами з питань соціального захисту населення, районних у м. Києві державних адміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів міських, районних у містах рад, згідно з актами приймання передачі відповідних справ про одержувачів житлових субсидій. Згідно з актом приймання-передачі №10 від 28.12.2022 «Про одержувачів житлових субсидій, по яких громадянин не повернув надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу соціального захисту населення або не сплачує суми до повернення, визначені органом соціального захисту населення» представник Управління передав, а представник Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області прийняв під порядковим номером 53 особову справу ОСОБА_1 . Крім того, на сьогоднішній день закриті розрахункові рахунки Управління для зарахування стягнутих коштів житлової субсидії. Відкрити новий не бюджетний рахунок за відповідною програмою не має законних підстав. Таким чином, Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області набув статусу правонаступника у правовідносинах, які раніше законодавчо були закріплені за органами соціального захисту населення в частині прав та обов`язків щодо призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Просить замінити стягувача Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району, як сторону (стягувача) виконавчого провадження, на стягувача Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області за виконавчим листом виданим по справі № 334/7503/20.

Представник Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради надав до суду пояснення, в яких вказав, що не заперечує щодо заявлених вимог, оскільки Постановою КабінетуМіністрів Українивід 16.09.2022№ 1041«Деякі питаннянадання житловихсубсидій тапільг наоплату житлово-комунальнихпослуг,придбання твердогота рідкогопічного побутовогопалива іскрапленого газуПенсійним фондомУкраїни» повноваження з призначення та виплати житлових субсидій і пільг населенню передано від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських рад до органів Пенсійного фонду України. Відповідно до п.3 Постанови № 1041 Пенсійний фонд України зобов`язано продовжувати утримання надміру виплачених житлових субсидій, рішення про які прийнято структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад, згідно з актами приймання-передачі відповідних справ про одержувачів житлових субсидій. Одночасно із передачею пенсійним органам функцій щодо призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг відбулось передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень та прийняття такої компетенції іншим органом. Таким чином, в частині стягнення надміру виплачених коштів житлової субсидії органи Пенсійного фонду України є правонаступниками органів соціального захисту населення. Крім того, рахунки для зарахування стягнутих коштів житлової субсидії у органів соціального захисту населення, в тому числі у Департаменту, на сьогоднішній день відсутні, а відкрити нові за відповідною бюджетною програмою немає законних підстав.

В судове засідання представник заявника не з`явився, будучи належним чиином та завчасно повідомленим про дату, час та місце судового засідання.

Представник заінтересованої особи - Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області в судове засідання не з`явився.

Представник заінтересованої особи Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради в судове засідання не з`явився. До суду 07.10.2024 року надав заяву, в якій просить розглянути справу без його участі.

Відповідно до вимог ч.3 ст.442ЦПК України неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

Судом встановлено, що рішенням Ленінського районного суду м. Запоріжжя від від 11.03.2021 року у справі№ 334/7503/20 стягнуто з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району суму надміру перерахованої субсидії в розмірі 3622 грн. 08 коп. Стягнуто з ОСОБА_1 судовий збір на користь Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району в сумі 2102 грн. 00 коп. На виконання рішення суду 22.07.2021 видано виконавчий лист, який було надіслано для виконання до Дніпровського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжя. Постановою від 16.08.2023 виконавчий документ повернуто стягувачу, з підстав, передбачених п.7 ч.1 ст.37Закону України«Про виконавчепровадження» (боржник - фізична особа чи транспортні засоби боржника, розшук яких здійснювався поліцією, не виявлені протягом року з дня оголошення розшуку). Строк повторного пред`явлення до виконання до 16.08.2026 року.

Стадія виконавчого провадження, як завершальна стадія судового процесу, починається після видачі виконавчого документа стягувачу та закінчується фактичним виконанням судового рішення або зі спливом строку пред`явлення документа до виконання, оскільки у разі пропуску такого строку виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання. Отже, за межами цього процесуального строку виконавчі дії не вчиняються, а строк виконавчого провадження спливає одночасно зі строком пред`явлення виконавчого документа до виконання. Така правова позиція викладена в постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 25.06.2019 у справі № 910/10031/13 та від 11.03.2021 у справі № 910/2954/17.

Згідно з ч. 5 ст. 37 цього Закону, повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених цією статтею, не позбавляє його права повторно пред`явити виконавчий документ до виконання протягом строків, встановлених статтею 12 цього Закону. Стаття 12 Закону України«Про виконавчепровадження» встановлює, що виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років. У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення.

Таким чином, закон не позбавляє права стягувача повторно пред`явити виконавчий документ №334/7503/20 до виконання протягом строків, встановлених статтею 12 цього Закону.

У спірних правовідносинах заявник і позивач у справі (Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району) є стягувачем, ОСОБА_1 - боржником.

Згідно з рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради» вирішено перейменувати Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради, припинити Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району.

На стадії судового провадження з виконання рішення Ленінського районного суду м. Запоріжжя від 11.03.2021 про стягнення з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району надміру виплачених коштів в сумі 3622,08 грн. та судового збору в розмірі 2102,00 грн. сторони виконавчого провадження, виконавець вправі заявляти про заміну стягувача на підставах та у порядку, визначених ЦПК України та Законом України «Про виконавче провадження».

Процесуальне правонаступництво регулюється статтею 55 ЦПК України. Вказана норма корелюється зі статтею 442ЦПК України та частиною п`ятою статті 15 Закону України «Про виконавче провадження», згідно з якими у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Стаття 512ЦК України передбачає, що кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок, зокрема, передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги).

Стаття 514ЦК України встановлює, що до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов`язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно із статтею 442 ЦПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Як на підставу здійснення правонаступництва заявник посилається на Постанову КМУ від 16.09.2022№1041«Деякіпитання наданняжитлових субсидійта пільгна оплатужитлово-комунальнихпослуг,придбання твердогота рідкогопічного побутовогопалива іскрапленого газуПенсійним фондомУкраїни» (далі Постанова№1041), згідно з якою на Пенсійний фонд України покладається з 01жовтня 2022року виплата, а з 01 грудня 2022 року -призначення субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, а також продовження утримання сум надміру виплачених житлових субсидій, рішення про які прийнято структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів міських, районних у містах рад, згідно з актами приймання-передачі відповідних справ про одержувачів житлових субсидій.

Окремим, особливим видом правонаступництва є публічне правонаступництво. Під ним розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) іншому або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції. Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12.06.2018 у справі № 2а-23895/09/1270. У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Відтак, за встановлених обставин відбулося компетенційне адміністративне (публічне) правонаступництво, за якого до Пенсійного фонду України перейшли в тому числі функції щодо продовження утримання сум надміру виплачених житлових субсидій.

Відповідно до вимог Постанови №1041, згідно з актом приймання-передачі №10 від 28.12.2022 «Про одержувачів житлових субсидій, по яких громадянин не повернув надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу соціального захисту населення або не сплачує суми до повернення, визначені органом соціального захисту населення», представник Управління передав, а представник Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області прийняв в тому числі особову справу ОСОБА_1 .

Крім того, відповідно до рішення Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради» та Положенням про Департамент відповідно додатку 1 до вказаного рішення Департамент соціального захисту населення ЗМР є правонаступником, серед іншого Управління соціального захисту населення ЗМР по Дніпровському району.

Враховуючи норми Постанови№ 1041, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району надалі позбавлене можливості виступати стороною у виконавчому провадженні (стягувачем) та пред`являти вимоги до боржника в частині стягнення боргу за надміру перераховану субсидію на рахунок Управління з подальшим перерахуванням сум боргу до державного бюджету, у зв`язку з переходом відповідної функції до повноважень Пенсійного фонду України, у зв`язку з чим необхідно замінити Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району, як сторону (стягувача) виконавчого провадження за виконавчим листом по справі № 334/7503/20 на стягувача Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області.

Крім того, у зв`язку з тим, що Управління є структурним підрозділом Запорізької міської ради, тому сплата судового збору за подання до суду позовної заяви до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів житлової субсидії проводилась Управлінням через органи Державної казначейської служби України з місцевого бюджету.

Згідно з рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 № 71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради» та Положенням про Департамент відповідно додатку 1 до вказаного рішення Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району.

Згідно з повідомленням Державної казначейської служби України, рахунки Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району закриті з 19.01.2024.

Оскільки на даний час сума судового збору не стягнута, рахунки Управління для зарахування стягнутих коштів закриті, для належного звернення з заявою примусове виконання рішення в частині стягнення боргу та судового збору за виконавчим листом по справі № 334/7503/20 необхідно замінити Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району на Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради.

Керуючись ст.ст. 4, 55, 81, 89, 442 ЦПК України, -

УХВАЛИВ:

Заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району, заінтересовані особи: Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради, ОСОБА_1 , про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.

Замінити Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району (б-р. Вінтера, 14, м. Запоріжжя, 69096 ЄДРПОУ 37573796), як сторону (стягувача) виконавчого провадження на стягувача Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (пр. Соборний, 158 Б, м.Запоріжжя, ЄДРПОУ 20490012) за виконавчим листом виданим по справі № 334/7503/20.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Запорізького апеляційного суду протягом 15 днів з дня її проголошення.

Суддя: Коломаренко К. А.

СудЛенінський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення11.10.2024
Оприлюднено18.10.2024
Номер документу122327184
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —334/7503/20

Ухвала від 11.10.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Коломаренко К. А.

Рішення від 11.03.2021

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Коломаренко К. А.

Ухвала від 05.01.2021

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Коломаренко К. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні