Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про відмову у забезпеченні позову
15 жовтня 2024 року Справа №200/7224/24
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Олішевська В.В., розглянувши заяву представника позивача про забезпечення позову у справі № 200/7224/24 за адміністративним позовом ОСОБА_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1
до відповідача: Позаштатної військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_2
про: визнання протиправними дії в щодо винесення постанови (висновку ВЛК), оформленої у формі довідки від 09.05.2024 року №97/1774, без належного та повного медичного обстеження стану здоров`я, визнання протиправною та скасування постанови, оформленої у формі довідки від 09.05.2024 року №97/1774, зобов`язання повторно провести медичний огляд у відповідності до вимог чинних нормативно-правових документів та прийняти постанову про ступінь придатності до військової служби,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Позаштатної військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправними дії в щодо винесення постанови (висновку ВЛК), оформленої у формі довідки від 09.05.2024 року №97/1774, без належного та повного медичного обстеження стану здоров`я, визнання протиправною та скасування постанови, оформленої у формі довідки від 09.05.2024 року №97/1774, зобов`язання повторно провести медичний огляд у відповідності до вимог чинних нормативно-правових документів та прийняти постанову про ступінь придатності до військової служби.
Одночасно із позовною заявою позивачем подано заяву про забезпечення позову, у якій останній просив суд зупинити дію постанови Військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка оформлена у формі довідки від 09.05.2024 року № 97/1774, щодо висновку про придатність ОСОБА_1 до військової служби - до набрання законної сили рішенням у справі.
Обґрунтовуючи необхідність вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, позивач зазначив, що оскарження постанови військово-лікарської комісії до суду не зупиняє її дії, при цьому спірна постанова є підставою для призову на проходження військової служби, що позбавить позивача права на захист своїх прав під час розгляду справи у суді, у тому числі надавати показання в суді, а також істотно ускладнить виконання рішення суду щодо повторного медичного огляду, у разі задоволення позовної заяви, а відтак розгляд справи втратить будь-який сенс для позивача внаслідок неможливості виконання рішення суду, у разі задоволення позовних вимог.
Розглянувши заяву про забезпечення позову, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Враховуючи приписи ст. 154 КАС України, суд вважає за можливе розглянути заяву про забезпечення позову без повідомлення учасників справи.
Розглянувши заяву про забезпечення позову, суд зазначає наступне.
Частиною 2 ст. 150 КАС України встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно з пунктом 1 частини 1 та частиною 2 статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
При розгляді заяв про забезпечення позову суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитись, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулась з такою заявою, позовним вимогам.
Аналіз наведених норм свідчить про те, що забезпечення адміністративного позову це вжиття судом до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду, якщо її буде прийнято на користь позивача. Тобто, положення цієї статті покликані гарантувати виконання рішення суду і спрямовані на забезпечення принципу обов`язковості судових рішень.
Заявник обов`язково повинен обґрунтувати свою заяву і з цією метою подати докази наявності фактичних обставин, з якими пов`язує застосування певного заходу забезпечення позову. Доказами у даному випадку вважатимуться будь-які відомості, що вказують на ймовірне порушення чиїхось прав (свобод, інтересів) під час провадження у справі. При цьому тягар доказування при розгляді клопотання покладається виключно на заявника.
У свою чергу суд, розглядаючи заяву про забезпечення позову, має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам.
Отже, заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути співмірними з позовними вимогами.
Співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.
Як вбачається з матеріалів справи, заява про забезпечення позову не містить посилання на беззаперечні мотиви, за якими позивач вважає, що захист прав, свобод та інтересів буде неможливим без вжиття відповідних заходів і для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також не вказано в чому полягає значимість таких зусиль і наскільки значні витрати будуть позивачем при цьому понесені.
Так, обґрунтовуючи заяву про забезпечення позову позивач вказує, що спірна постанова є підставою для призову на проходження військової служби, що позбавить позивача права на захист своїх прав під час розгляду справи у суді.
Суд зазначає, що можливе настання негативних наслідків не є беззаперечним доказом для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову. Суд здійснює захист реально порушених прав, а не тих, які ймовірно може бути порушено у майбутньому.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 06.02.2019 у справі № 826/13306/18.
Твердження позивача, визначені у заяві як обґрунтування необхідності вжиття забезпечувальних заходів, сформульовані як можливість, яка ґрунтуються тільки на припущеннях. Проте, рішення суду не може ґрунтуватися на припущеннях та домислах, оскільки таке рішення суперечитиме законодавчо визначеним принципам і завданням адміністративного судочинства.
Предметом розгляду у цій справі є правомірність винесення відповідачем постанови (висновку ВЛК), оформленої у формі довідки від 09.05.2024 року №97/1774, без належного та повного медичного обстеження стану здоров`я, та, відповідно, постанови, оформленої у формі довідки від 09.05.2024 року №97/1774.
Таким чином, забезпечення позову шляхом зупинення дії постанови Військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка оформлена у формі довідки від 09.05.2024 року № 97/1774 фактично призведе до вирішення адміністративного суду по суті до ухвалення відповідного судового рішення.
За таких обставин, суд вважає, що станом на час розгляду вказаної заяви про забезпечення позову, позивач не надав доказів очевидної протиправності дій суб`єкта владних повноважень та не доводить, що невжиття заходів забезпечення позову може значно ускладнити або взагалі унеможливити виконання рішення суду у разі задоволення позовних вимог, а тому відсутні підстави для задоволення заяви про забезпечення позову.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, про відмову у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову у справі № 200/7224/24.
Керуючись ст. 150, 151, 154, 156, 243, 248, 256 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви позивача про забезпечення позову у справі № 200/7224/24 відмовити.
Ухвала може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. відмовити.
Ухвала може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Суддя В.В. Олішевська
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122355111 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Олішевська В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні