Рішення
від 10.10.2024 по справі 140/6413/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2024 року ЛуцькСправа № 140/6413/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Димарчук Т.М.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Волинській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) звернувся з позовом до Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Волинській області (далі Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Волинській області, відповідач) , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області (далі - ГУ ПФУ у Волинській області, третя особа) про:

визнання протиправною бездіяльності Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Волинській області щодо не оформлення та не направлення до ГУ ПФУ у Волинській області довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 для перерахунку пенсії за вислугу років відповідно до Закону №2262-XII;

зобов`язання Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Волинській області оформити та направити до ГУ ПФУ у Волинській області довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за вислугу років станом на 05.03.2019 відповідно до Закону №2262-XII за прирівняною посадою поліцейського.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що позивач 06.11.2015 був звільнений зі служби з органів внутрішніх справ в запас Збройних сил за пунктом 64г(через скорочення штатів). ГУ ПФУ у Волинській області позивачу з 04.09.2023 призначено пенсію за вислугою років, відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», за вислугу 21 рік в розмірі 55% відповідного грошового забезпечення. При призначенні пенсії її розмір був розрахований із розміру грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), станом на день звільнення, тобто 06.11.2015.

Позивач звернувся до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Волинській області із заявою про виготовлення та видачу довідки про розмір грошового забезпечення за прирівняною посадою для здійснення обчислення та перерахунку основного розміру пенсії.

Листом від 07.06.2024 відповідач повідомив, що оскільки пенсія позивачу призначена з 04.09.2023, відповідно її перерахунок в порядку передбаченому Постановою №103 не проводився. Списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, від територіальних органів Пенсійного фонду України до МВС не надходили, тому підстави для видачі довідки про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019 року за прирівняною посадою поліцейського та направлення її до ГУ ПФУ у Волинській області відсутні.

Вважаючи таку бездіяльність відповідача протиправною позивач звернувся до суду з цим позовом.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 08.07.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи відповідно до статті 262 КАС України. Залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ГУ ПФУ у Волинській області.

Відповідач у відзиві на позов від 08.08.2024 №31/3-ПС-48 (а.с.92-96) позовні вимоги не визнав та просив відмовити в їх задоволенні. Зазначив, що Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Волинській області листом від 07.06.2024 відмовило позивачу у видачі зазначеної довідки, посилаючись на те, що пенсію за вислугу років йому призначено з 04.09.2023, а на момент проведення перерахунку пенсії в порядку передбаченому Постановою №103, а саме станом на 01.03.2018, позивач на обліку в ГУ ПФУ у Волинській області не перебував.

Звертає увагу, що згідно протоколу про призначення пенсії за вислугу років ОСОБА_1 звільнений зі служби у спеціальному званні «підполковник міліції» з посади «заступника начальника управління-начальника відділу розкриття злочинів проти особи, учинених іноземцями та відносно них Управління карного розшуку УМВС».

Відповідно до абзацу 3 статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції та податкової міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошовою забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських. Грошове забезпечення поліцейського визначається постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції».

Таким чином, оскільки позивач належить до колишніх працівників міліції, а не військовослужбовців, до спірних правовідносин не підлягає застосуванню постанова Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», яка регулює питання грошового забезпечення військовослужбовців.

Зазначає, що перерахунку підлягають пенсії осіб, які отримують пенсію на час зміни грошового забезпечення. До 04.09.2023 позивач не перебував на обліку в ГУ ПФУ у Волинській області і не одержував пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». Позивачу виплату пенсії було розпочато лише в 2023 році, тобто вже після 01.03.2018 за нормами Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». Відповідно позивач не був включений до списку осіб, пенсії яких підлягають перерахунку станом на 01 березня 2018 року, та довідка про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій станом на 01 січня 2016 року ліквідаційною комісією УМВС України у Волинській області не виготовлялась.

Відтак відсутні підстави для оформлення та направлення до ГУ ПФУ у Волинській області зазначеної у позовній заяві довідки про грошове забезпечення ОСОБА_1 , у зв`язку з чим, просить відмовити у задоволення позову.

У поясненнях від 19.07.2024 представник третьої особи ГУ ПФУ у Волинській області просив відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки станом на дату звернення позивача рішень Кабінетом Міністрів України щодо проведення перерахунку пенсій колишнім військовослужбовцям та деяким іншим категоріям громадян не приймалось, жодних інших повідомлень від вищестоящих органів до ГУ ПФУ у Волинській області не надходило, а тому правові підстави для перерахунку пенсії позивачу відсутні (а.с. 78-81).

У поданій до суду 07.08.2024 відповіді на відзив, позивач підтримав вимоги викладені у позовній заяві, просив позов задовольнити (а.с.115-120).

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ з 01.09.1994 по 06.11.2015.

Наказом Управління УМВС у Волинській області №319 о/с 05.11.2015 ОСОБА_1 , заступника начальника управління-начальника відділу розкриття злочинів проти особи, учинених іноземцями та відносно них, оперативних розробок, незаконним обігом зброї та вибухівки управління карного розшуку УМВС, звільнено з органів внутрішніх справ у запас Збройних Сил за п. 64«г»Положенняпро проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх, з 06 листопада 2015 року.

Позивачу на виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 25.12.2023 у справі №140/31274/23 ГУ ПФУ у Волинській області з 04.09.2023 призначенопенсіюза вислугу роківвідповідно до пункту "а" статті 12 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб, з урахуванням вислуги років у пільговому обчисленні 21 рік у розмірі 53% відповідного грошового забезпечення, що підтверджується протоколом про призначення пенсії від 04.09.12023 за пенсійною справою 0303012683 (МВС) (а.с.82).

При призначенні пенсії її розмір був розрахований із розміру грошового забезпечення, вказаного у грошовому атестаті №116, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справа (міліції), станом на день звільнення, тобто 06.11.2015 (а.с.83).

25.05.2024 позивач звернувся до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Волинській області, із заявою щодо видачі довідки про розмір грошового забезпечення у відповідності до вимог ст. ст.43і63 Закону № 2262-ХІІта з врахуваннямпостанови КМУ від 11.11.2015 №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», що враховується для перерахунку пенсії за прирівняною посадою: заступник начальника управління - начальник відділу розкриття злочинів проти особи, умисних вбивств, злочинів, учинених іноземцями та відносно них, оперативних розробок, незаконним обігом зброї та вибухівки управління карного розшуку УМВС із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії з урахуванням рішень Верховного Суду від 12.11.2019 у справі № 8263858/18 та зразкової справи для здійснення обчислення та перерахунку основного розміру пенсії (а.с.24).

Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Волинській області листом від 07.06.2024 №31/3/К-147-2891-2024 на запит щодо виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення, повідомив, що Постановою №103 було визначено, що на підставі списків, наданих головними управління Пенсійного фонду України, уповноваженні органи готували довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції». З урахуванням зазначеного МВС та ліквідаційними комісіями ГУМВС (УМВС) в областях та місті Києві були підготовлені та надіслані до територіальних органів Пенсійного фонду України довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій.

За даними Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області виплата пенсії згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» ОСОБА_1 призначена з 04.09.2023 і відповідно, перерахунок в порядку, передбаченому Постановою № 103, не проводився.

Рішеннями Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2018 у справі №826/3858/18 (набрало законної сили 05 березня 2019 року) та від 14.05.2019 у справі №826/12704/18 (набрало законної сили 19 листопада 2019 року) визнано нечинними пункти 1, 2, 3 Постанови №103 та вони не містять зобов`язань щодо видачі нових довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, а також не змінюють діючий алгоритм їх видачі.

На сьогодні списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, від територіальних органів Пенсійного фонду України до МВС не надходили. Враховуючи викладене, підстави для видачі ОСОБА_1 довідки про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019 року за прирівняною посадою поліцейського та направлення її до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області відсутні (а.с.25).

Вважаючи протиправною бездіяльність Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Волинській області щодо відмови позивачу в підготовці та надані до ГУ ПФУ у Волинській області оновленої довідки про розмір його грошового забезпечення станом на листопад 2019 року із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для здійснення обчислення та перерахунку пенсії, позивач звернувся до суду з позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд зазначає про таке.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до абзацу 3 статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» №2262-ХІІ перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції та податкової міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошовою забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Правовою основою для реалізації гарантії перерахунку призначених пенсій у зв`язку зі збільшенням рівня грошового забезпечення діючих військовослужбовців, є положення частини третьої статті 43 та частини четвертої статті 63 Закону № 2262- XII.

Так, згідно з частиною третьою статті 43 Закону № 2262-XII пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини четвертої статті 63 Закону № 2262-XII усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Згідно з частинами першою, другою статті 51 Закону № 2262-XII перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів ПФУ та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Механізм проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262- XII, визначений Порядком проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 (далі - Порядок № 45), пунктом 1 якого передбачено, що пенсії, призначені відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки), та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін`юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС, Службі судової охорони (далі - державні органи).

Головні управління Пенсійного фонду України у десятиденний строк з моменту надходження зазначеного повідомлення складають списки за формою згідно з додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (далі - уповноважені органи) видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії (пункт 2 Порядку № 45).

Згідно із пунктом 3 Порядку № 45 на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

21.02.2018 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі - Постанова № 103), текст якої офіційно оприлюднений 23.02.2018 на Урядовому порталі.

Пунктом 1 Постанови КМ України № 103 постановлено перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон) до 1 березня 2018 року (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 1 березня 2018 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (далі - Постанова № 704).

Пунктом 2 Постанови № 103 постановлено виплату перерахованих відповідно до пункту 1 цієї постанови підвищених пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) проводити з 01 січня 2018 року у таких розмірах: з 1 січня 2018 року - 50 відсотків; з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - 75 відсотків; з 01 січня 2020 року - 100 відсотків суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01 березня 2018 року.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 в адміністративній справі № 826/3858/18, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 5 березня 2019 року та постановою Верховного Суду від 12 листопада 2019 року, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 Постанови № 103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку № 45.

Пункти 1, 2 Постанови № 103 та зміни до пункту 5 і додатка 2 Порядку № 45 втратили чинність з 5 березня 2019 року, як того вимагає частина друга статті 265 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Оскільки зміни, внесені Постановою № 103, зокрема, до додатку 2 Порядку № 45, у якому визначено форму довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, були визнані судом протиправними та нечинними, то з дня набрання законної сили рішенням у справі № 826/3858/18 діє редакція додатку 2 до Порядку № 45, яка діяла до зазначених змін.

У відповідності до правового висновку, який викладений у рішенні Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 17 грудня 2019 року та у постанові Великої Палати Верховного Суду від 24 червня 2020 року, які прийняті за результатами розгляду зразкової справи № 160/8324/19, з 05 березня 2019 року - з дня набрання чинності судовим рішенням у справі № 826/3858/18 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом № 2262-XII, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, оскільки з цієї дати особа, яка отримує пенсію згідно із Законом № 2262-XII, має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з Постановою № 704 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-XII та статті 9 Закону№ 2011-XII.

Водночас відповідно до пункту 4 Порядку № 45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону.

Згідно із частинами другою і третьою статті 51 Закону № 2262-XII перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно із цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством, не проведений з вини органів ПФУ та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Окрім цього, рішенням Окружного адміністративного суду м. Києвавід 14 травня 2019 у справі № 826/12704/18, яке залишене без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду19 листопада 2019 року, яким визнано протиправним та скасовано пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103, відповідно до якого підлягають перерахуванню пенсії, призначені згідно із Законом №2226-XII особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний відсоток на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції». Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.

Отже, з 19.11.2019 - дня набрання чинності судовим рішенням у справі №826/12704/18 виникли підстави для перерахунку пенсій відповідній категорії осіб.

Враховуючи викладене, з 01.05.2024 Міністерством внутрішніх справ України наказом № 259 уповноважено ГСЦ МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ довідок про розмір грошового забезпечення відповідно за березень 2019 року та листопад 2019 року для перерахунку пенсій з урахуванням правових висновків Великої Палати Верховного Суду у справі № 160/8324/19 та судових рішень у справах № 826/3858/18 та №826/12704/18 з покладенням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії ГСЦ МВС).

Однак, суд звертає увагу на ту обставину, що з матеріалів даної адміністративної справи вбачається, що ГУ ПФУ у Волинській області ОСОБА_1 призначено пенсію за вислугу років лише з 04.09.2023 на виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 03.01.2023 року у справі №140/3127/23.

Як уже зазначалось судом, для реалізації норми статті 63 Закону 21.02.2018 Кабінет Міністрів України Постанову № 103, яка визначала порядок, умови та розміри проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону.

Зокрема, Постановою № 103 було визначено, що на підставі списків, наданих Головними управління Пенсійного фонду України, уповноваженні органи готували довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції».

З урахуванням зазначеного МВС та ліквідаційними комісіями ГУМВС (УМВС) в областях та місті Києві були підготовлені та надіслані до територіальних органів Пенсійного фонду України довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій

Разом з тим, оскільки станом на 01.01.2018 позивач ОСОБА_1 не був одержувачем пенсії за вислугу років передбаченої Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», тому і не був включений у списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку у відповідності до положень постанови КМУ від 21.02.2018 №103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категорія осіб» з січня 2016 року.

Суд вважає за необхідне зазначити, що з моменту прийняття Постанови № 988 Кабінетом Міністрів України не приймалося рішень щодо змін розміру в грошовому забезпеченні поліцейських. Розміри окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років, інших додаткових видів грошового забезпечення, які визначені Постановою № 988, не змінювалися.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.05.2019 у справі №826/12704/18 (залишене без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2019) не змінено діючий алгоритм видачі довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Одночасно суд зазначає, що відповідно до правового висновку Верховного Суду у справі № 160/8324/19 (вих. №1374/0/58-20 від 01.07.2020) складання та надсилання територіальними органами Пенсійного фонду України списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, залишається однією з умов для підготовки відповідних довідок уповноваженими органами силових структур.

На даний час списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, від ГУ ПФУ до відповідачів не надходили.

Після визнання судами окремих положень Постанови №103 протиправними та нечинними Урядом не прийнято жодної іншоїпостанови, яка б визначала умови, порядок та розміри перерахунку пенсій.

З матеріалів справи вбачається, що позивач до вересня 2023 року не був отримувачем пенсії за вислугу років відповідно до Закону №2262-ХІІ, тобто перерахунок поПостанові 103позивачу не проводився.

Враховуючи вищевикладене, у відповідача відсутні правові підстави для видачі довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку пенсії як станом на листопад 2019 року, так і станом на квітень 2019 року (як просить позивач у позові), а тому позовні вимоги є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Відповідно дост. 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, у спірних правовідносинах відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України, а також обґрунтовано.

Доказів, які б доводили обґрунтованість заявленого позову, суду не надані, а отжепозовні вимоги задоволенню не підлягають.

Розподіл судових витрат у порядкустатті 139 КАС України, судом не здійснюється.

Керуючись статтями 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Волинській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач: Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Волинській області (філія ГСЦ МВС) (43026, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Захисників України, будинок 14Б, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи 43611975).

Третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області (43027, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, буд. 6, код ЄДРПОУ 13358826).

Суддя Т.М. Димарчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122352891
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —140/6413/24

Рішення від 10.10.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні