Ухвала
від 11.10.2024 по справі 200/2174/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

11 жовтня 2024 року Справа №200/2174/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Зеленов А.С., одержавши заяву Головного управління Пенсійного фонду в Донецькій області про заміну неналежної сторони у справі №200/2174/19-а за позовом ОСОБА_1 до Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 11 березня 2019 року адміністративний позов ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , фактичне місце проживання: АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_1 ) до Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 42171861, місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Зелінського, 27а) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії задоволено повністю. Зобов`язано Маріупольське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 42171861, місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Зелінського, 27а) поновити виплату ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , фактичне місце проживання: АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_1 ) пенсії за період з 24 травня 2018 року по 31 жовтня 2018 року. Стягнено за рахунок бюджетних асигнувань Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 42171861, місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Зелінського, 27а) на користь ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , фактичне місце проживання: АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 (сорок) копійок.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 03 лютого 2023 року набуло законної сили 25 квітня 2019 року.

27 травня 2019 року Донецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі №200/2174/19-а.

02 жовтня 2020 року ухвалою суду відмовлено у задоволенні заяві Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Харків) про заміну способу та порядку виконання рішення по адміністративній справі №200/2174/19-а.

Постановою від 30 січня 2020 року головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) відкрито виконавче провадження №61103170.

12 вересня 2024 року до суду надійшло клопотання Головного управління Пенсійного фонду в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження у справі №200/2174/19-а за позовом ОСОБА_1 до Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, у якому заявник просить суд замінити замінити сторону виконавчого провадження №61103170 з примусового виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду по справі №200/2174/19-а з Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області в частині виплати нарахованої пенсії.

В обґрунтування заяви заявник зазначив, що ГУ ПФУ у Донецькій області в межах компетенції відповідно до покладених судом зобов`язань виконано рішення Донецького окружного адміністративного суду, поновлено нарахування та виплату заборгованості з пенсії ОСОБА_1 з 24 травня 2018 року по 31 жовтня 2018 року. У грудні 2019 року пенсійні кошти за період з 01.10.2018 по 31.10.2018 у сумі 9160,78 грн. ОСОБА_1 виплачені на виконання рішення суду в частині негайного виконання в межах суми пенсії за один місяць. Нарахована доплата згідно Рішення суду за період з 24.05.2018 по 30.09.2018 склала 39007,19 грн. як така, що не передбачена бюджетом Пенсійного фонду та потребує додаткового фінансування, а тому буде фактично виплачена після отримання відповідного фінансового ресурсу. Реалізація прав на пенсійне забезпечення осіб, які змушені залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації тощо, здійснюється органами Пенсійного фонду України відповідно до пенсійного законодавства України, Закону України від 20.10.2014 № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509, та постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам». Пенсійні виплати за минулий період ОСОБА_1 проводяться відповідно до «Порядку виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), не виплачених за період до місяця відновлення їх виплати внутрішньо переміщеним особам та особам, які відмовилися відповідно до пункту 1 частини першої статті 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи і зареєстрували місце проживання та постійно проживають на контрольованій Україною території», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.11.2021 № 1165 (далі Порядок № 1165). Згідно Порядку № 1165 виплата пенсій (щомісячного довічного грошового утримання) за минулий період, у тому числі нарахованих на виконання рішень суду, що набрали законної сили, проводиться за окремою програмою, передбаченою в бюджеті Пенсійного фонду України на відповідну мету, за рахунок коштів Державного бюджету України на відповідний рік Відповідно до Порядку розроблення, затвердження та виконання бюджету Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 31.08.2009 № 21-2 (далі - Порядок № 21-2), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.09.2009 за № 897/16913 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 09.12.2021 № 35-1), кошти Державного бюджету України передбачаються в бюджеті Пенсійного фонду України в обсягах, визначених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік. Нараховані суми пенсії згідно Рішення суду за минулий період ОСОБА_1 були обліковані Головним управлінням та включені до переліку отримувачів виплат за минулий період.

В той же час ОСОБА_1 у липні 2022 року звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області з заявою про переведення пенсії. У липні 2022 року до Головного управління надійшов запит пенсійної справи ОСОБА_1 від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області з підстави зверненням за переведенням пенсійної справи за новим місцем проживання.

Таким чином, з 01.08.2022 ОСОБА_1 фактично перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області у зв`язку з чим виконати рішення суду Головнем управлінням в частині виплати пенсійних коштів не має можливості оскільки Позивач вибув з обліку Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Оскільки повноваження Пенсійним фондом України здійснюються через його територіальні органи і фінансування цих органів також здійснюється з Пенсійного фонду України, то перебування особи на обліку в іншому територіальному органі, є підставою для заміни сторони (боржника) у виконавчому провадженні, а саме: з Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області в частині виплати пенсійних коштів, нарахованих на виконання рішення суду по даній справі.

Заяву призначено до розгляду у судовому засіданні на 11 жовтня 2024 року об 10 годині 00 хвилин.

В судове засідання сторони не з`явився, про час та місце були повідомлені належним чином. Пояснень чи інших заяв, стосовно розгляду питання, від сторін не надходило.

Дослідивши матеріали заяви суд зазначає наступне.

Згідно пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 09 жовтня 2020 року №925 «Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України», яка набула чинності 14 жовтня 2020 року проведено реорганізацію деяких територіальних органів Пенсійного фонду України в Донецькій області шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, яке є правонаступником усіх прав та обов`язків реорганізованих управлінь. Таким чином, Маріупольське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області з 01.06.2021 року реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління.

Відповідно до частин 1 та 4 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Відповідно до ч. 2ст. 379 КАС Українипередбачено, що суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Відповідно до ч. 4ст.379 КАС Українипередбачено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Відповідно до частини 1статті 52 КАС Українипроцесуальним правонаступництвом є вибуття або заміна сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір.

Отже, процесуальним правонаступництвом в адміністративному судочинстві є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.

Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції відносно певних правовідносин чи відносно певної підконтрольної особи.

Приписи адміністративного судочинства не пов`язують, процесуальне правонаступництво з обов`язковою наявністю факту припинення юридичної особи, а пов`язують такі процесуальні дії (заміну сторони) з вибуттям особи саме з відносин, щодо яких виник спір. Такі правилаКАС Українивстановлені виходячи із специфіки публічно-правових відносин, а саме, з тією обставиною, що повноваження відповідних державних органів, зокрема і контролюючих, не є статичними, а можуть передаватись від одного органу до іншого у випадку, зокрема зміни законодавства чи зміни місця обліку отримувача пенсійних виплат, як у спірних правовідносинах. При цьому момент переходу таких повноважень від одного органу до іншого відбувається не після припинення певного органу, який втрачає повноваження, а з моменту зміни місця обліку.

При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.

У відповідності до пункту 4.10. Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, після призначення, перерахунку пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший вид електронна пенсійна справа засобами програмного забезпечення передається до органу, що призначає пенсію, за місцем фактичного проживання особи, за місцезнаходженням установи виконання покарань, де відбуває покарання засуджений до позбавлення (обмеження) волі, для здійснення виплати пенсії.

Аналіз наведених вище положень Порядку №22-1 свідчить про таке:

- сутність принципу екстериторіальності полягає у визначенні структурного підрозділу органу, що призначає пенсію, який формуватиме електронну пенсійну справу та розглядатиме по суті заяву про призначення пенсії, незалежно від місця проживання/перебування заявника чи місця поданням ним відповідної заяви, тобто без прив`язки до території;

- після опрацювання електронної пенсійної справи та прийняття рішення за наслідками розгляду заяви про призначення пенсії структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, (тобто територіального органу Пенсійного фонду України), визначений за принципом екстериторіальності, передає електронну пенсійну справу органу, що призначає пенсію, (тобто територіальному органу Пенсійного фонду України), за місцем проживання (реєстрації)/ фактичного місця проживання особи для здійснення виплати пенсії (п. 4.10);

- виплату пенсії проводить орган, що призначає пенсію, (тобто територіальний орган Пенсійного фонду України) за місцем фактичного проживання/перебування особи.

Системний аналіз вищенаведених нормативно-правових актів свідчить про те, що територіальні органи Пенсійного Фонду України виконують свої функції з призначення, перерахунку та виплати пенсії в залежності від місця проживання (реєстрації) пенсіонера і знаходження його пенсійної справи в цьому територіальному органі.

Оскільки повноваження Пенсійним фондом України здійснюються через його територіальні органи і фінансування цих органів також здійснюється з Пенсійного фонду України, то перебування особи на обліку в іншому територіальному органі, є підставою для заміни сторони (боржника) у виконавчому провадженні № 61103170, а саме: з Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області в частині виплати пенсійних коштів, нарахованих на виконання рішення суду у справі №200/2174/19-а.

Відповідно до частин 2 та 3ст.14 КАС України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Частиною 1ст.373 КАС Українивизначено, що виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Статтею 129-1 Конституції Українивстановлено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Європейський суд з прав людини зауважив, що «право на судовий розгляд, гарантоване статтею 6 Конвенції, також захищає і виконання остаточних та обов`язкових судових рішень, які у країні, яка поважає верховенство права, не можуть залишатися невиконаними, завдаючи шкоди одній із сторін» («Жовнер проти України», № 56848/00, § 33, ЄСПЛ, від 29 червня 2004 року).

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод(право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Враховуючи вищевикладене, з метою належного виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 11.03.2019 року в частині зобов`язання Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду в Донецькій області виплатити ОСОБА_1 пенсії за період з 24 травня 2018 року по 31 жовтня 2018 року, суд вважає за можливе заяву представника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області задовольнити та замінити боржника у виконавчому листі - Маріупольське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області на Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, в якому на даний час позивач перебуває на обліку.

Керуючись ст.ст.14,243,248,250,373,379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну неналежної сторони у справі №200/2174/19-а за позовом ОСОБА_1 до Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому провадженні №61103170 з примусового виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду по справі №200/2174/19-а з Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 42171861, місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Зелінського, 27а) на Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (адреса: 49094, м.Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 26, код ЄДРПОУ 21910427) в частині виплати нарахованої та не виплаченої пенсії відповідно рішення по справі 200/2174/19-а від 11 березня 2019 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Ухвалу постановлено та підписано 11 жовтня 2024 року.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з складення повного судового рішення.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.С. Зеленов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122355033
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —200/2174/19-а

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 11.03.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні