Справа № 289/1683/24
Номер провадження 2/289/801/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.10.2024 м. Радомишль
Радомишльський районний суд Житомирської області у складі головуючого судді Кириленка О.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження без виклику сторін цивільну справу за позовом Макарівської квартирно - експлуатаційної частини району до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 про стягнення заборгованості за комунальні послуги та відшкодування збитків,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить суд стягнути на його користь солідарно з відповідачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 заборгованість за комунальні послуги за період з 01.06.2023 по 01.08.2024 у розмірі 11900,82 грн., яка складається з заборгованості: за послуги з постачання теплової енергії в сумі 5896,72 грн., за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення в сумі 4794,30 грн., за послуги з поводження з побутовими відходами в сумі 1209,80 грн., а також пеню в сумі 87,67 грн., інфляційні збитки в сумі 661,40 грн., 3 % річних в сумі 344,49 грн., і витрати на оплату судового збору в сумі 3028 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що Макарівська КЕЧ району здійснює утримання житлового фонду, в тому числі забезпечення комунальними послугами мешканців та власників житла на території с-ща Городок Житомирського району Житомирської області. Макарівська КЕЧ району є виробником/постачальником наступних видів комунальних послуг: теплопостачання, водопостачання та водовідведення, вивезення та захоронення твердих побутових відходів. Згідно свідоцтва про право власності СТЕ 033486 від 19.09.2022 відповідач ОСОБА_1 разом із неповнолітньою донькою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є власником квартири АДРЕСА_1 , а інші особи, що вказані співвідповідачами, є членами сім`ї та користуються комунальними послугами нарівні із власниками житла. Несвоєчасна сплата вартості послуг та не у повному обсязі призвело до виникнення спірної заборгованості.
19.08.2024 від відповідача ОСОБА_1 надійшла заява, в якій вона зазначила, що до 01.06.2023 всі квартиронаймачі та власники квартир багатоповерхових будинків в с-щі Городок сплачували кошти за отримані комунальні послуги до Будинкоуправління АДРЕСА_2 згідно укладених договорів. З 01.06.2023 всіх отримувачів послуг зобов`язали перейти на оплату послуг за комунальні послуги на рахунки Макарівської КЕЧ району. Окрім того, відповідач звернула увагу суду на те, що жителі с-ща Городок в усному та письмову порядку звертались до Макарівської КЕЧ району з проханням укладення договорів на комунальні послуги з споживачами, однак остання відмовляла у зв`язку із тим, що договори розміщені на сайті Макарівської КЕЧ району. З моменту відмови Макарівської КЕЧ району про укладення зі ОСОБА_1 договору про надання комунальних послуг, Макарівська КЕЧ району в період від 22.08.2023 по 01.07.2024 жодного разу на її звернення в телефонному режимі не надала жодного рахунку на оплату комунальних послуг. 12.08.2024 відповідачем ОСОБА_1 після отриманих рахунків було виявлено ряд недоліків та внесення в них недостовірної інформації, зокрема в графі «поводження з побутовими відходами, кількість проживаючих осіб» було зазначено 5 осіб, хоча за даними Державного реєстру про задеклароване місце проживання за адресою: АДРЕСА_3 зареєстровано три особи, а по факту проживає дві особи, що відповідно потягнуто за собою збільшення оплати за послугу. Також в графі «водопостачання та водовідведення» зазначено кількість споживання кубометрів води 22,5 м3, і якщо помножити на 12 місяців цю кількість, то виходить 270 м3, а по факту всього спожито 86 м3 відповідно до показань засобів обліку. ОСОБА_1 зверталась до позивача з проханням здійснити перерахунок суми оплати комунальних послуг, однак останній відмовився приймати її заяву. Відповідачем ОСОБА_1 у заяві здійснено самостійний розрахунок наданих позивачем комунальних послуг та зазначено, що загальна сума оплати за спожиті комунальні послуги станом на 01.08.2024 складає 7687,56 грн. ОСОБА_1 звертає увагу суду на те, що належним відповідачем у даній справі є лише вона, оскільки ОСОБА_2 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_4 , ОСОБА_4 не проживає за адресою: АДРЕСА_3 , є курсантом військової академії Сухопутних військ України в м. Одеса, а ОСОБА_3 знаходиться в зоні бойових дій (а.с. 124-157).
Ухвалою суду від 22.08.2024 відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін (а.с. 158).
06.09.2024 від відповідача ОСОБА_1 надійшли відзиви на позовну заяву, в яких вона зазначила, що 28.07.2023 вона звернулась до позивача з вимогою про укладення договорів, як зі споживачем комунальних послуг, та надати підписані договори, однак 22.08.2023 отримала відмову в укладенні договорів, яка мотивована тим, що з ОСОБА_1 було укладено публічний договір, який міститься на сайті Макарівської КЕЧ району. З моменту відмови Макарівської КЕЧ району в укладенні договору про надання комунальних послуг, остання на усне звернення в телефонному режимі не надала жодного рахунку на оплату комунальних послуг (а.с. 163-192, 193-223).
06.09.2024 ОСОБА_1 також подано заяву про приєднання до матеріалів справи доказів (а.с. 224-229).
Відповідно до ч. 5ст. 279 ЦПК України,суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше і, з урахуванням ч. 2ст. 247 ЦПК України,фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Відповідно до ст. 7 ч. 13 ЦПК України, розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.
Розглянувши наявні у справі документи і матеріали, суд встановив наступне.
Відповідно до Положення про Макарівську квартино-експлуатаційну частину району, затвердженого наказом начальника Київського квартирно-експлуатаційного управління від 30.05.2024 №13, Макарівська квартирно-експлуатаційна частина району є органом управління, який входить до структури Сил логістики Збройних Сил України, та створений з метою організації та виконання завдань з інженерно-інфраструктурного (квартирно-експлуатаційного) забезпечення військових частин, закладів, установ та організацій Міністерства оборони України та Збройних Сил України, дислокованих в межах наступних адміністративно-територіальних одиниць: АДРЕСА_5 у мирний час та на особливий період (а.с. 12-21).
Макарівська квартирно-експлуатаційна частина району є юридичною особою, веде самостійний баланс, має реєстраційні рахунки у відділеннях Державної казначейської служби України.
З матеріалів справи встановлено, що Макарівська квартирно-експлуатаційна частина району здійснює виробництво, транспортування та постачання теплової енергії (а.с. 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28-31).
Судом встановлено, що згідно свідоцтва про право власності від 19.09.2022 квартира, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 , на праві власності належить відповідачеві ОСОБА_1 та члену її сім`ї ОСОБА_5 в рівних частках та у вказаній квартирі зареєстровані відповідачі ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , та ОСОБА_4 . Таким чином, в розумінніч. 3 ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»вони є споживачами комунальних послуг, які надаються позивачем (а.с. 95, 113, 115, 116).
Рішенням Виконавчого комітету Городоцької селищної ради Радомишльського району Житомирської області від 25.04.2019 № 76 вирішено встановити тарифи з вивезення твердих побутових відходів та норми надання послуг з вивезення побутових відходів Макарівської КЕЧ району на 2019 рік з 01.05.2019 (а.с. 37-38).
До того ж 29.06.2023 встановлено тарифи для населення (на одну особу у місяць) на послуги з поводження з побутовими відходами (перевезення ТПВ та захоронення) (а.с. 40).
07.07.2023 Виконавчим комітетом Городоцької селищної ради Радомишльського району Житомирської області прийнято рішення №270 «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення Макарівської квартирно-експлуатаційної частини району» (а.с. 35).
Окрім того 11.11.2023 вищевказаним виконавчим комітетом було прийнято рішення щодо тарифів на теплову енергію та на послугу з постачання теплової енергії для всіх категорій споживачів, що надається Макарівською КЕЧ району в період опалювального сезону 2023-2024 роки (а.с. 33-34).
Відповідно до розрахунку заборгованості комунальних послуг за адресою: АДРЕСА_3 , заборгованість з надання послуг з водопостачання і водовідведення, поводження з побутовими відходами, опалення становить 11988,49 грн., в тому числі пеня 87,67 грн. (а.с. 58). Вказаний розмір заборгованості також зазначено в квитанціях наявних в матеріалах справи (а.с. 51-57).
З матеріалів справи також вбачається, що за порушення відповідачами зобов`язань з оплати житлово-комунальних послуг з централізованого водопостачання та водовідведення на суму заборгованостіза період з 01.06.2023 по 01.08.2024 нараховано відповідно до ст. 625 ЦК Україниінфляційні витрати у сумі 661,40 грн. і 3% річних 344,49 грн. (а.с. 59-63).
Згідно з ч. 7 ст. 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до дати обрання співвласниками багатоквартирного будинку однієї з моделей організації договірних відносин, визначених частиною першою цієї статті, та/або досягнення згоди з виконавцем про розмір плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги, між виконавцем відповідної комунальної послуги та кожним співвласником укладається публічний договір приєднання відповідно до вимог частини п`ятої статті 13 цього Закону.
Частиною 5 статті 13 даного Закону встановлено, що в разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії), з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.
Такі договори вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги.
У разі укладення публічних договорів приєднання про надання комунальних послуг виконавці комунальних послуг розміщують вимоги до якості відповідних послуг згідно із законодавством та іншу необхідну інформацію для кожного багатоквартирного будинку окремо на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на власному веб-сайті. При цьому розміщується повідомлення про місце опублікування таких вимог у загальнодоступних місцях на інформаційних стендах та/або рахунках на оплату послуг.
14.06.2023 Макарівська КЕЧ району оприлюднила на власному офіційному веб-сайті http://mkech.rayon.org.ua/ індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії, індивідуальний договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами (а.с. 64-73, 74-84, 85-91).
28.07.2023 відповідач ОСОБА_1 звернулась до позивача із заявою про укладення договорів на надання комунальних послуг (а.с. 139-141) та останнім було повідомлено, що оскільки співвласники багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_6 , не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір, таким чином з ОСОБА_1 було укладено публічний договір відповідно до ч. 5 ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Відповідно до ст. 633 ЦК України публічним є договір, в якому одна сторона - підприємець взяла на себе обов`язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (роздрібна торгівля, перевезення транспортом загального користування, послуги зв`язку, медичне, готельне, банківське обслуговування тощо).
Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх споживачів, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги. Тобто внесення змін до публічного договору приєднання законодавством не допускається так як вказане призведе до порушення прав інших суб`єктів імперативно визначених відносин.
Крім того ч. 6 ст. 633 ЦК України передбачено, що умови публічного договору, які суперечать частині другій цієї статті та правилам, обов`язковим для сторін при укладенні і виконанні публічного договору є нікчемними.
Таким чином, в силу вимог вище наведених норм Закону з 14.06.2023 Макарівською КЕЧ району з відповідачем ОСОБА_1 укладено типовий індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії, індивідуальний договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами за адресою: АДРЕСА_3 .
Умовами вищезазначених договорів передбачено, що фактом приєднання споживача до умов договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання (додаток до договору), сплата рахунка за надані послуги, факт отримання послуг.
Відповідно до статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Пунктом 1 статті 7 вищевказаного Закону передбачено право споживача одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг.
При цьому, такому праву прямо відповідає визначений пунктом 5 частини 2 статті 7 Закону обов`язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Відповідно до частин 1, 3 статті 9 вказаного Закону споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.
Дієздатні особи, які проживають та/або зареєстровані у житлі споживача, користуються нарівні зі споживачем усіма житлово-комунальними послугами та несуть солідарну відповідальність за зобов`язаннями з оплати житлово-комунальних послуг.
Обов`язок щодо оплати власниками квартир та споживачами житлово-комунальних послуг, крім вищенаведених положень законодавства, закріплений також у статті 162 ЖК України.
Частиною 6 статті 19 Закону України «Про теплопостачання» передбачено, що споживач повинен щомісячно здійснювати оплату теплопостачальній організації за фактично отриману теплову енергію.
Відповідно до вимог статті 25 Закону України «Про теплопостачання» у разі відмови оплачувати споживання теплової енергії заборгованість стягується в судовому порядку.
Таким чином, згідно із зазначеними нормами закону споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними. Відсутність договору про надання житлово-комунальних послуг сама по собі не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі.
Такий висновок викладений у постанові Верховного Суду України від 20 квітня 2016 року у справі № 6-2951цс15 та є усталеним у практиці Верховного Суду, зокрема, підтриманий у постановах від 02 грудня 2020 року у справі № 761/48615/18-ц (провадження № 61-14819 св 20), від 09 червня 2021 року у справі № 303/7554/16-ц (провадження № 61-20523св19), від 28 липня 2021 року у справі № 554/7740/17 (провадження № 61-13603св19).
Під час розгляду справи про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги визначальним є встановлення факту надання обслуговуючою організацією (позивачем) житлово-комунальних послуг особам, які є їх споживачами (відповідачу), та правильність нарахування заборгованості за житлово-комунальні послуги.
Будь-яких доказів того, що у спірний період послуги, що надає позивач, ними не споживались, відповідачами не надано.
Статтею 360 ЦК України передбачено, що співвласник відповідно до своєї частки у праві спільної часткової власності зобов`язаний брати участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна, у сплаті податків, зборів (обов`язкових платежів), а також нести відповідальність перед третіми особами за зобов`язаннями, пов`язаними із спільним майном.
Частиною 1 статті 543 ЦК України передбачено, що у разі солідарного обов`язку боржників (солідарних боржників) кредитор має право вимагати виконання обов`язку частково або в повному обсязі як від усіх боржників разом, так і від будь-кого з них окремо.
З матеріалів справи встановлено, що відповідач ОСОБА_3 проходить військову службу за контрактом у НОМЕР_1 прикордонному загоні Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_2 ) з 18.11.2021 по теперішній час (а.с. 221), а відповідач ОСОБА_4 перебуває на денній формі навчання у Військовій академії (м. Одеса) з 29.07.2023 (а.с. 222).
Відповідно до квитанцій наданих відповідачем ОСОБА_1 , остання після відкриття провадження у справі 18.08.2024 оплатила послуги за водопостачання та водовідведення у розмірі 1308,92 грн., за теплопостачання у розмірі 5896,72 грн., за поводження з побутовими відходами у розмірі 483,92 грн. (а.с. 226-228).
Згідно із пунктом 6 частини першоїстаттею 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач має право на неоплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об`єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг.
Пункт 11 частини другоїстатті 7 вищевказаного Закону передбачає, що споживач зобов`язаний інформувати управителя, виконавців комунальних послуг про зміну власника житла (іншого об`єкта нерухомого майна) та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача, у випадках та порядку, передбачених договором.
Згідно з пунктом 5 частини другоїстатті 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIIIвиконавець комунальної послуги зобов`язаний розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів, у визначенихзакономвипадках - управителів, і проводити відповідні перерахунки розміру плати за комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором про надання комунальних послуг.
Відповідно до підпункту 7 пункту 45постанови Кабінету Міністрів України № 690 від 05 липня 2019 року «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення»споживач має право на неоплату вартості послуг у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об`єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів за умови надання виконавцю заяви та документального підтвердження (зокрема, довідки з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби (у тому числі отримані в іноземній державі), відбування покарання тощо, іншого документа, що підтверджує право на виїзд з України чи в`їзд в Україну у відповідний період часу) в електронній або паперовій формі відповідно до умов договору.
Окрім того підпунктом 11-1 пункту 47 вищезгаданої постанови передбачено, що індивідуальний споживач зобов`язаний інформувати виконавця про тимчасову відсутність в житловому приміщенні (іншому об`єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів (за відсутності приладів обліку); якщо період відсутності споживача та інших осіб перевищує шість місяців, споживач для реалізації права на неоплату вартості послуг у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) у місячний строк з моменту закінчення кожного шестимісячного періоду зобов`язаний надавати виконавцю оновлену заяву з відповідними підтвердними документами в електронній або паперовій формі.
Таким чином, якщо особа була відсутня за місцем проживання і надала відповідні документи, вона має право на перерахунок розміру наданих послуг та їх оплати.
Разом з тим, матеріали справи не містять належних та допустимих доказів про те, що відповідачі у справі зверталися до позивача із письмовими заявами про фактичне непроживання зареєстрованих осіб за адресою: АДРЕСА_3 у спірний період.
Відповідно до частин 1, 6 статті 29 ЦК України місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово. Фізична особа може мати кілька місць проживання.
Разом з цим, частиною першою статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» встановлено, що громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов`язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Реєстрація місця проживання особи здійснюється в день подання особою документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена органом реєстрації з одночасним зняттям з попереднього місця проживання. Реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою. У разі якщо особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює реєстрацію місця проживання за однією з цих адрес за власним вибором.
Як вже було зазначено раніше відповідно до пункту 3 частини першої статті 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» зареєстровані у квартирі споживачі комунальних послуг зобов`язані вносити плату за їх використання. Дієздатні особи, які проживають та/або зареєстровані у житлі споживача користуються нарівні зі споживачем усіма житлово-комунальними послугами та несуть солідарну відповідальність за зобов`язаннями з оплати житлово-комунальних послуг.
З огляду на викладене, нести витрати по оплаті наданих житлово-комунальних послуг зобов`язані особи місце проживання яких, у цій квартирі, зареєстровано у встановленому порядку.
Верховний Суд у постанові від 02 вересня 2019 року у справі № 335/479/17 зробив висновок, що: «позивач виконував свій обов`язок по наданню послуг, а відповідачі ними користувалися, а тому зобов`язані своєчасно вносити квартирну плату і плату за комунальні послуги. Проживання в іншому місці не звільняє відповідачів від сплати отриманих комунальних послуг, оскільки матеріалами справи підтверджено їх реєстрацію у квартирі, що свідчить про те, що вони є користувачами наданих послуг».
Враховуючи вищевикладене, відповідачі ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 на законних підставах несуть солідарну відповідальність за зобов`язаннями з оплати наданих послуг, відповідно до частини третьої статті 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Беручи доуваги,те,що відповідачем ОСОБА_1 після відкриттяпровадження усправі частковосплачено наявну заборгованість, тому з відповідачів підлягає стягненню в солідарному порядку заборгованість за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення в сумі 3485,38 грн., а також за послуги з поводження з побутовими відходами в сумі 725,88 грн.
Що стосується стягнення з відповідачів пені, інфляційних збитків та 3 % річних, суд зазначає наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 05 березня 2022 року №206 «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану» встановлено, що до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється: нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2023 року №1405 внесено зміни до вищевказаної постанови та пункт 1 викладено в новій редакції, згідно якого до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється: нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення плати за житлово-комунальні послуги населенням (у тому числі населенням, що проживає у будинках, де створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельні (житлові) кооперативи або яким послуги надаються управителем чи іншою уповноваженою співвласниками особою за колективним договором) в територіальних громадах, що розташовані на територіях, на яких ведуться бойові дії (територіях можливих бойових дій, активних бойових дій, активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси) або тимчасово окупованих Російською Федерацією, відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій (до дати припинення можливості бойових дій, завершення бойових дій, завершення тимчасової окупації), або якщо нерухоме майно споживача було пошкоджено внаслідок воєнних (бойових) дій за умови інформування про такі випадки відповідного виконавця комунальної послуги (для послуги розподілу природного газу з урахуванням вимог Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 15 травня 2015 р. № 285).Слід зазначити,позивач у позовній заяві просив суд стягнути з відповідачів три відсотки річних у розмірі, інфляційні втрати, пеню що утворилися за період часу з 01.06.2023 по 01.08.2024, тобто до та після прийняття вищевказаної постанови від 29.12.2023.
Таким чином, з відповідача на користь позивача підлягають стягненню три відсотки річних, інфляційні втрати та пеня, що утворилися за період часу з 30.12.2023 по 01.08.2024.
Вираховування 3 % річних здійснюється за формулою: сума боргу х 3% річних / 100% х кількість днів / кількість днів у році.
При розрахунку 3% річних за період з 30.12.2023 по 01.08.2024, суд виходить із такого розрахунку: 1209,80 х3%*216/366=21,42 грн.; 5896,72х3%*216/366=104,40 грн.; 4793,30х3%*214/366=84,87 грн.
Сума інфляційних втрат, яка підлягає стягненню на користь позивачів розраховується за формулою: (сума боргу х сукупний індекс інфляції)/ 100% - сума боргу.
Обраховуючи розмір інфляційних витрат, у межах заявлених позовних вимог за період з 30.12.2023 по 01.08.2024, суд виходить із такого розрахунку:
- сума заборгованості (1209,80 грн.)*сукупний індекс інфляції за вказаний період (104,260%)-1209,80 грн=51,54 грн.;
- сума заборгованості (5896,72 грн.)*сукупний індекс інфляції за вказаний період (104,260%)-5896,72 грн=251,19 грн.;
- сума заборгованості (4793,30 грн.)*сукупний індекс інфляції за вказаний період (104,260%)-4793,30 грн=204,23 грн.
Закріплена в ч. 1 ст.26Закону України«Про житлово-комунальніпослуги» у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов`язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги. Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.
Згідно розрахунку доданого до позову (а.с. 58), з яким погоджується суд, стягненню підлягає пеня у розмірі 87,67 гривень.
Відтак, керуючись засадами диспозитивності, зважаючи на межі заявлених позовних вимог, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення в солідарному порядку з відповідачів на користь позивача інфляційних втрат у розмірі 506,96 грн., 3% річних в розмірі 210,69 грн., а також пені в розмірі 87,67 грн.
Задовольняючи позов, у відповідності до положеньст. 141 ЦПК Українисуд стягує з відповідачів на користь позивача понесені витрати по сплаті судового збору (а.с. 9).
Керуючись ст.ст.12, 13, 81, 141, 263-265 ЦПК України, ст. ст. 16, 525, 526, 541 ЦК України, суд -
УХВАЛИВ:
Позовні вимогиМакарівської квартирно - експлуатаційної частини району (місцезнаходження: АДРЕСА_7 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 )до ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_8 , РНОКПП НОМЕР_4 ), ОСОБА_2 (місце проживання: АДРЕСА_8 , паспорт НОМЕР_5 , виданий Радомишльським РВ УМВС України в Житомирській області 07.08.1997), ОСОБА_3 (місце проживання: АДРЕСА_8 , паспорт ID № НОМЕР_6 , виданий органом 1830 від 10.08.2018), ОСОБА_4 (місце проживання: АДРЕСА_8 , паспорт ID № НОМЕР_7 , виданий органом 1830 від 10.08.2018) про стягнення заборгованості за комунальні послуги та відшкодування збитків задовольнити частково.
Стягнути солідарно з ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 на користь Макарівської квартирно - експлуатаційної частини району заборгованість за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення в сумі 3485,38 грн., за послуги з поводження з побутовими відходами в сумі 725,88 грн., а також інфляційні втрати у розмірі 506,96 грн., 3% річних в розмірі 210,69 грн., а також пеню в розмірі 87,67 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 на користь Макарівської квартирно - експлуатаційної частини (району) в рівних частинах судовий збір у розмірі 3028 грн., тобто по 757 грн. з кожного.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено сторонами до Житомирського апеляційного суду протягом 30 днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Олег КИРИЛЕНКО
Суд | Радомишльський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122345026 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Радомишльський районний суд Житомирської області
Кириленко О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні