Ухвала
від 15.10.2024 по справі 280/5296/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

з питань залишення позовної заяви без розгляду

15 жовтня 2024 року Справа № 280/5296/24 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мінаєвої К.В., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області про залишення позовної заяви без розгляду, поданого у справі

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління ДФС у Запорізькій області

про визнання дій та бездіяльності протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення моральної шкоди,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Запорізькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, Запорізької районної філії Запорізького обласного центру зайнятості про визнання дій та бездіяльності протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення моральної шкоди.

Ухвалою від 24.06.2024 суд відкрив провадження у справі, призначив її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику сторін.

Ухвалою від 27.06.2024 суд роз`єднав позовні вимоги ОСОБА_1 ; залишив у провадженні адміністративної справи № 280/5296/24 позовні вимоги у частині, у якій позивач просить суд:

1) визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДФС у Запорізькій області щодо не проведення перерахунку та виплати з 29.01.2020 року грошового забезпечення з урахуванням розмірів посадового окладу та окладу за військовим (спеціальним) званням, визначених шляхом множення мінімального прожиткового мінімуму для працездатних осіб встановленого законодавством станом на 01.01.2020 року на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови КМУ № 704 від 30.08.2017 року, а також процентної надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, а також у зв`язку зі змінами розмірів посадового окладу, окладу за військове звання та, відповідно додаткових видів грошового забезпечення, не здійснення перерахунку та виплати одноразової грошової допомоги при звільненні, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, грошової компенсації за невикористану щорічну та додаткову відпустку з урахуванням виплачених сум;

2) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області з урахуванням вже виплачених сум, здійснити перерахунок та доплати розмірів належного позивачу грошового забезпечення, в тому числі належних позивачу посадового окладу, окладу за спеціальним званням, надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення), додаткових видів грошового забезпечення (матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань), грошова допомога у розмірі 50 відсотків місячного, грошового забезпечення за кожний календарний рік служби, компенсації за невикористані дні відпустки та премії, виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб встановленого законом на 01.01.2020 року та розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення посадових окладів працівників інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, встановленого законом на 01.01.2021 року та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти, згідно з постанови КМУ «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30.08.2017 року № 704 за період проходження служби з 29.01.2020 року по 27.09.2021 року;

3) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області з урахуванням вже виплачених сум, здійснити перерахунок та доплати розмірів належного позивачу грошового забезпечення, в тому числі належних позивачу посадового окладу, окладу за спеціальним званням, надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення), додаткових видів грошового забезпечення (матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань), грошова допомога у розмірі 50 відсотків місячного, грошового забезпечення за кожний календарний рік служби, компенсації за невикористані дні відпустки та премії, виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб встановленого законом на 01.01.2020 року та розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення посадових окладів працівників інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, встановленого законом на 01.01.2021 року та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти, згідно з постанови КМУ «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30.08.2017 року № 704 за період проходження служби з 29.01.2020 року по 27.09.2021 року;

4) виплатити щомісячну надбавку за особливості проходження служби військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу в розмірі 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років, порядок та умови виплати якої визначається керівниками державних органів залежно від якості, складності, обсягу та важливості виконуваних обов`язків за посадою (абз. 4 п.п. 1 п. 5 постанови 704 від 30.08.2017 року) з 30.08.2017 року по 27.09.2021 року;

5) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області установити і виплатити згідно пп. 6 п. 6 постанови 704 від 30.08.2017 року, щомісячну надбавку до посадових окладів державних експертів з питань таємниць та фахівців, які залучаються до підготовки рішень та висновків державних експертів з питань таємниць в розмірі 20 відсотків посадового окладу з 30.08.2017 року по 27.09.2021 року;

6) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області установити і виплатити відповідно пп. 6 п. 6 постанови 704 від 30.08.2017 року, щомісячну надбавку за роботу, що передбачає доступ до державної таємниці до посадових окладів (тарифних ставок) в розмірі 50 відсотків посадового окладу за кожний місяць з 01 січня 2019 року по 27.09.2021 року;

7) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області установити і виплатити щомісячну надбавку до посадових окладів за безперервний стаж на шифрувальній роботі в розмірі 20 відсотків посадового окладу;

8) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області установити і виплатити щомісячну надбавку за знання та використання в роботі іноземної мови в розмірі 10 відсотків посадового окладу;

9) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області установити і виплатити щомісячну надбавку за інтенсивність праці у розмірі 100 відсотків посадового окладу;

10) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області установити і виплатити щомісячну надбавку за виконання особливо важливої роботи у розмірі 100 відсотків посадового окладу;

11) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області установити і виплатити щомісячну надбавку за персональну кваліфікацію у розмірі 50 відсотків посадового окладу;

12) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області установити і виплатити щоквартальну надбавку за виконання особистих ключових показників ефективності у розмірі 50 відсотків посадового окладу з 13.12.2002 року по 27.09.2021 року;

13) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області з урахуванням вже виплачених сум, перерахувати та доплатити грошове забезпечення (в тому числі посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, надбавка за вислугу років, одноразова грошова допомога при звільненні, грошова компенсація за невикористану щорічну та додаткову відпустку, щомісячні додаткові види грошового забезпечення та додаткові види грошового забезпечення), здійснивши обрахування з урахуванням розміру доплат за шкідливі умови праці, які обчислюються у відсотках до тарифної ставки (окладу) за результатами атестації робочих місць за умовами праці пропорційно фактично відпрацьованому часу в несприятливих умовах праці;

14) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області з урахуванням виплачених сум здійснити перерахунок та доплату грошового забезпечення (оклад за посадою, оклад за спеціальним званням, надбавка за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення, матеріальна допомога для оздоровлення та матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, грошові виплати при звільненні) здійснивши обрахування, з урахуванням п. 4 Постанови КМУ №704 від 30 серпня 2017 р. В частині встановлення посадових окладів для відповідних посад військовослужбовців із коефіцієнтом 1,8 з моменту виникнення права;

15) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області переглянути і доплатити в частині здійснення преміювання позивача, як особи начальницького складу, відповідно до особистого внеску в загальний результат служби в межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менше як 30 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення на підставі наказів преміювання працівників податкової міліції в частині встановлення премій позивачу, підготовлених на підставі «Типового положення про преміювання державних службовців, органів державної влади, інших державних органів, інших апаратів (секретаріатів)»;

16) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області здійснити виплату заборгованості преміювання у вигляді грошового заохочення за результатами щорічного оцінювання на підставі відомостей, що містяться в матеріалах особової справи позивача, з урахуванням приписів статті 44 Закону України «Про державну службу» та Постанови КМУ №640 від 23.08.2017 р. «Про затвердження Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців»;

17) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області нарахувати та виплатити всі простроченні зобов`язання з застосуванням індексу інфляції та 3% річних від простроченої суми виплати грошового забезпечення з 01.01.2004 року по день фактичної виплати заборгованості включно за весь час затримки;

18) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області здійснити перерахунок та виплату позивачу надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за наслідками виконання рішення суду з урахуванням раніше виплачених сум з 13.12.2002 року по 27.09.2021 року;

19) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області вчинити дії щодо нарахування та виплати індексації грошового забезпечення (з урахуванням раніше виплачених сум), із застосуванням базового місяця для обчислення споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення за період з 01.01.2008 по 28.02.2018 включно та індексацію-різницю (у щомісячній фіксованій величенні) 4426,48 грн за період з 01.03.2018 по 27.09.2021 включно відповідно до абзаців 4, 5, 6 п. 5 «Про затвердження Порядку проведення індексації грошових доходів населення» №1078 від 17.07.2003 р. з одночасною компенсацією сум податку з доходів фізичних осіб відповідно до п. 2 «Порядку виплати щомісячної грошової компенсації сум податку з доходів фізичних осіб, що утримуються з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу»;

20) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області нарахувати та виплатити грошову допомогу на оздоровлення у розмірі місячного грошового забезпечення за період з 2002 року по 2021 рік з урахуванням фактично виплачених сум, відповідно до п. 3 ст. 15 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» 2011-XII;

21) зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області нарахувати та виплатити матеріальну допомогу для вирішення соціально побутових питань у розмірі, що не перевищує місячного грошового забезпечення за період з 2002 року по 2021 рік, відповідно до п.п. З п. 5 постанови № 704 від 30.08.2017 року;

22) стягнути з Головного управління ДФС у Запорізькій області моральну шкоди в сумі 5 000,00 грн.

16.08.2024 до суду надійшло клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області про залишення позовної заяви без розгляду (вх.№38334), обґрунтоване тим, що звернення особи до суду з позовом про виплату всіх сум, що належать працівникові при звільненні, обмежено строками. Як видно з наказу ГУ ДФС у Запорізькій області від 27.09.2021 № 185-о, позивача було повідомлено про суми нараховані та виплачені йому при звільненні. Разом з тим, з позовом ОСОБА_1 звернулася до суду фактично через два роки і дев`ять місяців з моменту звільнення та повідомлення їй про належні суми при звільненні.

Розглянувши клопотання відповідача та дослідивши матеріали справи, слід зазначити наступне.

Відповідно до частини першої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк. За частиною першою статті 120 КАС України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Згідно з частиною третьою статті 122 КАС України, для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Отже, КАС України передбачає можливість встановлення цим Кодексом та іншими законами спеціальних строків звернення до адміністративного суду, які мають перевагу в застосуванні порівняно із загальним шестимісячним строком, визначеним у частині другій статті 122 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 17 частини першої статті 4 КАС України, публічна служба - діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.

Як свідчить зміст позовної заяви, предмет спору у цій справі зводиться до вимог про перерахунок та виплату грошового забезпечення (та індексації як складової заробітної плати) за час проходження ОСОБА_1 служби в органах податкової міліції, яка у силу пункту 17 частини 1 статті 4 КАС України є публічною службою.

Отже, таким спеціальним строком для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби є місячний строк, установлений частиною п`ятою статті 122 КАС України.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.

За приписами частини третьої-четвертої статті 123 КАС України якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Суд наголошує на тому, що встановлення строків звернення до суду з відповідними позовними заявами законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених Кодексом адміністративного судочинства України певних процесуальних дій.

Отже, право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, в тому числі і встановленням строків для звернення до суду, якими чинне законодавство обмежує звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів. Це, насамперед, обумовлено специфікою соціальних спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними. Після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.

Разом з тим, суд зазначає, що Верховний Суд у постанові від 25.04.2023 у справі №380/15245/22 сформував висновок щодо строку звернення до суду у справах, пов`язаних з недотриманням законодавства про оплату праці військовослужбовців, відповідно до якого, вирішуючи питання про те, якою нормою закону слід керуватися при розгляді цієї справи, Суд, зважаючи на гарантування конституційного права на своєчасне одержання винагороди за працю та рівність усіх працівників у цьому праві, наголошує, що положення статті 233 КЗпП України в частині, що стосуються строку звернення до суду у справах, пов`язаних з недотриманням законодавства про оплату праці, мають перевагу в застосуванні перед частиною п`ятою статті 122 КАС України.

Відповідно до частини другої статті 233 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України) (у редакції, яка діяла до 19.07.2022), у разі порушення законодавства про оплату праці працівник мав право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком.

Однак, 19.07.2022 набув чинності Закон України від 01.07.2022 № 2352-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин», яким внесено ряд змін до законодавства про працю. Зокрема, змін зазнали норми законодавства щодо строків звернення громадян до суду у трудових спорах, якими запроваджено строки звернення до суду у відповідних категоріях спорів, у тому числі й у спорах з приводу перерахунку і виплати всіх сум грошового забезпечення.

Так, частини перша та друга статті 233 КЗпП України викладено у наступній редакції:

«Працівник може звернутися із заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті.

Із заявою про вирішення трудового спору у справах про звільнення працівник має право звернутися до суду в місячний строк з дня вручення копії наказу (розпорядження) про звільнення, а у справах про виплату всіх сум, що належать працівникові при звільненні, - у тримісячний строк з дня одержання ним письмового повідомлення про суми, нараховані та виплачені йому при звільненні (стаття 116).».

Зі змісту позовної заяви слідує, що позивач звільнений зі служби 27.09.2021, тому на момент звільнення чинною була норма, яка не обмежує строк звернення до суду трьома місяцями з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті.

З огляду на викладене, судом не встановлено факту пропуску позивачем строку звернення до суду, а тому у задоволенні клопотання відповідача слід відмовити.

Розгляд клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду здійснюється з урахуванням перебування судді Запорізького окружного адміністративного суду Мінаєвої К.В. у відпустці відповідно до довідки від 04.09.2024 за вих.№02-35/24/70.

Керуючись статтями 122, 123, 166, 241, 243, 248, 256 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області про залишення позовної заяви без розгляду, поданого у справі № 280/5296/24, відмовити.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала виготовлена у повному обсязі та підписана 15.10.2024.

Суддя К.В.Мінаєва

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122355959
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —280/5296/24

Ухвала від 15.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Рішення від 15.10.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні